Strona Główna FTŚ - Forum o Tramwajach Śląskich
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  KalendarzKalendarz Galeria zdjęćGaleria zdjęć

Poprzedni temat «» Następny temat
Plany likwidacji linii nr 9
Autor Wiadomość
Tramwajarz 
tramwajarz30

Wiek: 33
Dołączył: 29 Kwi 2016
Posty: 16
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-05-22, 10:54      

To pokazuje że, ta linia ma sens bytu !

_________________
Pozdrawiam
 
Damien 

Wiek: 24
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 2110
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2016-05-22, 19:51      

Tramwajarz napisał/a:
To pokazuje że, ta linia ma sens bytu !
12 też miała i nikomu to nir przeszkodziło w zlikwidowaniu jej. No ale jeszcze nic nie jest przesądzone co do 9.

 
polaque


Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 265
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2016-05-22, 22:13      

Damien napisał/a:
Tramwajarz napisał/a:
To pokazuje że, ta linia ma sens bytu !
12 też miała i nikomu to nir przeszkodziło w zlikwidowaniu jej. No ale jeszcze nic nie jest przesądzone co do 9.
Ale różnica jest taka że przy 12 decyzja była czysto polityczna a tu ładnie mogą zasłonić się faktycznie kiepskim stanem torów

 
37

Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 305
Wysłany: 2016-05-24, 08:49      

Fakt podaje: http://www.fakt.pl/wydarz...ramwaju/ftjqn1m

 
patryk644 
Obserwator T20 T40

Wiek: 20
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 2832
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2016-05-24, 23:23      

TŚ widać planuje coś zrobić na odcinku Chebzie Pętla - Świętochłowice Mijanka. A co z fragmentem przez Godulę?

_________________
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA
 
888 

Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 121
Skąd: Świętochlowice
Wysłany: 2016-05-27, 12:04      

A z jakiej puli byłby ten niby remont. Czy to z własnych środków czy dopiero z dofinansowania europejskiego??

_________________
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: 2016-05-27, 15:28      

To ma być modernizacja z dofinansowaniem unijnym.

_________________

 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8707
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2016-05-28, 19:05      

Panowie taka uwaga do was każdy post nie na dany temat będzie usuwany a jak chcecie się kłócic albo bić to nie na publicznym forum. Cała wasza kłótnia została usunięta i nie radzę ponownie zaczynać bo polecą ostrzeżenia na konta za wszczynanie awantur.

 
PatrykBe 
Moderator


Wiek: 19
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 696
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-06-01, 07:19      

Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:

 
Penny 


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 9368
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2016-06-01, 14:29      

PatrykBe napisał/a:
Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:
Przeglądnalem ostatnie 6 rozkładóp tj.w od 11 kwietnia 2015 włącznie i w każdym jest przelot 7 minut na podanym przez Ciebie odcinku. Gdyby było 10 minut, to niemożliwe byłoby utrzymanie 20-minutowej częstotliwości ;-)

 
PatrykBe 
Moderator


Wiek: 19
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 696
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-06-01, 14:41      

Penny napisał/a:
PatrykBe napisał/a:
Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:
Przeglądnalem ostatnie 6 rozkładóp tj.w od 11 kwietnia 2015 włącznie i w każdym jest przelot 7 minut na podanym przez Ciebie odcinku. Gdyby było 10 minut, to niemożliwe byłoby utrzymanie 20-minutowej częstotliwości ;-)

Nie pamiętam dokładnie, może to było te 7 minut, ale i tak ta linia powinna mieć cały rozkład zmieniony...

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-01, 16:11      

PatrykBe napisał/a:
Penny napisał/a:
PatrykBe napisał/a:
Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:
Przeglądnalem ostatnie 6 rozkładóp tj.w od 11 kwietnia 2015 włącznie i w każdym jest przelot 7 minut na podanym przez Ciebie odcinku. Gdyby było 10 minut, to niemożliwe byłoby utrzymanie 20-minutowej częstotliwości ;-)

Nie pamiętam dokładnie, może to było te 7 minut, ale i tak ta linia powinna mieć cały rozkład zmieniony...
Bez inwestycji w infrastrukturę w postaci dobudowy drugiego toru lub mijanek, zmiana czasu przejazdu na linii 9 nie jest możliwa. Jedyne co można by tam zrobić to wydłużenie zatrzymania na Chebziu, żeby potem nie musieć się tak wlec.

Ostatnio zmieniony przez DW 2016-06-01, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
misza

Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 114
Skąd: Ruda1
Wysłany: 2016-06-01, 19:08      

Jak wszystko było jeszcze w miarę proste to na obecnym układzie mijanek śmigało co 18 mim.
8x20=160 min.
8x18=144min.
Pytanie brzmi: Przy zmniejszonym przelocie wzrośnie liczba kursów - czy obecnemu "likwidatorowi" to się opłaca?

Uprzedzając wątpliwości co do taktu 18min. - może i dziwny, ale szło poukładać na Rynku w Chorzowie z dawnym taktem 14/28 na T-17

 
Penny 


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 9368
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2016-06-01, 20:20      

misza napisał/a:
(...)na obecnym układzie mijanek śmigało co 18 mim.
"Bardzo" kiedyś tak właśnie śmigało :-)

misza napisał/a:
Pytanie brzmi: Przy zmniejszonym przelocie wzrośnie liczba kursów - czy obecnemu "likwidatorowi" to się opłaca?
Pewnie szybciej zrobiliby zjazdy parzystych pociągów. Poza tym kiedyś było 15 minut i niestety głównie z uwagi na infrę nie dało rady. A gdyby "tylko" trasa była technicznie dobra, to myślę, że by tą częstotliwość dało się wyrobić.

 
666 

Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 310
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-01, 23:33      

DW napisał/a:
Bez inwestycji w infrastrukturę w postaci dobudowy drugiego toru lub mijanek, zmiana czasu przejazdu na linii 9 nie jest możliwa. Jedyne co można by tam zrobić to wydłużenie zatrzymania na Chebziu, żeby potem nie musieć się tak wlec.


Dobudowa jak najbardziej poprawiła by sytuację, natomiast dołożenie postoju w środku trasy nie jest najlepszym pomysłem z punktu widzenia pasażera. A przecież o pasażera powinno tutaj chodzić.

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-02, 19:12      

666 napisał/a:
DW napisał/a:
Bez inwestycji w infrastrukturę w postaci dobudowy drugiego toru lub mijanek, zmiana czasu przejazdu na linii 9 nie jest możliwa. Jedyne co można by tam zrobić to wydłużenie zatrzymania na Chebziu, żeby potem nie musieć się tak wlec.

Dobudowa jak najbardziej poprawiła by sytuację, natomiast dołożenie postoju w środku trasy nie jest najlepszym pomysłem z punktu widzenia pasażera. A przecież o pasażera powinno tutaj chodzić.
Druga część odnosiła się do obecnych możliwości przy istniejącej infrastrukturze :)

 
Chudy1210 

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 50
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2016-06-09, 22:05      

Ruda Śląska poinformowała na FB że cała trasa 9 zostanie wyremontowana.

_________________
Moja stronka: Zakaz Fotografowania

Galeria na Flickr; tramwaje też tu można znaleźć
 
patryk644 
Obserwator T20 T40

Wiek: 20
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 2832
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2016-06-10, 04:32      

Zostanie wyremontowana jako linia jednotorowa czy gdzieniegdzie drugi tor dobudują?

_________________
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA
 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: 2016-06-10, 08:23      

Torowisko na Goduli powinno być dwutorowe, poza tym przydałoby się by wreszcie wykorzystać wiadukt nad DTŚ i zrobić dwa tory od Chebzia do Tlenowni przynajmniej.

_________________

 
888 

Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 121
Skąd: Świętochlowice
Wysłany: 2016-06-10, 18:17      

Super. Ciekawe kiedy to sfinalizują. Jakieś terminy?? Ostatnio przejechałem się "dziewiątką". Napełnienia są konkretne.

_________________
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
 
auri23 
auri23

Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2016-06-11, 11:06      

Napełnienia byłyby jeszcze większe gdyby 9 jeździła częściej i co najważniejsze znacznie szybciej. Bo jazda 20km/h ludzi nie przyciągnie jak mają autobus znacznie szybszy.

 
trajtek

Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 1412
Skąd: Hindenburg
Wysłany: 2016-07-15, 20:30      

Czy pojawiły się jakieś konkrety co do zapowiadanych modernizacji na linii?

 
patryk644 
Obserwator T20 T40

Wiek: 20
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 2832
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2016-07-15, 20:35      

Narazie wiadomo tylko że wyremontują ;) .

_________________
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA
 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: 2016-07-16, 09:44      

Poza zakończonym przetargiem na wykonanie dok. projektowej dla odcinka wzdłuż Karola Goduli "ni widu ni słychu".

_________________

 
37

Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 305
Wysłany: 2017-01-08, 20:11      

http://katowice.wyborcza....likwidacja.html

Cytat:
Ruda Śląska: Albo remont całej linii tramwajowej, albo jej likwidacja
08.01.2017 19:35

Tramwaje Śląskie wstrzymują się z ogłoszeniem ostatecznego harmonogramu prac na torowiskach. Powód? Trudne rozmowy z prezydentami.

Z naszych informacji wynika, że w kontrolowanych przez miasta aglomeracji Tramwajach Śląskich powstała już dokładna rozpiska planowanych w tym roku prac. Spółka nie chce ich jednak na razie podać do publicznej wiadomości.

Prezydenci mają mnóstwo pytań i uwag

- Ponieważ trwają rozmowy z miastami. To uzgodnienia dotyczące dokładnych terminów prac. I zaczęły się pytanie, dlaczego tu, a nie gdzie indziej? Czy można podzielić na etapy, czy musimy wszystko robić w takim, a nie innym czasie - podkreślają przedstawiciele Tramwajów Śląskich.

Pod koniec zeszłego roku Tramwaje Śląskie wystąpiły o unijne dofinansowanie na modernizację i budowę nowych linii tramwajowych. Wartość prac na najbliższe lata to aż 885 mln zł. Pierwszych robót należy się spodziewać na ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej. Przetarg na wykonawcę wkrótce zostanie rozstrzygnięty. Torowisko w tym miejscu od lat jest w złym stanie. Andrzej Stania, poprzedni prezydent Rudy Śląskiej, doprowadził nawet do tego, że zawisła tam tablica z informacją, że za stan torowiska są odpowiedzialne Tramwaje Śląskie.

Ruda Śląska: Od remontu zależy przyszłość linii

- Wiele razy rozmawialiśmy z Tramwajami Śląskimi i KZK GOP na temat prac w Rudzie Śląskiej. Zależy nam na remoncie całej trasy tramwaju nr 9 na terenie miasta. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że nie ma dziś na to pieniędzy, ale jeśli pojawią się oszczędności, to tak się stanie - mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej.

Miasto przystało na taką propozycję. Wiceprezydent Mejer dodaje, że od dotrzymania słowa w tej sprawie Ruda Śląska uzależnia utrzymanie linii nr 9 (łączy Świętochłowice, Rudę Śląską, Chorzów i Bytom). - Trasa jest w opłakanym stanie. Remont to kwestia bezpieczeństwa pasażerów - podkreśla Mejer.

Niezależnie od prac związanych z infrastrukturą torowo-sieciową należące do 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów Tramwaje Śląskie przewidują w ramach obecnego projektu zakup 44 nowoczesnych wagonów i pojazdów technicznych (pogotowia sieciowe i torowe).

W poprzednich latach spółka zleciła remont około 63 km torowisk, kupiła 42 nowe tramwaje, zmodernizowała 75 starych wagonów.



Zgodnie z regulaminem forum, proszę o wstawienie zacytowanego artykułu lub jego ważniejszych fragmentów. //DW
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-01-08, 21:45      

Torowisko w ul. Niedurnego powinno iść na pierwszy ogień do remontu w szczególności od strony Chebzia przy Osiedlu Kaufhaus i Hucie Pokój, gdzie wagony już ledwie tam jadą.

Dla TŚ linia 9 chyba nie jest priorytetem, jeżeli od lat się mówi tylko o remoncie a w rzeczywistości kompletnie nic się nie dzieje.

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Seba77 
Administrator


Wiek: 41
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 7310
Skąd: Piasek
Wysłany: 2019-02-11, 19:23      

Powraca widmo likwidacji linii 9 na terenie Rudy Ślaskiej

Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?
LINK

  
 
 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8707
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2019-02-11, 19:53      

Seba77 napisał/a:
Powraca widmo likwidacji linii 9 na terenie Rudy Ślaskiej

Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?
LINK
Od tylu lat sie to ciągnie a TŚ leci w kulki i dalej nic nie robią poza fragmentami. Znowu ich Ruda postraszy to wyremontują jakis odcinek, na jakis czas sprawa ucichnie. Tylko że technicznie to już długo torowisko nie pociągnie i skonczy sie tak jak na trasie 7 , że zamknięto torowisko do czasu aż nie zrobiono generalnego remontu. Tu potrzeba pilnego remontu wszyscy o tym wiedzą ale nic się w tej sprawie nie dzieje.

 
666 

Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 310
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-02-12, 15:16      

hanys76 napisał/a:
Od tylu lat sie to ciągnie a TŚ leci w kulki

A ja powiem tak: zamiast inwestować w nowe tramwaje należało by przygotować główne ciągi komunikacyjne do dalszego funkcjonowania - czyli remont torowiska przed zakupem pojazdów.Chyba nic odkrywczego nie napisałem.
Niestety remont torów jest niemile widziany przez pasażerów i innych użytkowników ruchu (wykopy, zawieszone przystanki i fragmenty lub całe linie) - dlatego dokonuje się zakupów i puszcza nowy tabor aby przynajmniej pasażer widział, że coś się dzieje - zmienia na lepsze. Efekty jakie są każdy widzi.
Linia 9 jest jedną z głównych linii po tej stronie Katowic (podobnie jak linia 1 i 11).
TŚ to wiedzą (a przynajmniej powinny - dlatego piszę, że wiedzą) jednak obawiam się, że nie znamy wszystkich składowych wchodzących w podejmowane decyzje modernizacyjne. Śmiem wątpić, że inne miasta nie narzekają na stan torowiska, że niema skarg na wibracje czy hałas. Może (przypuszczenie) po prostu inni nie afiszują się z tymi skargami w mediach? Może inni rozumieją, że remont torowiska to nie tylko wymiana szyn, ale coś więcej.
Z innej strony patrząc - można by robić we własnym zakresie - na bieżąco, ale pytanie kim? Jeśli ilekroć widzę brygadę pogotowia torowego a w niej 3 osoby (w tym kierowca pojazdu - czyli dwóch pracowników) zastanawiam się co oni mogą zdziałać poza zaspawaniem pęknięcia, regulacji jakiejś zwrotnicy czy wyczyszczeniem rozjazdu. Niestety lata zaległości nie wybaczają i aktualnie nawet takie doraźne "naprawy" nie mają dużego sensu. A nie wyobrażam sobie, zwołać wszystkich torowców na zmianie z całej spółki i zrobić porządnie fragmentu torów.
Wracając do tematu:
Spodziewajmy się, że jeśli RŚ postraszy i da sobie powiedzieć, ale nie zamknie linii. Pamiętajmy, że w innych rejonach sieci także są opłakane fragmenty. Są na liście do zrobienia na wczoraj ale czasami może chodzić nie o samo toroisko ale o np drogę, która automatycznie powinna być odnowiona przy remoncie, aby za 2-3 lata nie rozkopywać "nowego torowiska" - a np zarządca drogi (miasto/gmina) nie jest zainteresowana współpracą.
Widzieliście przecież jakie były problemy w Chorzowie. A tam miasto jest bardziej zainteresowane współpracą z TŚ niż Ruda. Może tu jest problem?

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Ta strona internetowa używa plików cookie - dowiedz się więcej.