Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014
Czy ktoś się orientuje, które wagony są typowane do modernizacji w Łodzi i czy mniej więcej dla każdej zajezdni będzie wyremontowana taka sama lba wagonów, bo 75 : 4 = 18, r. 3, co oznacza, że trzy zajezdnie otrzymałyby po 19 szt. zmodernizowanych wagonów, a jedna 18 szt.?
Temat wydzielono ze starego tematu "Nowe modernizacje naszych stopiątek w innych miastach". /DW
Temat wydzielono ze starego tematu "Nowe modernizacje naszych stopiątek w innych miastach". /DW
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2013, 21:07 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 3 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Przecież jeszcze żadnego przetargu nie było, więc jaka modernizacja w Łodzi? Po drugie po co się już zastanawiać jakie wagony. Jak będzie modernizacja, to wtedy można nad tym pomyśleć - to samo z rozważaniem nad problemem nierównego podziału w zajezdniach, jakby to był obecnie największy kłopot związany z remontem tych 75 wagonów... Odnoszę wrażenie, że napisałeś to tylko dlatego, że nie miałeś nic innego do napisania.KZKGaPowicz pisze:Czy ktoś się orientuje, które wagony są typowane do modernizacji w Łodzi i czy mniej więcej dla każdej zajezdni będzie wyremontowana taka sama lba wagonów, bo 75 : 4 = 18, r. 3, co oznacza, że trzy zajezdnie otrzymałyby po 19 szt. zmodernizowanych wagonów, a jedna 18 szt.?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czy pytanie kogoś o coś jest czymś złym? Z tego, co mi wiadomo, kto pyta, nie błądzi. Wracając jednak do tematu, to każdy przecież z nas wie, że przetarg będzie ustawiony pod MPK Łódź. A co do typowania wagonów, to przed poprzednimi modernizacjami takie działania były wykonywane.rafalurbino18 pisze:Przecież jeszcze żadnego przetargu nie było, więc jaka modernizacja w Łodzi? Po drugie po co się już zastanawiać jakie wagony. Jak będzie modernizacja, to wtedy można nad tym pomyśleć - to samo z rozważaniem nad problemem nierównego podziału w zajezdniach, jakby to był obecnie największy kłopot związany z remontem tych 75 wagonów... Odnoszę wrażenie, że napisałeś to tylko dlatego, że nie miałeś nic innego do napisania.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Może i nie jest czymś złym, ale nikt nie odpowie Ci teraz dokładnie jakie wagony przejdą modernizacje i z których będą zajezdni. Mogą pojawić się luźne propozycje użytkowników, a TŚ i tak może zrobić inaczej. Ot, zwykłe gdybanie.KZKGaPowicz pisze:Czy pytanie kogoś o coś jest czymś złym? Z tego, co mi wiadomo, kto pyta, nie błądzi.
Skoro tak myślisz to jesteś w błędzie, bo równie dobrze wagony może wyremontować ZUR.KZKGaPowicz pisze:Wracając jednak do tematu, to każdy przecież z nas wie, że przetarg będzie ustawiony pod MPK Łódź.
Może i tak, ale to było już po ogłoszeniu przetargu i tych wagonów do modernizacji nie było aż tylu co teraz. Skoro z każdej zajezdni będzie po kilkanaście wozów to wytypowanie takiej ilości wozów jest niemożliwe. Jeśli chodziło Ci o to, które wagony i ze względu na co pójdą do modernizacji to pewnie będą to te które miały dość dawno RK, albo nie miały go wcale.KZKGaPowicz pisze:A co do typowania wagonów, to przed poprzednimi modernizacjami takie działania były wykonywane.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie mam tutaj na myśli jakichś przekrętów itp., tylko to, że modernizacje łódzkie najbardziej przypadły do gustu pasażerów i samych TŚ chyba także, dlatego myślałem, że SIWZ będzie zawierać wymagania przystające do możliwości MPK Łódź. Podobnie było z Helmutami, tam również SIWZ najbardziej wskazywało na Pt8.Boguś pisze:A masz jakieś dowody na to? Stawiasz bardzo poważne zarzuty.KZKGaPowicz pisze:Wracając jednak do tematu, to każdy przecież z nas wie, że przetarg będzie ustawiony pod MPK Łódź.
Tylko dlaczego ostatnim razem przy okazji modernizacji poza granicami GOP ZUR się tego nie podjął? Ja też wolałbym, aby pieniądze z modernizacji zostały u nas.rafalurbino18 pisze:Skoro tak myślisz to jesteś w błędzie, bo równie dobrze wagony może wyremontować ZUR.
Aha! O taką odpowiedź mi chodziło wcześniej. Czyli na razie nie jest jeszcze nic wiadome. Dzięki za odpowiedź.rafalurbino18 pisze:Może i tak, ale to było już po ogłoszeniu przetargu i tych wagonów do modernizacji nie było aż tylu co teraz. Skoro z każdej zajezdni będzie po kilkanaście wozów to wytypowanie takiej ilości wozów jest niemożliwe. Jeśli chodziło Ci o to, które wagony i ze względu na co pójdą do modernizacji to pewnie będą to te które miały dość dawno RK, albo nie miały go wcale.KZKGaPowicz pisze:A co do typowania wagonów, to przed poprzednimi modernizacjami takie działania były wykonywane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Przecież SIWZ do sprowadzania helmutów była napisana po tym jak je już znaleziono, a nie przed.KZKGaPowicz pisze:Podobnie było z Helmutami, tam również SIWZ najbardziej wskazywało na Pt8.
Bo nie miał takich możliwości technicznych i kadrowych? Zresztą teraz też nie wiadomo jak to będzie, swego czasu była mowa o podzieleniu roboty na pół - połowa w Chorzowie, połowa na zewnątrz (i bynajmniej nikt nie zakochał się tak w MPK Łódź, żeby akurat pod nich pisać zamówienie).Tylko dlaczego ostatnim razem przy okazji modernizacji poza granicami GOP ZUR się tego nie podjął?
Wątpię, by ZUR dał radę zmodernizować w dwa lata ponad 30 wagonów. Tym bardziej, ze ma jeszcze citadisy na głowie i nie wiadomo ile Helmutów jeszcze przybędzie i jak długo będzie trwała ich modernizacja.
Lepiej też żeby 70 stopiątek zostało zmodernizowanych gdzie indziej, a w ZURze może też wyremontują kilka dodatkowo.
Lepiej też żeby 70 stopiątek zostało zmodernizowanych gdzie indziej, a w ZURze może też wyremontują kilka dodatkowo.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Nie wiem jak to będzie z zaoszczędzonymi pieniędzmi, bo modernizacja w Łodzi będzie droższa niż w ZURze. Być może Unia da kasę tylko na 70 wagonów i jeśli nawet nie wykorzysta się całej sumy na remonty, to nie będzie można zmodernizować dodatkowych wagonów. W takim wypadku zawsze lepiej zapłacić więcej, ale nie sądzę też by ZUR schodził z ceny i jakości, bo nie jest to jakaś zewnętrzna firma tylko zakład TŚ.mark40 pisze:Wątpię, by ZUR dał radę zmodernizować w dwa lata ponad 30 wagonów. Tym bardziej, ze ma jeszcze citadisy na głowie i nie wiadomo ile Helmutów jeszcze przybędzie i jak długo będzie trwała ich modernizacja.
Lepiej też żeby 70 stopiątek zostało zmodernizowanych gdzie indziej, a w ZURze może też wyremontują kilka dodatkowo.
Helmutów więcej nie będzie, bo resztę odstawionych zgarnęła sieć z innego państwa (chyba z Turcji).mark40 pisze:Wątpię, by ZUR dał radę zmodernizować w dwa lata ponad 30 wagonów. Tym bardziej, ze ma jeszcze citadisy na głowie i nie wiadomo ile Helmutów jeszcze przybędzie i jak długo będzie trwała ich modernizacja.
Planowano podzielić liczbę wagonów do modernizacji na pół i jedną połowę wystawić w przetargu, a drugą zlecić ZUR. Wtedy ZUR mógłby po prostu zatrudnić na pewien czas więcej ludzi, aby wyrobić się z terminami.
W sumie, jeśli jest taka możliwość, to lepiej dać zarobić miejscowym
Pisząc Helmuty miałem na mysli wszelkiej maści tabor z zagranicy. Aktualnie prace potrwają przy kilkunastu E1. Nie wiadomo czy po nich nie wymysli sie sprowadzenia kolejnych lub jeszcze innych.
Z jednej strony lepiej żeby prace mieli miejscowi. Z drugiej strony remonty w ZUR moga sie przeciagnąć. Inny wykonawca ma ustalony termin i tego musi się trzymać.
Pisząc o dodatkowych remontach stopiątek myślałem o dodatkowych, oprócz tych 70 (75?).
Podczas modernizacji żelazek w Łodzi, ZUR robil swoje RK.
Z jednej strony lepiej żeby prace mieli miejscowi. Z drugiej strony remonty w ZUR moga sie przeciagnąć. Inny wykonawca ma ustalony termin i tego musi się trzymać.
Pisząc o dodatkowych remontach stopiątek myślałem o dodatkowych, oprócz tych 70 (75?).
Podczas modernizacji żelazek w Łodzi, ZUR robil swoje RK.
600 tys kosztowała modernizacja najnowszej wersji żelazek w Łodzi
http://www.mmlodz.pl/375598/2011/6/16/m ... egory=news
Jakoś tania ta modernizacja jesli weźmie się pod uwagę zakres prac. Wagony pewnie nie mają zmienionego rozruchu, ale w porównaniu do modernizacji naszych za ponad 1 mln wyglądają o wiele lepiej, szczególnie przypadły mi do gustu wklejane okna.
http://www.mmlodz.pl/375598/2011/6/16/m ... egory=news
Jakoś tania ta modernizacja jesli weźmie się pod uwagę zakres prac. Wagony pewnie nie mają zmienionego rozruchu, ale w porównaniu do modernizacji naszych za ponad 1 mln wyglądają o wiele lepiej, szczególnie przypadły mi do gustu wklejane okna.
Tylko jednak większy pożytek jest ze zmienionego rozruchu niż z wklejanych okien.mark40 pisze:Jakoś tania ta modernizacja jesli weźmie się pod uwagę zakres prac. Wagony pewnie nie mają zmienionego rozruchu, ale w porównaniu do modernizacji naszych za ponad 1 mln wyglądają o wiele lepiej, szczególnie przypadły mi do gustu wklejane okna.
Z zdjęć wynika jednak, że wagony nie mają już oporowego rozruchu tylko impulsowy...memphis pisze:Tylko jednak większy pożytek jest ze zmienionego rozruchu niż z wklejanych okien.mark40 pisze:Jakoś tania ta modernizacja jesli weźmie się pod uwagę zakres prac. Wagony pewnie nie mają zmienionego rozruchu, ale w porównaniu do modernizacji naszych za ponad 1 mln wyglądają o wiele lepiej, szczególnie przypadły mi do gustu wklejane okna.
Pewnie tak. Choć pasażer nie ma pożytku z żadnego.memphis pisze:Tylko jednak większy pożytek jest ze zmienionego rozruchu niż z wklejanych okien.mark40 pisze:Jakoś tania ta modernizacja jesli weźmie się pod uwagę zakres prac. Wagony pewnie nie mają zmienionego rozruchu, ale w porównaniu do modernizacji naszych za ponad 1 mln wyglądają o wiele lepiej, szczególnie przypadły mi do gustu wklejane okna.
Można też porównać do naszych Zurków, których koszt oscyluje wokół 500 tys, a jak widoczna jest różnica w zakresie przeprowadzonego remontu/modernizacji. Nie mówiąc juz o tych dwóch moderusach, które kosztowały też 600 tys a zakres prac przy wagonie w porównaniu do tych nowych łódzkich żelazek był o wiele mniejszy.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Macie przykład chociażby z wczoraj po wypadku w Poznaniu. Wydaje mi się, że ściana czołowa Moderusa jest mocniejsza niż w "żelazkach".adam86 pisze:Ale też moderusy są wykonane z lepszych materiałów.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
I tak nie ma to znaczenia. Ściana czołowa w moderusie nadaje się wymiany.KZKGaPowicz pisze:Macie przykład chociażby z wczoraj po wypadku w Poznaniu. Wydaje mi się, że ściana czołowa Moderusa jest mocniejsza niż w "żelazkach".
Ważniejsza od trwałości ściany jest nienaruszona kabina. Podczas zderzenia pulpit nie ma prawa się przemieścić.
Gdybyś się znał na rzeczy, to by Ci wynikło, że tak jest. A wystarczy zamiast mądrować spojrzeć na podłogę i zobaczyć, że nie ma w niej włazu do komory rozrusznika...adam86 pisze:Ze zdjęc nic takiego nie wynika.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 105Na, łącznie zmieniany 1 raz.
To, że nie ma klapy inspekcyjnej, panie mądrala to jeszcze nic nie znaczy. Po zdjęciach to sobie można malowanie rozpoznawać, a nie to co wagon ma pod podłogą. A tak w ogóle to ten cały artykuł sie kompletnie kupy nie trzyma. Wagon ma ze swojego poprzednika zapewne tyle samo co Moderusy, w związku z czym koszta remontu są oczywiście z sufitu wzięte.105Na pisze:Gdybyś się znał na rzeczy, to by Ci wynikło, że tak jest. A wystarczy zamiast mądrować spojrzeć na podłogę i zobaczyć, że nie ma w niej włazu do komory rozrusznika...adam86 pisze:Ze zdjęc nic takiego nie wynika.
KZKGOP 1779
Bez tej klapy rozrusznika nie wyciągniesz, co nie zmienia faktu, że nie należy się trzymać pierdół wypisanych w artykule, gdyż mało kto odróżnia pojęcia remontu kapitalnego z modernizacją wagonu, a cena to druga para kaloszy...adam86 pisze: To, że nie ma klapy inspekcyjnej, panie mądrala to jeszcze nic nie znaczy. Po zdjęciach to sobie można malowanie rozpoznawać, a nie to co wagon ma pod podłogą. A tak w ogóle to ten cały artykuł sie kompletnie kupy nie trzyma. Wagon ma ze swojego poprzednika zapewne tyle samo co Moderusy, w związku z czym koszta remontu są oczywiście z sufitu wzięte.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W czasie praktyki w KZK GOP zapytałem pana rozkładowca kto odpowiada za przydzialanie zmodernizowanych wagonów na linie. Bardzo miły pan odpowiedział mi, że KZK GOP proponuje miastom obsługę lepszym taborem i te, które się na to zgodzą, po ich terenie kursuje zmodernizowany tabor. Przykładem są Świętochłowice, dlatego też cała "7" powinna być obsługiwana taborem zmodernizowanym. Niestety Ruda Śląska się nie zgodziła (przypuszczam, że z racji oszczędności), dlatego jeździ to, co jeździ (za wyjątkiem "1"). Podejrzewam zatem, że nowe modernizacje nie będą kursować na "9" i "18".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Przecież to jest bzdura, na 7 muszą jeździć wagony z pulpitem manewrowym, stąd te żelazka. A pytanie gmin, czy mają ochotę, żeby jeździło żelazko zakrawa na kompletny absurd.KZKGaPowicz pisze: Przykładem są Świętochłowice, dlatego też cała "7" powinna być obsługiwana taborem zmodernizowanym.
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ja też myślałem, że "żelazka" jeżdżą na "7" z powodu trójkątowania na Łagiewnikach.adam86 pisze:Przecież to jest bzdura, na 7 muszą jeździć wagony z pulpitem manewrowym, stąd te żelazka. A pytanie gmin, czy mają ochotę, żeby jeździło żelazko zakrawa na kompletny absurd.KZKGaPowicz pisze: Przykładem są Świętochłowice, dlatego też cała "7" powinna być obsługiwana taborem zmodernizowanym.
Co do pytania gmin, to KZK GOP dokonuje tego, gdyż gmina musi więcej dopłacać do wzkm tramwajów.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Pan rozkładowiec udzielił błędnych informacji, bo prawdopodobnie nie wiedział, czemu na 7 mają być żelazka. O prawdziwym powodzie już kiedyś pisałem:adam86 pisze:Przecież to jest bzdura, na 7 muszą jeździć wagony z pulpitem manewrowym, stąd te żelazka. A pytanie gmin, czy mają ochotę, żeby jeździło żelazko zakrawa na kompletny absurd.KZKGaPowicz pisze: Przykładem są Świętochłowice, dlatego też cała "7" powinna być obsługiwana taborem zmodernizowanym.
Penny, Czw Sie 26, 2010 17:46 pisze:(...) Tramwaje Śląskie oczekują na ekspertyzę Policji w sprawie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Wyjazd po żeberku jest zabezpieczony sygnalizacją świetlną, jednak nie będzie regulatora ruchu i motorowi będą musieli zawracać bez asysty. Z tej racji do obsługi linii 7 kierowane będą tylko i wyłącznie wozy z pulpitem manewrowym z tyłu.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiem o tym, dlatego to mnie zdziwiło, ale podał mi to jako przykład (być może niefortunnie wybrany), gdy pytałem go o osobę odpowiedzialną za przydzialanie zmodernizowanych wozów. Zapytałem go, dlaczego na "1" jeżdżą same modernizacje, a "18" prawie same graty, to odpowiedział, że KZK GOP proponuje miastom obsługę linii modernizacjami, a te muszą się zdeklarować i co za tym idzie w przypadku pozytywnej decyzji o dopłacie do wzkm tramwajowych, gdyż jak wiemy za 1 wzkm modernizacji KZK GOP płaci > 100% stawki.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jeśli chodzi o 7 to ZURki też mają tylne pulpity i pojawiają sie na linii a także stare tyrystory #678 czy #347. Wiem, ze na 7 powinny jeździć tylko wybrane żelazka (nie za wszytskie płaci się drożej) ale to raczej nie ze względu na tylny pulpit.
W ogóle droższy wzkm do wagonu zmodernizowanego jest bezsensowny.
W ogóle droższy wzkm do wagonu zmodernizowanego jest bezsensowny.
Kolejny przyklad nierzetelnosci tvs. Taki artykul ukazal sie tam wczoraj...
´´Tramwaje będą jak nowe! Po modernizacji
Aż 75 wagonów typu 105 N ma zmienić swoje oblicze. To najbardziej wciąż popularne składy na śląskich i zagłębiowskich torach tramwajowych. Teraz mają być nie tylko popularne ale i ładne oraz wygodniejsze. Wszystko dzięki modernizacji jaką planuje spółka Tramwaje Śląskie S.A.
Projekt modernizacji N-ek właśnie wystartował i ma objąć aż 75 pojazdów tego typu. Pierwszy przetarg ma dotyczyć 45 wagonów. Pozostałe 30 Tramwaje Śląskie S.A. chcą odnowić własnymi siłami w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie Batorym. 45 wagonów które mają zostać odnowione przez firmę wyłonioną w przetargu to składy wyjeżdżające na co dzień z zajezdni w Będzinie, Katowicach, Bytomiu i Gliwicach. Z Gliwic wyremontowane zostaną tylko pojazdy, ale z Katowic aż 22. W Bytomiu w zajezdni zaparkuje po przetargu 14 odnowionych N-ek, a w Będzinie 7. Wagony nie tylko zmienią wygląd, mają być także wygodniejsze i bardziej przyjazne dla pasażerów. Korzystający z tramwajowej komunikacji zmianę mają odczuć już z końcem 2014 roku - bo wtedy zakończy się modernizacja 45 składów.´´
Zrodlo
To co w koncu N-ki beda remontowac?? Ciekawe skad je wytrzasna...
Dla TVS 45 wagonow = 45 skladow, tez niezle
´´Tramwaje będą jak nowe! Po modernizacji
Aż 75 wagonów typu 105 N ma zmienić swoje oblicze. To najbardziej wciąż popularne składy na śląskich i zagłębiowskich torach tramwajowych. Teraz mają być nie tylko popularne ale i ładne oraz wygodniejsze. Wszystko dzięki modernizacji jaką planuje spółka Tramwaje Śląskie S.A.
Projekt modernizacji N-ek właśnie wystartował i ma objąć aż 75 pojazdów tego typu. Pierwszy przetarg ma dotyczyć 45 wagonów. Pozostałe 30 Tramwaje Śląskie S.A. chcą odnowić własnymi siłami w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie Batorym. 45 wagonów które mają zostać odnowione przez firmę wyłonioną w przetargu to składy wyjeżdżające na co dzień z zajezdni w Będzinie, Katowicach, Bytomiu i Gliwicach. Z Gliwic wyremontowane zostaną tylko pojazdy, ale z Katowic aż 22. W Bytomiu w zajezdni zaparkuje po przetargu 14 odnowionych N-ek, a w Będzinie 7. Wagony nie tylko zmienią wygląd, mają być także wygodniejsze i bardziej przyjazne dla pasażerów. Korzystający z tramwajowej komunikacji zmianę mają odczuć już z końcem 2014 roku - bo wtedy zakończy się modernizacja 45 składów.´´
Zrodlo
To co w koncu N-ki beda remontowac?? Ciekawe skad je wytrzasna...
Dla TVS 45 wagonow = 45 skladow, tez niezle
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Piszą, że w Gliwicach zostaną wyremontowane "tylko pojazdy" - co to ma znaczyć? Ponadto po modernizacji prawdopodobnie kilka wagonów nie wróci do swoich macierzystych zajezdni, bo mają być wymiany pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
No tak pewnie autor artykulu nie zaglebil sie w temacie i wypisuje brednie, przy wagonach z Gliwic polknal najwyrazniej 2-ke, bo wlasnie chyba tyle wagonow zostanie z tamtej zajezdni wyslanych do remontu.KZKGaPowicz pisze:Piszą, że w Gliwicach zostaną wyremontowane "tylko pojazdy" - co to ma znaczyć? Ponadto po modernizacji prawdopodobnie kilka wagonów nie wróci do swoich macierzystych zajezdni, bo mają być wymiany pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Był ktoś dzisiaj na otwarciu ofert na modernizację? Z tego, co wiem, to zgłosiły się m. in. MPK Łódź, Protram i Modertrans. Ciekawostką jest to, że Modertrans zapytał Tramwaje Śląskie S.A. o możliwość pudła 3-drzwiowego, na co nasze Tramwaje się nie zgodziły, ale jeśli wygra poznańska firma, to szyby mogą być wklejane, gdyż SIWZ nie precyzuje tego.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Napisałem w poprzednim poście, że pytanie dotyczące wklejania szyb padło, ale SIWZ tego nie precyzuje, czyli możnaby je zastosować. Info Pan motorniczy Adrian (był na spotkaniu KMTM).R_G pisze:Jeśli dobrze pamiętam, to było także pytanie dotyczące szyb wklejanych.
Tramwaje Śląskie nie zgodziły się.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Nie można skoro TŚ ustosunkowały się do tej kwestii wyraźnieKZKGaPowicz pisze:Napisałem w poprzednim poście, że pytanie dotyczące wklejania szyb padło, ale SIWZ tego nie precyzuje, czyli możnaby je zastosować.
Swoją drogą dziwne, że TŚ nie chcą lepszych wagonów. Bylebyśmy nie zostali uraczeni 45 moderusami w wersji ubogiej, której dwa egzemplarze już u nas jeżdżą.Pytanie 3
Załącznik nr 1 do SIWZ pkt III ppkt 1
Czy Zamawiający dopuszcza wymianę okien (szyb) na nowe bez uszczelek montowane do nadwozia techniką wklejania?
Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza, z wyjątkiem szyby czołowej i tylnej, zamiennego zastosowania wklejania szyb do nadwozia w zamian osadzenia szyb w uszczelkach.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie ma jeszcze ogłoszenia wyników przetargu, ale z tego, co wiem, to Modertrans Poznań i MPK Łódź wystartowały jako konsorcjum i najprawdopodobniej oni złożyli najkorzystniejszą ofertę. Istnieje jednak ryzyko, że przekroczyli kwotę, jaką zamawiający mógł przeznaczyć na to zamówienie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
45 stopiątek zmodernizuje konsorcjum MPK Łódź i Modertrans. W przetargu startował także Protram i czeska Ekova Electric, której ofertę odrzucono. Wrocławska firma przegrała przez czas dostarczenia wagonów. Zaproponowała zarówno niższą cenę, jak i dłuższy okres gwarancji niż zwycięzcy.
Szczegóły
Szczegóły
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czyżby miałyby to być Moderusy z napędem tyrystorowym?rafalurbino18 pisze:45 stopiątek zmodernizuje konsorcjum MPK Łódź i Modertrans. W przetargu startował także Protram i czeska Ekova Electric, której ofertę odrzucono. Wrocławska firma przegrała przez czas dostarczenia wagonów. Zaproponowała zarówno niższą cenę, jak i dłuższy okres gwarancji niż zwycięzcy.
Szczegóły
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości