Składy 313+314, 695+696, 702+701, 725+736

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Składy 313+314, 695+696, 702+701, 725+736

#1 Post autor: ff » 25 lip 2009, 20:35

Składy te charakteryzuje to, że jako jedyne na sieci mają szerokie listwy (miało je też kilka stodwójek z Zawodzia). Jest jeszcze jedna rzecz charakterystyczna dla tych wagonów, co niedawno zauważyłem. Nad drzwiami mają osłonki (owiewki), które są dość wyraźnie zarysowane (oddzielone od klapy) i są bardziej wysunięte od innych wagonów. Być może jeszcze coś je wyróżnia. Podejrzewam, że wagony te były remontowane w latach 90. u jakiegoś zewnętrznego wykonawcy (podobnie jak kilka wagonów było remontowanych przez MPK Kraków).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: Peter » 25 lip 2009, 20:54

ff pisze:Być może jeszcze coś je wyróżnia.
Różnią się też żaluzjami przetwornic. Szczebelki są pionowe i szerokie (tak jest przynajmniej w #313+314). Wokół żaluzji jest dość szeroka rynienka.
#317+321 też miał takie rynienki wokół żaluzji (góra i boki).
Czy je jednak wywożono gdzieś z powodu RB? Oto jest pytanie.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#3 Post autor: memphis » 25 lip 2009, 21:03

One były remontowane prawdopodobnie w jakimś zakładzie typu ZNTK Mińsk Mazowiecki albo coś podobnego. Kiedyś mi ktoś o tym mówił, ale niestety źródła nie pamiętam. 313+314 ma też ponoć grubsze blachy.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#4 Post autor: Boguś » 25 lip 2009, 21:09

memphis pisze:One były remontowane prawdopodobnie w jakimś zakładzie typu ZNTK Mińsk Mazowiecki albo coś podobnego. Kiedyś mi ktoś o tym mówił, ale niestety źródła nie pamiętam. 313+314 ma też ponoć grubsze blachy.
O tym wspominał Adrian na którymś zebraniu. Takie blachy mają również #317+321 i #725+736.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#5 Post autor: ff » 25 lip 2009, 21:16

Peter pisze:#317+321 też miał takie rynienki wokół żaluzji (góra i boki).
Jeżeli chodzi o listwy, to on miał akurat wąskie, ale może je z czasem wymienili, bo owiewki (spojrzałem na zdjęcia) są takie same jak w tytułowych składach :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6 Post autor: Peter » 25 lip 2009, 21:43

memphis pisze:One były remontowane prawdopodobnie w jakimś zakładzie typu ZNTK Mińsk Mazowiecki albo coś podobnego.
W Mińsku Mazowieckim miał na pewno RK skład #500+499. Na tabliczkach chyba był napisany 1992r.
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#7 Post autor: ff » 25 lip 2009, 21:46

Peter pisze:
memphis pisze:One były remontowane prawdopodobnie w jakimś zakładzie typu ZNTK Mińsk Mazowiecki albo coś podobnego.
W Mińsku Mazowieckim miał na pewno RK skład #500+499. Na tabliczkach chyba był napisany 1992r.
Ale w przypadku tych składów to nie będzie Mińsk Mazowiecki, bo 500+499 wygląda zupełnie inaczej w kwestii elementów, które przywołałem (nie wiem jak żaluzja).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: Peter » 25 lip 2009, 22:04

#500+499 celowo podałem, bo to taki rodzynek był ;-) Oczywiście żaluzje miał powiedzmy normalne i listwy. Nawet szybki u góry zostały :)
Co do tych wymienionych składów na początku ja bym podejrzewał jednak Kraków jeśli już, patrząc na zdjęcie i komentarze :arrow: 102Na #200
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#9 Post autor: memphis » 25 lip 2009, 23:01

ff pisze:
Peter pisze:
memphis pisze:One były remontowane prawdopodobnie w jakimś zakładzie typu ZNTK Mińsk Mazowiecki albo coś podobnego.
W Mińsku Mazowieckim miał na pewno RK skład #500+499. Na tabliczkach chyba był napisany 1992r.
Ale w przypadku tych składów to nie będzie Mińsk Mazowiecki, bo 500+499 wygląda zupełnie inaczej w kwestii elementów, które przywołałem (nie wiem jak żaluzja).
To może być ewentualnie np. ZNLE Gliwice albo jeszcze jakiś inny zakład.
Co do tych wymienionych składów na początku ja bym podejrzewał jednak Kraków jeśli już, patrząc na zdjęcie i komentarze :arrow: 102Na #200
Komentarze tu niczego nie wnoszą akurat ;). Krakowskie remonty stopiątek jednak troszkę inaczej wyglądały, choćby 674+673.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: adam86 » 27 lip 2009, 09:41

memphis pisze: To może być ewentualnie np. ZNLE Gliwice albo jeszcze jakiś inny zakład.
Lubań Sląski. Zakłady dziś już nie istnieją.
KZKGOP 1779

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#11 Post autor: ff » 27 lip 2009, 16:02

Trochę poszperałem i znalazłem informację, że w ZNTK w Lubaniu remontowały swoje wagony też między innymi MZK Gorzów Wielkopolski i MZK Szczecin (i zgadzają się wszystkie elementy charakterystyczne z tymi naszymi stopiątkami):

103+104 z MZK Gorzów:
:arrow: listwa i żaluzja
:arrow: listwa i owiewki (103)
:arrow: listwa i owiewki (104)

***

728+727 z MZK Szczecin:
:arrow: listwa i owiewki

Skład ten przenumerowano później na 1039+1040 - listwy się zmieniły, ale żaluzja pozostała :)
:arrow: żaluzja

***

708+707 z MZK Szczecin:
:arrow: owiewki
:arrow: żaluzja

Listwy wymieniono.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: adam86 » 27 lip 2009, 20:10

Aha, no i remont tam miał też #317+#321. Listwy chyba inne, ale blacha też grubsza. Stąd relatywnie dobry stan pudeł.
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości