Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#51 Post autor: KZKGaPowicz » 24 cze 2012, 14:27

A wiadomo może czy wagony zmodernizowane w ramach projektu będą się pojawiały na konkretnych liniach (podobnie jak w przypadku autobusów PKM Sosnowiec), czy też na które popadnie?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#52 Post autor: rafalurbino18 » 24 cze 2012, 18:29

KZKGaPowicz pisze:A wiadomo może czy wagony zmodernizowane w ramach projektu będą się pojawiały na konkretnych liniach (podobnie jak w przypadku autobusów PKM Sosnowiec), czy też na które popadnie?
Akurat w przypadku PKMu Sosnowiec były wskazane konkretne linie i remontowane były też przystanki wzdłuż nich. Ostatnio PKM Katowice także zakupił autobusy dzięki funduszom unijnym, ale jeżdżą one gdzie popadnie. W przypadku tramwajów nie było raczej żadnego zapisu, bo nawet jeśli tramwaje miałyby jeździć tam gdzie wyremontowane zostałyby tory to do wykazu linii nie należałyby chyba tylko linie dąbrowskie.
Boguś pisze:Szkoda. Powinni faworyzować firmy, które proponują lepsze warunki gwarancyjne.
Dobrze, że nie wybrali firmy tylko ze względu na cenę, ale tak jak pisałem wcześniej - szkoda, że o wygranej zdecydował czas dostarczenia wagonów. Na pewno TŚ nic by się nie stało, gdyby poczekali dłużej na tramwaje, ale mieli za to dłuższą gwarancję. Ale nie ma co rozpaczać, należy mieć nadzieję na szybkie podpisanie umowy ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#53 Post autor: KZKGaPowicz » 25 cze 2012, 09:26

rafalurbino18 pisze:
KZKGaPowicz pisze:A wiadomo może czy wagony zmodernizowane w ramach projektu będą się pojawiały na konkretnych liniach (podobnie jak w przypadku autobusów PKM Sosnowiec), czy też na które popadnie?
Akurat w przypadku PKMu Sosnowiec były wskazane konkretne linie i remontowane były też przystanki wzdłuż nich. Ostatnio PKM Katowice także zakupił autobusy dzięki funduszom unijnym, ale jeżdżą one gdzie popadnie. W przypadku tramwajów nie było raczej żadnego zapisu, bo nawet jeśli tramwaje miałyby jeździć tam gdzie wyremontowane zostałyby tory to do wykazu linii nie należałyby chyba tylko linie dąbrowskie.
Dzięki za odpowiedź.
rafalurbino18 pisze:
Boguś pisze:Szkoda. Powinni faworyzować firmy, które proponują lepsze warunki gwarancyjne.
Dobrze, że nie wybrali firmy tylko ze względu na cenę, ale tak jak pisałem wcześniej - szkoda, że o wygranej zdecydował czas dostarczenia wagonów. Na pewno TŚ nic by się nie stało, gdyby poczekali dłużej na tramwaje, ale mieli za to dłuższą gwarancję. Ale nie ma co rozpaczać, należy mieć nadzieję na szybkie podpisanie umowy ;)
Zgadzam się, że nie tylko cena powinna decydować o wyborze oferty, ale również usługi gwarancyjne itp.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#54 Post autor: butthead » 02 lip 2012, 18:10

rafalurbino18 pisze:Na pewno TŚ nic by się nie stało, gdyby poczekali dłużej na tramwaje, ale mieli za to dłuższą gwarancję.
Wręcz przeciwnie, projekt musi być rozliczony zgodnie z wymogami dofinansowania, tym razem w przypadku obsuwy nie wystarczy że jeden święty z drugim przyjdą i powiedzą "wicie rozumicie". Stąd termin jest dość ważny, im wcześniej zaczną odbiory, tym lepiej dla powodzenia całego projektu.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#55 Post autor: rafalurbino18 » 03 lip 2012, 12:31

butthead pisze:Wręcz przeciwnie, projekt musi być rozliczony zgodnie z wymogami dofinansowania, tym razem w przypadku obsuwy nie wystarczy że jeden święty z drugim przyjdą i powiedzą "wicie rozumicie". Stąd termin jest dość ważny, im wcześniej zaczną odbiory, tym lepiej dla powodzenia całego projektu.
Akurat wydaje mi się, że TŚ bardziej powinno przejąć się remontami torowisk, bo w tym przypadku jest większe ryzyko obsuwy. Swoją drogą po ogłoszeniu przetargu na remont 3 Maja w Katowicach temat kolejnych przetargów ucichł. Trzeba także brać pod uwagę ewentualne odwołania/problemy przy remontach itp.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#56 Post autor: Łukasz » 13 lip 2012, 20:17


Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#57 Post autor: KZKGaPowicz » 19 lip 2012, 10:10

Pojawił się przetarg na dostawę 30 szt. pantografów typu OTK-2/1 (wersja wzmocniona) w ramach Projektu pn.: “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”.

Edycja, dnia 19.08.2012:
Wszystkie tramwaje, które będą modernizowane w ramach obecnego projektu otrzymają ściany czołowe z "Modertransu".
Nie wiadomo jeszcze czy dojdzie do wymiany wagonów pomiędzy zajezdniami, gdyż z Gliwic mogą być poddane remontowi tylko #744 i #785, a najwięcej wagonów spełniających kryteria ma Zawodzie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#58 Post autor: Łukasz » 22 wrz 2012, 19:51

Jeśli można wiedzieć. Kto wykładał kasę na żelazka i moderusy?

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#59 Post autor: Damian_1947 » 25 wrz 2012, 16:56

Dziś w internetowym wydaniu Dziennika Zachodniego możemy sobie pooglądać wizualizację modernizowanych przez Modertrans Poznań & MPK Łódź naszych 105-ek, oraz wizualizacja ul. 3-go Maja :)
Wizualizacja Modernizowanych 105-ek
Pozdrawiam ;)

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#60 Post autor: Karix26 » 26 wrz 2012, 17:48

Na wizualizacjach wyglądają lepiej niż np. #535, ale pewnie w rzeczywistości będą wyglądały tak samo ew. drzwi będą czerwone.
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#61 Post autor: TŚ25 » 26 wrz 2012, 19:14

Mi się nawet podobają. Lepsze są od żelazek.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#62 Post autor: Damian_1947 » 26 wrz 2012, 19:32

No dokładnie, nie żywmy większych nadziei co by później się nie zdziwić.
To tylko wizualizacja ;/
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#63 Post autor: KZKGaPowicz » 21 paź 2012, 15:00

Dobra informacja dla pasażerów linii 9 i 11. Te linie w całości mają być obsługiwane taborem zmodernizowanym ze względu na piasecznice, które będą posiadać Moderusy ;)
Ponadto zamiast #734+735 do modernizacji pójdzie gliwicki skład #651+652, zatem z Gliwic będą 4 wagony zmodernizowane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#64 Post autor: adam86 » 21 paź 2012, 17:14

To gdzie co będzie jeździło to się okaże. Będzie racej wielka wymiana wozów miedzy zajezdniami.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#65 Post autor: KZKGaPowicz » 21 paź 2012, 17:27

adam86 pisze:To gdzie co będzie jeździło to się okaże. Będzie racej wielka wymiana wozów miedzy zajezdniami.
Adrian mówił, że mają być w pierwszej kolejności na "9", a o tym, że mają być na "11" powiedział Przemek.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#66 Post autor: Dawid71552 » 21 paź 2012, 20:37

A wiadome jakie wagony ze Stroszka, oprócz #645+646 są typowane do modernizacji??? Ciekawe czy skład ten po modernizacji będzie jeździł w składzie???

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#67 Post autor: KZKGaPowicz » 21 paź 2012, 21:05

Dawid71552 pisze:A wiadome jakie wagony ze Stroszka, oprócz #645+646 są typowane do modernizacji??? Ciekawe czy skład ten po modernizacji będzie jeździł w składzie???
Mogą to być m. in.: #644, #647+648, #681, #682, #683+642, #684, #703, #704, #705, #706, #707, #708, #709, #710, #711+712, #713, #714, #715, #717, #719+720, #721. Może też dojść do wymiany wozów pomiędzy zajezdniami. W najgorszej sytuacji są Gliwice, gdyż początkowo miały być tylko 2 wagony: #744 i #785, ale teraz doszedł jeszcze #651+652, który zastąpi #734+735 ze Zawodzia.
Tramwaje Śląskie S.A. pisze:Liczba wagonów tramwajowych do wykonania modernizacji
Zamawiający podda modernizacji wagony serii 105Na w liczbie 45 szt.
W ramach ww. liczby w toku przeprowadzanej modernizacji należy uzyskać:
40 wagonów silnikowych sterujących z możliwością połączenia w zespoły tramwajowe
dwuwagonowe, tj.:
- 23 wagonów z wyprowadzeniem elementów sterowania ukrotnionego z tyłu wagonu,
- 17 wagonów z wyprowadzeniem elementów sterowania ukrotnionego z przodu wagonu,
5 wagonów doczepnych czynnych (bez kabiny) z wyprowadzeniem elementów sterowania
ukrotnionego z przodu wagonu.
Jak widać może być 17 składów, a na pewno będzie 5.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Konstal
Posty: 99
Rejestracja: 02 lis 2011, 06:37
Lokalizacja: Stroszek
Kontakt:

#68 Post autor: Konstal » 29 paź 2012, 07:51

Dziś w zajezdni Stroszek stał tir z lawetą, więc można spodziewać się remontu.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2012, 16:17 przez Konstal, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Konstal :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#69 Post autor: KZKGaPowicz » 29 paź 2012, 08:05

Konstal pisze:Dzis w zajezdni bytom stal tir z laweta,wiec mozna spodziewac sie remotnu.sory za bledy ale pisze z telefonu.
Zapewne tą samą lawetą za kilka dni przyjedzie zmodernizowany już wagon (będzie podmiana pudła). Słyszałem, że niektóre są już malowane, a nasze jeszcze nie wyjechały :) W ZURze pierwsze modernizacje będą z pudeł #504 i #505.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#70 Post autor: R_G » 30 paź 2012, 09:58

TŚ pisze:Raport nr 4 z dnia 29.10.2012r.

Dziś komisyjnie przekazaliśmy Wykonawcy pierwszy komplet wagonów do modernizacji, składający się z następujących wagonów:

nr 645 z R-3 Bytom,
nr 646 z R-3 Bytom,
nr 659 z R-2 Katowice,
nr 660 z R-2 Katowice.

Zgodnie z umową wagony powinny wrócić po modernizacji jeszcze w grudniu br. Obecnie sukcesywnie wagony są wywożone lawetami do Modertrans Poznań Sp. z o.o. (wagony nr 659 i 660) oraz do MPK Łódź Sp. z o.o. (wagony nr 645 i 646). Wszystkie wagony zostaną zmodernizowane jako wagony sterujące z możliwością spięcia w składy dwu wagonowe, gdzie wagony nr 645 i 659 będą wagonami pierwszymi w składzie, natomiast wagony 646 i 660 doczepami czynnymi.
Zdjęcia pod adresem:
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ie-nr-66a/
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Damian
Posty: 12
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:41
Lokalizacja: Śląsk

#71 Post autor: Damian » 30 paź 2012, 18:34

Czy zajezdnia Będzin też coś da?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#72 Post autor: KZKGaPowicz » 30 paź 2012, 20:39

Damian pisze:Czy zajezdnia Będzin też coś da?
Pierwotnie miało być 7 wagonów.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#73 Post autor: Damian_1947 » 30 lis 2012, 17:34

Na stronie Tramwajów w zakładce Projekt unijny mamy raport nr2 z postępu prac przy Modernizowanych 30 wagonach 105Na w Chorzowskim ZUR:
Zdjęcia z Chorzowa

Poniżej link do raportów z realizacji zadania 66a, czyli modernizacji 45 wagonów, przez konsorcjum Poznań & Łódź.
Zdjęcia z Poznania

Jak możemy zauważyć, wagony modernizowane w ZUR nie będą wyglądały jak wagon #625, a tak jak wszystkie modernizowane 105-ki w Poznaniu i Łodzi.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#74 Post autor: mark40 » 02 gru 2012, 12:04

Wieści z Poznania na FPW donoszą że dzisiejszej nocy
Ulicą Zamenhofa właśnie przemknęła solówka Moderus Alfa w śląskich barwach, tablice elektroniczne.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#75 Post autor: Damian_1947 » 11 gru 2012, 23:58

Była gadka o Systemie Informacji Pasażerskiej, jakiej firmy mają być. A więc się wywiedziałem co nie co :) Wagony modernizowane w ZUR będą miały SIP z R&G, co możemy zauważyć w przetargach na tram-silesi, co do wagonów z Poznania/Łodzi to Poznań jest powiązany z PIXELEM i nie będą robić przetargów i SIP w tam modernizowanych wagonach będą PIXEL-owskie.
Pozdrawiam ;)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#76 Post autor: Slim » 12 gru 2012, 02:21

Damian_1947 pisze:Była gadka o Systemie Informacji Pasażerskiej, jakiej firmy mają być. A więc się wywiedziałem co nie co :) Wagony modernizowane w ZUR będą miały SIP z R&G, co możemy zauważyć w przetargach na tram-silesi, co do wagonów z Poznania/Łodzi to Poznań jest powiązany z PIXELEM i nie będą robić przetargów i SIP w tam modernizowanych wagonach będą PIXEL-owskie.
Modertrans Ci udzielił tej informacji? Czy to Twoje domysły? A druga sprawa jak to będzie działać razem ze śkup?

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#77 Post autor: Damian_1947 » 12 gru 2012, 15:15

Slim pisze:
Damian_1947 pisze:Była gadka o Systemie Informacji Pasażerskiej, jakiej firmy mają być. A więc się wywiedziałem co nie co :) Wagony modernizowane w ZUR będą miały SIP z R&G, co możemy zauważyć w przetargach na tram-silesi, co do wagonów z Poznania/Łodzi to Poznań jest powiązany z PIXELEM i nie będą robić przetargów i SIP w tam modernizowanych wagonach będą PIXEL-owskie.
Modertrans Ci udzielił tej informacji? Czy to Twoje domysły? A druga sprawa jak to będzie działać razem ze śkup?
Jak będzie działał ze ŚKUP-em nie mam pojęcia i mało co mnie to obchodzi. Informacja jest potwierdzona od osoby która siedzi nad projektem.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#78 Post autor: KZKGaPowicz » 12 gru 2012, 15:24

Tak swoją drogą to na dniach należy chyba spodziewać się lawet z Moderusami.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#79 Post autor: adam86 » 12 gru 2012, 20:26

Damian_1947 pisze:Była gadka o Systemie Informacji Pasażerskiej, jakiej firmy mają być. A więc się wywiedziałem co nie co :) Wagony modernizowane w ZUR będą miały SIP z R&G, co możemy zauważyć w przetargach na tram-silesi, co do wagonów z Poznania/Łodzi to Poznań jest powiązany z PIXELEM i nie będą robić przetargów i SIP w tam modernizowanych wagonach będą PIXEL-owskie.
Trudno, żeby modetrans miał robić przetargi, skoro nie podlega PZP. I nie o zadne powiązania z PIXELem idzie.
KZKGOP 1779

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#80 Post autor: puschel » 13 gru 2012, 20:46

Dzisiaj się dowiedziałem, że dwa zmodernizowane wagony są już u nas. 659 w Zajezdni Gliwice i ten drugi z Katowic (chyba 660) w Będzinie. Czy może ktoś to potwierdzić?
Puschel

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#81 Post autor: DW » 13 gru 2012, 23:26

puschel pisze:Dzisiaj się dowiedziałem, że dwa zmodernizowane wagony są już u nas. 659 w Zajezdni Gliwice i ten drugi z Katowic (chyba 660) w Będzinie. Czy może ktoś to potwierdzić?
Niemożliwe, żeby trafiły do różnych zajezdni, ponieważ mają one mieć możliwość jazdy razem w składzie. Według wstępnych informacji miały wrócić na Zawodzie.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#82 Post autor: Damian_1947 » 14 gru 2012, 00:26

DW pisze:
puschel pisze:Dzisiaj się dowiedziałem, że dwa zmodernizowane wagony są już u nas. 659 w Zajezdni Gliwice i ten drugi z Katowic (chyba 660) w Będzinie. Czy może ktoś to potwierdzić?
Niemożliwe, żeby trafiły do różnych zajezdni, ponieważ mają one mieć możliwość jazdy razem w składzie. Według wstępnych informacji miały wrócić na Zawodzie.
Wszystko się zgadza, #659 w Gliwicach, a #660 w Będzinie. Na poniedziałek się szykuje oficjalna prezentacja, po niej #660 jedzie do Gliwic na pokładzie z ekipą Modertransu, a tam już odbiór i inne. :) Także w poniedziałek czeka nas polowanie z aparatami :)
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#83 Post autor: KZKGaPowicz » 14 gru 2012, 10:49

To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
Mam jeszcze pytanie dotyczące tego, kto ograniczył wiek wagonów przeznaczonych do modernizacji? Dziwi mnie to, że #505+504 są starsze niż te z 1983 roku, a będzie z nich #654+653, który ten właściwy taką modernizację ma przejść? Nie będzie z tego kłopotów, że starsze pudła są modernizowane, a oznaczone jako te młodsze?

Z Gliwic można typować jeszcze te do ZURu: #649+650, #651+652.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#84 Post autor: Damian_1947 » 14 gru 2012, 11:27

KZKGaPowicz pisze:To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
Wagony zostały przywiezione do 2 różnych zajezdni, co nie oznacza, że nie mogą jeździć w składzie i już będą przypisane do tych zajezdni. Jak pisałem po prezentacji #660 jedzie do Gliwic na odbiór i tam prawdopodobnie zostaną, jak podkreślam PRAWDOPODOBNIE.
Pozdrawiam ;)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#85 Post autor: adam86 » 14 gru 2012, 17:07

Damian_1947 pisze:
KZKGaPowicz pisze:To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
Wagony zostały przywiezione do 2 różnych zajezdni, co nie oznacza, że nie mogą jeździć w składzie i już będą przypisane do tych zajezdni. Jak pisałem po prezentacji #660 jedzie do Gliwic na odbiór i tam prawdopodobnie zostaną, jak podkreślam PRAWDOPODOBNIE.
Skończcie wypisywac brednie. Wszystkie wagony będą mogły jeździć w składzie. Co nie oznacza, że będą jeździły w składach. Podobnie jak żelazka.
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#86 Post autor: DW » 14 gru 2012, 18:11

adam86 pisze:
Damian_1947 pisze:
KZKGaPowicz pisze:To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
Wagony zostały przywiezione do 2 różnych zajezdni, co nie oznacza, że nie mogą jeździć w składzie i już będą przypisane do tych zajezdni. Jak pisałem po prezentacji #660 jedzie do Gliwic na odbiór i tam prawdopodobnie zostaną, jak podkreślam PRAWDOPODOBNIE.
Skończcie wypisywac brednie. Wszystkie wagony będą mogły jeździć w składzie. Co nie oznacza, że będą jeździły w składach. Podobnie jak żelazka.
Kto według Ciebie pisał w cytowanych fragmentach brednie? KZKGaPowicz się pytał, a Damian odpowiedział zgodnie z uzyskanymi informacjami, ale nikt nie pisał, że te wagony mają w tych składach jeździć. Jednak skoro jest taka możliwość, to powinny one choć należeć do tej samej zajezdni, czyż nie?

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#87 Post autor: mark40 » 14 gru 2012, 19:47

KZKGaPowicz pisze:To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
Nie wiem czy koniecznie coś musi pojechać na wymianę do Zawodzia. Za rok będą przybywać pierwsze wagony Pesy, teraz stoją Helmuty, które można wykorzystać, kilka następnych jeszcze też dotrze, więc Zawodzie będzie raczej bezzwrotnie oddawać stopiątki.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#88 Post autor: adam86 » 15 gru 2012, 14:11

DW pisze: Jednak skoro jest taka możliwość, to powinny one choć należeć do tej samej zajezdni, czyż nie?
Nie. Przecież to nie są tylko 2 wagony, będzie ich znacznie więcej.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#89 Post autor: Boguś » 15 gru 2012, 17:26

KZKGaPowicz pisze:Mam jeszcze pytanie dotyczące tego, kto ograniczył wiek wagonów przeznaczonych do modernizacji? Dziwi mnie to, że #505+504 są starsze niż te z 1983 roku, a będzie z nich #651+652, który ten właściwy taką modernizację ma przejść? Nie będzie z tego kłopotów, że starsze pudła są modernizowane, a oznaczone jako te młodsze?
Do modernizacji idą wagony, które mają jeszcze jakąś wartość. Według konstruktorów z Konstalu stopiątki miały jeździć 30 lat, więc wagony, które są starsze mają wartość 0 i nie nadają się do modernizacji. Tak to mniej więcej wygląda.

A to, że podmienili na starsze pudła nie ma znaczenia. W Łodzi zrobiono podobnie i nie było problemów. Często się zdarza, że starsze pudła są w lepszym stanie te wyprodukowane po 1985 roku.
Damian_1947 pisze:Wagony zostały przywiezione do 2 różnych zajezdni, co nie oznacza, że nie mogą jeździć w składzie i już będą przypisane do tych zajezdni. Jak pisałem po prezentacji #660 jedzie do Gliwic na odbiór i tam prawdopodobnie zostaną, jak podkreślam PRAWDOPODOBNIE.
Może to będzie taka pokazówka. #660 pokażą w Będzinie i pojedzie do Gliwic. Tam już będzie czekał #659 i zrobią kolejną prezentację razem z #660 i na końcu spięte w skład pojadą do Katowic.
KZKGaPowicz pisze:Z Gliwic można typować jeszcze te do ZURu: #649+650, #654+653.
Z Gliwic do modernizacji idą co najmniej 2 składy.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#90 Post autor: adam86 » 15 gru 2012, 21:29

Boguś pisze:Do modernizacji idą wagony, które mają jeszcze jakąś wartość. Według konstruktorów z Konstalu stopiątki miały jeździć 30 lat, więc wagony, które są starsze mają wartość 0 i nie nadają się do modernizacji. Tak to mniej więcej wygląda.
Wartość księgowa nie ma nic do tego na ile lat przewidziano eksploatację wagonu od strony technicznej.
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#91 Post autor: DW » 15 gru 2012, 22:19

adam86 pisze:
DW pisze: Jednak skoro jest taka możliwość, to powinny one choć należeć do tej samej zajezdni, czyż nie?
Nie. Przecież to nie są tylko 2 wagony, będzie ich znacznie więcej.
I potem będą łączyć byle co z byle czym?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#92 Post autor: adam86 » 16 gru 2012, 15:42

Jakie zaś byle co z byle czym? Przecież te wagony niczym się nie będą od siebie różnić.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#93 Post autor: Boguś » 16 gru 2012, 17:29

adam86 pisze:Jakie zaś byle co z byle czym? Przecież te wagony niczym się nie będą od siebie różnić.
DW chodziło głównie o to, że mogą się pojawić inne numery składów. :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#94 Post autor: DW » 16 gru 2012, 18:23

adam86 pisze:Jakie zaś byle co z byle czym? Przecież te wagony niczym się nie będą od siebie różnić.
Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
Poza tym jak zaczną się różne przeróbki tych wozów to potem może nie być tak łatwo z ich dopasowaniem.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#95 Post autor: adam86 » 16 gru 2012, 19:41

DW pisze:]Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
Co zaś jest niby ciężko spiąć? Przecież jeżdżą w składach.
Poza tym jak zaczną się różne przeróbki tych wozów to potem może nie być tak łatwo z ich dopasowaniem.
Jakie niby znowu przeróbki? Żadnych przeróbek nie będzie, przecież wagony będą miały gwarancję. Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#96 Post autor: Boguś » 16 gru 2012, 20:23

DW pisze:Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
Problemy z kursowaniem w składzie mają żelazka z pierwszej dostawy i wagony #693 i 694.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#97 Post autor: DW » 16 gru 2012, 21:24

adam86 pisze:
DW pisze:]Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
Co zaś jest niby ciężko spiąć? Przecież jeżdżą w składach.
Ty chyba o Łodzi myślisz, bo u nas poza #783+784 nie ma żadnego innego składu żelazek.
adam86 pisze:
Poza tym jak zaczną się różne przeróbki tych wozów to potem może nie być tak łatwo z ich dopasowaniem.
Jakie niby znowu przeróbki? Żadnych przeróbek nie będzie, przecież wagony będą miały gwarancję. Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma.
Parę lat tak, a potem nie. Zazwyczaj Ty się ich wszędzie dopatrujesz, to inni czasem też mogą, czyż nie? ;>

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#98 Post autor: adam86 » 16 gru 2012, 21:24

Boguś pisze:
DW pisze:Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
Problemy z kursowaniem w składzie mają żelazka z pierwszej dostawy i wagony #693 i 694.
Przecież 693 i 694 jeździły razem dość długo. Z resztą co to ma do nowych wagonów.
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#99 Post autor: DW » 16 gru 2012, 21:43

adam86 pisze:
Boguś pisze:
DW pisze:Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
Problemy z kursowaniem w składzie mają żelazka z pierwszej dostawy i wagony #693 i 694.
Przecież 693 i 694 jeździły razem dość długo. Z resztą co to ma do nowych wagonów.
Ale w końcu z uwagi na problemy, które się zaczęły pojawiać przestały. Do nowych nic, bo nowe w składach jeździć nie będą. Za to do modernizowanych owszem, tym bardziej, że MPK Łódź ma w nich maczać palce.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#100 Post autor: R_G » 16 gru 2012, 21:48

Sądzę, że te z Łodzi i Poznania będą takie same mniej więcej, a więc muszą się zgadzać i nie będzie problemu w składaniu ich do składów. Ma być 5 czynnych doczep (bez kabiny, z tego co pamiętam), a reszta nawet bez względu na numerki musi współdziałać z każdym innym.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości