Zakup jednoczłonowych wagonów dwukierunkowych

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2562
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

Zakup jednoczłonowych wagonów dwukierunkowych

#1 Post autor: elot360 » 20 wrz 2017, 15:31

Trochę dziwne że na forum jeszcze nikt nie założył wątku na ten całkiem ciekawy temat. Pora to zmienić :)
[b]UE/JRP/B/455/2017[/b] pisze:Zakup wagonów tramwajowych jednoczłonowych w ramach zadania nr 13: „Zakup taboru tramwajowego do obsługi komunikacji tramwajowej na zmodernizowanych i wybudowanych odcinkach infrastruktury na obszarze działania Tramwajów Śląskich S.A. objętego Projektem pn.: „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego etap I”, przewidzianego do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie 2014 – 2020.
Jak od dawna wiadomo Tramwaje Śląskie mają zamiar zakupić jednoczłonowe wagony dwukierunkowe. Jest to o tyle ciekawe że żaden producent (Polski) nie ma w ofercie takich pojazdów, nie dziwne jest to że ten przetarg nie obył się bez echa w większych mediach dotyczących transportu miejskiego.

Tak jak od miesięcy jest wiele domysłów co takiego moglibyśmy dostać, parę dni temu rozwiały się niektóre wątpliwości, ponieważ nareszcie doszło do otwarcia ofert gdzie, razem z przewidzianą obecnością Modertransu, pojawiła się także druga firma z Poznania, FPS Cegielski.
transport-publiczny.pl pisze:Tramwaje Śląskie: Modertrans tańszy, ale udział niskiej podłogi mały

Tramwaje Śląskie opublikowały protokół z otwarcia ofert w przetargu na dostawę dziesięciu nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów. Tańszy od Cegielskiego jest Modertrans, ale zarazem oferuje mniejszy udział niskiej podłogi oraz mniejszą liczbę dwustrumieniowych drzwi.

Jak pisaliśmy, wczoraj (18 września) Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na na dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, z czego osiem ma być jednokierunkowych, a dwa dwukierunkowe. Przewidziano też opcję w postaci dostawy pięciu kolejnych pojazdów.Długość pojazdu określono na 13,5 m, udział niskiej podłogi na min. 20%, a pojemność na co najmniej 90 pasażerów, w tym minimum 18 na miejscach siedzących. Więcej o specyfikacji pisaliśmy tutaj.

CZYTAJ DALEJ
Dla osób lubiących cyferki:
Obrazek

Procentowo wychodzi blisko, jednak z przewagą dla Modertransu.
Przetarg jest bardzo ciekawy, aczkolwiek warto napomnieć że podobne zamówienie złożył kilka miesięcy temu Elbląg gdzie przedmiotem zamówienia były wagony takie same, jednak tylko jednokierunkowe, tam wygrał jednogłośnie Modertrans z racji braku konkurencji.

A jakie jest wasze zdanie na temat tego przetargu? Czyja oferta bardziej do was przemawia lub jakie wagony byście widzieli pod naszym szyldem? Z racji tego że takich wagonów w kraju nie ma wciąż na rynku nadal można domniemywać z czego to zostanie splecione :P

polaraxa
Posty: 457
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#2 Post autor: polaraxa » 21 wrz 2017, 20:48

Więcej niskiej podłogi dodatkowe drzwi bardziej przemawiają do pasażera. Szkoda że nie ma wizualizacji wagonów obu producentów mam nadzieje że tym razem wygra zdrowy rozsądek a nie ekonomia bo zadowolony pasażer jest dla przewożnika najważniejszy. DNI mijają a nic nadal nie wiadomo. W piątek otwarto oferty na średnie i długie wagony a na stronie TŚ cisza choć media już podały kto i co. Moderatorzy firmowej strony chyba się zawiesili. Liczyli na MODERTRANS z GAMMĄ a tu zonk.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#3 Post autor: trajtek » 22 gru 2017, 15:55

Wygrał Modertrans, jak dla mnie szkoda, bo zaoferował tramwaje z symboliczną ilością niskiej podłogi w porównaniu z Cegielskim.

http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... r_int2.pdf

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: Peter » 23 gru 2017, 13:41

W TŚ żadne produkty z Cegielskiego jeszcze nie jeżdżą a historię Pumy chyba wszyscy znają.
Modernizacje i nowe wagony Modertransu już u nas parę lat jeżdżą bez poważniejszych awarii. Z tego punktu widzenia może to i lepszy wybór.
*SDIP (U.N.O.)

kasztan
Posty: 29
Rejestracja: 07 wrz 2012, 18:55
Lokalizacja: Wiedeń

#5 Post autor: kasztan » 27 gru 2017, 13:56

Trochę z innej beczki: Wiecie może kiedy zaczyna się remont ul. Piekarskiej?

Dziękuję z góry.

polaraxa
Posty: 457
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#6 Post autor: polaraxa » 28 gru 2017, 11:22

PETER pamiętaj że FS ,HF czy BETA to wagony bazujące na konstrukcji pudła oraz wózków ze 105N więc to żadna nowość. 30% niskiej podłogi wymaga innej konstrukcji pudła ,miejsca na aparaturę oraz niższych wózków pamiętaj żę to ma być wagon jednoczłonowy.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: Peter » 28 gru 2017, 16:11

Wszystko to rozumiem, ale Cegielski jeszcze porządnego niskopodłogowego tramwaju nie zbudował. To co powstawało zazwyczaj ulegało wielu awariom począwszy od 115N.
Jedyne co jeździ z HCP to wysokopodłogowe 123N w Warszawie.

Żeby nie było, jestem przeciwnikiem kupowania takich wagonów, no chyba że kilku sztuk na potrzeby linii 38. Jeżeli Modertrans wyprodukuje wagony podobne do np. Pragoimex VarioLF w Ostrawie z mniejszą liczbą stopni, to nie będzie źle moim zdaniem. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10357
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: skoti » 29 gru 2017, 17:46

Osiem nowych tramwajów będzie jednokierunkowych, a dwa dwukierunkowe. O zamówienie ubiegały się dwie poznańskie firmy: Modertrans Poznań oraz H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Modertrans zaproponował, że dostarczy tramwaje za 35,3 mln zł. Przy czym udział niskiej podłogi w nowych pociągach wynosi tylko 30 proc. pociągu (chodzi o środkowy przedział wagonu). H.Cegielski oferował aż 62 proc. niskiej podłogi, ale cena pociągów z tej firmy wyniosła 45 mln zł.

Z tego powodu Tramwaje Śląskie wybrały Modertrans. Nowe dwukierunkowe tramwaje nie będą wcale wykorzystywane podczas prac remontowych. Będą na stałe kursować na linii 38 w Bytomiu, razem z zabytkowymi N-kami. Co do pozostałych jednokierunkowych wagonów na razie Tramwaje Śląskiej nie zdecydowały ostatecznie, na jakich trasach się pojawią. Na pewno część z nich będzie kursowała po miastach Zagłębia. Nowe tramwaje na tory mają wyjechać w 2019 roku.

W najbliższym czasie Tramwaje Śląskie powinny rozstrzygnąć jeszcze przetarg na dostawę 35 wieloczłonowych niskopodłogowych tramwajów. O zamówienie ubiegają się Pesa i Stadler.
Za 35 mln zł Tramwaje Śląskie kupią dziesięć nowych pociągów

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2562
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#9 Post autor: elot360 » 13 sty 2018, 09:36

Info Tram pisze:Odwołanie Cegielskiego w przetargu Tramwajów Śląskich

Krajowa Izba Odwoławcza zajmowała się dziś odwołaniem firmy H.Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych od wyników przetargu Tramwajów Śląskich. Jak poinformowała nas Magdalena Grabarczyk, rzecznik prasowy Izby postępowanie dotyczyło zakupu wagonów jednoczłonowych. Wyrok został ogłoszony, odwołanie zostało oddalone. Oznacza to, że śląski przewoźnik ma zielone światło do podpisania umowy ze wskazanym producentem. To Modertrans.
Czytaj więcej: http://www.infotram.pl/odwolanie-cegiel ... 01877.html

[ Dodano: 2018-03-08, 13:19 ]
Tramwaje Śląskie pisze:Umowa podpisana – nowe tramwaje przyjadą z Poznania

10 nowych jednoczłonowych tramwajów dla Tramwajów Śląskich dostarczy Modertrans Poznań. Dziś w Chorzowie podpisano umowę opiewającą na niespełna 29 mln zł netto. Modertrans na realizację zadania ma czas do końca czerwca 2020 r.

[...]
Czytaj dalej

Pojawiła się także wizualizacja tramwaju jaki otrzymamy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: Peter » 09 mar 2018, 07:48

Pod oknem ma numerek #102. :)
Zastanawiam się właśnie jaki zakres numeracji dostaną te nowe solówki. Może #100 do #109?
W końcu wszystkie stodwójki z tego zakresu numeracji zostały już dawno skasowane.
Będzie też jednak więcej, bo prawie 50% niskiej podłogi. ;)
*SDIP (U.N.O.)

Damien
Posty: 2720
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#11 Post autor: Damien » 09 mar 2018, 17:55

Peter pisze:Pod oknem ma numerek #102. :)
Zastanawiam się właśnie jaki zakres numeracji dostaną te nowe solówki. Może #100 do #109?
W końcu wszystkie stodwójki z tego zakresu numeracji zostały już dawno skasowane.
Będzie też jednak więcej, bo prawie 50% niskiej podłogi. ;)
No chyba, że będą próbowali załatać dziurę w numeracji między nowymi pojazdami a Helmutami. :d

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#12 Post autor: trajtek » 19 mar 2018, 20:25

Nie widzę osobnego tematu, więc pozwolę sobie tutaj zostawić.


Mamy zwycięzcę na wieloczłonowe wagony. Pesa. S&S odrzucony.

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2585
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#13 Post autor: IgorMike » 13 cze 2018, 06:15

A jak wy rozdysponowalibyście nowe wagony po sieci? :)
Nie chodzi mi wyłącznie o te krótkie.

Ja nowe solówki dałbym np. na 1, 14, 17. Na zagłębiowskich liniach się nie znam więc się nie wypowiem ;)

patryk644
Posty: 5170
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: patryk644 » 13 cze 2018, 06:27

Jeśli chodzi o te krótkie to widziałbym je na linii 9 i 17. Dwukierunkowe to jak już wiemy na 38 pójdą. Te 8 najdłuższych mają jeździć na południe Katowic, w takim razie może to być linia 6 albo 16. A pozostałe wagony przegubowe (te trochę krótsze) myślę, że pójdą na 15, ze względu na przedłużenie linii, ale widziałbym je też np. na 5, 7, 13, 14, 20, 21 czy 26.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#15 Post autor: trajtek » 13 cze 2018, 07:31

Ja nowe solówki dałbym np. na 1, 14, 17.
Zmiany na jedynce podobno są tymczasowe, gdzieś tak pisali - więc chyba docelowo ma wrócić do Katowic, a wtedy będą za krótkie.

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2585
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#16 Post autor: IgorMike » 13 cze 2018, 07:48

trajtek pisze:
Ja nowe solówki dałbym np. na 1, 14, 17.
Zmiany na jedynce podobno są tymczasowe, gdzieś tak pisali - więc chyba docelowo ma wrócić do Katowic, a wtedy będą za krótkie.
Do Katowic też na 1 jeździły solówki z tego co pamiętam.

polaraxa
Posty: 457
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#17 Post autor: polaraxa » 13 cze 2018, 10:26

Jak dobrze pamiętam to te wagony już przydzielono; 2 szt R-3 L.38, 8 szt R-1 L.24. Jedynie nie pamiętam czy to były słowa Prezesa czy Rzecznika TŚ.

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2585
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#18 Post autor: IgorMike » 13 cze 2018, 12:03

Wszystkie na 24? Ale po co i dlaczego?

patryk644
Posty: 5170
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: patryk644 » 13 cze 2018, 14:22

IgorMike pisze:Wszystkie na 24? Ale po co i dlaczego?
Tam nie może puścić nic dłuższego ze względu na trójkąt torowy na Okrzei, dlatego chyba te krótkie tam pojadą, a E1, które tam teraz są mają być stopniowo wycofywane.

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2585
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#20 Post autor: IgorMike » 13 cze 2018, 14:48

Ale żeby wszystkie?


Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2585
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Zakup jednoczłonowych wagonów dwukierunkowych

#22 Post autor: IgorMike » 08 mar 2020, 22:10

Pierwsza sztuka krótkiej jednokierunkowej Gammy jest już gotowa do drogi

https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 327643730/

Awatar użytkownika
Abi
Posty: 324
Rejestracja: 13 kwie 2019, 10:56
Lokalizacja: Będzin

Re: Zakup jednoczłonowych wagonów dwukierunkowych

#23 Post autor: Abi » 02 lip 2021, 15:44

TŚ chce kupić jeden wagon jednoczłonowy, niskopodłogowy i dwukierunkowy
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 69404.html
Ostatnio zmieniony 02 lip 2021, 15:44 przez Abi, łącznie zmieniany 1 raz.

746+745
Posty: 139
Rejestracja: 09 cze 2021, 14:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zakup jednoczłonowych wagonów dwukierunkowych

#24 Post autor: 746+745 » 09 sie 2021, 13:09

O zamówienie ubiega się jedynie Modertrans

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 69862.html
Załączniki
Przechwytywanie.PNG
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 13:09 przez 746+745, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 35: Sosnowiec Milowice Pętla - Sosnowiec Zagórze Pętla

Nex838
Posty: 936
Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zakup jednoczłonowych wagonów dwukierunkowych

#25 Post autor: Nex838 » 09 sie 2021, 14:09

Kto by się spodziewał :P
Pozdrawiam, każdego! Łączmy się, zamiast rozdzielać. Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!

746+745
Posty: 139
Rejestracja: 09 cze 2021, 14:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zakup jednoczłonowych wagonów dwukierunkowych

#26 Post autor: 746+745 » 13 wrz 2021, 10:04

Zaakceptowano ofertę Modertransa
Załączniki
Przechwytywanie.PNG
Linia 35: Sosnowiec Milowice Pętla - Sosnowiec Zagórze Pętla

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość