Modernizacja odcinka torowiska Bytom Sąd-Stroszek Zajezdnia

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2297
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

Modernizacja odcinka torowiska Bytom Sąd-Stroszek Zajezdnia

#1 Post autor: tramwajarze z19 » 01 kwie 2016, 12:51

Na stronie TŚ w dziale zamówienia pojawił się taki oto tekst:
Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Centrum Bytomia od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową do Zajezdni Stroszek”.
Link.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2016, 15:07 przez tramwajarze z19, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#2 Post autor: 888 » 17 kwie 2016, 09:23

Same projekty ogłaszają, a skończy się tak jak z tramwajem do Miechowic :mryellow:
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2297
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#3 Post autor: tramwajarze z19 » 17 kwie 2016, 22:07

Termin rozpoczęcia prac to marzec 2017 rok. Zresztą modernizacja tegoż odcinka jest w pełni planowana w następnej perspektywie unijnej.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#4 Post autor: 888 » 18 kwie 2016, 08:55

Łaski nie robią, jeśli chcą zachować połączenie z zajezdnią muszą wykonać rewitalizację. Dobrze że kiedyś, w latach 70` wybudowano na obrzeżach tą zajezdnię. Inaczej mogliby odcinek zlikwidować, tak porostu jak to na Śląsku.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#5 Post autor: trajtek » 18 kwie 2016, 14:56

W Gliwicach i Rudzie Śląskiej się nie dziwię, że tramwaj został zlikwidowany, więc nie wszystkie likwidacje są bezzasadne.

666
Posty: 356
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#6 Post autor: 666 » 18 kwie 2016, 17:36

trajtek pisze:W Gliwicach i Rudzie Śląskiej się nie dziwię, że tramwaj został zlikwidowany,
A ja się dziwię, gdyż było to co najmniej nierozsądne przynajmniej jeśli chodzi o Gliwice. Ale tak to już z decyzjami politycznymi bywa.

A w temacie: Najwyższy czas na prace projektowe. Jest szansa że rozpoczną i zakończą terminowo.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#7 Post autor: Boguś » 18 kwie 2016, 20:47

trajtek pisze:W Gliwicach i Rudzie Śląskiej się nie dziwię, że tramwaj został zlikwidowany, więc nie wszystkie likwidacje są bezzasadne.
A dlaczego według Ciebie te likwidacje były zasadne?

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#8 Post autor: 888 » 19 kwie 2016, 10:00

Tramwaj "8" do Dąbrówki to i może faktycznie był nie potrzebny, zważywszy na to, że był pozostałym ogryzkiem linii z Piekar, w fatalnym stanie i do tego wtedy każdy wóz był na wagę złota. Trochę szkoda linii do Wojkowic. Szkoda "dwunastki", teraz gdyby podpiąć ją do nowego układu torowego rynku mógłby jeździć aż do zajezdni w Batorym zwiększając zapewne swoją popularność. Co do Gliwic to szkoda słów, to była nie tyle co polityczna decyzja co wręcz prywatna. I wreszcie "18" Nie mam zdania. Tylko tyle że ta linia została w swej historii drugi raz zlikwidowana. Należy sobie zadać pytanie która następna?? Może "24", może okrojenie "27"?? Czy jakieś inne negatywne niespodzianki, które nie zdarzają się nigdzie indziej??
Warto zrobić sobie rachunek ostatnich 10 lat bo właśnie minęła rocznica początku likwidacji linii tramwajowych na Śląsku i Zagłębiu.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#9 Post autor: polaque » 19 kwie 2016, 11:17

Rocznica? Przecież już wcześniej linie tramwajowe były likwidowane. Niestety u nas największym problem to brak pieniędzy a potem ubywanie ludzi i zamykanie zakładów pracy dla których część linii miała ekonomiczny a właściwie jakikolwiek sens

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2359
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#10 Post autor: elot360 » 28 maja 2016, 02:23

Ponad dwa tygodnie temu został wybrany wykonawca do przygotowania dokumentacji projektowej (Wybrany wykonawca: Firma NJN Kłosek Damian z Knurowa)

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: patryk644 » 16 lip 2016, 15:39

Czy podczas remontu odcinka Bytom Sąd - Stroszek Zajezdnia będzie problem związany z wagonami z zajezdni Stroszek (problem wagonu z wyjazdem na trasę)?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2359
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#12 Post autor: elot360 » 16 lip 2016, 16:10

Pewnie podczas remontu zamontują mijanki i problemu nie będzie.

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: patryk644 » 16 lip 2016, 16:22

A czy byłaby opcja wysłania kilku wagonów do zajezdni w Gliwicach i Zawodziu oraz oddania linii 5 do Gliwic a linię 19 do Zawodzia?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2359
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#14 Post autor: elot360 » 16 lip 2016, 16:24

Wiesz, zawsze można ściągnąć Bombardiery z Krakowa i Tramino z Poznania, ale po co rozwiązywać problemy których nie ma?

Jeżeli byś chciał widzieć inne wagony na danych liniach to pisz maile do TŚ.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2297
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#15 Post autor: tramwajarze z19 » 16 lip 2016, 20:37

patryk644 pisze:A czy byłaby opcja wysłania kilku wagonów do zajezdni w Gliwicach i Zawodziu oraz oddania linii 5 do Gliwic a linię 19 do Zawodzia?
A po co tak komplikować sprawę? Zapewne będą robić mijanki razem z sygnałami ręcznymi. Zresztą czas pokaże co będzie a do remontu jeszcze trochę daleko.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#16 Post autor: trajtek » 16 lip 2016, 20:52

Pewnie nie, bo nie ma u nas zwyczaju robienia szybko, zamiast zamknąć odcinek na trzy tygodnie i wszystko zrobić szybko, rozmontować i zmontować obydwa tory jednocześnie, to wolą się z tym babrać trzy miesiące, aby usilnie podtrzymać ruch tramwajowy, który i tak dostaje po... zadku ;)

auri23
Posty: 166
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: auri23 » 17 lip 2016, 19:09

I tak będą stosowane czasowe wstrzymania w ruchu. Trzeba będzie zamontować chociażby przelotki, które są planowane na trasie. Ponadto podczas montażu drugiego toru przy Urzędzie Miasta zapewne też będzie konieczne wstrzymanie ruchu. Myślę, że w tym czasie 5 przejdzie do Gliwic a 7, 9, 19 będą wyjeżdżać z Batorego bo raczej Zawodzie tego nie pomieści.

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3490
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#18 Post autor: Trampesar6 » 18 lip 2016, 04:08

auri23 pisze:I tak będą stosowane czasowe wstrzymania w ruchu. Trzeba będzie zamontować chociażby przelotki, które są planowane na trasie. Ponadto podczas montażu drugiego toru przy Urzędzie Miasta zapewne też będzie konieczne wstrzymanie ruchu. Myślę, że w tym czasie 5 przejdzie do Gliwic a 7, 9, 19 będą wyjeżdżać z Batorego bo raczej Zawodzie tego nie pomieści.
Dla mnie "7" mogłaby wyjeżdżać z Zawodzia w całości, a "9" z Batorego, bo ma bliżej centrum. "19" mogłaby z Batorego w całości i z Zawodzia (2 poc.) wyjeżdżać, ale byłoby pewnie zamieszanie skąd jaka linia wyjeżdża.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

kasztan
Posty: 29
Rejestracja: 07 wrz 2012, 18:55
Lokalizacja: Wiedeń

#19 Post autor: kasztan » 27 mar 2018, 20:05

Wie ktoś, kiedy zmodernizują torowisko na odcinku Bytom Sąd - Stroszek Zajezdnia?

Awatar użytkownika
PatrykBe
Posty: 702
Rejestracja: 27 mar 2013, 08:04
Lokalizacja: Bytom

#20 Post autor: PatrykBe » 30 kwie 2018, 11:11

kasztan pisze:Wie ktoś, kiedy zmodernizują torowisko na odcinku Bytom Sąd - Stroszek Zajezdnia?
Już drugi rok się zbierają. ;)
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość