: 15 gru 2008, 20:29
Wydaje mi się że prawaMarcin pisze:A w wagonie #737 nie świeci lewa tylna lampa.
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/
Wydaje mi się że prawaMarcin pisze:A w wagonie #737 nie świeci lewa tylna lampa.
Karol pisał, że od dwóch dni jest w Katowicach.Peter pisze:#700 już praktycznie jest ukończony.
Może motorowi nie polubili nowych żelazek i wolą jeździć starymi heblamiff pisze:Zastanawiam się czy żelazka 766 i 775 kursują. Codziennie ja czy luki, a czasem ktoś jeszcze, podajemy kilka obsad z linii 17, a od 11 grudnia kiedy pojawiły się zdjęcia na TWB nie ma o nich żadnej wzmianki...
To są niestety takie zagłębiowskie zwyczaje.DW pisze:Nie rozumiem też po co drzwi oddzielające kabinę motorniczego od cześci pasażerskiej mają zamontowaną z dolnej części szybę, a nie blachę, skoro i tak motorowi zaklejają później cały dół i prawie połowę górnej szyby jakimiś wstrętnymi plakatami (jak to jest np. w #759; #737 jest jeszcze bardziej zaklejony, tyle, że białą folią, co wygląda nieco lepiej)...
Tak, odnotowałem fakt, że 732 i 733 w ogóle się od początku listopada nie pojawiają na trasach, co z dużą pewnością oznacza emigrację do Łodzi, zwłaszcza, że wcześniej były typowane.DW pisze:Czy ktoś tutaj w ogóle pisał, że starszy #732 już pojechał do Łodzi?
W #777 dolna szyba w drzwiach od kabiny zaklejona jest żółtą folią.ff pisze:To są niestety takie zagłębiowskie zwyczaje.DW pisze:Nie rozumiem też po co drzwi oddzielające kabinę motorniczego od cześci pasażerskiej mają zamontowaną z dolnej części szybę, a nie blachę, skoro i tak motorowi zaklejają później cały dół i prawie połowę górnej szyby jakimiś wstrętnymi plakatami (jak to jest np. w #759; #737 jest jeszcze bardziej zaklejony, tyle, że białą folią, co wygląda nieco lepiej)...
766 podobno podczas jazd próbnych strasznie telepał i podskakiwał, a 775 ma coś z hamulcami. W pierwszej fazie hamowania ,można sobie zęby wybic.Peter pisze:#766 i #775 ponoć czekają na serwis MPK Łódź, bo nie ma odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego i jest parę innych usterek...
Podwozie już dawno poprawili, wozy też czekają zapewne na 1.01.2009 żeby wyjechać z większą stawką :eye:Peter pisze:#766 i #775 ponoć czekają na serwis MPK Łódź, bo nie ma odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego i jest parę innych usterek...
Nie do końca. Wiem, że jest podmian trochę na starsze roczniki, ale np. wagon #722 rocznik 1986 za który dostaniemy rocznik 1989 ? Ponadto nasz #722 ma zostać pocięty.ff pisze:Jest to bardzo duża nieuczciwość. Nasze tramwaje starają się dawać jak najmłodsze wagony, by w papierach było, że remontowane były wagony, przed którymi jako taka dłuższa przyszłość. A dostają starocie, i choć papierach nic, to nie zmienia, ale jest kac mentalny.
No dobra, ale jednak staroci 1979-83 jest znacznie więcej, bo aż 9 U nas te roczniki się nie kwalifikowały na remont, więc nie powinniśmy ich dostać. A nasze wagony, a przynajmniej ich część jak rozumiem jeżdżą jako żelazka po Łodzi?luki pisze:Nie do końca. Wiem, że jest podmian trochę na starsze roczniki, ale np. wagon #722 rocznik 1986 za który dostaniemy rocznik 1989 ? Ponadto nasz #722 ma zostać pocięty.
Kolejny przykład to #761. Został pocięty, rocznik 1988. W zamian rocznik 1989.
Temu nie przeczę Ale też nie do końca powiedziane co jest w lepszym stanieff pisze:No dobra, ale jednak staroci 1979-83 jest znacznie więcej, bo aż 9
Takff pisze:A nasze wagony, a przynajmniej ich część jak rozumiem jeżdżą jako żelazka po Łodzi?
Wow A skąd te wieści? Jakieś wtyki w MPK ktoś ma?luki pisze:Teraz chociaż wiemy co było czym
Można by powiedzieć, że takmemphis pisze:Wow A skąd te wieści? Jakieś wtyki w MPK ktoś ma?
Zupełnie serio pytam, rozumiem, że te informacje są pewne? Bo niewątpliwie Tomek Igielski się ucieszy jak uzupełni te dane w kronice taboru w nowej monografiiluki pisze:Można by powiedzieć, że takmemphis pisze:Wow A skąd te wieści? Jakieś wtyki w MPK ktoś ma?
Dane są pewne.memphis pisze:Zupełnie serio pytam, rozumiem, że te informacje są pewne? Bo niewątpliwie Tomek Igielski się ucieszy jak uzupełni te dane w kronice taboru w nowej monografiiluki pisze:Można by powiedzieć, że takmemphis pisze:Wow A skąd te wieści? Jakieś wtyki w MPK ktoś ma?
Ogólnie to od 1999 roku to wszystkie remonty w Łodzi kończą się podmianą pudeł i tak na prawdę to większość taboru jest w rzeczywistości strasznie przetasowana. Czyli zatem krakusy jak i kilka naszych śląskich też może się pojawią na 1000mmbeni pisze:W łodzi zakupiono również 6 wagonów ( które miały trafić na Śląsk ) a raczej pudeł z Krakowa ale po analizie wynikło że 2 trafią pod palnik a 4 pudła pójdą w obieg dla Łódzkiego MPK.
Najpierw trzeba by sobie było uświadomić, że takie podmiany mają miejsce, a niektórzy w TŚ dalej święcie wierzą, że dostają ten sam wagon co wysłali.Peter pisze:Rzeczywiście więc może lepiej na przyszłość wysyłać jakieś dezele nawet z zakresu 3xx, 4xx i otrzymywać z powrotem wagony w podobnym wieku lub młodszym a nowsze egzemplarze remontować u siebie.
1414 jak i 2297 2391 2311 2316 to pudła z wycofanych w 2002 roku 805-tek. Więc troszkę to sobie stało nim się nam dostało.Peter pisze:Co by tu nie mówić przykładowo teraz nasz #700'' jakoś przed remontem nie wyglądał zbyt zachęcająco
Czyli według ich wierzeń wagon #700, który wrócił z Łodzi po dwóch tygodniach został zmodernizowany na swoim pudle. Ciekawe...memphis pisze:Najpierw trzeba by sobie było uświadomić, że takie podmiany mają miejsce, a niektórzy w TŚ dalej święcie wierzą, że dostają ten sam wagon co wysłali.Peter pisze:Rzeczywiście więc może lepiej na przyszłość wysyłać jakieś dezele nawet z zakresu 3xx, 4xx i otrzymywać z powrotem wagony w podobnym wieku lub młodszym a nowsze egzemplarze remontować u siebie.
A tak jeszcze odnośnie tego i naszej ostatniej rozmowy to najszybszy remont trwał 3 tygodnie. Tym szczęściarzem był #665''. Reszta jest robiona średnio przez miesiąc.Boguś pisze:Czyli według ich wierzeń wagon #700, który wrócił z Łodzi po dwóch tygodniach został zmodernizowany na swoim pudle. Ciekawe...
Dziwicie się czemu są tam wykonywane modernizacje?? Firma na europejskim poziomie :santa: (ironia)luki pisze:A tak jeszcze odnośnie tego i naszej ostatniej rozmowy to najszybszy remont trwał 3 tygodnie. Tym szczęściarzem był #665''. Reszta jest robiona średnio przez miesiąc.
Żelazko #? jeździ na poc. 13.Basia pisze:Dziś z zajezdni Gliwice wyjechało pierwsze żelazko. Jeździ na 1ce ale jeszcze nie wiem na jakiej i jaki numer wagonu.
Rano przed 8:00 z Chebzia do Gliwic na tym pociągu nic nie jechało.rafalurbino18 pisze:Żelazko #? jeździ na poc. 13.Basia pisze:Dziś z zajezdni Gliwice wyjechało pierwsze żelazko. Jeździ na 1ce ale jeszcze nie wiem na jakiej i jaki numer wagonu.
Tu jest wagon 732. Był rano i jest obecnie.rafalurbino18 pisze:Na T1 jeżdżą dwa żelazka Drugie jeździ czasowo na poc. 15. Nie sądzę, żeby to były jakieś jazdy próbne, bo od stycznia miały wyjechać.
Ja liczyłem na skład, a tu kolejne solówki wyjechały :/ Nie rozumiem, dlaczego żelazka i moderus mają jeździć na 1ce. Może się pojawią na innych liniach, na jutro proponuje poc. 503 -> poc. 38 (#732), oraz poc. 185 Moderus niech sobie pozostanie na poc. 18.Filip_777 pisze:Dobrze się tam powodzi pasażerom na 1-ce Moderus jeździ, 2 żelazka... Niech dadzą coś na 5 albo 18 ewentualnie na 30-tke
1-tka to jest test trasa, tam się wszystko chrzci Tak się składa że na te 8 pociągów można dać prawe same wozy po modernizacjach. 5 żelazek, moderus, #620 oraz jakiś wyłupekrafalurbino18 pisze:Ja liczyłem na skład, a tu kolejne solówki wyjechały :/ Nie rozumiem, dlaczego żelazka i moderus mają jeździć na 1ce. Może się pojawią na innych liniach, na jutro proponuje poc. 503 -> poc. 38 (#732), oraz poc. 185 Moderus niech sobie pozostanie na poc. 18.