Kupno używanych wagonów - Duewag Pt
Myślę, że zakup się opłaci. Jak będzie przekonamy się wszyscy po czasie, ale jestem dobrej myśli. Co do opóźnień. Wagonów będzie raptem kilkanaście, co raczej nie spowoduje paraliżu tramwajowego (tym bardziej na trasach tymczasowych).
Jesli chodzi o zakup taboru, to moze TŚ powinny w przyszłości pomyśleć o zakupie wagonów dwukierunkowych z Bohum http://phototrans.eu/2415,415,859,0,f.html W sam raz na zastępstwo solówek, przy okazji też dwukierunkowe.
Jesli chodzi o zakup taboru, to moze TŚ powinny w przyszłości pomyśleć o zakupie wagonów dwukierunkowych z Bohum http://phototrans.eu/2415,415,859,0,f.html W sam raz na zastępstwo solówek, przy okazji też dwukierunkowe.
Bochum Taki drobny problem jest, bo one są wąskotorowemark40 pisze:Jesli chodzi o zakup taboru, to moze TŚ powinny w przyszłości pomyśleć o zakupie wagonów dwukierunkowych z Bohum http://phototrans.eu/2415,415,859,0,f.html W sam raz na zastępstwo solówek, przy okazji też dwukierunkowe.
Ups, nie zauważyłem http://phototrans.eu/images/photos/big/17/99791.jpg
W Krakowie przerabiali jeden wagon wąskotorowy na normalnotorowy, ale nie wiem czy to opłacalne i możliwe przy większej liczbie.
W Krakowie przerabiali jeden wagon wąskotorowy na normalnotorowy, ale nie wiem czy to opłacalne i możliwe przy większej liczbie.
Może TŚ mogłyby się zainteresować w przyszłości tymi wagonami
http://newimages.fotopic.net/?iid=yma1c ... quality=80
http://newimages.fotopic.net/?iid=yma1c ... quality=80
Poprawiam link
http://worldtram.fotopic.net/c1222656.html
http://worldtram.fotopic.net/c1222656.html
W BIP TŚ pojawił się przetarg na dostawę 10 sztuk używanych wagonów tramwajowych dwukierunkowych
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm
Zatem TŚ zdecydowały się jednak na zakup Duewagów Pt
Jeśli nie będzie żadnych protestów to nowe wozy pojawią się w GOP najpóźniej we wrześniu.
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm
Zatem TŚ zdecydowały się jednak na zakup Duewagów Pt
Jeśli nie będzie żadnych protestów to nowe wozy pojawią się w GOP najpóźniej we wrześniu.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2010, 19:16 przez DW, łącznie zmieniany 3 razy.
Co ciekawe tam jest napisane że zostało to dodane dodane 25.03.2009
EDIT
Ktoś czyta nasze forum, bo to poprawiono
EDIT
Ktoś czyta nasze forum, bo to poprawiono
W sumie chyba nic innego specjalnie nie było w ofercie, ale przystosowanie tych wagonów do naszych warunków będzie jednak trochę kosztować.DW pisze:Zatem TŚ zdecydowały się jednak na zakup Duewagów Pt
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ciekawe właśnie co dzieje się z Duewagiem #691. Jeśli przystosowano go do ruchu po naszych torowiskach to może stwierdzono, że to przystosowanie nie będzie aż tyle kosztować i postanowiono zakupić te wagony.Peter pisze:W sumie chyba nic innego specjalnie nie było w ofercie, ale przystosowanie tych wagonów do naszych warunków będzie jednak trochę kosztować.DW pisze:Zatem TŚ zdecydowały się jednak na zakup Duewagów Pt
Jakiś tajemniczy czytelnik naszego forum na pewno zaraz to poprawiCo ciekawe teraz jest data jutrzejsza
EDYCJA 3 czerwca
Źródło: Infotram.pl10 używanych wagonów dla Tramwajów Śląskich
Tramwaje Śląskie chcą kupić 10 dwukierunkowych, używanych wagonów tramwajowych. Przetarg w tej sprawie został ogłoszony w ubiegłym tygodniu. Każdy wagon ma być sprawny technicznie i:
- trójczłonowy, jednobryłowy, wysokopodłogowy,
- umożliwiający obsługę pasażerów z poziomu główki szyny,
- nie posiadający wad prawnych,
- nie posiadający żadnych podzespołów i materiałów zawierających azbest, w przypadku wyposażenia wagonu w takie materiały muszą one zostać przez Wykonawcę usunięte i zastąpione zamiennikami, jego staraniem i kosztem,
- wyposażony w czuwak w postaci pedału i przycisku w joysticku,
- wyposażony w:
a) odbierak prądu umiejscowiony na dachu środkowego członu i posiadający napęd elektryczny;
b) piasecznice;
c) oświetlenie zewnętrzne wagonu –wymagane światła mijania, drogowe i pozycyjne dla obu kierunków jazdy na ścianach czołowych w postaci dwóch punktów świetlnych;
- napięcie zasilania –prąd stały 600V (+ 120/-200), możliwość współpracy z siecią zawieszoną na wysokości –5,5 m (+ 0,1/ - 0,25),
- napięcie sterowania –prąd stały 24V lub 40V,
- szerokość toru –1435mm (+2 / -2)
- minimalne promienie łuku toru –18 m,
- długość wagonu (bez sprzęgów) –nie mniej niż 26 m i nie więcej niż 28 m,
- szerokość wagonu –od 2300 do 2400 mm,
- maksymalna wysokość wagonu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu (z wyjątkiem pantografu) –3600 mm,
- maksymalna wysokość pierwszego stopnia drzwi –nie większa niż 450 mm,
- pojemność całkowita: minimum 230 pasażerów przy przyjęciu 0,15m 2 powierzchni podłogi na jednego pasażera stojącego,
- nacisk statyczny jednej osi tramwaju na tor nie może przekraczać 100 kN przy dopuszczalnej masie całkowitej,
- napęd wykorzystujący rozrząd pośredni stycznikowo-oporowy, realizowany automatycznie według wielkości zadanej joystickiem przez motorniczego,
- silniki trakcyjne –prądu stałego, komutatorowe, chłodzone powietrzem,
- napęd urządzeń, aparatów i styczników elektrycznych wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej,
- rodzaje hamulców –elektrodynamiczne + mechaniczne tarczowe lub bębnowe z napędem elektrycznym + hamulce szynowe.
Przedmiot zamówienia obejmuje również pakiet części zamiennych wraz ze szkoleniem pracowników technicznych i ruchowych.
Wagon oferenta, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę (przed udzieleniem zamówienia) zostanie
przetestowany na naszej infrastrukturze torowo-sieciowej.
O wyborze oferty zadecydują następujące kryteria:
Cena –waga 80
Jakość –waga 20.
Oferty można składać do dnia 7 czerwca 2010 roku, do godz. 13:00. Tramwaje mają przybyć na Śląsk w ciagu 3 miesięcy od daty podpisania umowy.
Przypomnijmy, iż przetarg ten poprzedzony był wizytą na Śląsku wagonu Duewag Pt, którego testy w Tramwajach Śląskich wypadły dobrze, wagon zaś został oceniony bardzo pozytywnie. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie równie dobrze o testowanym niedawno wagonie wypowiadali się także przedstawiciele przewoźnika, którzy chętnie widzieliby u siebie właśnie takie wagony. Przypomnijmy, iż wagony dwukierunkowe mają być wykorzystywane w czasie remontów torowisk, które już wkrótce rozpoczną się w województwie śląskim. Specyfikacja przetargowa daje duże szanse na zwycięstwo w omawianym przetargu właśnie wagonom Duewag Pt, które na Śląsk mogą trafić z Frankfurtu nad Menem. Świadczy o tym chociażby zapis, mówiący, iż wagon powinien być wyposażony w pantograf umieszczony na środkowym członie. Takie rozwiązanie techniczne nie znalazło zastosowania w żadnym w sprowadzonych dotychczas do Polski wagonów.
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... 0_siwz.pdf
TRANSPORT WAGONÓW TRAMWAJOWYCH PT8
Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 28.09.2010r. do 16.11.2010r. Ilość wagonów: 11 sztuk, z możliwością rozszerzenia do 12 sztuk.
W przypadku zaistnienia potrzeby transportu 12-go wagonu usługa polega na przewozie
wagonu z Zakładu Usługowo Remontowego w Chorzowie ul. Inwalidzka 5 do Stadtwerke
VerkehrsGesellschaft (VGF) we Frankfurcie nad Menem Heerstr. 305 i (po dokonanych zmianach
w wagonie) przewozie powrotnym.
TRANSPORT WAGONÓW TRAMWAJOWYCH PT8
Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 28.09.2010r. do 16.11.2010r. Ilość wagonów: 11 sztuk, z możliwością rozszerzenia do 12 sztuk.
W przypadku zaistnienia potrzeby transportu 12-go wagonu usługa polega na przewozie
wagonu z Zakładu Usługowo Remontowego w Chorzowie ul. Inwalidzka 5 do Stadtwerke
VerkehrsGesellschaft (VGF) we Frankfurcie nad Menem Heerstr. 305 i (po dokonanych zmianach
w wagonie) przewozie powrotnym.
Tu pewnie kwesta usuwania azbestu. Pytanie czy nie lepiej usunąć z tego wozu azbezt na miejscu czy taszczyć wagon w te i na zadKuba pisze:W przypadku zaistnienia potrzeby transportu 12-go wagonu usługa polega na przewozie
wagonu z Zakładu Usługowo Remontowego w Chorzowie ul. Inwalidzka 5 do Stadtwerke
VerkehrsGesellschaft (VGF) we Frankfurcie nad Menem Heerstr. 305 i (po dokonanych zmianach
w wagonie) przewozie powrotnym.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Może wsadzą boczne tablice tak jak tutaj za półeczkę?
Przynajmniej nowocześniej będą się te nasze frankfuterki prezentować z tymi wyświetlaczami.
Przynajmniej nowocześniej będą się te nasze frankfuterki prezentować z tymi wyświetlaczami.
*SDIP (U.N.O.)
Chyba raczej z przodu i z tyłu (albo z obu przodów)Tak, z przodu będą 2, a z boku nic....
Brak wyświetlaczy bocznych jest rzeczywiście trochę dziwny. Jednak pewnie helmuty zostaną na stałe przypisane na dane linie, więc jak im wsadzą gdzieś tablice, to tak już z nimi będą jeździć cały czas (jak #338).
Dobrze pisze, 2 na przodek, bo tak nie przypadkiem Pt ma dwa przodki więc po jednym na każdy A to którym będzie jeździć zasadniczo do przodu chyba nie ma wątpliwości.DW pisze:Chyba raczej z przodu i z tyłu (albo z obu przodów)Tak, z przodu będą 2, a z boku nic....
Wiem co pisze i dlatego się dziwię, bo jednak są to długie wagony i szkoda, że z boku nie będzie tablic (przynajmniej elektronicznych).Przecież pisze, że jeden kpl to 2 sztuki wyswietlaczy...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Po ponad 3 miesiącach ciszy w BIPie pojawiła się informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w zamówieniu na "Dostawę 10 sztuk używanych wagonów tramwajowych dwukierunkowych".
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... _wybor.pdf
To tylko formalność, bo i tak już od dawna wszyscy wiedzą kto wygrał
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... _wybor.pdf
To tylko formalność, bo i tak już od dawna wszyscy wiedzą kto wygrał
Fragment artykułu z Gazety Wyborczej:
Z artykułu wynika, że do GOPu dotarł już kolejny Helmut. Ciekawe czy przy okazji do Niemiec zabrano z powrotem #691 na wyjęcie azbestu?
Więcej: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z118PHyKk6Gazeta.pl pisze:Na nowe tramwaje jeszcze poczekamy, na przełomie października i listopada zobaczymy za to na torach dwa pierwsze - z 10 zamówionych - niemieckie tramwaje typu Pt. Te ponadtrzydziestoletnie, ale sprawne tramwaje firma zamówiła na czas remontu 48 km torowisk. Wtedy, gdy wiele linii zostanie skróconych, ich wielką zaletą będzie dwukierunkowość. - Kontrakt został już podpisany, a wczoraj dotarł do nas drugi z wagonów Pt - mówi prezes Knapik.
Z artykułu wynika, że do GOPu dotarł już kolejny Helmut. Ciekawe czy przy okazji do Niemiec zabrano z powrotem #691 na wyjęcie azbestu?
Niekoniecznie, laweta w końcu przyjedzie jeszcze 10 razy więc mogli go jeszcze nie zabrać.DW pisze:Z artykułu wynika, że do GOPu dotarł już kolejny Helmut. Ciekawe czy przy okazji do Niemiec zabrano z powrotem #691 na wyjęcie azbestu?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Cytat z BIPu Tramwajów Śląskich:
Helmuty dostaną autokomputery i kasowniki ze stopiątek, a wyświetlaczy nie będzie wcale?
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur4182010/BIP TŚ pisze:Dostawa autokomputerów i kasowników do wagonów tramwajowych typu Pt8.
Decyzją Zarządu Tramwajów Śląskich S.A. postępowanie zostało unieważnione.
Helmuty dostaną autokomputery i kasowniki ze stopiątek, a wyświetlaczy nie będzie wcale?
Na WPK pojawił się artykuł cyklu PKT w którym podane są przyszłe numery wagonów Pt. Będą one w zakresie 900-909.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Warto przypomnieć, że podobnie jak z krakusami przyjęcie na stan następuje z chwilą dostawy. Kwestię wagonów "na części" trzeba wyjaśnić, ale najprawdopodobniej żadnych numerów one u nas nie dostaną.luki pisze:Na WPK pojawił się artykuł cyklu PKT w którym podane są przyszłe numery wagonów Pt. Będą one w zakresie 900-909.
Wygląda on tak FotoDW pisze:Info od Marcina:memphis pisze:W Katowicach popołudniu był widziany helmut/junkers/goebbels nr 900 na jeździe próbnej.
Duewag Pt #900 przed chwilą jechał przez Katowice pod nadzorem stodwójki #137R.
Prawdopodobnie jechał w stronę Wełnowca (choć otrzymałem również info, że jechał na Zawodzie, więc nie wiadomo).
*SDIP (U.N.O.)
#900 jedzie do Zawodzia! Brzyyydal.Peter pisze:Wygląda on tak Foto
Post poprawiony.// Boguś
Ostatnio zmieniony 31 paź 2010, 19:45 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Ładny może nie jest. Właściwie przypomina EZT i też się tak czułem jadąc w nim na początku tego roku. Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że te wagony są z początku lat 70. Mankament, który rzuca się w oczy to na pewno liczba drzwi, więc będzie stosunkowo wolna wymiana pasażerów (i tak też było w lutym). W sumie lepsze by były pod tym względem już chyba wagony typu TW6000 w naszym przypadku, ale akurat dwukierunkowe Pt były oferowane. Będzie na pewno ciekawiej, bo te wagony są pod względem rozwiązań technicznych po prostu bardzo ciekawe Mam nadzieję również, że zostanie wykorzystana ich dwukierunkowość.
*SDIP (U.N.O.)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wcześniej wagon ten nie podobał mi się, ale w barwach zakładowych TŚ nie wygląda aż tak źle. Oprócz osłoniętych sprzęgów, widzę, że dostał LEDowe lampy (te mniejsze), które montuje się ZURkom i "Karlikom" po RB.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Możliwe, choć tutaj http://www.phototrans.eu/images/photos/ ... 445719.jpg i tutaj http://www.phototrans.eu/14,442155,0,Pe ... _3117.html czerni użyto.
na www.katowice.gazeta.pl pojawił się artykuł związany z deskorolkarzami i skaterami a tam zdjecie przedstawiające PT #900 ;P
Ale lepsza od linii 16 jest linia 20, na której by zapewnie mogły jeździć. Na linii 6 i 16 już wystarczy, że jeżdzą karliki.
Ortografia i interpunkcja się kłania. Poprawiłem.// Boguś
Ortografia i interpunkcja się kłania. Poprawiłem.// Boguś
Ostatnio zmieniony 31 paź 2010, 20:54 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości