Strona Główna FTŚ - Forum o Tramwajach Śląskich
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  KalendarzKalendarz Galeria zdjęćGaleria zdjęć

Poprzedni temat «» Następny temat
Tramwaje bydgoskie i toruńskie
Autor Wiadomość
ZYZOR 


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-01-27, 02:58      Tramwaje bydgoskie i toruńskie

W ostatnie letnie wakacje miałem przyjemność trochę po podróżować bydgoskimi i toruńskimi tramwajami.
Odnoszę wrażenie, że bydgoskie są dużo czystsze od naszych śląskich, no i utrzymane w bardzo dobrym stanie :)
Rzuca się w oczy także inny układ torowisk w obu miastach i tym samym odpowiednio przygotowane wózki wagonów. :mruga:
http://www.seba.rail.pl/tkmkm/index2.php

_________________
Czemu Polacy na Górnym Śląsku niszczą to co pokolenia Ślązaków budowali z wielkim trudem??!!!
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-01-27, 09:10      

Ja w Bydgoszczy i Toruniu byłem w 2000r. i już wtedy stan taboru był u nich lepszy. Po Bydgoszczy jeździłem rowerem. :-P
Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to oczywiście wąskie tory i wyłupki w Toruniu. Trzecia sprawa to brak pantografów na drugich wagonach w Bydgoszczy. Wtedy sporo ich wagonów z rocznika 1980 i 1981 miało trójdzielne szafki WN tak jak u nas. W wielu miastach stosunkowo szybko to przecież zlikwidowano. :mruga:
Sieć w Bydgoszczy jest naprawdę bardzo ciekawa. Genialna jest ta pętla LPKiW. 8)
Ostatnim "krzykiem mody" jest likwidowanie trzecich drzwi w drugich wagonach po remontach.
Poza tym Bydgoszcz z tego co się orientuję ma w planach zakup niskaczy 122N z PESY. Na razie miały być dwie sztuki, ale chyba zabrakło funduszy na drugą...

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8706
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-02-14, 22:03      

Tramwaj z PESY czeka w Bydgoskiej zajezdni na 1. kurs
http://miasta.gazeta.pl/b...04,4921605.html

 
R_G 

Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 2709
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-05-25, 22:14      

Za nieco ponad trzy lata bydgoszczanie będą mogli dojechać tramwajem do głównego bydgoskiego dworca kolejowego. Na razie nie wiadomo, którędy. Właśnie ruszyły prace, które mają wskazać najlepszą trasę.
Opcje są trzy. Pierwsza zakłada budowę nowej trasy od ronda Grunwaldzkiego ul. Grunwaldzką i Graniczną, nowym mostem przez Brdę i dalej Zygmunta Augusta. Według drugiej - tramwaj skręcałby z ul. Focha w prawo i dalej wzdłuż ul. Naruszewicza, Królowej Jadwigi i nową przeprawą przez rzekę dojeżdżałby na wysokości dawnej dyrekcji kolei do ul. Dworcowej. Ostatnia możliwość to odbudowa linii po starej trasie ul. Dworcową od Gdańskiej. Wszystkie możliwości zakładają, że pętla tramwajowa znajdzie się na Zygmunta Augusta w pobliżu ul. Rycerskiej.
Najdroższa do realizacji jest wersja z ul. Graniczną, a najtańsza ul. Dworcową.

============================EDYCJA=========================

Od przyszłego tygodnia włocławianie będą mogli jeździć do Torunia z biletem regionalnym ważnym w pociągu,autobusie i tramwaju. Kujawsko-Pomorskie, jako pierwszy region w kraju, wprowadziło zintegrowany bilet komunikacji publicznej, ważny nie tylko w pociągach, ale także na liniach tramwajowych i autobusowych. Jednorazowy bilet regionalny będzie kosztować 10,50 zł. Kupując go będzie można przez godzinę od zakończenia podróży pociągiem jeździć autobusami lub tramwajami w Toruniu, albo korzystać z autobusów miejskich we Włocławku. W sprzedaży są też bilety ulgowe i miesięczne.

_________________
:!: Pozdrawiam :!:
FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin
 
R_G 

Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 2709
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-12-28, 01:23      

Znalazłem archiwalny artykuł w ŚK2/2007 dotyczący Nocnej Linii Tramwajowej w Toruniu.
Od 8.12.2006 zaczęła kursować nocna linia tramwajowa oznaczona jako 1N. Toruńskie MZK od pomysłu do wypuszczenia tramwaju na linię potrzebowało..... 36 godzin-w tym czasie ułożono rozkład jazdy, zapewniono obsługę trakcyjną oraz przygotowano tablice kierunkowe. Tramwaj kursuje w nocy z piątku na sobotę oraz w nocy z soboty na niedzielę, wykonując pięć kursów na trasie Reja-Olimpijska. Taka sama trasa w dzień oznaczona jest na 1R (chodzi o to że jest skrócona) a linia nr 1 kursuje na trasie Merinotex-Olimpijska. Linie 1 oraz 1R obsługiwane są składami natomiast tramwaj nocny solówką, tak więc jest to jedyna szansa żeby zobaczyć solówkę :)

Obsługę trakcyjną stanowi motorniczy oraz dwóch konduktorów a opłata za przejazd jest podwójna (2 x więcej niż w dzień)

_________________
:!: Pozdrawiam :!:
FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin
 
ZYZOR 


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-03-10, 00:58      

Zamieszczam tutaj bilet skasowany kasownikiem wajchowym 28 sierpnia 1994r.. Było to miasto, które chyba jako jedne z pierwszych wprowadziło nowe kasowniki.
Kasownik wajchowy, wystukujący kod-połączenie klasyki z nowoczesnością :spoko: :mruga:



bilet toruński- wierzch.jpg
Plik ściągnięto 87 raz(y) 21,77 KB

bilet toruński- spód.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 15,07 KB

_________________
Czemu Polacy na Górnym Śląsku niszczą to co pokolenia Ślązaków budowali z wielkim trudem??!!!
 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-04-29, 17:50      

Cytat:
Za ile minut będzie tramwaj?

Szybciej i dalej po torach, lepsza informacja dla pasażerów na przystankach komunikacji miejskiej. Toruń ma być pierwszym miastem w Polsce, gdzie system synchronizacji ruchu na liniach tramwajowych obejmie całą sieć.
Studium wykonalności tego projektu opracowuje warszawska firma WYG International. - Naszym zadaniem jest przyspieszenie ruchu tramwajów i przedłużenie linii do UMK na ul. Gagarina - mówi Stanisław Bieda z WYG International. - Na projekt ten składa się też system informacji pasażerskiej.
W pierwszym przypadku chodzi też o wykluczenie wchodzenia do tramwaju prosto z poziomu jezdni. Na przykład przy ulicy Gołębiej i na pl. św. Katarzyny będą wysepki. To z myślą o osobach niepełnosprawnych i pasażerach z wózkami dziecięcymi. Myśli się też o zmniejszeniu liczby przystanków na odcinku ul. Lubickiej do mostu kolejowego. Najważniejszą jednak innowacją na tej linii będzie takie zarządzanie ruchem tramwajów, żeby zdecydowanie go przyspieszyć. Ma w tym pomóc inteligentna sygnalizacja świetlna, która stworzy zieloną falę dla tramwaju. W przypadku kierowców samochodów, jeśli będą oni jechać zgodnie z przepisami, też przejadą całą ul. Lubicką bez zatrzymywania się.
- Drugim elementem zadania pt. „Rozwój sieci tramwajowej w terminie do 2013 roku”jest stworzenie systemu informacji pasażerskiej - mówi Andrzej Szefler, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej toruńskiego magistratu. - Chodzi o to, aby pasażer w Toruniu miał informację kiedy rzeczywiście tramwaj przyjedzie na przystanek, na którym stoi. Takie systemy funkcjonują już np. w Warszawie, ale ograniczają się do wydzielonego rejonu lub linii. U nas ma to obejmować całe miasto. Na każdym przystanku będzie tablica świetlna z informację, że tramwaj, np. „jedynka”podjedzie za 3 minuty. W razie jakichkolwiek zakłóceń dyspozytor w centrali MZK wyświetli odpowiedni komunikat.
Trzeci człon toruńskiej rewolucji tramwajowej to przedłużenie linii nr 1 do UMK. Na razie są rozważane różne warianty przebiegu tej trasy. Myśli się o tym, aby tramwaj tej linii jechał ze Skarpy do pl. Teatralnego i dalej al. Solidarności, Czerwoną Drogą i dalej Kraszewskiego do skrzyżowania z Bema, Broniewskiego, przedłużeniem ul. Sienkiewicza do pl. Frelichowskiego, Gagarina do pętli przy ul. Okrężnej. „Jedynka”odeszłaby więc od starej trasy od pl. Teatralnego na Bydgoskie Przedmieście. Tam jeździłby tramwaj o innym numerze.
- Realizując te zadania, do 2013 roku MZK zmodernizuje 18 wagonów - mówi Andrzej Szefler. - Cztery w kolorze żółto-niebieskim już są gotowe. Otwarcie linii do UMK planujemy na inaugurację roku akademickiego 2011/2012
Źródło: Infotram.pl

 
 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-01-17, 21:02      

Tutaj jest zmodernizowany przez firmę PESA Bydgoszcz S.A. Konstal 805NM
Kolejne zdjęcia:
widok z prawej strony
porównanie wagonu klasycznego ze zmodernizowanym
widok z lewej strony
rozwiązany problem z nowymi kasownikami firmy "PIXEL"
kabina motorniczego

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
Ostatnio zmieniony przez KZKGaPowicz 2010-01-17, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-01-17, 21:05      

KZKGaPowicz napisał/a:
Tutaj jest zmodernizowany przez firmę PESA Bydgoszcz S.A.
Spore problemy techniczne mają z tym składem. Wiele miesięcy stał w zajezdni.

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2010-01-17, 21:11      

Bardzo ładny :)

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Ta strona internetowa używa plików cookie - dowiedz się więcej.