
Jak od dawna wiadomo Tramwaje Śląskie mają zamiar zakupić jednoczłonowe wagony dwukierunkowe. Jest to o tyle ciekawe że żaden producent (Polski) nie ma w ofercie takich pojazdów, nie dziwne jest to że ten przetarg nie obył się bez echa w większych mediach dotyczących transportu miejskiego.[b]UE/JRP/B/455/2017[/b] pisze:Zakup wagonów tramwajowych jednoczłonowych w ramach zadania nr 13: „Zakup taboru tramwajowego do obsługi komunikacji tramwajowej na zmodernizowanych i wybudowanych odcinkach infrastruktury na obszarze działania Tramwajów Śląskich S.A. objętego Projektem pn.: „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego etap I”, przewidzianego do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie 2014 – 2020.
Tak jak od miesięcy jest wiele domysłów co takiego moglibyśmy dostać, parę dni temu rozwiały się niektóre wątpliwości, ponieważ nareszcie doszło do otwarcia ofert gdzie, razem z przewidzianą obecnością Modertransu, pojawiła się także druga firma z Poznania, FPS Cegielski.
Dla osób lubiących cyferki:transport-publiczny.pl pisze:Tramwaje Śląskie: Modertrans tańszy, ale udział niskiej podłogi mały
Tramwaje Śląskie opublikowały protokół z otwarcia ofert w przetargu na dostawę dziesięciu nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów. Tańszy od Cegielskiego jest Modertrans, ale zarazem oferuje mniejszy udział niskiej podłogi oraz mniejszą liczbę dwustrumieniowych drzwi.
Jak pisaliśmy, wczoraj (18 września) Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na na dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, z czego osiem ma być jednokierunkowych, a dwa dwukierunkowe. Przewidziano też opcję w postaci dostawy pięciu kolejnych pojazdów.Długość pojazdu określono na 13,5 m, udział niskiej podłogi na min. 20%, a pojemność na co najmniej 90 pasażerów, w tym minimum 18 na miejscach siedzących. Więcej o specyfikacji pisaliśmy tutaj.
CZYTAJ DALEJ

Procentowo wychodzi blisko, jednak z przewagą dla Modertransu.
Przetarg jest bardzo ciekawy, aczkolwiek warto napomnieć że podobne zamówienie złożył kilka miesięcy temu Elbląg gdzie przedmiotem zamówienia były wagony takie same, jednak tylko jednokierunkowe, tam wygrał jednogłośnie Modertrans z racji braku konkurencji.
A jakie jest wasze zdanie na temat tego przetargu? Czyja oferta bardziej do was przemawia lub jakie wagony byście widzieli pod naszym szyldem? Z racji tego że takich wagonów w kraju nie ma wciąż na rynku nadal można domniemywać z czego to zostanie splecione
