Strona Główna FTŚ - Forum o Tramwajach Śląskich
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  KalendarzKalendarz Galeria zdjęćGaleria zdjęć

Poprzedni temat «» Następny temat
Stan stopiątek
Autor Wiadomość
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-12-05, 22:09      

W wagonie #728 zamontowano wewnętrzny wyświetlacz, który wczoraj nie działał. Jest on takiego samego typu, jakie montuje się w "żelazkach" :!:

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2009-12-05, 22:13      

KZKGaPowicz napisał/a:
W wagonie #728 zamontowano wewnętrzny wyświetlacz, który wczoraj nie działał. Jest on takiego samego typu, jakie montuje się w "żelazkach" :!:
On ma taki wyświetlacz już od 3 lat.

EDIT 06.12

Niedawno zauważyłem, że w składzie 685+686 wagon 686 nie posiada owiewek nad drzwiami. 685 posiada, ale właściwie dopiero od niedawna - zostały one zamontowane podczas wymiany drzwi na te bez dolnych szybek kilka lat temu.

:arrow: 685+686 cały bez owiewek
:arrow: Stan obecny 685+686... (zdjęcie z 2007 roku)
:arrow: ... zupełnie jak kiedyś 337+338

Przez lata remontów chyba wszystkie wagony osłonki podostawały i wynika, że do obecnych czasów ostał się tylko +686, choć może po dokładnym przejrzeniu jeszcze by się coś znalazło, ale ja nic innego nie kojarzę.

:arrow: 318 (bez)
:arrow: 318 (z)
:arrow: 574+573 (bez)
:arrow: 574+573 (z)
:arrow: 702+701 (bez)
:arrow: 702+701 (z)

Oprócz +686 owiewek nie ma w tej chwili jeszcze także krakus 250+251.

:arrow: 250+251

 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-12-07, 18:48      

Dół lewego skrzydła (patrząc od wewnątrz) ostatnich drzwi wagonu #401+ jest krzywo ustawiony względem prawego skrzydła, kiedy drzwi są zamknięte. Sprawia to wrażenie jakby dół tego lewego skrzydła był wysunięty na zewnątrz wagonu.

Edycja, dnia 9.12.2009:
Jak dobrze zauważyłem, to w wagonie #267 wymieniono chyba wszystkie siedzenia. Te nowe mają teraz tapicerkę w ciemniejszym odcieniu koloru niebieskiego niż te poprzednie.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-12-09, 18:07      

KZKGaPowicz napisał/a:
Edycja, dnia 9.12.2009:
Jak dobrze zauważyłem, to w wagonie #267 wymieniono chyba wszystkie siedzenia. Te nowe mają teraz tapicerkę w ciemniejszym odcieniu koloru niebieskiego niż te poprzednie.
To już miało miejsce trochę wcześniej. Coś mi świta, że zobaczyłem to w weekend 2 lub 3 tygodnie temu. Zapomniałem o tym wspomnieć, ale wiem, że gdy to zobaczyłem to nawet nie wiedziałem jakie ten wagon miał wcześniej siedzenia.

 
 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-12-11, 12:53      

rafalurbino18 napisał/a:
KZKGaPowicz napisał/a:
Edycja, dnia 9.12.2009:
Jak dobrze zauważyłem, to w wagonie #267 wymieniono chyba wszystkie siedzenia. Te nowe mają teraz tapicerkę w ciemniejszym odcieniu koloru niebieskiego niż te poprzednie.
To już miało miejsce trochę wcześniej. Coś mi świta, że zobaczyłem to w weekend 2 lub 3 tygodnie temu. Zapomniałem o tym wspomnieć, ale wiem, że gdy to zobaczyłem to nawet nie wiedziałem jakie ten wagon miał wcześniej siedzenia.
To samo zrobiono również z siedzeniami wagonu #266.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-11, 17:24      

Świeżo wyremontowany drugi wagon składu #699+687 został już popisany wewnątrz a dokładnie na osłonach dla pasażerów przy pierwszych i trzecich drzwiach. :evil:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
102n@ 

Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 65
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-12-11, 17:49      

Peter napisał/a:
Świeżo wyremontowany drugi wagon składu #699+687 został już popisany wewnątrz a dokładnie na osłonach dla pasażerów przy pierwszych i trzecich drzwiach. :evil:

Jechałem tym składem ZUR-ków parę dni temu na 20-ce i widać moje czarne myśli już się potwierdziły;/ Zapewne 687 oberwał na Załężu, drugie wagony są u nas w stanie tragicznym, dlatego uważam że takie "perełki" czyli wagony świeżo po RK powinny jeździć u nas solo póki jest ich tak mało.

 
mark40 


Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-12-11, 19:17      

Nie przesadzajmy. Normalnie po zjeździe takie bazgroły powinny być usuwane, a przynajmniej z ich usunięciem nie ma problemu, gorzej z chęciami czy z zauważeniem ich przez osoby sprzątające.

 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-12-13, 16:46      

KZKGaPowicz napisał/a:
rafalurbino18 napisał/a:
KZKGaPowicz napisał/a:
Edycja, dnia 9.12.2009:
Jak dobrze zauważyłem, to w wagonie #267 wymieniono chyba wszystkie siedzenia. Te nowe mają teraz tapicerkę w ciemniejszym odcieniu koloru niebieskiego niż te poprzednie.
To już miało miejsce trochę wcześniej. Coś mi świta, że zobaczyłem to w weekend 2 lub 3 tygodnie temu. Zapomniałem o tym wspomnieć, ale wiem, że gdy to zobaczyłem to nawet nie wiedziałem jakie ten wagon miał wcześniej siedzenia.
To samo zrobiono również z siedzeniami wagonu #266.
Muszą tych siedzień więcej mieć, bo również #614 je dostał. Dziwne, bo myślałem, że tylko ex-krakusom je montują. Również dlatego dziwne, że #614 ostatnio miał wymienianą tapicerkę w siedzeniach.

 
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-14, 18:39      

Przynajmniej od tygodnia drugi wagon składu żelazek #693+694, ma braki na przodzie w rejonie sprzęgu. Nie ma tej części pod sprzęgiem gdzie znajdują się normalnie dolne światła. Zdaje się także, brakuje czegoś jeszcze z prawej strony przy fartuchu.
Możliwe, że już ktoś o tym wspominał i to coś starego, ale ja nie mogłem się doszukać żadnej wzmnianki ;)

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-12-19, 22:23      

ff napisał/a:
W wagonie 766 brakuje elementu nad tylną klapą zasłaniającą sprzęg, czyli tak jakby zderzaka.
Dziś zauważyłem to samo w wagonie #722.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2009-12-20, 00:01      

Wagon 607 został pomazany na lewej burcie. Ma wielki autograf maźnięty jasną farbą.

EDIT 12.01

Zmieniła się firma sprzątająca tramwaje. W wagonie 688 widziałem przy drzwiach nową, ale podobną do poprzedniej nalepkę z treścią "Tramwaj utrzymywany w czystości przez Przedsiębiorstwo Usługowe "Południe II" sp. z o.o w Krakowie (i numer telefonu).

Jechałem pierwszym kursem poc. 1112 z Katowic, więc wagon dopiero co wyjechał z zajezdni, ale odczuwalna była woń starego moczu.

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-01-13, 19:16      

Już od niedzieli miałem tu napisać o paru zauważonych sprawach. Teraz trochę się ich nazbierało:
- wagon #667 ma odnowioną prawą burtę od czoła do drugich drzwi (od dołu do linii okien).
- trochę świeżej czerwonej farby widać też na #424, który ma ją na lewym boku pod przedostatnim dużym oknem.
- wagon #532 został pomazany z tyłu szarym sprayem.

Ponadto żelazko #669 zostało "pouszczelniane" ;) Nad płatami 1. i 2. drzwi zamontowano kawałki wykładziny takiej jak w normalnych stopiątkach. Jak na razie uszczelniane w ten sposób były jedynie drzwi motorowych. Czyżby zaczęto się przejmować również pasażerami, czy stwierdzono, że firanki i inne wycinanki nie są aż tak bardzo widoczne i trzeba by zacząć upiększać również część pasażerską :P
Jednak mimo wszystko nawet nie wygląda to tak źle, choć oczywiście ładniej prezentują się szczoteczki montowane podczas RK w ZUR.

Skoro już mowa o "żelazkach" i tego typu wagonach, to zauważyłem, że w wozach z ogrzewaniem nawiewowym strasznie parują się szyby. W #669 para wodna skraplała się nawet na wywietrznikach dachowych i kapała na pasażerów ;)
W innych wozach zwykle nie ma aż takiej wilgotności...

ff napisał/a:
Zmieniła się firma sprzątająca tramwaje. W wagonie 688 widziałem przy drzwiach nową, ale podobną do poprzedniej nalepkę z treścią "Tramwaj utrzymywany w czystości przez Przedsiębiorstwo Usługowe "Południe II" sp. z o.o w Krakowie (i numer telefonu).

Jechałem pierwszym kursem poc. 1112 z Katowic, więc wagon dopiero co wyjechał z zajezdni, ale odczuwalna była woń starego moczu.
Taką naklejkę zauważyłem już w zeszłym tygodniu, ale za nic nie mogłem sobie przypomnieć nazwy firmy (kojarzyło mi się "Przystań II" :P ). Jak na razie w większości będzińskich wozów poznikały już poprzednie naklejki z "TOMBORa", a nowe pojawiły się tylko w niektórych wozach (na razie widziałem je tylko w jednym/paru wozach po RK w ZUR).
Jakość usług oczywiście się nie poprawiła. Wagony nadal "nie są zbyt czyste". Np. w żelazku #759 na pierwszej dużej szybie za kabiną po lewej stronie jest od zewnątrz taki zaciek, że zasłania prawie całe okno.
Może to dlatego, że w trakcie mrozów sprzątanie wozu ma mniejszy zakres, ale sądzę, że jak zrobi się cieplej, to czyściej niestety nie będzie :|

 
Marcin 
1507

Wiek: 27
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 1860
Skąd: Sosnowiec - Zagórze
Wysłany: 2010-01-13, 19:56      

Dodajmy też że żelazko #669 zostało na burcie po stronie drzwi pomalowane srebrnym sprayem.

 
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-01-13, 21:06      

Marcin napisał/a:
Dodajmy też że żelazko #669 zostało na burcie po stronie drzwi pomalowane srebrnym sprayem.
Właśnie mi się przypomniało, że rzeczywiście widziałem takie żelazko i na fotkach widzę, że #665 ma właśnie dość sporo sprayu na prawej burcie...
#669 jeszcze wczoraj nic nie miał, więc czyżby załatwili go tak wczoraj wieczorem?

DOPISANE (21:50):
Jeszcze jedna ciekawostka co do #665. Tak się akurat złożyło, że wczoraj sfociłem go zarówno o 15:22 jak i 16:03. Na pierwszych fotkach sprayu jeszcze nie miał, a na tych z 16:00 już tak. Zatem musiał zostać dopadnięty na Okrzei pomiędzy 15:35-55.
#669 był następnym poc. jaki jechał na Okrzei po #665, więc całkiem możliwe, że wandale czaili się tam dłużej czekając na kolejne "ofiary"...
Widocznie nie mogli przepuścić takiej okazji, że aż tyle "nieochrzczonych" (w sensie nieposrayowanych ) wozów z nowymi mordkami kursuje na 24 :|

Ostatnio zmieniony przez DW 2010-01-13, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-01-13, 21:26      

Dzisiaj zauważyłem, że z tyłu drugiego wagonu składu #702+701 są wyrwane praktycznie wszystkie rurki od poręczy, więc żeby się przytrzymać trzeba dysponować specjalnymi przyssawkami do szyb.

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
102n@ 

Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 65
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-01-14, 15:14      

Peter napisał/a:
Dzisiaj zauważyłem, że z tyłu drugiego wagonu składu #702+701 są wyrwane praktycznie wszystkie rurki od poręczy, więc żeby się przytrzymać trzeba dysponować specjalnymi przyssawkami do szyb.

W wagonie 660 (drugi do pary z 659) są z kolei powyrywane pionowe poręcze (fotel>sufit) a większość siedzeń też chyba próbowano wyrwać bo są krzywo poprzykręcane. Nie mówiąc o porysowanych szybach ale to już standard.
Z reguły jeżdżę pierwszymi wagonami ze składów, natomiast gdy wsiądę do takiego "cuda" czyli drugiego wagonu to nasuwa mi się pytanie "Cholera co tu przewożono? Rozwścieczone bydlęta czy ludzi?"
Uważam że w drugich wagonach powinien być monitoring, a motorniczy widząc robiące syf bydło powinien puszczać przez te rurki prąd prosto z sieci. Paru padłoby trupem i od razu by się spokojniej zrobiło;p Oczywiście to taki sadystyczny żart;)
Jeszcze z innej beczki: od co najmniej miesiąca!!! w wagonie 731 jest JEDNA działająca nagrzewnica, po reszcie zostało puste miejsce;/ Nie zamierzają do wiosny naprawić tego ogrzewania? Jedna nagrzewnica z tyłu to zdecydowanie za mało na cały wóz.

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-01-14, 17:48      

102n@ napisał/a:
Jeszcze z innej beczki: od co najmniej miesiąca!!! w wagonie 731 jest JEDNA działająca nagrzewnica, po reszcie zostało puste miejsce;/ Nie zamierzają do wiosny naprawić tego ogrzewania? Jedna nagrzewnica z tyłu to zdecydowanie za mało na cały wóz.
Nawet nie wiedziałem, że #731+730 już jeździ...
A co do nagrzewnic przypomniało mi się, że jakiś czas temu zauważyłem, że w jednym z wozów z Zawodzia (chyba krakusie jeżdżącym solo) w ogóle nie ma ogrzewania :!:
Nie zauważyłem w nim ani zwykłych nagrzewnic przy ścianach, ani nawiewowych. W Krakowie nie grzeją wagonów, czy to u nas je zdemontowano? ;)

 
102n@ 

Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 65
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-01-14, 19:41      

Cytat:
Nawet nie wiedziałem, że #731+730 już jeździ...
A co do nagrzewnic przypomniało mi się, że jakiś czas temu zauważyłem, że w jednym z wozów z Zawodzia (chyba krakusie jeżdżącym solo) w ogóle nie ma ogrzewania :!:
Nie zauważyłem w nim ani zwykłych nagrzewnic przy ścianach, ani nawiewowych. W Krakowie nie grzeją wagonów, czy to u nas je zdemontowano? ;)

Pomyliło mi się - to jednak był 734+735 (nie wiem czemu mylą mi się te 2 składy;/). I chodziło mi o wóz 734 którym jechałem w połowie grudnia i już wtedy była jedna nagrzewnica na cały wóz. W wozie 281 jeszcze w grudniu 2008 (gdy jechałem nim na 12-ce to brakowało z tyłu jednej nagrzewnicy - do dziś nie wróciła). Powstaje pytanie: czy one znikają na dobre, czy jest jakaś nadzieja że wrócą naprawione?
PS: jeszcze raz sorki za wprowadzenie w błąd - jak się spało 4 godziny różne fakty się plączą;/

 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2010-01-14, 20:00      

Z tego co czytam w DPD 731+730 już jeździ od kilku dni.

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-01-14, 20:09      

ff napisał/a:
Z tego co czytam w DPD 731+730 już jeździ od kilku dni.
Właśnie zanim napisałem swojego posta, to sprawdziłem w wyszukiwarce i rzeczywiście już kursuje. Chodziło mi o to, że nikt o tym jakoś specjalnie nie wspomniał i stąd nie się trochę zdziwiłem ;)

 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2010-01-14, 20:27      

DW napisał/a:
Właśnie zanim napisałem swojego posta, to sprawdziłem w wyszukiwarce i rzeczywiście już kursuje. Chodziło mi o to, że nikt o tym jakoś specjalnie nie wspomniał i stąd nie się trochę zdziwiłem ;)
Nie miałem na celu poinformować akurat Ciebie o tym fakcie, ale przebieg dyskusji odebrałem tak, że wskutek Twojego zaskoczenia, że już jeździ, 102N@ wycofał się z tego, że był to 734+735 :)

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-01-21, 19:12      

DW napisał/a:
Marcin napisał/a:
Dodajmy też że żelazko #669 zostało na burcie po stronie drzwi pomalowane srebrnym sprayem.
Właśnie mi się przypomniało, że rzeczywiście widziałem takie żelazko i na fotkach widzę, że #665 ma właśnie dość sporo sprayu na prawej burcie...
#669 jeszcze wczoraj nic nie miał, więc czyżby załatwili go tak wczoraj wieczorem?
Rzeczywiście #669 został pomazany sprayem, ale już chyba nawet tego samego dnia zmyto go w zajezdni. Pozostały jedynie jego "szczątki" na uszczelkach i w paru innych miejscach.

Trochę sprayu od tygodnia ma na tyle #436. Na samym tyle ma szary napis, a na tyle lewego boku błękitny.
Tydzień temu widziałem też szary spray na tyle #532.

Natomiast w moderusie #535 nie działa już prędkościomierz :!: , a w przedziale pęknięty jest przycisk do otwarcia pierwszych drzwi.

 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8706
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2010-02-15, 14:39      

Wagon 483 ze składu 482+483 w okolicach listew ma dziury na wylot. Rdza przeżarła go, na wylot czas by był na jakiś remont. W przeciwnym wypadku będzie się nadawac tylko do kasacji.

 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-02-15, 17:43      

hanys76 napisał/a:
Wagon 483 ze składu 482+483 w okolicach listew ma dziury na wylot. Rdza przeżarła go, na wylot czas by był na jakiś remont. W przeciwnym wypadku będzie się nadawac tylko do kasacji.

105N nie będą już remontowane.

_________________
KZKGOP 1779
 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8706
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2010-02-15, 18:47      

W takim wypadku obawiam się że, składu 467+489 już nie zobaczymy więcej. Za niedługo rozpadnie się 482+483 i zostaną tylko 471+478 oraz 464+465. Co nie znaczy że to nie są heble, stanem technicznym nie odbiegają od dwóch pozostałych.
Jedynie 416 na Zawodziu jakoś wygląda, bo o Będzińskich nawet niema co mówic.

 
N 
1132


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 191
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-02-17, 09:52      

hanys76 napisał/a:
Za niedługo rozpadnie się 482+483 i zostaną tylko 471+478 oraz 464+465. Co nie znaczy że to nie są heble, stanem technicznym nie odbiegają od dwóch pozostałych.
Jedynie 416 na Zawodziu jakoś wygląda, bo o Będzińskich nawet niema co mówic.

Cóż, są jeszcze 470 i 548+488 - wszystkie trzy niedawno rejestrowane, obecnie jedne z najlepiej jeżdżących wozów na Stroszku. Z resztą 361 i 362 też nie ma zbyt wiele do zarzucenia.

 
R_G 

Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 2709
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-02-17, 23:46      

ff napisał/a:
bo o Będzińskich nawet niema co mówic.
Jeżeli zostaną utrzymane w takim stanie jak są teraz, to rzeczywiście nie ma co mówić, bo dobrze się sprawują, a o dobrych wozach się nie mówi.

_________________
:!: Pozdrawiam :!:
FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin
 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-02-20, 19:53      

W wagonach #788 i #791 podczas jazdy dość mocno ruszają się drzwi - jedno skrzydło, albo cała para. W tym pierwszym ostatnia para, a w drugim druga lub trzecia para.

Edycja, dnia 22.02.2010:
ZURkowi #458 odklejono kawałek uszczelki od plastiku (nowego tyłu) na tyle lewego boku. Ten odklejony kawałek teraz sobie wisi.
Edycja, dnia 24.02.2010:
KZKGaPowicz napisał/a:
ZURkowi #458 odklejono kawałek uszczelki od plastiku (nowego tyłu) na tyle lewego boku. Ten odklejony kawałek teraz sobie wisi.
Już zostało to naprawione.
Wagon #608 otrzymał nowe światła wewnętrzne nad drzwiami. Są to takie lampy, jakie posiada ZURek #458. Patrząc od wewnątrz: lampa czerwona - chyba diodowa - (ostrzegawcza) i za nią biała lampa diodowa. Moim zdaniem lepiej by to wyglądało, gdyby zamontowali je w ten sam sposób, co w wagonie #458. Dziury po starym oświetleniu schodów zostały zaślepione.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2010-02-25, 12:09      

hanys76 napisał/a:
W takim wypadku obawiam się że, składu 467+489 już nie zobaczymy więcej.
Żebyś się nie zdziwił.

 
 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-02-27, 14:55      

Wydaje mi się, że wagon #710 ma uszkodzony lewy tylny reflektor (zauważone tydzień temu).

Edycja, dnia 3.03.2010:
KZKGaPowicz napisał/a:
Wagonowi +341 zdemontowano z przodu wycieraczkę :!:
Po kilku dniach rozpięcia i jeżdżenia solo - powyższy wagon znowu nie ma wycieraczki ani lusterek zewnętrznych.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-03-13, 20:19      

ff napisał/a:
Ostatnia duża szyba wagonu po stronie lewej 744 jest bardzo stara. Od strony zewnętrznej :!: jest napisane żółtą farbą od szablonu "KIERUJĄCY PROWADZI SPRZEDAŻ BILETÓW".
To samo zauważyłem dzisiaj w wagonie #608 na szybie za 3. drzwiami.

 
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-04-18, 18:02      

W będzińskim żelazku #759 "założono" nowe plomby na hamulcach bezpieczeństwa w przedziale pasażerskim. Wszystkie 3 są pozbawione zwykłych plomb, a w zamian rączki hamulców są... posmarowane smarem :shock:
W sumie mądrze, bo jak ktoś pociągnie, to będzie wiadomo kto ;)


Jeszcze informacja, którą nie wiedziałem gdzie dać:
Niedawno na tyle wagonu #526 przyklejono brakujące jajo. Obecnie jedyną będzińską solówką (która nie jest I wozem w składzie) bez jaja z tyłu jest #552 (obecnie kursującą solówką bez jaja jest też #279 kursujący solo już dłuższy czas).

 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-04-20, 15:40      

Gliwicki Moderus Alfa #788 jeździ dzisiaj z pękniętą tylną szybą :!: :!: :!: Wg przepisów ruchu drogowego jazda z rozbitą szybą jest zabroniona. Być może motornicza nie zauważyła tej pękniętej szyby.
Ponadto prawe skrzydło ostatnich drzwi (patrząc od wewnątrz) wagonu #654 nie ma poręczy.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-04-20, 16:00      

Kiedyś citadisy latami jeździły pękniętą tylną szybą. Czemu Moderus miałby być lepszy :twisted:

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2010-04-20, 16:44      

luki napisał/a:
Nie wiem od kiedy, ale wagon #284 boczny numer po lewej stronie ma uszkodzony i wygląda na 281.
#284 stracił kawałek listwy po lewej stronie. Dzięki temu wyróżnia się niebieskim paskiem.

 
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-04-20, 18:05      

Zapomniałem jeszcze napisać, że jakieś 2-3 tygodnie temu wagon #526 przeszedł drobne prace. Poza naklejeniem jaja z tyłu (co zresztą zrobiono chyba później) został odmalowany poniżej listew na prawym boku. Odnowione zostało też malowanie stopni wejściowych w drzwiach.

Ostatnio ciekawe rzeczy dzieją się z lewym światłem mijania w wagonie #529. Parę dni temu nie świeciło ono wcale. Następnego dnia świeciło już normalnie, lecz chyba już kolejnego znów nie świeciło. Tak widywałem go 3 dni (w tym dziś rano), lecz dziś po południu już ono świeciło.
Czyżby coś w nim nie kontaktowało i raz świeci, a raz nie?

Boguś napisał/a:
luki napisał/a:
Nie wiem od kiedy, ale wagon #284 boczny numer po lewej stronie ma uszkodzony i wygląda na 281.
#284 stracił kawałek listwy po lewej stronie. Dzięki temu wyróżnia się niebieskim paskiem.
Jakieś kilkanaście dni temu w jednej z solówek z Zawodzia zauważyłem brak części listwy na prawym boku. Nie pamiętam już co to był za wóz. Kojarzy mi się #672, ale mogę się mylić.

 
105Na 

Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 147
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-04-21, 08:15      

KZKGaPowicz napisał/a:
Gliwicki Moderus Alfa #788 jeździ dzisiaj z pękniętą tylną szybą :!: :!: :!: Wg przepisów ruchu drogowego jazda z rozbitą szybą jest zabroniona. Być może motornicza nie zauważyła tej pękniętej szyby.
Ponadto prawe skrzydło ostatnich drzwi (patrząc od wewnątrz) wagonu #654 nie ma poręczy.

On od co najmniej tygodnia ma ją pękniętą...

 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-05-05, 15:21      

105Na napisał/a:
KZKGaPowicz napisał/a:
Gliwicki Moderus Alfa #788 jeździ dzisiaj z pękniętą tylną szybą :!: :!: :!: Wg przepisów ruchu drogowego jazda z rozbitą szybą jest zabroniona. Być może motornicza nie zauważyła tej pękniętej szyby.
Ponadto prawe skrzydło ostatnich drzwi (patrząc od wewnątrz) wagonu #654 nie ma poręczy.

On od co najmniej tygodnia ma ją pękniętą...
Ma już wymienioną.

Wagon #461 został odmalowany i dostał z przodu kwadratowe światła, a podnimi blacha (tak jak #316+, #401+ i #418) oraz nowe klosze na światła postojowe i kierunkowskazy z przodu oraz nowe światła tylne.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-05-05, 19:35      

W wagonie #658 przedni zderzak jest obecnie czarny (był czerwony).
KZKGaPowicz napisał/a:
105Na napisał/a:
KZKGaPowicz napisał/a:
Gliwicki Moderus Alfa #788 jeździ dzisiaj z pękniętą tylną szybą :!: :!: :!: Wg przepisów ruchu drogowego jazda z rozbitą szybą jest zabroniona. Być może motornicza nie zauważyła tej pękniętej szyby.

On od co najmniej tygodnia ma ją pękniętą...
Ma już wymienioną.
29 kwietnia już miał nową :-P

 
 
R_G 

Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 2709
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-05-06, 10:59      

Wagon #664 został odmalowany. #663 dalej w starym malowaniu.
W #436 zauważyłem że po pracach na zajezdni wewnętrzny sygnał jest podobny do tych które mają niektóre modernizacje.

_________________
:!: Pozdrawiam :!:
FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin
 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-05-06, 16:29      

Zapomniałem jeszcze wspomnieć, że wagon #461 otrzymał nowe naddrzwiowe oświetlenie wewnątrz. Jest to taki model oświetlenia, jaki montuje się ZURkom, tylko w sposób opisany przeze mnie w wagonie #608.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
mark40 


Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-05-06, 19:42      

Najbardziej zdezelowanymi wagonami są te z bytomskiej zajezdni. Ostatnio przytrafia mi się czasem jechać linią 37, każdy skład jest identycznie zdezelowany. Przede wszystkim wózki, które sprawiają, ze wagon jedzie po szynach "twardo", szyby przez to trzaskają, poręcze skrzypią, wagon wpada w wibracje, blacharka wali, trzeszczy. Ma się wrażenie, ze wagon jedzie po kamieniach, a nie po szynach.

 
N 
1132


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 191
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-05-06, 20:25      

mark40 napisał/a:
Najbardziej zdezelowanymi wagonami są te z bytomskiej zajezdni. Ostatnio przytrafia mi się czasem jechać linią 37, każdy skład jest identycznie zdezelowany. Przede wszystkim wózki, które sprawiają, ze wagon jedzie po szynach "twardo", szyby przez to trzaskają, poręcze skrzypią, wagon wpada w wibracje, blacharka wali, trzeszczy. Ma się wrażenie, ze wagon jedzie po kamieniach, a nie po szynach.

...ale przynajmniej nie dobijają na sprzęgach i nie szarpią na hamowaniu do kompletu, jak to czyni niejeden skład z Bogucic. Nie zamierzam być lokalnym patriotą, bo fakt faktem, trochę chabet na Stroszku się trafi (jak 471+478, 579+610, 587+612, 681+682) - ale generalnie wozy z tej zajezdni są w dobrym stanie.

 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2010-05-06, 20:38      

mark40 napisał/a:
Najbardziej zdezelowanymi wagonami są te z bytomskiej zajezdni. Ostatnio przytrafia mi się czasem jechać linią 37, każdy skład jest identycznie zdezelowany. Przede wszystkim wózki, które sprawiają, ze wagon jedzie po szynach "twardo", szyby przez to trzaskają, poręcze skrzypią, wagon wpada w wibracje, blacharka wali, trzeszczy. Ma się wrażenie, ze wagon jedzie po kamieniach, a nie po szynach.
Dziś jechałem #456+457 i jakoś nie narzekałem. Bardzo przyjemnie się jechało. Według mnie, jest to jeden z lepszych składów na Stroszku.
N napisał/a:
Nie zamierzam być lokalnym patriotą, bo fakt faktem, trochę chabet na Stroszku się trafi (jak 471+478, 579+610, 587+612, 681+682) - ale generalnie wozy z tej zajezdni są w dobrym stanie.
Do hebli można również zaliczyc #490+491. Jazda tym składem przypomina jazdę konną. Przy mniejszych prędkościach wagony podskakują.

 
 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-05-06, 20:40      

Boguś napisał/a:
Przy mniejszych prędkościach wagony podskakują.

Dziś podskakuje ten, innym razem inny. Przecież to jest wina obręczy.

_________________
KZKGOP 1779
 
N 
1132


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 191
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-05-08, 17:25      

Boguś napisał/a:
N napisał/a:
Nie zamierzam być lokalnym patriotą, bo fakt faktem, trochę chabet na Stroszku się trafi (jak 471+478, 579+610, 587+612, 681+682) - ale generalnie wozy z tej zajezdni są w dobrym stanie.
Do hebli można również zaliczyc #490+491. Jazda tym składem przypomina jazdę konną. Przy mniejszych prędkościach wagony podskakują.

Wyliczyłem te, które jako pierwsze przyszły mi do głowy wtedy - a wspominany przez ciebie skład uchodzi za marny od kiedy tylko pamiętam. Pełniejsze zestawienie heblisk z Drzewnej wyglądałoby tak: 347, 464+465, 471+478, 490+491, 579+610, 587+612, 681+682 (z naciskiem na 681), 713+714, 719+720. I poza konkursem (jak również poza listą Stopiątek) 1118. ;-)

 
mark40 


Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-05-08, 21:45      

Dodałbym jeszcze 495+496, 711+712. Dobijanie przy ruszaniu i hamowaniu jest pestką w porównaniu do jazdy bytomskimi heblami, bo przynajmniej jazda jest w miarę cicha i wagony jadą "miękko". Jeden katowicki skład też jedzie jak bytomskie, czyli choćby ciorał całym żelastwem po ziemi. Ale nie mam pamięci do numerków wiec nie napisze w tym przypadku który to skład ;)

 
N 
1132


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 191
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-05-10, 08:57      

mark40 napisał/a:
Dodałbym jeszcze 495+496, 711+712.

495+496 - owszem, zapomniałem o jego istnieniu. A 711+712 raczej dobrze się spisuje.
mark40 napisał/a:
Dobijanie przy ruszaniu i hamowaniu jest pestką w porównaniu do jazdy bytomskimi heblami, bo przynajmniej jazda jest w miarę cicha i wagony jadą "miękko".

Dobijanie równoznaczne z miękką i cichą jazdą? Dobry żart. ;-)

 
mark40 


Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-05-10, 17:22      

A kto żartuje w ten sposób?

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Ta strona internetowa używa plików cookie - dowiedz się więcej.