Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#101 Post autor: DW » 04 wrz 2007, 17:33

W BIP TŚ pojawiła się informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... or_420.htm

Poznański Modertrans przegrał z MPK Łódź ilością punktów - 0,17 (Modertrans - 89,33, MPK - 89,50).
Ogólnie lepiej przestawiał się Modertrans, bo dostał maksymalną liczbę punktów za zaproponowaną cenę oraz zagwarantował wymaganą przez TŚ gwarancje na 4 z 5 grup elementów. Niestety, na wyniku przetargu zaważył termin realizacji zamówienia. Modertrans dostał 0/10 pkt, podczas gdy MPK 6/10.

Miejmy jednak nadzieję, że modernizacje w Łodzi zostaną przeprowadzone tak samo albo nawet lepiej niż w Poznaniu.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#102 Post autor: luki » 04 wrz 2007, 17:57

Oby się tylko nie różniły te wozy, tzn. oczywiście dobrze byłoby by modernizacje wykonano jak najlepiej pod względem technicznym i estetycznym, ale dziwnie by wyglądało jakby różnice w ścianach czołowych było widoczne gołym okiem... ;)

A tak się zastanawiam, jak w Łodzi będą robić jazdy próbne czy ewentualnie same przetaczanie, hmm.... dostaną wózki wąskotorowe :P
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#103 Post autor: Sebastian22 » 04 wrz 2007, 18:31

łeee a ja miałem nadzieje że Modertrans wygra....teraz co modernizacja to inna firma i bedziemy mieli duzo rodzajów 105tek (w sumie to fajnie)...zrobią pewno żelazka i tyle....takie co oni u siebie juz maja....

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#104 Post autor: Peter » 04 wrz 2007, 18:42

Co do remontów Modertransu to trudno mi coś powiedzieć, natomiast o żelazkach łódzkich słyszałem niezbyt pochlebne opinie ze względu na poziom wykonania remontów. Przykładowo gdańskie żelazka remontowane w Łodzi mają bardzo słabą jakość blacharki. Zaczynają niektóre już rdzewieć...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#105 Post autor: Sebastian22 » 04 wrz 2007, 19:41

Peter pisze:Co do remontów Modertransu to trudno mi coś powiedzieć, natomiast o żelazkach łódzkich słyszałem niezbyt pochlebne opinie ze względu na poziom wykonania remontów. Przykładowo gdańskie żelazka remontowane w Łodzi mają bardzo słabą jakość blacharki. Zaczynają niektóre już rdzewieć...
Ogolnie dobrze ze są wogole jakies remonty....choc wiadomo ze mogliby wyremontowac te wozy w jednej firmie....ciekaw jestem czy ktos zdobedzie jakies fotki z postępu prac - i kiedy wroca te wozy....jakies fotki/wiesci beda mile widziane....

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#106 Post autor: JoHoNuS » 05 wrz 2007, 20:46

Osobiście widziałbym modernizacje a'la MPK Kraków np. wagonu 943+944link do opisu poniżej
http://www.psmkms.krakow.pl/tramwaje/sklad943.htm.

Nie jestem fanem zbulwiania i uważem że TŚ pakują w ten sposób niepotrzebnie pienądze w błoto, zamiast wydać je, na przykład, na bieżące utrzymanie wagonów(jednak będąc miłośnikiem zawsze przejażdżka "nową" stozłomką będzie dla mnie atrakcją ) :lol:

Część możliwości MPK sami możemy zobaczyć na co dzień w wagonach 260+261 459K czy składzie 105N+ND 257+258.

Nie znam możliwości Modertransu ani łódzkiego przedsiębiorstwa toteż zastrzegam, że jest to moja (bardzo :)) subiektywna ocena.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2007, 15:28 przez JoHoNuS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#107 Post autor: Sebastian22 » 05 wrz 2007, 22:36

JoHoNuS pisze:Osobiście widziałbym modernizacje a'la MPK Kraków np. wagonu 943+944link do opisu poniżej
http://www.psmkms.krakow.pl/tramwaje/sklad943.htm.

Nie jestem fanem zbulwiania i uważem że TŚ pakują w ten sposób niepotrzebnie pienądze w błoto, zamiast wydać je, na przykład, na bieżące utrzymanie wagonów(jednak będąc miłośnikiem zawsze przejażdżka "nową" stozłomką będzie dla mnie atrakcją ) :lol:

Część możliwości MPK sami możemy zobaczyć na co dzień w wagonach 260+261 459K czy składzie 105N+ND 257+258.

Nie znam możliwości Modertransu ani łódzkiego przedsiębiorstwa toteż zastrzegam, że jest o moja (bardzo :)) subiektywna ocena.
Najlepiej chyba jednak widać w #756K...szkoda ze dali go na 15 bo w DG go niema....pewno kiedys trafi.

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#108 Post autor: JoHoNuS » 06 wrz 2007, 15:26

Nie miałem jeszcze okazji nim jechać więc nie wstawiłem go do mojego postu.Widziałem go raz na 1503 i bardzo mi się spodobał ale na razie z zewnątrz :).

Wolę napisać mniej, ale wiedzieć, że to to piszę zgadza się, niż pleść jakieś bajki. (ot taka przypadłość)

Pozdro!

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#109 Post autor: Peter » 06 wrz 2007, 18:06

Co do łódzkich remontów naszych wagonów, byle nie kończyły się potem tak. :/
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#110 Post autor: luki » 07 wrz 2007, 12:50

Peter pisze:Co do łódzkich remontów naszych wagonów, byle nie kończyły się potem tak. :/
Tutaj akurat powodem zdarzenia była nawierzchnia, jak pisze, powodem wykolejenia był wystający kawałek asfaltu, a konkretniej chyba wystawała kostka ;)
Ale owszem, silnik odpadł :twisted:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#111 Post autor: Peter » 07 wrz 2007, 20:57

luki pisze:Ale owszem, silnik odpadł. :twisted:
No właśnie jakoś często te silniki odpadają, czyli montaż być może nie jest na 100% pewny co budzi wątpliwości. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#112 Post autor: Peter » 26 wrz 2007, 18:03

No to się #788 odnalazł :) :arrow: foto
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#113 Post autor: Sebastian22 » 26 wrz 2007, 19:32

Peter pisze:No to się #788 odnalazł :) :arrow: foto
Robi wrażenie :shock: a co z tym będzińskim? Wysłali go?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#114 Post autor: Boguś » 27 wrz 2007, 12:41

Sebastian22 pisze:
Peter pisze:No to się #788 odnalazł :) :arrow: foto
Robi wrażenie :shock: a co z tym będzińskim? Wysłali go?
O matko, ale ruina.

#535 nadal jeździ, rezerwowy #621 również

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#115 Post autor: as chorzów » 27 wrz 2007, 14:33

788 z miesięcy już jest w poznaniu, na początku miłośnicy poznańscy stwierdzili ze znowu pudła na podmianę kupili do remontów --....ale za kilka lat ta mozaika przodów co 2 to inny urozmaicenie na maxa; apropo kaj te plany modernizacyjnej 105 z nowym przodem i tyłem ma ktoś foto tego ustrojstwa tej wizji :lol: :oops:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#116 Post autor: luki » 27 wrz 2007, 16:23

Właśnie, możliwe że w ogóle zostanie pomienione pudło więc było by na to że to już nie będzie #788 tylko zupełnie coś innego...

Co do wyglądu to już w temacie gdzieś był link do WPK Forum gdzie zamieszczono taki obrazek :arrow: http://km.poznan.pl/download/thumbs/t_m ... _4_859.jpg
Jest to reklama Modertransu, z uwagi na to że dotąd nie robili oni zmian w wyglądzie pudła to zapewne mogą takie być nasze stopiątki.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#117 Post autor: Peter » 27 wrz 2007, 18:31

No już chyba ktoś dawał ten link. :chytry:

Poznańscy miłośnicy rzeczywiście chyba na początku myśleli, że to jakiś śląski wóz na części. Do Poznania sprowadzali troszkę złomu od nas w końcu. :twisted:
Nie wiadomo również czy nie podmienią nam tego wagonu na jakąś np. poznańską stopiątkę czy innego pochodzenia.
U nich takie numery są na porządku dziennym przy remontach. Całkiem możliwe, że jakieś ex. katowickie czy będzińskie wagony jeżdżą obecnie po Poznaniu. :lol:

Może dla przypomnienia co i kiedy ma iść na remont zacytuję wypowiedź Martinka z WPK :
1) do Modertrans Poznań idą:
- 535 z RK-Będzin (rez. 621 z RK-Będzin)
- 788 z ZUR-Chorzów (rez. 381 z ZKT-Gliwice)
2) do MPK Łódź:
- 737 i 759 z RK-Będzin (rez. 761 i 762 z RK-Będzin)
- 782 z RK-Katowice (rez. 768 z RK-Katowice)
- 777 i 779 z RK-Bytom (rez. 775 i 778 z RK-Bytom)

Terminy realizacji:
1) Modertrans: 30.11.2007 r.
2) MPK Łódź: 10.12.2007 r.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#118 Post autor: DW » 27 wrz 2007, 21:07

Peter pisze:...Może dla przypomnienia co i kiedy ma iść na remont zacytuję wypowiedź Martinka z WPK :
1) do Modertrans Poznań idą:
- 535 z RK-Będzin (rez. 621 z RK-Będzin)
- 788 z ZUR-Chorzów (rez. 381 z ZKT-Gliwice)
2) do MPK Łódź:
- 737 i 759 z RK-Będzin (rez. 761 i 762 z RK-Będzin)
- 782 z RK-Katowice (rez. 768 z RK-Katowice)
- 777 i 779 z RK-Bytom (rez. 775 i 778 z RK-Bytom)

Terminy realizacji:
1) Modertrans: 30.11.2007 r.
2) MPK Łódź: 10.12.2007 r.
Tak jak pisałem na forum WPK termin wykonania modernizacji jest przedłużony o co najmniej 3 tygodnie (wynika tak z wyników przetargu).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#119 Post autor: Peter » 29 wrz 2007, 18:12

Mimo tego powinni skończyć gdzieś te remonty na przełomie 2007/2008.
Ja już myślami wybiegam w przyszłość i mam nadzieję, że rok olimpijski 2008 będzie rokiem większej liczby remontów naszych stopiątek. Oczywiście nie marzę przy tym za bulwami tylko przyzwoitymi RK w znacznej ilości. :)
Zobaczymy co zrobią z #791 ale o tym we właściwym temacie...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#120 Post autor: Peter » 08 paź 2007, 23:46

Tutaj znajduje się wyraźniejsza wizualizacja najprawdopodobniej tego co przyjedzie do nas z Poznania. Jeszcze napisane z przeznaczeniem dla MPK Poznań i z wyświetlaczem na dachu. Tego elementu jednak chyba raczej nie będzie. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#121 Post autor: DW » 09 paź 2007, 17:32

Peter pisze:Tutaj znajduje się wyraźniejsza wizualizacja najprawdopodobniej tego co przyjedzie do nas z Poznania. Jeszcze napisane z przeznaczeniem dla MPK Poznań i z wyświetlaczem na dachu. Tego elementu jednak chyba raczej nie będzie. :wink:
Nawet spoko wygląda, tylko ciekawe jak się będzie prezentował w malowaniu zakładowym TŚ i czy rzeczywiście tak będą wyglądać nasze stopiątki...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#122 Post autor: luki » 09 paź 2007, 18:34

DW pisze:
Peter pisze:Tutaj znajduje się wyraźniejsza wizualizacja najprawdopodobniej tego co przyjedzie do nas z Poznania. Jeszcze napisane z przeznaczeniem dla MPK Poznań i z wyświetlaczem na dachu. Tego elementu jednak chyba raczej nie będzie. :wink:
Nawet spoko wygląda, tylko ciekawe jak się będzie prezentował w malowaniu zakładowym TŚ i czy rzeczywiście tak będą wyglądać nasze stopiątki...
Wizualizacja ta owszem mi sie podoba.
I i do tego ciekawe jak będzie się odróżniał od wagonów modernizowanych w MPK Łódź.

Po za tym te z Poznania mają być bez wyświetlaczy, co już nie raz tu wyśmiałem (chyba że zmienili zdanie) :twisted: :mruga:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#123 Post autor: Boguś » 09 paź 2007, 21:55

To jest tylko wizualizacja. W rzeczywistości będzie wyglądać zupełnie inaczej.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#124 Post autor: Peter » 14 paź 2007, 11:37

W tej kolorystyce to raczej nie będzie. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#125 Post autor: Sebastian22 » 15 paź 2007, 19:58


Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#126 Post autor: Peter » 17 paź 2007, 21:11

#779 już do Łodzi wywożą :) :arrow: foto
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#127 Post autor: DW » 17 paź 2007, 21:36

Peter pisze:#779 już do Łodzi wywożą :) :arrow: foto
Ciekawi mnie tylko, dlaczego nie wyjęli mu niektórych szyb :?:

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#128 Post autor: rzelfix » 17 paź 2007, 21:40

No, no. dużo się dzieje ostatnio...

#776 po remoncie, #791 w trakcie, #535 i #788 w Modertransie, zrekonstruowany #338, a tu już wywożą #779... Aż nie nadążam. :)

Dochodzi jeszcze remont Gliwickiej w Katowicach, zatem ten rok jest ogromnym postępem. :mryellow:

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#129 Post autor: Sebastian22 » 17 paź 2007, 22:06

niestety konstrastuje to z wypadkami....ten rok to również czarna seria...ma ktoś foto #338?

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#130 Post autor: rzelfix » 17 paź 2007, 23:44

A propos na TWB, ktoś zauważył, że ciągnik pochodzi z Poznania.
Może więc to wagon #779 pojechał do Poznania w zastępstwie za #535. Natomiast #535 może zostanie skierowany na remont do Łodzi...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#131 Post autor: DW » 18 paź 2007, 19:40

Na TWB Łukasz Stefańczyk z Łodzi napisał, że wagony #777 i #779 są już w Łodzi :)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-197085.html

Będzińskie #737 i #759 nadal jeżdżą. Przydało by się je jeszcze sfocić...

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#132 Post autor: rzelfix » 22 paź 2007, 22:48

http://gtlodz.eu/i7969

Tutaj zdjęcie dwóch naszych "stopiątek" oczekujących w Łodzi. Warto zauważyć, że przed modyfikacją ściany przedniej zostały obydwóm usunięte z przodu listwy. A właściwie to całe ściany przednie zostały ograbione z czego się dało... :P

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#133 Post autor: luki » 23 paź 2007, 12:26

rzelfix pisze:http://gtlodz.eu/i7969

Tutaj zdjęcie dwóch naszych "stopiątek" oczekujących w Łodzi. Warto zauważyć, że przed modyfikacją ściany przedniej zostały obydwóm usunięte z przodu listwy. A właściwie to całe ściany przednie zostały ograbione z czego się dało... :P
Widać właściwie że wysłano tylko pudła z poszyciem. Reszta wyszabrowana.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#134 Post autor: luki » 23 paź 2007, 15:43

Ja wrócę do kwestii wagonu #788.
Otrzymałem dzięki uprzejmości kolegi z Poznania, zdjęcia z 14 października wagonu #788. (może później dodam jeszcze kilka, lub w następną aktualizację strony)

Obrazek Obrazek Obrazek

Wagon jak widać cały czas stoi i kończy swój żywot. Za #788 budowany jest wóz zapewne z innego pudła i części.
Prawdopodobnie modertrans nie zrobi go do końca października, a taki chyba był termin pierwszej dostawy jeśli się nie mylę...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#135 Post autor: DW » 23 paź 2007, 16:37

rzelfix pisze:http://gtlodz.eu/i7969

Tutaj zdjęcie dwóch naszych "stopiątek" oczekujących w Łodzi. Warto zauważyć, że przed modyfikacją ściany przedniej zostały obydwóm usunięte z przodu listwy. A właściwie to całe ściany przednie zostały ograbione z czego się dało... :P
Listwy zdjęli, ale szyby zostawili ;)


Sądzę, że #788 do końca listopada powinien już zostać zrobiony (jeśli wzięli inne pudło). #535 może przyjechać trochę później, skoro tam jeszcze nie dotarł albo może też go już robią, ale na innym pudle :?:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#136 Post autor: luki » 23 paź 2007, 18:42

DW pisze:#535 może przyjechać trochę później, skoro tam jeszcze nie dotarł albo może też go już robią, ale na innym pudle :?:
Całkiem możliwe że dla niego też już znaleźli jakieś "pudełko". #535 może jeszcze spokojnie być u nas i nie ma potrzeby się spieszyć z wywozem.
I tak na pewno minie czasu nim w modertrans zajmą się naszymi stopiatkami. Zapewne pudła wykorzystają w jakiejś poznańskiej modernizacji :twisted:

W Łodzi coś mi się zdaje że będą robić modernizacje na naszych pudłach.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#137 Post autor: hanys76 » 23 paź 2007, 21:00

Fotka 788 zza płota Poznańskiej zajezdni.
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=4941

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#138 Post autor: DW » 25 paź 2007, 16:12

W portalu WPK na stronie http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=575 pojawił się artykuł o modernizacjach jakie zostaną przeprowadzone w Poznaniu i Łodzi. Opierano się na informacjach zawartych w SIWZ dot. przetargów, więc nic nowego nie napisano.

Tymczasem od poniedziałku nie widziałem wagonu #535, ale nie oznacza to, że już go rozbierają, bo już parę razy znikał...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#139 Post autor: Peter » 03 lis 2007, 09:12

Łódzkie MPK remontuje tramwaje dla Śląska
29.10.2007
Pięć starych tramwajów typu 805 NA z Katowic zyska w Łodzi nowoczesny wygląd i nowe wyposażenie.

Kiedy dwa lata temu łódzcy inżynierowie pokazali, jak potrafią przerobić stare tramwaje typu 805, wzbudziło to niezwykłe zainteresowanie tramwajarskiego środowiska w całej Polsce. Nowoczesny wygląd i doskonałe parametry pojazdów zrobiły wrażenie. Nic więc dziwnego, że spółka Tramwaje Śląskie postanowiła oddać swój tabor w ręce łódzkich fachowców. - Z wagonów zostanie jedynie szkielet. Po zabezpieczeniu antykorozyjnym wykonamy niemal od nowa "karoserię" - opisuje Bogumił Makowski z łódzkiego MPK.

Wagony zostaną wyposażone w okładziny ścian, nowe urządzenia w kabinie motorniczego, poręcze oraz szyby. Dotychczasowe przestarzałe układy napędowe zastąpią nowoczesne - elektroniczne, produkowane w Łodzi. Wstawione zostaną ciche drzwi z systemem niepozwalającym ruszyć z przystanku, gdy nie są zamknięte.

W ten sposób tramwaje, które były produkowane w latach 1979 - 1992, otrzymają "drugie życie". Będą eksploatowane przynajmniej 15 lat.

W Łodzi jeździ obecnie 468 wagonów. Większość to osiemsetpiątki. 60 z nich już gruntownie zmodernizowano.
Źródło : Dziennik Łódzki

"805 NA z Katowic" :lol2:

Nam przede wszystkim potrzeba nowego taboru. :mruga:
Za pieniądze na te remonty w Łodzi i Poznaniu mielibyśmy naprawdę sporo 105Na z Krakowa na "przezimowanie".
*SDIP (U.N.O.)

kar23
Posty: 33
Rejestracja: 18 cze 2007, 14:47

#140 Post autor: kar23 » 06 lis 2007, 00:08

Osobiście cieszę się z faktu, że na Śląsk trafiają zmodernizowane wagony. Prawdę mówiąc, pomysły "nowych przodów" nie do końca mi się podobają, bo skoro wnętrze ma być podobne, to czemu na siłę zmieniać zewnętrzny image ( i to nie w całości ). Bardzo lubię modernizacje typu np. 677 - aż miło takim wagonem się jeździ :) .
Zżera mnie ciekawość jak będą wyglądały stare nowe tramwaje w KZK i nie mogę się doczekać pierwszych dostaw z zakładów.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#141 Post autor: luki » 06 lis 2007, 12:22

kar23 pisze:Osobiście cieszę się z faktu, że na Śląsk trafiają zmodernizowane wagony. Prawdę mówiąc, pomysły "nowych przodów" nie do końca mi się podobają, bo skoro wnętrze ma być podobne, to czemu na siłę zmieniać zewnętrzny image ( i to nie w całości ). Bardzo lubię modernizacje typu np. 677 - aż miło takim wagonem się jeździ :) .
Zżera mnie ciekawość jak będą wyglądały stare nowe tramwaje w KZK i nie mogę się doczekać pierwszych dostaw z zakładów.
Pozdrawiam
Wnętrze też będzie odświeżone przecież. Nowe siedzonka, wszystko czyste i ładne ;)
Po za tym nowy wygląd ściany przedniej ja osobiście preferuję mniej więcej styl kartofelków, czyli modernizacje wrocławskie i 204WrAs. To jedyne co mi się podoba po fabrycznym wyglądzie stopiątek. Za bulwami, żelazkami i modernizacjami w innych miejscach nie przepadam. Mam tylko nadzieję że nasze wagony przypadną mi do gusty, a jak nie no to trudno.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#142 Post autor: rzelfix » 06 lis 2007, 14:50

Sam bym wolał, aby "stopiątki" modernizowano na wzór warszawskich i szczecińskich bulw. Wg. mnie są bardzo podobne do karlikowych przodów.

Tak z innej beczki to wrocławski Protram właśnie wznowił produkcję (na licencji Alstomu) wafonów 105N2k/2000. Będą kursowały jako doczepy po szczecińskich torowiskach.
http://phototrans.eu/2-201351.html

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#143 Post autor: Boguś » 06 lis 2007, 19:42

Nowoczesny wygląd i doskonałe parametry pojazdów zrobiły wrażenie. Nic więc dziwnego, że spółka Tramwaje Śląskie postanowiła oddać swój tabor w ręce łódzkich fachowców.
Dziwne, bo Modeltrans została wyżej oceniona instalacja elektryczna, montowane podzespoły itp.
Peter pisze:"805 NA z Katowic" :lol2:
To u nas takie tramwaje jeżdżą :shock: , nie wiedziałem :lol2:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#144 Post autor: Peter » 12 lis 2007, 21:08

Pojawiły się nowe fotki z Łodzi. Nawyraźniej w tej chwili dotarły tam tylko #777 i #779, czyli to co już wiemy :arrow: #777, #779 (1), #779 (2)
Wydaje mi się, że te remonty się przeciągną. Dotrzeć do Łodzi mają w końcu jeszcze trzy wagony. :roll:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#145 Post autor: ff » 13 lis 2007, 09:43

Fotka 777 już usunięta, bo link nie działa. Chyba, że chodzi o zdjęcie wnętrza - wtedy link jest inny http://gtlodz.eu/img8400.htm . Wagon ciągle stoi na zewnątrz.

Fajnie, że robią nasze pudła i że stale to lokalni miłośnicy to monitorują i jakby były jakieś szwindle, choćby omyłka między wyremontowanymi 777 i 779, to to wyłapią.

Mam nadzieję, że w Poznaniu też tego ktoś dogląda i będzie wiedzieć co do nas przyszło oraz komu dadzą ewentualnie prawdziwego 788 (o ile w ogóle pudło bedzie kiedyś remontowane).

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#146 Post autor: DW » 13 lis 2007, 15:27

Peter pisze:(...)Nawyraźniej w tej chwili dotarły tam tylko #777 i #779, czyli to co już wiemy(...)
Wydaje mi się, że te remonty się przeciągną. Dotrzeć do Łodzi mają w końcu jeszcze trzy wagony. :roll:
Tak jak napisałem w DPD dzisiaj po 12-ej #759 podmieniono na inny wagon. Podmiany dokonano na pętli w Milowicach, czyli bez żadnych utrudnień dla pasażerów. Możliwe, że wagon #759 uległ awarii, ale może zdjęli go z trasy, aby przygotować go do transportu?
Od soboty (na linach 21 i 26) nie widziałem też wagonu #737.

Pożadanym przez TŚ terminem realizacji modernizacji był 10 grudnia, ale jak wynika z wyników przetargu przeciągnie się ona o co najmniej 3 tygodnie...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#147 Post autor: DW » 15 lis 2007, 17:23

Na TWB znalazło się potwierdzenie, że #535 dotarł już do Poznania :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-203781.html
Ten sam użytkownik zamieścił też zdjęcie #788, kiedy stoi przed #535 :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-203783.html

Zdjęcia są świeże, bo z 13 i 14 listopada. Wagony te przydadzą się zapewne do innych remontów, bo jak ktoś napisał w komentarzach jeden wagon, który ma do nas przyjechać jest już prawie gotowy.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#148 Post autor: Sebastian22 » 15 lis 2007, 21:54

DW pisze:(...)jeden wagon, który ma do nas przyjechać jest już prawie gotowy.
wow! szkoda ze niema zadnych fotek....

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#149 Post autor: Peter » 18 lis 2007, 21:45

Z tego co się dowiedziałem, wagony z Modertransu mają zostać dostarczone do TŚ pod koniec listopada. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#150 Post autor: Sebastian22 » 19 lis 2007, 20:50

Peter pisze:Z tego co się dowiedziałem, wagony z Modertransu mają zostać dostarczone do TŚ pod koniec listopada. :wink:
To lada dzien - czekamy na jakies foto....

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości