Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#251 Post autor: adam86 » 06 cze 2013, 20:49

Moderus alfa, ponadto nie ma żadnej licencji na nazwę.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#252 Post autor: Boguś » 08 cze 2013, 22:43

Mikulek pisze:Jak się chce zmodernizować wagon by wyglądał ładnie to jest to możliwe, przykładem jest choćby #674
#674 to nie jest modernizacja, tylko remont kapitalny. A dlaczego sprzęgi się zabudowuje, to już ci wyjaśniłem.
Mikulek pisze:Przynajmniej to jakoś wyglądało...
No rzeczywiście cudownie wyglądały...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#253 Post autor: DW » 24 cze 2013, 20:28

Wagony #701 i #748, kursujące przez parę ostatnich miesięcy jako skład nauki jazdy (wykorzystywany do szkolenia motorowych na Moderusy), powróciły do ruchu liniowego w zajezdni Będzin. Od dziś ponownie kursują na linii 21.

Obecnie do szkoleń wykorzystywany jest katowicki #637+638.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#254 Post autor: polaraxa » 25 cze 2013, 18:18

W dniu 24.06 zostały przekazane do modernizacji w Poznaniu wagony #772+771 a do wagonów #578+577 rozpoczął się montaż przetwornic statycznych
Ostatnio zmieniony 26 cze 2013, 22:43 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#255 Post autor: Boguś » 26 cze 2013, 22:43

polaraxa pisze:(...) a do wagonów #578+577 rozpoczął się montaż przetwornic statycznych
:shock:. W Katowicach są składy w lepszym stanie, które mają przetwornice wirowe. A #578+577 to chyba najgorszy złom w Katowicach.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#256 Post autor: polaraxa » 28 cze 2013, 18:26

Do R-2 dotarły zmodernizowane w Poznaniu #692+695 połączone w skład solo
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 13:01 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#257 Post autor: DW » 28 cze 2013, 21:17

polaraxa pisze:Do R-2 dotarły zmodernizowane w Poznaniu #692+695 połączone w skład solo
To połączone w skład czy solo?
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 13:00 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#258 Post autor: rifi » 28 cze 2013, 23:22

Dziś po 12 od strony Zawodzia w kierunku centrum miały jadę próbną wagony#728 i #768 oba solo.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#259 Post autor: Boguś » 29 cze 2013, 13:00

DW pisze:
polaraxa pisze:Do R-2 dotarły zmodernizowane w Poznaniu #692+695 połączone w skład solo
To połączone w skład czy solo?
To są solówki z możliwością spięcia w skład.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#260 Post autor: hanys76 » 19 lip 2013, 18:48

Do Wrocławskiego protramu dotarł już 6 wagon z TŚ, na stronie protramu są fotki pudeł moderusów . Wygląda na to że Protram robi nam częściową modernizację , a potem te gotowe pudła jadą albo do Poznania albo do Chorzowa . Podpisano umowę na kolejne 15 pudeł więc współpraca będzie trwac dłużej.
FOTO

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#261 Post autor: Boguś » 20 lip 2013, 22:04

hanys76 pisze:Wygląda na to że Protram robi nam częściową modernizację , a potem te gotowe pudła jadą albo do Poznania albo do Chorzowa .
Protram jest podwykonawcą dla ZUR-u.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#262 Post autor: polaraxa » 26 lip 2013, 11:58

Do wysyłki na modernizacje zostały odstawione #747 i #781 z Zawodzia

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#263 Post autor: Sebastian22 » 27 lip 2013, 12:32

Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#264 Post autor: DW » 27 lip 2013, 21:03

Sebastian22 pisze:Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
Zapowiedzi głosowe powinny być we wszystkich Moderusach, ale, nie wiadomo dlaczego, działają tylko w tych chorzowskich.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#265 Post autor: polaraxa » 27 lip 2013, 22:15

#747 i #781 pojechały wczoraj na modernizacje do Poznania za to dziś wrócił z Poznania skład #771+772/doczepa czynna/. Co się tyczy zapowiadania w Moderusach to działa to w każdym zmodernizowanym wagonie tyle że w tych z Łodzi i Poznania można zapowiadanie wyłączyc z czego motorowi korzystają i poniekąd słusznie bo albo brakuje jakiegoś przystanku albo go system nie zapowiada albo trzeba robic ręczną korektę bo odległośc między przystankami wynosi 000 metrów

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#266 Post autor: rifi » 27 lip 2013, 23:40

polaraxa pisze:#747 i #781 pojechały wczoraj na modernizacje do Poznania za to dziś wrócił z Poznania skład #771+772/doczepa czynna/. Co się tyczy zapowiadania w Moderusach to działa to w każdym zmodernizowanym wagonie tyle że w tych z Łodzi i Poznania można zapowiadanie wyłączyc z czego motorowi korzystają i poniekąd słusznie bo albo brakuje jakiegoś przystanku albo go system nie zapowiada albo trzeba robic ręczną korektę bo odległośc między przystankami wynosi 000 metrów
Z czym się wiąże że skład ex #578+577 nie poszedł do kasacji. Skoro wrócił skład #771+772.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#267 Post autor: DWD » 28 lip 2013, 04:41

DW pisze:
Sebastian22 pisze:Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
Zapowiedzi głosowe powinny być we wszystkich Moderusach, ale, nie wiadomo dlaczego, działają tylko w tych chorzowskich.
Wyjaśnie Ci to. W Moderusach Chorzowski jest całkiem inny autokomputer i tam zapowiedzi nie da się wyłączyć. W pozostałych jest autokomputer firmy Asterix który posiada opcję wyłączenia tych zapowiedzi z której motorowi bardzo chętnie korzystają

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#268 Post autor: KZKGaPowicz » 28 lip 2013, 13:01

DWD pisze:
DW pisze:
Sebastian22 pisze:Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
Zapowiedzi głosowe powinny być we wszystkich Moderusach, ale, nie wiadomo dlaczego, działają tylko w tych chorzowskich.
Wyjaśnie Ci to. W Moderusach Chorzowski jest całkiem inny autokomputer i tam zapowiedzi nie da się wyłączyć. W pozostałych jest autokomputer firmy Asterix który posiada opcję wyłączenia tych zapowiedzi z której motorowi bardzo chętnie korzystają
Skoro KZK GOP rozróżnia 105NK i 105HF, to powinny lecieć kary za wyłączanie zapowiedzi.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#269 Post autor: DWD » 28 lip 2013, 14:18

Pokaż mi jakikolwiek paragraf w instrukcji czy gdzieś indziej który na chwilę obecną nakazuje jazde z zapowiedziami. Może w przyszłości obecnie nic takiego nie ma, ale pewnie najlepiej od razy karać motorowych, że nie robią czegoś czego nie muszą, szkoda, że nikt nie chce nagradzać za to co robią a NIE muszą...

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#270 Post autor: KZKGaPowicz » 28 lip 2013, 15:33

DWD pisze:Pokaż mi jakikolwiek paragraf w instrukcji czy gdzieś indziej który na chwilę obecną nakazuje jazde z zapowiedziami. Może w przyszłości obecnie nic takiego nie ma, ale pewnie najlepiej od razy karać motorowych, że nie robią czegoś czego nie muszą, szkoda, że nikt nie chce nagradzać za to co robią a NIE muszą...
Kary umowne nakładane są przez KZK GOP w większości przypadków w stosunku do operatora (przewoźnika), w tym przypadku Tramwaje Śląskie S.A. To czy przewoźnik wyciągnie konsekwencje wobec pracownika, to jego decyzja. Nie wiem czy w aneksie jest zapis, który tym reguluje, ale skoro rozróżniają 105NK od 105HF, to taki zapis powinien być. Skoro TŚ ustalają z KZK GOP, że wprowadzają nowy "typ" taboru, to TŚ powinno poinformować o zainstalowanych urządzeniach; przecież dostają większą stawkę.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#271 Post autor: memphis » 28 lip 2013, 16:48

KZKGaPowicz pisze:
DWD pisze:Pokaż mi jakikolwiek paragraf w instrukcji czy gdzieś indziej który na chwilę obecną nakazuje jazde z zapowiedziami. Może w przyszłości obecnie nic takiego nie ma, ale pewnie najlepiej od razy karać motorowych, że nie robią czegoś czego nie muszą, szkoda, że nikt nie chce nagradzać za to co robią a NIE muszą...
Kary umowne nakładane są przez KZK GOP w większości przypadków w stosunku do operatora (przewoźnika), w tym przypadku Tramwaje Śląskie S.A. To czy przewoźnik wyciągnie konsekwencje wobec pracownika, to jego decyzja. Nie wiem czy w aneksie jest zapis, który tym reguluje, ale skoro rozróżniają 105NK od 105HF, to taki zapis powinien być. Skoro TŚ ustalają z KZK GOP, że wprowadzają nowy "typ" taboru, to TŚ powinno poinformować o zainstalowanych urządzeniach; przecież dostają większą stawkę.
Tramwaje Śląskie mają zapewnić "Wizualna i foniczna informacje pasazerska o trasie przejazdu linii tramwajowych (zapowiadanie nazw przystanków) wewnatrz pojazdów wyposazonych w stosowne urzadzenia techniczne (system nagłosnienia i wyswietlacze wewnetrzne)." (§ 2 ust. 4 lit. f umowy przewozowej). Oczywiście za brak tego nie ma żadnej sankcji.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#272 Post autor: adam86 » 28 lip 2013, 23:19

DWD pisze: W pozostałych jest autokomputer firmy Asterix który posiada opcję wyłączenia tych zapowiedzi z której motorowi bardzo chętnie korzystają
Nie ma firmy Asterix. To jest pixelowski komputer.
KZKGOP 1779

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#273 Post autor: DWD » 29 lip 2013, 00:07

No dokładnie ;) Miałem na myśli model napisałem co innego..

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#274 Post autor: polaraxa » 30 lip 2013, 19:40

Jeśli mowa o 105NK to nieprędko będą zapowiadac przystanki ponieważ nie mają w modułach wpisanych nazw przystanków TŚ a MPK Warszawa

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#275 Post autor: KZKGaPowicz » 30 lip 2013, 19:51

polaraxa pisze:Jeśli mowa o 105NK to nieprędko będą zapowiadac przystanki ponieważ nie mają w modułach wpisanych nazw przystanków TŚ a MPK Warszawa
My pisaliśmy o Moderusach, wg KZK GOP 105HF. A w Warszawie nie ma MPK, tylko ZTM.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#276 Post autor: adam86 » 30 lip 2013, 22:15

Ile już tych oznaczeń jest? KZKGOP sobie wymyśla inne, producent inne, a TŚ też inne?
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#277 Post autor: memphis » 30 lip 2013, 23:07

adam86 pisze:Ile już tych oznaczeń jest? KZKGOP sobie wymyśla inne, producent inne, a TŚ też inne?
KZK GOP sobie wymyśla co chce, wpisuje bezmyślnie do busmana i potem się to rozpowszechnia razem z rozkładami. Stąd 105NK i 105HF. Tramwajarze stosują:
105N-HF 11 AC
105N-HF 11 AC T (doczepa)
105NF S (moderus z ZURu)
105NF Sd (doczepa z ZURu)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#278 Post autor: hanys76 » 10 paź 2013, 05:20

Skład moderusów 685+686 jest już gotowy. Skład został przekazany do zajezdni Gliwice. Prawdopodobnie tam już zostanie na stałe.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#279 Post autor: DTSN » 10 paź 2013, 12:18

Czy z ZUR-u Chorzów został skład przekazany?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DTSN, łącznie zmieniany 3 razy.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#280 Post autor: polaraxa » 11 paź 2013, 17:42

#685+686 został przekazany na stan R-4. Od paru dni na terenie Zawodzia stoją zmodernizowane #725 i #736 spięte w skład niestety nie zostały odebrane. Łódź źle wykonała kabiny wagonów.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 17:35 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#281 Post autor: hanys76 » 11 paź 2013, 21:12

Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#282 Post autor: grillmaster » 11 paź 2013, 21:57

hanys76 pisze:Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.
Widocznie tak była podpisana umowa.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#283 Post autor: KZKGaPowicz » 12 paź 2013, 09:30

grillmaster pisze:
hanys76 pisze:Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.
Widocznie tak była podpisana umowa.
Koszty i ryzyko ponosi wykonawca zamówienia.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#284 Post autor: Boguś » 13 paź 2013, 17:33

hanys76 pisze:Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.
Odbiór techniczny polega nie tylko na kontroli wizualnej, ale także na sprawdzeniu wszystkich podzespołów podczas jazdy próbnej. A Łodzi takiej możliwości nie ma.
poralaxa pisze:Od paru dni na terenie Zawodzia stoją zmodernizowane #725 i #736 spięte w skład niestety nie zostały odebrane. Łódź źle wykonała kabiny wagonów.
To już kolejny raz kiedy Łódź odwala fuszerkę z modernizacjami.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#285 Post autor: Penny » 16 paź 2013, 18:22

Boguś pisze:
poralaxa pisze:Od paru dni na terenie Zawodzia stoją zmodernizowane #725 i #736 spięte w skład niestety nie zostały odebrane. Łódź źle wykonała kabiny wagonów.
To już kolejny raz kiedy Łódź odwala fuszerkę z modernizacjami.
Wagon #736 widziałem dzisiaj solo liniowo na Koszutce (linia 7 lub 46).

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#286 Post autor: hanys76 » 07 lis 2013, 20:33

Na Zawodzie dotarły wczoraj zmodernizowane wagony #672 oraz #688.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#287 Post autor: DW » 10 lis 2013, 10:08

Nie wiem czym to jest spowodowane, ale w Moderusach z Poznania/Łodzi stosunkowo często nie działa część wyświetlaczy. Najczęściej ciemne są tylne i boczne, ale czasem zdarza się, że wagon jedzie liniowo z ciemnymi wszystkimi tablicami. Bardziej pasuje mi to na jakiś problem elektroniczny, bo raz widziałem skład z niedziałającą częścią wyświetlaczy w jednym kursie, a w kolejnym miał sprawne już wszystkie.
Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2013, 13:35 przez DW, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#288 Post autor: KZKGaPowicz » 10 lis 2013, 13:35

DW pisze:Nie wiem czym to jest spowodowane, ale w Moderusach z Poznania/Łodzi stosunkowo często nie działa część wyświetlaczy. Najczęściej ciemne są tylne i boczne, ale czasem zdarza się, że wagon jedzie liniowo z ciemnymi wszystkimi tablicami. Bardziej pasuje mi to na jakiś problem elektroniczny, bo raz widziałem skład z niedziałającą częścią wyświetlaczy w jednym kursie, a w kolejnym miał sprawne już wszystkie.
Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?
W #659, #660, #744 i #785 bodajże działały, kiedy jeździły na "18". W tamtym tygodniu jechałem #660 na "17" i też działały, podobnie w jakimś składzie Moderusów na "11" też działały. Mogli jednak zainwestować w zapowiedzi w oparciu o GPS (jak w PKM Gliwice).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#289 Post autor: pycio1400 » 11 lis 2013, 19:15

Sterowniki Pixel Asterix, zapowiadają przystanki wd odległości i koordynatów GPS.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#290 Post autor: Damian_1947 » 11 lis 2013, 21:33

DW pisze:Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?
Jeżeli chodzi o Będzin, sprawa wygląda następująco. We wszystkich wagonach są sprawne zapowiedzi przystankowe, w poznańskich/łódzkich jeżeli ich nie uruchomi motorniczy strzałką w prawo, to nie będzie gadać :/ A, że z reguły im się nie chce, żeby to się "darło" to nie załączają. ....
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#291 Post autor: Penny » 12 lis 2013, 18:26

hanys76 pisze:Na Zawodzie dotarły wczoraj zmodernizowane wagony #672 oraz #688.
Dzisiaj zadebiutowal #672 na linii 7. #688 na zajezdni.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#292 Post autor: Damian_1947 » 12 lis 2013, 23:55

Penny pisze:
hanys76 pisze:Na Zawodzie dotarły wczoraj zmodernizowane wagony #672 oraz #688.
Dzisiaj zadebiutowal #672 na linii 7. #688 na zajezdni.
A więc z zad. 66a, został tylko jeden wagon do odebrania, mianowicie #720. Reszta już w wykonaniu ZURu będzie. Patrzcie, tak czekaliśmy na pierwszego Moderusa, a już Modertrans i Łódź zrobili dla nas te 44 z 45 wagonów.
Pozdrawiam ;)

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#293 Post autor: polaraxa » 15 gru 2013, 17:52

W dn 16.12.2013 zostanie przekazany do ZUR-u na modernizacje #726-727

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#294 Post autor: KZKGaPowicz » 15 gru 2013, 20:50

polaraxa pisze:W dn 16.12.2013 zostanie przekazany do ZUR-u na modernizacje #726-727
Do ZURu przybędzie również #717, bodajże we wtorek. Prawdopodobnie #726+727 po modernizacji trafi do Gliwic. "3" mają być obsadzone Moderusami.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#295 Post autor: polaraxa » 16 gru 2013, 17:48

Nie wiem do którego rejonu trafi po modernizacji #726+727 ale na pewno nie do Zawodzia taki sam los spotka jeszcze #661 i #617 które jako jedne z ostatnich przejdą modernizacje. Nadal jednak uważam że okradanie Zawodzia ze zmodernizowanych wagonów a podsyłanie im starych trupów 105Na za SKANDAL

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#296 Post autor: elot360 » 16 gru 2013, 19:42

Czy Stroszek prowadzi jakieś modernizacje?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#297 Post autor: kolejorz. » 16 gru 2013, 20:05

@polaraxa Zawodzie będzie mieć Twsity a inny chcą chociaż Moderusami pojeździć ;P Żadne okradanie a zwykłe wyrównywanie szans -tak myślę. Nie widzę powodów dlaczego Zawodzie miałoby być lepsze od Stroszka czy Gliwic.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#298 Post autor: DW » 16 gru 2013, 21:07

W sumie pewna niesprawiedliwość tu jest. Zakładając, że zajezdnia dba o swoje wozy, to robiąc wymiany zabiera jej się dobre wagony a daje trupy (choć ciężko mi stwierdzić czy Zawodzie się tu rzeczywiście wyróżnia).
Jednak z drugiej strony Zawodzie dostanie niebawem większość Pes. Za każdą z nich pozbędzie się dwóch stopiątek. Oznaczać to będzie kasację zapewne najbardziej wysłużonych wozów. Zatem przyjeżdżające tam trupy za długo nie pojeżdżą.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#299 Post autor: Boguś » 16 gru 2013, 21:46

polaraxa pisze:Nie wiem do którego rejonu trafi po modernizacji #726+727 ale na pewno nie do Zawodzia taki sam los spotka jeszcze #661 i #617 które jako jedne z ostatnich przejdą modernizacje. Nadal jednak uważam że okradanie Zawodzia ze zmodernizowanych wagonów a podsyłanie im starych trupów 105Na za SKANDAL
#726+727 trafi do Gliwic. Nie jest również wykluczone, że Zawodzie odda wszystkie moderusy.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#300 Post autor: adam86 » 16 gru 2013, 21:58

DW pisze:W sumie pewna niesprawiedliwość tu jest. Zakładając, że zajezdnia dba o swoje wozy, to robiąc wymiany zabiera jej się dobre wagony a daje trupy (choć ciężko mi stwierdzić czy Zawodzie się tu rzeczywiście wyróżnia).
Jednak z drugiej strony Zawodzie dostanie niebawem większość Pes. Za każdą z nich pozbędzie się dwóch stopiątek. Oznaczać to będzie kasację zapewne najbardziej wysłużonych wozów. Zatem przyjeżdżające tam trupy za długo nie pojeżdżą.
No, a w pierwszej kolejności pójdą 105N, których akurat Zawodzie nie ma.
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości