Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#451 Post autor: adam86 » 22 wrz 2008, 12:16

ff pisze:Tramwaje przeznaczone do kasacji są już pozbawione wszelkich części, które mogłyby się gdzieś przydać. Wytypowanie do modernizacji wagonów sprawnych zasila magazyn części zamiennych, bo jest znowu co szabrować (lecz tym razem pod pretekstem wysyłania danych wagonów na remont).
Ale to nie o to chodzi, po prostu te nasze pudła się do niczego nie nadają.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#452 Post autor: Sebastian22 » 30 wrz 2008, 19:23

W SIWZ:

Kod: Zaznacz cały

1. Oczekiwany termin realizacji zamówienia: 10.12.2008 r.
2. Ostateczny termin wykonania zamówienia: 10.06.2009 r.
To kiedy dostaniemy te modernizacje?

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#453 Post autor: Kuba » 30 wrz 2008, 19:36

Ostatni wagon zmodernizowany ma zostać dostarczony do 10.06.2009
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#454 Post autor: Marcin » 30 wrz 2008, 19:36

To kiedy dostaniemy te modernizacje?
No pisze że do 10 czerwca mają być wszystkie gotowe,a pierwsze pewnie dostaniemy na przełomie stycznia i lutego.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#455 Post autor: rafalurbino18 » 01 paź 2008, 07:29

Jak to było z wcześniejszymi modernizacjami? Ile czasu miali w Poznaniu i Łodzi na dostarczenie nam zmodernizowanych wagonów ?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#456 Post autor: DW » 01 paź 2008, 19:01

Sebastian22 pisze:W SIWZ:

Kod: Zaznacz cały

1. Oczekiwany termin realizacji zamówienia: 10.12.2008 r.
2. Ostateczny termin wykonania zamówienia: 10.06.2009 r.
To kiedy dostaniemy te modernizacje?
Tak jak jest napisane w SIWZ oczekiwanym terminem realizacji zamówienia (modernizacji wszystkich 20 wagonów) jest 10 grudnia br. Za przeprowadzenie i zakończenie remontu 1 wozu przez wykonawcę otrzymywał on w przetargu 1 punkt w kategori "termin realizacji zamówienia". Analizując plik informujący o wyborze najkorzystniejszej oferty można wywnioskować, że MPK zapewniło, że do 10 grudnia wykona remont 10 wozów. Co do pozostałych 10 to najprawdop. nie później niż do 10 czerwca. Chociaż można się spodziewać, że będą przybywać już na początku roku (sądzę, że w I kwartale się wyrobią).

Do wysłania do Łodzi przygotowywane są już wagony ze Stroszka. Na ostatnim torze za halą stoją odstawione:
- #683 (szabrowany z części)
- #766 (który w I SIWZ nie był wytypowany do modernizacji, więc możliwe, że co do niego są inne zamierzenia)
- #775 (uszkodzony po wypadku, więc nie wiadomo, czy w takim stanie zostanie wysłany; chociaż skoro to ma być RK, to pewnie jego uszkodzenia (które nie jest aż tak znaczne) nie zaważy na wysłaniu jego na remont).

Wszystkie wytypowane będzińskie wozy na razie jeżdżą. Jedynie skład #670+669, który został wytypowany wypożyczono do Zawodzia. Chociaż pewnie przewidziano to, że będzie tam najpóźniej do czasu wysłania go na remont.
rafalurbino18 pisze:Jak to było z wcześniejszymi modernizacjami? Ile czasu miali w Poznaniu i Łodzi na dostarczenie nam zmodernizowanych wagonów ?
Z tym to bywało różnie i do końca to tego chyba nie wiadomo, bo jeśli dobrze pamiętam, to w obu przydkach w przetargu przekroczono oczekiwany termin realizacji zamówienia, ale ile to było, to można się tylko domyślać po tym, kiedy przybyły do nas moderusy i żelazka.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#457 Post autor: Sebastian22 » 01 paź 2008, 19:34

To wiadomo już jakie numery pojadą na mod. z RK-1?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#458 Post autor: DW » 01 paź 2008, 19:46

Sebastian22 pisze:To wiadomo już jakie numery pojadą na mod. z RK-1?
Według pierwszego zamówienia miały to być: #665, #667, #670+669 i #761. W obecnym zamówieniu w SIWZ nie umieszczono już numerów wozów, więc pewności nie ma...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#459 Post autor: ff » 01 paź 2008, 19:49

Man nadzieję, że coś pozmieniają. Dziwne zostawiać taką ruinę jak 762, a 667 wysłać na remont (czyli praktyce do kasacji).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#460 Post autor: Boguś » 02 paź 2008, 19:03

ff pisze:Man nadzieję, że coś pozmieniają. Dziwne zostawiać taką ruinę jak 762, a 667 wysłać na remont (czyli praktyce do kasacji).
#762 ma/miał mieć remont bieżący w ZUR.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#461 Post autor: DW » 02 paź 2008, 20:52

Boguś pisze:
ff pisze:Man nadzieję, że coś pozmieniają. Dziwne zostawiać taką ruinę jak 762, a 667 wysłać na remont (czyli praktyce do kasacji).
#762 ma/miał mieć remont bieżący w ZUR.
Informację o RB #762 usłyszałem w Będzinie w lutym br. Tylko, że wtedy mówiono też tylko o RK #334, a RB #509 i #627 - nic. Zresztą nie ma w tym nic dziwnego, bo zarząd TŚ, który podejmuje decyzje o tym jakie wagony mają przejść remont cały czas coś zmienia i zajezdnia nigdy nie jest pewna, czy w ostatniej chwili się coś nie zmieni.

Co do wytypowanych wozów z Będzina to rzeczywiście #665, #761 i #670+669 są dość mocno wysłużone i jest to raczej dobra decyzja, ale #667 wydaję się być w dobrym stanie technicznym. W marcu 2007 r. przeszedł większą naprawę związaną m.in. z odświeżeniem wnętrza i odmalowaniem, ale widocznie technicznie nie należy do lepszych wozów.

#762 w bieżącym zamównieniu na modernizacje został wytypowany jako wagon rezerwowy, więc można się spodziewać, że jednak nie poślą go do ZURu na RB, tylko do innego miasta na RK. Podobnie może być też za niedługo z #621, który został wytypowany jako rezerwowy już w przetargu na modernizację dwóch wagonów. Możliwe, że zostałby już wystawiony do modernizacji, gdyby nie to, że w maju 2007 uczestniczył w wypadku, po którym posłano go na remont do ZUR, który jednak różnił się od pozostałych zakresu prac przy pozostałych wozach po wypadkach (poza naprawą uszkodzonej ściany, niewielkiemu odświeżeniu wnętrza i malowania zewnętrznego nie poczyniono przy nim najprawdop. większych prac; wagon wyróżnia się też tym, że ściany przy stopniach wejściowych nie zostały pomalowane na czarno, jak w pozostałych przypadkach, tylko na szaro, chociaż to jest raczej mało istotne ;) )

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#462 Post autor: ff » 02 paź 2008, 22:33

DW pisze:Podobnie może być też za niedługo z #621, który został wytypowany jako rezerwowy już w przetargu na modernizację dwóch wagonów. Możliwe, że zostałby już wystawiony do modernizacji, gdyby nie to, że w maju 2007 uczestniczył w wypadku, po którym posłano go na remont do ZUR
Patrząc na obecnie wytypowane wagony zarówno główne jak i rezerwowe można stwierdzić, że nie chcą modernizować wagonów starszych niż z 1984 roku, więc 621 by się nie załapał. Chociaż z czasem z kolejnymi przetargami może będą obniżać pułap, bo przy pierwszym przetargu na modernizację nie sięgnęli głębiej niż do 1987 roku.

A przetarg na kapitalki to był kompletny misz-masz i brak konsekwencji, ale może nie jest to ustalane na szczeblu centralnym tylko w samych zajezdniach. W Gliwicach - kasacja i wagon, który wkrótce poszedł do kasacji, a w Będzinie wagony jeżdżące, z którego rezerwowy nawet odratowywano po wypadku. Podobny brak konsekwencji przy kapitalkach zewnętrznych, a ewentualne remontowanie 334 tylko to potwierdzi :)

Ciekawe czy z 737, 759, 777, 779 i 782 będą robione lub już są robione na żelazka, które trafią do nas :) A może już gdzieś śmigają w Polsce? :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#463 Post autor: Peter » 06 paź 2008, 21:55

Patrząc na zdjęcie rozwalonego łódzkiego żelazka tak się zastanawiam czy rzeczywiście patent z tymi tworzywami sztucznymi jest taki bezpieczny... :arrow: Foto
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#464 Post autor: DW » 19 paź 2008, 09:42

Peter pisze:Patrząc na zdjęcie rozwalonego łódzkiego żelazka tak się zastanawiam czy rzeczywiście patent z tymi tworzywami sztucznymi jest taki bezpieczny... :arrow: Foto
Jak widać nie za bardzo, bo nasze wygląda podobnie... - http://www.tramwaje.cp6.win.pl/forum/do ... php?id=517

Na forum WPK "jajo" napisał, że z Będzina do Łodzi na modernizacje pojechały już jakieś 3 wozy. Wszystkie wytypowane wcześniej (#665, #667, #670+669, #761) kursowały jeszcze w tym tygodniu (co najmniej do środy), więc one raczej nie pojechały.
Ostatnio na trasie nie pojawiają się #532 i #440+446. Pierwszy nie kursuje miesiąc, a skład prawie 2 tyg., więc najbardziej pasowałoby na nie.
#540 i #575 odstawione są po wypadkach, ale były raczej w lepszym stanie, więc je odrzucam. #536 i #538 to 105N, więc też.
Jedynie #498, który od początku lipca był odstawiony po wykolejeniu mógł zostać również wysłany, gdyż jego stanie nie był za ciekawy...
Ciekawi mnie tylko dlaczego zrezygnowano z wozów wytypowanych w pierwszy przetargu. #665 i #670+669 RK na pewno by się przydał. #761 raczej też. #667 jedynie wygląda na nieco lepszy pod względem technicznym, ale może to tylko pozory.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#465 Post autor: Marcin » 19 paź 2008, 13:03

DW pisze:Ciekawi mnie tylko dlaczego zrezygnowano z wozów wytypowanych w pierwszy przetargu. #665 i #670+669
Ten drugi napewno dla tego że zadomowił się na Zawodziu,a teoria z #440+446 wydaje mi się być słuszna chociaż Będzin ma kilka gorszych heblo-składów które mogły by iść do Łodzi lub ZUR.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#466 Post autor: Peter » 19 paź 2008, 14:57

Gdyby wysłali skład #440+446 (1976r. + 1977r.) byłby póki co najstarszym wysłanym składem. :) Na pewno zniknął #694 i możliwe że #693 również, ale jakoś na razie nie widzę zdjęć naszych wagonów z drugiej dostawy do modernizacji w Łódzkiej Galerii Transportowej tak jak to było na tej podstronie. ;)
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#467 Post autor: rzelfix » 22 paź 2008, 15:27

W tej chwili na Stroszku na wyjazd czeka laweta z załadowanym już #775. I wydaje mi się, że poczeka jeszcze do wieczora :)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#468 Post autor: R_G » 22 paź 2008, 15:32

#440+446 jednak nie pojechał do Łodzi, tak więc żaden z będzińskich składów na modernizacje nie pojechał. Jedyne możliwości to #498, #532 oraz po wypadkach #525(ZUR), #540, #575
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#469 Post autor: ff » 22 paź 2008, 19:24

Pewnie nic z Będzina nie pojechało. To są wagony za stare. Myślę, że wysłano stamtąd coś bytomskiego (mam głównie na myśli 683), który nie dość, że pierwszy stał na Stroszku w kolejce do wywozu, to wskazywał też na to postęp szabrunku.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#470 Post autor: Kuba » 22 paź 2008, 19:37

Z Będzina mogli wysłać ten Stroszkowy pomarańczowy, który jechał razem z #711+712. Bodajże on nie miał tylnej szyby a kasetka była otwarta i 'wieko' wisiało do dołu.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#471 Post autor: ff » 22 paź 2008, 20:11

Kuba pisze:Z Będzina mogli wysłać ten Stroszkowy pomarańczowy, który jechał razem z #711+712. Bodajże on nie miał tylnej szyby a kasetka była otwarta i 'wieko' wisiało do dołu.
Z pewnością. ale to chyba było później...?

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#472 Post autor: Kuba » 22 paź 2008, 20:22

ff pisze:
Kuba pisze:Z Będzina mogli wysłać ten Stroszkowy pomarańczowy, który jechał razem z #711+712. Bodajże on nie miał tylnej szyby a kasetka była otwarta i 'wieko' wisiało do dołu.
Z pewnością. ale to chyba było później...?
No tak, w poniedziałek [20.10.2008]...

Post oznaczony numerem 20000 :!: W rzeczywistości jest ich trochę mniej z powodu kasacji. Gratuluję ;) / ff
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Kuba, łącznie zmieniany 2 razy.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#473 Post autor: DW » 22 paź 2008, 21:35

W sobotę rano na WPK ktoś już pisał, że z Będzina wywieźli już 3 wozy, ale aż tyle będzińskich raczej nie mogło pojechać, bo mogły to być tylko #498 lub #532 (ew. rozbity #540).
Zarówno #525, jak i #575 przechodzą remont w ZUR o czym więcej w odpowiednim temacie o RB (tam cytuję wypowiedź z WPK).

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#474 Post autor: 105Na » 24 paź 2008, 12:09

eh rozwieje wasze wątpliwości RK-1 wysłał puki co wozy #761 i #762

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#475 Post autor: luki » 24 paź 2008, 12:50

105Na pisze:eh rozwieje wasze wątpliwości RK-1 wysłał puki co wozy #761 i #762
Co do tego pierwszego to tak jak było w SIWZie. #762 był jako rezerwa, więc widać coś nie może jechać, wybrane wozy wcześniej były - 665, 667 (para do ew. składu 665+667) oraz 670+669 (para do ew. składu 669+670).
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#476 Post autor: Kamil » 24 paź 2008, 13:39

luki pisze:Co do tego pierwszego to tak jak było w SIWZie. #762 był jako rezerwa, więc widać coś nie może jechać, wybrane wozy wcześniej były - 665, 667 (para do ew. składu 665+667) oraz 670+669 (para do ew. składu 669
670+669 po modernizacji ma wrócić prawdopodobnie do Będzina

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#477 Post autor: R_G » 24 paź 2008, 15:27

To może będziemy mieli-ewentualnie-skład jak za dawnych lat :) #761+762 Szczerze mówiąc jestem zadowolony że #762 pojechał. Tylko tak jak pisałem co do #525 i #575 RK-1 na brak składów nie narzeka i skład może powstać dopiero po jakiś defektach w elektryce itp. na razie wyjadą raczej jako solówki. #665 niech wezmą bo jest okropny.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#478 Post autor: DW » 24 paź 2008, 17:27

105Na pisze:eh rozwieje wasze wątpliwości RK-1 wysłał puki co wozy #761 i #762
Jesteś pewien, że to one pojechały? #761 jeszcze wczoraj kursował normalnie na 21, a #762 widziany był jeszcze 4 dni temu, więc może dopiero pojadą.

Coś czuję, że #670+669 jednak nie pojedzie. Chociaż najpierw myślałem, że pojeździ jeszcze do końca kampanii reklamowej i bez zdejmowania reklamy pojedzie do Łodzi. Niby nadal jeździ w reklamie, jak posłali/poślą #762 to pewnie on nie pojedzie.

Mam nadzieję, że co do #665 plany się nie zmienią, bo wnętrze wygląda okropnie (a wygląd zewnętrzny również nie jest za ciekawy)..

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#479 Post autor: ff » 24 paź 2008, 19:03

DW pisze:Coś czuję, że #670+669 jednak nie pojedzie. Chociaż najpierw myślałem, że pojeździ jeszcze do końca kampanii reklamowej i bez zdejmowania reklamy pojedzie do Łodzi. Niby nadal jeździ w reklamie, jak posłali/poślą #762 to pewnie on nie pojedzie.
Gdyby był cały czas w Będzinie i dostałby Douglasa, to byśmy znali odpowiedź, że nie jedzie :) A tak ciągle może pojechać w drugiej turze.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#480 Post autor: Boguś » 24 paź 2008, 21:30

ff pisze:
DW pisze:Coś czuję, że #670+669 jednak nie pojedzie. Chociaż najpierw myślałem, że pojeździ jeszcze do końca kampanii reklamowej i bez zdejmowania reklamy pojedzie do Łodzi. Niby nadal jeździ w reklamie, jak posłali/poślą #762 to pewnie on nie pojedzie.
Gdyby był cały czas w Będzinie i dostałby Douglasa, to byśmy znali odpowiedź, że nie jedzie :) A tak ciągle może pojechać w drugiej turze.
Poza tym szykuje kolejna dostawa krakusów. Jeśli Zawodzie coś dostanie, a zakładam, że tak, to #604+603 i #670+669 mogą wrócić do Będzina.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#481 Post autor: Sebastian22 » 25 paź 2008, 13:14

Boguś pisze:
ff pisze:
DW pisze:Coś czuję, że #670+669 jednak nie pojedzie. Chociaż najpierw myślałem, że pojeździ jeszcze do końca kampanii reklamowej i bez zdejmowania reklamy pojedzie do Łodzi. Niby nadal jeździ w reklamie, jak posłali/poślą #762 to pewnie on nie pojedzie.
Gdyby był cały czas w Będzinie i dostałby Douglasa, to byśmy znali odpowiedź, że nie jedzie :) A tak ciągle może pojechać w drugiej turze.
Poza tym szykuje kolejna dostawa krakusów. Jeśli Zawodzie coś dostanie, a zakładam, że tak, to #604+603 i #670+669 mogą wrócić do Będzina.
Wiadomo co ile sztuk chcą sprowadzić i kiedy?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#482 Post autor: Peter » 25 paź 2008, 20:32

Sebastian22 pisze:Wiadomo co ile sztuk chcą sprowadzić i kiedy?
Póki co mówi się o kolejnych 4 sztukach, ale w odpowiednim temacie. :-)
*SDIP (U.N.O.)

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#483 Post autor: Kamil » 26 paź 2008, 19:25

Nie wiem czy coś poszło do modernizacji,raczej powinien 670+669

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#484 Post autor: Marcin » 26 paź 2008, 19:32

Kamil pisze:Nie wiem czy coś poszło do modernizacji,raczej powinien 670+669
Prawdopodobnie jak było pisane poszły #761 i #762.

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#485 Post autor: Kamil » 26 paź 2008, 20:20

Marcin pisze:Prawdopodobnie jak było pisane poszły #761 i #762
chodziło mi z zawodzia

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#486 Post autor: Boguś » 26 paź 2008, 21:05

Kamil pisze:
Marcin pisze:Prawdopodobnie jak było pisane poszły #761 i #762
chodziło mi z zawodzia
Z Zawodzia pojechały #694 i #693. #670+669 nadal jeździ.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#487 Post autor: Peter » 27 paź 2008, 06:32

Jak się dowiedziałem od Kolegów z Łodzi dotarło już kilka sztuk. Pewnie większość z nich to te o których pisaliśmy. Około 2 tygodnie temu #693 stał w hali już nieco rozebrany. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#488 Post autor: Kuba » 27 paź 2008, 17:19

W będzińskiej zajezdni stoi jakiś brudas na lawecie ; ). Znaczy się, nie wiem czy jeszcze stoi ale o 16.20 stał ; )
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#489 Post autor: DW » 27 paź 2008, 20:55

Kuba pisze:W będzińskiej zajezdni stoi jakiś brudas na lawecie ; ). Znaczy się, nie wiem czy jeszcze stoi ale o 16.20 stał ; )
Skoro nie podałeś numeru wozu, to pewnie go nie zauważyłeś :(
Ciekawe, czy to #761 lub #762, czy może jeszcze coś innego...

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#490 Post autor: Kuba » 27 paź 2008, 22:36

DW pisze:
Kuba pisze:W będzińskiej zajezdni stoi jakiś brudas na lawecie ; ). Znaczy się, nie wiem czy jeszcze stoi ale o 16.20 stał ; )
Skoro nie podałeś numeru wozu, to pewnie go nie zauważyłeś :(
Ciekawe, czy to #761 lub #762, czy może jeszcze coś innego...
No trudno żeby zobaczyć kiedy się jedzie jakieś 100km/h na tej trasie obok zaj ; P
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#491 Post autor: Peter » 30 paź 2008, 19:43

Tymczasem MPK Łódź na swojej stronie chwali się kolejnymi modernizacjami dla TŚ => Link
Obrazek

Ślązakom przypadły do gustu łódzkie tramwaje 2008-10-29 14:31

Dwadzieścia wagonów należących do Tramwajów Śląskich zyska drugą młodość w Łodzi. Pierwszy pojazd po modernizacji przeprowadzonej w hali MPK-Łódź właśnie wraca na południe Polski. Dziewięć kolejnych trafi tam do końca roku. Pozostałe pojadą na Śląsk do czerwca 2009 roku.
To już kolejne tego typu prace realizowane przez łódzkiego przewoźnika. Zaczęło się w połowie lat 90. Wtedy MPK-Łódź zaczęło wykonywać pierwsze kapitalne remonty własnych najpopularniejszych tramwajów - typu 805. Dzięki doświadczeniu pracowników, za stosunkowo niewielkie pieniądze, wagony zyskiwały drugą młodość i kilkanaście lat życia.
Taki remont obejmuje niemal wszystko, włącznie z blachą i przedziałem pasażerskim. Do odnowienia jednego wagonu zużywa się: 6.455 m kabli, 1.864 końcówki kablowe, prawie 140 kg śrub, podkładek i nakrętek oraz 3.117 kg blachy, głównie o grubości 1,5 i 2 mm.
MPK-Łódź rocznie odnawia do 30 swoich szynowców. Od 1994 roku, remont kapitalny przeszło około 350 łódzkich wagonów typu 805 Na, z czego część ma także zmodernizowany układ napędowy, a 100 – nowoczesny design, który staje się ich znakiem rozpoznawczym. Pierwsze dwa prototypowe wagony z unowocześnionym wyglądem wyjechały z hali w 2003 roku. Od trzech lat każdy modernizowany tramwaj zyskuje również nowy design.
Na początku obecnej dekady szefowie MPK-Łódź wpadli na kolejny pomysł: skoro wiemy jak to robić, to czemu na tym nie zarabiać. Cztery lata temu wyremontowano pierwsze gdańskie wagony. W sumie było ich 30. Na przełomie lat 2006 i 2007, halę remontową w Łodzi opuściło sześć wagonów wyremontowanych dla MPK w Poznaniu. Do Torunia sprzedano zaprojektowane przez łodzian elementy nowego designu wagonu.
Później przyszła kolej na tramwaje ze Śląska. Na przełomie ubiegłego i obecnego roku w Łodzi zmodernizowano pięć wagonów. Po realizacji tego zamówienia, właściciel pojazdów, czyli spółka Tramwaje Śląskie, przeprowadził ankietę. Ponieważ część wagonów przekazał do modernizacji także w firmach w Poznaniu i na Śląsku, spytał w ankiecie swoich pasażerów, które z odnowionych pojazdów najbardziej odpowiadają oczekiwaniom podróżnych. Pytania dotyczyły kilku zagadnień. Tylko w jednej kategorii nie wygrały „łódzkie” wagony. Trudno się więc dziwić, że łódzki przewoźnik wygrał kolejny przetarg, które jest realizowany obecnie.
Tak specjalistyczne prace są możliwe, dzięki posiadaniu przez MPK-Łódź wykwalifikowanych pracowników Sekcji Remontowej. Pracuje w niej prawie 200 osób. Dzięki nim, firma może teraz naprawiać własne wagony, a nawet zarabiać wykonując te same prace dla innych przewoźników. Tylko w ubiegłym roku na remontach wagonów z innych miast, łódzkie MPK zyskało ponad 2 mln zł. Dzięki realizowanemu obecnie kontraktowi, ten rok, podobnie jak i następny mogą być jeszcze lepsze. Takie dodatkowe przychody są niezbędne, bo spółka jest w trakcie niezwykle kosztownej wymiany taboru. W ciągu ostatnich trzech lat kupiono 198 autobusów i 10 nowych tramwajów. Tymczasem jeden 12-metrowy autobus kosztuje od 700 do 800 tys. zł. 18-metrowy przegubowiec jest droższy o kolejne 200-300 tys. zł.
Drugie zdanie może być jakąś informacją :-)
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#492 Post autor: ff » 30 paź 2008, 19:48

Szkoda, że nie wspomnieli nic o wytrzymałości ich wynalazków, o czym niedawno się przekonalismy.

Jakieś mieszane uczucia mam po tym artykule. Właściwie fundujemy Łodzi odnowę taboru.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#493 Post autor: Boguś » 30 paź 2008, 19:49

a 100 – nowoczesny design, który staje się ich znakiem rozpoznawczym.
Ten nowoczesny design stanowi poważne zagrożenie dla motorniczego podczas wypadku. Przykład: ostatnia czołówka #782 z #771 na Wełnowcu.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#494 Post autor: Peter » 30 paź 2008, 19:51

ff pisze:Jakieś mieszane uczucia mam po tym artykule. Właściwie fundujemy Łodzi odnowę taboru.
Niezłą kasę za te modernizacje dostają. Tymczasem u nas KZK GOP mówi że nie ma w zasadzie na nic pieniędzy i trzeba będzie dalej ciąć nie mówiąc o tej dzisiejszej rewelacji z Faktu.
*SDIP (U.N.O.)

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#495 Post autor: Karol » 30 paź 2008, 22:12

Play station 693 był widziany w Bogucicach już około środy ;-)

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#496 Post autor: 105Na » 31 paź 2008, 08:55

Boguś pisze:
a 100 – nowoczesny design, który staje się ich znakiem rozpoznawczym.
Ten nowoczesny design stanowi poważne zagrożenie dla motorniczego podczas wypadku. Przykład: ostatnia czołówka #782 z #771 na Wełnowcu.
Firma wysłała pismo do MPK w ramach propozycji na razie, żeby wzmocnili czoło wozu przy modernizacji właśnie w związku z czołówką, która pokazała słabe strony...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#497 Post autor: Peter » 31 paź 2008, 21:49

105Na pisze:Firma wysłała pismo do MPK w ramach propozycji na razie, żeby wzmocnili czoło wozu przy modernizacji właśnie w związku z czołówką, która pokazała słabe strony...
Zrobią, ale za dodatkową opłatą ;-)
Mnie to osobiście dziwi, że w kraju który zowie się państwem prawa wypuszcza się pojazdy z praktycznie prawie tekturowymi ścianami przednimi za kupę pieniędzy i jest wszystko w porządku. W zasadzie czego się czepiamy ?
Musi znowu zginąć parę osób, żeby problem zauważono ? :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#498 Post autor: ff » 12 lis 2008, 23:46

Coś nie pojawiają się na torach wagony 732 i 733 z Gliwic. Na trasie ostatni raz były widziane 3 listopada, czyli już ponad tydzień temu. Czyżby były szykowane do wywozu?

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#499 Post autor: rafalurbino18 » 13 lis 2008, 08:03

ff pisze:Coś nie pojawiają się na torach wagony 732 i 733 z Gliwic. Na trasie ostatni raz były widziane 3 listopada, czyli już ponad tydzień temu. Czyżby były szykowane do wywozu?
Być może. Jeśli nie pojawią się jeszcze w następnych dniach to możliwe, że będą już w Łodzi.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#500 Post autor: Peter » 15 lis 2008, 12:23

piotrekw na forum WPK napisał, że już stoi skład żelazek #693+694 na Zawodziu i ma podobno wyjechać na 16 :-)
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości