Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009
Po konsultacji z Działem Technicznym TŚSA wyszło na to, że najlepszym, budzącym mimo wszystko najmniej kontrowersji (choć nie do końca prawidłowym) będzie oznaczenie wszystkich modernizacji jako "105N-2K". Tekst o tych oznaczeniach (z genezą i historią tych poprzednich) będzie też w Portalu WPK razem z informacją podsumowującą remonty. Na tabor.wpk już jest poprawione, na TWB będzie wkrótce. Byłoby miło gdyby i u Was zostało to ujednolicone, choć oczywiście niczego nie narzucam.
No i informacja nt. oznaczeń pojawiła się na WPK-oto fragment arykułu
Tak więc 105N-2K i bastaSłów kilka o oznaczeniach. Zakłady remontowe, a także przedsiębiorstwa komunikacyjne w całym kraju stosują od lat wiele różnych oznaczeń w przypadku zmodernizowanych wagonów tramwajowych. Nie ma żadnych wytycznych regulujących tę kwestię. Na tabliczkach umieszczanych w wagonach tyrystorowych eksploatowanych przez Tramwaje Śląskie (zarówno tych z 2007 roku, jak i tych wcześniejszych) występuje kilka różnych oznaczeń: 105N-2K, 105N-2K/MK, 105Nm2K, 105Na/2K, 105Na/105N2k i 105Na/105 2K. W 2000 roku środowisko miłośników zaczęło używać nieco odmiennych oznaczeń: 105N/MH i 105N/MB wzorowanych na stosowanych w innych miastach (i pokazujących miejsce wykonania modernizacji). Z uwagi na to, żeby nie wprowadzać dodatkowego zamieszania i stosować jak najmniejszą liczbę oznaczeń, w miarę możliwości spójnych z tymi formalnie zapisanymi w dokumentacji przedsiębiorstw uznano jednak obecnie, że najwłaściwszym będzie stosowanie oznaczenia 105N-2K. Ten motyw pojawia się najczęściej na tabliczkach i w dokumentach (ewentualne różnice i dopiski należy traktować jako fantazję projektującego tabliczkę). Oryginalne wagony wychodzące fabrycznie z Konstalu i posiadające układ elektryczny oparty na tyrystorach GTO mają oznaczenie 105N2k (kursują w Warszawie), jednak charakteryzują się dodatkowo trzydrzwiowym pudłem. Stąd różnica w zapisie (myślnik i wielka litera K) mają uzasadnienie, aby to odróżnić. Wagony modernizowane w Poznaniu pozostają nadal wagonami 105Na - układ elektryczny nie uległ zmianie. Nazwa Moderus Alfa HF05 to nazwa handlowa stosowana przez firmę Modertrans.
Pozdrawiam R1 :santa:
W sumie widać, że czerpią informacje również z naszego forum i dobrze zresztą
Co do oznaczenia wagonu #790, to w ogóle nie ma pewności, bo to zdaje się była informacja od jakiegoś MKMa. Tak jak pisałem tabliczka została w spadku po #739 (z szafą WN włącznie) i większa część aparatury elektrycznej również z tego wagonu została przeniesiona.
Co do tyrystorków remontowanych u nas można przyjąć oznaczenie 105N-2K z tym, że dokładnie oznaczenie brzmi "105N-2K/MK". Nie mieszałbym jednak w to łódzkich modernizacji bo te wagony są inne pod względem elektrycznym. Fakt, że pojawiły się różnice w oznaczeniach już w serii 5 wagonów do nas dostarczonych => można przyjąć 105Na/2K :mruga:
Moderusy rzeczywiście są właściwie wagonami 105Na pod względem elektrycznym.
Co do oznaczenia wagonu #790, to w ogóle nie ma pewności, bo to zdaje się była informacja od jakiegoś MKMa. Tak jak pisałem tabliczka została w spadku po #739 (z szafą WN włącznie) i większa część aparatury elektrycznej również z tego wagonu została przeniesiona.
Co do tyrystorków remontowanych u nas można przyjąć oznaczenie 105N-2K z tym, że dokładnie oznaczenie brzmi "105N-2K/MK". Nie mieszałbym jednak w to łódzkich modernizacji bo te wagony są inne pod względem elektrycznym. Fakt, że pojawiły się różnice w oznaczeniach już w serii 5 wagonów do nas dostarczonych => można przyjąć 105Na/2K :mruga:
Moderusy rzeczywiście są właściwie wagonami 105Na pod względem elektrycznym.
*SDIP (U.N.O.)
No właśnie nie. Nie ma czegoś takiego jak "dokładne oznaczenie" w tym przypadku.Peter pisze:Co do tyrystorków remontowanych u nas można przyjąć oznaczenie 105N-2K z tym, że dokładnie oznaczenie brzmi "105N-2K/MK"
Takie same są.Nie mieszałbym jednak w to łódzkich modernizacji bo te wagony są inne pod względem elektrycznym.
Na stronie TŚ pojawił się konkurs na ocenienie modernizacji wyremontowanych niedawno wagonów.
http://tram-silesia.pl/konkurs/
Osobno ocenia się wygląd zewnętrzny, wnętrze, komfort podróży oraz ogólnie, który wagon najbardziej przypadł nam do gustu.
Za wypełnienie formularza można wygrać "kota w worku", bo napisano tylko, że są to "atrakcyjne nagrody"
http://tram-silesia.pl/konkurs/
Osobno ocenia się wygląd zewnętrzny, wnętrze, komfort podróży oraz ogólnie, który wagon najbardziej przypadł nam do gustu.
Za wypełnienie formularza można wygrać "kota w worku", bo napisano tylko, że są to "atrakcyjne nagrody"
Na paru tabliczkach jakie widziałem było "105N-2K/MK". Jak będę miał czas i szczęście to sprawdzę to jeszcze. Zresztą pisałem, że mogę przystać na 105N-2K.memphis pisze:No właśnie nie. Nie ma czegoś takiego jak "dokładne oznaczenie" w tym przypadku.
Ja do końca nie byłbym taki pewny czy układy w starych modernizacjach posiadają choppery. Impulsowe układy rozruchu nie muszą mieć koniecznie chopperów.memphis pisze:Takie same są.
Poza tym inne lata modernizacji spowodowały, że różnią się one pewnie w szczegółach.
Brzmienie chociażby hamowania również jest inne. Mam to nagrane i postaram się wrzucić w najbliższym czasie. Następną sprawą jest to, że remonty te były wykonywane w zupełnie innych zakładach i przyjęliśmy tu na forum szanowanie oznaczeń tych zakładów, choć już w tej chwili pewne odstępstwa są.
Sorry jestem może trudny w dyskusji, ale zodiakalne barany już tak mają.
Miałem ostatnio okazję jechać #791 i modernizacja jest całkiem przyjemna. Oświetlenie górne zostało częściowo wpuszczone w konstrukcję dachu, czyli praktycznie nic nie wystaje.DW pisze:Na stronie TŚ pojawił się konkurs na ocenienie modernizacji wyremontowanych niedawno wagonów.
Ciekawą ma szafkę WN taką z zaokrąglonymi bokami.
Na tabliczce znamionowej jest napisana data modernizacji 2007 (oczywiście powyżej wykonawca modernizacji z wroną ), typ 105Na i numer identyfikacyjny 791. Szkoda, że nie napisali numeru fabrycznego, ale może sami nie wiedzieli. :eye:
*SDIP (U.N.O.)
Na tabliczkach to różne rzeczy sobie mogą byćPeter pisze:Na paru tabliczkach jakie widziałem było "105N-2K/MK". Jak będę miał czas i szczęście to sprawdzę to jeszcze. Zresztą pisałem, że mogę przystać na 105N-2K.
W 2000 roku na modernizacje też się mówiło "choppery". Na pewno są jakieś drobne różnice w aparaturze, natomiast generalnie to te same układy.Ja do końca nie byłbym taki pewny czy układy w starych modernizacjach posiadają choppery. Impulsowe układy rozruchu nie muszą mieć koniecznie chopperów.
No no, łanie, widać żelazka się zaczynają sypać .DW pisze:Wyjaśniło się czemu #759 przez 2 tygodnie nie kursował. Jak napisał pewnien "motorniczy" w komentarzach na sosnowiec.info.pl w wagonie "urwała się oś".
tu może być...DW pisze:Nie wiem czy taka inf. bardziej nie pasuje do "stanu stopiątek", ale żelazko to nie jest taka zwykła stopiątka
EDYCJA 14.05.2008 15:20
Wagon #782 jeździ prawdopodobnie bez przedniego wyświetlacza. Nie jestem pewny ale zdaje się go nie miał. Ze zdjęć niestety trudno wywnioskować, robiłem je prędko by go uchwycić i nie udało mi się przyjrzeć dokładnie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Wyświetlacz chyba ma, bo widać tam coś czarnego. Ciekawe tylko co było powodem tego, że nie działał. A pozostałe działały?luki pisze:Wagon #782 jeździ prawdopodobnie bez przedniego wyświetlacza. Nie jestem pewny ale zdaje się go nie miał. Ze zdjęć niestety trudno wywnioskować, robiłem je prędko by go uchwycić i nie udało mi się przyjrzeć dokładnie.
Tylny był i działał, boczny też raczej był ale jak po zdjęciu można poznać widziałem wóz tylko z jednej strony.DW pisze:Wyświetlacz chyba ma, bo widać tam coś czarnego. Ciekawe tylko co było powodem tego, że nie działał. A pozostałe działały?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Nie, nie świecił, jeszcze koło hmm... chyba 13 jeździł bez tej tablicy Koło 15 dali mu już tę tablicę z kierunkiem.luki pisze:
Wagon #782 jeździ prawdopodobnie bez przedniego wyświetlacza. Nie jestem pewny ale zdaje się go nie miał. Ze zdjęć niestety trudno wywnioskować, robiłem je prędko by go uchwycić i nie udało mi się przyjrzeć dokładnie.
ArdoGallery <- Zapraszam !
Ogłoszono wyniki konkursu na wybór najlepszego ze zmodernizowanych tramwajów. Najwięcej głosów zdobyło "żelazko". Poniżej wklejam tekst ze strony KZK GOP i link do artykułu gdzie jest też lista nagrodzonych osób (nie rzuciło mi się oczy żadne znane nazwisko, ale może komuś z forum się poszczęściło). Nagrodami były: 2 radiomagnetofony, 6 odtwarzaczy MP3, 10 pendrive'ów, 52 kubki z logo KZK GOP oraz 45 kubków z logo TŚ.
Wyniki są też na stornie, na której się głosowało:
http://tram-silesia.pl/konkurs/?p=wyniki
http://www.kzkgop.com.pl/aktualnosci/pr ... php#wynik/KZK GOP pisze:Pasażerowie wybrali - tramwaj z Łodzi
Rozstrzygnięty został konkurs na ocenę modernizacji wagonów tramwajowych, organizowany przez KZK GOP i Tramwaje Śląskie. Udział w głosowaniu wzięło prawie 3 tys. osób. Najwięcej głosów zdobyły propozycje firm z Łodzi i Poznania.
Wyremontowane tramwaje na tory wyjechały już w lutym. Na razie jest to osiem wagonów - z czasem sukcesywnie będzie ich przybywać. KZK GOP oraz Tramwaje Śląskie ogłosiły konkurs-ankietę - pasażerowie mogli głosować na najbardziej udane ich zdaniem modernizacje. Mieli także możliwość podzielania się swoimi odczuciami na temat przeprowadzonych remontów. Zainteresowanie ankietą było bardzo duże. Oddano 2.885 głosów. Prawie 1000 osób swoje głosy zdecydowało się rozbudować o - nieraz bardzo obszerny - komentarz na temat nowych wagonów.
Pasażerowie oceniali wygląd zewnętrzny wagonów, ich wnętrze, komfort i wygodę podróżowania. Mogli także zdecydować, która wersja podoba im się najbardziej. Ogółem najwięcej głosów zebrał wagon remontowany przez firmę MPK Łódź - 4.769, zaraz za nim uplasował się poznański Modertrans - 4.470. Wagony modernizowane w chorzowskim ZUR-ze otrzymały 2.301 głosów.
Wśród komentarzy często przewijało się stwierdzenie, iż wyjściem idealnym byłoby połączenie wyglądu zewnętrznego proponowanego przez MPK Łódź z wnętrzem wykonanym w Poznaniu. Te opinie znalazły odzwierciedlenie w głosowaniu - zdaniem ankietowanych najładniejszy wygląd zewnętrzny mają wagony remontowane w Łodzi - 1450 głosów (Modertrans Poznań 923, ZUR Chorzów 512). Najbardziej do gustu oceniającym przypadło natomiast wnętrze wagonu wykonane w Poznaniu - 1412 (MPK Łódź 848, ZUR Chorzów 625). Podobnie kształtowała się ilość głosów dotycząca komfortu podróżowania wagonami remontowanymi w Łodzi i Poznaniu. Na te pierwsze głosowało 1150 osób, drugie - 1126. Propozycja ZUR Chorzów zdobyła uznanie w oczach 609 głosujących. Głosujący stwierdzili, że ogólnie najbardziej podoba się im propozycja firmy z Łodzi (1321 głosów), na miejscu drugim znalazły się wagony remontowane w Poznaniu (1009), na trzecim w ZUR Chorzów (555 głosów). Dodatkowo prawie 1000 osób zdecydowało się na nie tylko oddanie głosu, ale także i uzupełnienie go komentarzem. Oceniający zwracali uwagę na wygląd zewnętrzny (sugestie dotyczące m.in. kolorystyki - głównie zewnętrznej strony wagonów), wygody podróżowania (m.in. opinie dotyczące miejsc siedzących, sugestie co do wprowadzenia elektronicznych wyświetlaczy). Osoby broniące propozycji firmy chorzowskiej podkreślały, że po tym remoncie tramwaj zachował swój tradycyjny wygląd, zwolennikom tej wersji nie podobały się "udziwnienia" proponowane przez pozostałe zakłady. Osoby wypowiadające się na temat propozycji poznańskiej często raziły futurystyczne ściany przednie i tylne, które ich zdaniem nie współgrają z częścią środkową wagonu. W ocenie innych pasażerów - właśnie te elementy były silną stroną propozycji poznańskiej. Oceniający zwracali także uwagę na wygodę podróżowania - ciche wnętrze wagonów, bezszelestnie zamykające się drzwi. Generalnie - z głosów oceniających wynika, że inicjatywa Tramwajów Śląskich przyjęta została przychylnie, a pomysł modernizacji pasażerom się podoba.
Wyniki są też na stornie, na której się głosowało:
http://tram-silesia.pl/konkurs/?p=wyniki
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
To prawda, jednakże głosujące osoby brały pod uwagę wygląd, no i tu żelazko miało fory. A ponad to koszt moderusa jest większy więc to kryterium dla znawców (zlecających) było ważne. Powinno się modernizować na wzór moderusa, ale na wygląd żelazka-taki melanż :mryellow:Sebastian22 pisze:Estetycznie lepiej wygląda żelazko ale jakość jednak należy do Moderusa bez dwóch zdań.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2008, 18:05 przez R_G, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam R1 :santa:
Przed wszystkim moderusy powstają praktycznie od podstaw, a żelazka miały tylko oczyszczane pudła.Sebastian22 pisze:Estetycznie lepiej wygląda żelazko ale jakość jednak należy do Moderusa bez dwóch zdań.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ciekawe czy te osoby nie tylko spoza GOPu chociaż jechały tymi wagonami, bo jeżeli nie to nie widzę sensu organizowania takich konkursów prócz pokazania jakie to KZK GOP jest super. :mruga: Rzeczywistość niestety wszystko weryfikuje, bo nadal nie ma inwestycji na dużą skalę w TŚ. To może wiedzieć tylko osoba mieszkająca tutaj i jeżdżąca tym złomem codziennie, przykładowo solówkami na linii 6.
Za łódzkimi modernizacjami sam obstawałem, ale z uwagami ze względu na jakość wykonywania tych remontów. Zresztą nie musieliśmy długo czekać o czym świadczy przykład wagonu #759.
Za łódzkimi modernizacjami sam obstawałem, ale z uwagami ze względu na jakość wykonywania tych remontów. Zresztą nie musieliśmy długo czekać o czym świadczy przykład wagonu #759.
*SDIP (U.N.O.)
Jakoś mi ten przeciągający się napis przypadł do gustu. Było to takie odstąpienie od reszty.No to chyba dobrze
Coś jak na początku eksploatacji citadisów napisy były w jednym wierszu (upchanie w tym przypadku było śmieszne i niemądre, np. "Bytom Szk Gór", albo "Katowice Pl/M."), a za to napis przesuwany ma plusa i wadę. Plus to możliwość ustawienia dużym wierszem długiego napisu bez obawy że braknie miejsca, a wada to to że cały tekst nie jest dostępny w krótkiej chwili i trzeba chwile na to patrzeć...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Nie wziąłem udziału w ocenianiu, wyniki były do przewidzenia, nadal trzymam się tego że ZUR powinien zająć się jak największą ilością napraw i modernizacji.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
W #779 uruchomiony został wewnętrzny display board
Jak przystało na każdy wyświetlacz z R&G, pokazuje godzinę i datę, imieniny oraz numer i kierunek linii ("PL. K. MIARKI").
Dodam jeszcze, że kilka diod w prawym dolnym rogu zdążyło się już wypalić.
Jak przystało na każdy wyświetlacz z R&G, pokazuje godzinę i datę, imieniny oraz numer i kierunek linii ("PL. K. MIARKI").
Dodam jeszcze, że kilka diod w prawym dolnym rogu zdążyło się już wypalić.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2008, 11:55 przez rzelfix, łącznie zmieniany 1 raz.
Pojawiło się ogłoszenie o nowym przetargu na modernizację kolejnych wagonów typu 105Na
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm
Do remontu wystawionych ma zostać prawdopodobnie 20 wagonów
W ogłoszeniu zastrzeżone jest, że nie będzie to mniej niż 15 stopiątek, co i tak jest ogromnym przedsięwzięciem.
Wagony mają przejść remonty kapitalne o podobnym zakresie, do przeprowadzonych w "żelazkach" (impulsowy układ rozruchu i hamowania, klimatyzator w kabinie motorniczego, ogrzewanie nawiewowe, nowy napęd drzwiowy, połówkowy pantograf, przetwornica statyczna itp.).
TŚ na niniejszy przetarg zamierzają wydać 17 mln zł. Pożądany termin realizacji zamówienia to 10.06.2009.
Termin składania ofert upływa 31 lipca, więc na początku sierpnia powinny być już znane wyniki przetargu
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm
Do remontu wystawionych ma zostać prawdopodobnie 20 wagonów
W ogłoszeniu zastrzeżone jest, że nie będzie to mniej niż 15 stopiątek, co i tak jest ogromnym przedsięwzięciem.
Wagony mają przejść remonty kapitalne o podobnym zakresie, do przeprowadzonych w "żelazkach" (impulsowy układ rozruchu i hamowania, klimatyzator w kabinie motorniczego, ogrzewanie nawiewowe, nowy napęd drzwiowy, połówkowy pantograf, przetwornica statyczna itp.).
TŚ na niniejszy przetarg zamierzają wydać 17 mln zł. Pożądany termin realizacji zamówienia to 10.06.2009.
Termin składania ofert upływa 31 lipca, więc na początku sierpnia powinny być już znane wyniki przetargu
Ostatnio zmieniony 21 cze 2008, 12:20 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Pasażerowie w konkursie wybrali modernizację z Łodzi. Ktoś tam obiecał, że to też będzie brane pod uwagę to zobaczymy jak to będzie. Ja osobiście liczę na to, że zjawią się żelazka i kilka trafi do zajezdni Gliwice, gdyż jest to jedyna zajezdnia która ich nie posiada. Jak się wszystko potoczy czas pokaże. Co do Protramu to ta modernizacja nie jest najlepsza z wyglądu ale jeśliby Wrocław wygrał przetarg też bym się ucieszył, bo zmodernizowane wagony są lepsze niż jakieś odstawione na zajezdni.
A ja się cieszę (tylko mam nadzieję, że ściany czołowe będą pasowały do reszty...)Kuba pisze:Szkoda.W ramach modernizacji wymaganym jest uzyskanie nowego "desing-u" części czołowej i tylnej wagonu.
Wzorowałem się na artykule w "Echu miasta". Poza tym 57 mln zł to chyba trochę za dużo jak na modernizację 20 wagonów, skoro modernizacja jednego żelazka kosztowała nieco ponad 1 mln zł.Kuba pisze:17 000 000,00 Euro ~ 57 225 400 PLN [str 5/16 II.2.1) ]DW pisze:TŚ na niniejszy przetarg zamierzają wydać 17 mln zł.
To do tego też proszę może jakieś złote skrzydełka na czole (coś w stylu dawnych symboli PKT ) :drunken:Peter pisze:Może zrobią złote poręcze i dlatego 17 mln EUR.
Chyba najlepiej połączenie boku z przodem do tej pory wyszło w żelazkach i chyba najlepiej było by wygranie przetargu przez Łódź. Żelazka mamy już 5, więc do tej gromadki ujednolicenie by się przydało. W moderusie ten przód nie pasuje do reszty, chyba że modertrans zaproponował by nam coś w stylu moderusów poznańskich gdzie wydaje mi się że boczna ściana jest już dokomponowana z przodem.DW pisze:A ja się cieszę (tylko mam nadzieję, że ściany czołowe będą pasowały do reszty...)Kuba pisze:Szkoda.W ramach modernizacji wymaganym jest uzyskanie nowego "desing-u" części czołowej i tylnej wagonu.
Kuba, czyżbyś nie popierał zmiany desingu ścian czołowych
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja bym wolał moderusa ale tego co zrobili dla Poznania....super.
http://www.kmpk.cba.pl/grafika/zdjecia/moderus_15.jpg
Zmieniłem obrazek na link, który należy wkleić do paska adresu/DW
http://www.kmpk.cba.pl/grafika/zdjecia/moderus_15.jpg
Zmieniłem obrazek na link, który należy wkleić do paska adresu/DW
Ostatnio zmieniony 22 cze 2008, 21:45 przez Sebastian22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Link do galerii Moderusa z Poznania.
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Jest już specyfikacja istotnych warunków zamówienia na nowe żelazka:
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... 8/siwz.pdf
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... 8/siwz.pdf
Najciekawsze to oczywiście jakie wagony zostały wytypowane
Będzin:
- 665 i 667 (para do ew. składu 665+667)
- 670+669 (para do ew. składu 669+670)
- 761 (solówka z gniazdami z tyłu)
Katowice:
- 694+693 (para do ew. składu 693+694)
- 783+784
- 699 (solówka z gniazdami z tyłu)
A co będzie wtedy z 700?
Bytom:
- 683 i 684 (para do ew. składu 683+684),
- 775 i 778 (para do ew. składu 775+778),
- 681 (solówka z gniazdami z tyłu)
Gliwice:
- 732 i 733 (para do ew. składu 732+733),
- 765 i 786 (para do ew. składu 765+786),
- 742 (solówka z gniazdami z tyłu)
Będzin:
- 665 i 667 (para do ew. składu 665+667)
- 670+669 (para do ew. składu 669+670)
- 761 (solówka z gniazdami z tyłu)
Katowice:
- 694+693 (para do ew. składu 693+694)
- 783+784
- 699 (solówka z gniazdami z tyłu)
A co będzie wtedy z 700?
Bytom:
- 683 i 684 (para do ew. składu 683+684),
- 775 i 778 (para do ew. składu 775+778),
- 681 (solówka z gniazdami z tyłu)
Gliwice:
- 732 i 733 (para do ew. składu 732+733),
- 765 i 786 (para do ew. składu 765+786),
- 742 (solówka z gniazdami z tyłu)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 2 razy.
Jako wagony rezerwowe wystawiono:
#762 z RK-1
#700 z RK-2
#683 i #709 z RK-3 Bytom
#744 z RK-3 Gliwice
Zatem wagony #693 i #694 nie idą (oficjalnie) do kasacji, tylko do remontu (choć prawdop. wagony o tych numerach otrzymają inne pudła, więc to tak jakby kasacja ).
Wagon #762 najwidoczniej, na razie nie zostanie wysłany na RB (co zapowiadano w zajezdni). Pewnie załapie się na RK przy następnej serii remontów.
---------------------------------------------------
Widzę, że mnie ubiegłeś, więc pozmieniam nieco swój post
---------------------------------------------------
Z pkt. VII 8. i VIII 17. wynika, że wagony mają zostać wyposażone w autokomputery, które będą w stanie sterować inf. na wyświetlaczu wewnętrznym oraz powiadamianiem głosowym.
Co ciekawe urządzenie głośnomówiące (poza głośnikami wewnętrznymi) i głośnik zewnętrzny ma zostać zainstalowany już przez TŚ. Im się pewnie tego nie będzie chciało zrobić i informacja pasażerska nadal nie będzie działać...
Tablice kierunkowe oczywiście będą elektroniczne (chyba zrozumieli już swój błąd przy pierwszym zamówieniu).
#762 z RK-1
#700 z RK-2
#683 i #709 z RK-3 Bytom
#744 z RK-3 Gliwice
Zatem wagony #693 i #694 nie idą (oficjalnie) do kasacji, tylko do remontu (choć prawdop. wagony o tych numerach otrzymają inne pudła, więc to tak jakby kasacja ).
Wagon #762 najwidoczniej, na razie nie zostanie wysłany na RB (co zapowiadano w zajezdni). Pewnie załapie się na RK przy następnej serii remontów.
---------------------------------------------------
12 wagonów ma mieć gniazda z tyłu, a 8 z przodu, czyli mniej będzie doczep.ff pisze:Z 20 wagonów 12 ma z gniazdami jak doczepnych, a 8 jak prowadzących.
Widzę, że mnie ubiegłeś, więc pozmieniam nieco swój post
---------------------------------------------------
Z pkt. VII 8. i VIII 17. wynika, że wagony mają zostać wyposażone w autokomputery, które będą w stanie sterować inf. na wyświetlaczu wewnętrznym oraz powiadamianiem głosowym.
Co ciekawe urządzenie głośnomówiące (poza głośnikami wewnętrznymi) i głośnik zewnętrzny ma zostać zainstalowany już przez TŚ. Im się pewnie tego nie będzie chciało zrobić i informacja pasażerska nadal nie będzie działać...
Tablice kierunkowe oczywiście będą elektroniczne (chyba zrozumieli już swój błąd przy pierwszym zamówieniu).
Ostatnio zmieniony 25 cze 2008, 10:59 przez DW, łącznie zmieniany 5 razy.
No proszę widać biorą się za składy.Ale martwi mnie że wagony doczepne szybko padną ofiarą 'pasażerów'Będzin 665 i 667 (nowy skład 665+667), 670+669 (nowy skład 669+670), +761
Katowice 694+693 (nowy skład 693+694), 783+784, +699
Bytom 683i 684 (skład 683+684), 775 i 778 (skład 775+778), +681
Gliwice 732 i 733 (skład 732+733), 765 i 786 (skład 765+786), +742
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości