Perspektywa unijna na lata 2021-2027

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

Perspektywa unijna na lata 2021-2027

#1 Post autor: patryk644 » 21 mar 2021, 08:47

Czy ktoś się orientuje kiedy zostaną opublikowane jakieś plany TŚ w związku z nową perspektywą unijną? Albo do kiedy TŚ musi zgłosić zadania?

Sam jestem ciekaw czy w ramach nowej perspektywy unijnej będą remontowane ostatnie fragmenty torowiska w złym stanie, a może będzie się ona wiązała z zakupem nowego taboru czy też może TŚ pokusi się o budowę nowych linii tramwajowych (np. na południe Katowic czy do Miechowic).

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Perspektywa unijna na lata 2021-2027

#2 Post autor: polaraxa » 07 cze 2021, 15:01

Tramwaje Śląskie wybierają wykonawców prac w Świętochłowicach i Zabrzu
Tramwaje Śląskie wybierają wykonawców prac w Świętochłowicach i ZabrzuTramwaje Śląskie rozpoczęły samodzielny już przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w Zabrzu od pętli Mikulczyce do skrzyżowania ul. Mikulczyckiej z ul. Dygasińskiego, łącznie z pętlą.fot. Tramwaje Śląskie
Autor: PAP
Dodano:
06-06-2021 17:42
Skomentuj
Podziel się!
Udostępnij
Twittnij
Wyślij
Drukuj
Wykonawców dwóch modernizacji infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wybiera samorządowa spółka Tramwaje Śląskie. W Świętochłowicach remont ma objąć 2,5 km ul. Łagiewnickiej, w Zabrzu 3,1 km linii nr 3 w dzielnicy Mikulczyce.

W Świętochłowicach przygotowywany jest remont ul. Łagiewnickiej w dzielnicy Chropaczów - od ul. Barlickiego do granicy Bytomia, obejmujący wymianą torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej, a także przebudowę układu komunikacyjnego drogi (nową jezdnię, odwodnienie, chodniki, drogę dla rowerów i oświetlenie).

Tamtejszą jednotorową linią tramwajową kursuje linia nr 17, łącząca Chorzów, przez centrum Świętochłowic i dzielnice Chropaczów oraz Lipiny, z pętlą tramwajową w dzielnicy Chebzie w Rudzie Śląskiej. W obecnym zamówieniu przewidziano do przebudowy 2,5 km tej linii.

Finansująca wymianę infrastruktury tramwajowej spółka TŚ współpracuje z lokalnym samorządem, który sfinansuje zamawianą w tym samym przetargu przebudowę układu komunikacyjnego ul. Łagiewnickiej wraz z odwodnieniem, oświetleniem i organizacją ruchu.

W trwającym od marca br. przetargu na to zamówienie, na którego sfinansowanie Tramwaje przeznaczyły 39,6 mln zł brutto, spłynęło osiem ofert. Najtańszą, za 39,9 mln zł brutto, złożyła spółka Silesia Invest.

Na część drogową inwestycji świętochłowicki samorząd pozyskał wsparcie z rządowych funduszy. Do Świętochłowic trafiła największa w skali woj. śląskiego dotacja z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD) - 12,6 mln zł do projektu określonego na 25,1 mln zł. Kolejne 5 mln zł na ten cel Świętochłowice otrzymały z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych (RFIL).

W podobnym terminie Tramwaje Śląskie rozpoczęły samodzielny już przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w Zabrzu od pętli Mikulczyce do skrzyżowania ul. Mikulczyckiej z ul. Dygasińskiego, łącznie z pętlą. Obecnie kursuje tamtędy linia nr 3 z dzielnicy Mikulczyce, przez centrum miasta, do dzielnicy Makoszowy.

Przewidziany do przebudowy odcinek jest jednotorowy, o długości 3,1 km (wyjątkiem jest pętla). Wiedzie w ciągu ulic Mikulczyckiej, Hagera oraz Tarnopolskiej, w części torowiskiem wydzielonym (tam ma być zastosowany nowy tor z podkładami strunobetonowymi) w części w śladzie jezdni (szyny w kanałach płyt torowych).

Z prac wyłączono odcinek wzdłuż ul. Przystankowej (o długości ok. 450 metrów, obecnie jest tam mijanka). Z dokumentacji przetargowej TŚ wynika, że zabrzański samorząd planuje tam budowę centrum przesiadkowego - projekt nowego układu torowo-drogowego wzdłuż ul. Przystankowej ma być częścią tej inwestycji.

W tym przetargu spłynęło osiem ofert. Najtańszą, za 27,8 mln zł brutto, złożyła firma NJN Damian Kłosek z Knurowa. Operator tramwajów zarezerwował dotąd pod tym kątem 17,9 mln zł brutto.

Tramwaje Śląskie prowadzą inwestycje w Świętochłowicach i Zabrzu w ramach unijnego projektu, obejmującego całą sieć tramwajową w GZM. Składający się z trzech etapów projekt szacowany jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych (ok. 1,1 mld zł brutto; przy ponad 560 mln zł unijnej dotacji). Zakłada remonty ok. 100 km torowisk, budowę kilku kilometrów nowych linii oraz zakup 55 tramwajów.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2787
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

Re: Perspektywa unijna na lata 2021-2027

#3 Post autor: elot360 » 07 cze 2021, 17:27

Artykuł który tu wstawiłeś dotyczy obecnie trwającej perspektywy 14-20
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Perspektywa unijna na lata 2021-2027

#4 Post autor: polaraxa » 10 cze 2021, 14:31

Masz rację SORKI Proszę o usunięcie wpisu

746+745
Posty: 288
Rejestracja: 09 cze 2021, 14:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Perspektywa unijna na lata 2021-2027

#5 Post autor: 746+745 » 04 sie 2021, 07:27

Znalazłem coś takiego:

Zadania planowane do wykonania w 2021 r.

W 2021 r. spółka Tramwaje Śląskie S.A. planuje kontynuację robót w obrębie infrastruktury torowo – sieciowej. Wszystkie działania, prowadzone będą z uwzględnieniem nowoczesnych technologii, umożliwiających osiągnięcie jak najlepszych efektów proekologicznych i skoncentrowane będą na poprawie jakości świadczonych usług publicznych w zakresie komunikacji tramwajowej.

W ramach tych działań, w 2021 r. planuje się m.in.:

1. modernizację torowisk tramwajowych;
- w Zabrzu, od ul. Hagera do ul. Stalmacha, w Chorzowie,
- odcinek od ul. Parkowej do wjazdu na parking Centrum Handlowego AKS,
- w Chorzowie wzdłuż al. BoWiD odcinek od ul. Armii Krajowej do ul. Racławickiej,
- w Czeladzi wzdłuż ul. Będzińskiej odcinek od rozjazdu do stacji paliw Orlen,
- w Będzinie w ciągu ul. Kołłątaja odcinek od ul. Sienkiewicza do ul. Koszelew,
- dokończenie modernizacji głowicy wjazdowej do Zajezdni Łagiewniki w Chorzowie.
Przedmiotowe modernizacje planuje się wykonać w technologii zapewniającej maksymalne wytłumienie wibracji, drgań i hałasu. Zabudowa nowej infrastruktury poprawi znacznie
bezpieczeństwo i niezawodność transportu publicznego oraz korzystanie wpłynie na wizerunek miast.
2. modernizację przejazdów drogowo–tramwajowych oraz rozjazdów torowych;
Modernizacje przejazdów i rozjazdów zostaną wykonane w technologii gwarantującej ich trwałość i ograniczenie emisji energii wibroakustycznej.
3. modernizację kolejnych wagonów tramwajowych typu PT i wagonów typu 116Nd Citadis;
4. modernizację 2 wagonów tramwajowych typu 2012N w zakresie montażu i uruchomienia układu klimatyzacji przedziału pasażerskiego;
5. zakup wraz z dostawą tramwaju dwukierunkowego;
6. modernizację układów zasilania w podstacjach trakcyjnych w zakresie podstacji Chebzie w Rudzie Śląskiej i Sosnowiec w Sosnowcu;
7. zakup maszyn i urządzeń;
Realizacja zadania wynika z potrzeby zapewnienia sprawnej i ciągłej realizacji zadań Spółki. W ramach zadania planuje się zakupić m.in.: tokarkę podtorową, suwnicę, zasobnik energii (czyli
urządzenia i sprzęt niezbędny do prawidłowego funkcjonowania służb technicznych spółki Tramwaje Śląskie S.A. w zakresie remontowo-naprawczym taboru i infrastruktury technicznej).
8. modernizację oświetlenia terenu jednostek organizacyjnych spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Zadanie będzie współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
W 2020 r. zadanie zostało pozytywne zweryfikowane, podpisano Umowę o dofinansowanie projektu w zakresie dotacji UE. Przedmiotowy projekt realizowany będzie w 5 lokalizacjach
oddziałów Spółki (R-1 Będzin, R-2 Katowice, R-3 Bytom, R-4 Gliwice, ZUR Chorzów).
9. dokończenie zadania inwestycyjnego pn. „System zdalnego sterowania OSSA (Obiektowy System Sterowania Automatyką)”;
Celem przedmiotowego zadania jest wymiana systemu zdalnego sterowania i nadzoru pracy urządzeń podstacji trakcyjnych na nowoczesny system OSSA z jednoczesnym zakupem komputerów i innych urządzeń informatycznych oraz elementów sieci trakcyjnej (rozłączników sieciowych, napędów zwrotnic i urządzeń smarownic torowych).
10. pozyskanie dokumentacji projektowych dla zadań infrastrukturalnych m.in. przebudowy infrastruktury torowo-sieciowej dla inwestycji planowanej w ramach Projektu partnerskiego pn. „Zintegrowany węzeł przesiadkowy Mijanka w Świętochłowicach”. Zadanie będzie realizowane wspólnie z Miastem Świętochłowice.
Linia 35: Milowice Pętla - Zagórze Rondo Jana Pawła II

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2787
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

Re: Perspektywa unijna na lata 2021-2027

#6 Post autor: elot360 » 22 sty 2024, 15:19

Jest więcej szczegółów dotyczących bieżącej perspektywy unijnej
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81683.html

Bez większych szczegółów, na liście podstawowej jest budowa nowych odcinków torowisk w Sosnowcu (Od nowej pętli w Zagórzu do Dańdówki) oraz never ending story z tramwajem do Kostuchy w Katowicach. Ponadto plany zakupu taboru, bardzo skromne bo 10 sztuk dwukierunków o długości 25 metrów, z opcją na zakup 20 tramwajów jednokierunkowych.

Na liście rezerwowej natomiast są budowy nowych torowisk w Bytomiu (Tu też stare przeboje) oraz w Siemianowicach Śląskich. To tak z rzeczy które mi się rzuciły w oczy
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

746+745
Posty: 288
Rejestracja: 09 cze 2021, 14:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Perspektywa unijna na lata 2021-2027

#7 Post autor: 746+745 » 22 sty 2024, 17:13

W porównaniu do innych miast, to TŚ bardzo mało inwestują w nowy niskopodłogowy tabor. Np. w Krakowie są plany na zakup ok. 100 tramwajów w najbliższych latach, a docelowo wycowanie taboru wysokopodłogowego.
Linia 35: Milowice Pętla - Zagórze Rondo Jana Pawła II

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość