Strona 1 z 1

Działanie sygnalizacji przy odcinkach jednotorowych

: 07 wrz 2012, 19:50
autor: kasztan
Jestem z Wiednia i byłem raz w GOP-ie i mam pytanie jak działa sygnalizacja przy odcinkach jednotorowych. Jak jechałem jedynką, widziałem że motorniczy zawsze wysiadał i "rezerwował" dla siebie trasę. Jednak nie wiem, co pokazało światło. Jak motorniczy wie, że ma wolną trasę przed sobą? Widziałem tylko, że jakaś żarówka świeciła, ale nie rozumiem działania tego systemu. Jak nie świeci to trasa jest zajęta przez inny tramwaj?
Na linii 26 motorniczy nie wysiadł, więc myślę, że wzdłuż tej linii są jakieś odbiorniki, albo motorniczowie mijają się rozkładowo na mijankach.

Dziękuję z góry!

Pozdrawiam serdecznie z Wiednia!

: 07 wrz 2012, 20:49
autor: memphis
Opis działania sygnalizacji międzymijankowych:

ręczna: http://magazyn.wpk.katowice.pl/?p=ir/z-5#reczna
ślizgowa: http://magazyn.wpk.katowice.pl/?p=ir/z-5#slizgowa
przekaźnikowa: http://magazyn.wpk.katowice.pl/?p=ir/z-5#przekazn

W skrócie - opisane przez Ciebie "rezerwowanie trasy" to obsługa sygnalizacji ręcznej. Zapalone światło oznacza wolny odcinek jednotorowy (choć nie oznacza zezwolenia na wjazd), a zgaszone - zajęty.

Na linii 26 jest sygnalizacja przekaźnikowa, detekcja wjazdu na odcinek jednotorowy następuje za pomocą kontaktu na sieci trakcyjnej.

: 09 wrz 2012, 19:48
autor: kasztan
memphis pisze:Opis działania sygnalizacji międzymijankowych:

ręczna: http://magazyn.wpk.katowice.pl/?p=ir/z-5#reczna
ślizgowa: http://magazyn.wpk.katowice.pl/?p=ir/z-5#slizgowa
przekaźnikowa: http://magazyn.wpk.katowice.pl/?p=ir/z-5#przekazn
Dziękuję bardzo za linki!

Re: Działanie sygnalizacji przy odcinkach jednotorowych

: 24 wrz 2020, 16:34
autor: Behemot
Nowy link (poprzednie już nie działają):

http://www.wpk.katowice.pl/old/gt/przep ... niki/5.htm