Strona Główna FTŚ - Forum o Tramwajach Śląskich
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  KalendarzKalendarz Galeria zdjęćGaleria zdjęć

Poprzedni temat «» Następny temat
Stan stopiątek
Autor Wiadomość
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2006-11-21, 22:06      Stan stopiątek

Postanowiłem dać to tu. Dosyć często był omawiany temat a właściwie stan kratownicy wagonu 105N #471.Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.

 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-11-27, 21:21      

Zrobiłem w takim razie nowy temat. :wink:

Boguś napisał/a:
Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.


A jak on jest pochylony. Cały wagon czy tylko przód zwisa jak w przypadku #668 ?

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2006-11-27, 21:28      

Peter napisał/a:
Zrobiłem w takim razie nowy temat. :wink:

Boguś napisał/a:
Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.


A jak on jest pochylony. Cały wagon czy tylko przód zwisa jak w przypadku #668 ?

Cały

 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-11-27, 21:38      

Jakiś czas temu wydawało mi się, że #610 ze składu #609+610 siadł na drugim wózku. Nie przypatrzyłem się jednak czy tak nadal jest. :mruga:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-11-28, 16:31      

#749 w coś już nie raz puknął, wgniecenie wiciąż chyba się wozi na przodzie...

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2006-11-28, 17:39      

luki napisał/a:
#749 w coś już nie raz puknął, wgniecenie wiciąż chyba się wozi na przodzie...

Racja i to wgnicenie ma już dość długo

 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-11-29, 12:15      

Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Karol

Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 304
Wysłany: 2006-12-02, 17:53      

Peter napisał/a:
Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.


Nie puknął. W jego przód puknęła któraś śp. stodwójka zadkiem zeszłej zimy.

 
adasiek 
#374, #360


Wiek: 27
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 352
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2006-12-02, 19:56      

Jak już jesteśmy przy stanie stopiątek to może wymienię tu wagony, które wg mnie są w najgorszym stanie technicznym:
#588+589, #506, #458 a co do wagonów bytomskich,to zdaje się że z #612 też najlepiej nie jest...Z Zawodzia-na pewno #695. A co do reszty-wskazujcie sami!

 
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2006-12-02, 21:34      

adasiek napisał/a:
Jak już jesteśmy przy stanie stopiątek to może wymienię tu wagony, które wg mnie są w najgorszym stanie technicznym:
#588+589, #506, #458 a co do wagonów bytomskich,to zdaje się że z #612 też najlepiej nie jest...Z Zawodzia-na pewno #695. A co do reszty-wskazujcie sami!

Wskaże tu wagon z ZKT-3 #487. Z Zawodzia #769

 
 
adasiek 
#374, #360


Wiek: 27
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 352
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2006-12-03, 00:38      

Oczywiście nie możemy zapomnieć o #419 ze składu #420+419. Wogóle stan większości "drugich" wagonów woła o pomstę do nieba...A jeśli mowa o zaniedbaniu wagonów-niedawno skasowany #399 był jednym z najgorzej utrzymanych wozów. Niedawno rozbity #619 także nie był w najlepszym stanie. Mam nadzieję że wyjmą z niego wyświetlacze i wsadza do innego wagonu.

 
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-01-09, 17:00      

#656 po wypadku co miał w Październiku (najechany przez #503) już wrócił na trasę, prawdopodobnie pierwsza jazda była w niedzielę.
Kod:
http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/65601.jpg

Na fotce w listopadzie.

Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-01-09, 22:09      

luki napisał/a:
Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.

No nareszcie :!: Blacharkę ma w opłakanym stanie. Mam nadzieję, że trafi też w najbliższej kolejności #588+589 (obdarty zresztą z listew, w zasadzie nadaje się tylko do RK, albo...) i #564+565.

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2007-01-09, 22:14      

luki napisał/a:

Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.

Raczej go dostanie, tak jak m. in. #719+720, #561+382

 
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2007-02-25, 18:22      

Wczoraj widziałem wagon #590 w nowym ubranku. Przeszedł drobny remont blacharki i został pomalowany w barwy kremowo-czerwone.
Widać, że po remoncie #590 odżył na nowo i ładnie się prezentuje :D

 
 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2007-02-27, 17:20      

Boguś napisał/a:
Wczoraj widziałem wagon #590 w nowym ubranku.


Ja go widziałem już w środę wieczorem :)

 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-03-03, 07:33      

W coraz gorszym stanie jest #675+676. Trochę go wyszpachlowali i wymalowali wnętrze (zresztą tragiczne) po tej wylotce z szyn w 2005r. ale skład nie był remontowany i zaczyna się sypać. :|

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2007-03-05, 12:04      

Peter napisał/a:
W coraz gorszym stanie jest #675+676. Trochę go wyszpachlowali i wymalowali wnętrze (zresztą tragiczne) po tej wylotce z szyn w 2005r. ale skład nie był remontowany i zaczyna się sypać. :|

Tu masz przykład jak Chorzów Batory "dbał" o wagony. Podaje kolejne: #695+696, śp.#697+698, #685+686, #674+673, śp.#335+336, #787, #788, #609+610, #769, #770, można tak wymieniać bez końca

DOPISANE
Peter napisał/a:
Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.

To samo ma teraz #748

 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-03-05, 16:36      

Luki wspominając przed chwilą w innym temacie o nowej reklamie Knorr przypomniał mi sprawę blacharki #685+686. Przynajmniej mu ją znowu pomalowali, ale jest w złym stanie...
Zauważyłem również jeden szczegół. Zamiast atrap plastykowych ma przykręcone jakieś czarne blachy mój ulubieniec. Widocznie mocno już tam przerdzewiał (miał i chyba nadal ma wklęsły przód między światłami). :cry:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-04-12, 18:12      

Pojawiło się świeże zdjęcie #620 :arrow: Foto

Stał na wolnym powietrzu tyle lat, więc dobrze wyglądać nie może...

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2007-04-12, 19:27      

Peter napisał/a:
Pojawiło się świeże zdjęcie #620 :arrow: Foto


W stosunku do tego gdzie stał i jak wyglądał dwa tygodnie temu, nie zmieniło się nic.

 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-04-13, 18:24      

Tak się dzisiaj przypatrzyłem i muszę stwierdzić, że wagon #768 jest bardzo ciekawy pod względem różnorodności. Ma odmalowany tylko przód, brakujące części fartuchów i rdzę, połówkowy bigiel oraz statyczną przetwornicę. Piękne połączenie. :twisted:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
JoHoNuS

Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 121
Wysłany: 2007-04-13, 19:07      

Jakby to powiedzieć Tramwaje Śląskie lubią być oryginalne w tym co robią nawet dokonując absurdu ale zawsze to jakiś powiew nowoczesności w starych wagonie :wink:

Ostatnio zmieniony przez JoHoNuS 2007-04-13, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-04-13, 19:13      

I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam :wink: ). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia. :)
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2007-04-13, 20:16      

Peter napisał/a:
I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam :wink: ). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia. :)
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:

#521 był rok temu odmalowany (również częściowo wewnątrz), a p. statyczną miał już dużo wcześniej.
#509 rzeczywiście nie jest w najlepszym stanie, a z zewnątrz wygląda strasznie (szczególnie po stronie drzwi). W nie najlepszym stanie są też wagony #526 i #566, które również mają ciche przetwornice.

 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2007-04-14, 23:15      

W wagonie 699 też brakuje fragmentu fartucha - chodzi o ostatni jego fragment po lewej stronie wagonu. Dziś pewnie też będzie na 11, więc niektórzy może będą mogli się temu przyjrzeć. :)

 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-04-16, 19:29      

Dzisiaj przyjrzałem się wagonowi #767 i tak jak w #768 brakuje mu kawałka fartucha za pierwszym wózkiem po stronie bez drzwi. :mruga:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2007-04-21, 18:46      

Skład #731+730 zostanie odnowiony. #731 stał w jednej z hal z zaszpachlowanym pudłem a #730 miał odmalowane wózki i stopnie wejściowe

 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-04-25, 17:18      

Tym razem przyjrzałem się składowi #636+635. Blacharka tego składu jest w fatalnym stanie. Tuż pod oknami porobiły się już dziury. Są liczne ogniska rdzy... Generalnie wszystkie blachy do wymiany się nadają, czyli rozbiórka do szkieletu. :(

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2007-04-25, 17:25      

Peter napisał/a:
Tym razem przyjrzałem się składowi #636+635. Blacharka tego składu jest w fatalnym stanie. Tuż pod oknami porobiły się już dziury. Są liczne ogniska rdzy... Generalnie wszystkie blachy do wymiany się nadają, czyli rozbiórka do szkieletu. :(

Najgorzej jest w pierwszym wagonie. Największa dziura jaką widziałem jest pod oknem z tablicą kierunkową po stronie drzwi, jeśli dobrze pamiętam.
Jeśli nic z tym nie zrobią, to za niedługo wagon będzie jeździł bez blachy ;)

 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2007-04-25, 17:30      

A #691+689 z czymś się pocałował. #691 ma wgnieciony dolny fartuch po lewej stronie

 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-04-25, 17:31      

W zasadzie wszystko jest przegnite. Stopnie schodów się rozlatują. Wszędzie są pospawane. Właśnie szczególnie w #636. W końcu #635 więcej czasu spędził w zajezdni. :mruga:

Oby to się nie skończyło jak ze składem #628+627 a dokładniej z 1-wszym wagonem. Ostatni raz jak jechałem w #628 to gdy padał deszcz wszystko lało się do środka oczywiście przez szafki maszyn drzwiowych (tradycja w stopiątkach), ale nie tylko. Korozja wszechobecna...

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-04-30, 14:43      

Szykuje się w końcu porządne odświeżenie #362. Już można oglądać efekty rocznej pracy :D
:arrow: http://tramwaje.mojeforum....php?pic_id=126

#465 na razie lata, w hali także #375 z naprawianym przodem, #704. Na zewnątrz jest trochę porysowany z jakiegoś wypadku #713+714, #766, #684, #773+774.
Na hali rewizyjnej stoi także #710 z porysowanym po stłuczce bokiem.

Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.

W galeri przybyło fotek:
:arrow: http://tramwaje.mojeforum....php?pic_id=127
:arrow: http://tramwaje.mojeforum....php?pic_id=128
:arrow: http://tramwaje.mojeforum....php?pic_id=129
:arrow: http://tramwaje.mojeforum....php?pic_id=131
:arrow: http://tramwaje.mojeforum....php?pic_id=132
:arrow: http://tramwaje.mojeforum....php?pic_id=135

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
Sebastian22 


Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 202
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2007-04-30, 17:19      

cosik album nie działa:/....aaa sms trzeba wysłać...już dziala :D

To prawda z tym "27"? Jak tak to ostro.

Dzis zrobilem sobie "mala" przjadzke....jechalem z Gliwic do Dabrowy G....tramwajem. Ciągle jezdza pociagiem wiec raz postanowilem zmienic trase :P Wybralem najszybszy wariant czyli 1-11-15-21 i za ok. 3,5h byłem w domu. Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor :lol:

 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2007-04-30, 18:01      

Sebastian22 napisał/a:
Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor :lol:

#466 jest kasowany w Chorzowie Batorym, albo co bardziej prawdopodobne - już fizycznie nie istnieje.
luki napisał/a:
Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.

#763 = 100% kasacja, tu nikt nie miał wątpliwości
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe

Ostatnio zmieniony przez Boguś 2007-04-30, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2007-04-30, 18:07      

Sebastian22 napisał/a:
To prawda z tym "27"?

Nie można wierzyć we wszystko co jest napisane internecie. ;)

 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-04-30, 18:14      

Sebastian22 napisał/a:
Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....

Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka. :wink:
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie. :)

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Sebastian22 


Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 202
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2007-04-30, 18:41      

Peter napisał/a:
Sebastian22 napisał/a:
Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....

Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka. :wink:
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie. :)


Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??

 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2007-04-30, 18:43      

Sebastian22 napisał/a:

Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??

Może #644+344, ale jest bez przetwornic statycznych

Ostatnio zmieniony przez Boguś 2007-04-30, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-04-30, 18:47      

#466 to nie jest na pewno, bo on tak jak pisał Boguś już z dużym prawdopodobieństwem nie istnieje fizycznie. :mruga:
W Bytomiu póki co nie ma składów ze statycznymi przetwornicami. Jest za to cała masa takich solówek :arrow: patrz :wink:
Malowanie kremowe jest typowe dla większości wagonów bytomskich, więc raczej zbiłeś mnie chyba z tropu. :twisted:

Boguś napisał/a:
#763 = 100% kasacja
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe

Jak przejmą te nasze tramwaje i znajdą się pieniądze to na pewno #764 i #791 a może i #780 wyremontują. Jednym słowem czas upływa tylko na niekorzyść dla tych wagonów. :mruga:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-05-01, 11:49      

Peter napisał/a:
Sebastian22 napisał/a:
Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....

Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka. :wink:
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie. :)

:arrow: http://tramwaje.mojeforum....php?pic_id=137

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-05-01, 12:12      

A propos zauważyłem, że od niedawna znowu zaczęli zakładać osłony kół w wózkach. Właśnie na fotce sobie takowe stoją obok wagonu. 8)
Przez ostatnie lata z braku pieniędzy na wszystko większość wagonów nie posiadało tych osłon albo w szczątkowej postaci. Teraz przy remontach i odświeżeniach jak spoglądam na wózki, wszystkie wagony dostają te osłony. Początkowo robili to przecinając karbowane rurki z PCV (patrz wagony gliwickie, np. #655+393), a teraz robią już stalowe. :spoko:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-05-18, 20:41      

Ostatnio zauważyłem, że wagon #737 ma ciekawą przypadłość, tzn. każdy reflektor ma inny. Jeden z typową atrapą (chyba prawy) a drugi z założoną blachą. Podobnie kiedyś też miał wagon #585, z tym że jedną atrapę miał ryflowaną a drugą pełną (Foto). :)

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2007-05-29, 20:44      

W Będzinie zabrakło już chyba kremowej farby albo, co bardziej prawdopodobne dopadła ich chęć eksprerymentowania z listwami jakiego koloru stopiątka prezentuje się najlepiej.
Tym razem listwy pomalowano na biało :D Nie jest to ewenement bo białe listwy ma też #627, ale są one "trochę" przybrudzone i tego tak nie widać jak na #513, który to okazał się tym szczęśliwcem a jego listwy wyglądają na trochę szersze zwykłe. Oprócz tego odmalowano tylko niewielką cześć po stronie bez drzwi w ostatnim, najszerszym miejscu wagonu zaraz pod oknami. Ciekawi mnie co było powodem zmiany koloru listew (wcześniej miał szare i nie były zniszczone)?

Przy okazji przejrzałem swoje (i nie swoje) zdjęcia będzińskich wagonów od 2005 r. i odkryłem pare ciekawostek:
- Kremowe listwy w 2005 r. miały wagony #508, #538, #601 i #602 oraz #737, który został odmalowany wiosną 2005 i kremowe listwy ma do dzisiaj, ale jakoś wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.
- Skład #761+762 w czasie wożenia reklamy "Wasa" oraz #424 przy pierwszych dwóch wersjach "Telegrosika" miały czarne listwy.
- Wagon #523 do czasu odmalowania w 2006 r. miał po stronie drzwi czarne listwy a po przeciwnej stronie szare.

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2007-05-31, 13:47      

Jednak w Będzinie nie zabrakło kremowej farby (albo użyli jej do malowania wcześniej), bo kremowe listwy otrzymał wagon #538. Oprócz tego odmalowano czerwnoną część z przodu przed pierwszymi drzwiami i z tyłu za ostatnimi.

Kremowe listwy ma już 18 wagonów (#501, #509, #525, #540, #567, #571, #575, #576, #618, #631, #632, #667, #669, #670, #754, #790 oraz #737 i #601, który, mam nadzieję, po naprawie przodu zostanie odmalowany).

 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-06-23, 15:04      

Taki szczegół. :wink: W wagonie #725 ze składu #725+736 zapadła się trochę podłoga tuż za szafą WN. Kiedyś to samo miało miejsce w wagonie #609, ale teraz temu coś się zapaliło z tego co czytałem na forum ostatnio. :mruga:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2007-06-28, 18:21      

Na forum WPK "przemo" napisał, że #639 przeszedł już prace naprawcze. M. in. został odmalowany i otrzymał przyciski do otwierania drzwi.

 
rzelfix 

Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 829
Skąd: GOP
Wysłany: 2007-07-04, 23:06      

W Bytomiu odświeżono dwa wagony: #710 oraz #721. Standardowo piękne czerwone malowanie z kremową listewką, wymienione płaty drzwi. W #710 pozostał kawał blachy zamiast dwóch atrap wokół reflektorów. Ciekaw jestem jak sie miewa sprawa z przetwornicami...

_________________
http://www.ratujmytramwaje.pl/
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-07-07, 21:41      

A solówka #694 (mam nadzieję, że tymczasowa) nadal straszy swoim wyglądem... :/

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2007-07-07, 21:54      

Peter napisał/a:
A solówka #694 (mam nadzieję, że tymczasowa) nadal straszy swoim wyglądem... :/

Oczywiście, że tymczasowa. Jego doczepa jest uszkodzona po wykolejeniu na Chebziu i stoi w hali na Zawodziu, być może jest już robiona. Gdy zrobią #693 to może zepną go z #749 i zaczną odnawiać #694. Natomiast ostatnio coś nie widuje różnokolorowego #768.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Ta strona internetowa używa plików cookie - dowiedz się więcej.