To jest mój projekt, nie TŚ-u Mam nadzieję, że gdy TŚ przejmą miasta będą projekty reaktywacji... Oby szybko zaprojektowano i zbudowano na całej trasie, a nie tak jak teraz się dzieje z Miechowicami - tylko kąsek trasy, plany dopiero po 20 latach od zawieszenia ruchu a budowa idzie jak krew z nosa.kaktus pisze:Dawno nie odwiedzałem tego tematu i wiele sie w tym czasie wydarzyło. Gdy spojrzałem na trasy tramwajowe w 2030 roku zawuważyłem linię do Wojkowic. Ciekawe sczy znów założą trakcję w Wojkowicach i linia znów zacznie działać, czy poprostu jest to kilkuletnia mapa i nie uwzględnia likwidacji lini tramwajowej 25. Osobiście wydaje mi sie ta druga ewentualność prawdziwa.
Nowe trasy tramwajowe
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Przecież w przypadku reaktywacji koniecznie należy wymienić torowisko i sieć trakcyjną (czyli tak jakby budować linię od nowa), przydałaby się też budowa nowych mijanek, tak by była możliwa jazda z częstotliwością 15 minut.kaktus pisze:Uważam, że nie ma nawet najmniejszych szans do rektywacji lini 25.Wczoraj porzejeżdżałem samochodem koło kopalni Grodziec i tam deski są,żeby dalej tramwaj nie jeżdził.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Odkopiemy stary temat ?
A odkopiemy.
Przeglądając youtube'a natknąłem się na...:
http://pl.youtube.com/watch?v=pB1HKcOCqpM [7:35]
Będzin - Czeladź - Siemianowice
i nici z tego?
A przejażdżka po pętli to świetna zabawa tak jak wynajęty #740 ;D
A odkopiemy.
Przeglądając youtube'a natknąłem się na...:
http://pl.youtube.com/watch?v=pB1HKcOCqpM [7:35]
Będzin - Czeladź - Siemianowice
i nici z tego?
A przejażdżka po pętli to świetna zabawa tak jak wynajęty #740 ;D
Ostatnio zmieniony 07 cze 2008, 23:52 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Dość ciekawe plany rozbudowy tras tramwajowych w Katowicach:
http://bip.um.katowice.pl/dokumenty/201 ... 700934.png
PS: Nie wiem jednak po co coś takiego powstało, skoro i tak większość linii nie zostanie zbudowana.
http://bip.um.katowice.pl/dokumenty/201 ... 700934.png
PS: Nie wiem jednak po co coś takiego powstało, skoro i tak większość linii nie zostanie zbudowana.
A doczytałeś do jakiego dokumentu to jest załącznik? Pewnie nie skoro piszesz takie rzeczy. Ciekawe jak miałoby kiedykolwiek coś jednak wreszcie powstać jeśli nie będzie to wcześniej zaplanowane.rafalurbino18 pisze:PS: Nie wiem jednak po co coś takiego powstało, skoro i tak większość linii nie zostanie zbudowana.
Tak się składa, że KMTM przygotowuje opinię w sprawie tego Studium, w czym uczestniczy m.in. kol. Luki. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje, czy uwagi to piszcie (tu, czy mailem), jest to okazja do przedstawienia ich w UM - konsultacje tego Studium trwają tylko do 5 marca, a jest to podstawowy dokument na bazie którego będzie cokolwiek w tym mieście robione przez najbliższe 20 lat.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Przyznaję, że trafiłem do tego planu poprzez kolegę. Żadnego dokumentu do którego jest ten załącznik nie widziałem, więc z góry przepraszam.memphis pisze:A doczytałeś do jakiego dokumentu to jest załącznik? Pewnie nie skoro piszesz takie rzeczy. Ciekawe jak miałoby kiedykolwiek coś jednak wreszcie powstać jeśli nie będzie to wcześniej zaplanowane.rafalurbino18 pisze:PS: Nie wiem jednak po co coś takiego powstało, skoro i tak większość linii nie zostanie zbudowana.
Patrząc na ten plan brakuje mi jakieś linii wgłąb osiedla Tysiąclecia. Oczywiście ciężko jest cokolwiek tam poprowadzić z uwagi na brak miejsca. To samo z Ligotą/Piotrowicami, ale te 2 obszary postawiłbym na pierwszym miejscu. Prowadzenia linii tramwajowej z os. Tysiąclecia do stacji Katowice-Załęże nie miałoby sensu, bo podróż do centrum trwałaby za długo. Za to właśnie na południu Katowic takie rozwiązanie (tramwaj+pociąg) mogłoby się powieść. To tyle ode mnie - niech się wypowiedzą mieszkańcy i stali bywalce w Katowicach, bo mimo wszystko to nie "moje rejony"
Tramwaj w głąb Osiedla tysiąclecia, to raczej nierealne. Po pierwsze niema na to miejsca za bardzo, a po drugie przecież na Chorzowskiej mamy jedną nitkę a na Gliwickiej drugą. Poza tym mamy 8 linii autobusowych, jezdzących w różnych kierunkach więc jak widac niema problemu z komunikacją. To tyle odemnie jako, od mieszkańca tego osiedla.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Oczywiście nie chodziło mi o to, że na osiedlu Tysiąclecia jest problem z komunikacją. Po prostu tramwaj przydałby się tam z uwagi na duże potoki pasażerskie, które generuje osiedle. Poza tym autobus stoi w korku, a ludzie raczej nie będą się przesiadać z autobusu do tramwaju (wydłużenie czasu przejazdu). Chociaż dzisiaj było bardzo tłoczno w tramwajach z uwagi na zamknięcie ronda i wielki korek na Chorzowskiej. Jeszcze wracając do tematu, to do Gliwickiej z osiedla jest za daleko, więc ludzie i tak wybiorą autobusy. Póki co najpierw trzeba zrobić coś z centrami przesiadkowymi, bo przykład Zawodzia pokazuje, że zamiast zyskiwać traci się pasażerów.hanys76 pisze:Tramwaj w głąb Osiedla tysiąclecia, to raczej nierealne. Po pierwsze niema na to miejsca za bardzo, a po drugie przecież na Chorzowskiej mamy jedną nitkę a na Gliwickiej drugą. Poza tym mamy 8 linii autobusowych, jezdzących w różnych kierunkach więc jak widac niema problemu z komunikacją. To tyle odemnie jako, od mieszkańca tego osiedla.
Wydano pozwolenia środowiskowe na przedłużenie linii 15 wgłąb osiedla Zagórze w Sosnowcu:
http://www.bip.um.sosnowiec.pl/dokument ... p=5559&r=r .
http://www.bip.um.sosnowiec.pl/dokument ... p=5559&r=r .
Może ja z innej planety, może ja już za stary, ale póki co zaśpiewajmy sobie: ...oj naiwny, naiwny, naiwny, jak dziecko we mgle..memphis pisze:A doczytałeś do jakiego dokumentu to jest załącznik? Pewnie nie skoro piszesz takie rzeczy. Ciekawe jak miałoby kiedykolwiek coś jednak wreszcie powstać jeśli nie będzie to wcześniej zaplanowane.rafalurbino18 pisze:PS: Nie wiem jednak po co coś takiego powstało, skoro i tak większość linii nie zostanie zbudowana.
Tak się składa, że KMTM przygotowuje opinię w sprawie tego Studium, w czym uczestniczy m.in. kol. Luki. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje, czy uwagi to piszcie (tu, czy mailem), jest to okazja do przedstawienia ich w UM - konsultacje tego Studium trwają tylko do 5 marca, a jest to podstawowy dokument na bazie którego będzie cokolwiek w tym mieście robione przez najbliższe 20 lat.
Nie wiem, czy było to już tu dawane, ale takie coś o tramwaju do Miechowic(nie wiem jaka data) :
http://www.zyciebytomskie.pl/artykul.ph ... 5&glowny=0
http://www.zyciebytomskie.pl/artykul.ph ... 5&glowny=0
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
To akurat byłoby odtworzenie starej linii A temat wraca latami i oprócz redakcyjnej powieści, nic nie poczyniono w kwestii budowyTŚ25 pisze:Nie wiem, czy było to już tu dawane, ale takie coś o tramwaju do Miechowic(nie wiem jaka data) :
http://www.zyciebytomskie.pl/artykul.ph ... 5&glowny=0
Klaruje się (już publicznie) sytuacja z przedłużeniem 15 do Zagórza
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... za_70.html
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... za_70.html
Na stronie TŚ pojawiło się zamówienie: Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Budowa torowiska tramwajowego w Sosnowcu w ul. 11 Listopada na odcinku od ronda
na skrzyżowaniu ulic 11 Listopada i Marszałka Edwarda Rydza – Śmigłego do skrzyżowania ulic 11 Listopada i Generała Władysława Andersa".
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii3442014/
Czy to jest planowane połączenie przedłużonej 15 w wgłąb Zagórza z trasą linii 27?
na skrzyżowaniu ulic 11 Listopada i Marszałka Edwarda Rydza – Śmigłego do skrzyżowania ulic 11 Listopada i Generała Władysława Andersa".
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii3442014/
Czy to jest planowane połączenie przedłużonej 15 w wgłąb Zagórza z trasą linii 27?
Tak linia biegłaby wzdłuż ulicy 11 Listopada od projektowanej pętli na skrzyżowaniu z ul. Rydza-Śmigłego (rondo św. Jana Pawła II) do skrzyżowania z ul. Klonową (rondo Żołnierzy Wyklętych), gdzie przebiega linia 27. Projekt objąłby ponadto remont torowiska na odcinku od ronda przy Klonowej do trójkąta torowego w Dańdówce na skrzyżowaniu z ulicą Andersa.Boguś pisze:Czy to jest planowane połączenie przedłużonej 15 w wgłąb Zagórza z trasą linii 27?
Wszystko wskazuje na to, że projekt wydłużenia 15-stki wgłąb Zagórza i połączenia z 27 ma być wpisany do projektu unijnego na lata 2014-20.
Szkoda, że wpierw nie jest planowany remont mocno wysłużonych torowisk na trasie linii 26 i 27 w Sosnowcu oraz na całej trasie linii 22 z Czeladzi do Dąbrowy Górniczej. Katowice będą miały niebawem niemal wszystkie torowiska w stanie co najmniej bardzo dobrym a w Zagłębiu sporo kasy ładuje się w odcinki, gdzie większość i tak jeździ autobusami.
Widać priorytetem jest przyciągnięcie pasażerów do tramwajów.DW pisze:Katowice będą miały niebawem niemal wszystkie torowiska w stanie co najmniej bardzo dobrym a w Zagłębiu sporo kasy ładuje się w odcinki, gdzie większość i tak jeździ autobusami.
Swoją drogą oczywiście przydałyby się remonty chociaż fragmentów w najgorszym stanie, zawsze to coś.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To akurat niekoniecznie, bo projektowana linia miałaby się łączyć z 27 w pobliżu skrzyżowania w Dańdówce, gdzie rozwidlają się trasy linii 26 i 27. Jednak ogłoszone niedawno przetargi na remont i unowocześnienie podstacji w Porąbce oraz naprawę torowiska na trasie do Kazimierza świadczą o tym, że co najmniej parę lat 27 jeszcze pojeździ.
Obyś miał rację, bo modernizacja jakiegoś odcinka trasy nie gwarantuje jego utrzymania w przyszłości. W 2004 roku w Bytomiu modernizowano rozjazdy oraz kilkanaście metrów torowiska linii 8 i 6/41. Natomiast w Wojkowicach zmodernizowano podstację. Jaki był późniejszy los linii 8 i 25? Chyba nie trzeba przypominać.DW pisze:Jednak ogłoszone niedawno przetargi na remont i unowocześnienie podstacji w Porąbce oraz naprawę torowiska na trasie do Kazimierza świadczą o tym, że co najmniej parę lat 27 jeszcze pojeździ.
Szybki tramwaj w Katowicach do Kostuchny - zdecydował prezydent Krupa
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Dobra decyzja, czekamy na więcej szczegółów.
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Dobra decyzja, czekamy na więcej szczegółów.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Są plany kolejnej linii w Katowicach, miałaby iść od centrum przez strefę kultury, dalej dawnym nasypem kolei do KWK Katowice, za Ikeą do Dąbrówki Małej i Milowic. Podrzuciłbym artykuł z gazety ale gdzieś zgubiłem link w każdym razie, 15 września ma się odbyć spotkanie z mieszkańcami w sprawie tegoż tramwaju.
Takie plany były zaraz po likwidacji kopalni że w śladzie zlikwidowanych torów powstanie tramwaj... no ale jak to u nas bywa na tym się skończyło, tam gdzie kiedyś biegły tory ktoś postawił salon BMW na Roździeńskiego...
A jak oni chcą teraz poprowadzić tramwaj jak zbudowano centrum kultury i muzeum na dawnym nasypie? na dawnym nasypie wybudowano potężny most koło nowego muzeum ale służy on tylko pieszym i chyba tak pozostanie.
W Dzienniku Zachodnim piszą coś że Sosnowiec nie wie jak przedłużyć 15....
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html
A jak oni chcą teraz poprowadzić tramwaj jak zbudowano centrum kultury i muzeum na dawnym nasypie? na dawnym nasypie wybudowano potężny most koło nowego muzeum ale służy on tylko pieszym i chyba tak pozostanie.
W Dzienniku Zachodnim piszą coś że Sosnowiec nie wie jak przedłużyć 15....
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Trzynastkę byłoby dobrze wprowadzić w samo centrum i do jego północnych obrzeży lub nawet do Michałkowic, ale problemem są tory kolejowe przecinające centrum miasta. Nie ma jak zbudować wiaduktu, a skrzyżowanie w jednym poziomie jest wykluczone.polaque pisze:Ja bym proponował przedłużyć 13 do "obrzeży" centrum Siemianowic od pl Skargi dalej jednotorem wzdłuż muru Huty a potem za zakrętem zmiana na dwutor i obok antykwariatu zaraz przy przystanku linii 22 pętla
Ja bym wykorzystał inną opcje choć trochę niepewną most wąskotorowy i po części ślad wąskotorówkiChudy1210 pisze: polaque napisał/a:
Ja bym proponował przedłużyć 13 do "obrzeży" centrum Siemianowic od pl Skargi dalej jednotorem wzdłuż muru Huty a potem za zakrętem zmiana na dwutor i obok antykwariatu zaraz przy przystanku linii 22 pętla
Trzynastkę byłoby dobrze wprowadzić w samo centrum i do jego północnych obrzeży lub nawet do Michałkowic, ale problemem są tory kolejowe przecinające centrum miasta. Nie ma jak zbudować wiaduktu, a skrzyżowanie w jednym poziomie jest wykluczone.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Tutaj są oba warianty jak miałby iść tramwaj i do Michałkowic i do obrzeży centrum
Z napełnieniami jest różnie ale nie mógłbym powiedzieć że np wozi powietrze (tak jak to na starej/nowej 15stce mam okazje trafiać)a wręcz czasami w szczycie mam okazje widzieć/jechać pełną jak niektóre kursy autobusu 5. Do tego jest jakby nocną komunikacją na pl Skargi (w postaci 16) bo jedyna nocna 30N prawie nie obsługuje centrum ani okolic. Sądzie że tramwaj nie szybko zniknie z Siemianowic.Penny pisze:Do Miechowic wiadukt na dwa tory jest, ale linii tam nie będzie. Tam, gdzie by się przydał, to go nie ma. Zastanawiam się w ogóle, jak długo Siemianowice będą chciały utrzymać swój odcinek sieci, bo nie ma tam zbyt dużych napełnień.
Co do 13 po śladzie wąskotorówki to pomysł jest dobry, niestety musiałaby to być linia jednotorowa, bo więcej się na nasypie nie zmieści. Ew. można by poszerzyć nasyp, ale nie wszędzie jest na to miejsce.
A jeśli chodzi o przedłużenie ulicą Sienkiewicza, to moim zdaniem chybiona idea. Ulica jest za wąska i zbyt ostro skręca by tramwaj był tam efektywny, a wzrost liczby pasażerów byłby bardzo niewielki.
A jeśli chodzi o przedłużenie ulicą Sienkiewicza, to moim zdaniem chybiona idea. Ulica jest za wąska i zbyt ostro skręca by tramwaj był tam efektywny, a wzrost liczby pasażerów byłby bardzo niewielki.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2015, 14:45 przez Chudy1210, łącznie zmieniany 1 raz.
No to jasne jasne tyle że ten wariant miałby jedną mijankę która byłaby na ul Wieczorka obok kopalni bo tam fizycznie jest miejsce na to.Chudy1210 pisze:Co do 13 po śladzie wąskotorówki to pomysł jest dobry, niestety musiałaby to być linia jednotorowa, bo więcej się na nasypie nie zmieści. Ew. można by poszerzyć nasyp, ale nie wszędzie jest na to miejsce.
A jeśli chodzi o przedłużenie ulicą Sienkiewicza, to moim zdaniem chybiona idea. Ulica jest za wąska i zbyt ostro skręca by tramwaj był tam efektywny, a wzrost liczby pasażerów byłby bardzo niewielki.
W sieci pojawił się artykuł o budowie nowej dzielnicy Chorzowa http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... edzie.html a w Nim taka informacja:
"Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa pytany o największe i najważniejsze projekty Chorzowa na najbliższe lata nie ukrywa, że zależy mu m.in. na likwidacji pogórniczej hałdy w rejonie ul. Łagiewnickiej.
- Rekultywacja tego miejsca będzie bardzo trudna. Było to także składowisko odpadów. Staramy się o unijne pieniądze na potrzebne prace - wyjaśniają jego współpracownicy.
Sam prezydent dodaje, że na uratowanie czeka teren o powierzchni ok. 50 hektarów, a całość jest w pobliżu centrum miasta. Władze Chorzowa już zamówiły projekt nowego osiedla w tym miejscu. - Chcemy, żeby powstały tu mieszkania, mamy już projekt dzielnicy ze skwerami, placami, wodą i mieszkaniami w domach wielo- oraz jednorodzinnych - mówi Andrzej Kotala.
Hałdę przy Kadeckiej już rozebrano
Prezydent jest przekonany, że to możliwe. Kilka lat temu rozebrano hałdę przy ul. Kadeckiej, w pobliżu katowickiego osiedla Tysiąclecia. Całość zajmowała 14 hektarów, a po rekultywacji w tym miejscu zaczęły powstawać mieszkania.
Przy ul. Łagiewnickiej ma tak naprawdę powstać nowa dzielnica. Architekci proponują postawienie tu dziewięciu kwartałów zabudowy. Chcą też nawiązać do historycznej zabudowy, dlatego stawiają na proste kąty i sporą ilość wewnętrznych podwórek. Część ulic ma też być wyłączona z ruchu samochodowego. Dzielnica ma być budowa na "ludzką skalę", a więc zgodnie z wytycznymi nowej urbanistyki.
Kwartały otoczone będą plantami. Po ich północnej stronie będzie można budować domy jednorodzinne, a po zachodniej niskie bliźniaki i budynki, w których będzie można umieścić najwyżej cztery mieszkania. Wyższe budynki plan dopuszcza od południa.
Będzie i linia tramwajowa
Kluczowa będzie też przebudowa i przedłużenie ulicy Niedurnego. Na terenie nowego osiedla ma ona mieć formę miejskiego bulwaru, wraz z linią tramwajową. Całość ma uzupełnić plac zabaw, park linowy oraz skatepark.
Z planów miasta wynika też, że całość ma powstać w etapach. Najpierw ma pojawić się nowa zabudowa jednorodzinna i niewielkie domy z większą ilością mieszkań. Potem zostanie przedłużona ul. Niedurnego, a na samym końcu będzie można rozpocząć budowę poszczególnych kwartałów."
Treść artykułu:Kluczowa będzie też przebudowa i przedłużenie ulicy Niedurnego. Na terenie nowego osiedla ma ona mieć formę miejskiego bulwaru, wraz z linią tramwajową.
"Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa pytany o największe i najważniejsze projekty Chorzowa na najbliższe lata nie ukrywa, że zależy mu m.in. na likwidacji pogórniczej hałdy w rejonie ul. Łagiewnickiej.
- Rekultywacja tego miejsca będzie bardzo trudna. Było to także składowisko odpadów. Staramy się o unijne pieniądze na potrzebne prace - wyjaśniają jego współpracownicy.
Sam prezydent dodaje, że na uratowanie czeka teren o powierzchni ok. 50 hektarów, a całość jest w pobliżu centrum miasta. Władze Chorzowa już zamówiły projekt nowego osiedla w tym miejscu. - Chcemy, żeby powstały tu mieszkania, mamy już projekt dzielnicy ze skwerami, placami, wodą i mieszkaniami w domach wielo- oraz jednorodzinnych - mówi Andrzej Kotala.
Hałdę przy Kadeckiej już rozebrano
Prezydent jest przekonany, że to możliwe. Kilka lat temu rozebrano hałdę przy ul. Kadeckiej, w pobliżu katowickiego osiedla Tysiąclecia. Całość zajmowała 14 hektarów, a po rekultywacji w tym miejscu zaczęły powstawać mieszkania.
Przy ul. Łagiewnickiej ma tak naprawdę powstać nowa dzielnica. Architekci proponują postawienie tu dziewięciu kwartałów zabudowy. Chcą też nawiązać do historycznej zabudowy, dlatego stawiają na proste kąty i sporą ilość wewnętrznych podwórek. Część ulic ma też być wyłączona z ruchu samochodowego. Dzielnica ma być budowa na "ludzką skalę", a więc zgodnie z wytycznymi nowej urbanistyki.
Kwartały otoczone będą plantami. Po ich północnej stronie będzie można budować domy jednorodzinne, a po zachodniej niskie bliźniaki i budynki, w których będzie można umieścić najwyżej cztery mieszkania. Wyższe budynki plan dopuszcza od południa.
Będzie i linia tramwajowa
Kluczowa będzie też przebudowa i przedłużenie ulicy Niedurnego. Na terenie nowego osiedla ma ona mieć formę miejskiego bulwaru, wraz z linią tramwajową. Całość ma uzupełnić plac zabaw, park linowy oraz skatepark.
Z planów miasta wynika też, że całość ma powstać w etapach. Najpierw ma pojawić się nowa zabudowa jednorodzinna i niewielkie domy z większą ilością mieszkań. Potem zostanie przedłużona ul. Niedurnego, a na samym końcu będzie można rozpocząć budowę poszczególnych kwartałów."
Ostatnio zmieniony 05 lis 2016, 20:48 przez hombreee, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5908
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Jeżeli powiedzie się to szybciej dostaniemy się ze wschodniej części Łagiewnik na zachodnią.hombreee pisze:W sieci pojawił się artykuł o budowie nowej dzielnicy Chorzowa http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... edzie.html a w Nim taka informacja:Kluczowa będzie też przebudowa i przedłużenie ulicy Niedurnego. Na terenie nowego osiedla ma ona mieć formę miejskiego bulwaru, wraz z linią tramwajową.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Jakos w to nie wierzę o budowie obwodnicy Chorzowa też się od dawna mówi i nic w tym temacie się nie dzieje. Tutaj będzie tak samo, skończy się na śmiałych wizjach i braku pieniędzy.Kotala dużo mówi a mało robi więc nie liczcie na cuda.Trampesar6 pisze:Jeżeli powiedzie się to szybciej dostaniemy się ze wschodniej części Łagiewnik na zachodnią.hombreee pisze:W sieci pojawił się artykuł o budowie nowej dzielnicy Chorzowa http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... edzie.html a w Nim taka informacja:Kluczowa będzie też przebudowa i przedłużenie ulicy Niedurnego. Na terenie nowego osiedla ma ona mieć formę miejskiego bulwaru, wraz z linią tramwajową.
Od dawna się mówi, ponieważ do tej pory nie uzyskano funduszy z budżetu centralnego ani unijnego na lata 2007-13. Chorzów nie jest w stanie udźwignąć finansowania o wartości prawie 1 mld budowy obwodnicy samodzielnie. Jednak aktualnie jest już złożony wniosek o środki unijne n alata 2014-20 i czekamy na rozstrzygnięcie. Miastu już przyznano kredyt z EBI na wkład własny. Jednak realizacja znowu będzie uzależniona od uzyskania finansowania z UE.hanys76 pisze:Jakos w to nie wierzę o budowie obwodnicy Chorzowa też się od dawna mówi i nic w tym temacie się nie dzieje. Tutaj będzie tak samo, skończy się na śmiałych wizjach i braku pieniędzy.Kotala dużo mówi a mało robi więc nie liczcie na cuda.
Kotala dużo mówi, ale nie zgodzę się że mało robi. Chorzów robi najwięcej po Katowicach jeśli chodzi o modernizacje KM. Właśnie w Chorzowie podchodzi się tak kompleksowo do modernizacji torowisk wraz z całymi ulicami (Wolności, AK, Rynek). Podobnie przewiduje się z ulicami 3 Maja, Powstańców i Hajducką. Do 2018 wszystkie główne drogi w mieście będą wyremontowane, łącznie z torowiskami tramwajowymi.
Nowa dzielnica jeśli powstanie to w przeciągu 10 lat, więc plany są być może bardziej dalekosiężne niż obwodnica. Trudno przewidzieć, czy powstanie tam linia tramwajowa. Jednak dobrze, że chociaż już teraz jest uwzględniana w planach, co umożliwi odpowiednia sprzedaż działek deweloperom. A nie jak w Katowicach gdzie najpierw na południu wybudowali deweloperzy mieszkania i teraz było megakombinowanie jak tam poprowadzić tramwaj. Jeśli w Chorzowie miałoby powstać odgałęzienie od trasy 6/19 o długości 1-2 km to nie będzie przecież duża inwestycja. Na pewno mniejsza niż planowana linia do Siemianowic przez tereny przemysłowe i pola.
Co jest skończoną głupotą. Wystarczyłoby zrobić tam to samo co w Sosnowcu, czyli wymienić nawierzchnię drogową, a szynową zostawić.mark40 pisze: Hajducką.
Przecież to nie o żadne działki w tych Katowicach szło, ani o zadne wybudowane mieszkania. największe larmo to było o parkingi wzdłuż os. Odrodzenia.Nowa dzielnica jeśli powstanie to w przeciągu 10 lat, więc plany są być może bardziej dalekosiężne niż obwodnica. Trudno przewidzieć, czy powstanie tam linia tramwajowa. Jednak dobrze, że chociaż już teraz jest uwzględniana w planach, co umożliwi odpowiednia sprzedaż działek deweloperom. A nie jak w Katowicach gdzie najpierw na południu wybudowali deweloperzy mieszkania i teraz było megakombinowanie jak tam poprowadzić tramwaj.
A gdzie ten tramwaj miałby tak w ogóle jechać?Jeśli w Chorzowie miałoby powstać odgałęzienie od trasy 6/19 o długości 1-2 km to nie będzie przecież duża inwestycja.
KZKGOP 1779
Kiedyś, jakieś 8 lat temu, zrobiłem schemat planowanych linii tramwajowych na Górnym Śląsku. Niedawno przypadkiem go znalazłem. Planowałem kiedyś (miałem wówczas 9 lat :mryellow: ) następujące linie:
1) Bytom - Karb - Miechowice - Rokitnica - Helenka - Stolarzowice - Os. Wolności
2) Gliwice - Trynek - Os. Sikornik
3) Gliwice - Os. Milenium - Os. Powstańców Śląskich
4) Bytom - Rozbark - Szarlej - Piekary Śląskie - Os. Wieczorka
5) Wirek - Halemba
6) Chorzów Batory - Kochłowice - Halemba
7) Załęże - Os. Witosa
8) Brynów - Ochojec - Os. Odrodzenia - Os. Bażantów - Piotrowice
9) Szopienice - Nikiszowiec - Giszowiec - Murcki
10) Katowice - Koszutka - Bogucice - Dąbrówka Mała - Burowiec
11) Bytom - Rozbark - Szarlej - Bobrowniki - Wojkowice - Grodziec - Będzin
12) Kazimierz Górniczy (w głąb dzielnicy)
13) Siemianowice - Pszczelnik - Czeladź
14) Burowiec - Dąbrówka Mała - Milowice
15) Milowice - Siemianowice
16) Katowice - Os. Paderewskiego
17) Konstantynów - Środula - Zagórze
18) Klimontów - Zagórze - Dąbrowa Górnicza
19) Ruda Południowa - Wirek
1) Bytom - Karb - Miechowice - Rokitnica - Helenka - Stolarzowice - Os. Wolności
2) Gliwice - Trynek - Os. Sikornik
3) Gliwice - Os. Milenium - Os. Powstańców Śląskich
4) Bytom - Rozbark - Szarlej - Piekary Śląskie - Os. Wieczorka
5) Wirek - Halemba
6) Chorzów Batory - Kochłowice - Halemba
7) Załęże - Os. Witosa
8) Brynów - Ochojec - Os. Odrodzenia - Os. Bażantów - Piotrowice
9) Szopienice - Nikiszowiec - Giszowiec - Murcki
10) Katowice - Koszutka - Bogucice - Dąbrówka Mała - Burowiec
11) Bytom - Rozbark - Szarlej - Bobrowniki - Wojkowice - Grodziec - Będzin
12) Kazimierz Górniczy (w głąb dzielnicy)
13) Siemianowice - Pszczelnik - Czeladź
14) Burowiec - Dąbrówka Mała - Milowice
15) Milowice - Siemianowice
16) Katowice - Os. Paderewskiego
17) Konstantynów - Środula - Zagórze
18) Klimontów - Zagórze - Dąbrowa Górnicza
19) Ruda Południowa - Wirek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości