Zabytkowe eNki

Dyskusje o wagonach Konstal N, 4N, 4ND.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Zabytkowe eNki

#1 Post autor: Peter » 03 mar 2007, 07:42

Myślę, że dobrze by było, gdyby 4N #20 został również jako historyczny a nie techniczny po tym okresie bytowania na 25.
Macie jakieś informacje jak zamierzają wykorzystywać ten wagon ? :mruga:
Przynajmniej rozszerzyłoby to skromną liczbę wagonów zabytkowych w GOP-ie, tzn. prócz Kancioka i N+4ND1 #1100+1263.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8045
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: DW » 03 mar 2007, 09:23

Mogliby zrobić będziński skład eNek - #20+1263 ;)
Ale żadnych informacji co do wagonu #20 nie mam. Pewnie będzie stał w zajezdni tak jak wcześniej i czekał na zbawienie (wyjazd na jakąś linię specjalną) :wink:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: Peter » 03 mar 2007, 09:32

A faktycznie #1263 przecież należy do Będzina. 8)
Przydałaby się jeszcze jedna doczepa a z tym to może być problem. :?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5398
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: luki » 03 mar 2007, 12:40

Ja się zastanawiam tylko co taki #20 ma niby zabytkowego?
Na pewno trzeba by usunąć, koguta, pantograf i zamieścić na takie coś a la #1100, usunąć hamulec szynowe, akumulatory, kierunkowskazy, podwójne reflektory zastąpić jednym, i jeszcze wiele takich drobnych i ważniejszych przeróbek.
Oczywiście od #1100 wyróżniała by go ważna cecha, byłby to pierwszy zabytek 4N w GOP. Jak na razie są N #1100 i 4ND #1263.

Parę lat temu #20 był remontowany i miał być właśnie połączony jako zabytek z #1263, ale ostatecznie wyszedł roboczy...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: Peter » 03 mar 2007, 13:04

luki pisze:Ja się zastanawiam tylko co taki #20 ma niby zabytkowego?
U nas każdy wagon serii N należy uważać za zabytek, bo nic innego nie mamy starszego. Fakt, że należałoby go najpierw dostosować do historycznego.

No niestety u nas z zabytkami jest cienko. :(
Czujecie jak fajnie by było gdyby zachowali chociaż po jednym egzemplarzu wagonu Walker, Bremen, LHB (szczególnie mi się podoba ten dwupantografowiec - czteroosiowiec), English Electric, Lauchhammer. To by były cacka.
*SDIP (U.N.O.)

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#6 Post autor: as chorzów » 04 mar 2007, 14:40

Jasne marzenia scietej głowy 7 lat kmtm remontuje lore pług nr 27 władze majom to totalnie w du..e ,jak pare lat temu walczyłem o bremena ktury stoi we wrocławiu miał byc wymieniony za N -to nasi wszyscy to olali z memphisem na czele co wam tu nikt nie zna sie nie ma zamiaru nic ratowac karzdy ma to w d*** przez to nima nic starszego niz 1100 tu jak tak dale bedzie z kasom to 105 bedzie zresztom jest zabytkiem i mozna se popisac jak to linie były .....

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: Peter » 04 mar 2007, 16:05

Wyraziłem tylko swój pogląd, że nie dba się u nas o takie sprawy i również w ogóle nie mogę wyjść z podziwu, że naszych władz (bo przecież na takie rzeczy trzeba mieć pieniądze) to nic nie obchodzi.
Co do KMTM do którego nie należę, to wyraziłem dawno temu swoje zdanie na forum WPK w dyskusji z najważniejszymi osobami na tamtym forum i trochę mi się dostało za "inność" poglądów.
as_chorzów pisze:(...) jak pare lat temu walczyłem o bremena
Ja bym wybrał oczywiście Bremena.

Poza tym zważaj na niektóre słowa.
*SDIP (U.N.O.)

kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

#8 Post autor: kaktus » 27 kwie 2007, 12:05

Dla mnie tramwaj typu N to cenny zabytek. Jechałem nim tylko raz na lini 25. Teraz już została tylko linia 38. Czy nie można tego #20 zatrudnić na zwykłej lini zamiast czekać na cud?

DW
Posty: 8045
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: DW » 27 kwie 2007, 14:05

kaktus pisze:Dla mnie tramwaj typu N to cenny zabytek. Jechałem nim tylko raz na lini 25. Teraz już została tylko linia 38. Czy nie można tego #20 zatrudnić na zwykłej lini zamiast czekać na cud?
A Ty skąd się tu wziąłeś? :shock: ;)

#20 ma jeździć jako zabytkowa w składzie z wagonem doczepnym - #1263.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: Peter » 27 kwie 2007, 15:32

A Ty skąd się tu wziąłeś? :shock: :wink:
Błąd na liście użytkowników. 8)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 17:39
Lokalizacja: Kraków

#11 Post autor: Coffee » 16 sie 2007, 22:43

A czy nie planuje nikt wyremontowania Konstal-u PN, inaczej zwanym Konstal WPK??
Obrazek

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: Peter » 16 sie 2007, 22:52

Chyba raczej nie ma czego. Ostatnie egzemplarze wycofano w 1973r.
*SDIP (U.N.O.)

hanys76
Posty: 8800
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#13 Post autor: hanys76 » 31 mar 2009, 18:53

Jak donoszą na forum wpk ,wagon 1100 w końcu jest prosty.
W zabytkowej eNce, wreszcie wymieniono resory przy maźnicach i łączące pudło z podwoziem. Te od maźnic pochodzą z podwozia, po wagonie typu Chorzów. Jednakże teraz eNka jest ,całkowicie wyprostowana i sprawna. Dokonano też przeglądu, m. in. nastawników.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#14 Post autor: Kuba » 31 mar 2009, 19:47

"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#15 Post autor: Marcin » 16 cze 2009, 15:51

http://www.phototrans.eu/14,333612,0.html

Może nie jest jeszcze zabytkowa ale zaczyna przypominać tramwaj :).

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: patryk644 » 25 maja 2016, 00:11

Czy jak w wakacje będzie jeździł skład enek to będzie to #1100+1263 czy #1167+1263?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
Kuba124R
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2017, 19:53
Lokalizacja: Świętochłowice

#17 Post autor: Kuba124R » 30 lis 2017, 18:45

Ja się boję że zezłomują 4N #20.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2360
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#18 Post autor: elot360 » 30 lis 2017, 23:47

Hmm, przecież #1167 trzyma się świetnie, czemu mieliby go zezłomować?

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2297
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#19 Post autor: tramwajarze z19 » 01 gru 2017, 23:55

Kuba124R pisze:Ja się boję że zezłomują 4N #20.
#20 już dawno nie istnieje, także radzę poprawić się bardziej.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

DW
Posty: 8045
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: DW » 02 gru 2017, 09:09

tramwajarze z19 pisze:
Kuba124R pisze:Ja się boję że zezłomują 4N #20.
#20 już dawno nie istnieje, także radzę poprawić się bardziej.
Jak "dawno nie istnieje", skoro jeszcze miesiąc temu był widziany "na mieście", a 2 miesiące temu jeździł na Dniu Otwartym?
Od 2010 r. 4N #20 jeździ po prostu z innym numerem bocznym (#1167). W papierach ma wciąż nr #20.
http://phototrans.pl/15,14111,123,100.html

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2297
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#21 Post autor: tramwajarze z19 » 02 gru 2017, 23:37

DW pisze:
tramwajarze z19 pisze:
Kuba124R pisze:Ja się boję że zezłomują 4N #20.
#20 już dawno nie istnieje, także radzę poprawić się bardziej.
Jak "dawno nie istnieje", skoro jeszcze miesiąc temu był widziany "na mieście", a 2 miesiące temu jeździł na Dniu Otwartym?
Od 2010 r. 4N #20 jeździ po prostu z innym numerem bocznym (#1167). W papierach ma wciąż nr #20.
http://phototrans.pl/15,14111,123,100.html
Nie chodziło mi dokładnie że ta karolina nie istnieje, tylko że dawno już nie posiada numeru bocznego #20. A o tym że w papierach dalej jest uzględniona jako #20 to trochę się zdziwiłem.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1791
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#22 Post autor: IgorMike » 29 kwie 2018, 08:43

A czy gdy Paulek i Hildka już zejdą z dziennej służby na 38, to nie można by któregoś z nich przerobić na doczepę do #1100? Nie żebym to jakoś specjalnie popierał, to tylko taki pomysł.
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: patryk644 » 29 kwie 2018, 09:29

IgorMike pisze:A czy gdy Paulek i Hildka już zejdą z dziennej służby na 38, to nie można by któregoś z nich przerobić na doczepę do #1100? Nie żebym to jakoś specjalnie popierał, to tylko taki pomysł.
Jak się nie mylę, to na ND mieli jakąś inną eNke zrobić, ale już nie pamiętam jaką :?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1791
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#24 Post autor: IgorMike » 29 kwie 2018, 10:51

To miał być #115R, wrzuciłem jego zdjęcie w "Stodwójce na cele zabytkowe". Tylko, że on przy jakiejkolwiek próbie przestawienia go może się rozlecieć
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2297
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#25 Post autor: tramwajarze z19 » 29 kwie 2018, 13:41

IgorMike pisze:A czy gdy Paulek i Hildka już zejdą z dziennej służby na 38, to nie można by któregoś z nich przerobić na doczepę do #1100? Nie żebym to jakoś specjalnie popierał, to tylko taki pomysł.
Zejdą z dziennej służby ale tylko w dni robocze. W dni wolne będą dzielnie walczyć, więc jak na razie nie ma takiej potrzeby ;)
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: patryk644 » 29 kwie 2018, 13:49

Trochę będzie mi jednak szkoda eNek, bo wtedy linia 38 to już nie będzie to samo :cry: . Trzeba się cieszyć póki te wagony w ogóle jeszcze jeżdżą ;)
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1791
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#27 Post autor: IgorMike » 29 kwie 2018, 14:56

Tak swoją drogą, to czy #1100 ma imię? No bo jest #954 Paulek, #1118 Hildka i #1167 Karolinka nie?
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

Awatar użytkownika
PatrykBe
Posty: 703
Rejestracja: 27 mar 2013, 08:04
Lokalizacja: Bytom

#28 Post autor: PatrykBe » 30 kwie 2018, 11:11

IgorMike pisze:Tak swoją drogą, to czy #1100 ma imię? No bo jest #954 Paulek, #1118 Hildka i #1167 Karolinka nie?
Nie ma. Imiona jakie mają 954 i 1118 są nadane przez pewnego pasjonata, nie przez TŚ. Karolinka to określenie wagonów 4N i 4ND na Śląsku, nie tylko 1167.
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1791
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#29 Post autor: IgorMike » 20 cze 2018, 05:18

Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.

Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

pycio1400
Posty: 480
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#30 Post autor: pycio1400 » 20 cze 2018, 23:10

IgorMike pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.

Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
10.06 poc 232 z powodu maratonu wyjechał o godzinie 13:09, a zjechał o 20:39 i powiem Ci, że tym ostatnim kursem praktycznie nikt nie jechał (-:
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1791
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#31 Post autor: IgorMike » 21 cze 2018, 06:15

pycio1400 pisze:
IgorMike pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.

Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
10.06 poc 232 z powodu maratonu wyjechał o godzinie 13:09, a zjechał o 20:39 i powiem Ci, że tym ostatnim kursem praktycznie nikt nie jechał (-:
W ogóle obłożenie linii jest małe, lepiej ją zlikwidować :twisted:
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

pycio1400
Posty: 480
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#32 Post autor: pycio1400 » 22 cze 2018, 16:15

IgorMike pisze:
pycio1400 pisze:
IgorMike pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.

Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
10.06 poc 232 z powodu maratonu wyjechał o godzinie 13:09, a zjechał o 20:39 i powiem Ci, że tym ostatnim kursem praktycznie nikt nie jechał (-:
W ogóle obłożenie linii jest małe, lepiej ją zlikwidować :twisted:
Jakoś tego nie zauważyłem... W ciągu dnia dość trochę ludzi tą linią jeździ, ale wieczorem to jest bez sensu...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1791
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#33 Post autor: IgorMike » 22 cze 2018, 18:33

Może źle trafiłem i jeździłem w dni kiedy mało ludzi było
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

pycio1400
Posty: 480
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#34 Post autor: pycio1400 » 22 cze 2018, 22:04

IgorMike pisze:Może źle trafiłem i jeździłem w dni kiedy mało ludzi było
Też zależy na jakim odcinku... Bo na trasie Rynek-Zawodzie jedzie się praktycznie pustym wozem...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość