Planowane remonty trakcji szynowej w latach 2008 - 2013
Na stronie TŚ pojawiła się fotorelacja z przebiegu prac modernizacji torowiska przy Stadionie Śląskim. Co ciekawe, rozpoczęły się również prace na odcinku od Żyrafy do WPKiW. Okazało się, że projekt przewiduje przesunięcie torowiska w kierunku północnym.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... anie-nr-1/
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... anie-nr-1/
Słupy zostają. Będą po środku torowiska.adam86 pisze:O ciup. I niedawno podstawione słupy i całą sieć górną będą robić na nowo. Wobec tego będzie jakieś dłuższe zamknięcie tego odcinka.
//"Pośrodku" piszemy łącznie. (Peter)
Ostatnio zmieniony 15 lut 2014, 10:19 przez Iwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
To skrzyzowanie nie ma nic do przesuwania torów, gdyż z rysunku wynika, że tory wrócą w stary ślad przez przystankiem wejście główne od strony zoo. A wybudowanie między torami a północną jezdnią ul. Chorzowskiej byłoby raczej niemożliwe, chyba że powstałby tam jeszcze chodnik. W ogóle pomysł przesuwania torów, zeby robić parking jest skandalem.
KZKGOP 1779
Po przełożeniu zwrotnic na remontowanym odcinku przy Stadionie Śląskim, ruch odbywa się po nowym torowisku, ale na razie tylko po jednym torze wahadłowo tym w kierunku Katowic. Jedzie się bardzo cicho, tramwaju w ogóle nie słychac.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 20:16 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Cztery rozjazdy i dwie krzyżownice głównej trasy były wymieniane w dniach 1-3 września 2012. W dniu 2012.08.30 był wykopany cały tłuczeń spomiędzy podkładów, a zwrotnice i krzyżownice wraz z betonowymi blokami czekały na wymianę. Została do wymiany jedynie zwrotnica zjazdowa z pętli zachodniej oraz zwrotnice, po których przejeżdża się tylko wtedy, gdy jedzie się trzecim torem.adam86 pisze:Nie.szymon nolewajk pisze:A rozjazdy przy stadionie wymienili?
Chyba będą dodatkowe pieniądze na modernizacje infrastruktury i taboru
http://www.pois.gov.pl/dokumenty/kd/Str ... 80713.aspxModernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą - etap II
Całkowity koszt: 147,60 mln zł
Wartość dotacji: 64,90 mln zł
Okres realizacji: 2013-2015
Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego Metropolii. W ramach tych zadań przewiduje się m.in. zakup nowoczesnych tramwajów z częściowo niską podłogą, modernizację bądź przebudowę torowisk tramwajowych, przebudowę pętli tramwajowej, modernizację sieci trakcyjnej, rozbudowę węzłów przesiadkowych typu park&ride oraz bike&ride.
Mysle, ze te dodatkowe 147 baniek powinni w calosci wydac na remonty a nowy, niskopodlogowy tabor kupic jak bedzie po czym jezdzic:) W przeciwnym przypadku po odbudowie np takiej 7 ki po bytomskiej stronie moze sie zdarzyc, ze tramwaje beda dalej trojkatowac na Lagiewnikach, ale od strony Bytomia, bo odcinek od Lagiewnik do Piasnik w Swietochlowicach jest w tragicznym stanie, a gdyby go tak wyremontowac praktycznie linie 7 i 17 beda w calosci wyremontowane.mark40 pisze:Chyba będą dodatkowe pieniądze na modernizacje infrastruktury i taboru
http://www.pois.gov.pl/dokumenty/kd/Str ... 80713.aspxModernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą - etap II
Całkowity koszt: 147,60 mln zł
Wartość dotacji: 64,90 mln zł
Okres realizacji: 2013-2015
Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego Metropolii. W ramach tych zadań przewiduje się m.in. zakup nowoczesnych tramwajów z częściowo niską podłogą, modernizację bądź przebudowę torowisk tramwajowych, przebudowę pętli tramwajowej, modernizację sieci trakcyjnej, rozbudowę węzłów przesiadkowych typu park&ride oraz bike&ride.
Tymczasowa zwrotnica od strony WPKiW Wejście Główne jest już zdemontowana - tam już jest gotowe wszystko do prowadzenia ruchu dwutorowego. Dzisiaj prowadzone są prace przy przystanku Chorzów Stadion Śląski (kładzione są nowe tory w miejscu zdemontowanych zwrotnic tymczasowych.hanys76 pisze:Postęp prac przy Parku Śląskim - LINK
W dniu dzisiejszym trwają prace przy przystanku Chorzów Chopina w związku z montażem zwrotnicy tymczasowej. Przy AKS zwrotnica jest już gotowa. Tak więc od środy tramwaje pojadą wahadłowo torem w kier. Katowic.
EDIT: W dniu dzisiejszym (2013-07-30) około 18:00, szyny w kier. Bytomia był już całkowicie zdemontowane!
Ogłoszono przetarg na remont torowiska od Zajezdni Będzin do Sosnowca Pogoni w związku z udrożnieniem przejazdu do zajezdni dla wagonów Twist.
"W ramach zamówienia przewidziano:
- miejscową wymianę 1000 szt. zniszczonych podkładów drewnianych na podkłady drewniane z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem (co trzeci podkład na wskazanych odcinkach),
- wykonanie odcinkowego remontu kapitalnego o sumarycznej długości 900 mb polegającego na wymianie toru (nowy ma być z szyn Ri60 na podkładach drewnianych z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem, uzupełnieniem tłucznia do wysokości górnej powierzchni podkładów i wymianą szyn),
- wykonanie przedłużenia przystanku tramwajowego Będzin Stadion o 3 mb oraz wykonanie modyfikacji krawędzi peronów przystankowych w obu kierunkach (przesunięcie od osi toru o ok. 6 cm w celu uzyskania skrajni peronu).
Termin wykonania zamówienia określono na 31 października 2013 r. Szczegóły opisane są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Prace są najprawdopodobniej związane z koniecznością przystosowania torowiska do ruchu nowych wagonów produkcji Pesy z których pierwszy ma dotrzeć do GOP-u pod koniec tego roku, a docelowo część z 30 sztuk będzie stacjonować w zajezdni Będzin."
Źródło: WPK Katowice
SIWZ tutaj .
"W ramach zamówienia przewidziano:
- miejscową wymianę 1000 szt. zniszczonych podkładów drewnianych na podkłady drewniane z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem (co trzeci podkład na wskazanych odcinkach),
- wykonanie odcinkowego remontu kapitalnego o sumarycznej długości 900 mb polegającego na wymianie toru (nowy ma być z szyn Ri60 na podkładach drewnianych z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem, uzupełnieniem tłucznia do wysokości górnej powierzchni podkładów i wymianą szyn),
- wykonanie przedłużenia przystanku tramwajowego Będzin Stadion o 3 mb oraz wykonanie modyfikacji krawędzi peronów przystankowych w obu kierunkach (przesunięcie od osi toru o ok. 6 cm w celu uzyskania skrajni peronu).
Termin wykonania zamówienia określono na 31 października 2013 r. Szczegóły opisane są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Prace są najprawdopodobniej związane z koniecznością przystosowania torowiska do ruchu nowych wagonów produkcji Pesy z których pierwszy ma dotrzeć do GOP-u pod koniec tego roku, a docelowo część z 30 sztuk będzie stacjonować w zajezdni Będzin."
Źródło: WPK Katowice
SIWZ tutaj .
W sobotę i niedzielę 17-18.08.2013 Wykonawca zadania przebudowy torowiska wzdłuż Parku Śląskiego wykona przebudowę rozjazdów technologicznych w rejonie przestanków WPKiW Wejście Główne oraz WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny. Dzięki rozjazdom tramwaje kursować będą w obie strony po jednym torze (skrajnym od strony ul. Chorzowskiej), a Wykonawca rozpocznie modernizację drugiego toru. Prace te realizowane są w ramach Projektu pn. ''Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą''.
W związku z pracami torowymi od godz. 06:00 w sobotę 17.08 do godz. 14:00 w niedzielę 18.08 zmianom ulegną trasy linii tramwajowych:
tramwaje linii nr 6 od strony Brynowa kursować będą na trasie Brynów Pętla - Słoneczna Pętla natomiast od pl. Sikorskiego na trasie Bytom pl. Sikorskiego -Chorzów Stadion Śląski,
tramwaje linii nr 19 z pl. Miarki kursować będą na trasie pl. Miarki - Słoneczna Pętla, natomiast od strony Bytomia kursować będą na trasie Stroszek Zajezdnia - Chorzów Stadion Śląski,
tramwaje linii nr 33 kursować będą na trasie Chorzów Metalowców - Chorzów Stadion Śląski,
w niedzielę 18.08 do godz. 14:00 wakacyjna linia 0 kursować będzie na trasie: Katowice Brynów Pętla - Katowice Zawodzie Pętla,
na trasie: Chorzów Stadion Śl. - Katowice Rondo/ Słoneczna Pętla kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.
W związku z pracami torowymi od godz. 06:00 w sobotę 17.08 do godz. 14:00 w niedzielę 18.08 zmianom ulegną trasy linii tramwajowych:
tramwaje linii nr 6 od strony Brynowa kursować będą na trasie Brynów Pętla - Słoneczna Pętla natomiast od pl. Sikorskiego na trasie Bytom pl. Sikorskiego -Chorzów Stadion Śląski,
tramwaje linii nr 19 z pl. Miarki kursować będą na trasie pl. Miarki - Słoneczna Pętla, natomiast od strony Bytomia kursować będą na trasie Stroszek Zajezdnia - Chorzów Stadion Śląski,
tramwaje linii nr 33 kursować będą na trasie Chorzów Metalowców - Chorzów Stadion Śląski,
w niedzielę 18.08 do godz. 14:00 wakacyjna linia 0 kursować będzie na trasie: Katowice Brynów Pętla - Katowice Zawodzie Pętla,
na trasie: Chorzów Stadion Śl. - Katowice Rondo/ Słoneczna Pętla kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.
Remont z pieniędzy unijnych na raptem 2 przystanki... Ja się pytam kiedy dużo bardziej zdezelowane (i długie) odcinki w Zagłębiu zostaną wyremontowane (nie liczę samego Centrum w którym remont jest co chwilę).DW pisze:Remontowane mają być w całości tory na odcinku od przystanku Pogoń Kościół do Sielec Park (nie licząc odcinka, który będzie remontowany w przyszłym roku), czyli na ulicach Nowopogońska, Mariacka, Żeromskiego. Jeśli dobrze pamiętam to remont tego odcinka wpisany jest do projektu na lata 2014-2020.
Przy okazji ostatnio w przetargu na remont podstacji na Kazimierzu można było wyczytać, że są 'plany' wybudowania mijanki między przystankami Porąbka Szkoła-Ośrodek w rejonie wiaduktu nad S1.
Pozdrawiam R1 :santa:
Dziś doszło ogrodzenie z logo "SKANSKA" zatem, remont odcinka Słoneczna - Rondo rozpocznie się niebawem.Przy pętli Słonecznej od strony Ronda postawiona została budka pomiędzy torowiskiem. Możliwe, że to lokum techniczne/socjalne dla ekipy remontującej odcinek Słoneczna - Rondo.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jeśli mogę to mam taką małą uwagę odnośnie wyremontowanego odcinka WPKiW Wejście Główne - Stadion Śląski. Nie wiem czy ktoś zauważył, że na tym odcinku mocno buja wagonami, mimo że tor jest podbity (to że przez taką małą podbijarkę już nie wspomnę). Szczególnie widać to w doniesieniu do składu stopiątek, jak się stanie na końcu. W porównaniu z wyremontowanym torem od Metalowców do Nowej, tam też huśtało, ale tam później chyba podbili tą naszą podbijarką i się jedzie tam teraz o wiele lepiej niż koło WPKiW (jeśli chodzi o bujanie).
Pozdrawiam
Wiem, ale z tego co slyszalem to Skanska jak zakonczy tam przebudowe i jeszcze raz pdbije te tory.Patryk105 pisze:Trochę Cię nie rozumiem, przecież cały odcinek dwutorowy jest gotowy(ptl.zach. - przystanek tymczasowy).pycio1400 pisze:Ten tor bedzie jeszcze podbity, jak zostanie zakonczony remont w tamtym rejonie...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
W listopadzie rozpoczyna się remont torowiska na ulicy Kościuszki, ruch tramwajowy ma byc prowadzony, wahadłowo ulicą Kochanowskiego. To jest parodia ,jeszcze Placu Wolności nie skończyli a biorą się za następną ulicę. Czyli teraz kursy wyjazdowe będą się odbywac przez Brynów albo na ratuszu. Debilizm do potęgi, takie cyrki to tylko w TŚ są możliwe. Ja to czarno widzę , bo praktycznie w centrum Katowic nie będzie możliwości zawrócic gdziekolwiek. Jak znam życie to 19 pewnie zmieni trasę na Słoneczną albo Alfred, pytanie co z 15 bo chyba nie na Brynów.
LINK
LINK
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Możemy się tylko domyślać ;/ Możliwe, że skrócą do Zawodzia, tam ew. przesiadka na 36. Albo obetną 36 i zostawią tylko 14, żeby nie robić tam tłoku jak będzie jednotorowy. Z tą 15-ką to nie wiadomo, bo jeżeli by otworzyli do torowisko do Zagórza, to mogła by śmigać do Zawodzia.hanys76 pisze:W listopadzie rozpoczyna się remont torowiska na ulicy Kościuszki, ruch tramwajowy ma byc prowadzony, wahadłowo ulicą Kochanowskiego. To jest parodia ,jeszcze Placu Wolności nie skończyli a biorą się za następną ulicę. Czyli teraz kursy wyjazdowe będą się odbywac przez Brynów albo na ratuszu. Debilizm do potęgi, takie cyrki to tylko w TŚ są możliwe. Ja to czarno widzę , bo praktycznie w centrum Katowic nie będzie możliwości zawrócic gdziekolwiek. Jak znam życie to 19 pewnie zmieni trasę na Słoneczną albo Alfred, pytanie co z 15 bo chyba nie na Brynów.
LINK
Pozdrawiam
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem bo całego nie czytałem ale kolega hanys napisał "jeszcze Placu Wolności nie skończyli a biorą się za następną ulicę". Ja kiedyś wpadłem na pomysł że zamiast w jednym mieście, drugim i trzecim robić to remonty, to naprawy itd. to może wszystkich robotników do jednej pracy i tak wszystko szybko obskoczyć bo skoro jest dużo sprzętu i rąk do pracy to wszystko szybko zejdzie a nie że trzeba czekać kilka miesięcy na remont np. Moniuszki u mnie w Bytomiu. To mogło by wyglądać tak że najpierw skończyć ten przeklęty rynek w Katowicach albo robić te prace w Sosnowcu czy tam w Mysłowicach i taką falą resztę szybko i sprawnie. Wg. mnie to jest jakiś pomysł bo tak to jedną rzecz robi się szybko i można po krótkim czasie przejść do następnego zadania a tak robić po łebkach w paru miejscach to za to idzie czas, pieniądze(dobra na bilansach się nie znam, to moja sugestia), opóźnienia, niezadowolenia aż w końcu będą zamieszki (WTF?) czy coś ten deseń. Jak dla mnie to jest jakaś myśl tyle że w obecnej sytuacji gdzie wszędzie jest rozkopane to trochu ciężko by było robotników oraz ciężki sprzęt do takowego Sosnowca/Mysłowic czy takich Katowic. Wiem że morze wydaje się szalone, ale bym prosił o wyrozumiałość podczas krytykowania moich bezsensownych wypowiedzi na tematy odległe latami świetlnymi. Dziękuje
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
elot360: Twoja wizja jest całkiem w porządku i dla wszystkich było by lepiej, jednakże problem polega na tym, że przetargi musiały zostać rostrzygnięte i roboty musiały ruszyć. Po drugie, nie wszystkie zadania wykonuje jedna firma, wiec ciężko by było, żeby 15-kę robiło jednocześnie ZUE Kraków, Skanska i nie wiadomo co tam jeszcze
Jak ćwierkają wróbelki w Będzinie, ruch na linii nr 15 w kier. Zagórza ma być puszczony już za ok. 1,5 tygodnia Więc spokojnie będą mogli się zabrać za ul. Kościuszki
Jak ćwierkają wróbelki w Będzinie, ruch na linii nr 15 w kier. Zagórza ma być puszczony już za ok. 1,5 tygodnia Więc spokojnie będą mogli się zabrać za ul. Kościuszki
Pozdrawiam
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tych raczej nie będą wymieniać. TŚ chodziło o te, w kierunku Goduli i Świętochłowic.DTSN pisze:Co z torami na Dworcowej tam gdzie są przystanki Chebzie Dworcowa(840), nie wymienią tam torowiska ?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości