Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014
#674 to nie jest modernizacja, tylko remont kapitalny. A dlaczego sprzęgi się zabudowuje, to już ci wyjaśniłem.Mikulek pisze:Jak się chce zmodernizować wagon by wyglądał ładnie to jest to możliwe, przykładem jest choćby #674
No rzeczywiście cudownie wyglądały...Mikulek pisze:Przynajmniej to jakoś wyglądało...
W dniu 24.06 zostały przekazane do modernizacji w Poznaniu wagony #772+771 a do wagonów #578+577 rozpoczął się montaż przetwornic statycznych
Ostatnio zmieniony 26 cze 2013, 22:43 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
Do Wrocławskiego protramu dotarł już 6 wagon z TŚ, na stronie protramu są fotki pudeł moderusów . Wygląda na to że Protram robi nam częściową modernizację , a potem te gotowe pudła jadą albo do Poznania albo do Chorzowa . Podpisano umowę na kolejne 15 pudeł więc współpraca będzie trwac dłużej.
FOTO
FOTO
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
Zapowiedzi głosowe powinny być we wszystkich Moderusach, ale, nie wiadomo dlaczego, działają tylko w tych chorzowskich.Sebastian22 pisze:Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
#747 i #781 pojechały wczoraj na modernizacje do Poznania za to dziś wrócił z Poznania skład #771+772/doczepa czynna/. Co się tyczy zapowiadania w Moderusach to działa to w każdym zmodernizowanym wagonie tyle że w tych z Łodzi i Poznania można zapowiadanie wyłączyc z czego motorowi korzystają i poniekąd słusznie bo albo brakuje jakiegoś przystanku albo go system nie zapowiada albo trzeba robic ręczną korektę bo odległośc między przystankami wynosi 000 metrów
Z czym się wiąże że skład ex #578+577 nie poszedł do kasacji. Skoro wrócił skład #771+772.polaraxa pisze:#747 i #781 pojechały wczoraj na modernizacje do Poznania za to dziś wrócił z Poznania skład #771+772/doczepa czynna/. Co się tyczy zapowiadania w Moderusach to działa to w każdym zmodernizowanym wagonie tyle że w tych z Łodzi i Poznania można zapowiadanie wyłączyc z czego motorowi korzystają i poniekąd słusznie bo albo brakuje jakiegoś przystanku albo go system nie zapowiada albo trzeba robic ręczną korektę bo odległośc między przystankami wynosi 000 metrów
Wyjaśnie Ci to. W Moderusach Chorzowski jest całkiem inny autokomputer i tam zapowiedzi nie da się wyłączyć. W pozostałych jest autokomputer firmy Asterix który posiada opcję wyłączenia tych zapowiedzi z której motorowi bardzo chętnie korzystająDW pisze:Zapowiedzi głosowe powinny być we wszystkich Moderusach, ale, nie wiadomo dlaczego, działają tylko w tych chorzowskich.Sebastian22 pisze:Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Skoro KZK GOP rozróżnia 105NK i 105HF, to powinny lecieć kary za wyłączanie zapowiedzi.DWD pisze:Wyjaśnie Ci to. W Moderusach Chorzowski jest całkiem inny autokomputer i tam zapowiedzi nie da się wyłączyć. W pozostałych jest autokomputer firmy Asterix który posiada opcję wyłączenia tych zapowiedzi z której motorowi bardzo chętnie korzystająDW pisze:Zapowiedzi głosowe powinny być we wszystkich Moderusach, ale, nie wiadomo dlaczego, działają tylko w tych chorzowskich.Sebastian22 pisze:Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Pokaż mi jakikolwiek paragraf w instrukcji czy gdzieś indziej który na chwilę obecną nakazuje jazde z zapowiedziami. Może w przyszłości obecnie nic takiego nie ma, ale pewnie najlepiej od razy karać motorowych, że nie robią czegoś czego nie muszą, szkoda, że nikt nie chce nagradzać za to co robią a NIE muszą...
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Kary umowne nakładane są przez KZK GOP w większości przypadków w stosunku do operatora (przewoźnika), w tym przypadku Tramwaje Śląskie S.A. To czy przewoźnik wyciągnie konsekwencje wobec pracownika, to jego decyzja. Nie wiem czy w aneksie jest zapis, który tym reguluje, ale skoro rozróżniają 105NK od 105HF, to taki zapis powinien być. Skoro TŚ ustalają z KZK GOP, że wprowadzają nowy "typ" taboru, to TŚ powinno poinformować o zainstalowanych urządzeniach; przecież dostają większą stawkę.DWD pisze:Pokaż mi jakikolwiek paragraf w instrukcji czy gdzieś indziej który na chwilę obecną nakazuje jazde z zapowiedziami. Może w przyszłości obecnie nic takiego nie ma, ale pewnie najlepiej od razy karać motorowych, że nie robią czegoś czego nie muszą, szkoda, że nikt nie chce nagradzać za to co robią a NIE muszą...
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Tramwaje Śląskie mają zapewnić "Wizualna i foniczna informacje pasazerska o trasie przejazdu linii tramwajowych (zapowiadanie nazw przystanków) wewnatrz pojazdów wyposazonych w stosowne urzadzenia techniczne (system nagłosnienia i wyswietlacze wewnetrzne)." (§ 2 ust. 4 lit. f umowy przewozowej). Oczywiście za brak tego nie ma żadnej sankcji.KZKGaPowicz pisze:Kary umowne nakładane są przez KZK GOP w większości przypadków w stosunku do operatora (przewoźnika), w tym przypadku Tramwaje Śląskie S.A. To czy przewoźnik wyciągnie konsekwencje wobec pracownika, to jego decyzja. Nie wiem czy w aneksie jest zapis, który tym reguluje, ale skoro rozróżniają 105NK od 105HF, to taki zapis powinien być. Skoro TŚ ustalają z KZK GOP, że wprowadzają nowy "typ" taboru, to TŚ powinno poinformować o zainstalowanych urządzeniach; przecież dostają większą stawkę.DWD pisze:Pokaż mi jakikolwiek paragraf w instrukcji czy gdzieś indziej który na chwilę obecną nakazuje jazde z zapowiedziami. Może w przyszłości obecnie nic takiego nie ma, ale pewnie najlepiej od razy karać motorowych, że nie robią czegoś czego nie muszą, szkoda, że nikt nie chce nagradzać za to co robią a NIE muszą...
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
My pisaliśmy o Moderusach, wg KZK GOP 105HF. A w Warszawie nie ma MPK, tylko ZTM.polaraxa pisze:Jeśli mowa o 105NK to nieprędko będą zapowiadac przystanki ponieważ nie mają w modułach wpisanych nazw przystanków TŚ a MPK Warszawa
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
KZK GOP sobie wymyśla co chce, wpisuje bezmyślnie do busmana i potem się to rozpowszechnia razem z rozkładami. Stąd 105NK i 105HF. Tramwajarze stosują:adam86 pisze:Ile już tych oznaczeń jest? KZKGOP sobie wymyśla inne, producent inne, a TŚ też inne?
105N-HF 11 AC
105N-HF 11 AC T (doczepa)
105NF S (moderus z ZURu)
105NF Sd (doczepa z ZURu)
#685+686 został przekazany na stan R-4. Od paru dni na terenie Zawodzia stoją zmodernizowane #725 i #736 spięte w skład niestety nie zostały odebrane. Łódź źle wykonała kabiny wagonów.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 17:35 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Koszty i ryzyko ponosi wykonawca zamówienia.grillmaster pisze:Widocznie tak była podpisana umowa.hanys76 pisze:Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Odbiór techniczny polega nie tylko na kontroli wizualnej, ale także na sprawdzeniu wszystkich podzespołów podczas jazdy próbnej. A Łodzi takiej możliwości nie ma.hanys76 pisze:Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.
To już kolejny raz kiedy Łódź odwala fuszerkę z modernizacjami.poralaxa pisze:Od paru dni na terenie Zawodzia stoją zmodernizowane #725 i #736 spięte w skład niestety nie zostały odebrane. Łódź źle wykonała kabiny wagonów.
Wagon #736 widziałem dzisiaj solo liniowo na Koszutce (linia 7 lub 46).Boguś pisze:To już kolejny raz kiedy Łódź odwala fuszerkę z modernizacjami.poralaxa pisze:Od paru dni na terenie Zawodzia stoją zmodernizowane #725 i #736 spięte w skład niestety nie zostały odebrane. Łódź źle wykonała kabiny wagonów.
Nie wiem czym to jest spowodowane, ale w Moderusach z Poznania/Łodzi stosunkowo często nie działa część wyświetlaczy. Najczęściej ciemne są tylne i boczne, ale czasem zdarza się, że wagon jedzie liniowo z ciemnymi wszystkimi tablicami. Bardziej pasuje mi to na jakiś problem elektroniczny, bo raz widziałem skład z niedziałającą częścią wyświetlaczy w jednym kursie, a w kolejnym miał sprawne już wszystkie.
Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?
Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2013, 13:35 przez DW, łącznie zmieniany 2 razy.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W #659, #660, #744 i #785 bodajże działały, kiedy jeździły na "18". W tamtym tygodniu jechałem #660 na "17" i też działały, podobnie w jakimś składzie Moderusów na "11" też działały. Mogli jednak zainwestować w zapowiedzi w oparciu o GPS (jak w PKM Gliwice).DW pisze:Nie wiem czym to jest spowodowane, ale w Moderusach z Poznania/Łodzi stosunkowo często nie działa część wyświetlaczy. Najczęściej ciemne są tylne i boczne, ale czasem zdarza się, że wagon jedzie liniowo z ciemnymi wszystkimi tablicami. Bardziej pasuje mi to na jakiś problem elektroniczny, bo raz widziałem skład z niedziałającą częścią wyświetlaczy w jednym kursie, a w kolejnym miał sprawne już wszystkie.
Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jeżeli chodzi o Będzin, sprawa wygląda następująco. We wszystkich wagonach są sprawne zapowiedzi przystankowe, w poznańskich/łódzkich jeżeli ich nie uruchomi motorniczy strzałką w prawo, to nie będzie gadać :/ A, że z reguły im się nie chce, żeby to się "darło" to nie załączają. ....DW pisze:Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?
Pozdrawiam
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
A więc z zad. 66a, został tylko jeden wagon do odebrania, mianowicie #720. Reszta już w wykonaniu ZURu będzie. Patrzcie, tak czekaliśmy na pierwszego Moderusa, a już Modertrans i Łódź zrobili dla nas te 44 z 45 wagonów.Penny pisze:Dzisiaj zadebiutowal #672 na linii 7. #688 na zajezdni.hanys76 pisze:Na Zawodzie dotarły wczoraj zmodernizowane wagony #672 oraz #688.
Pozdrawiam
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Do ZURu przybędzie również #717, bodajże we wtorek. Prawdopodobnie #726+727 po modernizacji trafi do Gliwic. "3" mają być obsadzone Moderusami.polaraxa pisze:W dn 16.12.2013 zostanie przekazany do ZUR-u na modernizacje #726-727
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
W sumie pewna niesprawiedliwość tu jest. Zakładając, że zajezdnia dba o swoje wozy, to robiąc wymiany zabiera jej się dobre wagony a daje trupy (choć ciężko mi stwierdzić czy Zawodzie się tu rzeczywiście wyróżnia).
Jednak z drugiej strony Zawodzie dostanie niebawem większość Pes. Za każdą z nich pozbędzie się dwóch stopiątek. Oznaczać to będzie kasację zapewne najbardziej wysłużonych wozów. Zatem przyjeżdżające tam trupy za długo nie pojeżdżą.
Jednak z drugiej strony Zawodzie dostanie niebawem większość Pes. Za każdą z nich pozbędzie się dwóch stopiątek. Oznaczać to będzie kasację zapewne najbardziej wysłużonych wozów. Zatem przyjeżdżające tam trupy za długo nie pojeżdżą.
#726+727 trafi do Gliwic. Nie jest również wykluczone, że Zawodzie odda wszystkie moderusy.polaraxa pisze:Nie wiem do którego rejonu trafi po modernizacji #726+727 ale na pewno nie do Zawodzia taki sam los spotka jeszcze #661 i #617 które jako jedne z ostatnich przejdą modernizacje. Nadal jednak uważam że okradanie Zawodzia ze zmodernizowanych wagonów a podsyłanie im starych trupów 105Na za SKANDAL
No, a w pierwszej kolejności pójdą 105N, których akurat Zawodzie nie ma.DW pisze:W sumie pewna niesprawiedliwość tu jest. Zakładając, że zajezdnia dba o swoje wozy, to robiąc wymiany zabiera jej się dobre wagony a daje trupy (choć ciężko mi stwierdzić czy Zawodzie się tu rzeczywiście wyróżnia).
Jednak z drugiej strony Zawodzie dostanie niebawem większość Pes. Za każdą z nich pozbędzie się dwóch stopiątek. Oznaczać to będzie kasację zapewne najbardziej wysłużonych wozów. Zatem przyjeżdżające tam trupy za długo nie pojeżdżą.
KZKGOP 1779
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości