Konstal 105Nm2K #790 - historia pewnego remontu
Konstal 105Nm2K #790 - historia pewnego remontu
Wreszcie jest! Odstawiony był od 2003 roku.
Wagon przechodzi ostatnie prace w zajezdni Będzin i myślę, że w ciągu dwóch tygodni wyjedzie.
Od #739 nie różni się praktycznie niczym, bowiem wszystko z niego zostało przeniesione. W #739 nie było bodajże rzeźni po środku wagonu oraz paskudnie zaślepionych gniazd.
Co jeszcze? Pulpit również ex. #739, światła rodem z Żuka, podobno fioletowe wózki , czerwony kubraczek z kremową listewką, srebrzysty pantograf OTK-1, i nawet kontrolki oznajmiające indywidualne otwarcie drzwi przez pasażera na szafach nad drzwiami (popularne w będzińskich modernizacjach). Układ tyrystorowy nie trudno domyśleć się, że również odziedziczył w spadku po #739, a jak jest z przetwornicą tego niestety nie wiem.
Zdjęcia:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-18901.html -> Wagon przed modernizacją...
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-77245.html -> ...podczas...
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128818.html -> ... i po.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128825.html -> Tutaj nowy pulpit...
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128821.html -> ... a tu nowe wnętrze.
Wagon przechodzi ostatnie prace w zajezdni Będzin i myślę, że w ciągu dwóch tygodni wyjedzie.
Od #739 nie różni się praktycznie niczym, bowiem wszystko z niego zostało przeniesione. W #739 nie było bodajże rzeźni po środku wagonu oraz paskudnie zaślepionych gniazd.
Co jeszcze? Pulpit również ex. #739, światła rodem z Żuka, podobno fioletowe wózki , czerwony kubraczek z kremową listewką, srebrzysty pantograf OTK-1, i nawet kontrolki oznajmiające indywidualne otwarcie drzwi przez pasażera na szafach nad drzwiami (popularne w będzińskich modernizacjach). Układ tyrystorowy nie trudno domyśleć się, że również odziedziczył w spadku po #739, a jak jest z przetwornicą tego niestety nie wiem.
Zdjęcia:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-18901.html -> Wagon przed modernizacją...
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-77245.html -> ...podczas...
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128818.html -> ... i po.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128825.html -> Tutaj nowy pulpit...
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128821.html -> ... a tu nowe wnętrze.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2008, 22:24 przez rzelfix, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten wagon moim zdaniem był odstawiony o wiele dłużej, po to by służyć jako składnica części zamiennych do 105NT #789. Ja go na torowiskach nie widziałem wiele lat przed 2003r. Już wtedy stał mocno zakurzony.rzelfix pisze:Wreszcie jest! Odstawiony był od 2003 roku.
Ciekawe dostał to oznaczenie 105Nm2K. Średnia ta modernizacja, bo ze starych części, ale przynajmniej wagon nie będzie stał latami bezużytecznie.
Przeniosłem to do remontów.
*SDIP (U.N.O.)
No super, nie zmarnowało się ani pudło #790, ani części z #739.
Czekać aż tylko wyjedzie.
Owszem Peter, już w 2003 jak do niego zaglądałem był strasznie skurzony, że w środku zostawiłem widoczne ślady :mruga:
Miał on jeszcze mocowanie na stare kwadraty.
Juz chyba od końca lat 90-tych służył jako składnica.
W tym czasie odstawiony czasowo też był #789, bo stał jak pamiętam zaraz za nim jakoś.
Znalazłem więcej fot http://www.tram-silesia.pl/pub/790/
Czekać aż tylko wyjedzie.
Owszem Peter, już w 2003 jak do niego zaglądałem był strasznie skurzony, że w środku zostawiłem widoczne ślady :mruga:
Miał on jeszcze mocowanie na stare kwadraty.
Juz chyba od końca lat 90-tych służył jako składnica.
W tym czasie odstawiony czasowo też był #789, bo stał jak pamiętam zaraz za nim jakoś.
Znalazłem więcej fot http://www.tram-silesia.pl/pub/790/
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Musieli blache wymienić przednią, to dali całą i nie robili już wycięć na gniazda których nie było. Przypomną że #525 przed wypadkiem miał właśnie takie kółeczka ...Boguś pisze:luki pisze:Te głupie zaślepki w miejscach gniazd uważam za kompletną głupotę, skoro już usuwają gniazda niech zrobią jak trzeba przednią blachę, ale się nie chciało i dali dwie okrągłe łatki, beee brzydkie to
Też według mnie jest to dziwne, bo w #525 te ślady usunęli a tu zostawili
Kod: Zaznacz cały
www.tramwaje1.za.pl/2006/05/0901.jpg
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Re: Konstal 105Nm2K #790
Obrzydliwość. Faktycznie lepsza cała blacha, ale ja jestem przeciwnikiem likwidowania gniazd jakichkolwiek i gdziekolwiek.rzelfix pisze: W #739 nie było bodajże rzeźni po środku wagonu oraz paskudnie zaślepionych gniazd.
Oni go robili w Chorzowie, wiec dziwne, że jeszcze końcówek zderzaka nie machnęli na kremowo.rzelfix pisze: czerwony kubraczek z kremową listewką,
No przepiękny ten pantograf. Z reguły jednak nówki bywały trochę jaśniejsze, bardziej metaliczne. Ten wygląda jakby był plastikowy, ale wygląda superrzelfix pisze: srebrzysty pantograf OTK-1
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128818.html -> ... i po.
Jak się chce to i można tak załatać, żeby wygladało jakby miał jednolitą blachę. Czyli załatać równo, pospawać i potem wyszlifować. Takim przykładem jest wagon 505, który jak ma jasny podkład reklamowy (biała Netia, żółta echinacea) to widać delikatnie spawy - kontury otworów po gniazdach. Nie przypominam sobie, żeby wagon w ostatnich latach gdzieś przodem rąbnął, więc ta blacha chyba jeszcze jest.luki pisze:Te głupie zaślepki w miejscach gniazd uważam za kompletną głupotę, skoro już usuwają gniazda niech zrobią jak trzeba przednią blachę, ale się nie chciało i dali dwie okrągłe łatki, beee brzydkie to
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wow! Widze ze podpatrzyli z krakusow i zrobili miejsce stojące/na wózek... to juz drugi mod. po #740 w Bedzinie. Ciekawe na jaka linie go przydziela...
/Będzinie
Faktycznie pomyłka....
/Będzinie
Faktycznie pomyłka....
Ostatnio zmieniony 03 sty 2007, 15:03 przez Sebastian22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Wagon #790 już jeździ.
Dzisiaj na poc. 2406. Mam nadzieję, że nie objął stałego przydziału po #789.
Wagon otrzymał wyświetlacze (z któregoś ze skasowanych wagonów z Będzina #431/#444/#668 lub nowe[?]) oraz przetwornicę statyczną. Listwy ma takie jak #525 - kremowe.
Ogólnie z zewnątrz wygląda ładnie, a do środka nie wchodziłem, bo drzwi były zamknięte. Być może jakbym nacisnął przycisk to by się otworzyły, ale mogą też chronić wagon przez wandalizmem i mogły być zamkniete.
Zdjęcia wagonu podczas postoju na trójkącie na Okrzei zamieściłem tutaj:
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=211
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=213
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=214
Dzisiaj na poc. 2406. Mam nadzieję, że nie objął stałego przydziału po #789.
Wagon otrzymał wyświetlacze (z któregoś ze skasowanych wagonów z Będzina #431/#444/#668 lub nowe[?]) oraz przetwornicę statyczną. Listwy ma takie jak #525 - kremowe.
Ogólnie z zewnątrz wygląda ładnie, a do środka nie wchodziłem, bo drzwi były zamknięte. Być może jakbym nacisnął przycisk to by się otworzyły, ale mogą też chronić wagon przez wandalizmem i mogły być zamkniete.
Zdjęcia wagonu podczas postoju na trójkącie na Okrzei zamieściłem tutaj:
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=211
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=213
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=214
Ostatnio zmieniony 08 sty 2007, 08:55 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
SUPER, jak się ciesze
Z tego co widze to na żółto świeciły w środku lampki, to są zapewne te przy naklejce "drzwi zostaną otwarte", więc zapewne było włączone IOD.DW pisze: Ogólnie z zewnątrz wygląda ładnie, a do środka nie wchodziłem, bo drzwi były zamknięte. Być może jakbym nacisnął przycisk to by się otworzyły, ale mogą też chronić wagon przez wandalizmem i mogły być zamkniete.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Po zobaczeniu tych lampek na zdjęciu właśnie o tym pomyślałemluki pisze:...Z tego co widze to na żółto świeciły w środku lampki, to są zapewne te przy naklejce "drzwi zostaną otwarte", więc zapewne było włączone IOD.DW pisze: Ogólnie z zewnątrz wygląda ładnie, a do środka nie wchodziłem, bo drzwi były zamknięte. Być może jakbym nacisnął przycisk to by się otworzyły, ale mogą też chronić wagon przez wandalizmem i mogły być zamkniete.
(Do galerii wrzuciłem dopiero część moich zdjęć (chodzi o wszytskie wagony). Resztę będę stopniowo dodawał, a niektóre słabe usuwał.
Oczywiście wszyscy mogą się rejestrować )
Zaraz wrzucę (ten wagon chyba też powinien należeć do kategorii 105N-2K tak jak wagony typu 105N-MB i 105N-MH, bo 105Nm2K to chyba typ dokładniejszy, a należy pod 105N-2K).Peter pisze:Wrzuć jakbyś mógł coś do naszego albumu jeśli się zgadzasz oczywiście jako autor (dodałem kategorię).
Dzięki za fotki. Czekam na fotki wnętrza. 8)
A przetwornicę ma statyczną ?
Wnętrza jeszcze nie mam, ale postaram się zrobić w tym lub w przyszłym tygodniu. Chyba, że ktoś inny zrobi
Widziałem go tylko jak stał na trójkącie, ale skoro prawdopodobnie było włączone IOD to chyba musiał mieć włączoną przetwornicę, a dźwięku wirującej nie słyszałem.
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Można by tu trochę nad tym dyskutować, bo niby 105N2K to wagony zmodernizowane, z opartym rozruchem na tyrystorach GTO, czyli jak w przypadku wszystkich naszych modernizacji. Zatem wszystko to jest 105N2K, inaczej mówiąc też 105N zmodernizowane.DW pisze:Zaraz wrzucę (ten wagon chyba też powinien należeć do kategorii 105N-2K tak jak wagony typu 105N-MB i 105N-MH, bo 105Nm2K to chyba typ dokładniejszy, a należy pod 105N-2K).
Głównie przez miłośników stosowane jest oznaczenie 105N/MB i MH co oznacza "Modernizacja Chorzów", "Modernizacja Będzin".
Natomiast w papierach podobno wszystkie mają 105N2K, a #790 wg. papierów ma 105Nm2K, więc wg. tego jednak powinny być oddzielnie, bo mają różne oznaczenia.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Dodam jeszcze, że na tabliczkach znaminowych (chyba obecnie są już wyrwane) w #347 i #718 było oznaczenie 105N2k-Mk i to zdaje się jest najbardziej dokładnym oznaczeniem naszych modernizacji, a 105N2k to skrótowe oznaczenie.luki pisze:Można by tu trochę nad tym dyskutować, bo niby 105N2K to wagony zmodernizowane, z opartym rozruchem na tyrystorach GTO, czyli jak w przypadku wszystkich naszych modernizacji. Zatem wszystko to jest 105N2K, inaczej mówiąc też 105N zmodernizowane.
Głównie przez miłośników stosowane jest oznaczenie 105N/MB i MH co oznacza "Modernizacja Chorzów", "Modernizacja Będzin".
Natomiast w papierach podobno wszystkie mają 105N2K, a #790 wg. papierów ma 105Nm2K, więc wg. tego jednak powinny być oddzielnie, bo mają różne oznaczenia.
A poza tym odnoszę wrażenie, że w oznaczeniu 105Nm2k literka "m" oznacza tylko odpowidnią odmianę w stosunku do pozostałych modernizacji. Pytanie tylko: na czym ona polegała?
W papierach 678 to ma 105Na. Ale to na pewno pomyłka, może stała, może tylko chwilowa. Mówię o tych świstkach, które ma każdy tramwaj na pulpicie (kiedy był ostatni przegląd, kto go zrobił, do kiedy rejestracja (?) itd.) Podczas dnia otwartego każdy wagon coś takiego miał, można było zajrzeć, poczytać. Zdziwiłem się, że takie mają zaufanie, bo praktycznie każdy mógłby to sobie zabrać, gdyby zechciał. A 678 akurat wtedy też był na zajezdni, więc wiem, że miał tam 105Na.rzelfix pisze:Natomiast w papierach podobno wszystkie mają 105N2K, a #790 wg. papierów ma 105Nm2K, więc wg. tego jednak powinny być oddzielnie, bo mają różne oznaczenia.
Dokładnie to na tabliczkach było wygrawerowane 105N-2K/MK. Chorzowskie tych tabliczek nie miały, nie wiadomo czy oznaczenie to samo, ale TŚ oficjalnie stosują do wszystkich 105-2K. 105N/MB i MH wymyślił memphis, wprawdzie nie sam autorytarnie, ale w drodze dyskusji na grupie pmtm, bo te oficjalne im się nie podobały. Tylko on miał wtedy stronę internetową i dlatego się to jego oznaczenie wpisało w określenia miłośników, choć nie jest prawdziwe.rzelfix pisze: Dodam jeszcze, że na tabliczkach znamionowych (chyba obecnie są już wyrwane) w #347 i #718 było oznaczenie 105N2k-Mk i to zdaje się jest najbardziej dokładnym oznaczeniem naszych modernizacji, a 105N2k to skrótowe oznaczenie.
Niby #790 dostał chyba wszystko to co miał #739. Może chodzi tu o to że tamte powstały w wyniku modernizacji wagonów 105Na, a tego zrobili z 105NT, to jedyna różnica jaką widzę, no i oczywiście rok modernizacji.rzelfix pisze:Dodam jeszcze, że na tabliczkach znaminowych (chyba obecnie są już wyrwane) w #347 i #718 było oznaczenie 105N2k-Mk i to zdaje się jest najbardziej dokładnym oznaczeniem naszych modernizacji, a 105N2k to skrótowe oznaczenie.
A poza tym odnoszę wrażenie, że w oznaczeniu 105Nm2k literka "m" oznacza tylko odpowidnią odmianę w stosunku do pozostałych modernizacji. Pytanie tylko: na czym ona polegała?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Dzisiaj po raz pierwszy jechałem tym wagonem
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy (przy wsiadaniu) to kwadratowe przyciski do otwierania drzwi na zewnątrz, które wystarczy lekko wcisnąć i drzwi się otwierają. Wewnatrz przyciski są takie jak w innych modernizacjach.
W środku wszystko tak jak na zdjęciach 'piotrkaw', tylko po drobnych pracach w zajezdni (nie było porozrzucanych kabli ).
Najważniejsze co zauważyłem to to, że pozostawiono aparaturę tyrystorową i przy rozruchu słychać charakterystyczny dźwięk (chyba taki sam jak w #789), zaś przy hamowaniu odgłos heblowania (czy jak to się tam nazywa) desek . Z tego wynika, że wagon przy hamowaniu prawdopodobnie oddaje prąd do sieci trakcyjnej.
Wagon otrzymał oczywiście przetwornicę statyczną.
Tak jak napisałem wagon ma wyświetlacze, ale wewnętrzny wygląda jak nowy (chociaż nie wiem po co go zakładali skoro i tak nie jest używany).
Ciekawe jest jeszcze to, że pomiędzy trzecimi a czwartymi drzwiami (w tym miejscu gdzie na wagonie #112 jest szary kwadrat na tablicę L -
) umieszczono podstawę (taką jak z przodu - w kszałcie litery T) na tablicę z numerem linii.
http://www.tram-silesia.pl/pub/790/photo6.html
Czyli nie umieszczono żadnej tabliczki, a szkoda, bo potem ludzie myślą, że tramwaje nie mają żadnych remontów
Dopisek (15:45): Wagon najprawdopodobniej objął stał przydział po #789 na poc. 2406
Czyli na innych liniach będzie tylko sporadycznie
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy (przy wsiadaniu) to kwadratowe przyciski do otwierania drzwi na zewnątrz, które wystarczy lekko wcisnąć i drzwi się otwierają. Wewnatrz przyciski są takie jak w innych modernizacjach.
W środku wszystko tak jak na zdjęciach 'piotrkaw', tylko po drobnych pracach w zajezdni (nie było porozrzucanych kabli ).
Najważniejsze co zauważyłem to to, że pozostawiono aparaturę tyrystorową i przy rozruchu słychać charakterystyczny dźwięk (chyba taki sam jak w #789), zaś przy hamowaniu odgłos heblowania (czy jak to się tam nazywa) desek . Z tego wynika, że wagon przy hamowaniu prawdopodobnie oddaje prąd do sieci trakcyjnej.
Wagon otrzymał oczywiście przetwornicę statyczną.
Tak jak napisałem wagon ma wyświetlacze, ale wewnętrzny wygląda jak nowy (chociaż nie wiem po co go zakładali skoro i tak nie jest używany).
Ciekawe jest jeszcze to, że pomiędzy trzecimi a czwartymi drzwiami (w tym miejscu gdzie na wagonie #112 jest szary kwadrat na tablicę L -
) umieszczono podstawę (taką jak z przodu - w kszałcie litery T) na tablicę z numerem linii.
Niestety, miejsce na tabliczkę nadal wygląda tak:Peter pisze:DW a jest jakaś tabliczka znamionowa między drugimi i trzecimi drzwiami ? :faja:
http://www.tram-silesia.pl/pub/790/photo6.html
Czyli nie umieszczono żadnej tabliczki, a szkoda, bo potem ludzie myślą, że tramwaje nie mają żadnych remontów
Dopisek (15:45): Wagon najprawdopodobniej objął stał przydział po #789 na poc. 2406
Czyli na innych liniach będzie tylko sporadycznie
Ostatnio zmieniony 08 sty 2007, 15:45 przez DW, łącznie zmieniany 3 razy.
To w stylu bytomskim, hmm, czyżby planowano tam wieszać tablice liniowe 8)DW pisze:Ciekawe jest jeszcze to, że pomiędzy trzecimi a czwartymi drzwiami (w tym miejscu gdzie na wagonie #112 jest szary kwadrat na tablicę L - ) umieszczono podstawę (taką jak z przodu - w kszałcie litery T) na tablicę z numerem linii.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
No właśnie, nie przypominam sobie by Będzin miał takie rzeczy, a jak już to prawdopodobnie miały to tylko 105NT.ff pisze: A na dniach otwartych tego nie miał? Bo skoro miał stary kwadrat, to może też miał i takie bolce (choć nie wiem w ogóle czy Będzin kiedyś to stosował), a w Chorzowie to zostawili.
Tutaj jest fotka #789, można dostrzec mocowanie.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-42486.html
(nie wiem czy dobra bo mi TWB nie działa, jak co to sory;) )
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości