Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
W dniu wczorajszym miał miejsce odbiór techniczny i przekazanie składu #653+654 do R-4 Gliwice.grillmaster pisze:Wczoraj (29.04.) w nocy jeździła jazda próbna #653+654.
Źródło:
Pozdrawiam
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Dziś na Stroszek przyjechały moderusy #703 i #704 z Poznania o godzinie 7:00 i zostały sholowane przez wagon #743 na hale.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 16:19 przez tramwajarze z19, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na dniach będzie miał odbiór techniczny. Wagon jest prawie w 100% ukończony, zostały tylko lekkie korekty co do wgrania tras itp. Wagony mają dość ciekawe rozwiązanie przycisków otwierania drzwi. Polecam sprawdzić W ZUR-ze jest już pomalowany w barwy zakładowe wagon Ptb #910.Penny pisze:O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach
Pozdrawiam
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
A czy doczepa #648 ma kabine czy jej nie ma?Damian_1947 pisze:Na dniach będzie miał odbiór techniczny. Wagon jest prawie w 100% ukończony, zostały tylko lekkie korekty co do wgrania tras itp. Wagony mają dość ciekawe rozwiązanie przycisków otwierania drzwi. Polecam sprawdzićPenny pisze:O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie, nie ma. Jest doczepą czynną.tramwajarze z19 pisze:A czy doczepa #648 ma kabine czy jej nie ma?Damian_1947 pisze:Na dniach będzie miał odbiór techniczny. Wagon jest prawie w 100% ukończony, zostały tylko lekkie korekty co do wgrania tras itp. Wagony mają dość ciekawe rozwiązanie przycisków otwierania drzwi. Polecam sprawdzićPenny pisze:O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach
Pozdrawiam
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
I to jest uczciwa zamiana co nie zmienia faktu że R-4 powinno oddać 2 MODERUSY za #659+660 oraz R-1 2 MODERUSY za #701+748. Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691+689 ma niesprawny monitoring #675+676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637+638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702+749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2013, 21:26 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Gliwickie Moderusy miały za długie ramiona lusterek. W Zabrzu jest problem z jednym drzewem, z którym nikt nie potrafi zrobić porządku.polaraxa pisze:I to jest uczciwa zamiana co nie zmienia faktu że R-4 powinno oddac 2 MODERUSY za #659-#660 oraz R-1 2 MODERUSY za #701-#748. Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691-#689 ma niesprawny monitoring #675-#676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637-#638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702-#749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane. Do modernizacji w ramach outsourcingu nadawały się tylko #744 i #785, a z ZURu jest #653+654, a będą jeszcze ewentualnie 649+650 i #651+652.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
#651+652 na pewno będzie modernizowany.KZKGaPowicz pisze:Do modernizacji w ramach outsourcingu nadawały się tylko #744 i #785, a z ZURu jest #653+654, a będą jeszcze ewentualnie 649+650 i #651+652.
#756+755 Tuż przed remontem zamienili numerki.Damian_1947 pisze:Skład #728+768 trafi z ZURu do R1, a #755+756 (z racji na doczepę czynną) do R-2, gdzie potrzebują składów.
Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To byłaby już przesada.Boguś pisze:Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Niekoniecznie przesada. Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.KZKGaPowicz pisze:To byłaby już przesada.Boguś pisze:Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To znowu Katowice i inne miasta będą miały nowsze wagony, a reszta, jak np. Zabrze, Ruda Śląska będą obsługiwane w większości starym taborem? Jeżeli rzeczywiście będzie tak jak piszesz, to Z. F. chyba wszystko przewidział.Boguś pisze:Niekoniecznie przesada. Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.KZKGaPowicz pisze:To byłaby już przesada.Boguś pisze:Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Tak wcale nie musi być. Spokojnie. Tak jak wcześniej napisałem, żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Choć nie ukrywam, że Katowice w tej kwestii będą miały najwięcej do powiedzenia.KZKGaPowicz pisze:To znowu Katowice i inne miasta będą miały nowsze wagony, a reszta, jak np. Zabrze, Ruda Śląska będą obsługiwane starym taborem? Jeżeli rzeczywiście będzie tak jak piszesz, to Z. F. chyba wszystko przewidział.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
No tak, bo Będzin potrzebował solówek, to wysłał do ZUR-u #755, gdzie to był tak naprawde #756... A #756, kursował solo, a był to #755.Boguś pisze:#756+755 Tuż przed remontem zamienili numerkiDamian_1947 pisze:Skład #728+768 trafi z ZURu do R1, a #755+756 (z racji na doczepę czynną) do R-2, gdzie potrzebują składów.
Pozdrawiam
Przyjedzie 30 Pes, które zostaną przydzielone na 15. Pozostałe mogą trafić np. na 20 czy 6. Jeśli Pesy trafią na 6 to citki przydzielą na inne linie, np.16. Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.mark40 pisze:Dlaczego?Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Do modernizacji kwalifikują się wagony od 1983 roku, czyli od #629+630. Jeśli jest taka możliwość, to należy wysyłać najgorsze heble (m.in. #629+630, #631+632 itp.), zostawić wagony w dobrym stanie (#731+730, #734+735 czy #772+771)polaraxa pisze:Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.
#731+730 i #734+735 są podobno wykluczone z remontu.Boguś pisze:Do modernizacji kwalifikują się wagony od 1983 roku, czyli od #629+630. Jeśli jest taka możliwość, to należy wysyłać najgorsze heble (m.in. #629+630, #631+632 itp.), zostawić wagony w dobrym stanie (#731+730, #734+735 czy #772+771)polaraxa pisze:Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.
Nie wiem jak #772+771, ale ten skład to już i tak niezła padlina.
Ostatnio do Szopienic bez problemu dojechał Helmut, więc to nie kwestia taboru. Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może. A do linii 13, to krążą plotki o przedłużeniu jej do Chorzowa Ratusza.Boguś pisze:Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.mark40 pisze:Dlaczego?Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Jakiś czas temu kursowały składy na '14' co pół godziny. Wtedy 'mijały' się chyba przy dworcu w Mysłowicach i w Szopienicach.Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może
Zresztą Boguś napisał, że zmodernizowane 105N mogą iść na 11 i 14. Na 11 pójdą składy zmodernizowane, a na '14' solówki zmodernizowane.
Pozdrawiam R1 :santa:
Składy przy Kościółku mijać się mogą. Jeszcze do końca lat 90-tych na 14 składy jeździły na 4 z 6 pociągów i tam się mijały (1403 z 1404 oraz 1406 z 1401).R_G pisze:Jakiś czas temu kursowały składy na '14' co pół godziny. Wtedy 'mijały' się chyba przy dworcu w Mysłowicach i w Szopienicach.Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może
No ale 627 już przecież zmodernizowali.Boguś pisze:Do modernizacji kwalifikują się wagony od 1983 roku, czyli od #629+630. Jeśli jest taka możliwość, to należy wysyłać najgorsze heble (m.in. #629+630, #631+632 itp.), zostawić wagony w dobrym stanie (#731+730, #734+735 czy #772+771)polaraxa pisze:Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.
KZKGOP 1779
No masz! Zachciało im się zmiany czoła to teraz mają za swoje, było zostawić przód i tył w spokoju, może by to jakoś normalnie wyglądało po modernizacji...polaraxa pisze:Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691+689 ma niesprawny monitoring #675+676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637+638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702+749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Jak 14 miały późno to się bez problemu mijały na Szpitalu. Nie ma takiego problemuR_G pisze:Jakiś czas temu kursowały składy na '14' co pół godziny. Wtedy 'mijały' się chyba przy dworcu w Mysłowicach i w Szopienicach.Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może
A dlaczego niby tylko te dwie linie?R_G pisze:Zresztą Boguś napisał, że zmodernizowane 105N mogą iść na 11 i 14. Na 11 pójdą składy zmodernizowane, a na '14' solówki zmodernizowane.
Bo:grillmaster pisze:A dlaczego niby tylko te dwie linie?R_G pisze:Zresztą Boguś napisał, że zmodernizowane 105N mogą iść na 11 i 14. Na 11 pójdą składy zmodernizowane, a na '14' solówki zmodernizowane.
Boguś pisze:Przyjedzie 30 Pes, które zostaną przydzielone na 15. Pozostałe mogą trafić np. na 20 czy 6. Jeśli Pesy trafią na 6 to citki przydzielą na inne linie, np.16. Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.
Pozdrawiam R1 :santa:
Hmm... Chyba coś mi się w takim razie pomieszałoKarol pisze:A 653, 654, 647, 648, 642, 645, 646, 637, 638, 645, 646, 659 i 660? Chyba, że chodziło tylko o Będzin...DW pisze:Modernizowane są wozy o numerach 663 wzwyż (z drobnymi wyjątkami) oraz dodatkowo 627 - jako jedyny z wozów o niższych numerach.
No to wygląda na to, ze wszystkie od 645 wzwyż (nie licząc wozów po RK i niedawnym RB) plus parę o niższych numerach (627, 637, 638, 642 i to chyba tyle).
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W ZURkach 111N jest czasami ten sam problem.rifi pisze:W składzie moderusów #702+749 są dwa różne kierunki wyświetlane. Skład jadący w stronę Szopienic w #702 wyświetla Szopienice pętla a w #749 wyświetla Chorzów Ratusz. Czy te wszystkie moderusy pozostaną z tymi wadami?
A tymczasem skład #647+648 został przekazany do R-3 Stroszek. Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Najlepsze jest to ze piszą że odebrali ten skład 3.04.13r.KZKGaPowicz pisze:W ZURkach 111N jest czasami ten sam problem.rifi pisze:W składzie moderusów #702+749 są dwa różne kierunki wyświetlane. Skład jadący w stronę Szopienic w #702 wyświetla Szopienice pętla a w #749 wyświetla Chorzów Ratusz. Czy te wszystkie moderusy pozostaną z tymi wadami?
A tymczasem skład #647+648 został przekazany do R-3 Stroszek. Źródło
Moderus 653-654 z ZUR w Chorzowie miał dziś awarie w Zabrzu
Link do foto
Link do foto
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Zgadza się. Tylko obawiam się, że taki Citek czy Pesa może zahaczyć lusterkami o ściany tunelu. A lusterka w tych wagonach są trochę wyżej niż w Helmutach.Przemek pisze:Ostatnio do Szopienic bez problemu dojechał Helmut, więc to nie kwestia taboru.Boguś pisze:Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.mark40 pisze:Dlaczego?Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Niesprawny monitoring czy wadliwe osłony to najmniejszy problem. Gorzej z nieszczelną kabiną.Mikulek pisze:No masz! Zachciało im się zmiany czoła to teraz mają za swoje, było zostawić przód i tył w spokoju, może by to jakoś normalnie wyglądało po modernizacji...polaraxa pisze:Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691+689 ma niesprawny monitoring #675+676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637+638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702+749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
Osłony na sprzęgi się montuje ze względu estetycznych a przede wszystkim bezpieczeństwa. Pokaż mi nowy tramwaj bez osłon na sprzęg.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Jak się chce zmodernizować wagon by wyglądał ładnie to jest to możliwe, przykładem jest choćby #674Boguś pisze:Osłony na sprzęgi się montuje ze względu estetycznych a przede wszystkim bezpieczeństwa. Pokaż mi nowy tramwaj bez osłon na sprzęg.
http://phototrans.pl/14,491673,0,Konstal_105Na_674.html
A nie jakieś wydziwianie z tymi ohydnymi czołami i jeszcze te LEDY :o: Fuj !!!
A w środku surowizna na ścianach, kto to widział białe poszycie ??
Nie można dać tam wzoru drewna ?
Te durne szybki z logiem też bym wymienił na drewnianą dyktę.
Ogółem, te wagony normalnie wymagają następnego remontu z kolejną zmianą czoła na jakieś normalne ( najlepiej na klasyczne ).
Myślałem że tylko mnie się to wszystko nie podoba ale jak podpytałem znajomych i rodzinę to okazało się że nie jestem sam, wszyscy wolą by było tak:
http://www.youtube.com/watch?v=PRuRMxOS3Jg
Przynajmniej to jakoś wyglądało...
Tak na marginesie Mederusy z Chorzowa są z nazwy tylko Moderusami bez dodatku Alpha. Chorzów dostał licencję tylko na uzycie nazwy Moderus. Jak się bliżej przyjrzeć chorzowskiemu cudowi to mozna znaleść wiele niedoskonałości i tandety w porównaniu do Medrusów poznańskich. Wygląda to jak tzw. tuning garażowy :mryellow: Osobna sprawa która jest dla mnie wręcz parodią to to, że motorowy na chorzowskiego Moderusa musi przejść osobne szkolenie jest tyle różnic pomiędzy nim a chociażby poznańskim. Tak jak by nie można było zrobić wszystko na jeden wzór każdy inny a motorowy z tego wszystkiego jest głupi bo inaczej tego nazwać nie można.memphis pisze:Ale wymyślili sobie 105NF, a nie 105Nf Cokolwiek to "F" ma oznaczać. Może "Fajny"?adam86 pisze:To są bzdury, które sobie TŚ wymysla. Każdy średnio rozgarniety miłosnik wie, że 105Nf już istnieje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości