Modernizacja stacji trakcyjnych

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Modernizacja stacji trakcyjnych

#1 Post autor: Peter » 21 lip 2007, 17:41

Ostatnio coś się dzieje w TŚ. Modernizacja obejmie również stacje trakcyjne. :)
Pojawiła się w BIPie informacja o dostawie systemu zdalnego sterowania i nadzoru dla 29 stacji trakcyjnych wraz z ich automatyzacją w systemie "pod klucz" :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#2 Post autor: Sebastian22 » 22 lip 2007, 12:31

widać coś sie ostatnio dzieje w TŚ...i to na dobre:D

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#3 Post autor: Boguś » 03 wrz 2007, 18:45

Postępowanie zostało unieważnione.

Gall
Posty: 230
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:21
Lokalizacja: Bytom

#4 Post autor: Gall » 03 wrz 2007, 20:03

Boguś pisze:Postępowanie zostało unieważnione.
Z powodu nie złożenia oferty nie podlegającej odrzuceniu. Jednocześnie przetarg został ogłoszony po raz drugi.
45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: Slim » 26 sty 2011, 14:55

Po ponad 4 miesiącach kończą się prace modernizacyjne podstacji Środula wraz z przeniesieniem urządzeń z podstacji Wojkowice. Dokonano już pierwszych odbiorów technicznych, budynek został ocieplony i pomalowany na kolor żółty, wymieniono wszystkie okna, drzwi, posadzki, odnowiono bramę główną i ogrodzenie budynku, zainstalowano nowe instalacje grzewcze a także wentylujące, wyremontowano wszystkie pomieszczenia wraz z sanitarnymi. Pomimo że "upchano" tam 2 podstacje to stworzono jeszcze miejsce pod ewentualną jej rozbudowę :!:
Modernizację przeprowadza firma Elester -PKP z Łodzi.

Moje pytanie brzmi: po co tak silna podstacja dla 5 przystanków dla 1 linii jeżdżącej prawie w całości na solówkach po najgorszym odcinku torowiska w całym GOPie? Bo twierdzenie o przedłużeniu tej linii dalej już chyba wszystkich znudziło, lepiej można było zmodernizować podstację na Niwce.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: adam86 » 26 sty 2011, 15:00

Slim pisze: Moje pytanie brzmi: po co tak silna podstacja dla 5 przystanków dla 1 linii jeżdżącej prawie w całości na solówkach po najgorszym odcinku torowiska w całym GOPie? Bo twierdzenie o przedłużeniu tej linii dalej już chyba wszystkich znudziło, lepiej można było zmodernizować podstację na Niwce.
Po pierwsze nie w całosci na solówkach, a po drugie są dalece gorsze odcinki. A po trzecie wszystkie podstacje mają być zmodernizowane.
KZKGOP 1779

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: Slim » 26 sty 2011, 15:06

adam86 pisze:Po pierwsze nie w całosci na solówkach
Napisałem wyraźnie prawie w całości 2 pociągi na 9 kursujących
adam86 pisze:a po drugie są dalece gorsze odcinki.
znajdź mi inny odcinek torów gdzie co 100 metrów są prawie 30cm ubytki na łączeniach szyn.
adam86 pisze:A po trzecie wszystkie podstacje mają być zmodernizowane.
Nie mniej to podstacja na Niwce lub Porąbca powinna być rozbudowana, widziałeś jakie duże "bydle" z tego zrobili? zapewniam że większe niż ta przy parku Sieleckim.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: DW » 26 sty 2011, 15:07

adam86 pisze:
Slim pisze:Moje pytanie brzmi: po co tak silna podstacja dla 5 przystanków dla 1 linii jeżdżącej prawie w całości na solówkach po najgorszym odcinku torowiska w całym GOPie? Bo twierdzenie o przedłużeniu tej linii dalej już chyba wszystkich znudziło, lepiej można było zmodernizować podstację na Niwce.
Po pierwsze nie w całosci na solówkach, a po drugie są dalece gorsze odcinki. A po trzecie wszystkie podstacje mają być zmodernizowane.
Przecież Slim napisał "prawie".

Odmalowana została też podstacja w Milowicach przy Baczyńskiego. Zamontowano na niej wreszcie tabliczkę co to jest (z napisem "PKT PODSTACJA BACZYŃSKIEGO" ;) ). Jednak poza tym z zewnątrz się nie zmieniła (ale może wewnątrz owszem).

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: adam86 » 26 sty 2011, 22:02

Slim pisze:znajdź mi inny odcinek torów gdzie co 100 metrów są prawie 30cm ubytki na łączeniach szyn.
Przejedź się od centrum Bytomia na Stroszek.
Nie mniej to podstacja na Niwce lub Porąbca powinna być rozbudowana, widziałeś jakie duże "bydle" z tego zrobili? zapewniam że większe niż ta przy parku Sieleckim.
No i co w zwiazku z tym? nic nowego, że w tej spółce sa podejmowane nieracjonalne działania. Chociaż to akurat może mieć sens, jesli dojdzie do rozbudowy linii. Tak poza tym to wszystkie podstacje mają byc z resztą niedługo obsługiwane przez firmę zewnętrzną, a pogotowie podstacji w TŚ ma zostać zlikwidowane.
KZKGOP 1779

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: Slim » 01 lut 2011, 09:47

adam86 pisze:Tak poza tym to wszystkie podstacje mają byc z resztą niedługo obsługiwane przez firmę zewnętrzną, a pogotowie podstacji w TŚ ma zostać zlikwidowane.
Ponieważ wszystkie podstacje mają być zautomatyzowane, osoby do ich obsługi będą zbędne.

Zakończyły się już wszystkie prace w podstacji Środula na oknach zamontowano jeszcze żaluzje antywłamaniowe. Dla zainteresowanych kilka zdjęć: Zdjęcie 1 , Zdjęcie 2 , Zdjęcie 3

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#11 Post autor: Iwo » 01 lut 2011, 11:21

Slim pisze:Ponieważ wszystkie podstacje mają być zautomatyzowane, osoby do ich obsługi będą zbędne.
Bardzo proszę nie mylić pojęć związanych z automatyzacją i obsługą podstacji!
Wszystkie podstacje zgodnie z przyjętymi założeniami mają być zdalnie sterowane bez całodobowej obsady pracowników na podstacjach przez Dyspozytora Mocy. Nie oznacza to, że do bieżącej konserwacji urządzeń nie będą potrzebni pracownicy - nie wszystko można zrobić zdalnie. Poza tym systemy zabezpieczeń w niektórych przypadkach wymuszają fizyczną obecność pracowników na podstacji np. w przypadku trzykrotnego automatycznego wyłączenia się podstacji - jej załączenie może nastąpić wyłącznie fizycznie na podstacji.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: Slim » 01 lut 2011, 12:34

Iwo pisze:Bardzo proszę nie mylić pojęć związanych z automatyzacją i obsługą podstacji!
Wszystkie podstacje zgodnie z przyjętymi założeniami mają być zdalnie sterowane bez całodobowej obsady pracowników na podstacjach przez Dyspozytora Mocy. Nie oznacza to, że do bieżącej konserwacji urządzeń nie będą potrzebni pracownicy - nie wszystko można zrobić zdalnie. Poza tym systemy zabezpieczeń w niektórych przypadkach wymuszają fizyczną obecność pracowników na podstacji np. w przypadku trzykrotnego automatycznego wyłączenia się podstacji - jej załączenie może nastąpić wyłącznie fizycznie na podstacji.
Wystarczy mieć kilka osób w pogotowiu na zajezdni, które w razie poważnej awarii dojadą tam w kilka-kilkanaście minut. Chyba że zajęła by się tym firma zewnętrzna.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: Penny » 01 lut 2011, 20:44

Slim pisze:Wystarczy mieć kilka osób w pogotowiu na zajezdni, które w razie poważnej awarii dojadą tam w kilka-kilkanaście minut. Chyba że zajęła by się tym firma zewnętrzna.
Ale nie chodzi o to, kogo wystarczy mieć, tylko o fakt, że jednak w ogóle ktoś jest potrzebny do ich obsługi, czemu zaprzeczyłeś:
Slim pisze:Ponieważ wszystkie podstacje mają być zautomatyzowane, osoby do ich obsługi będą zbędne.
Zamiast tych kilku osób na zajezdni zajmować się tym będzie firma zewnętrzna.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: luki » 02 lut 2011, 12:15

Podstacje będą zautomatyzowane, czyli sterowane automatycznie i z daleka, ale chyba logiczne, że ktoś będzie je musiał monitorować i zjawić się w razie awarii której nie da się naprawić zdalnie - tym wszystkim najpewniej zajmować się będzie wspomniana firma zewnętrzna.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Szymek.
Posty: 661
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Modernizacja stacji trakcyjnych

#15 Post autor: Szymek. » 15 lip 2019, 23:06

Przetargi na dokumentację projektową:
Modernizacja podstacji "Niwka" : https://tram-silesia.logintrade.net/zap ... 7bb9e.html
Modernizacja podstacji "Wirek" : https://tram-silesia.logintrade.net/zap ... 839f5.html

Dopisane 15.07

Przeprowadzanie modernizacji układu zasilania podstacji trakcyjnej "Centrum" w Bytomiu: https://tram-silesia.logintrade.net/zap ... 91a3f.html

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości