Remonty kapitalne w ZUR w Chorzowie
Remonty kapitalne w ZUR w Chorzowie
Wygląda na to, że jednak #791 doczeka się remontu. Informacje napływały sprzeczne, ale piotrekw potwierdził remont Foto
Żałuję, że #792 został skasowany. Fajny byłby składzik...
Żałuję, że #792 został skasowany. Fajny byłby składzik...
Ostatnio zmieniony 22 lut 2008, 22:22 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Re: 105Na #791
Wydaje mi się, że #792 miał jakąś poważniejszą awarię i został odstawiony. Dodamy do tego odstawione w tym samym czasie drugie wagony ze składów: #471+478, #713+714, #719+720 i możliwe, że jeszcze #763+764. Wniosek masuwa mi się taki: wszystkie te doczepy zostały uratowane właśnie kosztem #792.Peter pisze:Wygląda na to, że jednak #791 doczeka się remontu. Informacje napływały sprzeczne, ale piotrekw potwierdził remont Foto
Żałuję, że #792 został skasowany. Fajny byłby składzik...
Prawdopodobnie w ten sam sposób poległ drugi wagon ze składu #749+750, który został odstawiony jakoś w marcu ubiegłego roku. Mniej więcej w tym samym czasie padły doczepy z #726+727, #731+730.
Na tym forum zwykle jak ktoś coś wie, to o tym pisze105Na pisze:Wie może ktoś jak idą prace nad #791 ??
To jest pewna informacja? Jeśli tak to musieli się nieźle sprężyć (np. #790 był robiony ponad rok)już sobie sam odpowiem... wóz jest na ukończeniu tak gdzieś w połowie lutego powinien być oddany do użytku
Według informacji użytkowinka Tatra T1 z WPK #791 jest podobny do #776, czyli wyłupek.
Wygląda z zewnątrz podobnie jak #776 lecz w środku można przeżyć mały szok. Podobnie jak moderus ma on obudowy maszyn drzwiowych z tworzywa, a i szafa za stanowiskiem motorniczego jest elegancka. Wymiana bezpieczników itp. będzie od wewnątrz kabiny.
guzik.... motorowy co mi to powiedział nie jechał nigdy citkiem... ale widziałem ten wóz, pulpit podobny do modernizacji z Będzina tylko niższy i ma wmontowany już komputer na stałe (w czarnej obudowie pod kolor pulpitu), poza tym wyłupek, siedzenia jak w żelazkach, OTK-2 i ogólnie bardzo dobrze wygląda i się zapowiada.
A jest już w Bytomiu czy jeszcze w Chorzowie?105Na pisze:guzik.... motorowy co mi to powiedział nie jechał nigdy citkiem... ale widziałem ten wóz, pulpit podobny do modernizacji z Będzina tylko niższy i ma wmontowany już komputer na stałe (w czarnej obudowie pod kolor pulpitu), poza tym wyłupek, siedzenia jak w żelazkach, OTK-2 i ogólnie bardzo dobrze wygląda i się zapowiada.
Dalej w Batorym, co do rozruchu to byłem ciekawy też tego, nawet chciałem, wjechać na warsztat, żeby mi szczęki podkręcili to by był czas na obserwacje :mruga: ale niestety... ale ze zdjęć wnętrza dostrzegłem klapę na środku wozu, ale być może to jakaś rewizyjna do elektroniki, na pulpicie szukałem kontrolki filtru też nie znalazłem... chyba to jest remont na zwykłym rozruchu...
Jednak zdjęcia się znalazły http://tram-silesia.pl/pub/zmodernizowa ... 0tramwaje/ (kilka pierwszych)
Widać, że się postarali. Pulpit wygląda bardzo ładnie i ma już zabudowany autokomputer (przemalowany na czarno ). Dziwi tylko to, że zmieniono kolorystykę wnętrza. Jest ono błękitno-żółte, co nawet ładnie komponuje się z siedzeniami
Dostał pantograf połówkowy oraz przetwornicę statyczną (choć tego nie widać to jest to raczej pewne), ale niestety nie zainstalowano wyświetlaczy
Widać, że się postarali. Pulpit wygląda bardzo ładnie i ma już zabudowany autokomputer (przemalowany na czarno ). Dziwi tylko to, że zmieniono kolorystykę wnętrza. Jest ono błękitno-żółte, co nawet ładnie komponuje się z siedzeniami
Dostał pantograf połówkowy oraz przetwornicę statyczną (choć tego nie widać to jest to raczej pewne), ale niestety nie zainstalowano wyświetlaczy
Remont całkiem całkiem!
Spodobało mi się wbudowane w sufit oświetlenie wnętrza, które również jest zastosowane w Moderusach. Cieszy mnie też, że zaczęto zwracać uwagę na kolorystykę wnętrza - niby taki skromny detal, ale cieszy oko. Kolejna nowość to nowe lusterka - również bardzo ładne.
Ale czy ktoś wie przypadkiem, czy #791 przed remontem również miał małe okienka uchylne w suficie?
P.S
Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791.
Spodobało mi się wbudowane w sufit oświetlenie wnętrza, które również jest zastosowane w Moderusach. Cieszy mnie też, że zaczęto zwracać uwagę na kolorystykę wnętrza - niby taki skromny detal, ale cieszy oko. Kolejna nowość to nowe lusterka - również bardzo ładne.
Ale czy ktoś wie przypadkiem, czy #791 przed remontem również miał małe okienka uchylne w suficie?
P.S
Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791.
Ale to nie jest oryginalny #750, tylko ex.#331.rzelfix pisze:Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791.
- shinkadamo
- Posty: 112
- Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Chyba niezbyt dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź. Mógłbyś troszkę rozwinąć?Boguś pisze:Ale to nie jest oryginalny #750, tylko ex.#331.rzelfix pisze: Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2008, 00:51 przez rzelfix, łącznie zmieniany 2 razy.
Nic nie wiedziałem wcześniej o takiej podmianie. Dzięki za informacje.ff pisze:Wagon 750 jako doczepa do 749 fizycznie już nie istnieje. To co widać na zdjęciu to 750'' (ex 331).
Powracam do tematu #791. Dzisiaj wagon debiutuje na poc. 193. Z ciekawostek jakie w nim dostrzegłem można wymienić m.in. nowy typ tylnego gniazda ukrotnionej jazdy. Następnie przy trzecim zewnętrznym przycisku IOD znajduje się klapka, którą posiadły również "moderusy" (ktoś wie na co to?). Wagon ma oczywiście przetwornicę statyczną, OTK-2. Nowy system otwierania/zamykania drzwi zapobiegający przytrzaśnięciu pasażera i dość długi sygnał ostrzegający przed zamykaniem drzwi (słychać trzy pojedyncze sekundowe sygnały).
Pozostaje życzyć tylko więcej takich remontów.
Czyli remont podobny do tych wykonanych w Poznaniu tylko, że nie zmieniono ścian czołowych oraz została stara konstrukcja. A w Moderusach, jak się dzisiaj dowiedziałem, nawet belka grzbietowa jest nowa, więc nie wożą one chyba żadnych starych części.rzelfix pisze:Powracam do tematu #791. Dzisiaj wagon debiutuje na poc. 193. Z ciekawostek jakie w nim dostrzegłem można wymienić m.in. nowy typ tylnego gniazda ukrotnionej jazdy. Następnie przy trzecim zewnętrznym przycisku IOD znajduje się klapka, którą posiadły również "moderusy" (ktoś wie na co to?). Wagon ma oczywiście przetwornicę statyczną, OTK-2. Nowy system otwierania/zamykania drzwi zapobiegający przytrzaśnięciu pasażera i dość długi sygnał ostrzegający przed zamykaniem drzwi (słychać trzy pojedyncze sekundowe sygnały).
Pozostaje życzyć tylko więcej takich remontów.
Tak klapka przy trzecich drzwiach w Moderusach oraz w Łódzkich pomiędzy drugimi a trzecimi drzwiami zasłania pokrętło (lub coś podobnego) do awaryjnego otwierania drzwi od zewnątrz. W moderusach można tak otworzyć trzecie drzwi, a w chopperkach drugie. Gdy są one otwarte oczywiście nie da się ruszyć wagonem.
Masz jakieś fotki, bo ciekawi mnie jakie ma nowe gniazda?
Jeżeli jutro z rana wagon pojawi się na 19stce, postaram się go złapać z aparatem. A jeśli chodzi o typ gniazda to chyba będzie podobny, jaki istnieje w "żelazkach". Jest schowany za klapką rodem z dawnych 105N (coś na wzór drzwiczek z tyłu #577). Zapomniałem jeszcze o grzybku na dachu. Czyżby wagon miał jeździć w składzie?
Może w końcu zabiorą się za #764rzelfix pisze:Jeżeli jutro z rana wagon pojawi się na 19stce, postaram się go złapać z aparatem. A jeśli chodzi o typ gniazda to chyba będzie podobny, jaki istnieje w "żelazkach". Jest schowany za klapką rodem z dawnych 105N (coś na wzór drzwiczek z tyłu #577). Zapomniałem jeszcze o grzybku na dachu. Czyżby wagon miał jeździć w składzie?
Na stronie http://tram-silesia.pl/pub/zmodernizowane/ pojawiło się kilka zdjęć wagonu #791 z prezentacji w ZUR-ze. Pliki są oznaczone jako "picture2xx.jpg".
Przy okazji zauważyłem jeszcze, że wagon posiada łamane sprzęgi.
Przy okazji zauważyłem jeszcze, że wagon posiada łamane sprzęgi.
791 to zdecydowanie 105Na, tu nie ma żadnej wątpliwości.rzelfix pisze:Zerkałem na tabliczkę, ale za nic nie potrafię sobie przypomnieć oznaczenia. Oczywiście również się zgodzę, że oznaczenie powinno pozostać jako 105Na.
Mam natomiast prośbę, czy ktoś może napisać w jednym miejscu, jakie oznaczenia widnieją na tabliczkach moderusów i żelazek? A także w starych chorzowsko-będzińskich modernizacjach.
Artykuł nt. #739 i #790 znalazł się na stronie WPK. Oto jego fragment.
Całość na stronie http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=750Dwa wagony 105NT od 1989 roku były bowiem w posiadaniu zajezdni Będzin. Jakoś jeździły, choć z biegiem czasu coraz rzadziej (i najczęściej maksymalnie jeden na raz). Powodem było trudne serwisowanie eksperymentalnej aparatury tyrystorowej zaprojektowanej przez Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Wagon 790 od 2003 roku stał odstawiony. Tymczasem w lipcu 2004 roku wagon 739 (zmodernizowany w 2000 roku) uległ poważnej awarii (uszkodzenie czopa skrętu) co skutkowało jego kasacją. Aby nie zmarnowała się cenna aparatura tyrystorowa (jednak nowsza niż ta stosowana w 105NT, bo identyczna z tą instalowaną fabrycznie w wagonach 105N2k) zdecydowano o przeniesieniu jej do wagonu 790. Miało to kilka zalet: aparatura dalej mogła być używana, a wagon 790 mógł wreszcie wyjechać. Nie było bowiem możliwości wymiany jego układu elektrycznego na tradycyjny ze 105Na z uwagi na brak możliwości zainstalowania rozrusznika (inna konstrukcja belki grzbietowej). Operację rozpoczęto w lipcu 2004 roku (pierwotnie prace prowadzono w Będzinie). Nie szły jednak zbyt owocnie i w 2006 roku wagon przyprowadzono do Chorzowa Batorego, gdzie dokończono przekładkę. Przełożono dokładnie wszystko - aparaturę (w tym szafy sterownicze), pulpit i wyposażenie wnętrza (w tym siedzenia pasażerskie). Ponadto otrzymał wyświetlacze (z jednego z kasowanych wagonów). Z końcem roku prace ukończono i w styczniu 2007 roku wagon wyjechał na linię - kursuje na stałe na linii 24.
Pozdrawiam R1 :santa:
Kolejny wyłupek to zapowiadany od dłuższego czasu przez as_chorzów wagon #673.
FOTO
FOTO
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Co ciekawe #673 ma zrobioną szafkę z tyłu. Po remoncie w MZNT Kraków w 1992r. jej nie miał. :mruga:
#674 przypuszczalnie będzie podobnie wyglądał jeśli chodzi o zakres remontu.
Szkoda, że przetwornica wirowa, ale już zabrakło statycznych z tej dostawy. Może któryś wagon dostanie taką w spadku po #767.
#674 przypuszczalnie będzie podobnie wyglądał jeśli chodzi o zakres remontu.
Szkoda, że przetwornica wirowa, ale już zabrakło statycznych z tej dostawy. Może któryś wagon dostanie taką w spadku po #767.
*SDIP (U.N.O.)
A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
edit: usunąłem słowo "remont kapitalny" które nie wiązało się z prawdą. Sprostowanie jest w tym samym temacie.
(pola wykropkowane uzupełnić )Tramwaje Śląskie
Remont wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
edit: usunąłem słowo "remont kapitalny" które nie wiązało się z prawdą. Sprostowanie jest w tym samym temacie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
RK w 3 miesiące:?: :O Wydaję mi się to trochę dziwne, bo podczas RK powinni chyba wymienić też np. szyby...luki pisze:A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:(pola wykropkowane uzupełnić )Tramwaje Śląskie
Remont kapitalny wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
Teraz nie mam do końca pewności że pisało tam o remoncie kapitalnym , bo jak pisałem krótko to widziałem. Po za tym ta al'a tabliczka prawdy mówić nie musi.Peter pisze:Ja nim jeszcze nie jechałem, ale wnętrze widziałem z innego wagonu.
Czyli uznane to jest za RK. To w złym dziale piszemy w takim razie.
Przyznam że wnętrze wagonu wygląda na odremontowane, przede wszystkim podłoga, instalacja tych lampek, siedzenia tapicerowane, stan stopni wejściowych oraz okolicy drzwi wskazywały by na większy zakres remontu. Na pewno byle odświeżenie to nie było.
Przykładem prawdziwego RK bez zwątpienia jest #791, nie wiem jak klasyfikują się wagony takie jak #419, #420, #492, #673, #776.
Dla własnego spokoju będę musiał sie temu jeszcze przyjrzeć
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Identycznie ma się to do #492. Miło, że nasz tabor jest tak ujednolicany.luki pisze:A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:
Cytat:
Tramwaje Śląskie
Remont kapitalny wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673
(pola wykropkowane uzupełnić )
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
Co do tabliczki zdawało mi się, że tam również była zalaminowana, ale nie zwróciłem na to większej uwagi, ze względu na tłok w tramwaju. W #492 są także małe uchylne wloty dachowe - wydawało mi się , że miał duże...
Co to wagonu #673 piszę sprostowanie. Napis obecnie głosi i zapewne cały czas głosił:
Za wynikłe nieporozumienia przepraszam.
Widać miałem tego dnia jakieś omamy albo się zapędziłem pisząc wiadomość.Tramwaje Śląskie S.A.
Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie
Dalszy tekst odnoście typu i datowania bez zmian
Za wynikłe nieporozumienia przepraszam.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości