Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Akurat w przypadku PKMu Sosnowiec były wskazane konkretne linie i remontowane były też przystanki wzdłuż nich. Ostatnio PKM Katowice także zakupił autobusy dzięki funduszom unijnym, ale jeżdżą one gdzie popadnie. W przypadku tramwajów nie było raczej żadnego zapisu, bo nawet jeśli tramwaje miałyby jeździć tam gdzie wyremontowane zostałyby tory to do wykazu linii nie należałyby chyba tylko linie dąbrowskie.KZKGaPowicz pisze:A wiadomo może czy wagony zmodernizowane w ramach projektu będą się pojawiały na konkretnych liniach (podobnie jak w przypadku autobusów PKM Sosnowiec), czy też na które popadnie?
Dobrze, że nie wybrali firmy tylko ze względu na cenę, ale tak jak pisałem wcześniej - szkoda, że o wygranej zdecydował czas dostarczenia wagonów. Na pewno TŚ nic by się nie stało, gdyby poczekali dłużej na tramwaje, ale mieli za to dłuższą gwarancję. Ale nie ma co rozpaczać, należy mieć nadzieję na szybkie podpisanie umowyBoguś pisze:Szkoda. Powinni faworyzować firmy, które proponują lepsze warunki gwarancyjne.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dzięki za odpowiedź.rafalurbino18 pisze:Akurat w przypadku PKMu Sosnowiec były wskazane konkretne linie i remontowane były też przystanki wzdłuż nich. Ostatnio PKM Katowice także zakupił autobusy dzięki funduszom unijnym, ale jeżdżą one gdzie popadnie. W przypadku tramwajów nie było raczej żadnego zapisu, bo nawet jeśli tramwaje miałyby jeździć tam gdzie wyremontowane zostałyby tory to do wykazu linii nie należałyby chyba tylko linie dąbrowskie.KZKGaPowicz pisze:A wiadomo może czy wagony zmodernizowane w ramach projektu będą się pojawiały na konkretnych liniach (podobnie jak w przypadku autobusów PKM Sosnowiec), czy też na które popadnie?
Zgadzam się, że nie tylko cena powinna decydować o wyborze oferty, ale również usługi gwarancyjne itp.rafalurbino18 pisze:Dobrze, że nie wybrali firmy tylko ze względu na cenę, ale tak jak pisałem wcześniej - szkoda, że o wygranej zdecydował czas dostarczenia wagonów. Na pewno TŚ nic by się nie stało, gdyby poczekali dłużej na tramwaje, ale mieli za to dłuższą gwarancję. Ale nie ma co rozpaczać, należy mieć nadzieję na szybkie podpisanie umowyBoguś pisze:Szkoda. Powinni faworyzować firmy, które proponują lepsze warunki gwarancyjne.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Wręcz przeciwnie, projekt musi być rozliczony zgodnie z wymogami dofinansowania, tym razem w przypadku obsuwy nie wystarczy że jeden święty z drugim przyjdą i powiedzą "wicie rozumicie". Stąd termin jest dość ważny, im wcześniej zaczną odbiory, tym lepiej dla powodzenia całego projektu.rafalurbino18 pisze:Na pewno TŚ nic by się nie stało, gdyby poczekali dłużej na tramwaje, ale mieli za to dłuższą gwarancję.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Akurat wydaje mi się, że TŚ bardziej powinno przejąć się remontami torowisk, bo w tym przypadku jest większe ryzyko obsuwy. Swoją drogą po ogłoszeniu przetargu na remont 3 Maja w Katowicach temat kolejnych przetargów ucichł. Trzeba także brać pod uwagę ewentualne odwołania/problemy przy remontach itp.butthead pisze:Wręcz przeciwnie, projekt musi być rozliczony zgodnie z wymogami dofinansowania, tym razem w przypadku obsuwy nie wystarczy że jeden święty z drugim przyjdą i powiedzą "wicie rozumicie". Stąd termin jest dość ważny, im wcześniej zaczną odbiory, tym lepiej dla powodzenia całego projektu.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojawił się przetarg na dostawę 30 szt. pantografów typu OTK-2/1 (wersja wzmocniona) w ramach Projektu pn.: “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”.
Edycja, dnia 19.08.2012:
Wszystkie tramwaje, które będą modernizowane w ramach obecnego projektu otrzymają ściany czołowe z "Modertransu".
Nie wiadomo jeszcze czy dojdzie do wymiany wagonów pomiędzy zajezdniami, gdyż z Gliwic mogą być poddane remontowi tylko #744 i #785, a najwięcej wagonów spełniających kryteria ma Zawodzie.
Edycja, dnia 19.08.2012:
Wszystkie tramwaje, które będą modernizowane w ramach obecnego projektu otrzymają ściany czołowe z "Modertransu".
Nie wiadomo jeszcze czy dojdzie do wymiany wagonów pomiędzy zajezdniami, gdyż z Gliwic mogą być poddane remontowi tylko #744 i #785, a najwięcej wagonów spełniających kryteria ma Zawodzie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dziś w internetowym wydaniu Dziennika Zachodniego możemy sobie pooglądać wizualizację modernizowanych przez Modertrans Poznań & MPK Łódź naszych 105-ek, oraz wizualizacja ul. 3-go Maja
Wizualizacja Modernizowanych 105-ek
Wizualizacja Modernizowanych 105-ek
Pozdrawiam
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dobra informacja dla pasażerów linii 9 i 11. Te linie w całości mają być obsługiwane taborem zmodernizowanym ze względu na piasecznice, które będą posiadać Moderusy
Ponadto zamiast #734+735 do modernizacji pójdzie gliwicki skład #651+652, zatem z Gliwic będą 4 wagony zmodernizowane.
Ponadto zamiast #734+735 do modernizacji pójdzie gliwicki skład #651+652, zatem z Gliwic będą 4 wagony zmodernizowane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Adrian mówił, że mają być w pierwszej kolejności na "9", a o tym, że mają być na "11" powiedział Przemek.adam86 pisze:To gdzie co będzie jeździło to się okaże. Będzie racej wielka wymiana wozów miedzy zajezdniami.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Mogą to być m. in.: #644, #647+648, #681, #682, #683+642, #684, #703, #704, #705, #706, #707, #708, #709, #710, #711+712, #713, #714, #715, #717, #719+720, #721. Może też dojść do wymiany wozów pomiędzy zajezdniami. W najgorszej sytuacji są Gliwice, gdyż początkowo miały być tylko 2 wagony: #744 i #785, ale teraz doszedł jeszcze #651+652, który zastąpi #734+735 ze Zawodzia.Dawid71552 pisze:A wiadome jakie wagony ze Stroszka, oprócz #645+646 są typowane do modernizacji??? Ciekawe czy skład ten po modernizacji będzie jeździł w składzie???
Jak widać może być 17 składów, a na pewno będzie 5.Tramwaje Śląskie S.A. pisze:Liczba wagonów tramwajowych do wykonania modernizacji
Zamawiający podda modernizacji wagony serii 105Na w liczbie 45 szt.
W ramach ww. liczby w toku przeprowadzanej modernizacji należy uzyskać:
40 wagonów silnikowych sterujących z możliwością połączenia w zespoły tramwajowe
dwuwagonowe, tj.:
- 23 wagonów z wyprowadzeniem elementów sterowania ukrotnionego z tyłu wagonu,
- 17 wagonów z wyprowadzeniem elementów sterowania ukrotnionego z przodu wagonu,
5 wagonów doczepnych czynnych (bez kabiny) z wyprowadzeniem elementów sterowania
ukrotnionego z przodu wagonu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Dziś w zajezdni Stroszek stał tir z lawetą, więc można spodziewać się remontu.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2012, 16:17 przez Konstal, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Konstal
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Zapewne tą samą lawetą za kilka dni przyjedzie zmodernizowany już wagon (będzie podmiana pudła). Słyszałem, że niektóre są już malowane, a nasze jeszcze nie wyjechały W ZURze pierwsze modernizacje będą z pudeł #504 i #505.Konstal pisze:Dzis w zajezdni bytom stal tir z laweta,wiec mozna spodziewac sie remotnu.sory za bledy ale pisze z telefonu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Zdjęcia pod adresem:TŚ pisze:Raport nr 4 z dnia 29.10.2012r.
Dziś komisyjnie przekazaliśmy Wykonawcy pierwszy komplet wagonów do modernizacji, składający się z następujących wagonów:
nr 645 z R-3 Bytom,
nr 646 z R-3 Bytom,
nr 659 z R-2 Katowice,
nr 660 z R-2 Katowice.
Zgodnie z umową wagony powinny wrócić po modernizacji jeszcze w grudniu br. Obecnie sukcesywnie wagony są wywożone lawetami do Modertrans Poznań Sp. z o.o. (wagony nr 659 i 660) oraz do MPK Łódź Sp. z o.o. (wagony nr 645 i 646). Wszystkie wagony zostaną zmodernizowane jako wagony sterujące z możliwością spięcia w składy dwu wagonowe, gdzie wagony nr 645 i 659 będą wagonami pierwszymi w składzie, natomiast wagony 646 i 660 doczepami czynnymi.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ie-nr-66a/
Pozdrawiam R1 :santa:
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na stronie Tramwajów w zakładce Projekt unijny mamy raport nr2 z postępu prac przy Modernizowanych 30 wagonach 105Na w Chorzowskim ZUR:
Zdjęcia z Chorzowa
Poniżej link do raportów z realizacji zadania 66a, czyli modernizacji 45 wagonów, przez konsorcjum Poznań & Łódź.
Zdjęcia z Poznania
Jak możemy zauważyć, wagony modernizowane w ZUR nie będą wyglądały jak wagon #625, a tak jak wszystkie modernizowane 105-ki w Poznaniu i Łodzi.
Zdjęcia z Chorzowa
Poniżej link do raportów z realizacji zadania 66a, czyli modernizacji 45 wagonów, przez konsorcjum Poznań & Łódź.
Zdjęcia z Poznania
Jak możemy zauważyć, wagony modernizowane w ZUR nie będą wyglądały jak wagon #625, a tak jak wszystkie modernizowane 105-ki w Poznaniu i Łodzi.
Pozdrawiam
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Była gadka o Systemie Informacji Pasażerskiej, jakiej firmy mają być. A więc się wywiedziałem co nie co Wagony modernizowane w ZUR będą miały SIP z R&G, co możemy zauważyć w przetargach na tram-silesi, co do wagonów z Poznania/Łodzi to Poznań jest powiązany z PIXELEM i nie będą robić przetargów i SIP w tam modernizowanych wagonach będą PIXEL-owskie.
Pozdrawiam
Modertrans Ci udzielił tej informacji? Czy to Twoje domysły? A druga sprawa jak to będzie działać razem ze śkup?Damian_1947 pisze:Była gadka o Systemie Informacji Pasażerskiej, jakiej firmy mają być. A więc się wywiedziałem co nie co Wagony modernizowane w ZUR będą miały SIP z R&G, co możemy zauważyć w przetargach na tram-silesi, co do wagonów z Poznania/Łodzi to Poznań jest powiązany z PIXELEM i nie będą robić przetargów i SIP w tam modernizowanych wagonach będą PIXEL-owskie.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jak będzie działał ze ŚKUP-em nie mam pojęcia i mało co mnie to obchodzi. Informacja jest potwierdzona od osoby która siedzi nad projektem.Slim pisze:Modertrans Ci udzielił tej informacji? Czy to Twoje domysły? A druga sprawa jak to będzie działać razem ze śkup?Damian_1947 pisze:Była gadka o Systemie Informacji Pasażerskiej, jakiej firmy mają być. A więc się wywiedziałem co nie co Wagony modernizowane w ZUR będą miały SIP z R&G, co możemy zauważyć w przetargach na tram-silesi, co do wagonów z Poznania/Łodzi to Poznań jest powiązany z PIXELEM i nie będą robić przetargów i SIP w tam modernizowanych wagonach będą PIXEL-owskie.
Pozdrawiam
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Trudno, żeby modetrans miał robić przetargi, skoro nie podlega PZP. I nie o zadne powiązania z PIXELem idzie.Damian_1947 pisze:Była gadka o Systemie Informacji Pasażerskiej, jakiej firmy mają być. A więc się wywiedziałem co nie co Wagony modernizowane w ZUR będą miały SIP z R&G, co możemy zauważyć w przetargach na tram-silesi, co do wagonów z Poznania/Łodzi to Poznań jest powiązany z PIXELEM i nie będą robić przetargów i SIP w tam modernizowanych wagonach będą PIXEL-owskie.
KZKGOP 1779
Niemożliwe, żeby trafiły do różnych zajezdni, ponieważ mają one mieć możliwość jazdy razem w składzie. Według wstępnych informacji miały wrócić na Zawodzie.puschel pisze:Dzisiaj się dowiedziałem, że dwa zmodernizowane wagony są już u nas. 659 w Zajezdni Gliwice i ten drugi z Katowic (chyba 660) w Będzinie. Czy może ktoś to potwierdzić?
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wszystko się zgadza, #659 w Gliwicach, a #660 w Będzinie. Na poniedziałek się szykuje oficjalna prezentacja, po niej #660 jedzie do Gliwic na pokładzie z ekipą Modertransu, a tam już odbiór i inne. Także w poniedziałek czeka nas polowanie z aparatamiDW pisze:Niemożliwe, żeby trafiły do różnych zajezdni, ponieważ mają one mieć możliwość jazdy razem w składzie. Według wstępnych informacji miały wrócić na Zawodzie.puschel pisze:Dzisiaj się dowiedziałem, że dwa zmodernizowane wagony są już u nas. 659 w Zajezdni Gliwice i ten drugi z Katowic (chyba 660) w Będzinie. Czy może ktoś to potwierdzić?
Pozdrawiam
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
Mam jeszcze pytanie dotyczące tego, kto ograniczył wiek wagonów przeznaczonych do modernizacji? Dziwi mnie to, że #505+504 są starsze niż te z 1983 roku, a będzie z nich #654+653, który ten właściwy taką modernizację ma przejść? Nie będzie z tego kłopotów, że starsze pudła są modernizowane, a oznaczone jako te młodsze?
Z Gliwic można typować jeszcze te do ZURu: #649+650, #651+652.
Mam jeszcze pytanie dotyczące tego, kto ograniczył wiek wagonów przeznaczonych do modernizacji? Dziwi mnie to, że #505+504 są starsze niż te z 1983 roku, a będzie z nich #654+653, który ten właściwy taką modernizację ma przejść? Nie będzie z tego kłopotów, że starsze pudła są modernizowane, a oznaczone jako te młodsze?
Z Gliwic można typować jeszcze te do ZURu: #649+650, #651+652.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wagony zostały przywiezione do 2 różnych zajezdni, co nie oznacza, że nie mogą jeździć w składzie i już będą przypisane do tych zajezdni. Jak pisałem po prezentacji #660 jedzie do Gliwic na odbiór i tam prawdopodobnie zostaną, jak podkreślam PRAWDOPODOBNIE.KZKGaPowicz pisze:To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
Pozdrawiam
Skończcie wypisywac brednie. Wszystkie wagony będą mogły jeździć w składzie. Co nie oznacza, że będą jeździły w składach. Podobnie jak żelazka.Damian_1947 pisze:Wagony zostały przywiezione do 2 różnych zajezdni, co nie oznacza, że nie mogą jeździć w składzie i już będą przypisane do tych zajezdni. Jak pisałem po prezentacji #660 jedzie do Gliwic na odbiór i tam prawdopodobnie zostaną, jak podkreślam PRAWDOPODOBNIE.KZKGaPowicz pisze:To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
KZKGOP 1779
Kto według Ciebie pisał w cytowanych fragmentach brednie? KZKGaPowicz się pytał, a Damian odpowiedział zgodnie z uzyskanymi informacjami, ale nikt nie pisał, że te wagony mają w tych składach jeździć. Jednak skoro jest taka możliwość, to powinny one choć należeć do tej samej zajezdni, czyż nie?adam86 pisze:Skończcie wypisywac brednie. Wszystkie wagony będą mogły jeździć w składzie. Co nie oznacza, że będą jeździły w składach. Podobnie jak żelazka.Damian_1947 pisze:Wagony zostały przywiezione do 2 różnych zajezdni, co nie oznacza, że nie mogą jeździć w składzie i już będą przypisane do tych zajezdni. Jak pisałem po prezentacji #660 jedzie do Gliwic na odbiór i tam prawdopodobnie zostaną, jak podkreślam PRAWDOPODOBNIE.KZKGaPowicz pisze:To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
Nie wiem czy koniecznie coś musi pojechać na wymianę do Zawodzia. Za rok będą przybywać pierwsze wagony Pesy, teraz stoją Helmuty, które można wykorzystać, kilka następnych jeszcze też dotrze, więc Zawodzie będzie raczej bezzwrotnie oddawać stopiątki.KZKGaPowicz pisze:To w końcu #660 zostanie w Gliwicach później czy nie, bo jeśli nie, to nie rozumiem jaki jest sens możliwości spięcia w skład dwóch wagonów, jeżeli mają być w 2 różnych zajezdniach? Ciekawi mnie, co Gliwice oddadzą na Zawodzie?
Do modernizacji idą wagony, które mają jeszcze jakąś wartość. Według konstruktorów z Konstalu stopiątki miały jeździć 30 lat, więc wagony, które są starsze mają wartość 0 i nie nadają się do modernizacji. Tak to mniej więcej wygląda.KZKGaPowicz pisze:Mam jeszcze pytanie dotyczące tego, kto ograniczył wiek wagonów przeznaczonych do modernizacji? Dziwi mnie to, że #505+504 są starsze niż te z 1983 roku, a będzie z nich #651+652, który ten właściwy taką modernizację ma przejść? Nie będzie z tego kłopotów, że starsze pudła są modernizowane, a oznaczone jako te młodsze?
A to, że podmienili na starsze pudła nie ma znaczenia. W Łodzi zrobiono podobnie i nie było problemów. Często się zdarza, że starsze pudła są w lepszym stanie te wyprodukowane po 1985 roku.
Może to będzie taka pokazówka. #660 pokażą w Będzinie i pojedzie do Gliwic. Tam już będzie czekał #659 i zrobią kolejną prezentację razem z #660 i na końcu spięte w skład pojadą do Katowic.Damian_1947 pisze:Wagony zostały przywiezione do 2 różnych zajezdni, co nie oznacza, że nie mogą jeździć w składzie i już będą przypisane do tych zajezdni. Jak pisałem po prezentacji #660 jedzie do Gliwic na odbiór i tam prawdopodobnie zostaną, jak podkreślam PRAWDOPODOBNIE.
Z Gliwic do modernizacji idą co najmniej 2 składy.KZKGaPowicz pisze:Z Gliwic można typować jeszcze te do ZURu: #649+650, #654+653.
Wartość księgowa nie ma nic do tego na ile lat przewidziano eksploatację wagonu od strony technicznej.Boguś pisze:Do modernizacji idą wagony, które mają jeszcze jakąś wartość. Według konstruktorów z Konstalu stopiątki miały jeździć 30 lat, więc wagony, które są starsze mają wartość 0 i nie nadają się do modernizacji. Tak to mniej więcej wygląda.
KZKGOP 1779
Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.adam86 pisze:Jakie zaś byle co z byle czym? Przecież te wagony niczym się nie będą od siebie różnić.
Poza tym jak zaczną się różne przeróbki tych wozów to potem może nie być tak łatwo z ich dopasowaniem.
Co zaś jest niby ciężko spiąć? Przecież jeżdżą w składach.DW pisze:]Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
Jakie niby znowu przeróbki? Żadnych przeróbek nie będzie, przecież wagony będą miały gwarancję. Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma.Poza tym jak zaczną się różne przeróbki tych wozów to potem może nie być tak łatwo z ich dopasowaniem.
KZKGOP 1779
Ty chyba o Łodzi myślisz, bo u nas poza #783+784 nie ma żadnego innego składu żelazek.adam86 pisze:Co zaś jest niby ciężko spiąć? Przecież jeżdżą w składach.DW pisze:]Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
Parę lat tak, a potem nie. Zazwyczaj Ty się ich wszędzie dopatrujesz, to inni czasem też mogą, czyż nie? ;>adam86 pisze:Jakie niby znowu przeróbki? Żadnych przeróbek nie będzie, przecież wagony będą miały gwarancję. Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma.Poza tym jak zaczną się różne przeróbki tych wozów to potem może nie być tak łatwo z ich dopasowaniem.
Przecież 693 i 694 jeździły razem dość długo. Z resztą co to ma do nowych wagonów.Boguś pisze:Problemy z kursowaniem w składzie mają żelazka z pierwszej dostawy i wagony #693 i 694.DW pisze:Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
KZKGOP 1779
Ale w końcu z uwagi na problemy, które się zaczęły pojawiać przestały. Do nowych nic, bo nowe w składach jeździć nie będą. Za to do modernizowanych owszem, tym bardziej, że MPK Łódź ma w nich maczać palce.adam86 pisze:Przecież 693 i 694 jeździły razem dość długo. Z resztą co to ma do nowych wagonów.Boguś pisze:Problemy z kursowaniem w składzie mają żelazka z pierwszej dostawy i wagony #693 i 694.DW pisze:Jakoś żelazka niby też się niczym od siebie nie różnią a jednak nawet ciężko jest spiąć te wozy, który pierwotnie miały kursować razem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości