Strona 3 z 4

: 28 mar 2010, 14:26
autor: mark40
Myślę, że zakup się opłaci. Jak będzie przekonamy się wszyscy po czasie, ale jestem dobrej myśli. Co do opóźnień. Wagonów będzie raptem kilkanaście, co raczej nie spowoduje paraliżu tramwajowego (tym bardziej na trasach tymczasowych).

Jesli chodzi o zakup taboru, to moze TŚ powinny w przyszłości pomyśleć o zakupie wagonów dwukierunkowych z Bohum http://phototrans.eu/2415,415,859,0,f.html W sam raz na zastępstwo solówek, przy okazji też dwukierunkowe.

: 28 mar 2010, 14:27
autor: memphis
mark40 pisze:Jesli chodzi o zakup taboru, to moze TŚ powinny w przyszłości pomyśleć o zakupie wagonów dwukierunkowych z Bohum http://phototrans.eu/2415,415,859,0,f.html W sam raz na zastępstwo solówek, przy okazji też dwukierunkowe.
Bochum ;) Taki drobny problem jest, bo one są wąskotorowe :P

: 28 mar 2010, 17:29
autor: mark40
Ups, nie zauważyłem http://phototrans.eu/images/photos/big/17/99791.jpg
W Krakowie przerabiali jeden wagon wąskotorowy na normalnotorowy, ale nie wiem czy to opłacalne i możliwe przy większej liczbie.

: 02 kwie 2010, 03:03
autor: Filimer
Gdyby było opłacalne, prawdopodobnie ściągnęliby więcej wąskotorowców do przeróbki ;)

: 01 maja 2010, 14:51
autor: mark40
Może TŚ mogłyby się zainteresować w przyszłości tymi wagonami
http://newimages.fotopic.net/?iid=yma1c ... quality=80

: 02 maja 2010, 10:32
autor: Big0s93
Brak obrazka w linku.

: 06 maja 2010, 20:44
autor: mark40

: 06 maja 2010, 21:20
autor: adam86
jak je będą sprzedawać za kilkanaście lat to moze. Te wagony sa z przełomu lat 80/90tych.

: 21 maja 2010, 19:08
autor: DW
W BIP TŚ pojawił się przetarg na dostawę 10 sztuk używanych wagonów tramwajowych dwukierunkowych :!:
:arrow: http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm

Zatem TŚ zdecydowały się jednak na zakup Duewagów Pt :|
Jeśli nie będzie żadnych protestów to nowe wozy pojawią się w GOP najpóźniej we wrześniu.

: 21 maja 2010, 19:14
autor: Peter
Co ciekawe tam jest napisane że zostało to dodane dodane 25.03.2009 :)

EDIT
Ktoś czyta nasze forum, bo to poprawiono ;-)
DW pisze:Zatem TŚ zdecydowały się jednak na zakup Duewagów Pt :|
W sumie chyba nic innego specjalnie nie było w ofercie, ale przystosowanie tych wagonów do naszych warunków będzie jednak trochę kosztować.

: 21 maja 2010, 19:28
autor: DW
Peter pisze:Co ciekawe tam jest napisane że zostało to dodane dodane 25.03.2009 :)

EDIT
Ktoś czyta nasze forum, bo to poprawiono ;-)
Co ciekawe teraz jest data jutrzejsza :-P

: 21 maja 2010, 19:29
autor: Peter
No to w takim razie przewidujemy przyszłość :mryellow:

: 21 maja 2010, 19:40
autor: rafalurbino18
Peter pisze:
DW pisze:Zatem TŚ zdecydowały się jednak na zakup Duewagów Pt :|
W sumie chyba nic innego specjalnie nie było w ofercie, ale przystosowanie tych wagonów do naszych warunków będzie jednak trochę kosztować.
Ciekawe właśnie co dzieje się z Duewagiem #691. Jeśli przystosowano go do ruchu po naszych torowiskach to może stwierdzono, że to przystosowanie nie będzie aż tyle kosztować i postanowiono zakupić te wagony.
Co ciekawe teraz jest data jutrzejsza
Jakiś tajemniczy czytelnik naszego forum na pewno zaraz to poprawi :-P

EDYCJA 3 czerwca
10 używanych wagonów dla Tramwajów Śląskich

Tramwaje Śląskie chcą kupić 10 dwukierunkowych, używanych wagonów tramwajowych. Przetarg w tej sprawie został ogłoszony w ubiegłym tygodniu. Każdy wagon ma być sprawny technicznie i:
- trójczłonowy, jednobryłowy, wysokopodłogowy,
- umożliwiający obsługę pasażerów z poziomu główki szyny,
- nie posiadający wad prawnych,
- nie posiadający żadnych podzespołów i materiałów zawierających azbest, w przypadku wyposażenia wagonu w takie materiały muszą one zostać przez Wykonawcę usunięte i zastąpione zamiennikami, jego staraniem i kosztem,
- wyposażony w czuwak w postaci pedału i przycisku w joysticku,
- wyposażony w:
a) odbierak prądu umiejscowiony na dachu środkowego członu i posiadający napęd elektryczny;
b) piasecznice;
c) oświetlenie zewnętrzne wagonu –wymagane światła mijania, drogowe i pozycyjne dla obu kierunków jazdy na ścianach czołowych w postaci dwóch punktów świetlnych;
- napięcie zasilania –prąd stały 600V (+ 120/-200), możliwość współpracy z siecią zawieszoną na wysokości –5,5 m (+ 0,1/ - 0,25),
- napięcie sterowania –prąd stały 24V lub 40V,
- szerokość toru –1435mm (+2 / -2)
- minimalne promienie łuku toru –18 m,
- długość wagonu (bez sprzęgów) –nie mniej niż 26 m i nie więcej niż 28 m,
- szerokość wagonu –od 2300 do 2400 mm,
- maksymalna wysokość wagonu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu (z wyjątkiem pantografu) –3600 mm,
- maksymalna wysokość pierwszego stopnia drzwi –nie większa niż 450 mm,
- pojemność całkowita: minimum 230 pasażerów przy przyjęciu 0,15m 2 powierzchni podłogi na jednego pasażera stojącego,
- nacisk statyczny jednej osi tramwaju na tor nie może przekraczać 100 kN przy dopuszczalnej masie całkowitej,
- napęd wykorzystujący rozrząd pośredni stycznikowo-oporowy, realizowany automatycznie według wielkości zadanej joystickiem przez motorniczego,
- silniki trakcyjne –prądu stałego, komutatorowe, chłodzone powietrzem,
- napęd urządzeń, aparatów i styczników elektrycznych wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej,
- rodzaje hamulców –elektrodynamiczne + mechaniczne tarczowe lub bębnowe z napędem elektrycznym + hamulce szynowe.

Przedmiot zamówienia obejmuje również pakiet części zamiennych wraz ze szkoleniem pracowników technicznych i ruchowych.
Wagon oferenta, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę (przed udzieleniem zamówienia) zostanie
przetestowany na naszej infrastrukturze torowo-sieciowej.
O wyborze oferty zadecydują następujące kryteria:
Cena –waga 80
Jakość –waga 20.
Oferty można składać do dnia 7 czerwca 2010 roku, do godz. 13:00. Tramwaje mają przybyć na Śląsk w ciagu 3 miesięcy od daty podpisania umowy.
Przypomnijmy, iż przetarg ten poprzedzony był wizytą na Śląsku wagonu Duewag Pt, którego testy w Tramwajach Śląskich wypadły dobrze, wagon zaś został oceniony bardzo pozytywnie. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie równie dobrze o testowanym niedawno wagonie wypowiadali się także przedstawiciele przewoźnika, którzy chętnie widzieliby u siebie właśnie takie wagony. Przypomnijmy, iż wagony dwukierunkowe mają być wykorzystywane w czasie remontów torowisk, które już wkrótce rozpoczną się w województwie śląskim. Specyfikacja przetargowa daje duże szanse na zwycięstwo w omawianym przetargu właśnie wagonom Duewag Pt, które na Śląsk mogą trafić z Frankfurtu nad Menem. Świadczy o tym chociażby zapis, mówiący, iż wagon powinien być wyposażony w pantograf umieszczony na środkowym członie. Takie rozwiązanie techniczne nie znalazło zastosowania w żadnym w sprowadzonych dotychczas do Polski wagonów.
Źródło: Infotram.pl

: 30 sie 2010, 12:28
autor: Kuba
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... 0_siwz.pdf
TRANSPORT WAGONÓW TRAMWAJOWYCH PT8
Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 28.09.2010r. do 16.11.2010r. Ilość wagonów: 11 sztuk, z możliwością rozszerzenia do 12 sztuk.
W przypadku zaistnienia potrzeby transportu 12-go wagonu usługa polega na przewozie
wagonu z Zakładu Usługowo Remontowego w Chorzowie ul. Inwalidzka 5 do Stadtwerke
VerkehrsGesellschaft (VGF) we Frankfurcie nad Menem Heerstr. 305 i (po dokonanych zmianach
w wagonie) przewozie powrotnym.

: 30 sie 2010, 12:57
autor: luki
Kuba pisze:W przypadku zaistnienia potrzeby transportu 12-go wagonu usługa polega na przewozie
wagonu z Zakładu Usługowo Remontowego w Chorzowie ul. Inwalidzka 5 do Stadtwerke
VerkehrsGesellschaft (VGF) we Frankfurcie nad Menem Heerstr. 305 i (po dokonanych zmianach
w wagonie) przewozie powrotnym.
Tu pewnie kwesta usuwania azbestu. Pytanie czy nie lepiej usunąć z tego wozu azbezt na miejscu czy taszczyć wagon w te i na zad ;)

: 09 wrz 2010, 19:57
autor: rafalurbino18

: 10 wrz 2010, 15:05
autor: luki
Jeśli dobrze rozumiem, to mają być wyświetlacze tylko czołowe. Zatem z boku będzie nic czy tablice :roll: ?

: 10 wrz 2010, 19:51
autor: Peter
Może wsadzą boczne tablice tak jak tutaj za półeczkę? :P
Przynajmniej nowocześniej będą się te nasze frankfuterki prezentować z tymi wyświetlaczami. :)

: 10 wrz 2010, 20:45
autor: adam86
luki pisze:Jeśli dobrze rozumiem, to mają być wyświetlacze tylko czołowe. Zatem z boku będzie nic czy tablice :roll: ?
Tak, z przodu będą 2, a z boku nic....

Przecież pisze, że jeden kpl to 2 sztuki wyswietlaczy...

: 10 wrz 2010, 20:54
autor: DW
Tak, z przodu będą 2, a z boku nic....
Chyba raczej z przodu i z tyłu (albo z obu przodów) :-P

Brak wyświetlaczy bocznych jest rzeczywiście trochę dziwny. Jednak pewnie helmuty zostaną na stałe przypisane na dane linie, więc jak im wsadzą gdzieś tablice, to tak już z nimi będą jeździć cały czas (jak #338).

: 11 wrz 2010, 16:56
autor: luki
DW pisze:
Tak, z przodu będą 2, a z boku nic....
Chyba raczej z przodu i z tyłu (albo z obu przodów) :-P
Dobrze pisze, 2 na przodek, bo tak nie przypadkiem Pt ma dwa przodki więc po jednym na każdy ;) A to którym będzie jeździć zasadniczo do przodu chyba nie ma wątpliwości.
Przecież pisze, że jeden kpl to 2 sztuki wyswietlaczy...
Wiem co pisze i dlatego się dziwię, bo jednak są to długie wagony i szkoda, że z boku nie będzie tablic (przynajmniej elektronicznych).

: 11 wrz 2010, 21:48
autor: memphis
luki pisze:z boku nie będzie tablic (przynajmniej elektronicznych).
Z boku będą dechy. Na wyświetlacze brakło kasy.

: 28 wrz 2010, 16:08
autor: DW
Po ponad 3 miesiącach ciszy w BIPie pojawiła się informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w zamówieniu na "Dostawę 10 sztuk używanych wagonów tramwajowych dwukierunkowych".
:arrow: http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... _wybor.pdf

To tylko formalność, bo i tak już od dawna wszyscy wiedzą kto wygrał :-P

: 28 wrz 2010, 16:25
autor: adam86
Jesli to jest cena za 1o wagonów, to na jeden wagon wychodzi 30 tys. euro. Super interes.

: 28 wrz 2010, 17:44
autor: DW
adam86 pisze:Jesli to jest cena za 1o wagonów, to na jeden wagon wychodzi 30 tys. euro. Super interes.
30? Raczej 70... Z czego 20.000 euro pójdzie na wyjęcie azbestu...

: 28 wrz 2010, 18:27
autor: adam86
DW pisze:
adam86 pisze:Jesli to jest cena za 1o wagonów, to na jeden wagon wychodzi 30 tys. euro. Super interes.
30? Raczej 70... Z czego 20.000 euro pójdzie na wyjęcie azbestu...
No tak, nie wiem czemu napisałem 30. Do tego doliczyć trzeba 100 tys. zł na ich dostosowanie.

: 01 paź 2010, 20:55
autor: DW
Fragment artykułu z Gazety Wyborczej:
Gazeta.pl pisze:Na nowe tramwaje jeszcze poczekamy, na przełomie października i listopada zobaczymy za to na torach dwa pierwsze - z 10 zamówionych - niemieckie tramwaje typu Pt. Te ponadtrzydziestoletnie, ale sprawne tramwaje firma zamówiła na czas remontu 48 km torowisk. Wtedy, gdy wiele linii zostanie skróconych, ich wielką zaletą będzie dwukierunkowość. - Kontrakt został już podpisany, a wczoraj dotarł do nas drugi z wagonów Pt - mówi prezes Knapik.
Więcej: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z118PHyKk6

Z artykułu wynika, że do GOPu dotarł już kolejny Helmut. Ciekawe czy przy okazji do Niemiec zabrano z powrotem #691 na wyjęcie azbestu?

: 02 paź 2010, 11:39
autor: luki
DW pisze:Z artykułu wynika, że do GOPu dotarł już kolejny Helmut. Ciekawe czy przy okazji do Niemiec zabrano z powrotem #691 na wyjęcie azbestu?
Niekoniecznie, laweta w końcu przyjedzie jeszcze 10 razy więc mogli go jeszcze nie zabrać.

: 02 paź 2010, 22:24
autor: DW
Cytat z BIPu Tramwajów Śląskich:
BIP TŚ pisze:Dostawa autokomputerów i kasowników do wagonów tramwajowych typu Pt8.

Decyzją Zarządu Tramwajów Śląskich S.A. postępowanie zostało unieważnione.
:arrow: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur4182010/

Helmuty dostaną autokomputery i kasowniki ze stopiątek, a wyświetlaczy nie będzie wcale? :-P

: 03 paź 2010, 00:18
autor: luki
DW pisze:Helmuty dostaną autokomputery i kasowniki ze stopiątek, a wyświetlaczy nie będzie wcale? :-P
Skąd taki wniosek ? Może coś było źle i będzie nowe postępowanie ?

: 04 paź 2010, 13:28
autor: Harry
Wie ktoś może, jaki numer taborowy ma ten drugi sprowadzony helmut oraz czy ma ktoś foto tego tramwaju na dowód że on jest?

: 06 paź 2010, 21:05
autor: Karol
Harry pisze:Wie ktoś może, jaki numer taborowy ma ten drugi sprowadzony helmut oraz czy ma ktoś foto tego tramwaju na dowód że on jest?
Trzeci ma nr 671. Numeru drugiego wagonu nie znam, ma on malowanie biało-pomarańczowe.

: 10 paź 2010, 18:45
autor: luki
Na WPK pojawił się artykuł cyklu :arrow: PKT w którym podane są przyszłe numery wagonów Pt. Będą one w zakresie 900-909.

: 10 paź 2010, 20:09
autor: memphis
luki pisze:Na WPK pojawił się artykuł cyklu :arrow: PKT w którym podane są przyszłe numery wagonów Pt. Będą one w zakresie 900-909.
Warto przypomnieć, że podobnie jak z krakusami przyjęcie na stan następuje z chwilą dostawy. Kwestię wagonów "na części" trzeba wyjaśnić, ale najprawdopodobniej żadnych numerów one u nas nie dostaną.

: 28 paź 2010, 17:22
autor: Peter
DW pisze:
memphis pisze:W Katowicach popołudniu był widziany helmut/junkers/goebbels nr 900 na jeździe próbnej.
Info od Marcina:
Duewag Pt #900 przed chwilą jechał przez Katowice pod nadzorem stodwójki #137R.
Prawdopodobnie jechał w stronę Wełnowca (choć otrzymałem również info, że jechał na Zawodzie, więc nie wiadomo).
Wygląda on tak :-) :arrow: Foto

: 28 paź 2010, 17:38
autor: adam86
Ale mu ten przód zgwałcili.

: 28 paź 2010, 18:49
autor: Kuba
Peter pisze:Wygląda on tak Foto
#900 jedzie do Zawodzia! Brzyyydal.

Post poprawiony.// Boguś

: 28 paź 2010, 21:16
autor: Peter
Ładny może nie jest. Właściwie przypomina EZT i też się tak czułem jadąc w nim na początku tego roku. Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że te wagony są z początku lat 70. :) Mankament, który rzuca się w oczy to na pewno liczba drzwi, więc będzie stosunkowo wolna wymiana pasażerów (i tak też było w lutym). W sumie lepsze by były pod tym względem już chyba wagony typu TW6000 w naszym przypadku, ale akurat dwukierunkowe Pt były oferowane. Będzie na pewno ciekawiej, bo te wagony są pod względem rozwiązań technicznych po prostu bardzo ciekawe ;-) Mam nadzieję również, że zostanie wykorzystana ich dwukierunkowość.

: 28 paź 2010, 23:35
autor: rifi
A czy może ktoś wiek kiedy on wyjedzie liniowo??
i jaką linie będzie obsługiwał?
oby nie 16

: 28 paź 2010, 23:49
autor: Marcin
Dziś próbowali go prawdopodobnie na słonecznej więc cholera wie czy nie wyjedzie właśnie na 16stkę.

: 29 paź 2010, 12:35
autor: KZKGaPowicz
Wcześniej wagon ten nie podobał mi się, ale w barwach zakładowych TŚ nie wygląda aż tak źle. Oprócz osłoniętych sprzęgów, widzę, że dostał LEDowe lampy (te mniejsze), które montuje się ZURkom i "Karlikom" po RB.

: 29 paź 2010, 15:17
autor: mark40
Szkoda, że nie zastosowano się do koncepcji w całości
Obrazek
Chodzi przede wszystkim o przód i tył, na które nie wiem czy "zabrakło" czarnej farby oraz tego, że czarna linia okien jest zbyt wąska. Czerni jest za mało. Górny kremowy pas jest za nisko. Powinien byc ładnie wyśrodkowany z tablicą kierunkową.

: 29 paź 2010, 16:09
autor: luki
Może chodziło, by przód był jednak bardziej widoczny, ale faktycznie ten pasek mógłby być wyżej.

: 29 paź 2010, 17:03
autor: mark40

: 29 paź 2010, 23:29
autor: Kuba
na www.katowice.gazeta.pl pojawił się artykuł związany z deskorolkarzami i skaterami a tam zdjecie przedstawiające PT #900 ;P

Obrazek

: 31 paź 2010, 15:11
autor: Peter
Kolejne fotki z ZUR :arrow: Link

: 31 paź 2010, 19:50
autor: Boguś
rifi pisze:A czy może ktoś wiek kiedy on wyjedzie liniowo??
i jaką linie będzie obsługiwał?
oby nie 16
Marcin pisze:Dziś próbowali go prawdopodobnie na słonecznej więc cholera wie czy nie wyjedzie właśnie na 16stkę.
Lepsza T16 niż T6.
Peter pisze:Kolejne fotki z ZUR
Akurat ten będzie dawcą części.

: 31 paź 2010, 20:01
autor: Peter
Boguś pisze:
Peter pisze:Kolejne fotki z ZUR
Akurat ten będzie dawcą części.
Zapewne ten pierwszy to jest #671 a ten na lawecie to #691 jadący do Niemiec w celu wyjęcia azbestu.

: 31 paź 2010, 20:34
autor: rifi
Ale lepsza od linii 16 jest linia 20, na której by zapewnie mogły jeździć. Na linii 6 i 16 już wystarczy, że jeżdzą karliki.

Ortografia i interpunkcja się kłania. Poprawiłem.// Boguś

: 31 paź 2010, 20:49
autor: Boguś
rifi pisze:Ale lepsza od linii 16 jest linia 20, na której by zapewnie mogłyby jeździć. Na lini 6 i 16 już wystarczy, że jeżdzą karliki
Helmut nie przejedzie przez Armii Krajowej w Chorzowie Batorym.