Niedziałające rozjazdy elektryczne
Niedziałające rozjazdy elektryczne
Wczoraj i dziś ostatecznie zirytowała mnie sprawa z rozjazdami elektrycznymi. Od dłuższego czasu nie działają one na Rondzie i Rynku w Katowicach. Wczoraj rano wychodzi na to że nie działały wszystkie między Rondem i Rynkiem, Warszawską i 3-go Maja włącznie.
Popołudniu stary automat na 3-go Maja jakoś odżył.
Dzisiaj rano natomiast nadal oczywiście niedziałające rozjazdy na Korfantego przy Rynku musiał ręcznie przerzucać motorniczy. Trzej osobnicy o widocznym ilorazie inteligencji i kultury postanowiło pomęczyć tylne drzwi w #416 a następnie opuściło wagon.
Postanawiam utworzyć nowy temat z ilostanem w pierwszym poście, co wy na to ?
Niedziałające rozjazdy mechaniczne:
Katowice
- Korfantego / Rynek (2x*)
- 3-go Maja / Rynek (1x)
- Warszawska / Rynek (1x*)
- Rondo (1x*)
* - rozjazdy z urządzeniem sterującym Adtranz / Bombardier
Oczywiście dowolne sugestie i propozycje co do prowadzenia tej listy.
Listę można sortować wg. rejonów komunikacyjnych lub tylko wg. miast.
Wszystko pozostawiam Wam, jeśli uznacie że temat jest wart uwagi to zachęcam do działania.
Popołudniu stary automat na 3-go Maja jakoś odżył.
Dzisiaj rano natomiast nadal oczywiście niedziałające rozjazdy na Korfantego przy Rynku musiał ręcznie przerzucać motorniczy. Trzej osobnicy o widocznym ilorazie inteligencji i kultury postanowiło pomęczyć tylne drzwi w #416 a następnie opuściło wagon.
Postanawiam utworzyć nowy temat z ilostanem w pierwszym poście, co wy na to ?
Niedziałające rozjazdy mechaniczne:
Katowice
- Korfantego / Rynek (2x*)
- 3-go Maja / Rynek (1x)
- Warszawska / Rynek (1x*)
- Rondo (1x*)
* - rozjazdy z urządzeniem sterującym Adtranz / Bombardier
Oczywiście dowolne sugestie i propozycje co do prowadzenia tej listy.
Listę można sortować wg. rejonów komunikacyjnych lub tylko wg. miast.
Wszystko pozostawiam Wam, jeśli uznacie że temat jest wart uwagi to zachęcam do działania.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Temat jak najbardziej jest wart uwagi, bo widać, że nie mają odpowiednich fachowców w TŚ lub po prostu kasy na eksploatację tych napędów i urządzeń sterujących... Porażka i wstyd.
To powoduje opóźnienia w ruchu i denerwuje.
W dumnym mieście wojewódzkim Katowice wychodzi motorniczy/motornicza z wajchą na Rondzie i przekłada zwrotnicę.
To powoduje opóźnienia w ruchu i denerwuje.
W dumnym mieście wojewódzkim Katowice wychodzi motorniczy/motornicza z wajchą na Rondzie i przekłada zwrotnicę.
*SDIP (U.N.O.)
Są też tego plusy. Mianowicie: motorniczy/motornicza nie czeka na fotelu przed "kierownicą" i gapi się w lusterko czy wszyscy wsiedli a za ten czas zmieni wajchą zwrotnicę. Jeżeli mowa o tej rozjazdowej Słoneczna/Dąb.Peter pisze:W dumnym mieście wojewódzkim Katowice wychodzi motorniczy/motornicza z wajchą na Rondzie i przekłada zwrotnicę.
Plus jest taki że jak się ktoś spóźni na tramwaj, a motorman będzie łaskawy, top załapać się jeszcze można na jazdę. Raz takie coś widziałem też na Batorym gdzie rozjazd jest już dość oddalony od przystanku przy Dworcu.Peter pisze:Zazwyczaj tam jest tak, że podjeżdża się kawałek po zabraniu pasażerów oraz zamknięciu drzwi do rozjazdu i wysiada w celu przełączenia zwrotnicy. Ja tutaj żadnych plusów nie widzę.
A nawiązując do tej Słoneczna/Dąb to zdaje się chodzi o Rondo ?
Tam jest tak że od przystanku trzeba podjechać do tabliczki która wskazuje miejsce zatrzymania, wyjść, przejść się do zwrotnicy, przystawić, potem podjechać pod sygnalizator i poczekać na zielono. Niektórzy załatwiają to przy okazji przystanku, inni podjeżdżają pod sam rozjazd
Dokładnie to nie ma za co tego naprawiać, bo części są drogie.Peter pisze:bo widać, że nie mają odpowiednich fachowców w TŚ lub po prostu kasy na eksploatację tych napędów i urządzeń sterujących
Raz wsiedli do 11-tki jacyś ludzie co pewnie przyjechali do Katowic pociągiem. Przy Rynku a potem na Rondzie motorniczy musiał wajchować to się śmiali że u nas ręcznie zwrotnice się przerzuca.Peter pisze:W dumnym mieście wojewódzkim Katowice wychodzi motorniczy/motornicza z wajchą na Rondzie i przekłada zwrotnicę.
Niedawno ff chyba wspominał coś o wyświetlaczu #785. Zdaje się motorniczy na Wolności w Zabrzu wajchował i zauważył jego nieprawidłowość...Kuba pisze:Są też tego plusy. Mianowicie: motorniczy/motornicza nie czeka na fotelu przed "kierownicą" i gapi się w lusterko czy wszyscy wsiedli a za ten czas zmieni wajchą zwrotnicę.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Co do niedziałających automatów to może być jeszcze jeden plus. Przypomniało mi się jak jednej zimy na Rynku w czasie mrozów pracownicy w pomarańczowych kamizelkach smarowali i dłubali kijem w iglicach; podjechał jakiś pociąg na przystanek, motorowy przełożył zdalnie a pomarańczowy się wkurzył z tego powodu i coś wykrzykiwał
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Bo go na pewno ta zwrotnica ochlapała. Ale jest jeszcze coś oprócz zwrotnic - to często psujące się sygnalizacje zabezpieczające odcinki jednotorowe, a rekordzistką jest chyba sygnalizacja w Bobrku Oś. pod Brzozami - Szkoła.observator pisze:Co do niedziałających automatów to może być jeszcze jeden plus. Przypomniało mi się jak jednej zimy na Rynku w czasie mrozów pracownicy w pomarańczowych kamizelkach smarowali i dłubali kijem w iglicach; podjechał jakiś pociąg na przystanek, motorowy przełożył zdalnie a pomarańczowy się wkurzył z tego powodu i coś wykrzykiwał
Puschel
Na chwilę obecną nie.Michal_94 pisze:Czy działa jeszcze jakiś rozjazd sterowany radiowo
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie koniecznie musi przestawiać ręcznie, czasami zdarza się tak, że motorniczy musi wysiąść z tramwaju i poprawić ułożenie iglic.Michal_94 pisze:Wiele razy też zauważam, że występuje problem ze zwrotnicami w Chorzowie przy przystanku kościół św. Jadwigi i dworcu pkp w batorym, zwłaszcza zimą, pomimo prawidłowego przejechania pod sankami motorniczy wychodzi i przestawia ręcznie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości