Zmiany od 2016.12.12

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#51 Post autor: DW » 10 gru 2016, 09:09

trajtek pisze:Ale może ktoś wie, co oni mają z tym taktem w soboty? Obecnie jest chyba 8/12, teraz po zmianach ma być 13/17, co to ma na celu bo chyba nie bardzo umiem dostrzec w tym jakiś sens? Nie można tego zrobić normalnie co 10 czy 15 minut?
Od 12.12 "czwórka" będzie miała 1 minutę postoju na Zaborzu. Gdyby miała kursować dokładnie na przemian z T1, to na Zaborzu musiałaby mieć 27 minut postoju. Wtedy potrzebny byłby dodatkowy pociąg do uruchomienia.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#52 Post autor: adam86 » 10 gru 2016, 09:51

I tak się właśnie kończy majstrowanie przy rozkładach.
KZKGOP 1779

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#53 Post autor: trajtek » 10 gru 2016, 12:23

adam86 pisze:I tak się właśnie kończy majstrowanie przy rozkładach.
Przecież obecnie w soboty również jest nieregularny takt, więc to się akurat nie zmienia ;) Tylko, że teraz ma to jakieś uzasadnienie.

Awatar użytkownika
Lagu
Posty: 7107
Rejestracja: 19 sie 2016, 14:43
Lokalizacja: Świętochłowice/Katowice

#54 Post autor: Lagu » 10 gru 2016, 13:22

Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian. Zauważcie, ze kzk gop zawsze przy wprowadzaniu zmian używa "wprowadzenie stałej trasy" w przypadku zmian stałych, A "wprowadzenie nowej trasy" tylko na jakiś czas.

Chociaż przyznam, że koncepcja t1 i t11 przypomina teraz t11 z przed kilkunastu lat kiedy jeździły 102n. Tylko zamiast 102n są E1

Trampesar6
Posty: 5877
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#55 Post autor: Trampesar6 » 10 gru 2016, 13:31

Lagu pisze:Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian.
Wg mnie nie.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Damien
Posty: 3301
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#56 Post autor: Damien » 10 gru 2016, 13:33

Lagu pisze:Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian. Zauważcie, ze kzk gop zawsze przy wprowadzaniu zmian używa "wprowadzenie stałej trasy" w przypadku zmian stałych, A "wprowadzenie nowej trasy" tylko na jakiś czas.

Chociaż przyznam, że koncepcja t1 i t11 przypomina teraz t11 z przed kilkunastu lat kiedy jeździły 102n. Tylko zamiast 102n są E1
Czytając to nie wydaje mi się, że to jest rozwiązanie na jakiś czas.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#57 Post autor: elot360 » 10 gru 2016, 13:37

Lagu pisze:Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian.
Prace w Katowicach przy Wesołym Miasteczku. Z tego powodu zwiększmy liczbę linii w tym rejonie. No ma to sens, ma to sens...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#58 Post autor: rifi » 10 gru 2016, 14:34

elot360 pisze:
Lagu pisze:Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian.
Prace w Katowicach przy Wesołym Miasteczku. Z tego powodu zwiększmy liczbę linii w tym rejonie. No ma to sens, ma to sens...
Co ty piszesz? Jakie zwiększenie? Że jedynkę dodali to nic nie znaczy bo opcieli częstotliwość 11 więc w kursach wychodzi cały czas ta sama ilość kursów na godzinę.

Awatar użytkownika
Lagu
Posty: 7107
Rejestracja: 19 sie 2016, 14:43
Lokalizacja: Świętochłowice/Katowice

#59 Post autor: Lagu » 10 gru 2016, 14:45

rifi pisze:
elot360 pisze:
Lagu pisze:Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian.
Prace w Katowicach przy Wesołym Miasteczku. Z tego powodu zwiększmy liczbę linii w tym rejonie. No ma to sens, ma to sens...
Co ty piszesz? Jakie zwiększenie? Że jedynkę dodali to nic nie znaczy bo opcieli częstotliwość 11 więc w kursach wychodzi cały czas ta sama ilość kursów na godzinę.
Jakby tego było mało, 11 odpada nocny kurs, więc jest więcej czasu na pracę przy torach w nocy dla budowniczych. 1 zaś ma skrocone kursy do stadionu. 19 też nie ma kursów nocnych więc zostaje 6, Która pewnie będzie miała komunikację zastępczą.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#60 Post autor: Penny » 10 gru 2016, 15:06

Linia 1 ma jeszcze kurs nocny na ~2:30 do Katowic.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#61 Post autor: 37 » 10 gru 2016, 16:10

Damien pisze: nie wydaje mi się, że to jest rozwiązanie na jakiś czas.
Myślę, że kilka miesięcy i wrócimy do starego układu. Taka zmiana będzie miała jakąkolwiek rację bytu po modernizacji odcinka Metalowców - Chebzie

14 też miała wprowadzoną "nową stałą trasę" do pl. Wolności, po czym znowu wróciła na Brynów :)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#62 Post autor: hanys76 » 10 gru 2016, 21:21

Lagu pisze:Jakby tego było mało, 11 odpada nocny kurs, więc jest więcej czasu na pracę przy torach w nocy dla budowniczych. 1 zaś ma skrocone kursy do stadionu. 19 też nie ma kursów nocnych więc zostaje 6, Która pewnie będzie miała komunikację zastępczą.
Już to widzę jak w nocy będą remont robic tam mieszkają ludzie i mieli by słuszne pretensje. Będą dłubać dopóki będzie jasno na dworze, a potem fajrant zazwyczaj tak jest. Pracownicy też muszą odpocząc a nocki będą jezdzic normalnie bo ma to byc robione pod ruchem. Jedynie w wekeendy może byc tak że ruch będzie zawieszany okresowo.

Awatar użytkownika
Lagu
Posty: 7107
Rejestracja: 19 sie 2016, 14:43
Lokalizacja: Świętochłowice/Katowice

#63 Post autor: Lagu » 11 gru 2016, 09:49

37 pisze: 14 też miała wprowadzoną "nową stałą trasę" do pl. Wolności, po czym znowu wróciła na Brynów :)
Tam nikt nic nie napisał
"Wprowadzenie nowej stałej trasy" , tylko "wprowadzenie nowej trasy", co już sugeruje, że nie jest to rozwiązanie na stałe.

Damien
Posty: 3301
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#64 Post autor: Damien » 11 gru 2016, 10:00

Lagu pisze:
37 pisze: 14 też miała wprowadzoną "nową stałą trasę" do pl. Wolności, po czym znowu wróciła na Brynów :)
Tam nikt nic nie napisał
"Wprowadzenie nowej stałej trasy" , tylko "wprowadzenie nowej trasy", co już sugeruje, że nie jest to rozwiązanie na stałe.
Ja myślę, że nie ma co stwierdzać, czy ta trasa będzie na stałe na podstawie braku słowa "stałej". Równie dobrze można powiedzieć, że nie napisali "nowej tymczasowej trasy". Pożyjemy zobaczymy. :-)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#65 Post autor: trajtek » 11 gru 2016, 10:51

Lagu pisze:
37 pisze: 14 też miała wprowadzoną "nową stałą trasę" do pl. Wolności, po czym znowu wróciła na Brynów :)
Tam nikt nic nie napisał
"Wprowadzenie nowej stałej trasy" , tylko "wprowadzenie nowej trasy", co już sugeruje, że nie jest to rozwiązanie na stałe.
Przecież oni nie znają swoich przystanków i czasem wrzucają różne dziwne rzeczy, a co dopiero dawać wiarę tym dopiskom, stała czy nie..

Nadal w sumie nie rozumiem dlaczego tak nieprzychylnie większość podchodzi do tej zmiany, bo nadal nie dostrzegam wad tego rozwiązania może poza jedną- zmniejszenie częstotliwości między pętlami na Chebziu i Zaborzu i gdyby 11 poszła do wywalenia i 1 jezdzila co 15 minut, to by było jeszcze lepiej.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#66 Post autor: grillmaster » 11 gru 2016, 11:03

trajtek pisze:Nadal w sumie nie rozumiem dlaczego tak nieprzychylnie większość podchodzi do tej zmiany, bo nadal nie dostrzegam wad tego rozwiązania może poza jedną- zmniejszenie częstotliwości między pętlami na Chebziu i Zaborzu i gdyby 11 poszła do wywalenia i 1 jezdzila co 15 minut, to by było jeszcze lepiej.
A jak przyjedzie opóźniona 1 od Zabrza to pojedzie od Chebzia z następną 11?

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#67 Post autor: trajtek » 11 gru 2016, 12:27

grillmaster pisze:A jak przyjedzie opóźniona 1 od Zabrza to pojedzie od Chebzia z następną 11?
No czyli wychodzi na to, że Gliwice zrobiły dobry ruch likwidując tramwaje na terenie swojego miasta, bo skoro są obawy co do tego, że coś nie przyjedzie, coś się spóźni i będzie jechało razem to nie jest to transport solidny i godny zaufania, w oparciu o który można budować siatkę połączeń.

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#68 Post autor: pitrekgaga » 11 gru 2016, 16:39

trajtek pisze:Wiadomo coś co z linią 4? Rozkładów na internecie nie ma, skoro dochodzić ma piąty pociąg, czyżby to miało znaczyć, że czwórka będzie jeździć co 15 minut, co da z jedynką mieszany takt 7,5/15 minut?
jak nie ma jak rozkład jest w necie? Wystarczy umieć poszukać xD rozklady
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

Trampesar6
Posty: 5877
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#69 Post autor: Trampesar6 » 11 gru 2016, 16:52

Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#70 Post autor: Iwo » 11 gru 2016, 18:11

adam86 pisze:I tak się właśnie kończy majstrowanie przy rozkładach.

Niech majstrują. Od stycznia nawet codziennie :P
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#71 Post autor: Penny » 11 gru 2016, 19:58

W rozkładzie linii 1 pomiędzy dniami roboczymi i wolnymi znalazłem jedynie różnicę w przelocie pomiędzy Chorzów Styczyńskiego i Chorzów Floriańska. Poza tym rozkłady są identyczne. Ciekawe, po co tak zamieszali akurat w tym przypadku, skoro w większości przypadków powinny być poprawione przeloty na dni wolne, żeby kurs tramwajem nie przypominał prędkością wycieczki koleją wąskotorową...
pitrekgaga pisze:
trajtek pisze:Wiadomo coś co z linią 4? Rozkładów na internecie nie ma, skoro dochodzić ma piąty pociąg, czyżby to miało znaczyć, że czwórka będzie jeździć co 15 minut, co da z jedynką mieszany takt 7,5/15 minut?
jak nie ma jak rozkład jest w necie? Wystarczy umieć poszukać xD rozklady
W chwili, gdy pisał ten post, nie było ani na KZK GOP, ani na WPK.
Iwo pisze:
adam86 pisze:I tak się właśnie kończy majstrowanie przy rozkładach.
Niech majstrują. Od stycznia nawet codziennie :P
Brzmi, jakbyś od stycznia nie prowadził już tramwajów ;-)

Trampesar6
Posty: 5877
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#72 Post autor: Trampesar6 » 11 gru 2016, 20:14

Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#73 Post autor: pitrekgaga » 11 gru 2016, 20:23

Penny pisze:W chwili, gdy pisał ten post, nie było ani na KZK GOP, ani na WPK.
Na pewno już tam wtedy był tylko na tej stronie co podałem, a nie oficjalnie na stronie dla pasażerów ;) A link do tej strony warto sobie zapisać bo można tam podejrzeć rozkłady zanim jeszcze zostaną oficjalnie opublikowane ;)
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#74 Post autor: Penny » 11 gru 2016, 20:58

Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.
pitrekgaga pisze:
Penny pisze:W chwili, gdy pisał ten post, nie było ani na KZK GOP, ani na WPK.
Na pewno już tam wtedy był tylko na tej stronie co podałem, a nie oficjalnie na stronie dla pasażerów ;) A link do tej strony warto sobie zapisać bo można tam podejrzeć rozkłady zanim jeszcze zostaną oficjalnie opublikowane ;)
Fakt, to dla przypomnienia http://rozklady.kzkgop.pl/dodatki/ :)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#75 Post autor: elot360 » 11 gru 2016, 21:15

Penny pisze:
Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.
Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#76 Post autor: aso » 11 gru 2016, 21:44

Penny pisze:
Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.
Jeżeli 1-ka będzie odjeżdżać ze stanowiska 11-tki, to ma do pokonania trochę zwrotnic. Czas jak najbardziej logiczny. 5 minut od Pawła do Dworcowej w 2 strony, bo w obydwie zwiedzamy pętlę.

Pimpek
Posty: 4217
Rejestracja: 23 kwie 2009, 01:50
Lokalizacja: Chorzów

#77 Post autor: Pimpek » 11 gru 2016, 23:01

elot360 pisze:
Penny pisze:
Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.
Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:
Ale jest między Pętlą i Pawłem. Przecież trzeba poczekać na opuszczenie jednotoru przez tramwaj jadący z Lipin.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#78 Post autor: elot360 » 11 gru 2016, 23:18

Pimpek pisze:
elot360 pisze:
Penny pisze:
Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.
Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:
Ale jest między Pętlą i Pawłem. Przecież trzeba poczekać na opuszczenie jednotoru przez tramwaj jadący z Lipin.
No między Pętlą a Pawłem. A nie między Pętlą a przystankiem Dworcowa...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#79 Post autor: Penny » 12 gru 2016, 00:18

elot360 pisze:
Pimpek pisze:
elot360 pisze:
Penny pisze:
Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.
Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:
Ale jest między Pętlą i Pawłem. Przecież trzeba poczekać na opuszczenie jednotoru przez tramwaj jadący z Lipin.
No między Pętlą a Pawłem. A nie między Pętlą a przystankiem Dworcowa...
Z Dworcowej do pętli na przystanek pod punkt regulatorski jedzie się jedną minutę, ale na stanowisko linii 11 jedzie się kolejną minutę. Więc są już łącznie dwie minuty. Jeszcze trzeba poczekać jeszcze minutę, aż będzie można kontynuować jazdę dalej w kier. Chorzowa. Dlaczego? Zerknij w rozkład i zobacz np. kurs linii 1 o 12:03 z Dworcowej w kier. Katowic oraz kursy linii 1 i 17 z Pawła w kier. Pętli. Dlatego odjazd jest "dopiero" o 12:06, a nie "już" o 12:05 ;-) i wychodzą łącznie trzy minuty.

Trzeba pamiętać, że godzina podana w rozkładzie to godzina odjazdu, a nie przyjazdu. Dlatego nie można różnicy w godzinach pomiędzy przystankami zawsze interpretować jako czas przejazdu pomiędzy nimi.

Reasumując:
- z Dworcowej do Pętli w kursach skróconych (czyli pod punkt regulatorski) pojedzie się jedną minutę (jak do tej pory)
- z Dworcowej do Pętli w kursach do Katowic (czyli na stanowisko linii 11) pojedzie się dwie minuty

Natomiast w przeciwnym kierunku, tj. z Pętli do Dworcowej to już nie wiem, czemu są trzy minuty. Domniemam, że jeżeli taka jedynka przywlecze się za linią 17, to jedynka musi czekać aż 17 wycofa na tor postojowy. Dlatego dwie minuty to byłoby zbyt mało.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#80 Post autor: DWD » 12 gru 2016, 09:04

elot360 pisze:
Penny pisze:
Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.
Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:
A pomyślałeś o czasie potrzebnym na objechanie pętli i ewentualne czekanie na mijanki z Lipin? Podana godzina jest godziną odjazdu z przystanku a nie przyjazdu na niego.

tom
Posty: 132
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:12
Lokalizacja: Katowice

#81 Post autor: tom » 17 gru 2016, 14:18

wczoraj ok 15:20 na przystanek Katowice Sokolska przyjechała "1" w stronę Ronda zapełniona chyba w 150 % na wagonie E1, pewnie wysypali się pracownicy z nowych biurowców na Dębie, bo chyba wszyscy nie przyjechali z Gliwic. Czy tak trudno na kursach szczytowych puścić na "1" składy albo helmuty? albo uruchomić w szczytowych godzinach tramwaj "O" na przemian z "23" na Plac Miarki, niestety brakuje skrętu Rynek - Zawodzie.
Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#82 Post autor: patryk644 » 17 gru 2016, 14:36

W E1 nie jest jeszcze tragicznie. Wczoraj po 10 rano na przystanek Chorzów Rynek przyjechała przepełniona solówka na linii nr 1. Wagon jechał w kierunku Katowic. Większość ludzi postanowiło czekać na tramwaj następny. Jestem zdania że na poc. 13 i 17 powinny być składy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#83 Post autor: DW » 17 gru 2016, 19:10

tom pisze:wczoraj ok 15:20 na przystanek Katowice Sokolska przyjechała "1" w stronę Ronda zapełniona chyba w 150 % na wagonie E1, pewnie wysypali się pracownicy z nowych biurowców na Dębie, bo chyba wszyscy nie przyjechali z Gliwic. Czy tak trudno na kursach szczytowych puścić na "1" składy albo helmuty? albo uruchomić w szczytowych godzinach tramwaj "O" na przemian z "23" na Plac Miarki, niestety brakuje skrętu Rynek - Zawodzie.
Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
Gdyby dostosowywać tabor do tego ile osób odbija kartę, to na wszystkich liniach tramwajowych wystarczyłby pojedyncze stopiątki, a na większości autobusowych mikrobusy (na części linii w szczytowych kursach - tabor B).
We wczorajszym kursie T1, o którym piszesz, wg ŚKUPu było najwięcej 51 osób. Zakładając, że niemal drugie tyle karty nie odbiło to rzeczywiście musiało być tłoczno. Aczkolwiek na pewno nie było to 150% pojemności, gdyż E1 może teoretycznie pomieścić 150 osób, lecz już przy 100 pasażerach byłby naprawdę niezły tłok.

Damien
Posty: 3301
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#84 Post autor: Damien » 17 gru 2016, 20:15

A ja mam takie pytanie - czy zmienił się rodzaj taboru na poc. 2008? Odkąd Zawodzie obsługuje częściowo 11, na 2008 nie został zauważony skład moderusów (choć wczoraj nikt nie widział tego poc.). Za to od wtorku do czwartku na 11 kursowały dwa składy moderusów, choć wg rozkładu powinien być jeden.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#85 Post autor: patryk644 » 17 gru 2016, 20:21

Moim zdaniem bez sensu jest puszczać dwa składy na 20 jeden za drugim (poc. 2004 i 2005). Moim zdaniem na 2004 powinien być helmut. A tak to na Zawodziu stoi 9 helmutów, 7 sprawnych i tylko 2 w ruchu.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#86 Post autor: grillmaster » 18 gru 2016, 20:18

Damien pisze:A ja mam takie pytanie - czy zmienił się rodzaj taboru na poc. 2008? Odkąd Zawodzie obsługuje częściowo 11, na 2008 nie został zauważony skład moderusów (choć wczoraj nikt nie widział tego poc.). Za to od wtorku do czwartku na 11 kursowały dwa składy moderusów, choć wg rozkładu powinien być jeden.
Nie zmieniła się obsada na poc. 2008, dalej ma być skład moderusów.
patryk644 pisze:Moim zdaniem bez sensu jest puszczać dwa składy na 20 jeden za drugim (poc. 2004 i 2005). Moim zdaniem na 2004 powinien być helmut. A tak to na Zawodziu stoi 9 helmutów, 7 sprawnych i tylko 2 w ruchu.
Moim zdaniem powinny helmuty jeździć pomiędzy citadisami, bo do stopiątek to ludzie starsi jakoś wejdą - więc widziałbym to tak:
2001 citadis
2002 helmut
2003 citadis
2004 skład
2005 skład
2006 skład
2007 citadis
2008 helmut
2009 citadis
2010 helmut

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#87 Post autor: hanys76 » 18 gru 2016, 20:31

grillmaster pisze:
patryk644 pisze:Moim zdaniem bez sensu jest puszczać dwa składy na 20 jeden za drugim (poc. 2004 i 2005). Moim zdaniem na 2004 powinien być helmut. A tak to na Zawodziu stoi 9 helmutów, 7 sprawnych i tylko 2 w ruchu.
Moim zdaniem powinny helmuty jeździć pomiędzy citadisami, bo do stopiątek to ludzie starsi jakoś wejdą - więc widziałbym to tak:
2001 citadis
2002 helmut
2003 citadis
2004 skład
2005 skład
2006 skład
2007 citadis
2008 helmut
2009 citadis
2010 helmut
Helmuty powinni zdjąc w ogóle z linii, bo to stare heble w dodatku z wysokimi schodami. Już lepsze składy bo wejście do nich jest mniejszym problemem. Dopiero po modernizacji tych wagonów można je puszczać na obciążone linie. Jedyne co w nich jest w miarę dobre to wygodne kanapy dla pasażerów. W momencie zakupu już mieli myslec nad modernizacją i byłoby ok.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#88 Post autor: skoti » 18 gru 2016, 20:58

Helmut - Niemiec płakał jak je....... użytkował :)
Helmuta schody - przyjazne dla alpinisty :)
Nagroda - wygodne kanapy, dla tych, którzy się tam dostaną :)

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#89 Post autor: polaque » 19 gru 2016, 19:39

tom pisze:Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
Jak się nie mylę w jednym z wywiadów do DZ albo GW naczelny KZK nie potrafił określić czy ŚKUP jest napełniany danymi czy nie.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#90 Post autor: Penny » 19 gru 2016, 19:55

polaque pisze:(...) czy ŚKUP jest napełniany danymi czy nie.
Podobno dane są przechowywane w systemie tymczasowo (z nieoficjalnych źródeł: 30 godzin). Jeżeli w tym czasie nie zostaną zarchiwizowane, to przepadają.

Wymagania implementacji nie uwzględniły sposobu przechowywania danych pod kątem archiwizacji za okres dłuższy, niż 30 dni, jeżeli chodzi o wydajność. Aktualnie nie są praktycznie archiwizowane. W międzyczasie proponowano użycie nierelacyjnej bazy danych (np. MongoDB) do kolekcjonowania starszych danych, ale nie było to możliwe do zrealizowania w planowanym terminie. Niestety obecna architektura nie pozwala w wydajny sposób te dane zbierać.

musicus
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Gliwice

#91 Post autor: musicus » 17 mar 2017, 23:49

tom pisze:Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
Aktualnie pasażerów liczą studenci z długopisem na kartkach papieru, a nie ŚKUP.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#92 Post autor: DW » 18 mar 2017, 08:16

musicus pisze:
tom pisze:Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
Aktualnie pasażerów liczą studenci z długopisem na kartkach papieru, a nie ŚKUP.
Tylko na trzech liniach w Zabrzu (T3, 47, 111) oraz czterech w Gliwicach (93, 186, 692, 699). W obu przypadkach na prośby Urzędów Miast.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości