Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#401 Post autor: R_G » 25 cze 2008, 13:13

kamil_w880i pisze:A te wszstkie wagony to idą do MPK Łódź do modernizacji?
Po to jest przetarg żeby rozstrzygnąć jaki zakład je zmodernizuje.
Tak jak rafalurbino18 napisał dobrze że żadnej Zajezdni nie faworyzują, ale dziwi mnie dlaczego #665 i #666 z Będzina nie idą na skład. Czyżby zabobony z #666 :mryellow: A może lepszy stan techniczny :D Kolorystyka zostanie utrzymana w Śląskich kolorach, ale te listwy aluminiowe :mryellow:
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#402 Post autor: ff » 25 cze 2008, 13:39

Mika0005 pisze:Kolorystyka zostanie utrzymana w Śląskich kolorach, ale te listwy aluminiowe :mryellow:
Z żółtą wkładką :)

Odcienie kolorów pudła i drzwi mają tym razem swoje dokładne kody:
- czerwony RAL 3020 Obrazek
- kość słoniowa RAL 1015 Obrazek

Do czarnego i szarego kodów nie podano :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#403 Post autor: Peter » 25 cze 2008, 17:08

DW pisze:#700 z RK-2
Przebudowa na solówkę ? Wagon ten ma dość duże dziury w blacharce, więc może jednak doczeka się remontu w ZUR...

Przy okazji prawdopodobnie przetwornice statyczne po wagonach #665, #667, #681, #683, #684, #732, #733, #742, #761, #765, #783, #784, #775, #778, #786 przejdą do innych wagonów, czyli jak dobrze liczę 15 sztuk. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#404 Post autor: rafalurbino18 » 25 cze 2008, 18:20

Tramwaje Śląskie nie wyróżniły żadnej zajezdni tak jak wcześniej pisałem tylko, żeby nie okazało się później, że jedna zajezdnia dostanie 2 składy i solówkę, druga zaś 3 solówki i skład, albo i 5 solówek, bo postawili na solówki, a o składach tylko kilku pomyśleli. Co do ewentualnych składów, które w przyszłości dotrą do zajezdni np. Gliwice - chciałbym aby nie było też tak, że oba jeździć będą na linii nr 4 a na trójkę już nic nie dadzą. Co do innych zakładów (nie licząc Będzina, bo tam też są tylko dwie linie obsadzone składami) składy mogłyby wędrować po różnych liniach, a nie tylko np. na linię 7 i 19.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#405 Post autor: R_G » 25 cze 2008, 19:50

rafalurbino18 pisze: żeby nie okazało się później, że jedna zajezdnia dostanie 2 składy i solówkę, druga zaś 3 solówki i skład, albo i 5 solówek, bo postawili na solówki,
Myślę że będzie dokładnie tak jak wcześniej przedstawił to ff
ff pisze:Będzin:
- 665 i 667 (para do ew. składu 665+667)
- 670+669 (para do ew. składu 669+670)
- 761 (solówka z gniazdami z tyłu)


Katowice:
- 694+693 :!: (para do ew. składu 693+694)
- 783+784
- 699 (solówka z gniazdami z tyłu)

A co będzie wtedy z 700? :?

Bytom:
- 683 i 684 (para do ew. składu 683+684),
- 775 i 778 (para do ew. składu 775+778),
- 681 (solówka z gniazdami z tyłu)

Gliwice:
- 732 i 733 (para do ew. składu 732+733),
- 765 i 786 (para do ew. składu 765+786),
- 742 (solówka z gniazdami z tyłu)
Z resztą same zjezdnie będą decydowały czy będą w ogóle jeździć w składach ;)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#406 Post autor: DW » 25 cze 2008, 21:58

rafalurbino18 pisze:żeby nie okazało się później, że jedna zajezdnia dostanie 2 składy i solówkę, druga zaś 3 solówki i skład, albo i 5 solówek, bo postawili na solówki, a o składach tylko kilku pomyśleli
Jest dokładnie powiedziane, które wozy mają mieć gniazda z przodu, a które z tyłu. Początkowo pewnie większość wagonów będzie jeździła solo (bo wszystkie będą miały dobrze wyposażoną kabinę motorniczego i w dodatku z klimą).

-------------------------------------------
Wagon #737 został niedawno obklejony naklejkami z napisem "fms". Są one prawie wszędzie, gdzie można je było nakleić (na drzwiach, poręczach, suficie, kasownikach, oknach).
Natomiast na dolnej szybce drzwi motorniczego naklejono jakiś plakat, a na blacie przy ręcznym zadajniku jazdy umieszczony kawałek kuchennej wykładziny... ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#407 Post autor: Boguś » 26 cze 2008, 19:52

ff pisze: A co będzie wtedy z 700? :?
Może gdzieś podepną, np. do #728?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#408 Post autor: Peter » 26 cze 2008, 21:27

A może będzie #262+700... :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#409 Post autor: DW » 10 lip 2008, 12:22

Pojawiły się pytania wykonawców co do przetargu na modernizację wagonów:
:arrow: http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tania1.pdf
oraz... protest pana Cegielskiego ;)
:arrow: http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... otest1.pdf

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#410 Post autor: luki » 10 lip 2008, 12:52

DW pisze:oraz... protest pana Cegielskiego ;)
Nie dziwię się.
Już zdaje się rok temu było pytanie wykonawcy czy jako doświadczeniu uznają budowę wagonów 123N podobnego konstrukcyjnie do 105N, jednak z uwagi na to że nie robili nic przy prawdziwych stopiątkach nie mogli oni wsiąść udziału w tamtym przetargu.
Widać że się w końcu wkurzyli że są dyskryminowani.
W aktualnym proteście można zauważyć:
koniecznością wykazanie się przez wykonawców niezbędnym
doświadczeniem w postaci wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed
dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług w
zakresie napraw głównych lub modernizacji minimum 3 szt. wagonów
tramwajowych serii 105N
z zastosowaniem technologii piaskowania
(śrutowania) powierzchni konstrukcji celem mechanicznego oczyszczenia z
korozji oraz technologii malowania metodą natryskową
i załączenia w tym zakresie zgodnie z postanowieniami Sekcji III pkt 2.3.

naruszenie art. 7 ust. 1 oraz art. 22 ust. 2 Ustawy PZP poprzez
określenie warunku udziału w Postępowaniu w sposób naruszający
zasadę uczciwej konkurencji
i równego traktowania wykonawców.

Na powyższej podstawie Protestujący wnosi o unieważnienie
Postępowania
z uwagi na brzmienie art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 38 ust.5
Ustawy PZP.

Protestujący posiada interes prawny w złożeniu niniejszego protestu
zgodnie z art. 179 ust. 1 Ustawy PZP, bowiem jako długoletni producent
pojazdów szynowych, w tym także tramwajów, jest w stanie należycie
wykonać przedmiot zamówienia
, a poprzez naruszenie przez Zamawiającego
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#411 Post autor: DW » 16 lip 2008, 12:26

Wniesiony parę dni temu protest unieważniono:
:arrow: http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... t1_roz.pdf

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#412 Post autor: rafalurbino18 » 01 sie 2008, 20:55

[quote="Użytkownik "D@nielson" na forum WPK"]No i będą kolejne żelazka :D[/quote]Na forum jest jeszcze mowa o ewentualnych protestach ale póki co na Śląsku mają pojawić się wagony zmodernizowane w Łodzi.

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#413 Post autor: 105Na » 05 sie 2008, 09:59

Przetarg został unieważniony, cała procedura zacznie się od początku...

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#414 Post autor: Marcin » 05 sie 2008, 12:09

Jak tak będą co chwilę unieważniać to się tych modernizacji doczekamy już po EURO 2012 :/

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#415 Post autor: Kuba » 09 sie 2008, 10:15

http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... szenie.pdf
I znów na nowo.
Poprawiona waluta. Nie ma EUR jest PLN [17.000.000,00]
Termin realizacji: 10/06/2009
Termin składania ofert: 17/09/2008 godz. 10.45
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#416 Post autor: Peter » 09 sie 2008, 15:57

Być może to unieważnili z powodu pomyłki w walucie...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#417 Post autor: Boguś » 13 sie 2008, 20:48

Pojawił się także :arrow: SIWZ.
Otwarcie ofert 17 września. Co ciekawe nie wymieniono wagonów, jakie zostały wytypowane do modernizacji. Czy w tym przypadku nadal aktualne są wagony wymienione w poprzednim SIWZ?

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#418 Post autor: Wiroos » 14 sie 2008, 00:01

Boguś pisze:Czy w tym przypadku nadal aktualne są wagony wymienione w poprzednim SIWZ?
Raczej tak.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#419 Post autor: R_G » 29 sie 2008, 14:02

Wyjechał wagon #782 któremu dostało się podczas wypadku kiedy to doczepa #263 wpadła na żelazko.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#420 Post autor: Kuba » 11 wrz 2008, 20:56

"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#421 Post autor: Marcin » 19 wrz 2008, 16:24

I fajnie :) to było do przewidzenia że wygrają ale ciekawi mnie jak wyglądały by po remoncie te wagony jakby wygrał Cegielski,miały by przód od 123N ? ;).

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#422 Post autor: Sebastian22 » 19 wrz 2008, 17:52

Hmm szkoda że nie cegielski, było by znów coś innego....szkoda że nie będziemy mieć moderusów ale tych jak dla Poznania...

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#423 Post autor: Marcin » 19 wrz 2008, 18:16

Sebastian22 pisze:Hmm szkoda że nie cegielski, było by znów coś innego
Ja tam nie płaczę że przegrali,po co nam kolejne nowe mordki nie wiadomo co by nam wywinął Cegielski a Modertrans zdaje się wogóle nie startował w tym przetargu bo wiedzieli że przegrają.Cieszę się że Łódź wygrała ludzie przyzwyczaili się już do "żelazek" :).

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#424 Post autor: Kuba » 19 wrz 2008, 18:22

A w Moderusie są fajne siedzenia. Takie jakieś wygodniejsze.

Zgadzam się z Marcinem. Za dużo by było różnych tramwajów. Poza tym czy Łódź zostanie przy tych samych imejdżach ?
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#425 Post autor: Marcin » 19 wrz 2008, 18:27

Kuba pisze:A w Moderusie są fajne siedzenia. Takie jakieś wygodniejsze.
W ogóle moderus od środka wygląda lepiej niż żelazko jest jakby wyciszony,gdyby tak połączyć jakoś wnętrza moderusa z wyglądem żelazka byłby całkiem przyjemny i dla oka i dla komfortu jazdy tramwaj.
Kuba pisze:Poza tym czy Łódź zostanie przy tych samych imejdżach ?
Wydaje mi się że tak,po co mieli by zmieniać coś co jest dobre,z kolei ciekawi mnie czy ZUR byłby w stanie remontować wagony z zewnątrz tj.z innych miast gdyby wymyślił własny image :twisted: .

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#426 Post autor: Peter » 19 wrz 2008, 18:32

Z punktu widzenia unifikacji tyrystorków podoba mi się ten wybór :-)
Ciekawe czy będą składy na stałe, bo doczep czynnych o ile dobrze wiem nie będzie a troska TŚ o poźniejszy stan kabin ewentualnych drugich wagonów może przesądzić o "usolówkowieniu".
*SDIP (U.N.O.)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#427 Post autor: Marcin » 19 wrz 2008, 18:39

Peter pisze:Ciekawe czy będą składy na stałe, bo doczep czynnych o ile dobrze wiem nie będzie
Jeśli chodzi o składy mogli by zrobić coś na wzór żelazek dla Gdańska gdzie tylko przód pierwszego wagonu i tył drugiego są nowe a doczepa jest czynna,ale musiało by być pewne że będą to składy na stałe.

A tak trochę z innej beczki gdzie w doczepie czynnej znajduje się linka od pantografu bo jadąc takową nie widziałem nigdzie tej linki,więc w razie awarii pierwszego pantografu skąd motorniczy podnosi drugi pantograf ?.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#428 Post autor: Peter » 19 wrz 2008, 18:45

Marcin pisze:A tak trochę z innej beczki gdzie w doczepie czynnej znajduje się linka od pantografu bo jadąc takową nie widziałem nigdzie tej linki,więc w razie awarii pierwszego pantografu skąd motorniczy podnosi drugi pantograf ?.
Z tego co czytałem to linka pantografu w wagonach 105NaD jest ukryta w otworze w dachu obok klapy wentylacyjnej i zamknięta klapką. W sumie zadałeś bardzo dobre pytanie, bo dotychczas nie sprawdziłem tego w doczepie #257+258 jak wiadomo jedynego u nas 105NaD. ;-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#429 Post autor: luki » 19 wrz 2008, 18:53

Peter pisze:Z tego co czytałem to linka pantografu w wagonach 105NaD jest ukryta w otworze w dachu obok klapy wentylacyjnej i zamknięta klapką. W sumie zadałeś bardzo dobre pytanie, bo dotychczas nie sprawdziłem tego w doczepie #257+258 jak wiadomo jedynego u nas 105NaD. ;-)
rzelfix albo ktoś chyba już raz o tym wspominał , bo widział na żywca jak motorniczy go podnosił. Zgadza się zatem, linka jest u góry mniej więcej nad pierwszym ekskluzywnym siedziskiem ukryta w zamykanej kasetce wbudowanej w dach...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#430 Post autor: Peter » 19 wrz 2008, 18:54

Znalazłem właśnie fotkę ;) :arrow: Foto
Widać wyraźnie taką klapkę po lewej obok klapy wentylacyjnej. 8-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#431 Post autor: Boguś » 19 wrz 2008, 19:26

Peter pisze:Ciekawe czy będą składy na stałe, bo doczep czynnych o ile dobrze wiem nie będzie a troska TŚ o poźniejszy stan kabin ewentualnych drugich wagonów może przesądzić o "usolówkowieniu".
Nie wierze, że żelazka będą jeździć w składach. Przynajmniej nie teraz. A może wybrali inne wagony. W SIWZie nie podano jakie wagony są przeznaczone do modernizacji.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#432 Post autor: rafalurbino18 » 19 wrz 2008, 19:29

Kuba pisze:A w Moderusie są fajne siedzenia. Takie jakieś wygodniejsze.

Zgadzam się z Marcinem. Za dużo by było różnych tramwajów.
Z jednej strony ja zaś chciałbym by było dużo różnych tramwajów ale jeśli "żelazka" są OK, to dlaczego miałyby do nas trafić wagony z innego miasta niż Łódź. Poza tym jeśli ten konkurs organizowany przez TŚ wygrała właśnie modernizacja z Łodzi to się należy cieszyć, że właśnie z tego miasta trafią do nas zmodernizowane wagony.

PS: BTW, nie mogę się już doczekać "żelazek" w Gliwicach, a co za tym idzie na trójce, bo raczej nie trafią tylko na 1 i 5 :mryellow:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#433 Post autor: Marcin » 19 wrz 2008, 19:32

Będzin:
- 665 i 667 (para do ew. składu 665+667)
- 670+669 (para do ew. składu 669+670)
- 761 (solówka z gniazdami z tyłu)

Katowice:
- 694+693 (para do ew. składu 693+694)
- 783+784
- 699 (solówka z gniazdami z tyłu)

Bytom:
- 683 i 684 (para do ew. składu 683+684),
- 775 i 778 (para do ew. składu 775+778),
- 681 (solówka z gniazdami z tyłu)

Gliwice:
- 732 i 733 (para do ew. składu 732+733),
- 765 i 786 (para do ew. składu 765+786),
- 742 (solówka z gniazdami z tyłu)
Boguś pisze:Nie wierze, że żelazka będą jeździć w składach. Przynajmniej nie teraz. A może wybrali inne wagony. W SIWZie nie podano jakie wagony są przeznaczone do modernizacji.
Były zdaje się podane te więc nie wiem i chyba je też widziałem w SIWZie jeszcze wcześniej jak nie było o tym tak głośno.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#434 Post autor: Boguś » 19 wrz 2008, 19:40

Marcin pisze:
Będzin:
- 665 i 667 (para do ew. składu 665+667)
- 670+669 (para do ew. składu 669+670)
- 761 (solówka z gniazdami z tyłu)

Katowice:
- 694+693 (para do ew. składu 693+694)
- 783+784
- 699 (solówka z gniazdami z tyłu)

Bytom:
- 683 i 684 (para do ew. składu 683+684),
- 775 i 778 (para do ew. składu 775+778),
- 681 (solówka z gniazdami z tyłu)

Gliwice:
- 732 i 733 (para do ew. składu 732+733),
- 765 i 786 (para do ew. składu 765+786),
- 742 (solówka z gniazdami z tyłu)
Boguś pisze:Nie wierze, że żelazka będą jeździć w składach. Przynajmniej nie teraz. A może wybrali inne wagony. W SIWZie nie podano jakie wagony są przeznaczone do modernizacji.
Były zdaje się podane te więc nie wiem i chyba je też widziałem w SIWZie jeszcze wcześniej jak nie było o tym tak głośno.
W pierwszym SIWZie podano wagony. Później jednak przetarg unieważniono i rozpisano drugi ( w drugim SIWZie nie było). Napisali tylko ile wagonów z poszczególnych zajezdni przeznaczono do modernizacji.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#435 Post autor: rafalurbino18 » 19 wrz 2008, 19:40

Marcin pisze:
Boguś pisze:Nie wierze, że żelazka będą jeździć w składach. Przynajmniej nie teraz. A może wybrali inne wagony. W SIWZie nie podano jakie wagony są przeznaczone do modernizacji.
Były zdaje się podane te więc nie wiem i chyba je też widziałem w SIWZie jeszcze wcześniej jak nie było o tym tak głośno.
Jeśli nie podano jakie, a do wcześniejszego przetargu zostały podane te powyższe to nie wiem czemu teraz TŚ miałoby wysyłać inne wagony. Co do jeżdżenia żelazek w składach też obawiam się czy tak będzie. Plusem byłby przynajmniej 1 skład na każdą zajezdnię. Zawsze można kosztem składu żelazek, rozpiąć inny :)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#436 Post autor: ff » 19 wrz 2008, 20:04

Za jakiś czas składy żelazek będą na pewno. Kiedy skończy się gwarancja na wagony, w przypadku gdy coś się spierniczy w kabinie wagonu, zreperuje się go znaną od dawna i lubianą metodą kanibalizacji. Aby wybrakowany wagon nie stał złączy się go w skład, założy ślepy pulpit itd.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#437 Post autor: rafalurbino18 » 19 wrz 2008, 20:23

ff pisze:Za jakiś czas składy żelazek będą na pewno. Kiedy skończy się gwarancja na wagony
No niestety. I tak można się cieszyć, że kiedyś będą. Ile ta gwarancja ma trwać ? Czy tyle samo co na tych obecnych naszych żelazek (a jeśli nie to ile trwać ma gwarancja obecnie posiadanych żelazek) ?

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#438 Post autor: Wiroos » 19 wrz 2008, 21:30

Boguś pisze:W pierwszym SIWZie podano wagony. Później jednak przetarg unieważniono i rozpisano drugi ( w drugim SIWZie nie było). Napisali tylko ile wagonów z poszczególnych zajezdni przeznaczono do modernizacji.
W przypadku Zawodzia obowiązują te same wagony co przy pierwszym przetargu. Podejrzewam, że w przypadku pozostałych zajezdni również.

Cieszę się, że będziecie mieć zmodernizowane wagony, ale nie podoba mi się jedna kwestia, mianowicie rozrzucenie ich po wszystkich zajezdniach na Waszej sieci. Gdyby zgromadzić wszystkie wagony w jednej zajezdni (np. na Stroszku) i obsadzić nimi jedną linię (np. 19) to by było moim zdaniem lepiej. Pasażerowie przyzwyczailiby się, że na tej linii jeżdżą zmodernizowane wagony, a w razie awarii jednego składu wysyłałoby się drugi identyczny.
Druga sprawa, nawet ważniejsza, to przygotowanie mechaników z aż czterech zajezdni do obsługi innego typu wagonów (tyrystory) w ilości zaledwie pięciu sztuk. Gdyby wagony stacjonowały w jednej zajezdni to można by stworzyć ekipę mechaników, która zajmowałaby się wyłącznie żelazkami (tak jak jest ekipa od karlików na Zawodziu). Nie dość, że zajmowałaby się tym mniejsza ilość ludzi, to jeszcze robiliby to zdecydowanie lepiej, gdyż byliby specjalistami w tej dziedzinie. Dodatkowo mogliby mieć jeden magazyn części zamiennych (teraz trzeba tworzyć cztery magazyny).
Wyobraźcie sobie jakby wyglądała komunikacja, gdyby w każdej zajezdni stacjonowałyby po 4 karliki. Ile by ich wyjeżdżało? Po jednym, dwóch?
Rozumiem, że założenie było takie, że ma być sprawiedliwie. Ale czy nie byłoby lepiej się poświęcić dla dobra ogółu?

Nie rozumiem też kwestii wyboru wagonów w poszczególnych zajezdniach. Wysyłane są wagony ze składów, a powrócą one jako wagony "do ewentualnego składu", a znając życie zaczną jeździć jako solówki. Oznacza to, że trzeba będzie zestawić coś nowego, bo wiadomo, że na nadmiar składów nie narzekacie.
Każda z zajezdni wysyła po 2,5 składu, choć lepiej by było, gdyby dwie zajezdnie wybrały po 2 składy, a pozostałe dwie - po 3. No ale pewnie miało być sprawiedliwie... ;)

Trudno. Firma tak zdecydowała, więc ja tu nie mam nic do gadania. Wyrażam tylko opinię, że nie do końca podoba mi się ten pomysł...

To mój setny post na tym forum, więc pozwoliłem sobie na dłuższy wywód :)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#439 Post autor: ff » 19 wrz 2008, 21:42

Wiroos pisze:Nie rozumiem też kwestii wyboru wagonów w poszczególnych zajezdniach. Wysyłane są wagony ze składów, a powrócą one jako wagony "do ewentualnego składu", a znając życie zaczną jeździć jako solówki. Oznacza to, że trzeba będzie zestawić coś nowego, bo wiadomo, że na nadmiar składów nie narzekacie.
Każda z zajezdni wysyła po 2,5 składu, choć lepiej by było, gdyby dwie zajezdnie wybrały po 2 składy, a pozostałe dwie - po 3. No ale pewnie miało być sprawiedliwie... :)
Nie do końca. Gliwice i Stroszek posyłają 5 solówek, Będzin 3 solówki i skład. Zawodzie najdziwaczniej wybrało - trzy składy, z czego jeden nie jest już składem tylko solówką i trupem doczepy a w przypadku kolejnego do modernizacji idzie tylko pierwszy wagon i zostanie z niezmodernizowana doczepa. Zamysł pewnie jest taki, że wagon 700 chyba jest typowany na najbliższy szaber części.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#440 Post autor: DW » 20 wrz 2008, 11:39

rafalurbino18 pisze:Co do jeżdżenia żelazek w składach też obawiam się czy tak będzie. Plusem byłby przynajmniej 1 skład na każdą zajezdnię. Zawsze można kosztem składu żelazek, rozpiąć inny :)
Tylko, że to nie jest takie proste, bo wtedy zamiast 2 żelazek solo i jednego składu byłby 1 skład żelazek i 1 stopiątka solo, bo żeby ze składu zrobić 2 solówki to trzeba by go najpierw przerobić na wagon sterujący.
Wiroos pisze:Cieszę się, że będziecie mieć zmodernizowane wagony, ale nie podoba mi się jedna kwestia, mianowicie rozrzucenie ich po wszystkich zajezdniach na Waszej sieci. Gdyby zgromadzić wszystkie wagony w jednej zajezdni (np. na Stroszku) i obsadzić nimi jedną linię (np. 19) to by było moim zdaniem lepiej. Pasażerowie przyzwyczailiby się, że na tej linii jeżdżą zmodernizowane wagony, a w razie awarii jednego składu wysyłałoby się drugi identyczny.
Druga sprawa, nawet ważniejsza, to przygotowanie mechaników z aż czterech zajezdni do obsługi innego typu wagonów (tyrystory) w ilości zaledwie pięciu sztuk. Gdyby wagony stacjonowały w jednej zajezdni to można by stworzyć ekipę mechaników, która zajmowałaby się wyłącznie żelazkami (tak jak jest ekipa od karlików na Zawodziu). Nie dość, że zajmowałaby się tym mniejsza ilość ludzi, to jeszcze robiliby to zdecydowanie lepiej, gdyż byliby specjalistami w tej dziedzinie. Dodatkowo mogliby mieć jeden magazyn części zamiennych (teraz trzeba tworzyć cztery magazyny).
Wyobraźcie sobie jakby wyglądała komunikacja, gdyby w każdej zajezdni stacjonowałyby po 4 karliki. Ile by ich wyjeżdżało? Po jednym, dwóch?
Rozumiem, że założenie było takie, że ma być sprawiedliwie. Ale czy nie byłoby lepiej się poświęcić dla dobra ogółu?
W Bytomiu i Będzinie aktówce będzie już 7 żelazek, a w Zawodziu 6. Poza tym penwie w przyszłym roku pojawi się kolejne zamówienie na modernizację wagonów, więc z roku na rok będzie ich więcej.
Według mnie to lepiej, że zmodernizowane wagony trafiają do różnych zajezdni, bo pasażerowie widzą, że coś się wreszcie dzieje i może warto jeszcze nie rezygnować z jazdy tramwajem na rzecz autobusu, czy samochodu, bo może komunikacja tramwajowa wreszcie będzie jako tako funkcjonować. Sporo zamieszania jeszcze dotąd wywołują karliki, które jeżdżą jedynie po Katowicach, Chorzowie i Bytomiu. W komentarzach pod większością artykułów o tramwajach w sosnowieckich portalach internetowych użytkownicy nadal wkurzają się dlaczego to w innych miastach są niskopodłogowe tramwaje, a tutaj nie ;)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#441 Post autor: rzelfix » 20 wrz 2008, 11:59

Cieszy mnie z mojej strony, że modernizacje będą ujednolicane. Boję się tylko o jedno: jakość wykonania wagonów przy tak dużym zamówieniu. Można by już także wprowadzić niektóre elementy z innych modernizacji (mowa np. o wbudowanym oświetleniu wewn. czy plastikowych obudowach nad drzwiami), ale ZTCW to żadnych takich pozycji w SIWZ nie było, więc Wykonawca ma wolną rękę. Póki co cieszy, że częściej w GOPie będzie można spotkać "żelazko". :mryellow:

A tak BTW to w "trzech kosach" (#777) zniknął z poręczy przycisk do otwierania drugich drzwi.

Gall
Posty: 230
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:21
Lokalizacja: Bytom

#442 Post autor: Gall » 20 wrz 2008, 13:16

Ale czy nie mogliby posyłać do modernizacji wagonów przeznaczonych do kasacji? Wykonawca i tak robi chyba prawie wszystko od nowa?
45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#443 Post autor: rafalurbino18 » 20 wrz 2008, 13:19

DW pisze:
rafalurbino18 pisze:Co do jeżdżenia żelazek w składach też obawiam się czy tak będzie. Plusem byłby przynajmniej 1 skład na każdą zajezdnię. Zawsze można kosztem składu żelazek, rozpiąć inny :)
Tylko, że to nie jest takie proste, bo wtedy zamiast 2 żelazek solo i jednego składu byłby 1 skład żelazek i 1 stopiątka solo, bo żeby ze składu zrobić 2 solówki to trzeba by go najpierw przerobić na wagon sterujący.
Oczywiście wiem, że trzeba byłoby go przerobić (ten drugi wagon) na wagon sterujący. Jednak patrząc na to, że ostatnimi czasy tak się dzieje i to często nie widzę problemu.
DW pisze:
Wiroos pisze:Cieszę się, że będziecie mieć zmodernizowane wagony, ale nie podoba mi się jedna kwestia, mianowicie rozrzucenie ich po wszystkich zajezdniach na Waszej sieci. Gdyby zgromadzić wszystkie wagony w jednej zajezdni (np. na Stroszku) i obsadzić nimi jedną linię (np. 19) to by było moim zdaniem lepiej. Pasażerowie przyzwyczailiby się, że na tej linii jeżdżą zmodernizowane wagony, a w razie awarii jednego składu wysyłałoby się drugi identyczny.
Druga sprawa, nawet ważniejsza, to przygotowanie mechaników z aż czterech zajezdni do obsługi innego typu wagonów (tyrystory) w ilości zaledwie pięciu sztuk. Gdyby wagony stacjonowały w jednej zajezdni to można by stworzyć ekipę mechaników, która zajmowałaby się wyłącznie żelazkami (tak jak jest ekipa od karlików na Zawodziu). Nie dość, że zajmowałaby się tym mniejsza ilość ludzi, to jeszcze robiliby to zdecydowanie lepiej, gdyż byliby specjalistami w tej dziedzinie. Dodatkowo mogliby mieć jeden magazyn części zamiennych (teraz trzeba tworzyć cztery magazyny).
Wyobraźcie sobie jakby wyglądała komunikacja, gdyby w każdej zajezdni stacjonowałyby po 4 karliki. Ile by ich wyjeżdżało? Po jednym, dwóch?
Rozumiem, że założenie było takie, że ma być sprawiedliwie. Ale czy nie byłoby lepiej się poświęcić dla dobra ogółu?
W Bytomiu i Będzinie aktówce będzie już 7 żelazek, a w Zawodziu 6. Poza tym penwie w przyszłym roku pojawi się kolejne zamówienie na modernizację wagonów, więc z roku na rok będzie ich więcej.
Według mnie to lepiej, że zmodernizowane wagony trafiają do różnych zajezdni, bo pasażerowie widzą, że coś się wreszcie dzieje i może warto jeszcze nie rezygnować z jazdy tramwajem na rzecz autobusu, czy samochodu, bo może komunikacja tramwajowa wreszcie będzie jako tako funkcjonować. Sporo zamieszania jeszcze dotąd wywołują karliki, które jeżdżą jedynie po Katowicach, Chorzowie i Bytomiu. W komentarzach pod większością artykułów o tramwajach w sosnowieckich portalach internetowych użytkownicy nadal wkurzają się dlaczego to w innych miastach są niskopodłogowe tramwaje, a tutaj nie ;)
Podzielam zdanie poprzednika. Również uważam, że lepiej będzie bo sprawiedliwie. Co do Karlików to przecież całkiem inne tramwaje niż te "żelazka". Są to przecież jedyne tramwaje niskopodłogowe na Śląsku i muszą jeździć po prostym torowisku. Nie oznacza to jednak, że obecnie jeżdżą po prostym. Uważam, że jeśli miałyby trafić do 4 zajezdni to i tak nie wyjechałyby na trasy. Wracając do "żelazek" - nawet jeśli przykładowo do Gliwic trafiłoby ten rok temu z 10 wagonów zmodernizowanych w ZURze, a np. na Stroszek 2 żelazka to i tak ludzie jeżdżący tramwajami z zajezdni bytomskiej bardziej odczuliby, że to wyremontowany tramwaj, a ci jeżdżący tramwajami z zaj. gliwickiej pomyśleliby, że to tylko wymienione światła albo tego by nie zauważyli.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#444 Post autor: adam86 » 20 wrz 2008, 15:03

Wiroos pisze: Cieszę się, że będziecie mieć zmodernizowane wagony, ale nie podoba mi się jedna kwestia, mianowicie rozrzucenie ich po wszystkich zajezdniach na Waszej sieci. Gdyby zgromadzić wszystkie wagony w jednej zajezdni (np. na Stroszku) i obsadzić nimi jedną linię (np. 19) to by było moim zdaniem lepiej. Pasażerowie przyzwyczailiby się, że na tej linii jeżdżą zmodernizowane wagony, a w razie awarii jednego składu wysyłałoby się drugi identyczny.
Wszędzie tylko nie na Stroszku i nie w Będzinie. Skończy się na nie gwarancja i jak do tego dobiorą się robole ze Stroszka to wagony będą stać. Póki co wszyscy się do nich modlą, a motorowi na wzajem se podkładają świnie, żeby nimi jeździć i żeby wykolegowac jednego czy drugiego.
Druga sprawa, nawet ważniejsza, to przygotowanie mechaników z aż czterech zajezdni do obsługi innego typu wagonów (tyrystory) w ilości zaledwie pięciu sztuk. Gdyby wagony stacjonowały w jednej zajezdni to można by stworzyć ekipę mechaników, która zajmowałaby się wyłącznie żelazkami (tak jak jest ekipa od karlików na Zawodziu). Nie dość, że zajmowałaby się tym mniejsza ilość ludzi, to jeszcze robiliby to zdecydowanie lepiej, gdyż byliby specjalistami w tej dziedzinie.
Ja proponuje ich najpierw oduczyć jednej rzeczy, a konkretnie picia alkoholu w pracy. Bo niestety jest to duży problem w pewnych zakłądach tej firmy. oczywiście lepiej udawac, że sprawy nie ma i zamiatac wszystko pod dywan.
Wyobraźcie sobie jakby wyglądała komunikacja, gdyby w każdej zajezdni stacjonowałyby po 4 karliki. Ile by ich wyjeżdżało? Po jednym, dwóch?
Tak jakby ich teraz wyjeżdżało duzo wiecej:)
Rozumiem, że założenie było takie, że ma być sprawiedliwie. Ale czy nie byłoby lepiej się poświęcić dla dobra ogółu?
Nie przesadzajmy znowu z takimi górnolotnymi okresleniami. Prawda jest tez taka, że jednak nie mozna zrobić tak, że na Zawodziu będą same nowe wagony, a na Stroszku tylko heble. Tyrystorów będzie coraz wiecej, z resztą gdyby ktos ruszył głową, to za połowę pieniędzy wydanych na żelazko można mieć berlińską tatrę, która jest 100 razy lepsza. Z resztą te remonty to zbyt dobre nie są. Jesli chodzi o same pudło, to zdecydowanie lepiej robi je Modetrans, porównując dotychczasowe remonty.
Nie rozumiem też kwestii wyboru wagonów w poszczególnych zajezdniach. Wysyłane są wagony ze składów, a powrócą one jako wagony "do ewentualnego składu", a znając życie zaczną jeździć jako solówki. Oznacza to, że trzeba będzie zestawić coś nowego, bo wiadomo, że na nadmiar składów nie narzekacie.
Nie koniecznie, nie wiemy jakie będą szczegółowe uzgodnienia już po podpisaniu umowy. A skoro jednak jest przewidziany skład 783+784 to nie wydaje mi się, żeby go mieli potem rozpiąć. Z reszta zobaczymy co będzie po otwarciu teraz 3 maja i gliwickiej, ale spodziewam sie solówek na 11 i 7.
KZKGOP 1779

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#445 Post autor: adam86 » 20 wrz 2008, 15:06

DW pisze: Według mnie to lepiej, że zmodernizowane wagony trafiają do różnych zajezdni, bo pasażerowie widzą, że coś się wreszcie dzieje i może warto jeszcze nie rezygnować z jazdy tramwajem na rzecz autobusu, czy samochodu, bo może komunikacja tramwajowa wreszcie będzie jako tako funkcjonować. ;)
Od kilku żelazek komunikacja nie zacznie dobrze funkcjonowac, bo jej podstawą jest przede wszystkim dobry rozkład jazdy, a dopiero potem tabor. Co z tego, że jedzie żelazko, skoro ono jest solo a wszyscy cisną się w nim jak sardynki, a na dodatek jedzie po rozwalonych szynach.
Wracając do "żelazek" - nawet jeśli przykładowo do Gliwic trafiłoby ten rok temu z 10 wagonów zmodernizowanych w ZURze, a np. na Stroszek 2 żelazka to i tak ludzie jeżdżący tramwajami z zajezdni bytomskiej bardziej odczuliby, że to wyremontowany tramwaj, a ci jeżdżący tramwajami z zaj. gliwickiej pomyśleliby, że to tylko wymienione światła albo tego by nie zauważyli.
Ale nie będzie juz żadnych modernizacji w ZUR, będą tylko zwykłe RK.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#446 Post autor: memphis » 20 wrz 2008, 19:39

Gall pisze:Ale czy nie mogliby posyłać do modernizacji wagonów przeznaczonych do kasacji? Wykonawca i tak robi chyba prawie wszystko od nowa?
Tramwajarze udają, że nie wiedzą, że dostają podmienione pudła ;)

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#447 Post autor: Wiroos » 20 wrz 2008, 19:41

adam86 pisze:Póki co wszyscy się do nich modlą, a motorowi na wzajem se podkładają świnie, żeby nimi jeździć i żeby wykolegowac jednego czy drugiego.
U nas ponoć było podobnie jak przychodziły Bombardiery. Gdy było ich 12 sztuk to każdy chciał nimi jeździć. Teraz problem zniknął, gdyż w Podgórzu średnio co 3-4 dniówka to służba na bombce :)
adam86 pisze:Ja proponuje ich najpierw oduczyć jednej rzeczy, a konkretnie picia alkoholu w pracy. Bo niestety jest to duży problem w pewnych zakłądach tej firmy. oczywiście lepiej udawac, że sprawy nie ma i zamiatac wszystko pod dywan.
Z tym się zgadzam w 100%. Niestety widziałem jak to wygląda...
adam86 pisze:Ale nie będzie juz żadnych modernizacji w ZUR, będą tylko zwykłe RK.
Wobec tego czym się różni zakres modernizacji #791 od np. #620? Niestety nie miałem okazji się przyglądnąć.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#448 Post autor: adam86 » 20 wrz 2008, 21:49

Wiroos pisze: U nas ponoć było podobnie jak przychodziły Bombardiery. Gdy było ich 12 sztuk to każdy chciał nimi jeździć. Teraz problem zniknął, gdyż w Podgórzu średnio co 3-4 dniówka to służba na bombce :)
Ale u nas to tylko jest dla znajomych królika:) W sumie się nie dziwie, bo jak czasem widze jak co niektórzy prowadzą tramwaj...
Wobec tego czym się różni zakres modernizacji #791 od np. #620? Niestety nie miałem okazji się przyglądnąć.
Niczym, to nie są żadne modernizacje, to sa zwykłe RK. Modernizacja obejmuje zmianę rozruchu na tyrystorowy, czego już niestety robić nie można, bo trzeba nowy ryj dokładac. Z tego tez względu nia ma już w Warszawie nowych 105Nzmod. Cóż, przepisy dotyczące tramwajów mamy niestety bardzo debilne.
KZKGOP 1779

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#449 Post autor: adam86 » 20 wrz 2008, 21:50

memphis pisze: Tramwajarze udają, że nie wiedzą, że dostają podmienione pudła ;)
Sami tez takie przekręty przeciez robili:)
KZKGOP 1779

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#450 Post autor: ff » 21 wrz 2008, 19:12

memphis pisze:
Gall pisze:Ale czy nie mogliby posyłać do modernizacji wagonów przeznaczonych do kasacji? Wykonawca i tak robi chyba prawie wszystko od nowa?
Tramwajarze udają, że nie wiedzą, że dostają podmienione pudła ;)
Tramwaje przeznaczone do kasacji są już pozbawione wszelkich części, które mogłyby się gdzieś przydać. Wytypowanie do modernizacji wagonów sprawnych zasila magazyn części zamiennych, bo jest znowu co szabrować (lecz tym razem pod pretekstem wysyłania danych wagonów na remont).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości