Nowe wagony niskopodłogowe
Karix26 pisze:Odwołanie Newagu http://www.rynek-kolejowy.pl/34733/Newa ... dla_TS.htm
źródłoRynek Kolejowy, 2012-08-22 pisze:KIO nie zgadza się na wykluczenie Newagu i Koncaru
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" wykluczenie Newagu i Koncaru z przetargu na dostawę 30 nowych pojazdów dla Tramwajów Śląskich zostało unieważnione przez KIO. Polsko-chorwackie konsorcjum musi teraz wykazać, że spełnia wymóg doświadczenia.
Postępowanie na dostawę 30 fabrycznie nowych tramwajów jest dwustopniowe. Z pierwszego etapu przetargu wykluczone zostało konsorcjum Newagu i Koncaru, gdyż chorwacki producent dostarczał tramwaje do kraju nienależącego do Unii Europejskiej (Chorwacji), przez co nei spełnił wymogu doświadczenia. Newag odwołał się od tegj decyzji do KIO. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
KIO ogłosiła wyrok w tej sprawie wczoraj. - Izba uwzględniła odwołanie i nakazała unieważnienie czynności wykluczenia Odwołującego z postępowania oraz nakazała ponową czynność badania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - poinformowała "Rynek Kolejowy" rzeczniczka KIO Małgorzata Stręciwilk.
KIO nakazała też Tramwajom Śląskim wezwanie Newagu do uzupełniania dokumentów potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia.
http://www.rynek-kolejowy.pl/36132/Tylk ... la_GOP.htm Czyli pesa dostarcza nam nowe tramwaje.
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Twistem akurat się przejechałem w Częstochowie i uważam, że to by było najlepsze rozwiązanie na nasze tory, czyli wózki skrętne. Link
*SDIP (U.N.O.)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tramwaje mają być długie, aby zabrać jak nawiększą liczbę pasażerów. Dlatego tramwaje mają przewagę nad autobusami, gdyż kursują częściej i zabierają znacznie więcej pasażerów.Mikulek pisze:Ale po co nam takie długie przegubowe tramwaje przecież najlepiej byłoby gdyby były to pojedyncze wagony...
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Nowe wagony pójdą zapewne na 15. Nasz organizator już czyni pewne kroki by pasażerów na tej linii było więcej np. ostatni komunikat w którym pisze że 825 zawieszona, zmiana trasy linii 835(niedawno zdjęto z niej przeguby) i 811 tylko w dni robocze. Pozostaje tylko 815 której chyba ruszyć nie mogą, gdyż była chyba objęta programem modernizacji Unijnej( nowe przystanki i autobusy)
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice
Nie była objęta, a poza tym okres ochronny już się skończył. A zmiany w zagłębiowskich autobusach są spowodowane dziurą budżetową w KZK GOP, a nie zachęcaniem do korzystania z tramwaju.Karix26 pisze:Pozostaje tylko 815 której chyba ruszyć nie mogą, gdyż była chyba objęta programem modernizacji Unijnej( nowe przystanki i autobusy)
Sprawdz najpierw co piszesz. Ani te wagony w 100% polskie, ani nie będą 100% LF.KZKGaPowicz pisze:Mam nadzieję, że nie będzie to Swing, wolę pierwszą wersję lub Twista. Jedyny plus to chyba to, że Pesa robi wagony w 100% niskopodłogowe i jest polska.
Dziurą jak dziurą. Te zabawy z 835, 811 i 801 wyjdą raczej na zero.memphis pisze:Nie była objęta, a poza tym okres ochronny już się skończył. A zmiany w zagłębiowskich autobusach są spowodowane dziurą budżetową w KZK GOP, a nie zachęcaniem do korzystania z tramwaju.Karix26 pisze:Pozostaje tylko 815 której chyba ruszyć nie mogą, gdyż była chyba objęta programem modernizacji Unijnej (nowe przystanki i autobusy)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czytaj ze zrozumieniem. Ja nie pisałem, że firma jest w 100% polska, tylko, że jest polską firmą, przynajmniej tak mówi nazwa "PESA Bydgoszcz SA" i nie napisałem , że my będziemy mieli tramwaje na całej długości niskopodłogowe, tylko, że ta firma takie wagony produkuje i chyba wszystkim takie dostarcza.adam86 pisze:Sprawdz najpierw co piszesz. Ani te wagony w 100% polskie, ani nie będą 100% LF.KZKGaPowicz pisze:Mam nadzieję, że nie będzie to Swing, wolę pierwszą wersję lub Twista. Jedyny plus to chyba to, że Pesa robi wagony w 100% niskopodłogowe i jest polska.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie mam żadnej miary "polskości", odniosłem się tylko do zdania adama86. Miałem na myśli to, że przynajmniej pieniądze zostaną w Polsce, dzięki temu zyski producenta wzrosną, a pracownicy tejże firmy będą mogli pracować bez obaw ewentualnych cięć w liczbie etatów.Penny pisze:A co u Ciebie jest miarą tej "polskości" Bo wynika z tego, że nazwa...KZKGaPowicz pisze:Ja nie pisałem, że firma jest w 100% polska, tylko, że jest polską firmą (...) Przynajmniej tak mówi nazwa: "PESA Bydgoszcz SA".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.KZKGaPowicz pisze:zyski producenta wzrosną, a pracownicy tejże firmy będą mogli pracować bez obaw ewentualnych cięć w liczbie etatów.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie są gorsi, ale powinniśmy się zaopatrywać w miarę możliwości na rynku polskim, gdyż polscy producenci (nie wszyscy oczywiście) również wytwarzają produkty o wysokiej jakości. Powinniśmy jak najwięcej pieniędzy zostawiać w kraju, a nie za granicą. To samo dotyczy Śląska. Ślązacy też woleliby, gdyby nasze pieniądze w większości zostawały w naszym województwie, a nie były przelewane do budżetu centralnego. Przetargi jednak nie do końca umożliwiają dokonywanie zakupów u polskiego producenta. Oczywiście, jeśli zagraniczny czy krajowy dostawca oferuje niższą cenę, to można go wybrać, ale niższa cena wcale nie oznacza wyższej jakości, często wręcz przeciwnie, dlatego warto niekiedy dopłacić do produktu o wyższej jakości w odniesieniu zarówno do producentów krajowych jak i zagranicznych.memphis pisze:Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.KZKGaPowicz pisze:zyski producenta wzrosną, a pracownicy tejże firmy będą mogli pracować bez obaw ewentualnych cięć w liczbie etatów.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Obowiązuje wolny rynek, a granice są otwarte. Jeżeli Unia dopłaca do projektu modernizacji infrastruktury i taboru, to daj zarobić innym firmom produkującym tabor na obszarze UE dla tego projektu - proste. Przetarg określa jednakowe wymagania dla każdego, więc wybiera się najtańszy wariant nie zważając na lokalizację zwycięzcy i jest to fair. Ja nie widzę powodów, dla których komunalna spółka (czytaj: z Naszych podatków) taka jak Tramwaje Śląskie miała wydawać więcej pieniędzy tylko z tej racji, żeby wagony dla niej mogła wyprodukować rodzima firma w imię zasady, żeby kasa w Polsce została.KZKGaPowicz pisze:Nie są gorsi, ale powinniśmy się zaopatrywać w miarę możliwości na rynku polskim (...)memphis pisze:Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.KZKGaPowicz pisze:zyski producenta wzrosną, a pracownicy tejże firmy będą mogli pracować bez obaw ewentualnych cięć w liczbie etatów.
Skończ pociskać te brednie. Nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz. Ośmieszasz się na każdym kroku. Sprawdz do jasnej cholery w końcu jakie PESA produkuje wagony, a potem pisz, że chyba wszystkim dostarcza całkowicie niskopodłogowe.KZKGaPowicz pisze:Nie są gorsi, ale powinniśmy się zaopatrywać w miarę możliwości na rynku polskim, gdyż polscy producenci (nie wszyscy oczywiście) również wytwarzają produkty o wysokiej jakości.memphis pisze:Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.
A co to ma do kupowania tramwajów?Powinniśmy jak najwięcej pieniędzy zostawiać w kraju, a nie za granicą. To samo dotyczy Śląska. Ślązacy też woleliby, gdyby nasze pieniądze w większości zostawały w naszym województwie, a nie były przelewane do budżetu centralnego.
No jeszcze by tego brakowało.Przetargi jednak nie do końca umożliwiają dokonywanie zakupów u polskiego producenta.
Poczytaj PZP. PESA niestety nie słynie z jakości, ot co.Oczywiście, jeśli zagraniczny czy krajowy dostawca oferuje niższą cenę, to można go wybrać, ale niższa cena wcale nie oznacza wyższej jakości, często wręcz przeciwnie, dlatego warto niekiedy dopłacić do produktu o wyższej jakości w odniesieniu zarówno do producentów krajowych jak i zagranicznych.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, 13:18 przez adam86, łącznie zmieniany 3 razy.
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Z tego, co sprawdziłem, to na rynek polski wszystkie modele były w 100% niskopodłogowe, a jeśli Twoim zdaniem nie, to bądź łaskaw podać mi szczegóły.adam86 pisze:Skończ pociskać te brednie. Nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz. Ośmieszasz się na każdym kroku. Sprawdz do jasnej cholery w końcu jakie PESA produkuje wagony, a potem pisz, że chyba wszystkim dostarcza całkowicie niskopodłogowe.KZKGaPowicz pisze:Nie są gorsi, ale powinniśmy się zaopatrywać w miarę możliwości na rynku polskim, gdyż polscy producenci (nie wszyscy oczywiście) również wytwarzają produkty o wysokiej jakości.memphis pisze:Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.
Edit: Jednak nasze wagony nie będą w 100% niskopodłogowe, adam86 przyznaję Ci rację.
Nic. Ja tylko porównywałem. To samo było z modernizacją unijną, też niektórzy chcieli, aby modernizował tylko ZUR.adam86 pisze:A co to ma do kupowania tramwajów?Powinniśmy jak najwięcej pieniędzy zostawiać w kraju, a nie za granicą. To samo dotyczy Śląska. Ślązacy też woleliby, gdyby nasze pieniądze w większości zostawały w naszym województwie, a nie były przelewane do budżetu centralnego.
Ja nie powiedziałem, że za wszelką cenę mamy kupować polskie produkty, bo jeżeli są lepsze zagraniczne, to je kupujmy, tylko zazwyczaj cena ma największą wagę przy wyborze dostawcy, a Ci przeważnie są drożsi, co wcale nie znaczy, że mają wyższą jakość.adam86 pisze:No jeszcze by tego brakowało.Przetargi jednak nie do końca umożliwiają dokonywanie zakupów u polskiego producenta.
Nie sądzę, że PESA jest "święta". Tutaj przyznaję Ci rację, bo słyszałem, że w Warszawie mieli kłopoty ze Swingami, które stały i zawadzały na zajezdni zamiast jeździć.adam86 pisze:Poczytaj PZP. PESA niestety nie słynie z jakości, ot co.Oczywiście, jeśli zagraniczny czy krajowy dostawca oferuje niższą cenę, to można go wybrać, ale niższa cena wcale nie oznacza wyższej jakości, często wręcz przeciwnie, dlatego warto niekiedy dopłacić do produktu o wyższej jakości w odniesieniu zarówno do producentów krajowych jak i zagranicznych.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Teraz na to wpadłeś?KZKGaPowicz pisze: Edit: Jednak nasze wagony nie będą w 100% niskopodłogowe, adam86 przyznaję Ci rację.
A tak na serio to PESA wyprodukowała nawet wagony w całości HF.
Jakość głównie zależy od tego kto potem te tramwaje odbiera. Biorąc pod uwagę nieudolność przy odbieraniu citadisów aż strach myślec co może się stać tym razem.a Ci przeważnie są drożsi, co wcale nie znaczy, że mają wyższą jakość.
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Lepiej późno niż wcale.adam86 pisze:Teraz na to wpadłeś?KZKGaPowicz pisze: Edit: Jednak nasze wagony nie będą w 100% niskopodłogowe, adam86 przyznaję Ci rację.
A tak na serio to PESA wyprodukowała nawet wagony w całości HF.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
"W poniedziałek 10.12.2012 r. w siedzibie Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie, podpisana została umowa między Spółką a firmą Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. w sprawie dostarczenia 30. sztuk nowych niskopodłogowych tramwajów. Pierwsze z nich producent dostarczy w grudniu 2013 roku."
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... podpisana/
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... podpisana/
Pozdrawiam R1 :santa:
W miejscu pierwszego krzesła po stronie drzwi na drugim zdjęciu, można było wstawić przynajmniej dwa krzesła bokiem do jazdy, a nie jedno do przodu... No ale najważniejsze, żeby ustrojstwo nie było awaryjne. I tak od Karlika pod względem wykorzystania miejsca wewnątrz będzie lepszyPeter pisze:(...) i ta liczba miejsc siedzących...
Karlik: długość 24 metry - liczba miejsc 46Penny pisze:I tak od Karlika pod względem wykorzystania miejsca wewnątrz będzie lepszy
Twist : długość 32 metry - liczba miejsc 46
Gdzie to lepsze wnętrze? W wagonie dłuższym o 25% będzie tyle samo miejsc siedzących. Pewnie będzie taka sama kaszana jak na początku w częstochowskim Twiscie gdzie miejsc miało byc 45 i wyglądało to tak
człon 1 http://img16.imageshack.us/img16/6779/pesa1.jpg
człon 2 http://img96.imageshack.us/img96/2347/pesa2.jpg
człon 3 http://img28.imageshack.us/img28/7681/pesa3.jpg
potem dodano 14 miejsc, ale pustki nad wózkami nadal zostały
http://infobus.pl/files2/47783/617wewfotel_760.jpg
Ogólnie oczekiwania były większe, a wygląda na to że wnętrze będzie gorsze od Karlika. Siedzenia pół metra od okna... :/
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Szczerze? Tam spokojnie wejdą siedzenia podwójne. Na stronie DZ możemy przeczytać, że wersja dla TŚ będzie modyfikacją Twista... czyli wiele do życzenia pozostaje. Wolę Swingi to są "masywniejsze", a te Twisty to takie nic, chude, a wysokie.mark40 pisze:Karlik: długość 24 metry - liczba miejsc 46Penny pisze:I tak od Karlika pod względem wykorzystania miejsca wewnątrz będzie lepszy
Twist : długość 32 metry - liczba miejsc 46
Gdzie to lepsze wnętrze? W wagonie dłuższym o 25% będzie tyle samo miejsc siedzących. Pewnie będzie taka sama kaszana jak na początku w częstochowskim Twiscie gdzie miejsc miało byc 45 i wyglądało to tak
człon 1 http://img16.imageshack.us/img16/6779/pesa1.jpg
człon 2 http://img96.imageshack.us/img96/2347/pesa2.jpg
człon 3 http://img28.imageshack.us/img28/7681/pesa3.jpg
potem dodano 14 miejsc, ale pustki nad wózkami nadal zostały
http://infobus.pl/files2/47783/617wewfotel_760.jpg
Ogólnie oczekiwania były większe, a wygląda na to że wnętrze będzie gorsze od Karlika. Siedzenia pół metra od okna... :/
Pozdrawiam
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
No i jaki tu jest sens tego wszystkiego?memphis pisze:To że wejdą nie znaczy, że będą, bo np. przekroczona będzie masa albo z innego powodu.Damian_1947 pisze:Szczerze? Tam spokojnie wejdą siedzenia podwójne.
Wagon dłuższy o 6 czy tam 8 metrów od Citadisa, a będzie miał tyle samo miejsc siedzących?
PORAŻKA. Poza tym te TWISTY są brzydkie i nie estetyczne, za wąskie i za chude moim zdaniem. Prawdziwym tramwajem od PESY są SWINGI. Masywne i wyglądają jak tramwaj, prawie, że jak czołg, a nie ta mizernota TWISCIK ;/
Pozdrawiam
30 Twistów + 16 Karlików, co daje nam juz dość pokazna sume tramwai niskopodlogowych, ciekawe na jakie linie dostana przydzial, moim zdaniem przykładowo mogłyby jezdzic na liniach:
6 - pełna obsada
7 - co drugi lub trzeci
11 - może kilka Karlików dałoby rade??
15 - pełna obsada, bądź co drugi niskopodłogowy
16 - kilka niskopodłogowych
20 - podobnie jak z 7-ą
Szkodą że nie ma więcej Helmutów i na nie przypisana modernizacja, żeby środkowy człon był niskopodłogowy
6 - pełna obsada
7 - co drugi lub trzeci
11 - może kilka Karlików dałoby rade??
15 - pełna obsada, bądź co drugi niskopodłogowy
16 - kilka niskopodłogowych
20 - podobnie jak z 7-ą
Szkodą że nie ma więcej Helmutów i na nie przypisana modernizacja, żeby środkowy człon był niskopodłogowy
Wyżej mowa o 15, 6 oraz 19?? Chyba jakas pomyłka, jak to ma jezdzic na odcinku Bytom Urzad Miasta - Stroszek??Przemek pisze:http://www.rynek-kolejowy.pl/37845/Tram ... mwajow.htm
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 15:11 przez hombreee, łącznie zmieniany 2 razy.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
A jak Ty widzisz niskopodłogowca na "11" na ul. 3-go Maja w Chorzowie lub na Lipinach? Nigdzie indziej się nie nadają niż na linie: 6, 15, 16 i 20. Na linii 7 też mogłyby być, gdyby zmodernizowano odcinek "Piaśniki Os. Skałka" - "Piaśniki Skrzyżowanie".hombreee pisze:Wyżej mowa o 15, 6 oraz 19?? Chyba jakas pomyłka, jak to ma jezdzic na odcinku Bytom Urzad Miasta - Stroszek??Przemek pisze:http://www.rynek-kolejowy.pl/37845/Tram ... mwajow.htm
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na linii 15 ma być 10 pociągów, obsadzonych nowymi pesami, chodziły słuchy, że na 6-ce zostaną tylko citadisy. Pesy mają ogólnie trafić na linie 15, 20 i jeszcze jedną, niestety moja pamięć jest zawodna i tej jednej nie pamiętam.hombreee pisze:30 Twistów + 16 Karlików, co daje nam juz dość pokazna sume tramwai niskopodlogowych, ciekawe na jakie linie dostana przydzial, moim zdaniem przykładowo mogłyby jezdzic na liniach:
6 - pełna obsada
7 - co drugi lub trzeci
11 - może kilka Karlików dałoby rade??
15 - pełna obsada, bądź co drugi niskopodłogowy
16 - kilka niskopodłogowych
20 - podobnie jak z 7-ą
Szkodą że nie ma więcej Helmutów i na nie przypisana modernizacja, żeby środkowy człon był niskopodłogowy
Pozdrawiam
wystarczy przypomnieć że kursy wyjazdowe i zjazdowe, zwiazane z Karlikami, odbywa sie przez Armii Krajowej, gdzie torowisko jest gorsze niz 3go Maja. A kolejny przyklad, jakos Karlik potrafil dojechac do Gliwic na parade tramwajowa, a tam wcale nie ma lepszych torowiskKZKGaPowicz pisze:A jak Ty widzisz niskopodłogowca na "11" na ul. 3-go Maja w Chorzowie lub na Lipinach? Nigdzie indziej się nie nadają niż na linie: 6, 15, 16 i 20. Na linii 7 też mogłyby być, gdyby zmodernizowano odcinek "Piaśniki Os. Skałka" - "Piaśniki Skrzyżowanie".hombreee pisze:Wyżej mowa o 15, 6 oraz 19?? Chyba jakas pomyłka, jak to ma jezdzic na odcinku Bytom Urzad Miasta - Stroszek??Przemek pisze:http://www.rynek-kolejowy.pl/37845/Tram ... mwajow.htm
Jakie 10 pociągów? Nawet 9 to jest za dużo.Damian_1947 pisze:Na linii 15 ma być 10 pociągów, obsadzonych nowymi pesami,
I całe szczęście, że to są tylko kursy wyjazdowe.hombreee pisze:wystarczy przypomnieć że kursy wyjazdowe i zjazdowe, zwiazane z Karlikami, odbywa sie przez Armii Krajowej, gdzie torowisko jest gorsze niz 3go Maja.
Właśnie są. Szczególnie na Maciejowie. A największym problemem był przejazd przez Biskupice.hombreee pisze:A kolejny przyklad, jakos Karlik potrafil dojechac do Gliwic na parade tramwajowa, a tam wcale nie ma lepszych torowisk
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej. Ogółem 15-ka ma być alternatywą Katowickiego Szybkiego Tramwaju :santa: co dla mnie jest śmieszne, no ale, chcą zrobić konkurencje 800-ką, i aby szybciej było tramwajem niż autobusem. Dzięki odcinkowi dwutorowemu, ma ponoć się skrócić czas przejazdu, no i przez remont na środuliBoguś pisze:Jakie 10 pociągów? Nawet 9 to jest za dużo.Damian_1947 pisze:Na linii 15 ma być 10 pociągów, obsadzonych nowymi pesami,
Pozdrawiam
Masz świerze informacje z KZKGOP? Bo nic o wzroście pracy przewozowej nie słyszałem. Inaczej mówiąc to co w zamian chcesz wyciąć w Sosnowcu? 24? Przecież wozokm muszą "skądś "się "wziąść".Damian_1947 pisze:Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej.
Bajki piszesz? bo nigdy nic takiego nie było nawet w planach a napewno nie tą trasą.Damian_1947 pisze: Ogółem 15-ka ma być alternatywą Katowickiego Szybkiego Tramwaju
Autobus i tramwaj mają współgrać a nie konkurować.Damian_1947 pisze:no ale, chcą zrobić konkurencje 800-ką, i aby szybciej było tramwajem niż autobusem.
Czas się skróci ale na całej długości trasy może max 5-7 minut.Damian_1947 pisze: Dzięki odcinkowi dwutorowemu, ma ponoć się skrócić czas przejazdu, no i przez remont na środuli
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Skoro 15 ma być obsadzona 10-ma pociągami to raczej tak 15 minutowy nie będzie pasował, i tak jak w przypadku 26, spadnie na ok. 12 min.Slim pisze:Masz świerze informacje z KZKGOP? Bo nic o wzroście pracy przewozowej nie słyszałem. Inaczej mówiąc to co w zamian chcesz wyciąć w Sosnowcu? 24? Przecież wozokm muszą "skądś "się "wziąść"Damian_1947 pisze:Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej.
To akurat informacje jeszcze z przed całego zamieszania, nie jedna gazeta o tym pisała.Slim pisze:Bajki piszesz? bo nigdy nic takiego nie było nawet w planach a napewno nie tą trasą.Damian_1947 pisze: Ogółem 15-ka ma być alternatywą Katowickiego Szybkiego Tramwaju
Pozdrawiam
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiem, że miałeś na myśli liczby, ale w przypadku rozkładów jazdy wartość liczbowa taktu jest odwrotnie proporcjonalna do liczby kursów wykonywanych w ciągu 1 godziny, a więc częstotliwość kursowania wzrośnie.Damian_1947 pisze:Skoro 15 ma być obsadzona 10-ma pociągami to raczej tak 15 minutowy nie będzie pasował, i tak jak w przypadku 26, spadnie na ok. 12 min.Slim pisze:Masz świerze informacje z KZKGOP? Bo nic o wzroście pracy przewozowej nie słyszałem. Inaczej mówiąc to co w zamian chcesz wyciąć w Sosnowcu? 24? Przecież wozokm muszą "skądś "się "wziąść"Damian_1947 pisze:Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Przecież ta koncepcja się jeszcze setki razy zmieni zanim wyremontują 15-stkę i nowe wozy sprowadząDamian_1947 pisze:Skoro 15 ma być obsadzona 10-ma pociągami to raczej tak 15 minutowy nie będzie pasował, i tak jak w przypadku 26, spadnie na ok. 12 min.Slim pisze:Masz świerze informacje z KZKGOP? Bo nic o wzroście pracy przewozowej nie słyszałem. Inaczej mówiąc to co w zamian chcesz wyciąć w Sosnowcu? 24? Przecież wozokm muszą "skądś "się "wziąść"Damian_1947 pisze:Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej.
Przecież obecne 9 pociągów to już za dużo, przykładów za dużej ilości pociągów jest naprawdę sporo, to przecież specjalnością TŚ jest wnioskowanie o dołożenie pociągu na linii.Damian_1947 pisze: Skoro 15 ma być obsadzona 10-ma pociągami to raczej tak 15 minutowy nie będzie pasował.
Gazeta nie jest żadnym wiarygodnym źródłem informacji.Damian_1947 pisze:To akurat informacje jeszcze z przed całego zamieszania, nie jedna gazeta o tym pisała.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pan rzecznik TŚ zapowiada, że trwają analizy dotyczące tego czy niskopodłogowce pojawią się w Rudzie Śląskiej? Jeśli tak, to zapewne będzie to "1".
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 10:41 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Spadłem z krzesła. Najpierw to trzeba wymienić wszystkie zwrotnice na Chebziu i zbudować podstację na Zaborzu.KZKGaPowicz pisze:Pan rzecznik TŚ zapowiada, że trwają analizy dotyczące tego czy niskopodłogowce pojawią się w Rudzie Śląskiej? Jeśli tak, to zapewne będzie to "1".
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 10:40 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Mówił o wymianie rozjazdów na Chebziu.Boguś pisze:Spadłem z krzesła. Najpierw to trzeba wymienić wszystkie zwrotnice na Chebziu i zbudować podstację na Zaborzu.KZKGaPowicz pisze:Pan rzecznik TŚ zapowiada, że trwają analizy dotyczące tego czy niskopodłogowce pojawia się w Rudzie Śląskiej? Jeśli tak, to zapewne będzie to "1".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Czy mógłbyś wstawić cytat z pełną wypowiedzią pana rzecznika?
No właśnie i tu jest problem. Przypomnę jak kursował citadis podczas dnia otwartego. Od Gliwic do Zabrza spisywał się całkiem dobrze, natomiast po minięciu rozjazdu linii 3 i 1/4/5 zaczęły się problemy. Wagon ledwo się toczył i co chwilę z powodu słabego napięcia rozłączało jazdę.KZKGaPowicz pisze:Mówił o wymianie rozjazdów na Chebziu.Boguś pisze:Spadłem z krzesła. Najpierw to trzeba wymienić wszystkie zwrotnice na Chebziu i zbudować podstację na Zaborzu.KZKGaPowicz pisze:Pan rzecznik TŚ zapowiada, że trwają analizy dotyczące tego czy niskopodłogowce pojawia się w Rudzie Śląskiej? Jeśli tak, to zapewne będzie to "1".
Bardzo proszę o zaprzestanie pisania takich pierdół.hombree pisze:Jak juz to pewnie Karliki wyślą na trase 1ki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości