Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#201 Post autor: grillmaster » 30 kwie 2013, 14:21

Wczoraj (29.04.) w nocy jeździła jazda próbna #653+654.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#202 Post autor: Damian_1947 » 09 maja 2013, 17:11

grillmaster pisze:Wczoraj (29.04.) w nocy jeździła jazda próbna #653+654.
W dniu wczorajszym miał miejsce odbiór techniczny i przekazanie składu #653+654 do R-4 Gliwice.
Źródło:
Pozdrawiam ;)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#203 Post autor: R_G » 14 maja 2013, 10:37

:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#204 Post autor: Damian_1947 » 14 maja 2013, 13:13

R_G pisze:Co ciekawe to typ 105NF S.
Z tymi oznaczeniami sami się już gubią, chyba, że poda mi ktoś uzasadnienie, dlaczego tak, a nie inaczej. :)
Pozdrawiam ;)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#205 Post autor: adam86 » 14 maja 2013, 15:11

To są bzdury, które sobie TŚ wymysla. Każdy średnio rozgarniety miłosnik wie, że 105Nf już istnieje.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#206 Post autor: memphis » 14 maja 2013, 17:08

adam86 pisze:To są bzdury, które sobie TŚ wymysla. Każdy średnio rozgarniety miłosnik wie, że 105Nf już istnieje.
Ale wymyślili sobie 105NF, a nie 105Nf ;) Cokolwiek to "F" ma oznaczać. Może "Fajny"? :P

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#207 Post autor: tramwajarze z19 » 25 maja 2013, 15:36

Dziś na Stroszek przyjechały moderusy #703 i #704 z Poznania o godzinie 7:00 i zostały sholowane przez wagon #743 na hale.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 16:19 przez tramwajarze z19, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#208 Post autor: R_G » 25 maja 2013, 15:52

:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#209 Post autor: Boguś » 25 maja 2013, 16:19

Są to dwie solówki.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#210 Post autor: Penny » 28 maja 2013, 17:21

O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach ;-)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#211 Post autor: DW » 28 maja 2013, 19:43

Wczoraj na Zawodzie trafiły kolejne dwa moderusy - skład #637+638.
Damian_1947 w DPD 2013.05.27 pisze:Na zajezdnię Zawodzie trafił skład Moderusów #637+638, z czego #638 to doczepa bez kabiny.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#212 Post autor: Damian_1947 » 28 maja 2013, 23:21

Penny pisze:O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach ;-)
Na dniach będzie miał odbiór techniczny. Wagon jest prawie w 100% ukończony, zostały tylko lekkie korekty co do wgrania tras itp. Wagony mają dość ciekawe rozwiązanie przycisków otwierania drzwi. Polecam sprawdzić :) W ZUR-ze jest już pomalowany w barwy zakładowe wagon Ptb #910.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#213 Post autor: tramwajarze z19 » 31 maja 2013, 11:27

Damian_1947 pisze:
Penny pisze:O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach ;-)
Na dniach będzie miał odbiór techniczny. Wagon jest prawie w 100% ukończony, zostały tylko lekkie korekty co do wgrania tras itp. Wagony mają dość ciekawe rozwiązanie przycisków otwierania drzwi. Polecam sprawdzić :)
A czy doczepa #648 ma kabine czy jej nie ma?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#214 Post autor: Damian_1947 » 31 maja 2013, 12:10

tramwajarze z19 pisze:
Damian_1947 pisze:
Penny pisze:O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach ;-)
Na dniach będzie miał odbiór techniczny. Wagon jest prawie w 100% ukończony, zostały tylko lekkie korekty co do wgrania tras itp. Wagony mają dość ciekawe rozwiązanie przycisków otwierania drzwi. Polecam sprawdzić :)
A czy doczepa #648 ma kabine czy jej nie ma?
Nie, nie ma. Jest doczepą czynną.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#215 Post autor: Penny » 31 maja 2013, 18:32

tramwajarze z19 pisze:Dziś na Stroszek przyjechały moderusy #703 i #704...
W dniu dzisiejszym zadebiutował skład #703+704. Widziany na linii 19 o 18:25 na Chorzów Chopina w kier. Katowic.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#216 Post autor: Damian_1947 » 31 maja 2013, 21:20

Skład #728+768 trafi z ZURu do R1, a #755+756 (z racji na doczepę czynną) do R-2, gdzie potrzebują składów. #728+768, będą kursowały zapewne solo.
Pozdrawiam ;)

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#217 Post autor: polaraxa » 01 cze 2013, 19:52

I to jest uczciwa zamiana co nie zmienia faktu że R-4 powinno oddać 2 MODERUSY za #659+660 oraz R-1 2 MODERUSY za #701+748. Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691+689 ma niesprawny monitoring #675+676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637+638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702+749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2013, 21:26 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#218 Post autor: KZKGaPowicz » 01 cze 2013, 21:21

polaraxa pisze:I to jest uczciwa zamiana co nie zmienia faktu że R-4 powinno oddac 2 MODERUSY za #659-#660 oraz R-1 2 MODERUSY za #701-#748. Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691-#689 ma niesprawny monitoring #675-#676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637-#638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702-#749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
Gliwickie Moderusy miały za długie ramiona lusterek. W Zabrzu jest problem z jednym drzewem, z którym nikt nie potrafi zrobić porządku.
A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane. Do modernizacji w ramach outsourcingu nadawały się tylko #744 i #785, a z ZURu jest #653+654, a będą jeszcze ewentualnie 649+650 i #651+652.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#219 Post autor: Boguś » 01 cze 2013, 21:33

KZKGaPowicz pisze:Do modernizacji w ramach outsourcingu nadawały się tylko #744 i #785, a z ZURu jest #653+654, a będą jeszcze ewentualnie 649+650 i #651+652.
#651+652 na pewno będzie modernizowany.
Damian_1947 pisze:Skład #728+768 trafi z ZURu do R1, a #755+756 (z racji na doczepę czynną) do R-2, gdzie potrzebują składów.
#756+755 :) Tuż przed remontem zamienili numerki.
KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#220 Post autor: KZKGaPowicz » 01 cze 2013, 21:35

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.
To byłaby już przesada.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#221 Post autor: Boguś » 01 cze 2013, 21:39

KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.
To byłaby już przesada.
Niekoniecznie przesada. Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#222 Post autor: KZKGaPowicz » 01 cze 2013, 21:43

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.
To byłaby już przesada.
Niekoniecznie przesada. Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
To znowu Katowice i inne miasta będą miały nowsze wagony, a reszta, jak np. Zabrze, Ruda Śląska będą obsługiwane w większości starym taborem? Jeżeli rzeczywiście będzie tak jak piszesz, to Z. F. chyba wszystko przewidział.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#223 Post autor: Boguś » 01 cze 2013, 21:50

KZKGaPowicz pisze:To znowu Katowice i inne miasta będą miały nowsze wagony, a reszta, jak np. Zabrze, Ruda Śląska będą obsługiwane starym taborem? Jeżeli rzeczywiście będzie tak jak piszesz, to Z. F. chyba wszystko przewidział.
Tak wcale nie musi być. Spokojnie. Tak jak wcześniej napisałem, żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Choć nie ukrywam, że Katowice w tej kwestii będą miały najwięcej do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#224 Post autor: Damian_1947 » 01 cze 2013, 23:56

Boguś pisze:
Damian_1947 pisze:Skład #728+768 trafi z ZURu do R1, a #755+756 (z racji na doczepę czynną) do R-2, gdzie potrzebują składów.
#756+755 :) Tuż przed remontem zamienili numerki
No tak, bo Będzin potrzebował solówek, to wysłał do ZUR-u #755, gdzie to był tak naprawde #756... A #756, kursował solo, a był to #755. ;)
Pozdrawiam ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#225 Post autor: DW » 02 cze 2013, 09:05

To już nie mogli zmienić planów i z #768 zrobić doczepy? Co prawda to już i tak będą zupełnie inne wozy (nawet jak pudła będą te same), ale choć z przenosinami numerów mogli już tak nie mieszać, bo niebawem większość wozów będzie jeździła zupełnie gdzie indziej.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#226 Post autor: mark40 » 02 cze 2013, 12:07

Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Dlaczego?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#227 Post autor: Boguś » 02 cze 2013, 14:29

mark40 pisze:
Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Dlaczego?
Przyjedzie 30 Pes, które zostaną przydzielone na 15. Pozostałe mogą trafić np. na 20 czy 6. Jeśli Pesy trafią na 6 to citki przydzielą na inne linie, np.16. Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#228 Post autor: polaraxa » 02 cze 2013, 14:47

Wcale nie. Będą kursowac na każdej linii w R-2 jednak póki co są wystawiane na 11,16,20 chyba dlatego by zmniejszyc liczbę zjazdów. Pesy skierowane zostaną do obsługi linii 15 ale nie tylko. Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#229 Post autor: Boguś » 02 cze 2013, 14:55

polaraxa pisze:Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.
Do modernizacji kwalifikują się wagony od 1983 roku, czyli od #629+630. Jeśli jest taka możliwość, to należy wysyłać najgorsze heble (m.in. #629+630, #631+632 itp.), zostawić wagony w dobrym stanie (#731+730, #734+735 czy #772+771)

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#230 Post autor: Przemek » 02 cze 2013, 15:06

Boguś pisze:
polaraxa pisze:Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.
Do modernizacji kwalifikują się wagony od 1983 roku, czyli od #629+630. Jeśli jest taka możliwość, to należy wysyłać najgorsze heble (m.in. #629+630, #631+632 itp.), zostawić wagony w dobrym stanie (#731+730, #734+735 czy #772+771)
#731+730 i #734+735 są podobno wykluczone z remontu.
Nie wiem jak #772+771, ale ten skład to już i tak niezła padlina.
Boguś pisze:
mark40 pisze:
Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Dlaczego?
Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.
Ostatnio do Szopienic bez problemu dojechał Helmut, więc to nie kwestia taboru. Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może. A do linii 13, to krążą plotki o przedłużeniu jej do Chorzowa Ratusza.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#231 Post autor: R_G » 02 cze 2013, 15:47

Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może
Jakiś czas temu kursowały składy na '14' co pół godziny. Wtedy 'mijały' się chyba przy dworcu w Mysłowicach i w Szopienicach.

Zresztą Boguś napisał, że zmodernizowane 105N mogą iść na 11 i 14. Na 11 pójdą składy zmodernizowane, a na '14' solówki zmodernizowane.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#232 Post autor: Karol » 02 cze 2013, 16:42

R_G pisze:
Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może
Jakiś czas temu kursowały składy na '14' co pół godziny. Wtedy 'mijały' się chyba przy dworcu w Mysłowicach i w Szopienicach.
Składy przy Kościółku mijać się mogą. Jeszcze do końca lat 90-tych na 14 składy jeździły na 4 z 6 pociągów i tam się mijały (1403 z 1404 oraz 1406 z 1401).

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#233 Post autor: adam86 » 02 cze 2013, 20:53

Boguś pisze:
polaraxa pisze:Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.
Do modernizacji kwalifikują się wagony od 1983 roku, czyli od #629+630. Jeśli jest taka możliwość, to należy wysyłać najgorsze heble (m.in. #629+630, #631+632 itp.), zostawić wagony w dobrym stanie (#731+730, #734+735 czy #772+771)
No ale 627 już przecież zmodernizowali.
KZKGOP 1779

Mikulek

#234 Post autor: Mikulek » 02 cze 2013, 22:50

polaraxa pisze:Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691+689 ma niesprawny monitoring #675+676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637+638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702+749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
No masz! Zachciało im się zmiany czoła to teraz mają za swoje, było zostawić przód i tył w spokoju, może by to jakoś normalnie wyglądało po modernizacji...

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#235 Post autor: grillmaster » 03 cze 2013, 12:38

R_G pisze:
Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może
Jakiś czas temu kursowały składy na '14' co pół godziny. Wtedy 'mijały' się chyba przy dworcu w Mysłowicach i w Szopienicach.
Jak 14 miały późno to się bez problemu mijały na Szpitalu. Nie ma takiego problemu
R_G pisze:Zresztą Boguś napisał, że zmodernizowane 105N mogą iść na 11 i 14. Na 11 pójdą składy zmodernizowane, a na '14' solówki zmodernizowane.
A dlaczego niby tylko te dwie linie?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#236 Post autor: DW » 03 cze 2013, 14:33

Modernizowane są wozy o numerach 663 wzwyż (z drobnymi wyjątkami) oraz dodatkowo 627 - jako jedyny z wozów o niższych numerach.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#237 Post autor: R_G » 03 cze 2013, 15:12

grillmaster pisze:
R_G pisze:Zresztą Boguś napisał, że zmodernizowane 105N mogą iść na 11 i 14. Na 11 pójdą składy zmodernizowane, a na '14' solówki zmodernizowane.
A dlaczego niby tylko te dwie linie?
Bo:
Boguś pisze:Przyjedzie 30 Pes, które zostaną przydzielone na 15. Pozostałe mogą trafić np. na 20 czy 6. Jeśli Pesy trafią na 6 to citki przydzielą na inne linie, np.16. Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#238 Post autor: adam86 » 03 cze 2013, 19:43

Zapewne KZK i TŚ nas jeszcze nie raz zaskoczą w temacie tego gdzie co pojedzie.
KZKGOP 1779

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#239 Post autor: Karol » 03 cze 2013, 20:01

DW pisze:Modernizowane są wozy o numerach 663 wzwyż (z drobnymi wyjątkami) oraz dodatkowo 627 - jako jedyny z wozów o niższych numerach.
A 653, 654, 647, 648, 642, 645, 646, 637, 638, 645, 646, 659 i 660? Chyba, że chodziło tylko o Będzin...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#240 Post autor: DW » 03 cze 2013, 20:22

Karol pisze:
DW pisze:Modernizowane są wozy o numerach 663 wzwyż (z drobnymi wyjątkami) oraz dodatkowo 627 - jako jedyny z wozów o niższych numerach.
A 653, 654, 647, 648, 642, 645, 646, 637, 638, 645, 646, 659 i 660? Chyba, że chodziło tylko o Będzin...
Hmm... Chyba coś mi się w takim razie pomieszało ;)
No to wygląda na to, ze wszystkie od 645 wzwyż (nie licząc wozów po RK i niedawnym RB) plus parę o niższych numerach (627, 637, 638, 642 i to chyba tyle).

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#241 Post autor: rifi » 04 cze 2013, 13:39

W składzie moderusów #702+749 są dwa różne kierunki wyświetlane. Skład jadący w stronę Szopienic w #702 wyświetla Szopienice pętla a w #749 wyświetla Chorzów Ratusz. Czy te wszystkie moderusy pozostaną z tymi wadami?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#242 Post autor: KZKGaPowicz » 04 cze 2013, 15:06

rifi pisze:W składzie moderusów #702+749 są dwa różne kierunki wyświetlane. Skład jadący w stronę Szopienic w #702 wyświetla Szopienice pętla a w #749 wyświetla Chorzów Ratusz. Czy te wszystkie moderusy pozostaną z tymi wadami?
W ZURkach 111N jest czasami ten sam problem.

A tymczasem skład #647+648 został przekazany do R-3 Stroszek. Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#243 Post autor: rifi » 04 cze 2013, 15:28

KZKGaPowicz pisze:
rifi pisze:W składzie moderusów #702+749 są dwa różne kierunki wyświetlane. Skład jadący w stronę Szopienic w #702 wyświetla Szopienice pętla a w #749 wyświetla Chorzów Ratusz. Czy te wszystkie moderusy pozostaną z tymi wadami?
W ZURkach 111N jest czasami ten sam problem.

A tymczasem skład #647+648 został przekazany do R-3 Stroszek. Źródło
Najlepsze jest to ze piszą że odebrali ten skład 3.04.13r.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#244 Post autor: polaraxa » 04 cze 2013, 18:40

Błąd w kierunkach tablic bierze się z tego że motorniczy(a) zamiast najpierw załączyc 1 wóz (silnikowy) zalączają 2 wóz (doczepa) ot taki zły nawyk. #627 wcale nie jest wyjątkiem w modernizacji z Zawodzia będzie to #617.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#245 Post autor: DW » 04 cze 2013, 19:05

polaraxa pisze:#627 wcale nie jest wyjątkiem w modernizacji z Zawodzia będzie to #617.
No racja. Nawet w prawie tym samym składzie co kiedyś wyjedzie ;)

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#246 Post autor: DTSN » 04 cze 2013, 19:56

Moderus 653-654 z ZUR w Chorzowie miał dziś awarie w Zabrzu :-P
Link do foto
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#247 Post autor: Boguś » 05 cze 2013, 22:17

Przemek pisze:
Boguś pisze:
mark40 pisze:
Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Dlaczego?
Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.
Ostatnio do Szopienic bez problemu dojechał Helmut, więc to nie kwestia taboru.
Zgadza się. Tylko obawiam się, że taki Citek czy Pesa może zahaczyć lusterkami o ściany tunelu. A lusterka w tych wagonach są trochę wyżej niż w Helmutach.
Mikulek pisze:
polaraxa pisze:Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691+689 ma niesprawny monitoring #675+676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637+638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702+749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
No masz! Zachciało im się zmiany czoła to teraz mają za swoje, było zostawić przód i tył w spokoju, może by to jakoś normalnie wyglądało po modernizacji...
Niesprawny monitoring czy wadliwe osłony to najmniejszy problem. Gorzej z nieszczelną kabiną.

Osłony na sprzęgi się montuje ze względu estetycznych a przede wszystkim bezpieczeństwa. Pokaż mi nowy tramwaj bez osłon na sprzęg.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#248 Post autor: grillmaster » 05 cze 2013, 23:51

W +749 w drugich drzwiach ociera się uchwyt na drzwiach o poręcz i już jest rurka poręczy wytarta. Niech żyje precyzja.

Mikulek

#249 Post autor: Mikulek » 06 cze 2013, 10:21

Boguś pisze:Osłony na sprzęgi się montuje ze względu estetycznych a przede wszystkim bezpieczeństwa. Pokaż mi nowy tramwaj bez osłon na sprzęg.
Jak się chce zmodernizować wagon by wyglądał ładnie to jest to możliwe, przykładem jest choćby #674
http://phototrans.pl/14,491673,0,Konstal_105Na_674.html
A nie jakieś wydziwianie z tymi ohydnymi czołami i jeszcze te LEDY :o: Fuj !!!
A w środku surowizna na ścianach, kto to widział białe poszycie ??
Nie można dać tam wzoru drewna ?
Te durne szybki z logiem też bym wymienił na drewnianą dyktę.
Ogółem, te wagony normalnie wymagają następnego remontu z kolejną zmianą czoła na jakieś normalne ( najlepiej na klasyczne ).
Myślałem że tylko mnie się to wszystko nie podoba ale jak podpytałem znajomych i rodzinę to okazało się że nie jestem sam, wszyscy wolą by było tak:
http://www.youtube.com/watch?v=PRuRMxOS3Jg
Przynajmniej to jakoś wyglądało...

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#250 Post autor: DWD » 06 cze 2013, 12:31

memphis pisze:
adam86 pisze:To są bzdury, które sobie TŚ wymysla. Każdy średnio rozgarniety miłosnik wie, że 105Nf już istnieje.
Ale wymyślili sobie 105NF, a nie 105Nf ;) Cokolwiek to "F" ma oznaczać. Może "Fajny"? :P
Tak na marginesie Mederusy z Chorzowa są z nazwy tylko Moderusami bez dodatku Alpha. Chorzów dostał licencję tylko na uzycie nazwy Moderus. Jak się bliżej przyjrzeć chorzowskiemu cudowi to mozna znaleść wiele niedoskonałości i tandety w porównaniu do Medrusów poznańskich. Wygląda to jak tzw. tuning garażowy :mryellow: Osobna sprawa która jest dla mnie wręcz parodią to to, że motorowy na chorzowskiego Moderusa musi przejść osobne szkolenie jest tyle różnic pomiędzy nim a chociażby poznańskim. Tak jak by nie można było zrobić wszystko na jeden wzór każdy inny a motorowy z tego wszystkiego jest głupi bo inaczej tego nazwać nie można.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości