Torowiska

Wszystko o sprawach technicznych dotyczących tramwajów i infrastruktury.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#51 Post autor: mark40 » 13 mar 2011, 11:23

Tak się zastanawiam, czy istnieje jakaś instytucja w Polsce, której podlegałaby ocena stanu technicznego torowisk (coś w rodzaju Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego)?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#52 Post autor: adam86 » 13 mar 2011, 12:35

Trzeba poszukać w ustawach stosownych.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: Peter » 12 cze 2011, 19:32

Filmik na temat systemu Edilon LC-L :arrow: Link
Tych filmików jest oczywiście więcej.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#54 Post autor: Penny » 21 lip 2011, 12:41

Polecam dość ciekawy skrawek wiedzy nt. projektowania linii tramwajowych ;)
Załączniki
zasady_projektowania_linii_tramwajowej.PDF
(330.7 KiB) Pobrany 1872 razy

hanys76
Posty: 8785
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#55 Post autor: hanys76 » 28 wrz 2011, 17:22

Remont pilnie potrzebny. Szyny jak próg zwalniający.

link do artykułu
Faktycznie przejazd w tym miejscu wygląda tragicznie, sami tam jezdze samochodem to odczuwam.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#56 Post autor: Boguś » 30 wrz 2011, 21:08

Szkopuł w tym, że przeprowadzenie remontu wiązałoby się z zamknięciem każdej z nitek drogi na kilka dni. Na takie rozwiązanie na razie niechętnie patrzy zarządca drogi, bo to jedno z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Katowicach.
O objazdach nie słyszeli?
Poza tym szukamy miejsca, gdzie można by ułożyć zwrotnicę tak, żeby na czas remontu nie przerywać linii tramwajowej i żeby ruch odbywał się jednym torem. Nie możemy sobie pozwolić na utratę tych wpływów, bo to mogłoby oznaczać straty porównywalne z kosztami remontu - wyjaśnia Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich.
Jedną zwrotnicę można zbudować na wydzielonym torowisku przy DTŚ. Natomiast z drugą faktycznie jest problem. Według mnie jedynym wyjściem jest wstrzymanie ruchu na tym odcinku.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#57 Post autor: mark40 » 01 paź 2011, 12:57

Wytyczenie objazdu jest tam chyba niemożliwe.

Przejazd pewnie wyremontują dopiero przy okazji zamykania ruchu tramwajowego w związku z remontem torowisk z unijnego projektu.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#58 Post autor: Boguś » 02 paź 2011, 18:19

mark40 pisze:Wytyczenie objazdu jest tam chyba niemożliwe.
Jest możliwe. Bocheńskiego -> Pukowca -> Wiśniowa -> Mieszka I -> DTŚ w stronę Katowic.

Pojawia się tylko problem z przejazdem dla ciężarówek. Nie wiem, czy przypadkiem wiadukt nad Wiśniową nie jest za niski.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#59 Post autor: adam86 » 02 paź 2011, 18:36

Przecież wystarczy Gliwicką jechać zamiast Pukowca.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#60 Post autor: Boguś » 02 paź 2011, 19:24

adam86 pisze:Przecież wystarczy Gliwicką jechać zamiast Pukowca.
Zgadza się, ale nie wiem czy to jest dobry pomysł.

Przy tak dużym ruchu nawierzchnia z kostki brukowej szybko się posypie.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#61 Post autor: mark40 » 02 paź 2011, 19:40

Ogólnie przeprowadzenie objazdu takimi wąskimi gardłami to nie jest dobry pomysł.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#62 Post autor: adam86 » 03 paź 2011, 18:52

Boguś pisze:
adam86 pisze:Przecież wystarczy Gliwicką jechać zamiast Pukowca.
Zgadza się, ale nie wiem czy to jest dobry pomysł.

Przy tak dużym ruchu nawierzchnia z kostki brukowej szybko się posypie.
I bardzo dobrze, może wtedy ktos w końcu położy tam asfalt.
KZKGOP 1779

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#63 Post autor: Łukasz » 30 lis 2011, 20:53

Chciałbym się dowiedzieć jaki byłby koszt budowy mijanki o długości około 100/150 metrów. Jeśli ktoś wie będę wdzięczny za info.

Awatar użytkownika
Fevon
Posty: 111
Rejestracja: 05 lut 2008, 13:58
Lokalizacja: Sosnowiec

#64 Post autor: Fevon » 03 gru 2011, 01:50

Sam koszt torów to mniej więcej 120 do 180 tys złotych. (w sumie 400 do 600 metrów, nie licząc rozjazdów)

adas
Posty: 32
Rejestracja: 08 cze 2010, 12:05
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

#65 Post autor: adas » 05 gru 2011, 14:56

Wczoraj (w sumie to już dziś) wymieniali jakiś odcinek torów w okolicy stadionu Ruchu Radzionków na Stroszku. Zaobserwowane chwile po północy - na torze w kierunku Bytomia stał wagon techniczny + wagon z szynami). I coś tam grzebali.

hanys76
Posty: 8785
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#66 Post autor: hanys76 » 10 gru 2011, 15:16

Bedąc w tym tygodniu w Bytomiu zauważyłem na Placu Sikorskiego, spore wybrzuszenie asfaltu przy prawym torze przed przystankiem 6/19 kierunek Katowice. Nie wygląda to ciekawie, to samo jest na Jagielońskiej kawałek za skrzyżowaniem z Moniuszki w kierunku Zamłynia. Jeśli tego nie naprawią szybko to się powiększy i będzie tarło o wagony.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#67 Post autor: Linia26 » 23 gru 2011, 16:47

Wprowadzono ograniczenie prędkości do 10, na moście nad ul. Orląt Lwowskich w Sosnowcu na linii 26. Ostatnio wymieniano tam podkłady ale łuk za mostem (w stronę Mysłowic) jest dość niebezpiecznie ostry ponad to usytuowany na stromym i wysokim nasypie :) Niektórzy mówią że kiedyś coś (tramwaj) z stamtąd spadnie... W dodatku popękały tam szyny a TŚ nic z tym nie robią...
Załączniki
T26_niwka.jpg
wymienione podkłady.jpg
pekniecia.jpg
Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
Fevon
Posty: 111
Rejestracja: 05 lut 2008, 13:58
Lokalizacja: Sosnowiec

#68 Post autor: Fevon » 26 gru 2011, 17:01

Te popękane szyny wyglądają fatalnie, nie nadają się w ogóle do eksploatacji. To jest zagrożenia bezpieczeństwa.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#69 Post autor: Linia26 » 30 gru 2011, 16:29

Gdyby się przejść z aparatem od Mysłowic do Dańdówki to obecnie takich pęknięć można by tyle wychwycić że TŚ mieli by gotowy podgląd co, gdzie spawać ;D Ja co dzień pod blokiem na spacerze z psem nowe widzę i stare nieudolnie zaspawane... już mi się nie chce nawet o tym pisać bo szyny pękają co chwile. Ale czemu się dziwić jak w nocy -2 a w dzień +6 ;) A TŚ tylko spawają zamiast raz porządnie wymienić cały odcinek.
Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
102na#138R
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
Lokalizacja: świętochłowice

#70 Post autor: 102na#138R » 30 gru 2011, 18:46

kawałek od mojego bloku jest ten sam problem, od wielu lat biorą się za spawanie pękniętej szyny na lini tramwaju 11 przy chorzowskiej (na przeciwko nomi), a i tak nic to nie daje. Nie rozumiem, jak można mieć problem z naprawieniem takiej, wydawałoby się, błahostki.
W tym filmie słychać wyraźnie na czym polega problem. W nocy to się niesie trochę ale (przynajmniej ja) naszczęście się przyzwyczaiłem. :)

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#71 Post autor: Łukasz » 09 lut 2012, 17:23

Raptem jakieś 3-4 lata po remoncie trasy Rynek-Zawodzie, a tu dziś taka niespodzianka. Odkryłem przypadkiem gdy powoli do świateł zbliżał się tramwaj i "zastukał". Pęknięta szyna w kierunku Rynku jakieś 20-30 metrów za przystankiem Zawodzie Łączna.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#72 Post autor: Slim » 09 lut 2012, 22:09

Łukasz pisze:Raptem jakieś 3-4 lata po remoncie trasy Rynek-Zawodzie, a tu dziś taka niespodzianka. Odkryłem przypadkiem gdy powoli do świateł zbliżał się tramwaj i "zastukał". Pęknięta szyna w kierunku Rynku jakieś 20-30 metrów za przystankiem Zawodzie Łączna.
Remont zakoñczono 2 lata temu :eye: Pewnie powodem były ostatnie mrozy, ciekawe jakie szkody są na odcinkach nie remontowanych latami?

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#73 Post autor: Linia26 » 06 kwie 2012, 14:49

Tego nie trzeba komentować... Stan krzyżownic przy przystanku Dańdówka trójkąt przy użytkowanym rozjeździe przez linie 27 i 26 :)

A potem, wykolejenia...
Załączniki
krzyżownica dań.jpg
krzyżownica dań2.jpg
Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#74 Post autor: Warturtles » 06 sie 2014, 22:39

Mam pytanie. Otóż zanim zaczęła się przebudowa rynku w Katowicach, istniał jeszcze tor łączący ulice Św. Jana i Pocztową, tuż przed mostem koło kinoteatru Rialto? W jakich celach był on używany? Na przykład podczas awaryjnych zatrzymań na Kościuszki? Zawsze mnie to ciekawiło, bo ani na własne oczy, ani na zdjęciach nie widziałem, aby tym torem coś kursowało.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Karol
Posty: 304
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#75 Post autor: Karol » 06 sie 2014, 22:55

Warturtles pisze:Mam pytanie. Otóż zanim zaczęła się przebudowa rynku w Katowicach, istniał jeszcze tor łączący ulice Św. Jana i Pocztową, tuż przed mostem koło kinoteatru Rialto? W jakich celach był on używany? Na przykład podczas awaryjnych zatrzymań na Kościuszki? Zawsze mnie to ciekawiło, bo ani na własne oczy, ani na zdjęciach nie widziałem, aby tym torem coś kursowało.
Ostatnio przez dłuższy okres zawracała tam 16 - podczas remontu na Kochanowskiego (2004 r.?).

Poza tym, pamiętam jeszcze - w późniejszym czasie - jakieś weekendowe zmiany tras związane z pracami torowymi lub sieciowymi na trasie do Brynowa, kiedy to zawracały tam 6 oraz 41 (a może już to była 19?). Nie pamiętam jak i czy w ogóle kursowała wtedy 16. Oczywiście 6 włączały się w planowe kursy powrotne, więc musiały przepuszczać 41 (objazd dookoła Dworcowa - Jana - Pocztowa - Dworcowa). Zwykle 6 kierowana była przy takich okazjach na Zawodzie, ale to chyba był jednocześnie okres remontu Warszawskiej i 1 Maja, więc nie było to możliwe.

Być może miało to miejsce podczas zmian tras związanych z wymianą szyny w łuku po tych zdarzeniach:

http://www.tvs.pl/informacje/tramwaj-ud ... 2008-04-16
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=786
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=808
Podczas zatrzymań na Kościuszki, oczywiście też czasami zawracały tam tramwaje - o ile zwrotnica dała się przełożyć...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5398
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#76 Post autor: luki » 06 sie 2014, 23:10

Rzadko kiedy coś tam liniowego zawracało. Na pewno częściej był używany łuk pod "Domem Mody", czyli przy Rynku, np. w 2004 roku za przebudowy Ronda kończyła tam 16.
Natomiast jak nie było przejazdu na Brynów, najczęściej linie były kierowane na Pl. Wolności i Zawodzie lub Pl. Miarki jak się dało dojechać.

Najczęściej na tych łukach zawracała i miała przerwę eNka na Świątecznej Jeździe.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

37
Posty: 308
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#77 Post autor: 37 » 07 sie 2014, 12:59

Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale zawracała tam swego czasu 11, podczas poprzedniego remontu torowiska na 3-go Maja. Początek lat 90? Linie 41 przetrasowano wówczas na Pl. Miarki. Nie wiem tylko, czy nie pomieszałem czegoś, miałem wtedy kilka lat.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#78 Post autor: memphis » 07 sie 2014, 15:17

37 pisze:Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale zawracała tam swego czasu 11, podczas poprzedniego remontu torowiska na 3-go Maja. Początek lat 90? Linie 41 przetrasowano wówczas na Pl. Miarki. Nie wiem tylko, czy nie pomieszałem czegoś, miałem wtedy kilka lat.
Poprzedni remont 3 Maja był w 1986 roku (od 14. maja do 28. sierpnia) i wtedy 11 i 13 pojechały do Pl. Miarki (15 do Słonecznej, 7 i 37 od Chorzowa Batorego skrócone do Pl. Wolności, 40 zawieszona, a po stronie Zawodzia zastępowała je linia 23 Stadion - Szopienice, kursująca co 7 minut).

A 41 uruchomiono 16. stycznia 1984 r. na trasie do Pl. Miarki (7 pociągów), jednocześnie na linii 6 zamiast 18 pociągów zaczęło kursować ich tylko 9.

Wydaje mi się, że na Dworcowej nie zawracała nigdy żadna linia planowo lub remontowo (chyba, że w zamierzchłych czasach przy krótkich remontach albo zatrzymaniach). Od 1999 roku na pewno nie. Jedynie linia 16 w okresie od 1. listopada do 8. grudnia 2004 r. kończyła tam bieg (tzn. dokładnie to na Rynku, a tam był nawrót).

37
Posty: 308
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#79 Post autor: 37 » 07 sie 2014, 19:55

No to remontu pamiętać nie mogę, bo miałem wtedy 2 lata.
Pamiętam jedynie 11 zawracająca na Dworcowej (może po prostu jakiś awaryjny zjazd).
Jednak z tego, co pamiętam, 41 miało epizod z kursowaniem do Pl. Wolności. Zaraz sprawdzę w monografii.
41 kursowało do Pl. Wolności - 02.05 - 16.05.1985 (krótki epizod) i 15.08.1985 - 26.08.1989.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2014, 20:07 przez 37, łącznie zmieniany 1 raz.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#80 Post autor: trajtek » 03 cze 2015, 21:18

Ktoś wie, ile lat ma to torowisko? Okolice przystanku Lipiny Zakłady Silesia na trasie linii T11/T17, patrząc w stronę Chebzia
Załączniki
Bez tytułu.jpg

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#81 Post autor: DTSN » 03 cze 2015, 23:53

Myślę że to albo fotomontaz lub prace torowe,żaden tramwaj takiego odcinka nie przejedzie,bez wykolejenia.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#82 Post autor: trajtek » 04 cze 2015, 07:43

To nie jest fotomontaż, naocznie sam wczoraj takie coś widziałem i zrobiłem to zdjęcie, a i tramwaje przejechały, a nawet dwa (11 i 17), z prędkością równa zero praktycznie, ale przejechały :)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#83 Post autor: Penny » 04 cze 2015, 09:07

DTSN pisze:Myślę że to albo fotomontaż lub prace torowe.
No niestety podczas upałów czasami takie "garby" się pojawiają. W załączniku mam przykład z torowiska na wspomnianym przez Ciebie odcinku z 2007-05-25.
Załączniki
07052504.jpg

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#84 Post autor: DTSN » 04 cze 2015, 09:09

To gdzie były służby TŚ, powinny coś z tym zrobić.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2295
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#85 Post autor: tramwajarze z19 » 04 cze 2015, 11:11

Penny pisze:
DTSN pisze:Myślę że to albo fotomontaż lub prace torowe.
No niestety podczas upałów czasami takie "garby" się pojawiają. W załączniku mam przykład z torowiska na wspomnianym przez Ciebie odcinku z 2007-05-25.
Podobny "garb" jest przed przystankiem Bytom Odrzańska w stronę Bytomia. Niestety służby torowe nic nie robią aby zminimalizować teb garb i styk.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1189
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#86 Post autor: grillmaster » 04 cze 2015, 11:46

DTSN pisze:To gdzie były służby TŚ, powinny coś z tym zrobić.
Pytasz się jak dziecko. Służby muszą dojechać a ze Stroszka jest kawałek.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#87 Post autor: trajtek » 04 cze 2015, 11:49

Tragedia...

Na torowiskach się nie znam zbytnio, ale wydaje mi się, że tak też być nie powinno. Otóż na odcinku wzdłuż Wolności od bramy Browaru w Zabrzu (gdzie zaczyna się wydzielone torowisko w stronę Zaborza) do skrzyżowania z Aleją Bohaterów Monte Cassino tory też nie wyglądają najlepiej - a mianowicie sporo śrub jest luźnych, niektórych nawet wydaje się, że nie ma, część to prowizorka (jak np. jest jakiś powyginany pręt zamiast tej metalowej poprzeczki między szynami, nie wiem jak to się fachowo nazywa) - skręcenie tego do kupy i dbanie o to (wcześniej, bo teraz to już za późno) było niemożliwe? Jest tam jakiś feler, że gdyby to poskręcać wszystko, to by się całkiem rozsypało? A może to po prostu ma takie być, luźne i niedorobione?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#88 Post autor: Penny » 04 cze 2015, 17:00

trajtek pisze:Jest tam jakiś feler, że gdyby to poskręcać wszystko, to by się całkiem rozsypało?
Mnie więcej taki mógłby być skutek. Tam są podkłady drewniane, które mają grubo ponad 30 lat.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 5651
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#89 Post autor: mi4chal744 » 04 cze 2015, 17:27

Jak to wszystko pierdyknie to MOŻE się za to zabiorą...
Linia 1:Chebzie Pętla - Zabrze Zaborze Wolności - Zabrze Plac Wolności - Maciejów Kondratowicza - Gliwice Zajezdnia

Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#90 Post autor: polaque » 04 cze 2015, 23:13

mi4chal254 pisze:Jak to wszystko pierdyknie to MOŻE się za to zabiorą...
To wtedy mogą stwierdzić że za droga była by naprawa tego i łatwiej będzie zlikwidować.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#91 Post autor: trajtek » 05 cze 2015, 07:58

O odcinek na Zaborze akurat bym się nie bał.. ;)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#92 Post autor: mark40 » 21 lut 2016, 12:42

Czy ktoś zna % nachylania torowisk na:
- Kościuszki w Katowicach (przy AWF)
- Moniuszki w Chorzowie (podjazd z rynku na estakadę)
?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#93 Post autor: Penny » 21 lut 2016, 19:50

mark40 pisze:Kościuszki w Katowicach (przy AWF)
Tutaj nie wiem.
mark40 pisze:Moniuszki w Chorzowie (podjazd z rynku na estakadę)
OIDP, to 6,6%, ale sprawdzę jeszcze.

tom
Posty: 112
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:12
Lokalizacja: Katowice

#94 Post autor: tom » 21 kwie 2016, 18:03

dzisiaj spawano szyny w rejonie przystanku Szopienice Roździeńska - na torze od strony Zajezdni, nie wygląda to zbyt dobrze, ktoś wie czemu nie zrobiono tam remontu? podobnie stare torowisko mamy pomiędzy ul Korczaka a Szopienice Kościół, i na tych starych torowiskach puszczany Karliki i Pesy, aż szkoda tych tramwajów

W Sosnowcu tam gdzie tramwaje skręcają z Dworca PKP w stronę Piłsudskiego tramwaje zamiast po szynach jeżdżą tylko w rowkach... chyba nie jest to jakaś normalna sytuacja, tym bardziej na nowych prawie torowiskach


http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/crDM ... ~emyPizRP0

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#95 Post autor: Boguś » 23 kwie 2016, 23:31

tom pisze:dzisiaj spawano szyny w rejonie przystanku Szopienice Roździeńska - na torze od strony Zajezdni, nie wygląda to zbyt dobrze, ktoś wie czemu nie zrobiono tam remontu?
W nie najlepszym stanie jest torowisko od zajezdni do przystanku "Rozdzieńska".
tom pisze: podobnie stare torowisko mamy pomiędzy ul Korczaka a Szopienice Kościół, i na tych starych torowiskach puszczany Karliki i Pesy, aż szkoda tych tramwajów
Nie remontowane torowisko jest od Korczaka do skrzyżowania z Brynicą. Chociaż tu nie jest tak źle. Dalej masz nowiutkie szyny.
tom pisze:W Sosnowcu tam gdzie tramwaje skręcają z Dworca PKP w stronę Piłsudskiego tramwaje zamiast po szynach jeżdżą tylko w rowkach... chyba nie jest to jakaś normalna sytuacja, tym bardziej na nowych prawie torowiskach
Akurat jest to całkiem normalna sytuacja. Płytszy rowek szyny powoduje mniejszy hałas przy przejeździe przez krzyżaki.

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3471
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#96 Post autor: Trampesar6 » 23 kwie 2016, 23:43

Dzisiaj na Wełnowcu (w rejonie skrzyżowania al. Korfantego z ul. Konduktorską) wymienione zostało ok. 20-40 metrów torowiska.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#97 Post autor: patryk644 » 04 maja 2018, 17:04

Chciałbym zwrócić szczególną uwagę na torowisko na ulicy Powstańców w Chorzowie. Torowisko to jest już w tragicznym stanie. Najbardziej niepokoi mnie sytuacja zaraz za skrętem ze ulicy Chrobrego, gdzie tramwaj wjeżdża na Powstańców. W jednym miejscu szyna jest pęknięta i ułożyła się pod dosyć bardzo niebezpiecznym kątem (niestety zdjęcia nie posiadam). Strasznie tam teraz szarpie, a sytuacja dosyć znacznie pogorszyła się po zimie. Zaobserwowałem też, że prędkość komunikacyjna na długości całej ulicy jest znacznie mniejsza. Moje pytanie jest takie, czy wiadomo już kiedy rozpocznie się remont tej ulicy?

Mam jeszcze jedno pytanie, jakie jest maksymalne nachylenie pod jakie da rade wjechać tramwaj i gdzie u nas znajduje się torowisko o największym nachyleniu?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8677
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#98 Post autor: skoti » 04 maja 2018, 19:54

patryk644 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jakie jest maksymalne nachylenie pod jakie da rade wjechać tramwaj i gdzie u nas znajduje się torowisko o największym nachyleniu?
Jeśli w R-1 to chyba S-c Klimontów Hospicjum?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#99 Post autor: Peter » 04 maja 2018, 21:14

Często wymienia się, że w GOP największe pochylenie jest na krótkim odcinku podjazdu z chorzowskiego Rynku na wiadukt nad torami kolejowymi, ale jest więcej takich miejsc np. na ul. Kościuszki w Katowicach w okolicach stadionu AWF. Nieco dalej jest najwyżej położony punkt naszej sieci tramwajowej i w Polsce w okolicach przystanku Brynów Zgrzebnioka (ponad 300 m n.p.m.).
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość