Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#251 Post autor: Boguś » 09 sty 2008, 20:40

rzelfix pisze:Wbrew pozorom ciągnik z lawetą wjeżdża na teren zajezdni tyłem. Zapewne za niedługo transport wyruszy do Łodzi.
Bo nie ma miejsca do zawracania.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#252 Post autor: DW » 11 sty 2008, 18:16

Na TWB pojawiło się zdjęcie wagonu #737, który przechodzi remont :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-215441.html
Można łatwo wywnioskować, że wagon #737 nie przechodzi remontu na starym pudle, ponieważ dotarło ono do Łodzi dopiero w nocy 9/10 stycznia. Tak więc znowu nie będzie wiadomo czyje pudło wożą zmodernizowane wagony...

bumbus
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2007, 20:42
Lokalizacja: Katowice

#253 Post autor: bumbus » 11 sty 2008, 18:33

Ja jestem ciekawy kiedy do nas dotrze #782 :mryellow:

KKS Fan
Posty: 3
Rejestracja: 02 gru 2007, 21:54

#254 Post autor: KKS Fan » 11 sty 2008, 22:41

Lekki OT - Moderus dla Poznania:
http://images33.fotosik.pl/104/c963cef48089a97a.jpg

Niewiem dlaczego wydaje mi się że lepiej spasowany niż dla GOP-u

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#255 Post autor: rzelfix » 12 sty 2008, 00:03

Dzisiaj podjęto próby złączenie dwóch "żelazek" w skład. Krótko po godzinie 21. #777+779 zjechał do zajezdni.

Miałem go okazję dokładniej obejrzeć.
Wagony zostały spięte nie tylko sprzęgiem, ale także kablem WN oraz złączem jazdy ukrotnionej. Rozruch brzmi podobnie jak w naszych tyrystorkach z 2000/2001 roku. Wyświetlacze diodowe produkcji R&G wraz z wewnętrznym display-boardem. Kasowniki również R&G, jednak są one starszego typu (spotykane na ogół w naszych "stopiątkach"). Z tylnej ściany #779 oraz przedniej części ściany bocznej wagonu #777 znikły jaja TŚ. W zamian pojawiły się one na lewej burcie w miejscu dawnej żaluzji nawiewowej (ta zaś jest pod listwą). W #777 z tyłu na dole szyby pojawiła się naklejka z numerem taborowym. Jeżeli chodzi o mechanizm drzwi to jest wyciszony i spowolniony, jednak był jeszcze jakiś problem z jego blokadą w #779, przez co skład nie mógł chwilowo ruszyć.

Zdjęcia (niekoniecznie dobrej jakości):
http://img179.imageshack.us/img179/8780/s5003370kj3.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/541/s5003373qv8.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/710/s5003374sl4.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/5610 ... opynq4.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/4072 ... opyco2.jpg

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#256 Post autor: DW » 12 sty 2008, 09:45

rzelfix pisze:Dzisiaj podjęto próby złączenie dwóch "żelazek" w skład. Krótko po godzinie 21. #777+779 zjechał do zajezdni.
(...)
Prezentują się bardzo ładnie, ale mam nadzieję, że na razie w składzie będą jeździć tylko na jakieś specjalne okazje. Może jutro pojawią się z okazji WOŚP?
KKS FAN pisze:Lekki OT - Moderus dla Poznania:
http://images33.fotosik.p...ef48089a97a.jpg

Niewiem dlaczego wydaje mi się że lepiej spasowany niż dla GOP-u
Na pewno ma i będzie miał lepiej dobrane kolory.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#257 Post autor: DW » 12 sty 2008, 15:31

Pojawiło się zdjęcie starego #737 na lawecie na terenie zajezdni na ul. Tramwajowej w Łodzi :arrow: http://gtlodz.eu/img9703.htm

Obok widać pudło któregoś wozu ze Stroszka (#777 lub #779).

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#258 Post autor: Sebastian22 » 12 sty 2008, 16:20

rzelfix pisze:Dzisiaj podjęto próby złączenie dwóch "żelazek" w skład. Krótko po godzinie 21. #777+779 zjechał do zajezdni.

Miałem go okazję dokładniej obejrzeć.
Wagony zostały spięte nie tylko sprzęgiem, ale także kablem WN oraz złączem jazdy ukrotnionej. Rozruch brzmi podobnie jak w naszych tyrystorkach z 2000/2001 roku. Wyświetlacze diodowe produkcji R&G wraz z wewnętrznym display-boardem. Kasowniki również R&G, jednak są one starszego typu (spotykane na ogół w naszych "stopiątkach"). Z tylnej ściany #779 oraz przedniej części ściany bocznej wagonu #777 znikły jaja TŚ. W zamian pojawiły się one na lewej burcie w miejscu dawnej żaluzji nawiewowej (ta zaś jest pod listwą). W #777 z tyłu na dole szyby pojawiła się naklejka z numerem taborowym. Jeżeli chodzi o mechanizm drzwi to jest wyciszony i spowolniony, jednak był jeszcze jakiś problem z jego blokadą w #779, przez co skład nie mógł chwilowo ruszyć.

Zdjęcia (niekoniecznie dobrej jakości):
http://img179.imageshack.us/img179/8780/s5003370kj3.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/541/s5003373qv8.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/710/s5003374sl4.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/5610 ... opynq4.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/4072 ... opyco2.jpg
Całkiem ładnie wyglądają w składzie, ciekawe kiedy pojadą liniowo (nie koniecznie razem)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#259 Post autor: Peter » 12 sty 2008, 16:21

Dzięki za te zdjęcia rzelfix. Może jednak wyjadą te wagony jako skład na 19 ? :)
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#260 Post autor: rzelfix » 12 sty 2008, 21:48

Chciałbym, ale wątpię. Motorowy miał mały problem z obsługą samego #777, a nie mówiąc już o całym składzie. Poza tym składem i tak jest obsługiwany tylko poc. 199 - jeden kurs. :P

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#261 Post autor: luki » 12 sty 2008, 21:58

Skoro wagony #777 i #779 zostały zrobione tak że można je połączyć w skład to sądzę że jednak tak chciano i będą one mam nadzieje eksploatowane w składzie. Oczywiście obecność kabiny w #779 będzie kusiła do eksploatacji obu wozów solo.
Co do motorowych to sądzę że właśnie trwa ich szkolenie, ze względu że zadajnik ręczny w stopiątce to u nas duża nowość, pomijając już inne rozwiązania techniczne. Skoro jazdy próbne robione są na składzie to zapewne po to by przećwiczyć wszelkie techniczne problemy przy ukrotnieniu.
Na pewno #782 jest skazany na razie na samotność, ale dobrze by było gdyby #737 i #759 mogły pracować razem.

Z drugiej strony jeszcze wspomnę że eksploatacja takich ładniuśkich wagonów w składzie była by bardzo ryzykowna dla stanu estetycznego drugiego wozu. Wole już je solo, niż zdemolowanego #779.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#262 Post autor: JoHoNuS » 14 sty 2008, 13:48

Może puszczą je na 41 w składzie... ładnie by sie prezentowały na tle np. Ronda sztuki...

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#263 Post autor: shinkadamo » 14 sty 2008, 13:52

Nieważne gdzie pojadą. Najbardziej mnie ciekawi jak będą "pracować" na trasie w przeciwieństwie do niezmodernizowanych wagonów.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#264 Post autor: luki » 14 sty 2008, 15:52

To chyba oczywiste że winny się prezentować lepszym stanem estetycznym, technicznych, sprawnością i gotowością do pracy. No cóż w praktyce się okaże właśnie jak się będą spisywać, mam nadzieję że dobrze i inwestycja się opłaci...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#265 Post autor: Peter » 17 sty 2008, 00:35

Ciekawe kiedy wreszcie wyjadą na trasy owe moderusy i czoperki. :eye:
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#266 Post autor: rzelfix » 17 sty 2008, 11:00

"Żelazka" ponownie wyjechały z zajezdni poraz kolejny w składzie. Wyjazd zanotowałem dokładnie o godz. 10:54. Mam jednak cichą nadzieję, że było to włączenie na rezerwę, a nie jazdy próbne. ;)


(dopisano 17.01.2008 11:36)

O 11:35 skład "żelazek" powrócił na Stroszek, czyli to były jednak jazdy próbne. :-P

P.S
Zmieniłem nieco nazwę tematu, bo tamten już trochę nieaktualny się zrobił. :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#267 Post autor: Peter » 17 sty 2008, 20:31

Jest więc szansa, że wyjadą na trasę jako skład. Podejrzewam, że jeżeli nawet tak się stanie, to raczej nie na długo ;-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#268 Post autor: Sebastian22 » 19 sty 2008, 15:51

Ciekawe kiedy wyjadą liniowo....może czekają na całą dostawę i dopiero w marcu? Szczerze to trzymaja te wozy jak kot g*wno...
Ostatnio zmieniony 26 sty 2008, 22:35 przez Sebastian22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#269 Post autor: luki » 19 sty 2008, 17:03

Sebastian22 pisze:Ciekawe kiedy wyjadą liniowo....może czekają na całą dostawę i dopiero w marcu?
Jak już wcześniej pisałem, najpierw trzeba je obejrzeć, przetestować, przeszkolić motorniczych i załogę zajezdni, by ich eksploatacja mogła się odbywać.
Moderusy nie mają modernizacji układu rozruchu i zmienionego sterowania a jeszcze nie wyjechały więc na czoperki trzeba też będzie jeszcze poczekać.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#270 Post autor: Peter » 20 sty 2008, 10:08

Dla mnie również to trwa zdecydowanie za długo tak jak dla Sebastiana. W końcu wagony nie służą wyłącznie do oglądania. :mruga:
Gdyby nie te lata opóźnienia w rozwoju naszych tramwajów...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#271 Post autor: observator » 20 sty 2008, 22:02

Wydaje mi się że nie wyjadą dopóki ponownie nie wrócą na "naprawe naprawy", ewentualnie nie wymyślą nowego sposobu wstawiania na szyny po wykolejeniu.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#272 Post autor: Peter » 28 sty 2008, 18:03

A tutaj fotka z testów #777+779. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#273 Post autor: ff » 29 sty 2008, 10:47

Wg komentarza na TWB dziś w nocy powinien był przyjechać do Zawodzia 782.

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#274 Post autor: 105Na » 29 sty 2008, 13:23

składzik jechał do Batorego na noc, bo dziś miała się zjechać delegatura z miast żeby zobaczyć noce cuda był też moderus z Gliwic, a 782 już stoi na zajezdni Zawodzie :P

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#275 Post autor: Peter » 29 sty 2008, 18:24

Jest taka oto fotka :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#276 Post autor: ff » 30 sty 2008, 18:30

Reportaż z ZUR-u o modernizacjach był przed chwilą w Aktualnościach. Tramwaje mają wyjechać na trasię 1 lutego, a więc już pojutrze.

779 w miejscu gdzie miał naklejone z przodu przez MPK numery taborowe dostał jajo. Tym samym zalepione jest gniazdo. Numer taborowy w naszym stylu jest powyżej na szybie.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#277 Post autor: rzelfix » 30 sty 2008, 19:04

Również to widziałem. Wagony prezentują całkiem przyjemnie. Już nie mogę się doczekać przejazdu liniowego tym wagonem (już raz miałem okazję przejechać się nim po zajezdni).

Tutaj jeszcze zdjęcie gotowego #759 w Łodzi:
http://phototrans.eu/2-219241.html

I jeszcze odnośnie komentarza DW... jak najbardziej się z tym zgadzam. Stosowanie tych oznaczeń, ściągniętych z sufitu, uważam za totalną głupotę. A już nie mówiąc tymbardziej o Moderusie, który nadal pozostaje zwykłą 105Na z tym samym napędem.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#278 Post autor: ff » 30 sty 2008, 19:11

rzelfix pisze:Stosowanie tych oznaczeń, ściągniętych z sufitu, uważam za totalną głupotę. A już nie mówiąc tymbardziej o Moderusie, który nadal pozostaje zwykłą 105Na z tym samym napędem.
No ale memphis tak chce, on to wymyslił i propaguje, więc się tego w pewnych miejscach (TWB, baza) nie przezwycięży. My tu jednak możemy sobie pisać poprawnie ;) N/MH i N/MB proponuję również włożyć między bajki.

A co do 759 to wynika, że z Łodzi nie otrzymamy chyba nic na pudle TŚ, choćby zmienionym między wagonami.

EDIT

Jest już filmik w Internecie. http://video2.v2.tvp.pl/2008/01/30/150720/film.asf Fragment od 13:03.

Reportaż był kręcony nie w ZUR, ale w Bytomiu i Gliwicach. Z tym 779 to też pofantazjowałem. Numerek owszem, jest na szybach z przodu i z tyłu, ale przednie gniazdo pozostało widoczne.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#279 Post autor: Peter » 30 sty 2008, 20:44

W tym reportażu w Aktualnościach widać było oznaczenie linią 1 wagonu #788. Chyba była też tablica "Jazda Próbna".
ff pisze:My tu jednak możemy sobie pisać poprawnie ;)
W albumie tak jak dotychczas umieści się oznaczenia zastosowane przez zakład, który wagon wyremontował.
Dla mnie nie ma sensu tworzyć innego sztucznego oznaczenia, bo to wprowadza dopiero bałagan. Wielu miłośników, którzy nie znają genezy tych oznaczeń potem myśli, że 105N/MB i 105N/MH to są oficjalne oznaczenia.
Oznaczenie tych remontów w Łodzi będziemy musieli sobie odczytać z tabliczki znamionowej, bo nie podejrzewam żeby to było "105N/ML". :roll:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#280 Post autor: ff » 30 sty 2008, 21:00

Peter pisze:W tym reportażu w Aktualnościach widać było oznaczenie linią 1 wagonu #788. Chyba była też tablica "Jazda Próbna".
No mówiło się, że na 1 ma jeździć. A z tą "jazdą próbną" to już jeździł w poniedziałek.
Z takich pomrukiwań nieoficjalnych mówi się też o 535 na 21 oraz 777 i 779 na 19 i 31. Zobaczymy. ;) Jak będzie w piątek na 31, to się przejadę wieczorem jako 4110 ;)
peter pisze:Wielu miłośników, którzy nie znają genezy tych oznaczeń potem myśli, że 105N/MB i 105N/MH to są oficjalne oznaczenia.
Wystarczy się raz przejechać i nabrać wątpliwości, widząc w modernizacjach będzińskich na tabliczce znamionowej wołami "105-2K/MK".
peter pisze:Oznaczenie tych remontów w Łodzi będziemy musieli sobie odczytać z tabliczki znamionowej, bo nie podejrzewam żeby to było "105N/ML". :roll:
I najlepiej to zrobić jak najszybciej, bo nie wiadomo jak trwale została przytwierdzona i nie daj Boże prędko zniknie.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#281 Post autor: Peter » 30 sty 2008, 21:11

ff pisze:Wystarczy się raz przejechać i nabrać wątpliwości, widząc w modernizacjach będzińskich na tabliczce znamionowej wołami "105-2K/MK".
Czyli my w albumie widzę mamy źle. Trzeba to poprawić. :-P
105N-2K :arrow: po modernizacji w Chorzowie (#374, #614, #677, #678)
105N-2K/MK :arrow: po modernizacji w Będzinie (#347, #718, #739, #740)
105Nm2k (lub K ?) :arrow: dotyczy wagonu #790 modernizowanego najpierw w Będzinie (ZKT-1) a potem w ZUR Chorzów.

Poprawcie mnie proszę jak są jeszcze jakieś byki.
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#282 Post autor: ff » 30 sty 2008, 21:18

Peter pisze:105Nm2k (lub K ?) :arrow: dotyczy wagonu #790 modernizowanego najpierw w Będzinie (ZKT-1) a potem w ZUR Chorzów.
Nie miałem okazji spytać piotrkaw skąd wziął to oznaczenie. Może z jakichś papierów? Bo wątpię w istnienie tabliczki znamionowej. Bo jak wziął to z tej karty obiegowej wagonu to czy k czy K czy jeszcze inaczej, to na pewno nikt się za bardzo nie przejmował jak ma być poprawnie. Na dniach otwartych w Zawodziu (tych pierwszych) 678 był wg tego 105Na. ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#283 Post autor: DW » 31 sty 2008, 20:09

Na gazeta.pl pojawił się krótki artykuł o zmodernizowanych tramwajach :arrow: http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4888378.html
Zauważyłem, że głównie mówi się o nowym mechanizmie drzwi. Chyba rzeczywiście są one najbardziej uciążliwe dla pasażerów. ;)

Jak widać na zdjęciu #777 ma na wyświetlaczu kierunek linii "6". Natomiast w artykule jest napisane, że nowy tramwaj ma się też pojawić na torowisku w Katowicach. Z tego wynika, że jeden z bytomski wozów może się pojawić na linii do Katowic.

O zmodernizowanych wagonach ukazała się też informacja w portalu WPK :arrow: http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=696
Tam piszą o tym, że jutro mają wyjechać tylko Moderusy, a o żelazkach nie wspomniano.
Jak będzie zobaczymy jutro :mryellow:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#284 Post autor: Peter » 31 sty 2008, 20:12

No no, jak pojawi się na 6, to może nagram jego mruczenie. :-P
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#285 Post autor: ff » 31 sty 2008, 22:07

Jutro do pracy pojadę 840. W godz. 7:30-8:00 będę widzieć pociągi od 13 do 17, czyli połowę (o ile nie zasnę, bo się to czasem zdarza ;) ). Z rana zaraz napiszę czy widziałem tam 788.

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#286 Post autor: shinkadamo » 31 sty 2008, 23:32

Do końca roku wyjedzie prawdopodobnie 20 wagonów? Uważam, że to jednak za mało i powinno być więcej tych modernizacji. Rok się dopiero rozpoczął i może nas zaskoczą wiekszą ilością modernizacji. Z tym, że nie będę ukrywał, że jest to skokiem! Moderusy z Poznania, a szczególnie łódzkie choppery są dla nas pewnym skokiem. :-P
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#287 Post autor: rzelfix » 01 lut 2008, 16:22

Dzisiaj spojrzałem na tabliczkę znamionową w #777. Typ wagonu został określony jako 105Na/105N2k.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#288 Post autor: DW » 01 lut 2008, 17:53

Na TWB pojawił się fotki wagonów #788 na poc. 18 -> http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-219781.html
oraz #777 na poc. 1903 -> http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-219771.html
No i jest też fotka lukiego, której wcześniej nie zauważyłem -> http://www.tramwaje.cp6.win.pl/forum/al ... ?pic_id=71

Z komentarza przy zdjęciu wagonu #777 można wyczytać, że #779 pozostał dzisiaj w zajezdni.

Na trasie nie zaobserwowany został również (przeze mnie) będziński wagon #535 (a widziałem większość będzińskich poc.).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#289 Post autor: Peter » 01 lut 2008, 19:16

rzelfix pisze:Typ wagonu został określony jako 105Na/105N2k.
To dziwne, bo ja odczytałem "105Na/105 2K". Cyferki i literki na tej tabliczce są małe.
No to teraz mam wątpliwości. :/
Dobrze by było gdyby te tabliczki sprawdzić w każdym wagonie zmodernizowanym. :mruga:
Wagonik #777 jest bardzo przyjemny. Drzwi otwierają się delikatnie i mruczy praktycznie tak samo jak nasze tyrystorki. ;)
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#290 Post autor: rzelfix » 01 lut 2008, 22:41

Jak już to nawet "105Na/105N 2k" :mryellow:
Oczywiście przyjrzę się ponownie ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#291 Post autor: Peter » 01 lut 2008, 23:04

To "k" czy "K" :?: :-)
Ja mam trochę dalej do linii 19, ale kiedyś nawet jeździłem nią do M1. Jest już #782 na Zawodziu, więc może nie będę się musiał ruszać do Bytomia żeby sprawdzić tabliczkę, chociaż Pl. Sikorskiego to moje ukochane miejsce tramwajowe, lubię je odwiedzać i dobrze, że ma być remontowany. ;)
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#292 Post autor: rzelfix » 02 lut 2008, 01:56

Myślę, że to raczej bez większego znaczenia. ;)
Powiem tylko, że ja wzoruję się tutaj przykładem warszawskich wagonów oznaczonych 105N2k z rozruchem tyrystorowym.

Zatem oznaczenia 105N 2K, 105N 2k, 105N2K, czy 105N2k są wg. mnie jednym i tym samym.

Dla przykładu:
105N2k/2000 - tyrystorek ze ścianą przednia i tylną z tworzywa (produkcja od 2000 roku)
105N 2K/MK - tyrystorek będący modernizacją katowicką
105Nm2K - tyrystorek, literka 'm' ma pewnie jakieś symboliczne znaczenie (części w spadku po #739?)

Narazie to na tyle moich dywagacji... :mryellow:

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#293 Post autor: shinkadamo » 02 lut 2008, 23:59

Dla mnie nie ma większego znaczenia jak to się określa i tak będę wiedzieć o co chodzi. ;)
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#294 Post autor: Boguś » 03 lut 2008, 14:34

Peter pisze:No no, jak pojawi się na 6, to może nagram jego mruczenie.
Na 6 są składy i niech tam pozostaną.
Peter pisze:Jest już #782 na Zawodziu, więc może nie będę się musiał ruszać do Bytomia żeby sprawdzić
Żeby się nie okazało, że #782 będzie jeździć na 16 :mryellow: , a może na ogryzku 33 :-P

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#295 Post autor: luki » 03 lut 2008, 14:44

Boguś pisze:Żeby się nie okazało, że #782 będzie jeździć na 16 :mryellow: , a może na ogryzku 33 :-P
Na 33 tylko by się marnował, a linia 16 jest zaś linią dość wyróżnioną. Najpierw na nią wlazły citadisy (przeznaczone na 6/41), potem krakusy które jednak na stałe nie zostały, teraz jest #338, no to czekamy zatem na #782 :P
Boguś pisze:
Peter pisze: No no, jak pojawi się na 6, to może nagram jego mruczenie.
Na 6 są składy i niech tam pozostaną.
Peterowi zdaje się chodziło wtedy o całego formę składu żelazek, a nie wstawienia dwóch solówek na oba poc.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#296 Post autor: Peter » 03 lut 2008, 15:10

luki pisze:
Boguś pisze: Żeby się nie okazało, że #782 będzie jeździć na 16 :mryellow: , a może na ogryzku 33 :-P
Na 33 tylko by się marnował, a linia 16 jest zaś linią dość wyróżnioną.
Dla mnie mógłby być na 33. :twisted:
luki pisze:Peterowi zdaje się chodziło wtedy o całego formę składu żelazek, a nie wstawienia dwóch solówek na oba poc.
Tak chodziło mi o skład i jak będzie więcej takich modernizacji, to nie jest to wykluczone. ;)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#297 Post autor: DW » 04 lut 2008, 07:13

Dzisiaj wyjechał wreszcie wagon #535 (ciekawie wygląda z boku ;) )
Jak go widziałem to podjechał do końca wysepki przystankowej. Może to z powodu gadaczki?
Kursuje, tak jak zapowiadano na poc. 212.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2008, 17:28 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#298 Post autor: Sebastian22 » 04 lut 2008, 13:29

DW pisze:Dzisiaj wyjechał wreszcie wagon #535 (ciekawie wygląda z boku ;) )
Jak go widziałem to podjechał do końca wysepki przystankowej. Może to z powodu gadaczki?
Kursuje, tak jak zapowiadano na poc. 212.
No nareszcie - a chopper bedzinski?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2008, 17:28 przez Sebastian22, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#299 Post autor: DW » 04 lut 2008, 17:32

Sebastian22 pisze:
DW pisze:Dzisiaj wyjechał wreszcie wagon #535 (ciekawie wygląda z boku ;) )
Jak go widziałem to podjechał do końca wysepki przystankowej. Może to z powodu gadaczki?
Kursuje, tak jak zapowiadano na poc. 212.
No nareszcie - a chopper bedzinski?
Choppery są nawet dwa - #737 (podobno dotarł w sobotę) i #759 (przyjechał w środę lub w czwartek). Teraz będą zapewne przechodzić jazdy próbne (oraz pełnić rolę "nauki jazdy") w składzie oraz solo i na przełomie lutego/marca powinny wyjechać.

Na TWB jest już fotka kursującego #535 :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-220448.html
Ja również go dzisiaj fociłem, ale na razie ich nie wrzucam, bo ta na TWB jest o wiele lepsze. Postaram się jeszcze raz wybrać na focenie pod koniec tygodnia.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#300 Post autor: ff » 04 lut 2008, 17:37

DW pisze:Na TWB jest już fotka kursującego #535 :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-220448.html
A jednak dało się ładnie zamontować kieszonkę na numerek pociągu :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości