Centrum przesiadkowe w Świętochłowicach

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
menx
Posty: 82
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

Centrum przesiadkowe w Świętochłowicach

#1 Post autor: menx » 21 sty 2016, 12:18

Za najważniejsze inwestycje władze Świętochłowic uznały w tym roku m.in. budowę centrum przesiadkowego Mijanka. - W 2016 roku rozpoczną się prace projektowe. Koncepcja zakłada wybudowanie wspólnych przystanków dla linii tramwajowych i autobusowych. Tory tramwajowe zostaną poprowadzone obok ul. Katowickiej, wzdłuż torów kolejowych. Planowana jest budowa 100 miejsc parkingowych wzdłuż ul. Hajduki - informuje Aldona Minorczyk-Cichy, rzeczniczka urzędu miasta. Centrum ma być gotowe najwcześniej w 2020 roku.
Źródło: http://katowice.wyborcza.pl/katowice/56 ... e,,12.html
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez menx, łącznie zmieniany 1 raz.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#2 Post autor: adam86 » 21 sty 2016, 19:58

Brednie. Jaki ma mieć sens ten parking skoro nie ma tam przystanku kolejowego.
KZKGOP 1779

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#3 Post autor: misza » 22 sty 2016, 20:57

Podobno wysłali do PKP oficjalne pismo, że chcą tam przenieść przystanek kolejowy.

hombreee
Posty: 57
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: hombreee » 23 sty 2016, 01:11

Ciężko to widze, zwłaszcza po modernizacji torów kolejowych

888
Posty: 126
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#5 Post autor: 888 » 28 sty 2016, 17:47

Każdy to "ciężko" widzi. Zwłaszcza że to świeży temat. Sam już nie raz się zastanawiałem czy to skrzyżowanie w końcu przebudują bo jest dosyć archaiczne. Niestety, najpoważniejszy problem to dziadowski wiadukt, który uniemożliwia sensowne rozwiązania. Najpierw więc musi być projekt nowego wiaduktu i dopiero od niego wychodzić dalej z pomysłami. A przystanek kolejowy?? Mogą w końcu istnieć dwa ;p małe odległości jak w Tychach nie powinny być przeszkodą??
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2288
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#6 Post autor: tramwajarze z19 » 28 sty 2016, 19:50

888 pisze:Każdy to "ciężko" widzi. Zwłaszcza że to świeży temat. Sam już nie raz się zastanawiałem czy to skrzyżowanie w końcu przebudują bo jest dosyć archaiczne. Niestety, najpoważniejszy problem to dziadowski wiadukt, który uniemożliwia sensowne rozwiązania. Najpierw więc musi być projekt nowego wiaduktu i dopiero od niego wychodzić dalej z pomysłami. A przystanek kolejowy?? Mogą w końcu istnieć dwa ;p małe odległości jak w Tychach nie powinny być przeszkodą??
To tak samo jak pomiędzy stacjami Radzionków Rojca - Radzionków jest nie więcej niż kilometr. Więc można? Można. Dlatego jestem takiego samego zdania, że niech najpierw biorą są za wiadukt a potem za centrum przesiadkowe.
Linia 47:Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki Targowisko - Lipiny Targowisko - Ruda Śląska Chebzie Pętla

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: adam86 » 28 sty 2016, 23:25

misza pisze:Podobno wysłali do PKP oficjalne pismo, że chcą tam przenieść przystanek kolejowy.
Pisma sobie moga pisać.
KZKGOP 1779

888
Posty: 126
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#8 Post autor: 888 » 29 sty 2016, 13:10

Tak, mogą. To świeży temat i należy jakoś zacząć. Wiadomo że listem do nich nie przebudują mijanki. W ten sposób zbadają jedynie albo aż reakcję ludzi PLK. Zmierzą opór z ich strony, który może zdecydować o powodzeniu tej planowanej inwestycji.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: adam86 » 29 sty 2016, 15:16

888 pisze:Tak, mogą. To świeży temat i należy jakoś zacząć. Wiadomo że listem do nich nie przebudują mijanki. W ten sposób zbadają jedynie albo aż reakcję ludzi PLK. Zmierzą opór z ich strony, który może zdecydować o powodzeniu tej planowanej inwestycji.
trzeba było mysleć przed remontem linii kolejowej.
KZKGOP 1779

888
Posty: 126
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#10 Post autor: 888 » 29 sty 2016, 16:15

Dokładnie, gdzie byli mądrzy włodarze wsi Świętochłowice jak był remont odcinka Chebzie-Batory. Wtedy trzeba było rwać ten średniowieczny wiadukt, nawet bez ambitnych planów budowy centrum przesiadkowego. I tak było to moim zdaniem konieczne, szczerze liczyłem na to. A tak teraz co?? Najpierw remont drogi a potem kanalizacji?? To takie typowe polskie i żałosne podejście. No cóż, pożyjemy zobaczymy.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#11 Post autor: kolejorz. » 29 sty 2016, 16:29

PLK by nie poszła na przebudowę wiaduktu kiedy była prowadzona tylko rewitalizacja, a co za tym idzie, o wiele mniej formalności i decyzji z tym związanych. Dałoby się zbudować perony jednokrawędziowe ale nie widzę sensu gdy do stacji Świętochłowice byłoby jakieś 500m. Jedynie rozważyć można by było taki peron w przypadku istnienia/budowy osobnych torów aglomeracyjnych, ale na to wszystko potrzeba jakiejś większej ogólnie przemyślanej koncepcji, a nie takie budowanie przystanku kolejowego na wniosek, ot tak.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: Penny » 29 sty 2016, 17:48

Dla mnie budowa centrum przesiadkowego w tym miejscu to bezsens. Nastała moda na "cudowne" perony, "terminale" i inne wynalazki. Lokalizacja ma spore potoki pasażerskie - owszem - ale nie aż takie, żeby wyrzucać kilkadziesiąt baniek w błoto na centrum przesiadkowe. W Świętochłowicach naprawdę jest wiele innych i bardziej pożytecznych rzeczy do zrobienia w tym mieście.

888
Posty: 126
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#13 Post autor: 888 » 30 sty 2016, 14:07

Młody prezydent lubi fajerwerki jak na przykład reaktywacja żużla, remont stadionu (na to akurat i ja liczę). Co do tego CP na mijance to też jest daleki od entuzjazmu. Na pewno przydałoby się przebudować węzeł "mijanka" (głupia ta nazwa) w tym celu piszemy tu o konieczności budowy nowego wiaduktu. Tyle wystarczy. Oczywiście że są inne priorytety, każdy jednym tchem wymieni kilka jak np: remont Łagiewnickiej na Chropaczowie, remont wjazdu torowego z przystanku Polna na jezdnie Bytomskiej czy też modernizacja w ogóle Bytomskiej do granic z ..... Bytomiem. Tak czy inaczej do wbicia pierwszych łopat jeszcze daleka, wyboista i kręta droga. 8-)
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

auri23
Posty: 166
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: auri23 » 30 sty 2016, 19:22

Przede wszystkim należy rozważyć czy to w ogóle można nazwać CP. Jeżeli weźmiemy pod uwagę że kursują tędy 3 linie tramwajowe i 4 autobusowe to co najwyżej można tu wybudować wspólne stanowiska AT. Raczej peronów kolejowych nie przeniosą a budowa tutaj parkingu na nie wiadomo ile samochodów też nie ma większego sensu. Dla porównania CP Rynek w Chorzowie to 7 linii tramwajowych (tyle co wszystkich w Świętochłowicach) oraz 19 linii autobusowych. Wnioski wychodzą same.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: adam86 » 31 sty 2016, 00:15

auri23 pisze:Przede wszystkim należy rozważyć czy to w ogóle można nazwać CP. Jeżeli weźmiemy pod uwagę że kursują tędy 3 linie tramwajowe i 4 autobusowe to co najwyżej można tu wybudować wspólne stanowiska AT. Raczej peronów kolejowych nie przeniosą a budowa tutaj parkingu na nie wiadomo ile samochodów też nie ma większego sensu. Dla porównania CP Rynek w Chorzowie to 7 linii tramwajowych (tyle co wszystkich w Świętochłowicach) oraz 19 linii autobusowych. Wnioski wychodzą same.
Wnioski są takie, że wypisujesz pierdoły, bo liczba linii nie ma nic do rzeczy. Liczy się liczba kursów, a jedna tramwajowa 7 ma kursów więcej niż 5 linii autobusowych z tego centrum przesiadkowego w Chorzowie.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 11:56 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779

auri23
Posty: 166
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: auri23 » 31 sty 2016, 15:28

To może przelicz sobie ilość odjazdów tu i tu a nie dodawaj spam.

Awatar użytkownika
menx
Posty: 82
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#17 Post autor: menx » 19 paź 2017, 22:15

Tramwaje Śląskie będą remontować 750 metrowy odcinek dwutorowej linii tramwajowej. To nie jedyna inwestycja, jaka jest planowana w Świętochłowicach. Nie zapomnijmy o projekcie przebudowy centrum przesiadkowego "Mijanka".

Remont torowisk i przebudowa Mijanki
Spółka Tramwaje Śląskie ogłosiła przetarg na wyłonienie wykonawcy, który będzie odpowiadać za przebudowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w rejonie ul. Bytomskiej w Świętochłowicach. Prace mają być prowadzone na odcinku od skrzyżowania ul. Bytomskiej z ul. Chorzowską do skrzyżowania z ul. Krasickiego.

- Odcinek ten obejmuje ok. 750 metrów dwutorowej linii tramwajowej. W tym roku planujemy podpisać umowę, ale realizacja tych prac będzie w przyszłym roku. - mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.

- Wykonawca od dnia podpisania umowy będzie miał 10 miesięcy na wykonanie zadanie - dodaje.

To nie jedyna inwestycja planowana przez spółkę w Świętochłowicach. Innym zadaniem jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Katowickiej, od granicy z Chorzowem do ul. Żołnierskiej związana z planowaną budową centrum przesiadkowego Mijanka. Na zlecenie gminy już w 2016 opracowano koncepcję programowo-przestrzenną centrum przesiadkowego „Mijanka”. Jeszcze w tym roku mają rozpocząć się prace nad opracowaniem dokumentacji projektowej tej inwestycji. Z końcem 2018 roku przewidywane jest wyłonienie wykonawcy.

- Planowane prace zakładają m.in. budowę kompleksowego, zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingami typu Park&Ride i Bike&Ride - mówi Adam Myszor, naczelnik kancelarii prezydenta Świętochłowic.

W związku z planowaną inwestycją konieczne będzie przeniesienie istniejącego skrzyżowania ul. Katowickiej i Wojska Polskiego w rejon planowanego centrum przesiadkowego i budowa wiaduktu w nowym przebiegu ul. Wojska Polskiego.
źródło: http://swietochlowice.naszemiasto.pl

Dodano 24.10.2017:

Pojawiła się wizualizacja projektu:
Obrazek

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#18 Post autor: 105N #338 » 27 paź 2017, 18:12

Pomysł sam w sobie wcale nie jest taki zły lecz oczywiście jak zwykle wykonanie pozostawia bardzo wiele do życzenia. Układ dróg i torów jest mniej więcej w porządku tylko zastanawia mnie czemu mają służyć te pawiloniki/budki w obecnym parku? Nie lepiej gdyby zasadzić na ich miejsce więcej drzew lub po prostu zostawić w spokoju te rosnące tam obecnie?
Obrazek

auri23
Posty: 166
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: auri23 » 27 paź 2017, 19:23

No jak to poczekalnia, budynek informacji i kasy biletowe, zadaszony parking rowerowy. Ot tak trzeba zabudować cały park :P.

888
Posty: 126
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#20 Post autor: 888 » 31 paź 2017, 12:04

"Jezoro? hmm.jezioro damy w tym miejscu" ;)
Po co drugi wiadukt?? Wystarczy obecny przebudować na szerszy z wyjazdem w kształcie ronda kosztem skweru na przeciwko wylotu z tegoż wiaduktu. Tym samym skwer (park) przy mijance dalej będzie mógł się zielenić i cieszyć oko.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
Lagu
Posty: 5778
Rejestracja: 19 sie 2016, 14:43
Lokalizacja: Świętochłowice

#21 Post autor: Lagu » 01 paź 2018, 23:29


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość