Linia tramwajowa wzdłuż DTŚ ?

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Linia tramwajowa wzdłuż DTŚ ?

#1 Post autor: Peter » 04 lis 2007, 20:08

Planują budowę linii tramwajowej wzdłuż DTŚ

Kilka lat temu pomysł budowy linii tramwajowej wzdłuż al. Roździeńskiego w Katowicach był nierealny. Specjaliści uważają jednak, że wkrótce będzie to konieczność.

Linia pojawi się w planach, które przygotowuje właśnie na zlecenie magistratu Biuro Rozwoju Regionu. Tramwaje miałyby kursować po północnej stronie alei, wzdłuż terenów nieczynnej już kopalni Katowice. - Ten teren jest dziś zniechęcająco niedostępny, stąd pomysł budowy tu linii tramwajowej - mówi Iwona Batkowska z BRR.

Dobry dojazd do tego miejsca będzie konieczny w ciągu najbliższych lat z kilku powodów: budowy nowego gmachu Muzeum Śląskiego, Międzynarodowego Centrum Kongresowego i nowej siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. W dodatku w okolicy prywatna firma chce zbudować osiedle mieszkaniowe.

- Problemem przy projektowaniu linii jest ominięcie Spodka. Będziemy myśleć, jak to zrobić. Projekt całego studium zagospodarowania miasta powinien być gotowy w marcu - dodaje Batkowska.

Waldemar Bojarun, rzecznik magistratu, przyznaje, że pomysł budowy torów wzdłuż DTŚ nie jest zły. - Będziemy mogli sięgnąć po unijne dotacje na rozwój sieci tramwajowej - mówi. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy koncepcja specjalistów miałaby stać się faktem.
Źródło: gazeta.pl
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#2 Post autor: Boguś » 04 lis 2007, 21:54

Ciekawe skąd mieliby na to wziąść pieniądze? A co z linią do Piotrowic? Niewierzę, że ta linia wzdłuż al. Roździeńskiego powstanie, choć pomysł uważam za dobry. Przy okazji można poskracać wszystkie osiemsetki kursujące Aleją Korfantego na Plac Skargi.

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#3 Post autor: shinkadamo » 05 lis 2007, 16:33

Czy jest miejsce obok Roździeńskiego na tory tramwajowe, bo na kmsilesia sie pytałem i jeden User twierdzi, że nie, ja zaś jestem przekonany, że jest.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: luki » 05 lis 2007, 16:50

shinkadamo pisze:Czy jest miejsce obok Roździeńskiego na tory tramwajowe, bo na kmsilesia sie pytałem i jeden User twierdzi, że nie, ja zaś jestem przekonany, że jest.
Z tego co wyczytałem w informacji o planach, to linia tramwajowa poszła by w miejscu dawnej bocznicy i linii kolejowej KWK Katowice. Tym sposobem tramwaj mógłby jechać prosto do IKEA :D

Co to połączenia z Korfantego, hmm, trzeba by chyba wyburzyć spodek ;)
A tak poważnie to jest uliczka zaraz za lodowiskiem - Olimpijska. Może za wąska na tramwaj ale można by np. wyłączyć ją z ruchu na tym fragmenciku, to zrobiło by się przejazd przez Korfantego tylko.
Trójkąt torowy dał by możliwość relacji z kierunków: Słoneczna, Chorzów, Katowice Rynek.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#5 Post autor: shinkadamo » 05 lis 2007, 17:30

Z tego co wyczytałem w informacji o planach, to linia tramwajowa poszła by w miejscu dawnej bocznicy i linii kolejowej KWK Katowice. Tym sposobem tramwaj mógłby jechać prosto do IKEA
Właśnie jestem przekonany, że w tym miejscu jest miejsce, szczególnie tam gdzie biegły tory do kopalni. Pamiętam, że z Bogucic do Roździeńskiego jak się chodziło istniało przejście podziemne właśnie pod tymi torami, DTŚ aż takie szerokie nie jest i wydaje mi się, że istnieje teraz tam miejsce na poprowadzenie linii tramwajowej.
Co to połączenia z Korfantego, hmm, trzeba by chyba wyburzyć spodek
:twisted:
A tak poważnie to jest uliczka zaraz za lodowiskiem - Olimpijska. Może za wąska na tramwaj ale można by np. wyłączyć ją z ruchu na tym fragmenciku
Oprócz Olimpijskiej jest jeszcze tam inna droga dojazdowa, czy Olimpijska jest monopolem?
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6 Post autor: Peter » 05 lis 2007, 18:53

Myślę, że ta linia to są jeszcze dalsze plany niż linia tramwajowa do Piotrowic i Ochojca. Pomysł jest dobry jednak moim zdaniem, chociaż widzę pewną konkurencję dla 15.
Co do włączania linii za Spodkiem wydaje mi się, że jest za duży spadek dla taboru tramwajowego. Należałoby chyba raczej przekop zrobić z murami oporowymi lub nawet tunel. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#7 Post autor: Boguś » 05 lis 2007, 20:00

Peter pisze:Myślę, że ta linia to są jeszcze dalsze plany niż linia tramwajowa do Piotrowic i Ochojca. Pomysł jest dobry jednak moim zdaniem, chociaż widzę pewną konkurencję dla 15.
Nie, bo linia kończyłaby koło IKEI lub ewentualnie w Milowicach z pominięciem centrum Sosnowca.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: Peter » 05 lis 2007, 20:07

Ja myślę, że nawet gdyby była przesiadka w Milowicach na 21/26 spowodowałoby to pewien odpływ pasażerów z 15 (chociaż 15 do tego czasu powinna zostać zmodernizowana). Jeżeli linia kończyłaby się w okolicach IKEA to rzeczywiście nie można mówić o jakiejś konkurencji. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: luki » 06 lis 2007, 12:24

Peter pisze:Ja myślę, że nawet gdyby była przesiadka w Milowicach na 21/26 spowodowałoby to pewien odpływ pasażerów z 15 (chociaż 15 do tego czasu powinna zostać zmodernizowana). Jeżeli linia kończyłaby się w okolicach IKEA to rzeczywiście nie można mówić o jakiejś konkurencji. :wink:
Wydaje mi się że powinna biec tylko do okolic IKEA. Było by połączenie centrum z IKEA i centrum handlowym Dąbrówka Mała.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#10 Post autor: Kuba » 24 sie 2008, 13:46

reksio z WPK pisze:Z ogłoszenia na projekt ulic w rejonie Nowego Muzeum Śląskiego
"Sugerowany przez Inwestora przebieg linii tramwajowej:
- linia odłącza się od istniejących torów w al. Korfantego na wysokości nowo projektowanego skrzyżowania ul. Morcinka - al. Korfantego - ul. Olimpijska i biegnie śladem ul. Olimpijskiej, następnie nowo projektowaną ul. Nadgórników do północnego przedłużenia ul. Dudy - Gracza, po przekroczeniu której skierowuje się na południe aż do al. Roździeńskiego, wzdłuż której będzie kontynuowała swój bieg po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej, w kierunku wschodnim"
http://i3.photobucket.com/albums/y75/sz ... ajowa3.png
http://i3.photobucket.com/albums/y75/sz ... wajowa.png
http://i5.photobucket.com/albums/y197/o ... entMCK.jpg

Budowę linii planuje się w (nieokreślonej) przyszłości. Szkoda, ze nie wraz z budową muzeum, centrum kongresowego i tych innych gmachów do 2012 roku.

Obecnie planuje się przebudowę/rozbudowę tamtejszych dróg:
Ul. Olimpijska od skrzyżowania z al. Roździeńskiego do al. Korfantego (12KDZ) z uwzględnieniem budowy - w przyszłości - wzdłuż tej ulicy dwukierunkowej linii tramwajowej na odcinku od al. Korfantego do przedłużenia ul. Nadgórników.

Przedłużenie ul. Nadgórników, po nowym śladzie, wzdłuż północnej krawędzi terenów własności Muzeum Śląskiego, w kierunku zachodnim, od skrzyżowania z przedłużoną ul. Dudy – Gracza do połączenia z ul. Olimpijską (13KDZ), z uwzględnieniem budowy w przyszłości wzdłuż tej ulicy dwukierunkowej linii tramwajowej.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#11 Post autor: shinkadamo » 24 sie 2008, 16:00

Linia tramwajowa wzdłuż "Gwiazd" to dobry pomysł. Sporo miejsca jest obok DTŚ. Zawsze mnie zastanawiało, w jaki sposób od ronda miałaby linia odbić. Jak tamtędy przejeżdżałem, miejsca za dużo nie widziałem.
Teraz pytanie, jaka relacja by to była? Można ją puścić od Piotrowic gdzieś w kierunku Sosnowca oraz zrobić odgałęźnik przy Spodku w kierunku północnym i puścić linię z Siemianowic do Sosnowca właśnie wzdłuż DTŚ. W takim wypadku nie musiałbym korzystać z linii autobusowych 8xx w kierunku Sosnowca i tramwaj taki byłby wzmocnieniem dla 15, która biegnie przez Zawodzie. Trzeba ograniczyć ruch autobusowy w centrum i przenieść go na tory, które należy położyć w miejscu dawnej linii kolejowej.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#12 Post autor: observator » 25 sie 2008, 01:12

O planach odcinka Rondo - okolice Ikei już było wiadomo od dawna. Gdyby porządnie wykonano wschodni odcinek DTŚ (czyli jeden z wyjazdów z tunelu conajmniej przy skrzyżowaniu Al. Roździeńskiego z ulicami Bogucicką i Markiefki, o ile nie podzielony na kierunki dalej) to można by korzystając jeszcze innego układu na Rondzie wykonać żeberko w kierunku budynku DOKP.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości