Perspektywa unijna na lata 2014 - 2020

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

Perspektywa unijna na lata 2014 - 2020

#1 Post autor: Iwo » 25 kwie 2013, 23:33

Plany spółki TŚ S.A. dotyczące remontów i modernizacji na terenie Zagłębia na lata 2014 - 2020.

Tramwaje Śląskie planują pozyskać z Unii Europejskiej ogromną sumę, która przyczyni się do wyremontowania dużej części torowisko w Sosnowcu. Według założeń, TŚ zgłaszają 3 projekty do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w nowej perspektywie UE na lata 2014 – 2020.

1. Budowa i rozbudowa sieci tramwajowo-drogowej w ciągu ul. Piłsudskiego w Sosnowcu od ul. Sobieskiego do drogi ekspresowej S86 (wartość zadania – 27 mln).
2. Skomunikowanie wschodnich dzielnic Sosnowca z centrum miasta i Aglomeracji wraz z zakupem taboru (10 szt.) poprzez stworzenie centrów przesiadkowych na terenie dzielnic Dańdówka i Zagórze w Sosnowcu (wartość zadania – 200 mln).
3. Modernizacja infrastruktury torowo-sieciowej relacji Dąbrowa Górnicza-Będzin-Sosnowiec-Mysłowice na liniach nr 21, 26. W tym na terenie Sosnowca (46 mln):
a) modernizacja pętli tramwajowej “Będzińska” w Sosnowcu, w tym: 5 rozjazdów, 8 przejazdów technologii “szyny pływającej”, torowisko wydzielone;
b) modernizacja torowiska tramwajowego wydzielonego na linii 26 w ciągu ul. Wojska Polskiego od ul. Gen. Andersa do ul. Orląt Lwowskich– linia dwutorowa;
c) torowisko wydzielone w ciągu ul. Będzińskiej na odcinku od ul. Zagłębia Dąbrowskiego do ul. Staropogońskiej
d) torowisko w jezdni w ciągu ul. Mariackiej i ul. Żeromskiego.

(c) informacja własna spółki - materiały prasowe.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2015, 07:40 przez Iwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#2 Post autor: KZKGaPowicz » 26 kwie 2013, 11:02

Ja czekam na spotkanie z Komisją Infrastruktury i Rozwoju Miasta (komisji stałej Rady Miasta), na którym mam przedstawić formę przebudowy ul. Piastowskiej w Rudzie Śląskiej wraz z dobudową drugiego toru i przeniesienia torowiska na środek jezdni. Rozmawiałem na ten temat z radnym, Panem Józefem Skudlikiem, który jest członkiem w/w komisji oraz Przewodniczącym Komisji Ochrony Środowiska, który podziela moje zdanie, że należy tę linię zmodernizować.
Mam koncepcję, aby Ruda Śląska dogadała się z TŚ w sprawie modernizacji linii nr 18, a dzięki czemu Ruda Śląska może otrzymać dofinansowanie z UE na przebudowę drogi poprzez to, że partnerem tego remontu będzie TŚ S.A. Bez udziału TŚ miasto będzie musiało najprawdopodobniej samo sfinansować remont i co gorsza może dojść do likwidacji linii nr 18, a tak, gdy będą widzieć, że Ruda Śląska jest partnerem modernizacji linii tramwajowej, może otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych. Mało tego Ruda Śląska może wziąć pożyczkę z WFOŚiGW w Katowicach na ten cel, a część tej pożyczki może zostać umorzona, więc warto spróbować.
Proszę o ewentualne uwagi, które mogą mi pomóc w prezentacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#3 Post autor: adam86 » 26 kwie 2013, 15:33

KZKGaPowicz pisze:Bez udziału TŚ miasto będzie musiało najprawdopodobniej samo sfinansować remont i co gorsza może dojść do likwidacji linii nr 18, a tak, gdy będą widzieć, że Ruda Śląska jest partnerem modernizacji linii tramwajowej, może otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych.
Kto to są ci oni co będą widzieć?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#4 Post autor: KZKGaPowicz » 26 kwie 2013, 20:17

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Bez udziału TŚ miasto będzie musiało najprawdopodobniej samo sfinansować remont i co gorsza może dojść do likwidacji linii nr 18, a tak, gdy będą widzieć, że Ruda Śląska jest partnerem modernizacji linii tramwajowej, może otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych.
Kto to są ci oni co będą widzieć?
Chodziło mi o podmioty, które decydują o przyznaniu funduszy UE.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#5 Post autor: adam86 » 26 kwie 2013, 21:26

Aha, a wiesz chociaż jakie to są podmioty?
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: DW » 27 kwie 2013, 10:02

Iwo pisze:2. Skomunikowanie wschodnich dzielnic Sosnowca z centrum miasta i Aglomeracji wraz z zakupem taboru (10 szt.) poprzez stworzenie centrów przesiadkowych na terenie dzielnic Dańdówka i Zagórze w Sosnowcu (wartość zadania – 200 mln).
Chodzi o przedłużenie 15-stki wgłąb Zagórza? Bo suma na to wskazuje ;)
Iwo pisze:b) modernizacja torowiska tramwajowego wydzielonego na linii 26 w ciągu ul. Wojska Polskiego od ul. Gen. Andersa do ul. Orląt Lwowskich– linia dwutorowa;
Żeby 26 na tym odcinku była w całości dwutorowa nie obyłoby się bez przesuwania dróg, powiększenia mostu nad koleją na Dańdówce a chyba nawet wyburzeniem niektórych budynków.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#7 Post autor: KZKGaPowicz » 27 kwie 2013, 12:11

adam86 pisze:Aha, a wiesz chociaż jakie to są podmioty?
Wiem tylko, że istnieją listy projektów kluczowych oraz lista rezerwowa projektów bodajże u wojewody. Ponadto projekty też przyjmuje Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#8 Post autor: Iwo » 27 kwie 2013, 13:56

DW pisze:Chodzi o przedłużenie 15-stki wgłąb Zagórza? Bo suma na to wskazuje ;)
Żeby 26 na tym odcinku była w całości dwutorowa nie obyłoby się bez przesuwania dróg, powiększenia mostu nad koleją na Dańdówce a chyba nawet wyburzeniem niektórych budynków.
1. Tak i połączenie z 27
2. Nie ma takiej potrzeby - wg planów remontu Wojska Polskiego torowisko będzie wbudowane w jezdnię.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Iwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#9 Post autor: memphis » 27 kwie 2013, 15:53

Iwo pisze:2. Nie ma takiej potrzeby - wg planów remontu Wojska Polskiego torowisko będzie wbudowane w jezdnię.
No to jest bez sensu.
Wiem tylko, że istnieją listy projektów kluczowych oraz lista rezerwowa projektów bodajże u wojewody.
Samorząd wojewódzki zajmuje się realizacją polityki rozwoju regionalnego. Wojewoda to administracja rządowa.

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 28 kwie 2013, 19:08

memphis pisze:
Iwo pisze:2. Nie ma takiej potrzeby - wg planów remontu Wojska Polskiego torowisko będzie wbudowane w jezdnię.
No to jest bez sensu.
Widocznie taka jest teraz moda ;) Niebawem na trasie 15-stki z Sosnowca do Katowic (ul. Sobieskiego i Sosnowiecka) torowisko też będzie w całości w jezdni. Choć tam nie spowoduje to większych kłopotów, bo nie jest to aż tak długi odcinek a po drodze są tylko 2 przystanki.
Na Wojska Polskiego przynajmniej częściowo dwa tory zmieściłyby się poza drogą (na odcinku Dańdówka Osiedle - Niwka Pawiak). Na pozostałych odcinkach rzeczywiście takie rozwiązanie mogłoby okazać się konieczne. Mimo wszystko i tak lepsze to niż jednotory :)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: adam86 » 28 kwie 2013, 20:15

Po czym wnosisz, że na Sosnowieckiej ma być w całosci w jezdni?
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: DW » 28 kwie 2013, 20:44

Po dokumentacji projektowej.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#13 Post autor: memphis » 28 kwie 2013, 22:41

DW pisze:Niebawem na trasie 15-stki z Sosnowca do Katowic (ul. Sobieskiego i Sosnowiecka) torowisko też będzie w całości w jezdni. Choć tam nie spowoduje to większych kłopotów, bo nie jest to aż tak długi odcinek a po drodze są tylko 2 przystanki.
Tam przede wszystkim ruch jest płynny i nie ma specjalnych utrudnień, więc nie będzie to przeszkodą. Choć oczywiście można było to inaczej rozwiązać.
Na Wojska Polskiego przynajmniej częściowo dwa tory zmieściłyby się poza drogą (na odcinku Dańdówka Osiedle - Niwka Pawiak). Na pozostałych odcinkach rzeczywiście takie rozwiązanie mogłoby okazać się konieczne. Mimo wszystko i tak lepsze to niż jednotory :)
Krótkie odcinki jednotorowe nie są problemem, szczególnie jeśli mamy tor wydzielony, a alternatywą jest wpakowanie tramwaju między samochody ze skrzyżowaniami na każdym kroku, dużym ruchem poprzecznym i całą resztą tego typu utrudnień.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: adam86 » 28 kwie 2013, 23:48

Ale to jest jakaś kompletna paranoja. Torowisko wbudowane w jednie jest przecież kilkukrotnie droższe. Te budowanie torowiska w jezdnia na Sosnowieckiej to jest przykład bezczelnego pakowania pieniedzy podatników w błoto. Ręce opadają jak się takie coś czyta.
KZKGOP 1779

adas
Posty: 32
Rejestracja: 08 cze 2010, 12:05
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

#15 Post autor: adas » 09 wrz 2013, 11:27

Na forum SCC jeden z użytkowników wrzucił taką informację:
Zaktualizowana lista projektów indywidualnych dla POIiŚ dla sektora transportu

Do listy dla sektora transportu dodano 29 nowych projektów (w tym 15 podstawowych),
dla których łączna kwota dofinansowania ze środków UE wynosi 6 505,25 mln złotych
(w tym 140,47 mln złotych dla projektów podstawowych). Nowe projekty zostały włączone na listę
dla następujących działań:

[...]

- 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych – 7 projektów (1 na listę podstawową
i 6 – rezerwową) pn.:
18. „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej
wraz z infrastrukturą towarzyszącą - etap II” – projekt podstawowy o szacunkowej kwocie
dofinansowania z UE wynoszącej 64,90 mln złotych
https://www.pois.gov.pl/WstepDoFunduszy ... 092013.pdf

Lista POIiŚ sierpień 2013:

https://www.pois.gov.pl/WstepDoFunduszy ... 082013.pdf
Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego Metropolii. W ramach tych zadań przewiduje się m.in. zakup nowoczesnych tramwajów z częściowo niską podłogą, modernizację bądź przebudowę torowisk tramwajowych, przebudowę pętli tramwajowej, modernizację sieci trakcyjnej, rozbudowę węzłów przesiadkowych typu park&ride oraz bike&ride.
Było to tutaj? Wiadomo co będzie robione w trakcie tego drugiego etapu? Bo to chyba jeszcze jest do zrobienia do 2015 roku.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: mark40 » 13 mar 2015, 21:35

Na stronie TŚ pojawiają się przetargi na dokumentacje projektowe planowanych do modernizacji torowisk w latach 2016-2022. Oprócz tego jest wykonanie studium dla linii tramwajowej do Piotrowic.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#17 Post autor: Peter » 26 mar 2015, 19:49

Artykuł na temat planowanego nowego projektu inwestycyjnego. Mowa w nim o budowie nowych odcinków tras o dł. 29 km t.p., modernizacji 80 km istniejących torów i zakupie 30-40 nowych wagonów. :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: DW » 04 lis 2015, 16:54

Tramwaje Śląskie ogłosiły zamówienie na: Opracowanie Studium wykonalności wraz z obsługą aplikacyjną dla zadania pod nazwą: „Zintegrowany Projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego”.

Link do zamówienia: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii6102015/

W SIWZ można znaleźć wykaz inwestycji planowanych do przeprowadzenia w najbliższych latach przy dofinansowaniu z Unii Europejskiej. W projekcie uwzględniono wiele ważnych inwestycji. Pytanie jednak co z trasami, które nie są przewidziane do remontu, a już dziś są w złym stanie. Część z nich znajduje się na liście rezerwowej, ale jest też sporo takich, które nie są w ogóle uwzględnione. Co ciekawe na liście rezerwowej można znaleźć takie odcinki, które były remontowane stosunkowo niedawno (kilkanaście lat temu), jak np. ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej czy Hajducka w Chorzowie. Wśród zadań "pewnych" są odcinki remontowane nawet po 2000 r. (część trasy wzdłuż ulicy Wolności w Zabrzu-Zaborzu).

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: Penny » 05 lis 2015, 07:26

O linii 9 i 22 cichutko... Nie przeprowadzałem żadnej większej analizy w tym temacie, ale wydaje mi się, że nawet gdyby linia 9 miała infrastrukturę idealnie nową, ale dalej jednotorową, to nie udałoby się zwiększyć średniej prędkości kursowania i dzięki temu wprowadzić częstotliwości 15 minut. Kilka lat temu zrobiono tak przez okres kilku miesięcy i opóźnienia oraz jazda w stadzie była normą... Natomiast Dobudowa drugiego toru byłaby bardzo droga. Być może dlatego na razie (a może i na zawsze) wstrzymano się z decyzją o modernizacji tej linii.

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: DW » 05 lis 2015, 08:15

9 będzie remontowa na północnym odcinku - od przystanku Szombierki Kościół do Chebzie Pętla oraz dalej w Nowym Bytomiu - od mijanki Tlenownia za skrzyżowanie z Chorzowską.
Modernizacja całej trasy obsługiwanej tylko przez 9 (od Świętochłowic do Bytomia) bez wątpienia umożliwiłaby na kursowanie z częstotliwością co 15 minut. Dziś nie pozwala na to głównie stan torowiska. Jednak konserwowanie starego układu, bez dobudowy mijanek, byłoby bezsensowne.
Samo zwiększenie częstotliwości pozwoliłoby skrócić czas przejazdu ze Świętochłowic do Chebzia o 6-7 minut, a inne rozłożenie mijanek nawet o około 10 minut. Wtedy na pewno tramwaj przyciągnąłby dużo więcej pasażerów, więc opłacalne byłoby zwiększenie częstotliwości kursowania do 10 minut.

Martwi fakt nieuwzględnienia remontu na całej trasie wysłużonej 9-tki, ale mam nadzieję, że pomyślano perspektywicznie i projekty przeznaczone do realizacji zakładają dobudowę mijanek umożliwiającą w przyszłości zwiększenie częstotliwości lub większe możliwości nadrabiania opóźnień w przypadku bałaganu na linii.

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#21 Post autor: misza » 05 lis 2015, 19:07

Najbardziej boli odcinek Pętla - Tlenownia. Podczas budowy DTŚ wszystko przygotowano pod drugi tor. Tam wystarczy tylko budowa przejazdu przez wjazd/zjazd DTŚ i kłaść torowisko. Oczywiście ten odcinek wiele nie daje, ale jak jest okazja to należy to zrobić.

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#22 Post autor: DW » 05 lis 2015, 19:31

Przy braku remontów na pozostałych odcinkach 9-tki inwestycja w dobudowę drugiego toru na najkrótszym odcinku jednotorowym nie ma sensu. Nawet w przypadku remontu na trasie tej linii o wiele bardziej przydałaby się dobudowa mijanek na dłuższych odcinkach jednotorowych umożliwiająca częstsze kursy czy chociażby możliwość zmiany rozkładu jazdy umożliwiającej znaczne skrócenie czasu przejazdu i nadrobienia opóźnień.

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#23 Post autor: misza » 05 lis 2015, 19:45

Już dziś to ma sens, bo i tak mijanka przy Tlenowni jest wykorzystywana przy opóźnieniach, a zwrotnica od strony Chebzia ledwie dyszy.
Aby poprawić czas przejazdu na odcinku Chebzie - Kopalnia Pokój należy trochę przedłużyć mijankę przy kopalni do ul. Grochowskiej. Tam wg. UM Ruda Śląska ma powstać przystanek dla T-9 (jest to pewne, tylko czekają na rozpoczęcie remontu torowiska od Grochowskiej). To, w połączeniu z drugim torem do Tlenowni już znacznie poprawi przepustowość tego odcinka.
Uważam to za priorytet, bo tak znowu na lata tramwaje będą "gniły w krzakach" na mijance bez przystanku przy kopalni.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#24 Post autor: Penny » 05 lis 2015, 21:50

misza pisze:Uważam to za priorytet, bo tak znowu na lata tramwaje będą "gniły w krzakach" na mijance bez przystanku przy kopalni.
A był tam już drugi tor kiedyś. OIDP, kończył się na tym pierwszym ostrym łuku za przystankiem (patrząc w kier. Chebzia).

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#25 Post autor: memphis » 06 lis 2015, 11:24

Penny pisze:
misza pisze:Uważam to za priorytet, bo tak znowu na lata tramwaje będą "gniły w krzakach" na mijance bez przystanku przy kopalni.
A był tam już drugi tor kiedyś. OIDP, kończył się na tym pierwszym ostrym łuku za przystankiem (patrząc w kier. Chebzia).
Nie było drugiego toru, na przystanku był tylko fragment chyba zbudowany z rozpędu przy jakiejś okazji:
http://www.phototrans.pl/14,6171,0,Kons ... a_155.html

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#26 Post autor: misza » 06 lis 2015, 19:55

Penny pisze:A był tam już drugi tor kiedyś. OIDP, kończył się na tym pierwszym ostrym łuku za przystankiem (patrząc w kier. Chebzia).
OIDP kiedyś drugi tor tej mijanki dochodził aż do ul. Grochowskiej.
Kiedyś tramwaj jechał w pasie drogowym ul. Niedurnego. Potem dobudowano obok wiadukt tramwajowy na dwa tory i je położono właśnie aż do ulicy Grochowskiej i tam była zwrotnica. Przy pierwszym remoncie( krótko po budowie tego wiaduktu) obcięto drugi tor do obecnej postaci.
Natomiast od strony Wirku było tak jak pisze memphis.

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#27 Post autor: DW » 06 lis 2015, 20:08

Jak był sens likwidacji drugiego toru? Była gdzieś jeszcze taka sytuacja? Takie rozwiązanie wydaje się irracjonalne.

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#28 Post autor: misza » 06 lis 2015, 20:57

W tym wiadukcie kilka razy "grzebano" i to już krótko po budowie. W celu wykonania prac zwinęli jeden tor i nie odbudowali. Może to była bieda w upadającym WPK potem PKT, może nie ma wymaganej nośności (szkody górnicze)... trudno powiedzieć.

trajtek
Posty: 1453
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#29 Post autor: trajtek » 13 mar 2016, 12:46

Wiadomo już coś więcej, ile nowego taboru planują kupić TŚ podczas tego "deszczu pieniędzy"?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#30 Post autor: elot360 » 13 mar 2016, 12:50

Na SCC pojawił się artykuł gdzie była mowa o aż 44 sztukach.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#31 Post autor: kolejorz. » 13 mar 2016, 13:08

^^ "aż"? Ta liczba, to jest takie se ;) Poznań zamierza w tym czasie zakupić 110 wozów.

Wiadomo, na sieci TŚ są jeszcze wielkie potrzeby inwestycyjne w infrastrukturze, no i niestety nie można za bardzo przerzucić sił na tabor, ale te 44 czy tam 45 to nie ma rewelacji. W ogóle żeby było te 45, bo to chyba górna granica.

trajtek
Posty: 1453
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#32 Post autor: trajtek » 13 mar 2016, 16:40

44 sztuki porywającą ilością faktycznie nie są, jednak nadal wiele torowisk jest w stanie złym, więc może faktycznie dobrze, że większy nacisk kładzie się na remonty torowisk. Liczę na to, że będą to wagony klasy Twist oraz - że w końcu zamówią pojazdy z klimatyzacją, pójdą za trendem w autobusach, gdzie KZK GOP zaczął wymagać klimatyzacji.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#33 Post autor: elot360 » 13 mar 2016, 17:23

Ja tam bym stawiał na jednokierunkowe Bety. Twista raczej nie wyślesz na taką 9 czy (Od biedy) 14, bo tam przydało by się trochę "nowoczesności".

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#34 Post autor: Boguś » 13 mar 2016, 18:38

elot360 pisze:Ja tam bym stawiał na jednokierunkowe Bety. Twista raczej nie wyślesz na taką 9 czy (Od biedy) 14, bo tam przydało by się trochę "nowoczesności".
Beta też nie przejedzie trasą linii 9, która praktycznie w 100% jest do remontu. A pętla w Chebziu jest do zaorania i do całkowitej przebudowy.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#35 Post autor: elot360 » 13 mar 2016, 18:44

To chyba nadzieja pozostaje w helmutach z niską wstawką :/

trajtek
Posty: 1453
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#36 Post autor: trajtek » 13 mar 2016, 18:56

Potrzebny jest nowoczesny tabor, ponieważ okres eksploatacji jest długi i nie wyobrażam sobie, aby większość ciągle stanowiły tramwaje, do których trzeba się wdrapywać po schodach, a kupienie Bet będzie zatrzymaniem w miejscu, bo nie ukrywajmy - wiele niskiej podłogi nie ma i nie jest to tramwaj, który za 15 lat miałby być naszą dumą.

Faktem jest, że nadal dość sporo jest niewyremontowanych torowisk. Wpierw należałoby wyremontować torowiska (i zabrać się za to jak najszybciej), a tabor kupić pod koniec tej perspektywy, aby mógł jeździć na wyremontowanych torowiskach. Zamiast kupować 45 Bet, lepiej widziałbym np. 30 tramwajów niskopodłogowych jak Twist czy Citadis, a np. 10 czy 15 jak Beta. Do tego wyremontowanie Helmutów z wstawieniem niskiego członu, co dałoby łącznie dość sporą sumę taboru do rozdysponowania. Po remoncie trasy na Stroszek i dostawie nowego taboru można by ściągnąć dodatkowe trzy Bety z T7/T19 i puścić je na inne linie. 30 niskopodłogowych wagonów, 10-15 nowych + 3 uzyskane z innych linii Bety oraz 15 Helmutów po modernizacji byłyby dość ładnym unowocześnieniem taboru, który z powodzeniem mógłby wyjechać na sporo linii tramwajowych.

Gdzie to przydzielić? Faworytów nie mam, z pewnością widziałbym dążenie do tego, aby co drugi pociąg był obsługiwany taborem, który posiada niską podłogę - dzięki czemu niskiej podłogi mogłoby doświadczyć więcej linii tramwajowych.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#37 Post autor: Boguś » 15 mar 2016, 12:17

elot360 pisze:To chyba nadzieja pozostaje w helmutach z niską wstawką :/
Problemem może być właśnie ta niska wstawka.

Ciekawe jak wygląda z sytuacja z przebudową/budową niskiego członu do #913? Główny wykonawca ogłosił upadłość.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2295
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#38 Post autor: tramwajarze z19 » 15 mar 2016, 13:34

Boguś pisze:Ciekawe jak wygląda z sytuacja z przebudową/budową niskiego członu do #913? Główny wykonawca ogłosił upadłość.
To Protram robi/robił tą niską wstawkę do Helmuta #913? Myślałem że Modertrans się tym zajął.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#39 Post autor: elot360 » 15 mar 2016, 14:59

No właśnie Protram to robi. Gdzieś na SCC chyba był link do artykułu gdzie było zdjęcie z Protramu gdzie chyba było widać nasz człon prawdopodobnie.
Protram przypadkiem po prostu nie zwalnia pracowników tylko? Faktycznie słyszałem o upadłości, ale cały się chyba nie zamknie od razu.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#40 Post autor: Boguś » 20 mar 2016, 22:30

elot360 pisze:Protram przypadkiem po prostu nie zwalnia pracowników tylko? Faktycznie słyszałem o upadłości, ale cały się chyba nie zamknie od razu.
Protramu właściwie już nie ma. Wszyscy dostali wypowiedzenia.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#41 Post autor: elot360 » 21 mar 2016, 00:29

Jeśli chodzi o tą niską wstawkę to w wątku o przebudowie helmuta #913 zamieściłem link do przetargu. Więc jeszcze nikt się nim nie zajął ;)

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2295
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#42 Post autor: tramwajarze z19 » 21 mar 2016, 08:59

elot360 pisze:Jeśli chodzi o tą niską wstawkę to w wątku o przebudowie helmuta #913 zamieściłem link do przetargu. Więc jeszcze nikt się nim nie zajął ;)
Jedna środkowa wstawka pojechała kilka dni temu do Poznania, więc jednak ktoś jest zainteresowany przebudową ;)
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#43 Post autor: elot360 » 21 mar 2016, 13:00

Od biedy jeśli nie Modertrans to może FPS ma chrapkę :P Jeszcze nic nie jest przesądzone jeśli jest jeszcze przetarg.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#44 Post autor: Boguś » 26 mar 2016, 21:47

tramwajarze z19 pisze:
elot360 pisze:Jeśli chodzi o tą niską wstawkę to w wątku o przebudowie helmuta #913 zamieściłem link do przetargu. Więc jeszcze nikt się nim nie zajął ;)
Jedna środkowa wstawka pojechała kilka dni temu do Poznania, więc jednak ktoś jest zainteresowany przebudową ;)
To nie będzie przebudowa. Środkowy człon ma być zbudowany od nowa.

HanyS
Posty: 1
Rejestracja: 26 kwie 2016, 16:35
Lokalizacja: Cidry

#45 Post autor: HanyS » 19 maja 2016, 21:30


R_G
Posty: 2709
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#46 Post autor: R_G » 25 maja 2016, 07:29

Zanim zatem lokalni politycy podpiszą w świetle kamer kolejne ogromne kontrakty tramwajowe, niech wybiorą się na wycieczkę do miast francuskich czy niemieckich i zobaczą, jakie korzyści daje priorytet dla tramwaju. Taką wizytę studyjną warto sfinansować nawet z publicznych pieniędzy, jeśli dzięki niej nasze nowe tramwaje przestaną wreszcie tracić cenny czas, łaskawie czekając na pionową pałkę.
Do wiadomości:
Krupa, Chęciński i inni...
[scroll] :!: Pozdrawiam :!: [/scroll] [center]FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin[/center]

Szymek.
Posty: 237
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Perspektywa unijna na lata 2014 - 2020

#47 Post autor: Szymek. » 17 lip 2019, 22:00

Przedłużenie linii 15:
"Za drogo". Tramwaje Śląskie unieważnią przetarg na budowę nowej linii
Piotr Purzyński
17 lipca 2019 | 09:07

Zarząd Tramwajów Śląskich podjął decyzję o unieważnieniu przetargu na budowę linii tramwajowej od pętli w Zagórzu do ronda Jana Pawła II. Spółka nie rezygnuje jednak z inwestycji.

Pod koniec czerwca okazało się, że budową linii zainteresowane jest jedynie konsorcjum spółek NDI. Tyle że na budowę 4-kilometrowej linii tramwajowej spółka przeznaczyła 71 121 170,00 zł netto, zaś oferta NDI opiewa na 98 719 630,57 zł.

W tej sytuacji zarząd Tramwajów Śląskich zdecydował o unieważnieniu przetargu. Jak nam przekazał prezes Bolesław Knapik, na takiej decyzji zaważył fakt, że wpłynęła tylko jedna oferta o ponad 27,5 mln zł przekraczająca kwotę, którą planowały wydać Tramwaje Śląskie.

Przedstawiciele Tramwajów Śląskich liczą, że w kolejnym postępowaniu zainteresowanie inwestycją będzie większe, a tym samym spółka zyska możliwość porównania kilku ofert.

– W możliwie szybkim terminie ponowimy przetarg na budowę linii z pętli w Zagórzu do ronda Jana Pawła II – zapowiada prezes Tramwajów Śląskich. To oznacza, że kolejne postępowanie powinno zostać ogłoszone na początku sierpnia
Budowa nowej linii tramwajowej w Sosnowcu od pętli w Zagórzu do ronda Jana Pawła II
Przypomnijmy, że czterokilometrowa trasa od pętli w Zagórzu ma zostać poprowadzona tunelem pod ul. Braci Mieroszewskich, dalej jednopoziomowym skrzyżowaniem z al. Wolności i ul. Blachnickiego, wzdłuż ul. Białostockiej, al. Paderewskiego do skrzyżowania ul. Rydza-Śmigłego z ul. 11 Listopada, czyli ronda Jana Pawła II, gdzie zaplanowano pętlę. Wszystko ma być gotowe w 27 miesięcy.

W opinii przedstawicieli Tramwajów Śląskich, przedłużenie linii do ronda Jana Pawła II sprawi, że zwiększy się liczba pasażerów linii nr 15.

W planach poza rozbudową układu torowego wraz z peronami przystankowymi jest także przebudowa i rozbudowa układu drogowego ul. Braci Mieroszewskich wraz z dojazdem do centrum handlowego E.Leclerc, co umożliwi stworzenie centrum przesiadkowego w rejonie nowego tunelu z przystankami autobusowymi na poziomie nowego wiaduktu.

Rondo Jana Pawła II, w środku którego powstanie pętla, zostanie przebudowane. Przy pętli planowane są trzy przystanki: jeden końcowy i dwa początkowe. Z ogłoszenia wynika, że w planach jest także akustyczny ekran zmniejszający negatywne oddziaływanie torowiska tramwajowego na budynek mieszkalny przy al. Wolności 18.

Przypomnijmy, że pod koniec 2015 r. prezydent Sosnowca zarządził konsultacje społeczne w sprawie przedłużenia „piętnastki”. Wzięły w nich udział 3362 osoby, z których 1936 (57,78 proc.) zagłosowało za przedłużeniem, a 1426 było przeciwko inwestycji.
http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/ ... nowej.html

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

Re: Perspektywa unijna na lata 2014 - 2020

#48 Post autor: 888 » 27 sie 2019, 11:37

Jakoś cicho na ten temat na branżowych stronach internetowych typu rynek kolejowy czy transport publiczny. Ma ktoś jakieś dojścia aby sprawdzić, na ile ta wiadomość jest pewna??
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

pycio1400
Posty: 476
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Perspektywa unijna na lata 2014 - 2020

#49 Post autor: pycio1400 » 27 sie 2019, 12:07

888 pisze:
27 sie 2019, 11:37
Jakoś cicho na ten temat na branżowych stronach internetowych typu rynek kolejowy czy transport publiczny. Ma ktoś jakieś dojścia aby sprawdzić, na ile ta wiadomość jest pewna??
Wystarczy wejść w przetargi :) Tak, po raz drugi został rozstrzygnięty przetarg na modernizację 3 maja w Chorzowie.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość