Remont stodwójki na cele zabytkowe
Remont stodwójki na cele zabytkowe
1. Czy orientuje się ktoś, która z pozostałych "stodwójek" jest w najlepszym stanie technicznym?
2. Jakie części zamienne znajdują się w pozostałych stodwójkach, żeby oszczędzić na zakupie, odtworzeniu lub regeneracji części?
3. Jakie są orientacyjne koszta doprowadzenia "stodwójki" do idealnego stanu? Czy 100 000 zł to wystarczająca kwota?
2. Jakie części zamienne znajdują się w pozostałych stodwójkach, żeby oszczędzić na zakupie, odtworzeniu lub regeneracji części?
3. Jakie są orientacyjne koszta doprowadzenia "stodwójki" do idealnego stanu? Czy 100 000 zł to wystarczająca kwota?
Jest może jakiś plan na remont stodwójki? Wiem, że sprawny jest chyba tylko #137R, ale jeżeli nikt się za niego nie zabierze to i ten się nie długo rozleci. Nie chce nic mówić, lecz moim zdaniem z zabytkowej stodwójki chyba nic nie będzie . Jednak jak już jakąś wyremontują to dopiero za kilka lat i raczej zostanie ona zakupiona z jakiegoś innego miasta.
Nie przesadzaj. Wóz jest cały czas na chodzie. Trochę przegub mu szwankuje.patryk644 pisze: Wiem, że sprawny jest chyba tylko #137R, ale jeżeli nikt się za niego nie zabierze to i ten się nie długo rozleci.
Niby z którego miasta? TŚ nie planują zakupu żadnego wagonu 102N/Na.patryk644 pisze: Jednak jak już jakąś wyremontują to dopiero za kilka lat i raczej zostanie ona zakupiona z jakiegoś innego miasta.
Przestań opowiadać bzdury, skąd wiesz że za parę lat wyremontują? To Tramwaje Śląskie ustalają nie ty.patryk644 pisze:Jest może jakiś plan na remont stodwójki? Wiem, że sprawny jest chyba tylko #137R, ale jeżeli nikt się za niego nie zabierze to i ten się nie długo rozleci. Nie chce nic mówić, lecz moim zdaniem z zabytkowej stodwójki chyba nic nie będzie . Jednak jak już jakąś wyremontują to dopiero za kilka lat i raczej zostanie ona zakupiona z jakiegoś innego miasta.
Jadąc dzis samochodem koło zuru zauważyłem że w stodówjce #169 ktoś powybijał szyby za przegubem od strony płota. Oby za chwilę nie okazało się że doszło do podpalenia bo jak już szyb nie ma to teraz nie jest problemem. Szkoda że to wszystko tam stoi i gnije szanse na na to że coś zostanie zabytkiem z tego co tam stoi są nikłe. Czas robi swoje niestety przykro na to patrzeć.
A tymczasem Kraków ma, a Wrocław niedługo będzie miał swoje świeżo odnowione stodwójki...
http://phototrans.pl/14,918549,0.html
Jak się nie mylę to 137R ma być docelowo wagonem historycznym. Przecież wiecznie jako roboczy jeździć nie bedzie. Chyba że go też postawią pod płotem w Batorym, ale to była by już chyba przesada. Szkoda mi tylko całej reszty 102N/Na, bo jakby znalazły się pieniadze, a przede wszystkim chęci to dzisiaj mogloby nawet 5 takich wagonów jeździć, a teraz to nawet nie wadomo czy chociaż jeden będzie...
PS Wiadomo może czy są jakieś, chociaż niewielkie szanse na remont #8, czy jego los jest już raczej przesądzony?
PS Wiadomo może czy są jakieś, chociaż niewielkie szanse na remont #8, czy jego los jest już raczej przesądzony?
Byłoby miło, gdyby #137R dostał dolne szybki w drzwiach. A kanciok na najnowszym zdjęciu, jakie mam (14 marca) wygląda ... tak.
Dla porównania:
Dla porównania:
Gdyby coś się z nim miało podziać, to najpierw trzeba by wziąć z tamtąd #313 i #61R (swoją drogą jakby go odmalować, to bardzo ładny pomnik by z niego był) , a następnie odpiłować od szyn, bo chyba już do nich przyrósł.Chudy1210 pisze:Tak na chwilę obecną wygląda kanciok #8, za płot nie chcieli wpuścić, rozporządzenie prezesa TŚ.
Obrazek
A tak wygląda #138RIgorMike pisze:Byłoby miło, gdyby #137R dostał dolne szybki w drzwiach. A kanciok na najnowszym zdjęciu, jakie mam (14 marca) wygląda ... tak.
Dla porównania:Gdyby coś się z nim miało podziać, to najpierw trzeba by wziąć z tamtąd #313 i #61R (swoją drogą jakby go odmalować, to bardzo ładny pomnik by z niego był) , a następnie odpiłować od szyn, bo chyba już do nich przyrósł.Chudy1210 pisze:Tak na chwilę obecną wygląda kanciok #8, za płot nie chcieli wpuścić, rozporządzenie prezesa TŚ.
Obrazek
W takim oto stanie znajdują się nasze wagony pseudohistoryczne:
-102N #8 (#150) (zdj. 1-3) jak widać, farby jest mniej, niż więcej, a najbardziej błyszcząca jego część to srebrne grafitti.
-102Na #169 (zdj. 4-6) podobnie do #8, ale bardziej wyblakły, nie ma pantografu, ma lusterka powykręcane poza granice możliwości i niewyobrażalny bajzel w środku (no i jeszcze te wspaniałe barwy maskujące z drugiej strony...). Na zdj. 6 zbliżenie na wybite okno.
-102Na #138R (#165) (zdj. 7-8 (14 marca)) podobnie do #8, brak lusterek, podobno pęknięty na pół, dach załatany na wzór Polskich Dróg, pantograf wygląda nawet dobrze.
-102Na #7 (#234) (zdj. 9 (14 marca)) mimo wyblakłości i pantografu a'la #165 na imprezie pożegnalnej wygląda na pierwszy rzut oka najlepiej z nich wszystkich. No i ma wszystkie szyby w drzwiach niezamalowane.
-N3 #115R (#990) (zdj. 10) pozwólcie że przemilczę jego opłakany stan...
-4N1 #8R (#1198) (zdj. 11) od momentu gdy ostatnio go widziałem stracił ciągłość szyby prawego skrzydła drzwi.
-13NS #61R (#305) (zdj. 12-13) nie ma lusterka, pantografu, części przesuwnych pierwszego okna i przedniego reflektora.
-105N(a?) #313 (zdj. 14-16) brak wycieraczki, świateł, kabla WN na dachu, pantograf wygląda dobrze. A w środku wielki syf i brak paru siedzeń.
-102Na #137R (#183) (zdj. 17-18 (23 września))
Uprzejmie proszę osoby poinformowane o uzupełnianie powyższych informacji (np. o wagonach stojących za #7)
Pozdrawiam przy okazji panów, którzy zmieścili się w kadrze
-102N #8 (#150) (zdj. 1-3) jak widać, farby jest mniej, niż więcej, a najbardziej błyszcząca jego część to srebrne grafitti.
-102Na #169 (zdj. 4-6) podobnie do #8, ale bardziej wyblakły, nie ma pantografu, ma lusterka powykręcane poza granice możliwości i niewyobrażalny bajzel w środku (no i jeszcze te wspaniałe barwy maskujące z drugiej strony...). Na zdj. 6 zbliżenie na wybite okno.
-102Na #138R (#165) (zdj. 7-8 (14 marca)) podobnie do #8, brak lusterek, podobno pęknięty na pół, dach załatany na wzór Polskich Dróg, pantograf wygląda nawet dobrze.
-102Na #7 (#234) (zdj. 9 (14 marca)) mimo wyblakłości i pantografu a'la #165 na imprezie pożegnalnej wygląda na pierwszy rzut oka najlepiej z nich wszystkich. No i ma wszystkie szyby w drzwiach niezamalowane.
-N3 #115R (#990) (zdj. 10) pozwólcie że przemilczę jego opłakany stan...
-4N1 #8R (#1198) (zdj. 11) od momentu gdy ostatnio go widziałem stracił ciągłość szyby prawego skrzydła drzwi.
-13NS #61R (#305) (zdj. 12-13) nie ma lusterka, pantografu, części przesuwnych pierwszego okna i przedniego reflektora.
-105N(a?) #313 (zdj. 14-16) brak wycieraczki, świateł, kabla WN na dachu, pantograf wygląda dobrze. A w środku wielki syf i brak paru siedzeń.
-102Na #137R (#183) (zdj. 17-18 (23 września))
Uprzejmie proszę osoby poinformowane o uzupełnianie powyższych informacji (np. o wagonach stojących za #7)
Pozdrawiam przy okazji panów, którzy zmieścili się w kadrze
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2018, 19:42 przez IgorMike, łącznie zmieniany 2 razy.
Wnętrze 105Na #313 dla przypomnienia sfotografowałem w 2015 roku. Pewnie zmieniło się tylko na gorsze od tego czasu. :mruga: Link
Wszystko jak widzę dalej stoi i gnije, tylko od czasu do czasu zmienia miejsce...
Wszystko jak widzę dalej stoi i gnije, tylko od czasu do czasu zmienia miejsce...
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2018, 19:38 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Przyszłości tych prezentowanych stodwójek nie widzę zbyt różowo. Dobrze, że chociaż robocza #137R jest na chodzie.
Początkowo również wagon #205 miał być wyremontowany, ale skończyło się kasacją. Ta stodwójka pamiętam była w dobrym stanie wizualnym i po RK w 1998 roku Foto
Początkowo również wagon #205 miał być wyremontowany, ale skończyło się kasacją. Ta stodwójka pamiętam była w dobrym stanie wizualnym i po RK w 1998 roku Foto
*SDIP (U.N.O.)
Oj nie. Straszy w środku. Chciałbym podkreślić, że do wnętrza odstawionych wagonów NIE WCHODZIŁEM, choć niektóre zdjęcia mogą sprawiać takie wrażenie.patryk644 pisze:Jestem ciekaw, jak długo te wagony będą tam stały, bo teraz to tam straszy .
zdj. 19, 20 - #8R
zdj. 23, 24 - #115R
zdj. 25, 26 - #313
zdj. 27 - #61R
zdj. 28 - 31 - #8
zdj. 32 - 24 - #169
Ciekawostka: w lorce 88R (?) zasiały się roślinki
[ Dodano: 2018-09-10, 21:41 ]
Ej słuchajcie, a gdyby tak zrzucić się na to i go doprowadzić do porządku? Ma nawet cały pulpit i oba skrzydła przednich drzwi.
https://sprzedajemy.pl/sprzedam-stary-t ... nr54960659
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Nie wiem w jakim temacie to umieścić, czynię to tu gdyż była tu wzmianka o wagonie #313.
Mianowicie: W wagonie #313 aktualnie wybite są 2 okna pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami.
Natomiast w wagonie #169 wybite jest przesuwne okno od strony drogi, lecz niestety nie pamiętam które to dokładnie było.
Mianowicie: W wagonie #313 aktualnie wybite są 2 okna pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami.
Natomiast w wagonie #169 wybite jest przesuwne okno od strony drogi, lecz niestety nie pamiętam które to dokładnie było.
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Zarówno o jednym, jak i o drugim gdzieś już było O #313 w "Stan stopiątek", a o #169 tu gdzieś u górySzymek. pisze: ↑08 kwie 2019, 22:21Nie wiem w jakim temacie to umieścić, czynię to tu gdyż była tu wzmianka o wagonie #313.
Mianowicie: W wagonie #313 aktualnie wybite są 2 okna pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami.
Natomiast w wagonie #169 wybite jest przesuwne okno od strony drogi, lecz niestety nie pamiętam które to dokładnie było.
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Aktualizacja: w członie B #169 wybita cała jedna duża szyba od strony płotu, tak samo szyba w drzwiach i kabinie z #61R.
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
To jest tragedia co się z tymi wagonami wyprawia .
Jak dalej będą tak stać pod płotem ,to w końcu
ktos je podpali...
TŚ powinno te wagony przenieść w głąb zajezdni ,
albo wokół nich zamontować kamery.
Ale zapewne te wagony skończą na złomowisku...
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Jestem ciekaw jak wygląda sprawa z ramą w #169.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Cześć wszystkim
Jestem nowa na forum więc jeśli pisze w złym miejscu proszę poprawcie mnie.
Obecnie firma w której pracuje podjęła się pracy przy renowacji tramwaju Konstal 102N.
Mamy problem z częściami zamiennymi a zależy nam na tym aby przy renowacji wykorzystać jak najwięcej oryginalnych części.
Czy ktoś z użytkowników forum wie może gdzie możemy kupić zabytkowe części do 102N? Wiem że wiele N trafiło na złomowisko ale może wiecie gdzieś jeszcze ostały się jakieś. Jesteśmy zainteresowanie nawet tymi które już zezłomowano.
Jeżeli udało by się nam znaleźć jakieś 102N w stanie nadającym się do remontu bardzo chętnie przywrócilibyśmy ją do świetności.
Bardzo proszę pomóżcie
Jestem nowa na forum więc jeśli pisze w złym miejscu proszę poprawcie mnie.
Obecnie firma w której pracuje podjęła się pracy przy renowacji tramwaju Konstal 102N.
Mamy problem z częściami zamiennymi a zależy nam na tym aby przy renowacji wykorzystać jak najwięcej oryginalnych części.
Czy ktoś z użytkowników forum wie może gdzie możemy kupić zabytkowe części do 102N? Wiem że wiele N trafiło na złomowisko ale może wiecie gdzieś jeszcze ostały się jakieś. Jesteśmy zainteresowanie nawet tymi które już zezłomowano.
Jeżeli udało by się nam znaleźć jakieś 102N w stanie nadającym się do remontu bardzo chętnie przywrócilibyśmy ją do świetności.
Bardzo proszę pomóżcie
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Na olx znalazłem kiedyś ogłoszenie o tramwaju 102n, tylko nie pamiętam gdzie ( woz służył w poznaniu)polmat pisze: ↑31 maja 2019, 11:06Cześć wszystkim
Jestem nowa na forum więc jeśli pisze w złym miejscu proszę poprawcie mnie.
Obecnie firma w której pracuje podjęła się pracy przy renowacji tramwaju Konstal 102N.
Mamy problem z częściami zamiennymi a zależy nam na tym aby przy renowacji wykorzystać jak najwięcej oryginalnych części.
Czy ktoś z użytkowników forum wie może gdzie możemy kupić zabytkowe części do 102N? Wiem że wiele N trafiło na złomowisko ale może wiecie gdzieś jeszcze ostały się jakieś. Jesteśmy zainteresowanie nawet tymi które już zezłomowano.
Jeżeli udało by się nam znaleźć jakieś 102N w stanie nadającym się do remontu bardzo chętnie przywrócilibyśmy ją do świetności.
Bardzo proszę pomóżcie
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
O renowację wagonu typu 102N od lat zabiega Klub Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie Batorym. Najlepiej skontaktować się z przedstawicielem Klubu. Kontakt można znaleźć na stronie: http://kmtm.org.pl (na stronie głównej są dane kontaktowe).polmat pisze: ↑31 maja 2019, 11:06Cześć wszystkim
Jestem nowa na forum więc jeśli pisze w złym miejscu proszę poprawcie mnie.
Obecnie firma w której pracuje podjęła się pracy przy renowacji tramwaju Konstal 102N.
Mamy problem z częściami zamiennymi a zależy nam na tym aby przy renowacji wykorzystać jak najwięcej oryginalnych części.
Czy ktoś z użytkowników forum wie może gdzie możemy kupić zabytkowe części do 102N? Wiem że wiele N trafiło na złomowisko ale może wiecie gdzieś jeszcze ostały się jakieś. Jesteśmy zainteresowanie nawet tymi które już zezłomowano.
Jeżeli udało by się nam znaleźć jakieś 102N w stanie nadającym się do remontu bardzo chętnie przywrócilibyśmy ją do świetności.
Bardzo proszę pomóżcie
Można też skontaktować się z Tramwajami Śląskimi, które są właścicielem wagonu 102N przeznaczonego na wóz historyczny. Mają też odstawione wagony typu N i 102Na, które również mogą zostać odbudowane, gdy znajdą się na to środki.
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Bardzo dziękuje za pomoc. Na pewno będę się z nimi kontaktować
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Ktoś się orientuje jak wygląda sprawa z remontem #8/150?
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
I sobie poczeka. Poza miejscem postoju nie zmieniło się nic.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2019, 20:10 przez IgorMike, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
W tym wypadku miejsce postoju to już wiele
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Chudy1210 tak w ogóle to Zdjęcie Twoje? Jak nie to podaj autora i źródło
Re: Remont stodwójki na cele zabytkowe
Przejeżdżałem dzisiaj koło zajezdni na Batorym i wydawało mi się, że Aleja Złomu jest krótsza. Nie zniknął tam ostatnimi czasy jakiś wagon?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości