Nowe wagony niskopodłogowe

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#51 Post autor: Karix26 » 22 sie 2012, 11:40

tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#52 Post autor: Penny » 27 sie 2012, 19:27

Rynek Kolejowy, 2012-08-22 pisze:KIO nie zgadza się na wykluczenie Newagu i Koncaru

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" wykluczenie Newagu i Koncaru z przetargu na dostawę 30 nowych pojazdów dla Tramwajów Śląskich zostało unieważnione przez KIO. Polsko-chorwackie konsorcjum musi teraz wykazać, że spełnia wymóg doświadczenia.




Postępowanie na dostawę 30 fabrycznie nowych tramwajów jest dwustopniowe. Z pierwszego etapu przetargu wykluczone zostało konsorcjum Newagu i Koncaru, gdyż chorwacki producent dostarczał tramwaje do kraju nienależącego do Unii Europejskiej (Chorwacji), przez co nei spełnił wymogu doświadczenia. Newag odwołał się od tegj decyzji do KIO. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

KIO ogłosiła wyrok w tej sprawie wczoraj. - Izba uwzględniła odwołanie i nakazała unieważnienie czynności wykluczenia Odwołującego z postępowania oraz nakazała ponową czynność badania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - poinformowała "Rynek Kolejowy" rzeczniczka KIO Małgorzata Stręciwilk.

KIO nakazała też Tramwajom Śląskim wezwanie Newagu do uzupełniania dokumentów potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia.
źródło

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#53 Post autor: Karix26 » 13 wrz 2012, 21:07

Mam pytanie, wiecie kiedy miało być ogłoszenie zwycięzcy w przetargu?
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#54 Post autor: Karix26 » 22 paź 2012, 17:02

http://www.rynek-kolejowy.pl/36132/Tylk ... la_GOP.htm Czyli pesa dostarcza nam nowe tramwaje.
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#55 Post autor: KZKGaPowicz » 22 paź 2012, 17:10

Mam nadzieję, że nie będzie to Swing, wolę pierwszą wersję lub Twista. Jedyny plus to chyba to, że Pesa robi wagony w 100% niskopodłogowe i jest polska.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#56 Post autor: Peter » 22 paź 2012, 17:42

Twistem akurat się przejechałem w Częstochowie i uważam, że to by było najlepsze rozwiązanie na nasze tory, czyli wózki skrętne. :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Mikulek

#57 Post autor: Mikulek » 22 paź 2012, 18:48

Ale po co nam takie długie przegubowe tramwaje przecież najlepiej byłoby gdyby były to pojedyncze wagony...

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#58 Post autor: TŚ25 » 22 paź 2012, 20:13

To jedź Sobie solówką na trasie Bytom-Katowice ...
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#59 Post autor: KZKGaPowicz » 22 paź 2012, 20:48

Mikulek pisze:Ale po co nam takie długie przegubowe tramwaje przecież najlepiej byłoby gdyby były to pojedyncze wagony...
Tramwaje mają być długie, aby zabrać jak nawiększą liczbę pasażerów. Dlatego tramwaje mają przewagę nad autobusami, gdyż kursują częściej i zabierają znacznie więcej pasażerów.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#60 Post autor: Karix26 » 23 paź 2012, 18:04

Nowe wagony pójdą zapewne na 15. Nasz organizator już czyni pewne kroki by pasażerów na tej linii było więcej np. ostatni komunikat w którym pisze że 825 zawieszona, zmiana trasy linii 835(niedawno zdjęto z niej przeguby) i 811 tylko w dni robocze. Pozostaje tylko 815 której chyba ruszyć nie mogą, gdyż była chyba objęta programem modernizacji Unijnej( nowe przystanki i autobusy)
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#61 Post autor: memphis » 23 paź 2012, 18:28

Karix26 pisze:Pozostaje tylko 815 której chyba ruszyć nie mogą, gdyż była chyba objęta programem modernizacji Unijnej( nowe przystanki i autobusy)
Nie była objęta, a poza tym okres ochronny już się skończył. A zmiany w zagłębiowskich autobusach są spowodowane dziurą budżetową w KZK GOP, a nie zachęcaniem do korzystania z tramwaju.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#62 Post autor: adam86 » 23 paź 2012, 19:29

KZKGaPowicz pisze:Mam nadzieję, że nie będzie to Swing, wolę pierwszą wersję lub Twista. Jedyny plus to chyba to, że Pesa robi wagony w 100% niskopodłogowe i jest polska.
Sprawdz najpierw co piszesz. Ani te wagony w 100% polskie, ani nie będą 100% LF.
memphis pisze:
Karix26 pisze:Pozostaje tylko 815 której chyba ruszyć nie mogą, gdyż była chyba objęta programem modernizacji Unijnej (nowe przystanki i autobusy)
Nie była objęta, a poza tym okres ochronny już się skończył. A zmiany w zagłębiowskich autobusach są spowodowane dziurą budżetową w KZK GOP, a nie zachęcaniem do korzystania z tramwaju.
Dziurą jak dziurą. Te zabawy z 835, 811 i 801 wyjdą raczej na zero.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#63 Post autor: KZKGaPowicz » 23 paź 2012, 21:42

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Mam nadzieję, że nie będzie to Swing, wolę pierwszą wersję lub Twista. Jedyny plus to chyba to, że Pesa robi wagony w 100% niskopodłogowe i jest polska.
Sprawdz najpierw co piszesz. Ani te wagony w 100% polskie, ani nie będą 100% LF.
Czytaj ze zrozumieniem. Ja nie pisałem, że firma jest w 100% polska, tylko, że jest polską firmą, przynajmniej tak mówi nazwa "PESA Bydgoszcz SA" i nie napisałem , że my będziemy mieli tramwaje na całej długości niskopodłogowe, tylko, że ta firma takie wagony produkuje i chyba wszystkim takie dostarcza.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#64 Post autor: Penny » 23 paź 2012, 21:53

KZKGaPowicz pisze:Ja nie pisałem, że firma jest w 100% polska, tylko, że jest polską firmą (...) Przynajmniej tak mówi nazwa: "PESA Bydgoszcz SA".
A co u Ciebie jest miarą tej "polskości" :?: Bo wynika z tego, że nazwa...

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#65 Post autor: KZKGaPowicz » 24 paź 2012, 10:21

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ja nie pisałem, że firma jest w 100% polska, tylko, że jest polską firmą (...) Przynajmniej tak mówi nazwa: "PESA Bydgoszcz SA".
A co u Ciebie jest miarą tej "polskości" :?: Bo wynika z tego, że nazwa...
Nie mam żadnej miary "polskości", odniosłem się tylko do zdania adama86. Miałem na myśli to, że przynajmniej pieniądze zostaną w Polsce, dzięki temu zyski producenta wzrosną, a pracownicy tejże firmy będą mogli pracować bez obaw ewentualnych cięć w liczbie etatów.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#66 Post autor: memphis » 24 paź 2012, 14:39

KZKGaPowicz pisze:zyski producenta wzrosną, a pracownicy tejże firmy będą mogli pracować bez obaw ewentualnych cięć w liczbie etatów.
Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#67 Post autor: KZKGaPowicz » 24 paź 2012, 15:28

memphis pisze:
KZKGaPowicz pisze:zyski producenta wzrosną, a pracownicy tejże firmy będą mogli pracować bez obaw ewentualnych cięć w liczbie etatów.
Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.
Nie są gorsi, ale powinniśmy się zaopatrywać w miarę możliwości na rynku polskim, gdyż polscy producenci (nie wszyscy oczywiście) również wytwarzają produkty o wysokiej jakości. Powinniśmy jak najwięcej pieniędzy zostawiać w kraju, a nie za granicą. To samo dotyczy Śląska. Ślązacy też woleliby, gdyby nasze pieniądze w większości zostawały w naszym województwie, a nie były przelewane do budżetu centralnego. Przetargi jednak nie do końca umożliwiają dokonywanie zakupów u polskiego producenta. Oczywiście, jeśli zagraniczny czy krajowy dostawca oferuje niższą cenę, to można go wybrać, ale niższa cena wcale nie oznacza wyższej jakości, często wręcz przeciwnie, dlatego warto niekiedy dopłacić do produktu o wyższej jakości w odniesieniu zarówno do producentów krajowych jak i zagranicznych.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#68 Post autor: Penny » 24 paź 2012, 20:00

KZKGaPowicz pisze:
memphis pisze:
KZKGaPowicz pisze:zyski producenta wzrosną, a pracownicy tejże firmy będą mogli pracować bez obaw ewentualnych cięć w liczbie etatów.
Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.
Nie są gorsi, ale powinniśmy się zaopatrywać w miarę możliwości na rynku polskim (...)
Obowiązuje wolny rynek, a granice są otwarte. Jeżeli Unia dopłaca do projektu modernizacji infrastruktury i taboru, to daj zarobić innym firmom produkującym tabor na obszarze UE dla tego projektu - proste. Przetarg określa jednakowe wymagania dla każdego, więc wybiera się najtańszy wariant nie zważając na lokalizację zwycięzcy i jest to fair. Ja nie widzę powodów, dla których komunalna spółka (czytaj: z Naszych podatków) taka jak Tramwaje Śląskie miała wydawać więcej pieniędzy tylko z tej racji, żeby wagony dla niej mogła wyprodukować rodzima firma w imię zasady, żeby kasa w Polsce została.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#69 Post autor: adam86 » 24 paź 2012, 21:51

KZKGaPowicz pisze:
memphis pisze:Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.
Nie są gorsi, ale powinniśmy się zaopatrywać w miarę możliwości na rynku polskim, gdyż polscy producenci (nie wszyscy oczywiście) również wytwarzają produkty o wysokiej jakości.
Skończ pociskać te brednie. Nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz. Ośmieszasz się na każdym kroku. Sprawdz do jasnej cholery w końcu jakie PESA produkuje wagony, a potem pisz, że chyba wszystkim dostarcza całkowicie niskopodłogowe.
Powinniśmy jak najwięcej pieniędzy zostawiać w kraju, a nie za granicą. To samo dotyczy Śląska. Ślązacy też woleliby, gdyby nasze pieniądze w większości zostawały w naszym województwie, a nie były przelewane do budżetu centralnego.
A co to ma do kupowania tramwajów?
Przetargi jednak nie do końca umożliwiają dokonywanie zakupów u polskiego producenta.
No jeszcze by tego brakowało.
Oczywiście, jeśli zagraniczny czy krajowy dostawca oferuje niższą cenę, to można go wybrać, ale niższa cena wcale nie oznacza wyższej jakości, często wręcz przeciwnie, dlatego warto niekiedy dopłacić do produktu o wyższej jakości w odniesieniu zarówno do producentów krajowych jak i zagranicznych.
Poczytaj PZP. PESA niestety nie słynie z jakości, ot co.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, 13:18 przez adam86, łącznie zmieniany 3 razy.
KZKGOP 1779

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#70 Post autor: hanys76 » 25 paź 2012, 12:42

Na stronie Tramwajów Śląskich ukazała się informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty czyli Pesy.
LINK

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#71 Post autor: KZKGaPowicz » 25 paź 2012, 13:25

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
memphis pisze:Za to nie wzrosną zyski innych producentów i ich pracownicy będą drżeli w obawie przed utratą pracy. Jacyś gorsi są, że ich nie żałujesz? Zresztą takie stawianie sprawy jest zupełnie bez sensu, więc po co pisać takie rzeczy.
Nie są gorsi, ale powinniśmy się zaopatrywać w miarę możliwości na rynku polskim, gdyż polscy producenci (nie wszyscy oczywiście) również wytwarzają produkty o wysokiej jakości.
Skończ pociskać te brednie. Nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz. Ośmieszasz się na każdym kroku. Sprawdz do jasnej cholery w końcu jakie PESA produkuje wagony, a potem pisz, że chyba wszystkim dostarcza całkowicie niskopodłogowe.
Z tego, co sprawdziłem, to na rynek polski wszystkie modele były w 100% niskopodłogowe, a jeśli Twoim zdaniem nie, to bądź łaskaw podać mi szczegóły.

Edit: Jednak nasze wagony nie będą w 100% niskopodłogowe, adam86 przyznaję Ci rację.
adam86 pisze:
Powinniśmy jak najwięcej pieniędzy zostawiać w kraju, a nie za granicą. To samo dotyczy Śląska. Ślązacy też woleliby, gdyby nasze pieniądze w większości zostawały w naszym województwie, a nie były przelewane do budżetu centralnego.
A co to ma do kupowania tramwajów?
Nic. Ja tylko porównywałem. To samo było z modernizacją unijną, też niektórzy chcieli, aby modernizował tylko ZUR.
adam86 pisze:
Przetargi jednak nie do końca umożliwiają dokonywanie zakupów u polskiego producenta.
No jeszcze by tego brakowało.
Ja nie powiedziałem, że za wszelką cenę mamy kupować polskie produkty, bo jeżeli są lepsze zagraniczne, to je kupujmy, tylko zazwyczaj cena ma największą wagę przy wyborze dostawcy, a Ci przeważnie są drożsi, co wcale nie znaczy, że mają wyższą jakość.
adam86 pisze:
Oczywiście, jeśli zagraniczny czy krajowy dostawca oferuje niższą cenę, to można go wybrać, ale niższa cena wcale nie oznacza wyższej jakości, często wręcz przeciwnie, dlatego warto niekiedy dopłacić do produktu o wyższej jakości w odniesieniu zarówno do producentów krajowych jak i zagranicznych.
Poczytaj PZP. PESA niestety nie słynie z jakości, ot co.
Nie sądzę, że PESA jest "święta". Tutaj przyznaję Ci rację, bo słyszałem, że w Warszawie mieli kłopoty ze Swingami, które stały i zawadzały na zajezdni zamiast jeździć.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#72 Post autor: adam86 » 25 paź 2012, 20:59

KZKGaPowicz pisze: Edit: Jednak nasze wagony nie będą w 100% niskopodłogowe, adam86 przyznaję Ci rację.
Teraz na to wpadłeś?
A tak na serio to PESA wyprodukowała nawet wagony w całości HF.

a Ci przeważnie są drożsi, co wcale nie znaczy, że mają wyższą jakość.
Jakość głównie zależy od tego kto potem te tramwaje odbiera. Biorąc pod uwagę nieudolność przy odbieraniu citadisów aż strach myślec co może się stać tym razem.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#73 Post autor: KZKGaPowicz » 26 paź 2012, 08:58

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze: Edit: Jednak nasze wagony nie będą w 100% niskopodłogowe, adam86 przyznaję Ci rację.
Teraz na to wpadłeś?
A tak na serio to PESA wyprodukowała nawet wagony w całości HF.
Lepiej późno niż wcale.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#74 Post autor: R_G » 10 gru 2012, 17:19

"W poniedziałek 10.12.2012 r. w siedzibie Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie, podpisana została umowa między Spółką a firmą Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. w sprawie dostarczenia 30. sztuk nowych niskopodłogowych tramwajów. Pierwsze z nich producent dostarczy w grudniu 2013 roku."
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... podpisana/
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#75 Post autor: Peter » 10 gru 2012, 18:25

Twist może być. ;)

Dołączam fotki z wnętrza częstochowskiego Twista. Przypuszczam, że będzie to wyglądać dość podobnie, chociaż mniej będzie niskiej podłogi, brak klimy i ta liczba miejsc siedzących...
Załączniki
129Nb.1.jpg
129Nb.2.jpg
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#76 Post autor: Penny » 10 gru 2012, 19:16

Peter pisze:(...) i ta liczba miejsc siedzących...
W miejscu pierwszego krzesła po stronie drzwi na drugim zdjęciu, można było wstawić przynajmniej dwa krzesła bokiem do jazdy, a nie jedno do przodu... No ale najważniejsze, żeby ustrojstwo nie było awaryjne. I tak od Karlika pod względem wykorzystania miejsca wewnątrz będzie lepszy ;)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#77 Post autor: mark40 » 10 gru 2012, 20:01

Penny pisze:I tak od Karlika pod względem wykorzystania miejsca wewnątrz będzie lepszy ;)
Karlik: długość 24 metry - liczba miejsc 46
Twist : długość 32 metry - liczba miejsc 46

Gdzie to lepsze wnętrze? W wagonie dłuższym o 25% będzie tyle samo miejsc siedzących. Pewnie będzie taka sama kaszana jak na początku w częstochowskim Twiscie gdzie miejsc miało byc 45 i wyglądało to tak
człon 1 http://img16.imageshack.us/img16/6779/pesa1.jpg
człon 2 http://img96.imageshack.us/img96/2347/pesa2.jpg
człon 3 http://img28.imageshack.us/img28/7681/pesa3.jpg

potem dodano 14 miejsc, ale pustki nad wózkami nadal zostały
http://infobus.pl/files2/47783/617wewfotel_760.jpg

Ogólnie oczekiwania były większe, a wygląda na to że wnętrze będzie gorsze od Karlika. Siedzenia pół metra od okna... :/ :shock:

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#78 Post autor: Damian_1947 » 10 gru 2012, 22:10

mark40 pisze:
Penny pisze:I tak od Karlika pod względem wykorzystania miejsca wewnątrz będzie lepszy ;)
Karlik: długość 24 metry - liczba miejsc 46
Twist : długość 32 metry - liczba miejsc 46

Gdzie to lepsze wnętrze? W wagonie dłuższym o 25% będzie tyle samo miejsc siedzących. Pewnie będzie taka sama kaszana jak na początku w częstochowskim Twiscie gdzie miejsc miało byc 45 i wyglądało to tak
człon 1 http://img16.imageshack.us/img16/6779/pesa1.jpg
człon 2 http://img96.imageshack.us/img96/2347/pesa2.jpg
człon 3 http://img28.imageshack.us/img28/7681/pesa3.jpg

potem dodano 14 miejsc, ale pustki nad wózkami nadal zostały
http://infobus.pl/files2/47783/617wewfotel_760.jpg

Ogólnie oczekiwania były większe, a wygląda na to że wnętrze będzie gorsze od Karlika. Siedzenia pół metra od okna... :/ :shock:
Szczerze? Tam spokojnie wejdą siedzenia podwójne. Na stronie DZ możemy przeczytać, że wersja dla TŚ będzie modyfikacją Twista... czyli wiele do życzenia pozostaje. Wolę Swingi to są "masywniejsze", a te Twisty to takie nic, chude, a wysokie.
Pozdrawiam ;)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#79 Post autor: memphis » 10 gru 2012, 23:53

Damian_1947 pisze:Szczerze? Tam spokojnie wejdą siedzenia podwójne.
To że wejdą nie znaczy, że będą, bo np. przekroczona będzie masa albo z innego powodu.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#80 Post autor: Damian_1947 » 11 gru 2012, 00:11

memphis pisze:
Damian_1947 pisze:Szczerze? Tam spokojnie wejdą siedzenia podwójne.
To że wejdą nie znaczy, że będą, bo np. przekroczona będzie masa albo z innego powodu.
No i jaki tu jest sens tego wszystkiego?
Wagon dłuższy o 6 czy tam 8 metrów od Citadisa, a będzie miał tyle samo miejsc siedzących?
PORAŻKA. Poza tym te TWISTY są brzydkie i nie estetyczne, za wąskie i za chude moim zdaniem. Prawdziwym tramwajem od PESY są SWINGI. Masywne i wyglądają jak tramwaj, prawie, że jak czołg, a nie ta mizernota TWISCIK ;/
Pozdrawiam ;)

hombreee
Posty: 59
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#81 Post autor: hombreee » 11 gru 2012, 09:15

30 Twistów + 16 Karlików, co daje nam juz dość pokazna sume tramwai niskopodlogowych, ciekawe na jakie linie dostana przydzial, moim zdaniem przykładowo mogłyby jezdzic na liniach:
6 - pełna obsada
7 - co drugi lub trzeci
11 - może kilka Karlików dałoby rade??
15 - pełna obsada, bądź co drugi niskopodłogowy
16 - kilka niskopodłogowych
20 - podobnie jak z 7-ą
Szkodą że nie ma więcej Helmutów i na nie przypisana modernizacja, żeby środkowy człon był niskopodłogowy

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#82 Post autor: Przemek » 11 gru 2012, 09:20


hombreee
Posty: 59
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#83 Post autor: hombreee » 11 gru 2012, 09:47

Wyżej mowa o 15, 6 oraz 19?? Chyba jakas pomyłka, jak to ma jezdzic na odcinku Bytom Urzad Miasta - Stroszek??
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 15:11 przez hombreee, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#84 Post autor: KZKGaPowicz » 11 gru 2012, 15:11

hombreee pisze:
Wyżej mowa o 15, 6 oraz 19?? Chyba jakas pomyłka, jak to ma jezdzic na odcinku Bytom Urzad Miasta - Stroszek??
A jak Ty widzisz niskopodłogowca na "11" na ul. 3-go Maja w Chorzowie lub na Lipinach? Nigdzie indziej się nie nadają niż na linie: 6, 15, 16 i 20. Na linii 7 też mogłyby być, gdyby zmodernizowano odcinek "Piaśniki Os. Skałka" - "Piaśniki Skrzyżowanie".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#85 Post autor: Damian_1947 » 11 gru 2012, 15:56

hombreee pisze:30 Twistów + 16 Karlików, co daje nam juz dość pokazna sume tramwai niskopodlogowych, ciekawe na jakie linie dostana przydzial, moim zdaniem przykładowo mogłyby jezdzic na liniach:
6 - pełna obsada
7 - co drugi lub trzeci
11 - może kilka Karlików dałoby rade??
15 - pełna obsada, bądź co drugi niskopodłogowy
16 - kilka niskopodłogowych
20 - podobnie jak z 7-ą
Szkodą że nie ma więcej Helmutów i na nie przypisana modernizacja, żeby środkowy człon był niskopodłogowy
Na linii 15 ma być 10 pociągów, obsadzonych nowymi pesami, chodziły słuchy, że na 6-ce zostaną tylko citadisy. Pesy mają ogólnie trafić na linie 15, 20 i jeszcze jedną, niestety moja pamięć jest zawodna i tej jednej nie pamiętam.
Pozdrawiam ;)

hombreee
Posty: 59
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#86 Post autor: hombreee » 11 gru 2012, 18:40

KZKGaPowicz pisze:
hombreee pisze:
Wyżej mowa o 15, 6 oraz 19?? Chyba jakas pomyłka, jak to ma jezdzic na odcinku Bytom Urzad Miasta - Stroszek??
A jak Ty widzisz niskopodłogowca na "11" na ul. 3-go Maja w Chorzowie lub na Lipinach? Nigdzie indziej się nie nadają niż na linie: 6, 15, 16 i 20. Na linii 7 też mogłyby być, gdyby zmodernizowano odcinek "Piaśniki Os. Skałka" - "Piaśniki Skrzyżowanie".
wystarczy przypomnieć że kursy wyjazdowe i zjazdowe, zwiazane z Karlikami, odbywa sie przez Armii Krajowej, gdzie torowisko jest gorsze niz 3go Maja. A kolejny przyklad, jakos Karlik potrafil dojechac do Gliwic na parade tramwajowa, a tam wcale nie ma lepszych torowisk

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#87 Post autor: Boguś » 11 gru 2012, 20:52

Damian_1947 pisze:Na linii 15 ma być 10 pociągów, obsadzonych nowymi pesami,
Jakie 10 pociągów? Nawet 9 to jest za dużo.
hombreee pisze:wystarczy przypomnieć że kursy wyjazdowe i zjazdowe, zwiazane z Karlikami, odbywa sie przez Armii Krajowej, gdzie torowisko jest gorsze niz 3go Maja.
I całe szczęście, że to są tylko kursy wyjazdowe.
hombreee pisze:A kolejny przyklad, jakos Karlik potrafil dojechac do Gliwic na parade tramwajowa, a tam wcale nie ma lepszych torowisk
Właśnie są. Szczególnie na Maciejowie. A największym problemem był przejazd przez Biskupice.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#88 Post autor: Damian_1947 » 11 gru 2012, 23:34

Boguś pisze:
Damian_1947 pisze:Na linii 15 ma być 10 pociągów, obsadzonych nowymi pesami,
Jakie 10 pociągów? Nawet 9 to jest za dużo.
Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej. Ogółem 15-ka ma być alternatywą Katowickiego Szybkiego Tramwaju :santa: co dla mnie jest śmieszne, no ale, chcą zrobić konkurencje 800-ką, i aby szybciej było tramwajem niż autobusem. Dzięki odcinkowi dwutorowemu, ma ponoć się skrócić czas przejazdu, no i przez remont na środuli :)
Pozdrawiam ;)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#89 Post autor: Slim » 12 gru 2012, 02:17

Damian_1947 pisze:Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej.
Masz świerze informacje z KZKGOP? Bo nic o wzroście pracy przewozowej nie słyszałem. Inaczej mówiąc to co w zamian chcesz wyciąć w Sosnowcu? 24? Przecież wozokm muszą "skądś "się "wziąść".
Damian_1947 pisze: Ogółem 15-ka ma być alternatywą Katowickiego Szybkiego Tramwaju
Bajki piszesz? bo nigdy nic takiego nie było nawet w planach a napewno nie tą trasą.
Damian_1947 pisze:no ale, chcą zrobić konkurencje 800-ką, i aby szybciej było tramwajem niż autobusem.
Autobus i tramwaj mają współgrać a nie konkurować.
Damian_1947 pisze: Dzięki odcinkowi dwutorowemu, ma ponoć się skrócić czas przejazdu, no i przez remont na środuli :)
Czas się skróci ale na całej długości trasy może max 5-7 minut.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#90 Post autor: Damian_1947 » 12 gru 2012, 15:14

Slim pisze:
Damian_1947 pisze:Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej.
Masz świerze informacje z KZKGOP? Bo nic o wzroście pracy przewozowej nie słyszałem. Inaczej mówiąc to co w zamian chcesz wyciąć w Sosnowcu? 24? Przecież wozokm muszą "skądś "się "wziąść"
Skoro 15 ma być obsadzona 10-ma pociągami to raczej tak 15 minutowy nie będzie pasował, i tak jak w przypadku 26, spadnie na ok. 12 min.
Slim pisze:
Damian_1947 pisze: Ogółem 15-ka ma być alternatywą Katowickiego Szybkiego Tramwaju
Bajki piszesz? bo nigdy nic takiego nie było nawet w planach a napewno nie tą trasą.
To akurat informacje jeszcze z przed całego zamieszania, nie jedna gazeta o tym pisała.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#91 Post autor: KZKGaPowicz » 12 gru 2012, 15:18

Damian_1947 pisze:
Slim pisze:
Damian_1947 pisze:Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej.
Masz świerze informacje z KZKGOP? Bo nic o wzroście pracy przewozowej nie słyszałem. Inaczej mówiąc to co w zamian chcesz wyciąć w Sosnowcu? 24? Przecież wozokm muszą "skądś "się "wziąść"
Skoro 15 ma być obsadzona 10-ma pociągami to raczej tak 15 minutowy nie będzie pasował, i tak jak w przypadku 26, spadnie na ok. 12 min.
Wiem, że miałeś na myśli liczby, ale w przypadku rozkładów jazdy wartość liczbowa taktu jest odwrotnie proporcjonalna do liczby kursów wykonywanych w ciągu 1 godziny, a więc częstotliwość kursowania wzrośnie. :)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#92 Post autor: DW » 12 gru 2012, 23:31

Damian_1947 pisze:
Slim pisze:
Damian_1947 pisze:Właśnie taktowność ma spaść z 15 na 12 min, albo i mniej.
Masz świerze informacje z KZKGOP? Bo nic o wzroście pracy przewozowej nie słyszałem. Inaczej mówiąc to co w zamian chcesz wyciąć w Sosnowcu? 24? Przecież wozokm muszą "skądś "się "wziąść"
Skoro 15 ma być obsadzona 10-ma pociągami to raczej tak 15 minutowy nie będzie pasował, i tak jak w przypadku 26, spadnie na ok. 12 min.
Przecież ta koncepcja się jeszcze setki razy zmieni zanim wyremontują 15-stkę i nowe wozy sprowadzą ;)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#93 Post autor: Slim » 13 gru 2012, 10:59

Damian_1947 pisze: Skoro 15 ma być obsadzona 10-ma pociągami to raczej tak 15 minutowy nie będzie pasował.
Przecież obecne 9 pociągów to już za dużo, przykładów za dużej ilości pociągów jest naprawdę sporo, to przecież specjalnością TŚ jest wnioskowanie o dołożenie pociągu na linii.
Damian_1947 pisze:To akurat informacje jeszcze z przed całego zamieszania, nie jedna gazeta o tym pisała.
Gazeta nie jest żadnym wiarygodnym źródłem informacji.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#94 Post autor: Penny » 13 gru 2012, 11:53

Damian_1947 pisze:Skoro 15 ma być obsadzona 10-ma pociągami to raczej tak 15 minutowy nie będzie pasował.
A dlaczego nie? Po prostu będzie dłuższy postój na pętli Zagórze.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#95 Post autor: KZKGaPowicz » 17 gru 2012, 21:39

Pan rzecznik TŚ zapowiada, że trwają analizy dotyczące tego czy niskopodłogowce pojawią się w Rudzie Śląskiej? Jeśli tak, to zapewne będzie to "1".
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 10:41 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#96 Post autor: R_G » 17 gru 2012, 21:53

KZKGaPowicz pisze:y niskopodłogowce pojawia się w Rudzie Śląskiej?
Docelowo te wagony mają się pojawić na '15'. Jeśli będzie za dużo także dla 6 i 16 to Ruda Śląska jakieś ściepy dostanie w co wątpię, bo torowiska się nie nadają, a szkoda takich wagonów.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#97 Post autor: Boguś » 17 gru 2012, 21:54

KZKGaPowicz pisze:Pan rzecznik TŚ zapowiada, że trwają analizy dotyczące tego czy niskopodłogowce pojawią się w Rudzie Śląskiej? Jeśli tak, to zapewne będzie to "1".
Spadłem z krzesła. Najpierw to trzeba wymienić wszystkie zwrotnice na Chebziu i zbudować podstację na Zaborzu.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 10:40 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

hombreee
Posty: 59
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#98 Post autor: hombreee » 18 gru 2012, 08:00

Jak juz to pewnie Karliki wyślą na trase 1ki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#99 Post autor: KZKGaPowicz » 18 gru 2012, 10:39

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Pan rzecznik TŚ zapowiada, że trwają analizy dotyczące tego czy niskopodłogowce pojawia się w Rudzie Śląskiej? Jeśli tak, to zapewne będzie to "1".
Spadłem z krzesła. Najpierw to trzeba wymienić wszystkie zwrotnice na Chebziu i zbudować podstację na Zaborzu.
Mówił o wymianie rozjazdów na Chebziu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#100 Post autor: Boguś » 18 gru 2012, 22:08

Czy mógłbyś wstawić cytat z pełną wypowiedzią pana rzecznika?
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Pan rzecznik TŚ zapowiada, że trwają analizy dotyczące tego czy niskopodłogowce pojawia się w Rudzie Śląskiej? Jeśli tak, to zapewne będzie to "1".
Spadłem z krzesła. Najpierw to trzeba wymienić wszystkie zwrotnice na Chebziu i zbudować podstację na Zaborzu.
Mówił o wymianie rozjazdów na Chebziu.
No właśnie i tu jest problem. Przypomnę jak kursował citadis podczas dnia otwartego. Od Gliwic do Zabrza spisywał się całkiem dobrze, natomiast po minięciu rozjazdu linii 3 i 1/4/5 zaczęły się problemy. Wagon ledwo się toczył i co chwilę z powodu słabego napięcia rozłączało jazdę.
hombree pisze:Jak juz to pewnie Karliki wyślą na trase 1ki
Bardzo proszę o zaprzestanie pisania takich pierdół.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości