Strona 1 z 17

Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009

: 07 lut 2007, 00:19
autor: ff
Na stronie TŚ pojawił sie przetarg na modernizację wagonów tramwajowych 105Na. A więc już nie będą je wykonywać samodzielnie w ZUR, tylko poprzez firmę zewnętrzną. Nie wiadomo kiedy, nie wiadomo ile, nie wiadomo jak, ponieważ specyfikacja w Internecie będzie udostępniona w terminie póżniejszym, wtedy kiedy będzie opublikowany ten przetarg w Dzienniku Urzędowym UE. Będzie lub jest on już dostępny poprzez e-mail lub listownie.

Ale kilka rzeczy jednak już wiadomo. Wagony mają być zmodernizowane do 31 października 2007 wg harmonogramu w nieznanym jeszcze SIWZ-ie. Skoro jest coś takiego jak harmonogram to myślę, że co najmniej 10 wagonów będzie na pewno. Mogą do przetargu zgłaszać się firmy, które wykonały w ostatnich trzech latach 5 napraw głównych lub modenizacji wagonów typu 105N.

Warunkiem jest także to, że należy wykonać piaskowanie/śrutowanie wagonu, dzięki któremu zostanie usunięta mechanicznie korozja z całej powierzchni stopiątki oraz na zakończenie wagon ma być pomalowany metodą natryskową.

Otwarcie ofert już za niecałe trzy tygodnie. Chyba możemy się spodziewać, żelazek, kartofli i innych takich. Pesa, Protram, może zakłady Cegielskiego... to przetarg dla nich.


Link: http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... m&dzial=31

: 07 lut 2007, 08:30
autor: Peter
Ja nie chcę żadnych żelazek czy bulw, tylko porządne remonty stopiątek takie jak krakowskie. :cry:
A tak w sumie to ciekawe jakie szroty pójdą pierwsze do remontu. Jakieś jeszcze pozostałe przy życiu 105N ?

: 07 lut 2007, 12:45
autor: ff
Peter pisze: A tak w sumie to ciekawe jakie szroty pójdą pierwsze do remontu. Jakieś jeszcze pozostałe przy życiu 105N ?
Trzymając się ściśle treści to nie, bo piszą tam o wagonach 105Na.

: 07 lut 2007, 12:50
autor: luki
Pewnie pójdą na to złomy które od dłuższego czasu grzeją krzaki, no i listę taborową... coś typu #597, #696, #780.
Peter pisze:Ja nie chcę żadnych żelazek czy bulw, tylko porządne remonty stopiątek takie jak krakowskie
W specyfice remontu może będzie ustalone jaka to ma być modernizacja, czy tylko ogólny RK + modernizacja elektroniki przez montaż nowego rozruchu, czy pełna modernizacja aż po wygląd zewnętrzny, jak ala kartofel czy żelazko...

: 07 lut 2007, 13:02
autor: Peter
Jakby tych remontów nie mogli zrobić w ZUR. :roll: Widocznie nie mają już nawet sprzętu odpowiedniego i zaplecza...

: 07 lut 2007, 13:07
autor: luki
Peter pisze:Jakby tych remontów nie mogli zrobić w ZUR. :roll: Widocznie nie mają już nawet sprzętu odpowiedniego i zaplecza...
Wydaje mi się że ZUR najwyżej może naprawić pyszczek jakiejś rozbitej stopiatki, czy też zrobić naprawę/odświeżenie, a co najwyżej remont typu #785 czy #790.
Co do modernizacji to ich już tam dawno nie było, a z przetargu widać że szukają kogoś z doświadczeniem w tej sprawie...

: 07 lut 2007, 14:01
autor: Boguś
Peter pisze:Ja nie chcę żadnych żelazek czy bulw, tylko porządne remonty stopiątek takie jak krakowskie. :cry:
A tak w sumie to ciekawe jakie szroty pójdą pierwsze do remontu. Jakieś jeszcze pozostałe przy życiu 105N ?
Tak zgadzam się z tobą, tylko bez tzw. wyłupków :evil: a drugi wagon jako 105NaD 8)
Podejrzewam, że modernizowane mogą być tylko wagony 105Na po 1980 roku, a resztę się zastąpi jakimiś używkami z Krakowa

: 07 lut 2007, 14:16
autor: ff
luki pisze:Pewnie pójdą na to złomy które od dłuższego czasu grzeją krzaki, no i listę taborową... coś typu #597, #696, #780.
Mam nadzieję, że tak się stanie. No i raczej wolałbym, żeby modernizowali tylko solówki. Niestety jeszcze moda na rysowanie szyb i mazanie po wagonie nie przeszła i póki co szkoda modernizować doczepki. Ale to na pewno przejdzie. Kiedyś było znaczenie farbą lub markerem gdzie popadnie autografami (tzw. tagami) murków, ścian, ale także niestety tyłów trawmajów niczym pies swojego terytorium. To już na szczęscie minęło.

: 07 lut 2007, 16:25
autor: luki
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji wagonów tramwajowych typu 105Na w ramach której do wagonów wprowadzone zostaną nowoczesne podzespoły m.in. przetwornica statyczna, przekształtnik 40/26V o podwyższonej mocy, układ drzwiowy z systemem zabezpieczenia pasażera przed przychwyceniem, mechanizm hamulca szczękowego z samoregulacją luzu, nagrzewnice nawiewne w przedziale pasażerskim, jednopołówkowy odbierak prądu.

Ilość wagonów do modernizacji określa się następująco: 5 szt. wagonów sterujących.

Celem modernizacji jej poprawa efektywności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zwiększenie żywotności konstrukcji oraz poprawa estetyki wnętrza wagonu, komfortu podróżowania, zmniejszenie emitowanej przez wagon energii wibroakustycznej.
W SIZW bardzo duże pisze to tylko cytat... http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... m&dzial=32
12. Rozrusznik GBT – regeneracja (wymiana styków 100% i pierścieni na wykonane z miedzi „K” oraz elementów oporowych na nowe, pozostałe elementy do wymiany wg potrzeb).
Dużo do czytania ale wg. tego widze że to po prostu remonty kapitalne...

: 07 lut 2007, 17:01
autor: ff
No całkiem ciekawie. Z takich ciekawszych rzeczy dla mnie to
- listwy - kolor słoniowy :)
- regeneracja lub wymiana prawie wszystkiego,
- na dachu układ kabla i izolatora/grzybka ma być jak dla wagonu pierwszego,
- gniazda tylko z tyłu, mają umożliwiać podłaczenie innych wagonów
- w przypadku wagonów doczepnych pełne oświetlenie
- nowe krzesła
- nowoczesne maszyny drzwiowe, uniemożliwiające zatrzaśnięcie człowieka, z czujnikami ale otwierać się mają jak dotychczas
- nowe poręcze , żólte, malowane proszkowo, a stare do zwrotu,
- system R&G i głośniki, zapowiadanie głośnomówiące wymieniona na nowe,
- nowy pulpit, elektroniczny prędkościomierz!
- przetwornica statyczna
- nowe drzwi, w pełni przeszkolne, czyli po cztery szybki, super :)

Wyświetlacze - mają być do regeneracji, czyli pójdą wagony z wyświetlaczami lub do tych co nie miały dadzą swoje z odzysku. Oprócz tego naprawa oświetlenia tablic informacyjnych.

Zabranie na remont i przywóz na koszt remontującego (wliczy sobie w cenę). A potem od kilkunastu do kilkudziesieciu miesięcy gwarancji na wszystko.

Odbiór:
pierwszy wagon - pod koniec czerwca, drugi - lipca, trzeci - sierpnia czwarty - września i piąty - z końcem października.


Jak ja sie cieszę z tego co czytam i aż nie wierzę. :)

: 07 lut 2007, 20:14
autor: Peter
ff pisze:Jak ja sie cieszę z tego co czytam i aż nie wierzę. :)
Ja sobie właśnie dzisiaj na TWB wspominałem lata 90-te, jak remonty były wykonywane w miarę regularnie, choć i tak wtedy to już było mało...
Ilość wagonów do modernizacji określa się następująco: 5 szt. wagonów sterujących.
Z tego wynika, że nie będą to wagony 105NaD, skoro mają być sterownicze. Powinni zmodernizować na razie solówki moim zdaniem. :mruga:

To pocieszające, ale nadal jest to kropla w morzu potrzeb. Wystarczy spojrzeć ile wagonów rocznie remontuje się w innych większych sieciach. :|

: 08 lut 2007, 16:39
autor: DW
Ciekawe jakie wagony pojadą na modernizację. Odrzucam wagony o numerach #3xx i #4xx, bo są za stare. #5xx, to jeszcze ewentualnie, ale najbardziej się nadają #6xx i #7xx.
Z Będzina typuję #666 ( :twisted: ) i #753, a jeśli miałby mieć wyswietlacze, to #754 chociaż w niego wątpie. Wszystkie z wymienionych wagonów są odstawione (2 pierwsze już ponad rok).

: 22 lut 2007, 12:51
autor: DW
DW pisze:Ciekawe jakie wagony pojadą na modernizację. Odrzucam wagony o numerach #3xx i #4xx, bo są za stare. #5xx, to jeszcze ewentualnie, ale najbardziej się nadają #6xx i #7xx.
Z Będzina typuję #666 ( :twisted: ) i #753, a jeśli miałby mieć wyswietlacze, to #754 chociaż w niego wątpie. Wszystkie z wymienionych wagonów są odstawione (2 pierwsze już ponad rok).
Niestety z Będzina nic nie pojedzie :(
Ale za to do końca marca ma wyjechać #666 :twisted: oraz #667. Pierwszy odstawiony ponad rok był powoli naprawiany, a teraz prace przyspieszono, a drugi przechodzi mały remoncik - wymienione zostaną m. in. wszystkie krzesła (na jakieś z wagonów skasowanych), a ogólnie to chyba ma tylko przegląd techniczny.
Oba mają iść do rejestracji 20 marca :)

: 27 lut 2007, 17:38
autor: ff
Mają iść największe trupy. Więc chyba 597 i 696 możemy zaliczyć ;)

: 27 lut 2007, 19:39
autor: DW
ff pisze:Mają iść największe trupy. Więc chyba 597 i 696 możemy zaliczyć ;)
#696 raczej nie bo to drugi wagon, a w warunkach umowy jest mowa, że wagon ma być gotowy jako możliwy do jazdy pojedynczo i jako pierwszy wagon w składzie. Chyba żeby go przerobili, ale koszty byłyby większe.

: 27 lut 2007, 19:48
autor: Peter
Ale jest napisane z kolei :
- w przypadku wagonów doczepnych pełne oświetlenie
:?:

: 27 lut 2007, 21:18
autor: DW
Peter pisze:Ale jest napisane z kolei :
- w przypadku wagonów doczepnych pełne oświetlenie
:?:
Przeszukuję SIWZ i nie mogę tego znaleźć.
ff pisze:Wyświetlacze - mają być do regeneracji, czyli pójdą wagony z wyświetlaczami lub do tych co nie miały dadzą swoje z odzysku. Oprócz tego naprawa oświetlenia tablic informacyjnych.
Niegdzie nie widzę też nic o wyświetlaczach.
Znalazłem tylko w Opisie zamówienia -
pkt VII - podpkt 11. Obudowa, mocowanie tablic informacyjnych: w kabinie motorniczego kierunkowej, liniowej przedniej i liniowej bocznej, w przedziale pasażerskim: bocznej z trasą i tylnej liniowej – naprawa, wymiana.

: 01 mar 2007, 07:38
autor: Peter
Najprawdopodobniej ściągnęli to ze strony a ff jeszcze zdążył przekopiować ten fragment. Mnie się wydaje, że było tam tego więcej niż jest teraz. :mruga:

: 05 mar 2007, 20:12
autor: luki
BIP TŚ, http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetargi/pytania.htm&dzial=36 pisze:Pytanie:

W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu nieograniczonego TII/89/2007 oraz otrzymanej SIWZ, zwracam się z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie w zakresie rozdziału 4 pkt 1a), czy wyprodukowanie przez Wykonawcę w ostatnim okresie, dwóch nowych wagonów tramwajowych typu 123N, zbliżonych konstrukcyjnie do wagonów 105N, będzie uznane jako „doświadczenie” w ubieganiu się o zamówienie publiczne w przedmiotowej sprawie.
Odpowiedź:

Zgodnie z Rozdziałem 4 pkt 1a) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy udokumentują wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, usług w zakresie napraw głównych lub modernizacji minimum 5 szt. wagonów tramwajowych serii 105N.

Doświadczenie przytoczone przez Wykonawcę w zakresie produkcji 2 sztuk wagonów typu 123N nie odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia oraz wymaganiom określonym przez Zamawiającego.
Czyli co , Cegielski odpada z przetargu...

: 06 mar 2007, 14:11
autor: Sebastian22
to widze jakies powazniejsze modernizacje beda....mnie sie najbardziej podobaja modernizacje krakowskie - moze ten zaklad by wygral przetarg ? Fajne są tez 'kartofle' wroclawskie...nowe drzwi i ogolnie lepszy wystroj.

: 06 mar 2007, 14:22
autor: luki
Sebastian22 pisze:Fajne są tez 'kartofle' wroclawskie...nowe drzwi i ogolnie lepszy wystroj.
No ale kartofli czy innych bulw nie będzie, wg. zamówienia to poprostu porządny remont kapitalny...

: 06 mar 2007, 15:06
autor: Peter
luki pisze:No ale kartofli czy innych bulw nie będzie, wg. zamówienia to poprostu porządny remont kapitalny...
I całe szczęście. :brawa:

Do Krakowa je wysłać na remont i już.

P.S.
Tam jest jeszcze MZNT czy już zmienili nazwę, bo wydaje mi się że coś czytałem o zmianie nazwy ale już nie pamiętam ?

: 10 mar 2007, 21:31
autor: Peter
Ja bym do tych modernizacji oprócz #597, #696, #780, #791 dorzucił jeszcze wagon #639 i mamy piątkę, ale jak zwykle życie pokaże. :wink:

: 12 mar 2007, 00:26
autor: ff
DW pisze:
ff pisze:Mają iść największe trupy. Więc chyba 597 i 696 możemy zaliczyć ;)
#696 raczej nie bo to drugi wagon, a w warunkach umowy jest mowa, że wagon ma być gotowy jako możliwy do jazdy pojedynczo i jako pierwszy wagon w składzie. Chyba żeby go przerobili, ale koszty byłyby większe.
Ja jak to czytałem to było napisane, że mają go zrobić tak jak wagon pierwszy do składu i opisane było jak ma iśc kabel na dachu, jak ma być urządzona kabina itd. Skoro tak to opisywali, więc wynikało z tego, że tez może być przekazany doczepny, a wtedy trzeba dokonać ww. poprawek.

No ale jak wyżej już peter zauważył była sprzeczność, bo potem pisali, że wagony doczepne też mają mieć pełne oświetlenie. Pulpit i tak ZTCP ma być nowy, więc przeróbki jakby specyfikacja uwzględnia. Tak to rozumiem.
DW pisze:
ff pisze:Wyświetlacze - mają być do regeneracji, czyli pójdą wagony z wyświetlaczami lub do tych co nie miały dadzą swoje z odzysku. Oprócz tego naprawa oświetlenia tablic informacyjnych.
Niegdzie nie widzę też nic o wyświetlaczach.
Znalazłem tylko w Opisie zamówienia -
pkt VII - podpkt 11. Obudowa, mocowanie tablic informacyjnych: w kabinie motorniczego kierunkowej, liniowej przedniej i liniowej bocznej, w przedziale pasażerskim: bocznej z trasą i tylnej liniowej – naprawa, wymiana.
Tu też była sprzeczność. Pisali, że wyświetlacze do regeneracji (używali określenia "tablice elektroniczne"), ale też niżej było napisane, że naprawa oświetlenia tablic liniowych i kierunkowych. Opis gdzie jaka ma być umieszczona tez był. Ale jak rozumiem już o wagonach doczepnych i wyświetlaczach nie ma wzmianki, czyli usunęli sprzeczności.

: 15 mar 2007, 17:31
autor: ff
Pojawiły się kolejne pytania do przetargu na modernizacje wagonów od prawdopodobnie innego oferenta. Typ pytań wskazuje, że obliczają cenę i potrzebują dokładnych wyjaśnień co brać pod uwagę. A pytają o takie rzeczy, które myślę, że wydają się oczywiste, ale widocznie są spoza Śląska, więc nie wiedzą co i jak.


Chodzi o pozycje:

1) Montaż obudów kasowników - wg rozwiązania spółki Tramwaje Śląskie
2) Montaż elementów radiotelefonu i autokomputera - wg rozwiązania spółki Tramwaje Śląskie
3) Montaż obudów i mocowań tablic (jakich i gdzie).

Pytają czy mają też dostaczyć w ramach zamówienia nowe kasowniki, nowe autokomputery, nowe radiolelefony oraz czy mają zostać wykonane tablice informacyjne (liniowe i kierunkowe). Oczywiście dostali odpowiedź, że nie.


Poza tym pytają się jeszcze o elektroniczny typ prędkościomierza, czy typ jest ustalony czy dowolny. Odpowiedź - dowolny. Ale też coś się wyjasniło, bo nie chodzi o to, że elektronicznie ma się wyświetlać. Ma być on wskazówkowy, a elektroniczny będzie tylko sam pomiar tej prędkości.

I pojawiły się kolejne przetargi na różne dziwne części: blachy oporowe, mechanizm dźwigniowy hamulca szczękowego, styki do styczników :)

: 28 mar 2007, 14:47
autor: DW
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... m&dzial=35 :shock: :( :evil:

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Dotyczy: postępowania o zamówienia publiczne nr sprawy TII/89/2007
pn. „Wykonanie modernizacji wagonów tramwajowych typu 105Na wraz z zabudową przetwornic statycznych”.

Postępowanie o zamówienie publiczne zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4, gdyż cena oferty najkorzystniejszej przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

: 28 mar 2007, 15:08
autor: luki
:evil: :evil: :evil: :x :x :x
Czyli stan taboru się nie poprawi, chociaż tych pięciu biednych anonimowych z wyższa wagoników.

Zatem najtańsze dla TŚ chyba by było samemu wykonanie tych remontów w ZUR.

: 28 mar 2007, 19:24
autor: Boguś
luki pisze::evil: :evil: :evil: :x :x :x
Czyli stan taboru się nie poprawi, chociaż tych pięciu biednych anonimowych z wyższa wagoników.

Zatem najtańsze dla TŚ chyba by było samemu wykonanie tych remontów w ZUR.
Przecież mogą ogłosić nowy przetarg na innych warunkach, np. zamiast 5 105N/Na będą 4

: 30 mar 2007, 00:24
autor: Sebastian22
Heh jak zwykle lipa - jak tak dalej pojdzie to niebedzie czym i po czym jezdzic.....brawo :(

: 30 mar 2007, 09:06
autor: Peter
Boguś pisze:Przecież mogą ogłosić nowy przetarg na innych warunkach, np. zamiast 5 105N/Na będą 4
Potem będą 3, potem 2 a dalej nic. :twisted:

A tak na poważnie, to powinni wreszcie stworzyć warunki aby takie remonty wykonywać w ZUR czy w Będzinie, bo wiadomo powszechnie, że więcej niż 5 wagonów nadaje się do RK i chyba lepiej to robić u siebie a nie organizować przetargi za każdym razem (jeszcze nie mając w zasadzie pieniędzy). Cóż, u nas widocznie wszystko musi być postawione na głowie. :thumbdown:
Poza tym jak wiele razy czytałem na stronie TŚ, pozbywali się jakiegoś sprzętu typu tokarki itp. więc może nie mają już nawet czym naprawiać a co dopiero wykonywać remonty...

Generalnie cienko to widzę. :/
Sytuację taborową ratuje tylko i wyłącznie sprowadzanie Krakusów. Bez tego mamy pozamiatane.

Ostatnio za to biorą się masowo za wymianę niektórych łuków i zwrotnic, ale to już wątek do osobnej dyskusji. :wink:

: 22 maja 2007, 16:41
autor: DW
Na stronie TŚ pojawiło się nowe zamówienie na... wykonanie modernizcji 2 wagonów tramwajowych typu 105Na! :D

Otwarcie ofert ma nastąpić 9 lipca a dostawa wagonów po modernizacji do końca listopada.

Myślę, że teraz cena zaproponowana przez wykonawców będzie im odpowiadać i w końcu zmodernizują nowe stopiątki.

: 22 maja 2007, 20:10
autor: Peter
W innych częściach kraju w większych sieciach remontuje się minimum kilkanaście wagonów rocznie, ale lepszy rydz niż nic. :mruga:
Ciekawe które wagony będą miały to szczęście. Ochotników jest wielu.
Tego pewnie i tak dowiemy się w drugiej połowie roku. :mruga:

: 22 maja 2007, 22:03
autor: Sebastian22
Ciekawe kto wygra....a myslalem ze w ZURze robią takie remonty najtaniej....pewno owymi szczesliwcami zostaną wozy z Zawodzia....

: 23 maja 2007, 12:13
autor: luki
Sebastian22 pisze:Ciekawe kto wygra....a myslalem ze w ZURze robią takie remonty najtaniej....pewno owymi szczesliwcami zostaną wozy z Zawodzia....
W ZUR najwyżej mogą robić naprawy po wypadkach czy jakieś drobne rzeczy. Wydaje mi się że do porządnych remontów się nie nadają, zwłaszcza po tylu latach nic nie robienia, oraz zupełny brak możliwości technicznych do takich rzeczy.

Co do przetargu, to zmniejszenie liczby remontowanych wagonów do dwóch oczywiście nie spowoduje że licząc „za sztukę” wyjdzie im to taniej. Po prostu postanowili zgromadzić fundusze chociaż na dwie sztuki.

: 23 maja 2007, 13:11
autor: Sebastian22
To ciekawie sie zapowiada....wg mnie najladniej robi MPK Krakow.

: 23 maja 2007, 13:44
autor: JoHoNuS
Sebastian22 pisze:To ciekawie sie zapowiada....wg mnie najladniej robi MPK Krakow.
Nie sądzę, żeby MPK Kraków wystartował w przetargu:
Obecnie sami remontują sobie ostatnie wagony 105Na bowiem jak większość z Was wie, na zajezdni Podgórze trwa składanie nowych NGT6/3Kr. Powoduje to że nawet samo MPK zdecydowało się przerwać na jakiś czas Naprawy Główne poczciwych stozłomek aby przyspieszyć składanie Bombardierów.

A co do tego, że to na prawdę są to fachowcy od tej roboty nie muszę chyba nikogo przekonywać. Wystarczy tylko przyjechać do Krakowa i pojeździć akwariami.

: 23 maja 2007, 19:42
autor: Peter
Mnie jest bardzo przykro, że u nas już praktycznie nic nie zostało. Kiedyś remontowali wagony w Chorzowie i w Będzinie całkiem fajnie a teraz już nie można. Nawet dla Gdańska robili remonty wagonów... ehh... :cry:

: 24 maja 2007, 21:40
autor: ff
Do modernizacji są wytypowane wagony 535 z Będzina i 788 z Gliwic (stacjonujący w Chorzowie). Wagony mają otrzymać połówkowy pantograf, przetwornicę statyczną, maszyny drzwiowe zapobiegające przechwycaniu pasażerów. Wykonawca może przedstawić nowy design ściany przedniej i tylnej, za co dostanie dodatkowe punkty w ofercie (będzie to stanowiło 10% kryterium wyboru).

Wytypowane wagony mogą być zmienione z powodów losowych. Rezerwowymi do remontu zamiast 535 jest 621, a zamiast 788 jest 381.

: 24 maja 2007, 21:54
autor: DW
ff pisze:Do modernizacji są wytypowane wagony 535 z Będzina i 788 z Gliwic (stacjonujący w Chorzowie). Wagony mają otrzymać połówkowy pantograf, przetwornicę statyczną, maszyny drzwiowe zapobiegające przechwycaniu pasażerów. Wykonawca może przedstawić nowy design ściany przedniej i tylnej, za co dostanie dodatkowe punkty w ofercie (będzie to stanowiło 10% kryterium wyboru).

Wytypowane wagony mogą być zmienione z powodów losowych. Rezerwowymi do remontu zamiast 535 jest 621, a zamiast 788 jest 381.
A jednak będzie coś z Będzina :D :D :D
#535 z zewnątrz wygląda jakby nie był malowany a wyklejony taśmą w niektórych miejscach, więc na pewno przyda mu się odświeżenie. Stanem technicznym też się nie wyróżnia, ale raczej zaliczyłbym go do gorszych wagonów.
#621 to już częściowo zostanie teraz zrobiony w Będzinie, ale oprócz naprawy ściany to chyba nic więcej nie zrobią.
A co do #788 to też lepiej, że będzie przejdzie remont a nie czeka go kasacja :)


Tutaj pojawiły się SIWZ:
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... SIWZ22.doc
Na stronie 13 zaczyna się opis przedmiotu zamówienia.

Dopisane:
Teraz widzę, że informacja o wagonach znajduje się w SIWZ.

: 24 maja 2007, 21:58
autor: ff
DW pisze: A skąd masz informacje? Od dyrekcji?
Wszystko jest o dziwo w SIWZ-ie, do którego podałeś link :).

: 24 maja 2007, 22:01
autor: Boguś
ff pisze:Do modernizacji są wytypowane wagony 535 z Będzina i 788 z Gliwic (stacjonujący w Chorzowie). Wagony mają otrzymać połówkowy pantograf, przetwornicę statyczną, maszyny drzwiowe zapobiegające przechwycaniu pasażerów. Wykonawca może przedstawić nowy design ściany przedniej i tylnej, za co dostanie dodatkowe punkty w ofercie (będzie to stanowiło 10% kryterium wyboru).

Wytypowane wagony mogą być zmienione z powodów losowych. Rezerwowymi do remontu zamiast 535 jest 621, a zamiast 788 jest 381.
#374, #614, #677 i #788 lub #381. Widać, że Gliwice będą miały najwięcej modernizacji, a Zawodzie bez

: 24 maja 2007, 22:19
autor: Peter
Boguś pisze:#374, #614, #677 i #788 lub #381. Widać, że Gliwice będą miały najwięcej modernizacji, a Zawodzie bez
Można też dołączyć #785, chociaż to nie jest "pełnoprawna" modernizacja. :wink:

Szkoda, że nie dają szansy odstawionym "w krzakach" wozom. :|

Czekam też kiedy wreszcie wyjedzie zmodernizowany skład a nie tylko solówki, ale to jeszcze chyba nie w tym roku. :mruga:

: 24 maja 2007, 23:26
autor: rzelfix
Heh, najbardziej rozbawił mnie fragment mówiący o zwrocie złączek, poręczy i wsporników zamawiającemu. Mam też nadzieję, że pojawią się jakieś wyświetlacze, mimo że nie ma o nich mowy w przetargu.

Nie obraziłbym się, gdyby przetarg wygrał MPK Łódź ze swoimi żelazkami, ale raczej wolałbym widzieć coś na wzór modernizacji poznańskich czy krakowskich (wiem - wcześniej była o tym mowa).

: 25 maja 2007, 07:13
autor: DW
Peter pisze:Czekam też kiedy wreszcie wyjedzie zmodernizowany skład a nie tylko solówki, ale to jeszcze chyba nie w tym roku. :mruga:
Ja bym wolał żeby na razie modernizowali tylko solówki albo tylko pierwsze wagony składów, bo drugi wagon szybko zostałby zniszczony :(
rzelfix pisze:Mam też nadzieję, że pojawią się jakieś wyświetlacze, mimo że nie ma o nich mowy w przetargu.
W SIWZ pisze o naprawie lub wymianie tablic kierunkowych. Nie wiem czemu nie chcą wyświetlaczy. Nie stać ich już na to?

: 25 maja 2007, 12:29
autor: Sadorg
DW pisze:W SIWZ pisze o naprawie lub wymianie tablic kierunkowych. Nie wiem czemu nie chcą wyświetlaczy. Nie stać ich już na to?
raczej z uwagi na problemy w użytkowaniu (patrz niektóre składy ze Stroszka). Choć i pusta kasa ma znaczenie...

: 25 maja 2007, 14:01
autor: Sebastian22
Sadorg pisze:
DW pisze:W SIWZ pisze o naprawie lub wymianie tablic kierunkowych. Nie wiem czemu nie chcą wyświetlaczy. Nie stać ich już na to?
raczej z uwagi na problemy w użytkowaniu (patrz niektóre składy ze Stroszka). Choć i pusta kasa ma znaczenie...
Wole pożądne tablice niż byle jakie wyświetlacze ... obecne "wyświetlacze" są straszne....a na pikselowe niemamy co liczyć bo za drogie. Ciekawi mnie to NG....i RK1 sie zalapalo - szok! Poczytałem sobie troszke ten "skromny" dokumencik i stwierdzam że będzie to pierwsze porządne NG naszych "stozłomek"....ciekawe czy i jakie firmy się zgłoszą z nowym "designem".

: 25 maja 2007, 14:23
autor: luki
Wydaje mi się że nawet dodanie nowiutkich wyświetlaczy do remontowanych wagonów, prędzej czy później się skończy właśnie ich częstymi awariami. Obecnie widzimy jaka jest sytuacja, na wewnętrzne nawet nie ma co liczyć (z wyjątkiem #785 na poc. 13 ;) ).

Kiedyś w przyszłości jak może się coś polepszy ktoś się za to weźmie i odżyją gadaczki w stopiątkach, a wyświetlacze będą montowanie, a nie zdejmowane czy zasłaniane tablicami (dla przykładu #571+618)

: 25 maja 2007, 16:36
autor: Peter
Myślę, że jeżeli już montować wyświetlacze to po prostu masowo jak kiedyś, bo faktycznie mieć wyświetlacz w każym wagonie z innej parafii to nie jest zbyt dobre rozwiązanie. 8)
Jak będzie więcej kasy, to może zainwestują w to jednak udogodnienie i dostaną nowe wyświetlacze wagony wyremontowane jak i stare rzępy. :wink:
Sebastian22 pisze:Poczytałem sobie troszke ten "skromny" dokumencik i stwierdzam że będzie to pierwsze porządne NG naszych "stozłomek"....ciekawe czy i jakie firmy się zgłoszą z nowym "designem".
Jeżeli będą nowe przody to całkiem prawdopodobne, że zniknie ten podwyższony podest dla motorniczego. W żelazkach ponoć jest to obniżone, ale chociaż je w Gdańsku widziałem to nie jechałem nimi i nie mogłem tego sprawdzić.

Ja jestem za tradycyjnymi rozwiązaniami, bo po co nam dwa odmieńce i w dodatku solówki. A jeżeli tak, to ciekawe czy będą miały gniazda z przodu i z tyłu pasujące oczywiście do obecnie stosowanych. Takie remonty mają wtedy jakiś sens, bo można sobie w przyszłości jakiś składzik zrobić. :mruga:

: 25 maja 2007, 17:17
autor: Boguś
Peter pisze:A jeżeli tak, to ciekawe czy będą miały gniazda z przodu i z tyłu pasujące oczywiście do obecnie stosowanych.
Część elekrtyczna pudła:
Punkt 27. Gniazda sterowania ukrotnionego i uziemienia– nowe sytuowane na ścianie tylnej

Czyli z przodu gniazd nie będzie
Peter pisze:Ja jestem za tradycyjnymi rozwiązaniami, bo po co nam dwa odmieńce i w dodatku solówki.
Mam nadzieje, że ewentualny nowy przód nie będzie bulwopodobny

: 25 maja 2007, 17:28
autor: Sebastian22
ciekawi mnie nowy naped dzwiowy - wiaodme ze beda klasyczne platy dzwiowe otwierane do wewnatrz ale mechanizm IGE jest cichy i bezpieczny. Ogolnie nie podoba mi sie wystroj ponizej linii okien - "drewnopodobne" materialy wyszly juz z autobusow i nowych tramwajow dosyc dawno temu - powinni dać jakis szary laminacik ew. jakis delikatny kolorek....