Niedziałające rozjazdy elektryczne

Wszystko o sprawach technicznych dotyczących tramwajów i infrastruktury.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Niedziałające rozjazdy elektryczne

#1 Post autor: luki » 23 lis 2008, 18:49

Wczoraj i dziś ostatecznie zirytowała mnie sprawa z rozjazdami elektrycznymi. Od dłuższego czasu nie działają one na Rondzie i Rynku w Katowicach. Wczoraj rano wychodzi na to że nie działały wszystkie między Rondem i Rynkiem, Warszawską i 3-go Maja włącznie.
Popołudniu stary automat na 3-go Maja jakoś odżył.
Dzisiaj rano natomiast nadal oczywiście niedziałające rozjazdy na Korfantego przy Rynku musiał ręcznie przerzucać motorniczy. Trzej osobnicy o widocznym ilorazie inteligencji i kultury postanowiło pomęczyć tylne drzwi w #416 a następnie opuściło wagon.
Postanawiam utworzyć nowy temat z ilostanem w pierwszym poście, co wy na to ?

Niedziałające rozjazdy mechaniczne:

Katowice
- Korfantego / Rynek (2x*)
- 3-go Maja / Rynek (1x)
- Warszawska / Rynek (1x*)
- Rondo (1x*)

* - rozjazdy z urządzeniem sterującym Adtranz / Bombardier

Oczywiście dowolne sugestie i propozycje co do prowadzenia tej listy.
Listę można sortować wg. rejonów komunikacyjnych lub tylko wg. miast.
Wszystko pozostawiam Wam, jeśli uznacie że temat jest wart uwagi to zachęcam do działania.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: Peter » 29 lis 2008, 21:00

Temat jak najbardziej jest wart uwagi, bo widać, że nie mają odpowiednich fachowców w TŚ lub po prostu kasy na eksploatację tych napędów i urządzeń sterujących... Porażka i wstyd.
To powoduje opóźnienia w ruchu i denerwuje.
W dumnym mieście wojewódzkim Katowice wychodzi motorniczy/motornicza z wajchą na Rondzie i przekłada zwrotnicę. :roll:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#3 Post autor: Kuba » 29 lis 2008, 21:18

Peter pisze:W dumnym mieście wojewódzkim Katowice wychodzi motorniczy/motornicza z wajchą na Rondzie i przekłada zwrotnicę. :roll:
Są też tego plusy. Mianowicie: motorniczy/motornicza nie czeka na fotelu przed "kierownicą" i gapi się w lusterko czy wszyscy wsiedli a za ten czas zmieni wajchą zwrotnicę. Jeżeli mowa o tej rozjazdowej Słoneczna/Dąb.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: Peter » 29 lis 2008, 21:24

Zazwyczaj tam jest tak, że podjeżdża się kawałek po zabraniu pasażerów oraz zamknięciu drzwi do rozjazdu i wysiada w celu przełączenia zwrotnicy. Ja tutaj żadnych plusów nie widzę. :-P Zwyczajnie powinno to działać a nie być atrapą. :/
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 29 lis 2008, 23:09

Peter pisze:Zazwyczaj tam jest tak, że podjeżdża się kawałek po zabraniu pasażerów oraz zamknięciu drzwi do rozjazdu i wysiada w celu przełączenia zwrotnicy. Ja tutaj żadnych plusów nie widzę. :-P
Plus jest taki że jak się ktoś spóźni na tramwaj, a motorman będzie łaskawy, top załapać się jeszcze można na jazdę. Raz takie coś widziałem też na Batorym gdzie rozjazd jest już dość oddalony od przystanku przy Dworcu.
A nawiązując do tej Słoneczna/Dąb to zdaje się chodzi o Rondo ?
Tam jest tak że od przystanku trzeba podjechać do tabliczki która wskazuje miejsce zatrzymania, wyjść, przejść się do zwrotnicy, przystawić, potem podjechać pod sygnalizator i poczekać na zielono. Niektórzy załatwiają to przy okazji przystanku, inni podjeżdżają pod sam rozjazd ;)
Peter pisze:bo widać, że nie mają odpowiednich fachowców w TŚ lub po prostu kasy na eksploatację tych napędów i urządzeń sterujących
Dokładnie to nie ma za co tego naprawiać, bo części są drogie.
Peter pisze:W dumnym mieście wojewódzkim Katowice wychodzi motorniczy/motornicza z wajchą na Rondzie i przekłada zwrotnicę. :roll:
Raz wsiedli do 11-tki jacyś ludzie co pewnie przyjechali do Katowic pociągiem. Przy Rynku a potem na Rondzie motorniczy musiał wajchować to się śmiali że u nas ręcznie zwrotnice się przerzuca.
Kuba pisze:Są też tego plusy. Mianowicie: motorniczy/motornicza nie czeka na fotelu przed "kierownicą" i gapi się w lusterko czy wszyscy wsiedli a za ten czas zmieni wajchą zwrotnicę.
Niedawno ff chyba wspominał coś o wyświetlaczu #785. Zdaje się motorniczy na Wolności w Zabrzu wajchował i zauważył jego nieprawidłowość...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#6 Post autor: observator » 30 lis 2008, 22:10

Co do niedziałających automatów to może być jeszcze jeden plus. Przypomniało mi się jak jednej zimy na Rynku w czasie mrozów pracownicy w pomarańczowych kamizelkach smarowali i dłubali kijem w iglicach; podjechał jakiś pociąg na przystanek, motorowy przełożył zdalnie a pomarańczowy się wkurzył z tego powodu i coś wykrzykiwał :lol:
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#7 Post autor: puschel » 29 paź 2009, 09:26

Następna niedziałająca zwrotnica to: Zabrze pl Wolności.
Biskupice pętla dwie zwrotnice.
Puschel

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#8 Post autor: rafalurbino18 » 29 paź 2009, 15:21

puschel pisze:Następna niedziałająca zwrotnica to: Zabrze pl Wolności.
Biskupice pętla dwie zwrotnice.
Bardzo często nie działały też ostatnio zwrotnice przy pętli w Zaborzu oraz przy pl. Teatralnym.

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#9 Post autor: puschel » 19 lis 2009, 10:03

observator pisze:Co do niedziałających automatów to może być jeszcze jeden plus. Przypomniało mi się jak jednej zimy na Rynku w czasie mrozów pracownicy w pomarańczowych kamizelkach smarowali i dłubali kijem w iglicach; podjechał jakiś pociąg na przystanek, motorowy przełożył zdalnie a pomarańczowy się wkurzył z tego powodu i coś wykrzykiwał :lol:
Bo go na pewno ta zwrotnica ochlapała. Ale jest jeszcze coś oprócz zwrotnic - to często psujące się sygnalizacje zabezpieczające odcinki jednotorowe, a rekordzistką jest chyba sygnalizacja w Bobrku Oś. pod Brzozami - Szkoła.
Puschel

Michal_94
Posty: 279
Rejestracja: 12 lut 2013, 17:37
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: Michal_94 » 12 lut 2013, 18:21

Czy działa jeszcze jakiś rozjazd sterowany radiowo, bo często np. na rynku w Chorzowie widzę jak 116Nd zwalnia i przejeżdża "z prądem" pod sankami w kierunku Katowic.

A tak poza tym to witam wszystkich!

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#11 Post autor: Iwo » 12 lut 2013, 18:33

Michal_94 pisze:Czy działa jeszcze jakiś rozjazd sterowany radiowo
Na chwilę obecną nie.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: Damian_1947 » 12 lut 2013, 21:49

Ogólnie cały rynek w Katowicach jest już zelektryfikowany co do zwrotnic. Zniknęły też nastawiacze z łańcuchami na Warszawskiej i przy Rynku w kier. Brynowa/Pl. Wolności. Porty zostały wymienione, na pasujące pod nasze nastawiacze.
Pozdrawiam ;)

Michal_94
Posty: 279
Rejestracja: 12 lut 2013, 17:37
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: Michal_94 » 13 lut 2013, 10:11

Wiele razy też zauważam, że występuje problem ze zwrotnicami w Chorzowie przy przystanku kościół św. Jadwigi i dworcu pkp w batorym, zwłaszcza zimą, pomimo prawidłowego przejechania pod sankami motorniczy wychodzi i przestawia ręcznie.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#14 Post autor: KZKGaPowicz » 13 lut 2013, 18:22

Michal_94 pisze:Wiele razy też zauważam, że występuje problem ze zwrotnicami w Chorzowie przy przystanku kościół św. Jadwigi i dworcu pkp w batorym, zwłaszcza zimą, pomimo prawidłowego przejechania pod sankami motorniczy wychodzi i przestawia ręcznie.
Nie koniecznie musi przestawiać ręcznie, czasami zdarza się tak, że motorniczy musi wysiąść z tramwaju i poprawić ułożenie iglic.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#15 Post autor: kolejorz. » 10 wrz 2013, 11:39

Nie wiem czy dalej nie działa ale w Bytomiu na Katowickiej za pl. Sikorskiego w kierunku Agory często a nawet zawsze motorniczy zmienia(ł) ręcznie zwrotnicę.

kamil.gmy
Posty: 2
Rejestracja: 24 gru 2012, 11:58
Lokalizacja: Świerklaniec

#16 Post autor: kamil.gmy » 11 wrz 2013, 11:53

Wczoraj działała kierunek Stroszek, nie wiem jak w lewo. ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości