Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#801 Post autor: DW » 29 cze 2009, 21:54

memphis pisze:Skąd ta informacja o ograniczeniu rocznika do 1984? I czy aby na pewno wynika ona z jakiś zewnętrznych ograniczeń, czy też TŚ same sobie tak ustaliły?
:arrow:
DW pisze:Do modernizacji wytypowane zostaną wozy wyprodukowane nie wcześniej niż 1984 r. z uwagi na to, że modernizacja starszych wozów nie jest dotowana z funduszy europejskich.
Info od pracownika RK-1 odpowiedzialnego m.in. za typowanie wozów do remontów.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#802 Post autor: Peter » 29 cze 2009, 22:05

adam86 pisze:Tylko, że torowiska mamy jakie mamy. A jednak remont wagonu a zakup nowego to trochę rózne kwoty. Lepiej mieć 80 wagonów zmodernizowanych, niż 30 nowych HCP, które się będą wiecznie psuły, jak w Wawie.
Nikt nie każe kupować wagonów HCP, poza tym remonty można robić u siebie i nie muszą to być koniecznie tyrystory, bo stopiątki i tak same się w końcu rozpadną.
W Warszawie podoba mi się, że robi się okresowe remonty we własnym zakresie. Jest po prostu regularność.
adam86 pisze:Też by się dało ustalic, tylko to nie ma znaczenia, czy pudło jest podmienione czy nie, jak i tak na rdze kładą farbę:P
To proszę ustal. Część listy już mamy, choć i tutaj są wątpliwości.
adam86 pisze:A ja bym jednak był. I pozwól, że będe opierał się na zdaniu ludzi, którzy wiedzą o tramwajch nieco więcej.
Możesz się opierać na czym chcesz. Nikt Ci tego nie zabroni.
adam86 pisze:Uhm, żelazek zamówiono tylko 5 na początku a z jakoscią to one nic wspólnego nie maja.
Pisałeś już o wartości remontów w Łodzi, więc po co się powtarzać. Ja natomiast nie mam obowiązku wierzyć, że wszystko inne będzie cacy.
Uważam, że lepiej większość rzeczy robić sobie na własnym podwórku, szczególnie gdy się ma takie potencjalne możliwości.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#803 Post autor: memphis » 29 cze 2009, 22:39

Peter pisze:Uważam, że lepiej większość rzeczy robić sobie na własnym podwórku, szczególnie gdy się ma takie potencjalne możliwości.
ZUR nie ma i nie będzie miał aż takich mocy przerobowych, żeby wyremontować wszystkie wagony przewidziane do RK, stąd zlecenie tego na zewnątrz będzie niezbędne. Natomiast z pewnością będzie trzaskał remonty w większej liczbie (może nawet 2-3 miesięcznie) - oby się to nie odbiło na jakości.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#804 Post autor: memphis » 29 cze 2009, 22:39

adam86 pisze:
memphis pisze:Skąd ta informacja o ograniczeniu rocznika do 1984? I czy aby na pewno wynika ona z jakiś zewnętrznych ograniczeń, czy też TŚ same sobie tak ustaliły?
A nie wynika to aby z tego, co Adrian ostatnio mówił, że stopiątka po 25 latach jest już zdekapitalizowana?
Pod jakim względem? Księgowym? RK powoduje zwiększenie wartości środka trwałego, choćby miał i 100 lat w metryce.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#805 Post autor: adam86 » 30 cze 2009, 12:01

memphis pisze: Pod jakim względem? Księgowym? RK powoduje zwiększenie wartości środka trwałego, choćby miał i 100 lat w metryce.
No ale, że niby wagon po 30 latach ma wartość 0 i nie mozna w niego inwestowac.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#806 Post autor: mark40 » 30 cze 2009, 18:08

memphis pisze:ZUR nie ma i nie będzie miał aż takich mocy przerobowych, żeby wyremontować wszystkie wagony przewidziane do RK, stąd zlecenie tego na zewnątrz będzie niezbędne. Natomiast z pewnością będzie trzaskał remonty w większej liczbie (może nawet 2-3 miesięcznie) - oby się to nie odbiło na jakości.
Nasuwa sie pytanie, czy 85 wagonów wyślę się na remont gdzie indziej a ZUR bedzie przeprowadzał RK swoim tokiem, czy moze 85 wagonów podzieli się i wysle na remonty do Chorzowa i np. do Łodzi.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#807 Post autor: memphis » 30 cze 2009, 19:07

adam86 pisze:
memphis pisze: Pod jakim względem? Księgowym? RK powoduje zwiększenie wartości środka trwałego, choćby miał i 100 lat w metryce.
No ale, że niby wagon po 30 latach ma wartość 0 i nie mozna w niego inwestowac.
Bo? Każdy środek trwały jak się zamortyzuje to ma wartość księgową 0. Ale jak się go wyremontuje to mu wartość rośnie (odpowiednio o wartość tego remontu) i znów się amortyzuje przez jakiś okres czasu. I tak można w kółko, księgowo, bo technicznie to inna sprawa.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#808 Post autor: adam86 » 30 cze 2009, 19:30

memphis pisze: Bo? Każdy środek trwały jak się zamortyzuje to ma wartość księgową 0. Ale jak się go wyremontuje to mu wartość rośnie (odpowiednio o wartość tego remontu) i znów się amortyzuje przez jakiś okres czasu. I tak można w kółko, księgowo, bo technicznie to inna sprawa.
Mnie się nie pytaj, z resztą Adrian to chyba na księgowości też zna się średnio:) A technicznie to jak wiemy #317 był w lepszym stanie niż #769 np.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#809 Post autor: Peter » 04 lip 2009, 20:46

adam86 pisze:Tylko, że żeby wymienic rozruch trzeba wymieniac ryj, a jeżeli zrobi się całe nowe pudło to uzyskuje się efekt wizualny jakby to był nowy tramwaj.
Zawsze w sumie zastanawiałem się skąd masz takie informacje, ale na podstawie tego zdjęcia i komentarzy można wywnioskować, że nie trzeba jednak ścian czołowych i tylnych zmieniać, gdy zmienia się rodzaj rozruchu, stąd takie rzeczy można robić również w ZUR przy zwiększeniu mocy przerobowych. Przynajmniej więcej ludzi miałoby u nas pracę...

No cóż, nam i tak pozostaje czekać kto wygra ten przetarg na modernizację kolejnych 85 sztuk stopiątek. Wydaje się, że MPK Łódź ma największe szanse. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#810 Post autor: adam86 » 05 lip 2009, 13:25

Peter pisze: Zawsze w sumie zastanawiałem się skąd masz takie informacje, ale na podstawie tego zdjęcia i komentarzy można wywnioskować, że nie trzeba jednak ścian czołowych i tylnych zmieniać, gdy zmienia się rodzaj rozruchu, stąd takie rzeczy można robić również w ZUR przy zwiększeniu mocy przerobowych.
Od osoby, która kieruje remontami w tej firmie...
Przynajmniej więcej ludzi miałoby u nas pracę...
O bosz, ręce opadają jak się takie coś czyta.
KZKGOP 1779

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#811 Post autor: JoHoNuS » 05 lip 2009, 15:24

To może by tak pomyśleć nad zleceniem dla MPK Kraków i modernizować wagony tam, bez wymiany mordki. Przynajmniej ZUR możnaby trochę odciążyć skoro nie wyrabia z modernizacjami...

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#812 Post autor: adam86 » 05 lip 2009, 20:16

JoHoNuS pisze:To może by tak pomyśleć nad zleceniem dla MPK Kraków i modernizować wagony tam, bez wymiany mordki. Przynajmniej ZUR możnaby trochę odciążyć skoro nie wyrabia z modernizacjami...
A może by tak sie najpierw dowiedzieć co to jest przetarg?
KZKGOP 1779

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#813 Post autor: JoHoNuS » 06 lip 2009, 22:06

Spokojnie, wiem co to znaczy. Zdaję sobie sprawę, że w praktyce rozpisanie takiego przetargu oraz zainteresowanie nim MPK Kraków byłoby bardzo trudne. U nich praca wre: przystosowania "nowych" wiedeńców, NG stopiątek, a za niedługo składanie EU8N oraz (bardzo możliwe) nowych 31 metrowców sprawia że tam również może być problem z wolnymi mocami przerobowymi. :( Osobiście uważam że remonty wykonywane w Krakowie to kawał porządnej roboty nawet jeśli system rozruchu pozostaje bez zmian. Łódzkie modernizacje pozostawiają wiele do życzenia, natomiast nasze w ZUR wyglądają porządnie.

Bardziej w poprzednim poście chodziło mi o wywołanie dyskusji na temat możliwości oraz jakości modernizacji stopiątek w innych miastach niż Łódź czy Poznań

Pozdrawiam

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#814 Post autor: rafalurbino18 » 18 paź 2009, 19:34

Gliwickie żelazko #733 ma obklejoną dolną część przedniej szyby jakąś zieloną folią lub innym materiałem. Widziałem to tylko przez chwilę, jednak rzuciło mi się to w oczy z uwagi na wieśniacki wygląd... :/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#815 Post autor: ff » 19 paź 2009, 17:42

rafalurbino18 pisze:Gliwickie żelazko #733 ma obklejoną dolną część przedniej szyby jakąś zieloną folią lub innym materiałem. Widziałem to tylko przez chwilę, jednak rzuciło mi się to w oczy z uwagi na wieśniacki wygląd... :/
To taka sama szpetna folia, którą obklejona jest bardzo duża ilość szyb w drzwiach od kabin gliwickich wagonów.

EDIT 03.11

W zielonej folii wagonu 733 na przedniej szybie wykrojono fragment, by był widoczny numer taborowy.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#816 Post autor: Marcin » 03 lis 2009, 12:54

Podobną szpetną zielono-żółtą folię ma OIDP wagon #759 z Będzińskiej zajezdni.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#817 Post autor: rafalurbino18 » 31 sty 2010, 17:46

Modernizacje wagonów Tramwajów Śląskich w 2009 roku

Tramwaje Śląskie –z czym kojarzy się ostatnio ta nazwa? Otóż pierwsze, co przychodzi na myśl to chyba z likwidacją linii tramwajowych w Gliwicach. Dalej, kiepskie torowiska i nienajlepszy tabor. Wszystko to prawda, ale wcale nie wygląda to tak źle, jeśli Tramwaje Śląskie zestawimy z innymi polskimi przewoźnikami. O tym, że przewoźnik nie tylko likwiduje, ale także modernizuje, czy to infrastrukturę czy tabor, przekonywaliśmy w InfoTram i postaramy się przekonywać dalej. O planowanych inwestycjach infrastrukturalnych pisaliśmy na łamach naszego portalu klika tygodni temu. Dziś cofniemy się jeszcze na chwilę do roku 2009, aby przyjrzeć się nieco bliżej inwestycjom taborowym. A wbrew powszechniej opinii te wcale nie były takie małe.

Jak poinformował nas Bolesław Knapik - Dyrektor Wykonawczy Spółki Tramwaje Śląskie w 2009 roku przewoźnik wprowadził do ruchu 18 zmodernizowanych wagonów tramwajowych. Remonty były wykonywane w dwóch zakładach i w zależności od miejsca wykonywania prac ich zakres był nieco inny. 10 wagonów 105Na, które obecnie są oznaczone jako 105Na 2K, zostało zmodernizowanych w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym Sp. z o.o. Łódź –informuje Bolesław Knapik. Modernizacja każdego z nich polegała na wprowadzeniu impulsowego układu rozruchu i hamowania opartego na tyrystorach GTO z możliwością rekuperacji energii podczas hamowania. W wagonach zastosowano także nowoczesne podzespoły, takie jak: przetwornica statyczna, jednopołówkowy odbierak prądu czy mechanizm hamulca szczękowego z samoregulacją oraz klimatyzacją kabiny motorniczego. Wprowadzony został również układ drzwiowy z systemem zabezpieczenia pasażera przed przechwyceniem. Remontowane wagony otrzymały nowy design ścian czołowych, wykonanych z laminatu przy zastosowaniu szyb giętych i osłon sprzęgu oraz nowy wystrój wnętrza. Tramwaje wyposażono w tapicerowane fotele i ogrzewanie nawiewne.
Kolejnych 8 wagonów typu 105Na zostało wyremontowanych i zmodernizowanych w Jednostce Wykonawczej Spółki Tramwaje Śląskie –Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie –informuje Bolesław Knapik. W pojazdach tych pozostawiony został napęd klasyczny - oporowy, ale zastosowano nowe: aparaturę i instalację. Poprawiona została również estetyka tramwajów, poprzez nowy wystrój wnętrza z zastosowaniem tapicerowanych siedzeń. Zabudowano ponadto przetwornicę statyczną poprawiając pewność zasilania pokładowego tramwaju oraz zmniejszając emitowany przez nią hałas. Patrząc dalej należy zauważyć, iż w wagonach pojawiły się też nowe, ciche napędy drzwi, które zapewniają poprawę bezpieczeństwa pasażerów, zapewniając im jednocześnie większy komfort podróżowania. Z myślą o motorniczych zmodernizowano ich kabiny, wprowadzając ogrzewanie nawiewne, a także zmieniono pulpit na bardziej ergonomiczny. Oprócz powyższych zmian wagon został wyposażony w połówkowy pantograf, termowentylatorowe nagrzewnice przedziału pasażerskiego i mechanizmy hamulca szczękowego z samoregulacją luzu. Kilka ostatnio remontowanych wagonów dorobiło się również nowych ścian czołowych, w których zastosowano elementy z laminatów, a także zamontowano nowe światła oparte o reflektory halogenowe i lampy w technologii LED. Jak widać to całkiem sporo. Dla porównania inny przewoźnik ze Śląska, tyle, że z Dolnego, w analogicznym okresie zmodernizował tylko 12 wagonów 105Na, ZKM Gdańsk może pochwalić się remontem jednego takiego składu i 9 wozów N8CNF. Tramwaje Śląskie nie wypadają więc wcale tak blado jak twierdzą niektórzy sceptycy, w porównaniu rzecz jasna z innymi polskimi przewoźnikami. Nie bez znaczenia jest także fakt posiadania przez przewoźnika 17 wagonów niskopodłogowych –116Nd. A przecież w Polsce mamy takich przewoźników, którzy niskopodłogowców nie mają wcale –patrz np. Tramwaje Szczecińskie, które co prawda przetarg rozstrzygnęły, ale tylko na 6 takich pojazdów, które najwcześniej pojawią się u przewoźnika za kilkanaście miesięcy.
Źródło: Infotram.pl

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#818 Post autor: Boguś » 12 kwie 2010, 20:07

luki pisze:#693
Najprawdopodobniej #693 i #694 nie będą już jeździły w składzie. Podobno MPK Łódź znowu coś spaprało z elektryką.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#819 Post autor: mark40 » 12 lut 2011, 16:40

Już chyba każde żelazko z Łodzi ma pordzewiałe schody. Podobnie rdza pojawia się w okolicach tylnej szafki z pulpitem.

MPK Łódź odwaliło niezłą fuszerę. Nie mam okazji jeździć moderusami. Czy w nich też pojawiła się już rdza?

Tutaj najnowsza wersja łódzkich żelazek
http://gtlodz.eu/img26446.htm
http://gtlodz.eu/img26429.htm
http://gtlodz.eu/img26456.htm
Okna wklejane, drzwi odskokowe, rzeźnia pod biletomat.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#820 Post autor: adam86 » 12 lut 2011, 20:09

A to nie jest nowe pudło?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#821 Post autor: Kamil105Na » 12 lut 2011, 20:14

mark40 pisze: Tutaj najnowsza wersja łódzkich żelazek
http://gtlodz.eu/img26446.htm
http://gtlodz.eu/img26429.htm
http://gtlodz.eu/img26456.htm
Okna wklejane, drzwi odskokowe, rzeźnia pod biletomat.
Naprawdę dobra robota. :-) I te wagony pojeżdżą o wiele lat dłużej niż niskopodłogowce.
Co najważniejsze te piękne żelazka mają drzwi odskokowo-przesuwne :eye: A takie wrota są bardzo szczelne, więc zimą nie wieje do środka. W TŚ też by się przydało wreszcie zacząć wymieniać drzwi na odskokowe. I moim zdaniem problemem w naszych żelazkach nie są "słabe farelki", tylko te nieszczelne drzwi starego typu.
adam86 pisze:A to nie jest nowe pudło?
Najprawdopodobniej nowe.
mark40 pisze:Już chyba każde żelazko z Łodzi ma pordzewiałe schody. Podobnie rdza pojawia się w okolicach tylnej szafki z pulpitem.

MPK Łódź odwaliło niezłą fuszerę. Nie mam okazji jeździć moderusami. Czy w nich też pojawiła się już rdza?
.
W Moderusach raczej nie ma rdzy, ale za to w #535 drzwi się nie domykają i pod przednim pomostem przykręcono widoczną z daleka dosyć grubą deskę...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#822 Post autor: Boguś » 12 lut 2011, 22:16

Kamil105Na pisze:A takie wrota są bardzo szczelne, więc zimą nie wieje do środka. W TŚ też by się przydało wreszcie zacząć wymieniać drzwi na odskokowe.
Drzwi odskokowe kompletnie nie nadają się do stopiątek. 3 pary drzwi, a właściwie 2,5 to trochę mało. A z tą szczelnością to nie do końca jest prawda.
Kamil105Na pisze:I moim zdaniem problemem w naszych żelazkach nie są "słabe farelki", tylko te nieszczelne drzwi starego typu.
Właśnie problem leży w zbyt małej ilości nagrzewnic. W wagonach po RB, w których zamontowano 3 nagrzewnice jest zimno. Natomiast w zurkach jest 5 i jest ciepło.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#823 Post autor: memphis » 12 lut 2011, 22:47

Boguś pisze:Drzwi odskokowe kompletnie nie nadają się do stopiątek. 3 pary drzwi, a właściwie 2,5 to trochę mało.
W Warszawie jeżdżą setki takich wagonów, wymiana pasażerów jest ogromna i jakoś żyją. Należy pamiętać, że drzwi otwierane na zewnątrz mają większy prześwit jak są otwarte w porównaniu do tradycyjnych, co przyspiesza wymianę pasażerów. Nie mniej jednak uważam, że mamy na co wydawać pieniądze i niekoniecznie trzeba je wydawać na przebudowę pudeł na trzydrzwiowe.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#824 Post autor: Iwo » 13 lut 2011, 08:49

memphis pisze:W Warszawie jeżdżą setki takich wagonów, wymiana pasażerów jest ogromna i jakoś żyją. Należy pamiętać, że drzwi otwierane na zewnątrz mają większy prześwit jak są otwarte w porównaniu do tradycyjnych, co przyspiesza wymianę pasażerów. Nie mniej jednak uważam, że mamy na co wydawać pieniądze i niekoniecznie trzeba je wydawać na przebudowę pudeł na trzydrzwiowe.

W Szczecinie tak samo, począwszy od oryginalnych Konstalowskich konstrukcji czyli 105Na2KS, modernizacjach własnych ówczesnego MZK, TŚ oraz oczywiście na Tatrach skończywszy. Jedyny problem z tego tupu drzwiami pojawia się zimą przy obfitych opadach śniegu kiedy nie ma komu przystanków odśnieżać - po prostu drzwi w wielu miejscach nie miały jak się otworzyć. Poza tym zapewniają sprawną i szybką wymianę pasażerów.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#825 Post autor: Kamil105Na » 13 lut 2011, 08:50

memphis pisze:
Boguś pisze:Drzwi odskokowe kompletnie nie nadają się do stopiątek. 3 pary drzwi, a właściwie 2,5 to trochę mało.
W Warszawie jeżdżą setki takich wagonów, wymiana pasażerów jest ogromna i jakoś żyją. Należy pamiętać, że drzwi otwierane na zewnątrz mają większy prześwit jak są otwarte w porównaniu do tradycyjnych, co przyspiesza wymianę pasażerów.
Dokładnie. W praktyce jedne drzwi, czy dwoje ustawionych tuż obok siebie nie robi dużej różnicy.
memphis pisze: Nie mniej jednak uważam, że mamy na co wydawać pieniądze i niekoniecznie trzeba je wydawać na przebudowę pudeł na trzydrzwiowe.
Takie remonty mają duże znaczenie, bo ludzie myślą, że to "nowy tramwaj" (na żelazko już mi parę osób tak powiedziało), więc jeśli już wydawać cokolwiek na modernizację (może niekoniecznie na te drzwi), to warto jednak zrobić coś więcej, a nie tylko wymienić grzejniki, siedzenia i kilka innych rzeczy.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#826 Post autor: KZKGaPowicz » 13 lut 2011, 09:43

memphis pisze:W Warszawie jeżdżą setki takich wagonów, wymiana pasażerów jest ogromna i jakoś żyją. Należy pamiętać, że drzwi otwierane na zewnątrz mają większy prześwit jak są otwarte w porównaniu do tradycyjnych, co przyspiesza wymianę pasażerów. Nie mniej jednak uważam, że mamy na co wydawać pieniądze i niekoniecznie trzeba je wydawać na przebudowę pudeł na trzydrzwiowe.
Ja też uważam, że lepiej zmodernizować więcej wagonów niż bawić się w przebudowę pudła.
Ponadto potwierdzam, że w ZURkach jest bardzo ciepło.
Wracając jednak do modernizacji wagonów, to jeśli mnie pamięć nie myli, to w tym roku miały już jakieś wagony pojechać na modernizację, ale jak wiemy są kłopoty ze złożeniem wniosku o dofinansowanie ze środków UE.
Mnie tam podobają się ZURki, "żelaZURki", Moderusy (chociaż znacznie lepsze są w wersji poznańskiej), Protramy i łódzkie "żelazka" w tradycyjnej wersji.
Remonty wykonywane przez ZUR w Chorzowie Batorym moim zdaniem są wystarczające, tylko szkoda, że nie montują wyświetlaczy i nie wymieniają rozruchu.
Ciekawi mnie też jak będą wyglądać drzwi w 111N po RK? A może w nich ZUR zastosuje drzwi otwierane na zewnątrz?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#827 Post autor: adam86 » 13 lut 2011, 15:14

Póki co nie będzie żadnego remontu 111N.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#828 Post autor: Boguś » 13 lut 2011, 18:55

Kamil105Na pisze:Takie remonty mają duże znaczenie, bo ludzie myślą, że to "nowy tramwaj" (na żelazko już mi parę osób tak powiedziało), więc jeśli już wydawać cokolwiek na modernizację (może niekoniecznie na te drzwi), to warto jednak zrobić coś więcej, a nie tylko wymienić grzejniki, siedzenia i kilka innych rzeczy.
To ma być główny argument? Niestety przy maraźmie jaki jest w naszych tramwajach, nawet używany Pt-8 czy E1 dla zwykłego pasażera jest/będzie nowym tramwajem.
memphis pisze:W Warszawie jeżdżą setki takich wagonów, wymiana pasażerów jest ogromna i jakoś żyją. Należy pamiętać, że drzwi otwierane na zewnątrz mają większy prześwit jak są otwarte w porównaniu do tradycyjnych, co przyspiesza wymianę pasażerów.
Może i racja, ale jakoś nie widze takich drzwi w solówkach. Poza tym, faktycznie szkoda kasy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#829 Post autor: DW » 08 kwie 2013, 20:59

Podzieliłem temat "Nowe modernizacje naszych stopiątek w innych miastach" na dwa odrębne, aby oddzielić obecne remonty od poprzednich -"Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009" oraz "Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014"*.

* - tytuł do przedyskutowania. Trzeba się zastanowić czy nie rozdzielić jeszcze remontów w Modertransie i ZUR, ale posty zawarte w temacie tyczą się obu remontów (z tego co kojarzę), więc chyba lepiej zostawić razem.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#830 Post autor: Damian_1947 » 08 kwie 2013, 21:34

DW pisze:Podzieliłem temat "Nowe modernizacje naszych stopiątek w innych miastach" na dwa odrębne, aby oddzielić obecne remonty od poprzednich -"Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009" oraz "Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014"*.

* - tytuł do przedyskutowania. Trzeba się zastanowić czy nie rozdzielić jeszcze remontów w Modertransie i ZUR, ale posty zawarte w temacie tyczą się obu remontów (z tego co kojarzę), więc chyba lepiej zostawić razem.
Jak dla mnie może być, popieram :)
Pozdrawiam ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości