Pantografy OTK-2

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Pantografy OTK-2

#351 Post autor: luki » 14 lis 2006, 12:46

Pantografy połówkowe (191 szt. = 8 + 183):
Będzin (43 szt. = 4 + 39): 508, 509*, 521, 523*, 524,
525, 530, 535*, 537, 552, 566, 575, 602, 621, 623, 625, 627, 629, 633, 636*+635, 645, 646, 663, 664, 665*, 667, 700, 701, 726+727, 728, 737, 748, 751, 752*, 753, 754, 759, 761, 762*, 768, 937
Zawodzie (45 szt. = 0 + 45): 264, 268, 282, 340, 370*, 550*, 551*, 573, 583, 604, 607, 637+638, 669, 670*, 672, 673, 674, 675, 676, 679, 680*, 687, 688, 689, 691, 692, 693*, 695, 699 (!), 702, 725, 734, 736, 745, 746, 749, 767*, 771+772, 781+747, 782, 783, 784
Stroszek (56 szt. = 1 + 55): 257, 283, 321, 354, 355, 451*, 456, 490*, 492, 495, 587, 599, 612, 620*, 642, 644, 647+648, 678, 683, 684, 703+704, 705+706, 707, 708, 709+710, 711+712*, 713+714, 715, 716, 717+721, 719+720, 722, 732, 743, 755+756, 760, 765, 766, 773*, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 786, 791
Gliwice (45 szt. = 3 + 42): 254*+255*, 259, 267*, 341+342 (!+!), 360+406 (!^+!), 373+613 (!+!^), 374, 417*, 419*, 425*, 458*, 461, 503, 506, 556, 564, 565, 614*, 617, 649, 651, 652, 653*+654, 658*, 659*, 660, 661, 677*, 681+682, 685+686, 733*, 742*, 744, 757+758, 785, 788*, 924

937 - wagon E1.

Rodzaje pantografów:
(!) - pantograf typu OTK-2 podnoszony i opuszczany automatycznie
druk normalny - pantograf m.in. montowany fabrycznie żelazkom
kursywa - pantograf m.in. montowany fabrycznie Moderusom
podkreślenie - połówkowy "kwadratowe ramiona" (tzw. mysłowicki) montowany m. in. wagonom po RK w ZUR
podkreślenie czerwone - połówkowy (wiedeński) montowany w wagonach typu E1 (zobacz)
pogrubienie - wagony, u których OTK-2 jest standardem
^ - brak siłownika do automatycznego podnoszenia i opuszczania pantografu typu OTK-2
* - OTK-2 okresowo był zdemontowany

Wagony, które miały pantografy OTK-2:
Będzin: 498, 526, 567, 621$, 622, 694, 754 (^2), 755 (^2)
Zawodzie: 281, 318, 328 (ex. 688), 370, 416, 504, 505, 574, 583 (^2) (G), 590 (^2), 598, 637&, 659, 672&, 675&, 680 (^3), 685, 688$, 691 (^2), 692 (^2)&, 695&, 702&, 725&, 728&, 731 (^3), 747, 748, 749, 768&, 771, 772 (^2), 781&
Bytom: 361, 362, 491, 681&, 682 (G), 683, 705, 707&, 709, 717
Gliwice: 260, 379, 408, 420, 458&, 476, 477, 608, 742&, 744&

(^n) - pantograf połówkowy zdemontowany "n" razy.

(B) - zdemontowany w Będzinie
(G) - zdemontowany w Gliwicach
(S) - zdemontowany na Stroszku
(Z) - zdemontowany na Zawodziu
N - otrzymanie pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
$ - utrata pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
& - wagon posiadał pantograf OTK-2 przed remontem (brak tego symbolu przy wagonie oznacza, że przed remontem miał zamontowany pantograf typu OTK-1)

Podmiany typów pantografów:
Będzin:
509 => OTK-1 => 509
523 => OTK-1 => 523 => OTK-1 => 523
524 => OTK-1 => 524
525 => 525 => 525
526 => 526 => 526 => OTK-1 (skasowany)
535 => OTK-1 => 535 => 535 => 535
567 => 567 => OTK-1 (skasowany)
575 => OTK-1 => 575 => OTK-1 => #575 (podmiana na Stroszku)
595 => OTK-1 => 595 => 595 => OTK-1 => 595 (skasowany)
602 => OTK-1 => 602
621 => (przenumerowanie)
636 => OTK-1 => 636
665 => OTK-1 => 665 => OTK-1 => 665
700=> OTK-1 => 700
728 => 728
737 => 737
748 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 748
752 => OTK-1 => 752
753 => OTK-1 => 753 => (kasacja-przenumerowanie) => 753
754 => OTK-1 => 754 => OTK-1 => 754
761 => 761
762 =>OTK-1 => 762
768 => OTK-1 => 768 (podmiany na Zawodziu) => 768
937 => 937 => 937
Katowice:
284 => OTK-1 => 284 => OTK-1 => 284 (skasowany)
318 => 318 (skasowany)
340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340
370 => 370 => OTK-1 -> 370
416 => 416 => 416 => 416 => OTK-1 (skasowany)
504 (skasowany)
505 (skasowany)
550 => 550 => 550 => OTK-1 => 550
551 => OTK-1 => 551
573 => 573 => 573
574 (skasowany)
583 => OTK-1 -> 583 => OTK-1] (podmiana w Gliwicach) => 583
590 => OTK-1 => 590 => 590 => OTK-1 (skasowany)
591 => OTK-1 => 591 => 591 (przenumerowanie z 781) => 591
599 => OTK-1 => 599 => #599 (podmiana na Stroszku)
604 => 604
637 => 637
669 => 669 => 669 => 669 (podmiana w ZUR)
670 => OTK-1 => 670 (podmiana w ZUR)
672 => 672
675 => 675 => 675
680 => OTK-1 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680
688 => 328
691 => OTK-1 => 691 => OTK-1 => 691
692 => OTK-1 => 692 => OTK-1 => 692 => 692
693 => 693 => OTK-1 => 693 (podmiana w ZUR)
695 => OTK-1 => 695 => 695
699 (!) => 699 => 699 (!)
702 => OTK-1 => 702 => 702
725 => OTK-1 => 725 => 725
731 => OTK-1 => 731 => OTK-1 => 731 => OTK-1
734 => 734 => 734
747 => 747 (?) => 747 => OTK-1 => 747
749 => 749 => OTK-1 => 749
767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767
771 => OTK-1 => 771
772 => OTK-1 => 772 => OTK-1 => 772
781 => 781 => 781
782 => OTK-1 => 782 (podmiana w ZUR)
783 => 783
784 => OTK-1 => 784
Bytom:
321 => 321 => 321
361 => 361 (podmiana w Gliwicach) => OTK-1 (skasowany)
362 => 362 => 362 => OTK-1 (skasowany)
490 => OTK-1 => 490
491 => OTK-1 (skasowany)
681 => 681 => 681 => 681 => 681
682 => 682 => OTK-1 (podmiany w Gliwicach) => 682
683 => 683 => OTK-1 => 683
703 => 703 => 703 => 703
705 => OTK-1 => 705
707 => 707 => 707
716 => 716 (podmiana w Gliwicach) => 716 => 716 => 716
717 => 717 => OTK-1 => 717
722 => 722 => 722 => 722
755 => 755 => 755 => OTK-1 => 755 => OTK-1 (podmiany w Będzinie) => 755
766 => 766
773 => 773 => OTK-1 => 773
774 => 774
775 => 775
777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777
778 => 778 => 778 => 778
779 => 779
791 => 791 => 791
Gliwice:
254 => 254 => 254 => OTK-1 => #254
255 => OTK-1 (podmiana w Gliwicach) => 255 (podmiana w ZUR)
256 => 256 => 256 (skasowany)
260 => 260 => OTK-1
267 => OTK-1 => 267
417 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417
419 => OTK-1 => 419
420 => 420 => 420 => OTK-1 => 420 => OTK-1
425 => 425 => OTK-1 => 425 => OTK-1 => 425
458 => OTK-1 => 458 => 458 => OTK-1 => 458 => 458
476 => 476 => 476 => OTK-1
477 => 477 => 477 (skasowany)
608 => OTK-1 (Nauka Jazdy 143L -> wagon roboczy 143R)
614 => OTK-1 => 614
617 => OTK-1 => 617
620 => OTK-1 => 620 (podmiana na Stroszku) => 620
653 => OTK-1 => 653
658 => OTK-1 => 658 => 658
659 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 659 => OTK-1 => 659
677 => 677 => OTK-1 => 677 => OTK-1 => 677
685 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 685 => 685
732 => 732 (podmiana na Stroszku)
733 => OTK-1 => 733 => 733 => 733 (podmiana w ZUR) => 733 => 733

742 => 742 => 742 => OTK-1 => 742 =>742 => OTK-1 => 742
744 => OTK-1 => 744 => 744
765 => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku)
785 => 785 => 785
786 => 786 (podmiana na Stroszku)
788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788 => 788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788
924 => 924
oryginalnie w pierwszym poście luki pisze:Jak dobrze pamiętamy to niedawno #767 woził połówkowy pantograf ale go zdjęto. Dziś widziałem wagon 105Na z zwykłym OTK-1, wydawało mi się że to #692 lub #672. Zauważyłem jednak że siedzenia tapicerowane takie jak w #692.
Więc zatem chyba zabrali mu połówkowca :evil:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2017, 19:02 przez luki, łącznie zmieniany 673 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#352 Post autor: 105Na » 03 gru 2009, 07:54

#683 miał OTK-2 starszego typu w poniedziałek jeszcze, jeździłem nim (poc. 703) i między innymi z powodu uszkodzonego pantografu zrobiłem wymianę na skad #719+720 z poc. 704. Generalnie coś ze sprężynami było miał bardzo słaby docisk do sieci, przez co zamiast ślizgać się po drucie to podskakiwał, pomijam już co się działo pod mostem w Chebziu.... widocznie nie dali rady zrobić to wymienili.....

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#353 Post autor: DW » 10 gru 2009, 18:25

Kolejny wagon z zaj. Będzin stracił pantograf OTK-2 :!: Tym razem - #526, który najpóźniej od niedzieli jeździ ze zwykłym OTK-1 (wcześniej miał "kwadratowy" OTK-2).
:arrow: http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-632

Obecnie w Będzinie jest już tylko 17 wagonów z pantografami OTK-2 - 7 żelazek, moderus, 4 wagony po RK w ZUR oraz już tylko 5 zwykłych solówek - #523, #567, #621, #755 (z nowszymi patykami) i #754 (z patykiem starszego typu).

DOPISANE (11.12, 22:00):
Jednak cofa swoje wczorajsze słowa (a przynajmniej częściowo :P ).
Pantograf OTK-2 ponownie otrzymał wagon #575. Podobnie jak wcześniej jest to patyk starszego typu. Zatem w Będzie są już 2 wagony z takimi patykami.
Jeszcze parę dni temu miał zwykły OTK-1.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pantografy OTK-2

#354 Post autor: KZKGaPowicz » 23 gru 2009, 20:39

luki pisze:Bytom:
361 => 361 (podmiana dokonana w Gliwicach)
683 => 683
Przy wagonach #361 i #683 brakuje adnotacji "(ob. OTK-1)".

Edycja, dnia 24.12.2009:
luki pisze: Bytom:
361 => 361 (podmiana dokonana w Gliwicach)
Przy wagonie #361 nadal brakuje adnotacji "(ob. OTK-1)".

Ponadto "żelazko" #742 straciło pantograf połówkowy typu OTK-2 tzw. "nowej generacji". Zamontowano mu pantograf typu OTK-1 :!: :!: :!:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

Re: Pantografy OTK-2

#355 Post autor: rafalurbino18 » 25 gru 2009, 09:42

KZKGaPowicz pisze:Ponadto "żelazko" #742 straciło pantograf połówkowy typu OTK-2 tzw. "nowej generacji". Zamontowano mu pantograf typu OTK-1 :!: :!: :!:
Co to się porobiło. Miejmy nadzieję, że zdemontują jakiemuś innemu wagonowi pantograf połówkowy i dadzą go do tego żelazka, bo na pewno wygląda to fatalnie. Zapewne na stanie zajezdni nie było OTK-2, bo tylko takie wytłumaczenie może być racjonalne. Chyba w Gliwicach takiej głupoty by nie popełnili.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pantografy OTK-2

#356 Post autor: KZKGaPowicz » 25 gru 2009, 10:47

rafalurbino18 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ponadto "żelazko" #742 straciło pantograf połówkowy typu OTK-2 tzw. "nowej generacji". Zamontowano mu pantograf typu OTK-1 :!: :!: :!:
Co to się porobiło. Miejmy nadzieję, że zdemontują jakiemuś innemu wagonowi pantograf połówkowy i dadzą go do tego żelazka, bo na pewno wygląda to fatalnie. Zapewne na stanie zajezdni nie było OTK-2, bo tylko takie wytłumaczenie może być racjonalne. Chyba w Gliwicach takiej głupoty by nie popełnili.
Dodam jeszcze, że taki pantograf trochę dziwnie wygląda na "żelazku", chociaż MPK Łódź swoim takie montuje. Należy także nadmienić, że ten pantograf w połowie jest czerwony (część od przodu), a reszta raczej w normalnym kolorze, bo rzuciłoby mi się to w oczy. Ten pantograf sprawia wrażenie jakby był poskładany z dwóch pantografów. Krótko mówiąc - tandeta.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#357 Post autor: rafalurbino18 » 29 gru 2009, 11:00

Przemek W na TWB pisze:A żelazko połamało bigiel w zeszłym tygodniu na K. Miarki.
Komentarz dotyczy oczywiście wagonu #742.
Tutaj to zdjęcie -> http://www.phototrans.eu/14,378285,0,Ko ... a_418.html . Widać na nim również kwadraciaka #418, który jeździ od niedawna solo :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#358 Post autor: luki » 04 sty 2010, 18:49

KZKGaPowicz pisze:Około godz. 10:35 przed przystankiem "Zaborze Skargi" wagon #788 połamał pantograf. Sieć wisiała bardzo nisko, zatem doszło do naderwania linii odciągowych. Motorniczy składu #260+261, który jechał w kierunku Zaborza Pętli wyszedł z kabiny i sprawdzał coś z przodu.
Już dziś jeździł z OTK-1 :!:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#359 Post autor: KZKGaPowicz » 04 sty 2010, 19:51

Mamy źle podliczoną ilość sztuk pantografów OTK-2 "nowej generacji". Na liście jest ich 39, a powinno być 38.
Przy wagonie #361 nadal brakuje adnotacji "(ob. OTK-1)".
Ponadto po raz kolejny wnioskuję, aby przy każdej zajezdni wyodrębnić ilość sztuk każdego typu pantografu połówkowego, np:
zajezdnia Gliwice (x szt. = a + b + c):
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#360 Post autor: DW » 11 sty 2010, 18:06

Dopisałem #524, który z ZUR wyjechał z pantografem OTK-2 z Mysłowic.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#361 Post autor: KZKGaPowicz » 12 sty 2010, 14:22

Wyjechał ZURek #458, który otrzymał po remoncie pantograf typu OTK-2 tzw. "nowej generacji". Jednocześnie ZURkowi #658 zdemontowano pantograf typu OTK-2 tzw. "nowej generacji"; zamontowano mu zwykły pantograf typu OTK-1 :!: :!: :!:
luki pisze:Będzin (19 szt. = 8 + 10 + 1 ):
Ostatnia cyfra powinna być pochylona.

Pozwoliłem sobie podliczyć ilość sztuk pantografów połówkowych różnych rodzajów:

Pantografy połówkowe (73 szt. = 31 + 39 + 3):
Będzin (19 szt. = 8 + 10 + 1), czyli w porządku
Zawodzie (22 szt. = 11 + 10 + 1)
Gliwice (16 szt. = 6 + 9 + 1)
Stroszek (16 szt. = 6 + 10 + 0)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pantografy OTK-2

#362 Post autor: KZKGaPowicz » 13 sty 2010, 19:13

Wagon #458 powinien być pogrubiony, gdyż teraz u niego pantograf typu OTK-2 jest standardem.

Ponadto tutaj:
luki pisze:Wagony, które miały pantografy OTK-2:
Gliwice: 408, 608, 658, 742&, 744, 788

& - przed remontem
powinien być dopisany wagon #458 ze znaczkiem "&", czyli tak miałoby to wyglądać: #458&.

Tutaj zaś
luki pisze:Podmiany typów pantografów:
458 => OTK-1 => 458
powinno być: 458 => OTK-1 => 458 => 458
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Pantografy OTK-2

#363 Post autor: ff » 13 sty 2010, 19:46

KZKGaPowicz pisze:powinien być dopisany wagon #458 ze znaczkiem "&", czyli tak miałoby to wyglądać: #458&.
Myślę, że nie ma takiej potrzeby. Wydaje mi się, że wystarczy informacja, że doszło do podmiany typów pantografów. Fakt, że doszło do tego w wyniku remontu to już sprawa drugorzędna. Wagon 742 to nie był ten sam wagon co obecne żelazko, więc dlatego wyszczególniłem to dodatkowym oznaczeniem.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#364 Post autor: DW » 13 sty 2010, 21:13

DW w poniedziałek pisze:Dopisałem #524, który z ZUR wyjechał z pantografem OTK-2 z Mysłowic.
Chyba z przyzwyczajenia, że w ZUR montują tylko nowsze OTK-2 pomyślałem, że i #524 dostał patyk tego typu, a dopiero teraz na fotkach zobaczyłem, że ma on pantograf połówkowy starszego typu :!: (jak na żelazkach i montowanych wcześniej na stopiątkach).
Błąd poprawiony.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#365 Post autor: ff » 13 sty 2010, 21:21

Na liście podmian typów pantografów OTK-2 jest kilka niekonsekwentnych zapisów i braków:
1) brakuje wagonu 575 i informacji, że miał po drodze OTK-1
2) informacja o 658 w tej części jest niepotrzebna (OTK-1 miał tylko raz, więc wystarczy wykazanie go w wagonach, które pantograf kiedyś posiadały, co ma miejsce).

Na liście wagonów, które miały OTK-2 powinno też być żelazko 742. Od wysłanej do Łodzi stopiątki wyróźniałby ją znak & oraz pogrubienie żelazka.

EDIT 22:52

Proszę o aktualizację zapisu ostatniej podmiany pantografu wagonu 458, o czym powyżej wspomina KZKGaPowicz.

EDIT 15.01

Po półrocznej przerwie na wagon 691 wrócił połówkowy pantograf (taki sam jaki miał przedtem - z poprzeczką). Pantograf ten jednak nie jest dziś używany. Skład kursuje sobie na drugim pantografie :)

EDIT

Bardzo proszę o zachowanie rosnącej kolejności na liście i wpisanie wagonu 691 przed skladem 693+694, a nie za.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#366 Post autor: Boguś » 29 sty 2010, 19:04

Wagon #681+ otrzymał pantograf OTK-2 starszej generacji.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#367 Post autor: Penny » 01 lut 2010, 10:49

Boguś pisze:Wagon #681+ otrzymał pantograf OTK-2 starszej generacji.
Wczoraj widziałem go (2010-01-31, 372 #681) z pantografem połówkowym - wyglądał na odmalowany, może były przy nim jakieś większe prace i na ich czas dostał OTK-2.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#368 Post autor: luki » 01 lut 2010, 16:10

Pogubiłem się. Penny, Ty go widziałeś z OTK-2 nowej generacji ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#369 Post autor: Penny » 01 lut 2010, 17:46

luki pisze:Pogubiłem się. Penny, Ty go widziałeś z OTK-2 nowej generacji ?
Nie, po prostu dałem znać, że nie ma już tego OTK-2 i ma OTK-1 spowrotem ;-)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#370 Post autor: luki » 01 lut 2010, 19:08

Penny pisze:Nie, po prostu dałem znać, że nie ma już tego OTK-2 i ma OTK-1 spowrotem
Teraz to mnie już z krzesła zrzuciłeś. Wychodzi na to, że ma teraz zwykły bigiel dwuramienny ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#371 Post autor: Penny » 01 lut 2010, 19:15

luki pisze:
Penny pisze:Nie, po prostu dałem znać, że nie ma już tego OTK-2 i ma OTK-1 spowrotem
Teraz to mnie już z krzesła zrzuciłeś. Wychodzi na to, że ma teraz zwykły bigiel dwuramienny ?
Fajny obciach - zamuliłem się straszliwie z tymi typami OTK... Sesja mi już łeb wyprała chyba... Zrozumiałem treść Bogusia, że #681 dostał stary bigiel, a przecież chodziło mu o nowy typ :P :oops:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#372 Post autor: luki » 01 lut 2010, 19:21

No to się cieszę, że się wyjaśniło :) Nieprzejmuj się, ja też czasem tak mam :-P
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#373 Post autor: KZKGaPowicz » 01 lut 2010, 19:26

Mamy źle podliczony stan pantografów OTK-2. Ogólna ich liczba to: (74 szt. = 34 + 37 + 3), a na Stroszku powinno być: (16 szt. = 7 + 9 + 0)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#374 Post autor: KZKGaPowicz » 03 lut 2010, 18:21

Czy ktoś się może orientuje, kiedy zostanie ogłoszony przetarg na dostawę kolejnych pantografów połówkowych typu OTK-2 lub innych typów?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#375 Post autor: KZKGaPowicz » 20 lut 2010, 19:59

Wagon #791 posiada teraz pantograf typu OTK-2 starszej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#376 Post autor: luki » 21 lut 2010, 14:33

KZKGaPowicz pisze:Wagon #791 posiada teraz pantograf typu OTK-2 starszej generacji.
Tymczasem #681 dostał ponownie bigiel połówkowy nowej generacji. Strasznie podmieniają te pantografy na Stroszku.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#377 Post autor: KZKGaPowicz » 04 mar 2010, 15:19

ZURek #658 otrzymał w końcu połówkowca; jest to pantograf typu OTK-2 starszej generacji.
Przy powyższym wagonie powinna być "*".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#378 Post autor: luki » 04 mar 2010, 15:35

Dodane :)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#379 Post autor: KZKGaPowicz » 05 mar 2010, 11:00

Moderus Alfa #788 również otrzymał pantograf typu OTK-2 starszej generacji. Przy dopisywaniu go do listy proszę dopisać także "*". Te pantografy starszej generacji, które otrzymały ostatnio wagony #658 i #788 są chyba nowe i mają kolor podobny do szarego.

Edycja, godz. 19:15:
Przy wagonie #788 nadal nie ma "*", a przy podmianach typów pantografów nie jest on pogrubiony. Bardzo proszę o poprawienie listy.

Edycja, dnia 12.03.2010:
Wagon #658 można już wykreślić z listy "wagony, które miały pantografy OTK-2".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#380 Post autor: DW » 02 kwie 2010, 19:06

Po remoncie w ZUR wagon #451 otrzymał pantograf OTK-2 - wersja wzmocniona "Mysłowice" :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pantografy OTK-2

#381 Post autor: KZKGaPowicz » 03 kwie 2010, 14:25

Wagony, które miały pantografy OTK-2:
(...)
Gliwice: 408, 608, 658, 742&, 742, 744
(...)
Proszę o wykreślenie wagonu #658 z powyższej listy, gdyż aktualnie ZURek #658 posiada pantograf typu OTK-2.

Edycja, godz. 17:54:
Przy wagonie #658 na głównej liście nadal nie ma "*".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#382 Post autor: DW » 02 maja 2010, 14:30

Po naprawie powypadkowej żelazko #761 ma teraz pantograf OTK-2 z Mysłowic. Jest to już drugie, po #669, żelazko w Będzinie z powyższym patykiem.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#383 Post autor: KZKGaPowicz » 04 maja 2010, 17:01

Wagon #425 ma obecnie pantograf typu OTK-2 starszej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pantografy OTK-2

#384 Post autor: KZKGaPowicz » 06 maja 2010, 17:41

luki pisze:Pantografy połówkowe (77 szt. = 35 + 39 + 3):
Mamy źle podliczony ogólny stan pantografów OTK-2. Powinno być (77 szt. = 36 + 38 + 3)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#385 Post autor: Boguś » 25 maja 2010, 18:33

Żelazko #693 otrzymało pantograf mysłowicki, tzw. kwadraciaka.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#386 Post autor: DW » 29 maja 2010, 09:20

Pantograf OTK-2 z Mysłowic otrzymało również stroszkowe żelazko #722:
:arrow: http://www.phototrans.eu/14,413045,0,Ko ... K_722.html

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#387 Post autor: KZKGaPowicz » 29 maja 2010, 17:26

Ogólna lba pantografów OTK-2 starszej generacji to 34, a nowej generacji jest teraz 40. Proszę o poprawienie listy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#388 Post autor: DW » 29 maja 2010, 20:58

KZKGaPowicz pisze:Ogólna lba pantografów OTK-2 starszej generacji to 34, a nowej generacji jest teraz 40. Proszę o poprawienie listy.
Ktoś wcześniej musiał tego nie zmienić, bo jak wpisywałem #722, to poprawiłem wszystko, co potrzebne.
Zresztą już nie pierwszy raz tak jest.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#389 Post autor: rafalurbino18 » 02 cze 2010, 19:47

Żelazko #733 po sobotnim połamaniu pantografu dostał OTK-1, więc proszę o wykreślenie z listy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#390 Post autor: DW » 02 cze 2010, 20:25

DW pisze:Po remoncie w ZUR wagon #451 otrzymał pantograf OTK-2 - wersja wzmocniona "Mysłowice"
Po dwóch miesiącach kursowania wagon #451 stracił już swój pantograf OTK-2. Obecnie jeździ z OTK-1.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#391 Post autor: KZKGaPowicz » 08 cze 2010, 22:10

Wagon #733 otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#392 Post autor: KZKGaPowicz » 11 cze 2010, 22:23

Wagon #767 otrzymał pantograf typu OTK-2 starszej generacji.

Edycja, dnia 14.06.2010:
Proszę o zaktualizowanie listy poprzez uwzględnienie powyższej informacji.

Edycja, dnia 14.06.2010 o godz. 15:35:
Wagon #767 powinien zostać oznaczony jakimś innym znaczkiem, gdyż miał on dwukrotnie zdemontowany okresowo pantograf typu OTK-2. Proponuję tak: 767**
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#393 Post autor: luki » 14 cze 2010, 16:01

KZKGaPowicz pisze:Wagon #767 powinien zostać oznaczony jakimś innym znaczkiem, gdyż miał on dwukrotnie zdemontowany okresowo pantograf typu OTK-2. Proponuję tak: 767**
Takich wozów jest więcej, mi się wydaje, że jedna gwiazdka starczy a reszta jest w "podmianach"
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#394 Post autor: Boguś » 27 cze 2010, 18:17

Wagon #749 stracił swój pantograf OTK-2. Obecnie posiada pantograf, który pochodzi od wagonu #338 (z charakterystycznym systemem opuszczania).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#395 Post autor: luki » 27 cze 2010, 22:21

Boguś pisze:Obecnie posiada pantograf, który pochodzi od wagonu #338 (z charakterystycznym systemem opuszczania).
Chyba historycznym systemem opuszczania ;)
No ładnie, najpierw na #661 teraz na #749. Czy jest szansa, że ten patyk wróci na swoje miejsce...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#396 Post autor: KZKGaPowicz » 29 cze 2010, 09:07

Proszę dopisać do listy wagon #255, który po RK otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".


Wagon #425 stracił swój pantograf typu OTK-2 starszej generacji. Zamontowano mu tradycyjny pantograf typu OTK-1.

Edycja, dnia 30.06.2010 o godz. 9:56:
Podmiany typów pantografów:
Gliwice:
425 => 425
W dziale podmian typów pantografów przy wagonie #425 powinien pojawić się zapis (ob. OTK-1)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#397 Post autor: Boguś » 02 lip 2010, 18:42

Wagon #695 otrzymał w ZUR pantograf OTK-2 nowszej generacji.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#398 Post autor: Boguś » 14 lip 2010, 19:15

Boguś pisze:Wagon #749 stracił swój pantograf OTK-2. Obecnie posiada pantograf, który pochodzi od wagonu #338 (z charakterystycznym systemem opuszczania).
Obecnie #749 ma już zwykły pantograf.

Awatar użytkownika
Lohner
Posty: 3103
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#399 Post autor: Lohner » 16 lip 2010, 23:06

Big0s93 pisze:212 - #535
Chciałbym dodać że Moderus jeździ ze zwykłym pantografem, nie wiem kiedy stacił czy nawet połamał połówkowy. Dodaję fotkę.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Może zacznij używać znaku "->" jako podmiana niż cytować i pisać bez podmiany....
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#400 Post autor: luki » 16 lip 2010, 23:20

Chciałbym dodać że Moderus jeździ ze zwykłym pantografem, nie wiem kiedy stacił czy nawet połamał połówkowy. Dodaję fotkę.
Jak donosi Michał, #535 ma zwykły OTK-1.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#401 Post autor: DW » 17 lip 2010, 16:25

Michał pisze:Chciałbym dodać że Moderus jeździ ze zwykłym pantografem, nie wiem kiedy stacił czy nawet połamał połówkowy. Dodaję fotkę.
[url=http://img339.imageshack.us/img339/26/1 ... 001.th.jpg]Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
Rzeczywiście :shock: Nawet nie zwróciłem na to uwagi, ale również na mojej fotce (z 15.07) ma OTK-1. Z tego co widzę dopadłeś go 14.07, więc otrzymał go najpóźniej wtedy.
Połówkowca zapewne połamał...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości