Plany likwidacji linii nr 9

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
auri23
Posty: 166
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#1 Post autor: auri23 » 16 maja 2016, 23:52

Wszystko wskazuje na to, że w niedalekiej przyszłości kolejna rudzka linia podzieli los 18.

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#2 Post autor: trajtek » 17 maja 2016, 00:12

T9?

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#3 Post autor: patryk644 » 17 maja 2016, 05:54

Dlaczego?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Tramwajarz
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2016, 10:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

#4 Post autor: Tramwajarz » 17 maja 2016, 11:47

Skąd takie informacje ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2288
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#5 Post autor: tramwajarze z19 » 17 maja 2016, 12:02

Nie zdziwiłbym się jakby odcinek Chebzie Pętla - Świętochłowice Mijanka zostałby wycofany z użytku liniowego.
Linia 47:Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki Targowisko - Lipiny Targowisko - Ruda Śląska Chebzie Pętla

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: patryk644 » 17 maja 2016, 12:09

Odcinek między Chebzie Pętla a Świętochłowice Mijanka jest w złym stanie technicznym, ale sama linia na tym odcinku jest opłacalna. Średnio jeździ tam 15-25 osób (między 10 a 18).
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

37
Posty: 305
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#7 Post autor: 37 » 19 maja 2016, 09:52


Awatar użytkownika
luki
Posty: 5380
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: luki » 19 maja 2016, 12:46

"względy bezpieczeństwa" to zapewne tak jak z linią 18: "a znajdziemy sobie jakąś starą budowlę inżynieryjną na trasie, której nikt nie będzie chciał ani miał kasy by wyremontować, więc będzie to pewny gwóźdź do trumny tej linii - i po sprawie."
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#9 Post autor: trajtek » 19 maja 2016, 17:46

W sumie to się nie spodziewałem, że T9 będzie zagrożona, choć to pewnie nie ostatnia linia, której ktoś się będzie chciał pozbyć. Może w zamian tego od Chebzia T9 zostanie połączone z T17?

hanys76
Posty: 8739
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#10 Post autor: hanys76 » 19 maja 2016, 18:04

trajtek pisze:W sumie to się nie spodziewałem, że T9 będzie zagrożona, choć to pewnie nie ostatnia linia, której ktoś się będzie chciał pozbyć. Może w zamian tego od Chebzia T9 zostanie połączone z T17?
Takie połączenie nie zda egzaminu przez jednotory na Lipinach i Chropaczowie raczej jak zniknie 9 to 17 dalej będzie jezdzic tak jak obecnie.

Tramwajarz
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2016, 10:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

#11 Post autor: Tramwajarz » 19 maja 2016, 18:07

Nie wiem czy to tylko takie straszenie, czy na serio myślą o tym.
Miasto dostało od Tramwajów Śląskich, plany modernizacji trasy linii T9, więc czy oni zapomnieli o tych planach ?!
W całej Polsce buduje się nowe linie tramwajowe, a u nas odwrotnie, czy ta pani upadła na głowę!
Pozdrawiam

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#12 Post autor: trajtek » 19 maja 2016, 18:14

A czy na planowanym do likwidacji odcinku zapowiedziane są jakieś inwestycje?
hanys76 pisze:Takie połączenie nie zda egzaminu przez jednotory na Lipinach i Chropaczowie raczej jak zniknie 9 to 17 dalej będzie jezdzic tak jak obecnie.
Może nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodziło mi bardziej o coś w stylu wydłużenie T17 do Bytomia.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2288
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#13 Post autor: tramwajarze z19 » 19 maja 2016, 18:53

trajtek pisze:
hanys76 pisze:Takie połączenie nie zda egzaminu przez jednotory na Lipinach i Chropaczowie raczej jak zniknie 9 to 17 dalej będzie jezdzic tak jak obecnie.
Może nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodziło mi bardziej o coś w stylu wydłużenie T17 do Bytomia.
Zależy o której drodze do Bytomia z Chorzowa mówisz bo masz dwie do wyboru:
1. Chorzów - ... - Łagiewniki - Chropaczów - Lipiny - Chebzie - Godula - Szombierki - Bytom (trasa T17 a następnie T9)
2. Chorzów - ... - Łagiewniki - Bytom (trasa T7)

Ale raczej myślę, że chodziło ci raczej o wariant pierwszy.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2016, 20:41 przez tramwajarze z19, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 47:Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki Targowisko - Lipiny Targowisko - Ruda Śląska Chebzie Pętla

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

hanys76
Posty: 8739
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#14 Post autor: hanys76 » 19 maja 2016, 18:57

Na stronie TŚ znalazłem ogłoszenie na Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej”.
LINK Czyli to nie jest tak że TŚ tam nic nie zamierza robic widać że na Goduli coś jednak będzie remontowane. Więc niech władze Rudy nie mówią że się nic nie robi bo to nie prawda. Po projekcie przyjdzie czas na prace tak wynika z ogłoszenia.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1188
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#15 Post autor: grillmaster » 19 maja 2016, 19:16

Może władze Rudy Śląskiej chcą wymusić remonty na TŚ.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8469
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#16 Post autor: Peter » 19 maja 2016, 19:19

Najwyraźniej władze Rudy Śląskiej mają zamiar ogólnie zlikwidować tramwaje i nie chcą inwestować w ten rodzaj transportu zbiorowego. Niepotrzebnie tylko wydaje się jeszcze pieniądze na projekty tramwajowe w tym mieście, skoro nie dojdzie do ich realizacji.
Faktem jest jednak, że od dawna linia 9 należy do najgorszych pod względem stanu technicznego torowisk. Obecnie pozostały już tylko solówki, wlekące się po jednotorach, które już wiele lat temu powinny zostać przebudowane na odcinki dwutorowe tam gdzie jest to możliwe. W takim stanie ta linia nie ma przyszłości.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3266
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#17 Post autor: Trampesar6 » 19 maja 2016, 19:25

Peter pisze:Najwyraźniej władze Rudy Śląskiej mają zamiar ogólnie zlikwidować tramwaje i nie chcą inwestować w ten rodzaj transportu zbiorowego.
Najlepiej, żeby władze Rudy Śl. zlikwidowały tory w całym mieście i będzie po kłopocie. Jeżeli mają zamiar likwidować, to po co tramwaje tam jeżdżą? Tak sobie? Nie jestem jakimś przeciwnikiem likwidacji linii tramwajowych, ale chyba trochę przesadzili z tą 9-tką. Po "18" nadeszła chwila na "9", a ciekawe, jaka linia po dziewiątce.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8469
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#18 Post autor: Peter » 19 maja 2016, 19:32

To jest właściwie jedyna główna linia tramwajowa w Rudzie Śląskiej. Linia 1 na terenie Rudy została wyremontowana.
*SDIP (U.N.O.)

888
Posty: 126
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#19 Post autor: 888 » 19 maja 2016, 19:34

Niech zlikwidują pętlę w Chebziu ;) Stan torowiska na linii jest kiepski. Władze miasta nic nie wymuszają. To fakty dopełnią likwidacji, brak remontów który doprowadził do agonalnego stanu wymuszą takie rozwiązanie. Jeden wyremontowany przejazd na Wirku to jeszcze nie powód żeby nie myśleć o zamknięciu linii.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Tramwajarz
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2016, 10:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

#20 Post autor: Tramwajarz » 19 maja 2016, 19:37

Tak się zastanawiam,czy aby pani Dziedzic nie robi tego specjalnie pod publikę, żeby Tramwaje Śląskie przygotowały się do rezygnacji z planowanego remontu trasy dziewiątki.
W tedy może ogłosić że to Tramwaje Śląskie są winne ponieważ nie chciały zrobić remontu trasy dziewiątki, i ona musi linie zlikwidować z powodu złego stanu torowiska!
Ostatnio zmieniony 19 maja 2016, 19:38 przez Tramwajarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3266
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#21 Post autor: Trampesar6 » 19 maja 2016, 19:37

888 pisze:Niech zlikwidują pętlę w Chebziu ;) Stan torowiska na linii jest kiepski. Władze miasta nic nie wymuszają. To fakty dopełnią likwidacji, brak remontów który doprowadził do agonalnego stanu wymuszą takie rozwiązanie. Jeden wyremontowany przejazd na Wirku to jeszcze nie powód żeby nie myśleć o zamknięciu linii.
Powiem tak: władze znajdą byle jaki powód, żeby zamknąć jakiś odcinek.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

Tramwajarz
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2016, 10:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

#22 Post autor: Tramwajarz » 19 maja 2016, 19:40

Do 888, to co tu robisz na forum komunikacji tramwajowej jeśli jesteś za likwidacją pętli ?, co za tym idzie linii tramwajowych
Myślałem że wszyscy na forum jesteśmy pro tramwajowi a nie anty !
Nie rozumiem tego, są fundusze na remont trasy linii dziewięć, są plany, a nagle obudziła się pani Dziedzic i chce linie likwidować !
Pozdrawiam

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#23 Post autor: trajtek » 19 maja 2016, 19:48

Tramwajarz pisze:są fundusze na remont trasy linii dziewięć, są plany
Gdzie te fundusze, gdzie te plany?

tramwajarze z19, oczywiście, chodziło mi o pierwszy wariant :)

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#24 Post autor: patryk644 » 19 maja 2016, 19:49

Najpierw 18, teraz chcą zlikwidować 9 to w Rudzie Śląskiej zostanie tylko 1 i dwa przystanki 11 i 17.
Ruda Śląska nie chce już tramwajów. Jeszcze na koniec skończy jak Gliwice.
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3266
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#25 Post autor: Trampesar6 » 19 maja 2016, 20:07

Ciekawe, czy kolejną linią po 18-tce i 9-tce będzie linia nr 11 (trasa Chorzów Metalowców - Chebzie Pętla). Podobno na 3 Maja w Chorzowie coś ma dziać się, ale nie wiem kiedy. Wątpię w to, że utną jakiś odcinek jedenastki.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

Tramwajarz
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2016, 10:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

#26 Post autor: Tramwajarz » 19 maja 2016, 20:29

trajtek, Proszę :Kolejny przetarg dotyczy dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska wzdłuż Karola Goduli w Rudzie Śląskiej. Obecnie znajduje się tam linia jednotorowa – na odcinku od granicy miasta z Bytomiem od mostu kolejowego w Rudzie Śląskiej Chebziu jest wydzielona, natomiast odcinek pomiędzy ul. Lipa a ul. Przedszkolną jest wbudowany w jezdnię. Preferowane jest torowisko dwutorowe w tym miejscu. Inwestor oczekuje też zaprojektowania nowych rozgałęzień w rejonie ul. Pawła jako dwutorowych z dobudową relacji skrętnej z ul. K. Goduli w ul. Asfaltową (dwutorowy trójkąt torowy).
To nie są plany ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 5324
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#27 Post autor: mi4chal744 » 19 maja 2016, 20:30

Trampesar6 pisze:Ciekawe, czy kolejną linią po 18-tce i 9-tce będzie linia nr 11 (trasa Chorzów Metalowców - Chebzie Pętla). Podobno na 3 Maja w Chorzowie coś ma dziać się, ale nie wiem kiedy. Wątpię w to, że utną jakiś odcinek jedenastki.
Wątpię żeby ucieli tą linię 11, no chyba że Pani Dziedzic upodabnia się do Pana prezydenta Gliwic że całkiem uciął linię 1 i 4. Ale w sprawie tej linii 9 to wątpię że ją zlikwidują, to jest jedynie nastraszenie TŚ, że jak nie wezmą się za remont to będą ją likwidować...
Linia 1:Chebzie Pętla - Zabrze Zaborze Wolności - Zabrze Plac Wolności - Maciejów Kondratowicza - Gliwice Zajezdnia

Linia 5: Zabrze Zaborze Pętla - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

hanys76
Posty: 8739
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#28 Post autor: hanys76 » 19 maja 2016, 20:39

Trampesar6 pisze:Ciekawe, czy kolejną linią po 18-tce i 9-tce będzie linia nr 11 (trasa Chorzów Metalowców - Chebzie Pętla). Podobno na 3 Maja w Chorzowie coś ma dziać się, ale nie wiem kiedy. Wątpię w to, że utną jakiś odcinek jedenastki.
Ty chyba nie jesteś trzezwy, że takie dyrdymały piszesz. Pomysl logicznie jak mogą 11 zlikwidować. Po pierwsze linia ma na terenie Rudy tylko dwa przystanki, a po drugie odcinek od Pawełka do pętli dopiero co był wyremontowany. Mowa jest o 9 a nie o 11 a ty już czarne scenariusze kreślisz. Ludzie nie siejcie niepotrzebnej paniki, póki co to nic nie zostało jeszcze zlikwidowane. Brak konkretów a linia nadal jezdzi póki co.

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3266
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#29 Post autor: Trampesar6 » 19 maja 2016, 20:41

hanys76 pisze:
Trampesar6 pisze:Ciekawe, czy kolejną linią po 18-tce i 9-tce będzie linia nr 11 (trasa Chorzów Metalowców - Chebzie Pętla). Podobno na 3 Maja w Chorzowie coś ma dziać się, ale nie wiem kiedy. Wątpię w to, że utną jakiś odcinek jedenastki.
Ty chyba nie jesteś trzezwy, że takie dyrdymały piszesz. Pomysl logicznie jak mogą 11 zlikwidować. Po pierwsze linia ma na terenie Rudy tylko dwa przystanki, a po drugie odcinek od Pawełka do pętli dopiero co był wyremontowany. Mowa jest o 9 a nie o 11 a ty już czarne scenariusze kreślisz. Ludzie nie siejcie niepotrzebnej paniki, póki co to nic nie zostało jeszcze zlikwidowane. Brak konkretów a linia nadal jezdzi póki co.
Ten post, co napiszę, możesz usunąć. Nie mam 18 lat. Nie piję. Dziękuję. Więcej na ten temat nic nie powiem.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 5324
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#30 Post autor: mi4chal744 » 19 maja 2016, 20:46

hanys76 pisze:
Trampesar6 pisze:Ciekawe, czy kolejną linią po 18-tce i 9-tce będzie linia nr 11 (trasa Chorzów Metalowców - Chebzie Pętla). Podobno na 3 Maja w Chorzowie coś ma dziać się, ale nie wiem kiedy. Wątpię w to, że utną jakiś odcinek jedenastki.
Ty chyba nie jesteś trzezwy, że takie dyrdymały piszesz. Pomysl logicznie jak mogą 11 zlikwidować. Po pierwsze linia ma na terenie Rudy tylko dwa przystanki, a po drugie odcinek od Pawełka do pętli dopiero co był wyremontowany. Mowa jest o 9 a nie o 11 a ty już czarne scenariusze kreślisz. Ludzie nie siejcie niepotrzebnej paniki, póki co to nic nie zostało jeszcze zlikwidowane. Brak konkretów a linia nadal jezdzi póki co.
hanys76 ma rację nie ma co panikować, jeden dziennikarz napisze artykuł żeby siać panikę, i kasę za to zdziera. Tak samo jak mówią o końcu świata że miał nastąpić w 2012 r. A jakoś do tej pory jest.
Linia 1:Chebzie Pętla - Zabrze Zaborze Wolności - Zabrze Plac Wolności - Maciejów Kondratowicza - Gliwice Zajezdnia

Linia 5: Zabrze Zaborze Pętla - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#31 Post autor: trajtek » 19 maja 2016, 20:47

Tramwajarz pisze:trajtek, Proszę :Kolejny przetarg dotyczy dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska wzdłuż Karola Goduli w Rudzie Śląskiej. Obecnie znajduje się tam linia jednotorowa – na odcinku od granicy miasta z Bytomiem od mostu kolejowego w Rudzie Śląskiej Chebziu jest wydzielona, natomiast odcinek pomiędzy ul. Lipa a ul. Przedszkolną jest wbudowany w jezdnię. Preferowane jest torowisko dwutorowe w tym miejscu. Inwestor oczekuje też zaprojektowania nowych rozgałęzień w rejonie ul. Pawła jako dwutorowych z dobudową relacji skrętnej z ul. K. Goduli w ul. Asfaltową (dwutorowy trójkąt torowy).
To nie są plany ?
Owszem to są plany, jednak to kropla w morzu potrzeb. Na dalszym odcinku odcinek jest zużyty a tam perspektyw na poprawę brak - kolejne pięć lat mają się pasażerowie bujać wraz z tramwajem po zdezelowanym torowisku, bo może coś skapnie z pieniędzy unijnych w przyszłych latach. Ile remontów wykonało się w sąsiednich miastach, a ile w Rudzie Śląskiej - coś oprócz remontu odcinka linii T1 poczynili przez ostatnie lata, czy wszystko tam coraz bardziej popada w stan rozkładu?

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2288
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#32 Post autor: tramwajarze z19 » 19 maja 2016, 20:49

A kogoś się orientuje jak wyglądają napełnienia na trasie Chebzie Pętla - Świętochłowice Mijanka ?
Linia 47:Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki Targowisko - Lipiny Targowisko - Ruda Śląska Chebzie Pętla

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#33 Post autor: Dawid71552 » 19 maja 2016, 20:55

tramwajarze z19 pisze:A kogoś się orientuje jak wyglądają napełnienia na trasie Chebzie Pętla - Świętochłowice Mijanka ?
Poza szczytem średnio 15-20 osób, w szczycie oraz w czwartki (dzień targowy) 30-40 osób czyli pełny wagon.

DW
Posty: 8043
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#34 Post autor: DW » 19 maja 2016, 20:59

tramwajarze z19 pisze:A kogoś się orientuje jak wyglądają napełnienia na trasie Chebzie Pętla - Świętochłowice Mijanka ?
W zależności od miejsca przeważnie od 15 do 32 osób (średnio 20-25 osób). W godzinach szczytu do 58 osób. Największe napełnienia na trasie Chebzie - Chorzów, w obu kierunkach, występują w Wirku (średnio prawie 30 osób).
Na podstawie pomiarów w godzinach 6:30-17:30 w co 2 lub co 3 kursie, wykonanych w poniedziałek w grudniu 2014 r. (w dniu, gdy targowisko w Wirku było nieczynne; gdy jest czynne napełnienia wzrastają).
Dawid71552 pisze:(...) w czwartki (dzień targowy) 30-40 osób czyli pełny wagon
40 osób to jedynie 32% pojemności wagonu typu 105Na. Jednak komfort podróży kończy się już przy połowie napełnienia. Kilkakrotnie widywałem sytuacje, gdy pasażerowie rezygnowali z podróży i zostawali na przystankach już przy 50-60 osobach w stopiątce.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2016, 21:04 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#35 Post autor: patryk644 » 19 maja 2016, 21:02

Dawid71552 pisze:
tramwajarze z19 pisze:A kogoś się orientuje jak wyglądają napełnienia na trasie Chebzie Pętla - Świętochłowice Mijanka ?
Poza szczytem średnio 15-20 osób, w szczycie oraz w czwartki (dzień targowy) 30-40 osób czyli pełny wagon.
Jak jadę 9 kilka razy w miesiącu tak zawsze wszystkie siedzenia są zajęte, a czasem zdarza się prawdziwy tłok.

PS W sobotę mam trochę czasu, więc wybiorę się na 9 i napisze jakie było napełnienie.

hanys76
Posty: 8739
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#36 Post autor: hanys76 » 19 maja 2016, 21:10

https://www.youtube.com/watch?v=Z4LB6ly_g8Y Patrząc na ten film z linii 9 to nie napawa to optymizmem zobaczcie z jaką prędkością porusza się tramwaj. Pewnie gdyby jechał szybciej skończyło by się jak na Łagiewnikach, przed zamknięciem linii na drzewie.

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#37 Post autor: patryk644 » 19 maja 2016, 21:24

Linia nr 9 potrzebuje jedynie szybkiego remontu. Jest to jedyna linia która łączy jakieś konkretne miejsca w Rudzie Śląskie j. Bez tej linii tramwaj w Rudzie Śląskiej zdecydowanie straci na wartości. A szybkość na tej linii jest tylko skutkiem nie dbania i nie remontowania torów.
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#38 Post autor: polaque » 19 maja 2016, 21:25

No niestety to smutna konsekwencja wielu lat olewania bieżącego utrzymania linii w zakresie większym od chwilowego ratowania od agonii. To samo w DG czy Czeladzi.

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#39 Post autor: patryk644 » 19 maja 2016, 21:33

Jakby 9 zlikwidowano to pomyślałbym, że być może to kolejna faza likwidacji linii tramwajowych na śląsku. Co jeszcze może linie 24 i 27 w Sosnowcu. Ale w Sosnowcu w przeciwieństwie do Rudy Śląskiej chcą ratować tramwaje.
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

hanys76
Posty: 8739
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#40 Post autor: hanys76 » 19 maja 2016, 21:44

patryk644 pisze:Jakby 9 zlikwidowano to pomyślałbym, że być może to kolejna faza likwidacji linii tramwajowych na śląsku. Co jeszcze może linie 24 i 27 w Sosnowcu. Ale w Sosnowcu w przeciwieństwie do Rudy Śląskiej chcą ratować tramwaje.
Kolejna to byłaby 22 bo jej stan na terenie Czeladzi i Będzina, jest podobny do tego na 9 czyli torowisko w stanie agonalnym aż dziw że to jeszcze funkcjonuje oby jak najdłużej. Co do 27 też nie wygląda to różowo ale tam chyba coś mają robić.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#41 Post autor: Penny » 19 maja 2016, 21:52

Trampesar6 pisze:Wątpię w to, że utną jakiś odcinek jedenastki.
Nie utną na pewno. Jest to zbyt krótki odcinek po stronie Rudy Śląskiej, aby mieli jakiekolwiek argumenty nt. ewentualnej nieopłacalności prowadzenia przewozów.

A niestety tak 9, jak i 18, to były dość archaiczne linie. O ile na linii 18 poprawa przelotu oraz bezpieczeństwa wymagały tak naprawdę remontu jedynie jednego kilometra drogi i wprowadzenia drugiego toru, o tyle na "dziewiątce" problem jest dużo większy. Stanie 10 minut na Poligrafii, czy wleczenie się z prędkością 20 km/h przez większość trasy, to nie jest jakość w dobie dzisiejszych możliwości. I być może dlatego Ruda Śląska chce zlikwidować tą linię, skoro wzdłuż linii można puścić autobus, który po prostu przemierzy tą trasę szybciej i nie utyka na mijankach. Miejsce, w którym faktycznie tramwaj ma przewagę na transportem "gumowym", to Godula, gdzie w godzinach szczytu stoi się w potężnym korku do/z DTŚ.

Jeżeli zlikwidowanoby odcinek z Chebzia do Świętochłowic przez Wirek, to wydłużyłbym dziewiątkę do Stroszka zamiast linii 49. Jednak z uwagi na to, że 49 ma względnie małą częstotliwość, to myślę, że taka 9 na trasie Sikorski - Chebzie byłaby naprawdę OK.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2016, 21:54 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

auri23
Posty: 166
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#42 Post autor: auri23 » 19 maja 2016, 21:53

Do planów należy podchodzić ze spokojem. Sytuacja jest analizowana. Dziś w Chorzowie zostały przeprowadzone badania napełnień. Jutro z rana czeka mnie spotkanie z Prezydentem. Sytuacja jest dynamiczna.

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#43 Post autor: trajtek » 19 maja 2016, 21:53

patryk644 pisze:A szybkość na tej linii jest tylko skutkiem nie dbania i nie remontowania torów.
hanys76 pisze:zobaczcie z jaką prędkością porusza się tramwaj
A gdzie jest u nas linia, która jedzie szybko? Tramwaje nawet po wyremontowanych torowiskach nadal się toczą, niż jadą dynamicznie. Mam wrażenie, ze u nas nie wykorzystuje się potencjału, jaki drzemie w tramwajach - choć faktycznie coś w tym jest, skoro za remontami torowisk nie idzie optymalizacja rozkładu.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#44 Post autor: Penny » 19 maja 2016, 21:56

trajtek pisze:A gdzie jest u nas linia, która jedzie szybko?
No w tym względzie sporo się poprawiło, a co więcej - dziewiątka to chyba najbardziej ślamazarna linia :-) To po prostu zabytek. Niestety nawet jak torowisko jest w dobrym stanie i jest wydzielone, to swoje zepsuje sygnalizacja drogowa, która często nie daje priorytetu tramwajowi. Epicki przypadek dla mnie to odcinek Świętochłowice Polna i Świętochłowice Skałka (choć nie dotyczy akurat linii 9).

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#45 Post autor: patryk644 » 19 maja 2016, 22:09

Jednym słowem TŚ ma jeszcze dużo do naprawy i jeśli tego szybko nie zrobi to inne miasta w przyszłości też mogą zażyczyć sobie likwidacji linii tramwajowych. Trzeba jednak czekać kiedy by mieli potencjalnie 9 zlikwidować bo o likwidacji 18 to się już parę lat temu mówiło. Mam jednak nadzieję, że TŚ szybko się za 9 zabierze i jej nie zlikwidują.
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2346
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#46 Post autor: elot360 » 19 maja 2016, 22:12

W BIPie TŚ ostatnio pojawiły się przetargi na dostawę podkładów czy kruszyw pod torowisko. Może nasza spółka wykona jakiś "bieda remont" na tym najbardziej zniszczonym odcinku linii 9?

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2288
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#47 Post autor: tramwajarze z19 » 20 maja 2016, 14:08

Linia 47:Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki Targowisko - Lipiny Targowisko - Ruda Śląska Chebzie Pętla

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Pasazer
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2016, 22:12
Lokalizacja: Swiętochłowice

#48 Post autor: Pasazer » 20 maja 2016, 22:19

Witam.
Porostu nie dowierzam(mam nadzieje)tej plotce :shock: :? '9' to żywa legenda,lina nie do podrobienia i nie powtarzalna~jedyna w swoim rodzaju :mryellow: !
Pozdrawiam

888
Posty: 126
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#49 Post autor: 888 » 21 maja 2016, 09:55

Do 888, to co tu robisz na forum komunikacji tramwajowej jeśli jesteś za likwidacją pętli ?
Właściwie co Pan tu robi?? To był żart o czym świadczy emotikon na końcu zdania. Wystarczy też spojrzeć na mój podpis o ratowaniu. My sobie tu możemy popisać, wylewać pragnienia o uratowaniu każdego odcinka, ale zważmy fakty. Władze może zawsze znajdą argument na likwidacje, z resztą władza zawsze kojarzyła mi się z przebiegłością i cynizmem, ale w tym przypadku nie muszą się pocić na szukanie argumentów. Trasa jest archaiczna w stanie nie nadającym się w zasadzie do użytku. Znajdź mi w Europie tak zaniedbany system tramwajowy. Oczywiście, ostatni projekt podciągnął nieco sytuacje ale to tylko powiększyło dysproporcje między na przykład systemem tramwajowym w takich Katowicach a rudzką "dziewiątką" czy też liniami na Zagłębiu. Jeśli szybko nie zaczną się dalsze remonty to nie które linie po prostu będą musiały zniknąć i tyle.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#50 Post autor: patryk644 » 21 maja 2016, 21:24

Wczoraj, tj. piątek jechałem cały kurs 9 w kierunku Bytomia o 6:43 i 15:43. Dzisiaj napiszę jaka była ilość pasażerów w kursie o 6:43 (nie liczyłem siebie) po odjeździe z przystanku (oprócz ostatniego gdzie będzie 0).

Chorzów Rynek - 8 pasażerów
Chorzów Dworcowa - 9 pasażerów
Chorzów Żeromskiego - 11 pasażerów
Chorzów Kościół św. Jadwigi - 13 pasażerów
Chorzów Bałtycka - 12 pasażerów
Świętochłowice Gazownia - 12 pasażerów
Świętochłowice Mijanka - 12 pasażerów
Zgoda Komenda Policji - 14 pasażerów
Zgoda Skrzyżowanie - 12 pasażerów
Zgoda Droga Kochłowicka - 11 pasażerów
Zgoda Ceramiczna n/ż - 10 pasażerów
Bykowina Niedźwiedziniec - 15 pasażerów
Bykowina Mijanka - 20 pasażerów
Wirek Katowicka - 22 pasażerów
Wirek Odrodzenia - 18 pasażerów
Wirek Kopalnia Pokój - 24 pasażerów
Nowy Bytom Urząd Miasta - 24 pasażerów
Nowy Bytom Huta Pokój - 24 pasażerów
Nowy Bytom Osiedle Kaufhaus - 23 pasażerów
Chebzie Pętla - 22 pasażerów
Chebzie Pawła - 24 pasażerów
Godula Plac Niepodległości - 25 pasażerów
Godula Inkubator - 44 pasażerów
Godula Osiedle Paryż - 48 pasażerów
Szombierki Młyn n/ż - 49 pasażerów
Szombierki Frycza-Modrzewskiego - 55 pasażerów
Szombierki Kościół - 54 pasażerów
Szombierki Kolonia Górnicza - 55 pasażerów
Szombierki Kopalnia - 50 pasażerów
Bytom Zamłynie - 37 pasażerów
Bytom Jagiellońska - 30 pasażerów
Bytom Plac Sikorskiego - 0 pasażerów
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości