Strona 4 z 17

: 26 lis 2007, 15:40
autor: rzelfix
http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=1918
Tutaj mała ciekawostka dla Filipa, czyli #777 (prawie) na surowo. :P

A co do modernizacji Modertransu, to są ściśle ukrywane na hali. Wczoraj podczas poznańskiej Katarzynki nie była ona udostępniona dla zwiedzających zajezdnię przy Gajowej. :(
Na dniach już powinny dotrzeć. :D

: 01 gru 2007, 12:11
autor: rzelfix
Z tego co udało mi się dowiedzieć, #788" i #535" są już gotowe. Nowe ściany nie kolidują z resztą pojazdu, a i w tradycyjnych barwach TŚ prezentują się pięknie.

Niestety obowiązuje zakaz publikowania zdjęć w internecie, więc żeby obejrzeć wagony - poczekamy dopiero na ich przyjazd...

: 01 gru 2007, 13:14
autor: JoHoNuS
To przecież nieludzkie, żeby miłośnicy musieli tak długo czekać na kilka zdjęć! :wink: :lol:

: 01 gru 2007, 13:18
autor: DW
rzelfix pisze:Z tego co udało mi się dowiedzieć, #788" i #535" są już gotowe. Nowe ściany nie kolidują z resztą pojazdu, a i w tradycyjnych barwach TŚ prezentują się pięknie.

Niestety obowiązuje zakaz publikowania zdjęć w internecie, więc żeby obejrzeć wagony - poczekamy dopiero na ich przyjazd...
Trzymają je w takiej tajemnicy, jak ostatnią część Harrego Pottera przed rozpoczęciem sprzedaży... :P

A tak poza tym, to co by im szkodziło, jakby się ukazało parę fotek? Nie chcą się zareklamować innym firmom? Może jednak coś im nie wyszło? :|

: 01 gru 2007, 15:32
autor: Karol
DW pisze:
rzelfix pisze:Z tego co udało mi się dowiedzieć, #788" i #535" są już gotowe. Nowe ściany nie kolidują z resztą pojazdu, a i w tradycyjnych barwach TŚ prezentują się pięknie.

Niestety obowiązuje zakaz publikowania zdjęć w internecie, więc żeby obejrzeć wagony - poczekamy dopiero na ich przyjazd...
Trzymają je w takiej tajemnicy, jak ostatnią część Harrego Pottera przed rozpoczęciem sprzedaży... :P

A tak poza tym, to co by im szkodziło, jakby się ukazało parę fotek? Nie chcą się zareklamować innym firmom? Może jednak coś im nie wyszło? :|
A może głupio było by najpierw wpuszczać w obieg zdjęcia, a dopiero potem pokazać wagony zamawiającemu...

: 01 gru 2007, 22:31
autor: rzelfix
Karol pisze:A może głupio było by najpierw wpuszczać w obieg zdjęcia, a dopiero potem pokazać wagony zamawiającemu...
Po prostu robią to dla zasady. Będą to nowe, niespotykane dotychczas modernizacje "stopiątek", więc chcą jeszcze potrzymać niektórych w napięciu.

: 01 gru 2007, 23:30
autor: luki
rzelfix pisze:
Karol pisze:A może głupio było by najpierw wpuszczać w obieg zdjęcia, a dopiero potem pokazać wagony zamawiającemu...
Po prostu robią to dla zasady. Będą to nowe, niespotykane dotychczas modernizacje "stopiątek", więc chcą jeszcze potrzymać niektórych w napięciu.
A zwłaszcza nabywce który powinien się wstydzić trochę tego co posłał w zamian :twisted:

: 02 gru 2007, 11:42
autor: Sebastian22
więc kiedy je zobaczymy?

: 02 gru 2007, 15:51
autor: ff
Z kremowymi listwami też pewnie pięknie wyglądają. ;) Oby Będzin do dał na poc. 1503 lub 1507, bo jak nie to oba wagony będą na krańcach sieci... :( A przecież jest się czym chwalić ;) Na razie i tak jestem skazany tylko na zdjęcia, ale mam nadzieję, że po świętach już będą jeździć i je zobaczę jeszcze w tym roku na własne oczy.

: 02 gru 2007, 23:48
autor: Sebastian22
ff pisze:Z kremowymi listwami też pewnie pięknie wyglądają. ;) Oby Będzin do dał na poc. 1503 lub 1507, bo jak nie to oba wagony będą na krańcach sieci... :( A przecież jest się czym chwalić ;) Na razie i tak jestem skazany tylko na zdjęcia, ale mam nadzieję, że po świętach już będą jeździć i je zobaczę jeszcze w tym roku na własne oczy.
Oby nie dali na 15....bylo by nie sprawiedliwe bo na 1503 jest juz krakus a teraz bylby drugi juz wagon o lepszym standardzie....powinni dac na 21 bylby w DG Bedzinie i Sosnowcu....

: 03 gru 2007, 00:12
autor: rzelfix
ff pisze:Z kremowymi listwami też pewnie pięknie wyglądają.
Listwy(o ile będą!) będą raczej ciemnoszare, mimo że w SIWZ była mowa o kremowych. Ściany frontowa i tylna będą całe prawdopodobnie czerwone...

A co do przydziału miło byłoby ujrzeć #788 na 5-tce :P

Aha, tak dla ciekawostki... Projekt naszych "piłowców" (jak to mniej więcej nazwał Peter :)) wykonała firma Energocontrol EC Engineering.
Polecam stronę www: http://www.ec-engineering.pl/

: 03 gru 2007, 06:28
autor: Peter
rzelfix pisze:(jak to mniej więcej nazwał Peter :))
Ja to nazwałem rekin młot, czyli po prostu będą to rekinki. :mryellow:

: 03 gru 2007, 09:33
autor: DW
Sebastian22 pisze:
ff pisze:Z kremowymi listwami też pewnie pięknie wyglądają. ;) Oby Będzin do dał na poc. 1503 lub 1507, bo jak nie to oba wagony będą na krańcach sieci... :( A przecież jest się czym chwalić ;) Na razie i tak jestem skazany tylko na zdjęcia, ale mam nadzieję, że po świętach już będą jeździć i je zobaczę jeszcze w tym roku na własne oczy.
Oby nie dali na 15....bylo by nie sprawiedliwe bo na 1503 jest juz krakus a teraz bylby drugi juz wagon o lepszym standardzie....powinni dac na 21 bylby w DG Bedzinie i Sosnowcu....
Na 1503 póki co jest #756K, więc raczej tam pozostanie. Na 21 zaś wszystkie poc. są już zajęte (mają przydzielone swoje wagony).

Sądze, że #535 dostanie gdzieś stały przydział, ale gdzie, to zobaczymy jak wreszcie do nas dotrze ;)
rzelfix pisze:
ff pisze:Z kremowymi listwami też pewnie pięknie wyglądają.
Listwy(o ile będą!) będą raczej ciemnoszare, mimo że w SIWZ była mowa o kremowych. Ściany frontowa i tylna będą całe prawdopodobnie czerwone...

A co do przydziału miło byłoby ujrzeć #788 na 5-tce Razz

Aha, tak dla ciekawostki... Projekt naszych "piłowców" (jak to mniej więcej nazwał Peter Smile) wykonała firma Energocontrol EC Engineering.
Polecam stronę www: http://www.ec-engineering.pl/
Na stronie, którą podałeś taka ściana czołowa, którą ktoś już kiedyś znalazł na jakimś plakacie, czy czymś, więc pewnie takie są nasze stopiątki :)
Tylko nasze nie będą chyba w całości wyglądać tak jak ta, która jest przedstawiona, bo zmianie miały tylko ulec ściany czołowe, a tam prawie cały wagon jest zmieniony ;)

: 03 gru 2007, 11:00
autor: ff
DW pisze:Na 1503 póki co jest #756K, więc raczej tam pozostanie. Na 21 zaś wszystkie poc. są już zajęte (mają przydzielone swoje wagony).
Zawsze można zmienić. ;)
DW pisze: Sądze, że #535 dostanie gdzieś stały przydział, ale gdzie, to zobaczymy jak wreszcie do nas dotrze ;)
739 miał przydział na 26 (nie wiem niestety jaki nr poc.), a teraz nie ma na tej linii żadnego reprezentacyjnego wagonu, poza tym jest tam akurat wiele pociągów bez przydziałów. Coś myślę, że tam trafi 535.

: 03 gru 2007, 11:55
autor: KKS Fan
Witam

To mój 1 post na FTŚ :D

W sumie trochę dziwne jest to ukrywanie modernizacji- nikt nie widział tych wagonów na jazdach próbnych, ponadto Modertrans przygotowuje 2 podobne składy dla Poznania- mają wyjechać również w grudniu.

Czy MPK Łodź też zmienia wyglad ścian w modernizacjach dla GOP-u?

: 03 gru 2007, 13:18
autor: DW
KKS Fan pisze:Witam

To mój 1 post na FTŚ :D

W sumie trochę dziwne jest to ukrywanie modernizacji- nikt nie widział tych wagonów na jazdach próbnych, ponadto Modertrans przygotowuje 2 podobne składy dla Poznania- mają wyjechać również w grudniu.

Czy MPK Łodź też zmienia wyglad ścian w modernizacjach dla GOP-u?
Witamy :D

Tak, w Łodzi też mają zmieniać wygląd ścian czołowych.
Remonty w obu firmach różnią się tym, że w Łodzi dodatkowo zostanie zmieniony układ rozruchu, zamontowana klimatyzacja dla motorniczego oraz mają otrzymać wyświetlacze :D
(no i w Łodzi remont ma przejść więcej wagonów, bo aż 5 ;) )

: 03 gru 2007, 14:56
autor: rzelfix
Peter pisze:
rzelfix pisze:(jak to mniej więcej nazwał Peter :))
Ja to nazwałem rekin młot, czyli po prostu będą to rekinki. :mryellow:
A faktycznie. :P Na myśl przyszedł mi rekin piła :P
DW pisze:Na stronie, którą podałeś taka ściana czołowa, którą ktoś już kiedyś znalazł na jakimś plakacie, czy czymś, więc pewnie takie są nasze stopiątki
Dokładnie tak :)

: 05 gru 2007, 14:21
autor: DW
#788 jeździł dzisiaj po Poznaniu :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-208126.html :O

Nie wiem jak Wam, ale mnie się to za bardzo nie podoba. Przód w ogóle nie pasuje do pozostałej części wagonu. Jest jakiś zbyt nowoczesny jak dla stopiątki. Cały wagon mogli też pomalować na jeden odcień czerwonego, bo na razie to to zdjęcie rzeczywiście wygląda na fotomontaż ;)

PS Wyjaśniła się sprawa ukrywania remontowanych wagonów... ;D

: 05 gru 2007, 14:33
autor: adasiek
Hm...Śmiać się czy płakać? Boki wagonu w zestawieniu z przodem jakoś mi tak groteskowo wyglądają.. No ale w sumie lepsze to niż poprzedni #788.

: 05 gru 2007, 15:08
autor: luki
No modertrans jednak się nie popisał. Zupełnie jakby przód z innego czegoś, a z boku dalej stopiona. I górne malowanie przedniej ściany powinno być kremowe, bo straszny kontrast już z bokiem.
Jednym słowem i się uśmiałem i popłakałem :evil:

Mam nadzieję że Łódź nam zrobi coś lepszego...


EDIT


Jeszcze jedno foto http://www.pgk.webd.pl/details.php?image_id=5208

: 05 gru 2007, 15:41
autor: Przemo
Hmmm nie zaciekawie to wygląda. Oby załatwili wyświetlacze dla #788 :wink:

: 05 gru 2007, 16:04
autor: ff
Koszmar. Ale dobrze, że tylko dwie sztuki i że będą szpecić z dala do Katowic. ;)

: 05 gru 2007, 16:14
autor: JoHoNuS
MAKABRA to mało powiedziane. Ten tramwaj wygląda tak jakby stodwójke próbowali ucharakteryzowac na Nkę ; albo odwrotnie. Ja już wolę nie widziec tyłu! szczerze Wolałbym zamiast tego więcej takich jak #338

: 05 gru 2007, 16:37
autor: rzelfix
Miałem okazję oglądać wcześniej zdjęcie z remontu i aż tak strasznie to się nie zapowiadało. Może gdyby wagon wyglądał identycznie jak na wizualizacji (wklejane boczne okna, czarne drzwi...) i nie szpeciła go ta kremowa osłona na sprzęg, efekt końcowy byłby zdecydowanie lepszy.

Najważniejsze, że w ogóle doszło do modernizacji jakiegokolwiek wagonu!

: 05 gru 2007, 18:35
autor: dombia
Wagon tak okropnie nie wygląda :P boki już są odmalowane pod kolor przodu.
Zobaczycie zdjęcia z innej perspektywy to się spodoba ;)

: 05 gru 2007, 18:40
autor: Sebastian22
Ogoolnie przod ładny tyle ze zbyt duzy kontrast miedzy resztą....wyglada jak fotomontaż....ciekawe jak wnętrze....

: 05 gru 2007, 18:54
autor: dombia
Sebastian22 pisze:ciekawe jak wnętrze....
Podłoga koloru srebrnego, z blachy nierdzewnej, chropowatej aby uniknąć przewrócenia ;P
Nowe siedzenia, dość dobre funkcjonalnie, w ciemnym pokrowcu.
Nowe śmietniczki, guziczki, rurki, lampki itd itd :P
Tablica z bezpiecznikami przeniesiona do kabiny motorniczego

: 05 gru 2007, 19:31
autor: Sebastian22
nikt niema fotki wnętrza? Ciekawe jak te z Łodzi....one maja przyjsc pozniej ja?

: 05 gru 2007, 20:00
autor: Peter
Ooo... :o:
Przynajmniej w wypadku żelazek nie doznam takiego szoku wizualnego, bo wiadomo jak one wyglądają. Żelazka widziałem "na żywo" w Gdańsku zresztą. No cóż - wolę klasyczne stopiątki. Czyż taki #338 nie jest piękny ? :wink:

Koniecznie trzeba go zobaczyć tego rekinka na żywo. :twisted:

: 05 gru 2007, 20:52
autor: Boguś
A ja się o mało nie zakrztusiłem. Brzydkie, paskudne, bez kremowych listew, przód kompletnie nie pasuje do reszty. Jednym słowem: porażka.
ff pisze:Koszmar. Ale dobrze, że tylko dwie sztuki i że będą szpecić z dala do Katowic.
A jak #535 dostanie stały przydział na 15 :? , bo jest raczej mało prawdopodobne, że będziniak będzie wyglądał inaczej.

: 06 gru 2007, 08:18
autor: hanys76
Jeden z wagonów podobno wczoraj wrócił do domu. Ciekawi mnie gdzie z przodu zamocują tablicę, bo niebardzo jest na to miejsce.

: 06 gru 2007, 15:15
autor: DW
hanys76 pisze:Jeden z wagonów podobno wczoraj wrócił do domu. Ciekawi mnie gdzie z przodu zamocują tablicę, bo niebardzo jest na to miejsce.
Raczej nie wrócił, bo stare #535 i #788 dalej gniją w Poznaniu.
Prawdopodobnie wczoraj przybył do nas #788 (ale wyremontowany na innym pudle).

Co do mocowania na przedni kwadrat z numerem linii, to wydaję mi się, że zrobią tak jak w karlikach, czyli, że tablice będą tylko u góry.

Ciekawe kiedy przyjedzie #535?

: 07 gru 2007, 14:06
autor: dombia
Tramwaje po liftingu


Są wygodniejsze, cichsze i lepiej ogrzane. A przede wszystkim dużo ładniejsze. Lada dzień na Śląsk przyjadą pierwsze zmodernizowane tramwaje. Gruntowny lifting jednego wagonu to kosz prawie pół miliona złotych.

Zdjęcie :arrow: http://uczniowie.chelmslaski.net/e/tram.JPG

Spółka Tramwaje Śląskie po wieloletnim przestoju zaczyna modernizować swój liczący 346 wagonów tabor. W bieżącym roku odnowionych zostanie osiem wozów. Dwa pierwsze pracownicy Tramwajów odebrali przedwczoraj w Poznaniu. W ciągu kilku dni trafią do zajezdni i zaczną wozić pasażerów.

Każdego dnia na tramwajowe trasy w naszej aglomeracji wyjeżdża 250 wagonów. Najstarsze (typ 102Na, z obłym kształtem i przegubowym wagonem) mają powyżej 17 lat. Większość z jeżdżących to wyprodukowane w 70. i 80. latach ubiegłego wieku modele 105N. To właśnie one zostały poddane modernizacji. Pasażerowie mogą mieć problem z dopatrzeniem się w ich nowych kształtach dawnych "szesnastek" czy "siódemek".

- W zasadzie wszystkie elementy w tramwaju są nowe. Drzwi, cała przestrzeń pasażerska, szyby, kabina i pulpit motorniczego - wylicza Aneta Staszak z firmy Modertrans, w której warsztatach popularne "sto piątki" przeszły lifting.

W wagonach wymieniono również instalację elektryczną, przetwornicę i pantograf. Stary pozostał jedynie napęd, którego i tak nie widać. - Dla pasażera to mało istotne. Liczy się wygląd i dużo większy komfort podróży - twierdzi Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny Tramwajów Śląskich.

Pięć kolejnych modernizowanych pojazdów trafiło do łódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Pierwsze dwa z tej grupy na Śląsk wrócą 21 grudnia, trzy pozostałe dopiero w lutym przyszłego roku. - Modernizacja tych wozów będzie głębsza. Obejmie nie tylko nadwozia, ale również układy napędowe - dodaje Wodniok.

Jeszcze nie wiadomo na jakich trasach będą kursowały tramwaje po liftingu. - Chcemy się nimi chwalić. - mówi Wodniok. Pewne, że nie będą to ostatnie wozy poddane modernizacji. Według zatwierdzonego przez zarząd KZK GOP planu remontów, w przyszłym roku trzy wagony przejdą kapitalny, a 36 cząstkowy remont. Zaplanowano też nowe zakupy. Wiadomo, że w latach 2008-2013 na zakup nowego taboru będzie potrzeba ok. 250 mln zł. - Planujemy kupić 25 klasycznych wagonów, być może używanych, na stare torowiska i tyle samo zupełnie nowych na już zmodernizowane trasy - informuje Alodia Ostroch, rzeczniczka prasowa KZK GOP.

Przesądzony wydaje się los najstarszych tramwajów typu 102N. - To ponad 30-letnie wagony, które będziemy sukcesywnie kasowali. Być może już w przyszłym roku w ogóle wycofamy je z eksploatacji - twierdzi Szczepan Wodniok.

O tym, że tramwaje potrzebują wielkich inwestycji wiadomo od dawna. Według audytorów z firmy Ernst&Young w ciągu trzech najbliższych lat śląskie gminy powinny zainwestować co najmniej 200 mln zł w infrastrukturę tramwajową, by uratować ją przed całkowitą degradacją. Kolejne 3,5 mld zł w przeciągu 20 najbliższych lat trzeba wydać na kupno nowych autobusów i tramwajów.

Krzysztof P. Bąk - Dziennik Zachodni


Zamiast zdjęcia wstawiłem link do niego, bo było strasznie duże i utrudniało korzystanie z forum /DW
Poprostu wysłałem wiadomość i nie sprawdziłem jak wygląda ;) Przepraszam /Dombia

: 07 gru 2007, 14:32
autor: luki
Mam właśnie w ręce papierkową wersję tego :lol:
Z tego ujęcia to nawet mi się podoba :twisted:

: 07 gru 2007, 18:04
autor: Peter
Na tym ostatnim zdjęciu wygląda to nieco lepiej ;-)

Ja ten artykuł z Dziennika Zachodniego właśnie ściągam na pamiątkę :-)

: 07 gru 2007, 18:38
autor: Boguś
w przyszłym roku trzy wagony przejdą kapitalny
Chyba sobie żarty robią
a 36 cząstkowy remont
A na czym ten remont polega?

: 07 gru 2007, 18:42
autor: DW
Boguś pisze:
a 36 cząstkowy remont
A na czym ten remont polega?
Sama zmiana ścian czołowych na te z Modertransu ;)

A tak na poważnie, to też się zastanawiam co mają na myśli... :?

: 07 gru 2007, 19:19
autor: luki
Kapitalny to remont jaki był w modertransie. Tutaj od samego pudła wszystko było wymieniane, regenerowane i czyszczone (nie piszcie tylko że pudło podmienione, bo nie chodzi mi konkretnie o to co daliśmy do remontu, tylko o zakres prac przy danym pudle z innego wagonu czyli oczyszczanie go ze rdzy).

Remont cząstkowy to remont jaki np. sam ZUR może zrobić albo co zrobił dla przykłady z #338 i #776. Jest to po prostu wymiana i regeneracja większości elementów. Można powiedzieć że remont średni. A kapitalka to rozbieranie poszycia do samego pudla itp.

: 12 gru 2007, 15:51
autor: luki
Od wczoraj w Gliwicach jest już #788
W tej chwili czekam na wieści o #535, a poniżej fotki #788 użyczone od Marbesa:
Obrazek
Obrazek

: 12 gru 2007, 16:22
autor: rzelfix
Pulpitu to się ładniejszego spodziewałem, no ale czego tu wymagać... O jaju na górze i dyktach to już się nawet nie wypowiadam. Mam nadzieję, że kasowniki dostanie elektroniczne po wagonie #677. Widać również głośnik, więc może zostanie reaktywowane głosowe zapowiadanie...

: 12 gru 2007, 20:02
autor: Boguś
Gdzie oni to jajo przykleili :shock: . Przecież jest na nie idealne miejsce - między zderzakiem, jest nawet w kształcie... jaja :P.
rzelfix pisze:dyktach to już się nawet nie wypowiadam.
Przecież mieli sprawne wyświetlacze z #619, tylny mozna wziąść z #677.

: 12 gru 2007, 20:55
autor: DW
Wymyśliłem już ksywkę dla moderusów - cyklopy ;) Patrząc na to jajo u góry to nic innego mi nie przyszło do głowy...

A pulpit wcale nie taki zły :)


Więcej zdjęć #788 (i nie tylko) można znaleźć tutaj :arrow: http://tram-silesia.pl/pub/slavco_Gliwice_788/ (autorem jest slavco)

: 13 gru 2007, 13:15
autor: luki
rzelfix pisze:Mam nadzieję, że kasowniki dostanie elektroniczne po wagonie #677.
Boguś pisze:Przecież mieli sprawne wyświetlacze z #619, tylny mozna wziąść z #677.
Czemu wy już #677 chcecie szabrować :twisted:
Przecie dostanie przeszczep od zadka #619. A ponadto parę dni temu już go zabrano do ZUR.

#788 jest na gwarancji zapewne i nie będą przecież w nim majsterkować.
Po za tym kasowniki powinien mieć od wykonawcy, zgodnie z specyfiką zamówienia, czyli kasowniki kompatybilne z R&G.

: 13 gru 2007, 20:34
autor: Boguś
luki pisze:Czemu wy już #677 chcecie szabrować :twisted:
Przecie dostanie przeszczep od zadka #619. A ponadto parę dni temu już go zabrano do ZUR.
Podobno miał być skasowany.

: 14 gru 2007, 14:29
autor: luki
Boguś pisze:
luki pisze:Czemu wy już #677 chcecie szabrować :twisted:
Przecie dostanie przeszczep od zadka #619. A ponadto parę dni temu już go zabrano do ZUR.
Podobno miał być skasowany.
Nie wiem już gdzie to pisaliśmy, ale zaraz po wypadku chodziły spekulacje i nasze opinie o tym że zniszczenia są na tyle duże że zostanie skasowany, a układy elektryczne powędrują gdzie indziej (jak w przypadku #739).
Natomiast pisałem w dniu 19 października następujący post:
Wagon #677 jest na Zajezdni Gliwice. Możliwe że wcześniej mogłem błędnie podawać że został już wywieziony do ZUR.

Natomiast w jego sprawie, będzie on remontowany. Belka ani żadna ważna cześć nośna pudła nie została uszkodzona.
Dokonany będzie przeszczep z tyłka #619, który na coś się jednak przyda.
(...)
link :arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/viewtopic.php?p=8067#8067

: 14 gru 2007, 15:02
autor: ff
luki pisze: Nie wiem już gdzie to pisaliśmy, ale zaraz po wypadku chodziły spekulacje i nasze opinie o tym że zniszczenia są na tyle duże że zostanie skasowany, a układy elektryczne powędrują gdzie indziej (jak w przypadku #739).
Natomiast pisałem w dniu 19 października następujący post:
Ale potem pojawił się ni stąd, ni zowąd niejaki beni, napisał, że 677 (i inne, np. 576) skreślili ze stanu i z tego co zaobserowałem zostało to uznane tutaj za fakt dokonany. Być może tak jest, ale ja zawsze jestem sceptyczny, bo nie wiem skąd te informacje ma :) Bo np. jak od jakiegoś mistrza z zajezdni to dla mnie za mało i niezbyt wiarygodne. ;)

: 14 gru 2007, 16:10
autor: luki
ff pisze: Ale potem pojawił się ni stąd, ni zowąd niejaki beni, napisał, że 677 (i inne, np. 576) skreślili ze stanu i z tego co zaobserowałem zostało to uznane tutaj za fakt dokonany. Być może tak jest, ale ja zawsze jestem sceptyczny, bo nie wiem skąd te informacje ma :) Bo np. jak od jakiegoś mistrza z zajezdni to dla mnie za mało i niezbyt wiarygodne. ;)
Może beni uznał że #677 został zdjęty ze stanu, bo zapewne po takim wypadku wypisuje się m.in. w cedule pojazdu wycofanie z ruchu.
Fakt że został on z niego wycofany nie oznacza że nie zostanie naprawiony i przywrócony do ruchu.
No cóż, popytam jeszcze o niego.

: 15 gru 2007, 17:30
autor: Przemo
Mam nadzieję, że kasowniki dostanie elektroniczne po wagonie #677.
Takowe posiadał może do 2 miesiący po spadku od ZKT-2. Do wypadku jeździł na startych R&G.

: 18 gru 2007, 19:38
autor: tramfaj90
Odbiegając trochę od tematu Moderusa. Kiedy mają być wysłane kolejne stozłomki do Łodzi (chodzi mi o te Będzińskie) bo ostatnio jechałem #759 i przeraziłem się bo to coś nie powinno w ogóle już jeździć. Przynajmniej w tym stanie :evil:

Czy są jakieś informacje o postępach pracy przy #777 i #779 :?:

: 18 gru 2007, 21:12
autor: DW
tramfaj90 pisze:Odbiegając trochę od tematu Moderusa. Kiedy mają być wysłane kolejne stozłomki do Łodzi (chodzi mi o te Będzińskie) bo ostatnio jechałem #759 i przeraziłem się bo to coś nie powinno w ogóle już jeździć. Przynajmniej w tym stanie :evil:

Czy są jakieś informacje o postępach pracy przy #777 i #779 :?:
W artykule, który ukazał się w Dzienniku Zachodnim była wypowiedź kogoś z TŚ, że 2 pierwsze wozy po remoncie w Łodzi (czyli #777 i #779) mają powrócić 21 grudnia. Pozostałe dopiero pod koniec lutego przyszłego roku.
Skoro #779 wywożono 17 października, to można się spodziewać, że #737, #759 i #782 zostaną wywiezione do końca grudnia lub ew. na początku stycznia. Możliwe też, że już 21.12 po odstawieniu bytomskich stopiątek zabrane zostaną 2 wagony.

A poza tym, to witam na forum! :D