Nowe i odświeżone znaki tramwajowe (Propozycje)

Dyskusje na tematy odbiegające mniej lub bardziej od tematyki forum.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2347
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

Nowe i odświeżone znaki tramwajowe (Propozycje)

#1 Post autor: elot360 » 01 mar 2016, 16:13

Na Skycraperscity w wątku o oznakowaniu dróg znalazł się plik PDF z proponowanymi zmianami dla oznakowania polskich dróg i nie tylko. Są też nowości w naszych sferach hobbystycznych.

Link

Dla tych co lubią czytać to od strony 485 a dla wzrokowców od 488 do strony 511. Same "obrazki" bez opisu na 757 stronie.

O wiele dalej są jeszcze zmiany w sygnalizatorach (Także dla tramwajów)

Liczę na to że to kogoś zaciekawi :P

trajtek
Posty: 1441
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#2 Post autor: trajtek » 02 mar 2016, 14:29

Nie znam się za bardzo na oznaczeniach tramwajowych, jakie tam są znaki i jak zmieniły się w stosunku do tego, co jest obecnie, jednak jako całość ta propozycja wydaje mi się raczej bez większego sensu i celu, niż tylko niepotrzebny wydatek pieniędzy - kosmetyczne zmiany piktogramów na przejściu dla pieszych czy nowy piktogram pociągu nie przyczynią się do poprawy czegokolwiek. Owszem, może kilka pomysłów jest wartych uwagi, jak na przykład zmiany w "zielonej strzałce", gdzie jest pomysł wprowadzenia również żółtej strzałki, jednak jako całość wydaje mi się bez większego sensu, by wszystko zmieniać, bo zmienia się nieco krój czy inny chłopek przechodzi na pasach.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2347
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#3 Post autor: elot360 » 02 mar 2016, 14:44

Tu głównie chodzi o ujednolicenie oznakowania drogowego na terenie krajów UE, i tu nie chodzi tylko o to by to jakoś wyglądało, ale także o jakieś łatwiejsze wprowadzanie nowych europejskich przepisów czy coś w tym stylu.

Ciekawe będą nowe sygnalizatory dla autobusów które będą miały napis bus zamiast "belek" i kropek jak na np sygnalizatorach tramwajowych.
Osobiście podoba mi się bajer z tablicami przy autostradach z drogami alternatywnymi.

Jeśli chodzi o tramwaje, to zalazłem znak który będzie wymagał nadanie sygnału. Zastanawiam się w jakich miejscach (Na przykładzie naszej konurbacji) taki znak mógłby się przydać.

pycio1400
Posty: 468
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#4 Post autor: pycio1400 » 02 mar 2016, 15:26

Szczerze, to te znaki albo się niewiele różnią, albo niczego nie wnoszą...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

666
Posty: 335
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#5 Post autor: 666 » 02 mar 2016, 16:53

elot360 pisze:Jeśli chodzi o tramwaje, to zalazłem znak który będzie wymagał nadanie sygnału. Zastanawiam się w jakich miejscach (Na przykładzie naszej konurbacji) taki znak mógłby się przydać
T1 Ruda Rołudniowa kierunek Chebzie- na wysokości przystanku w kierunku Gliwic (czyli tam gdzie był przystanek przed remontem - koło McDonalda) może być dobrym przykładem

pycio1410 pisze: Szczerze, to te znaki albo się niewiele różnią, albo niczego nie wnoszą
Znak o sygnalizacji sterowanej ręcznie może byc użyteczny. Znaki o zakazie mijania są bardziej czytelne od starych wzorów, które dokładnie można było rozróżnić dopiero z mniejszej odległości.

pycio1400
Posty: 468
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#6 Post autor: pycio1400 » 02 mar 2016, 20:08

666 pisze:
elot360 pisze:Jeśli chodzi o tramwaje, to zalazłem znak który będzie wymagał nadanie sygnału. Zastanawiam się w jakich miejscach (Na przykładzie naszej konurbacji) taki znak mógłby się przydać
T1 Ruda Rołudniowa kierunek Chebzie- na wysokości przystanku w kierunku Gliwic (czyli tam gdzie był przystanek przed remontem - koło McDonalda) może być dobrym przykładem

pycio1410 pisze: Szczerze, to te znaki albo się niewiele różnią, albo niczego nie wnoszą
Znak o sygnalizacji sterowanej ręcznie może byc użyteczny. Znaki o zakazie mijania są bardziej czytelne od starych wzorów, które dokładnie można było rozróżnić dopiero z mniejszej odległości.
Jakoś nie mam problemu rozróżnić te znaki :)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5383
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: luki » 03 mar 2016, 21:09

Taki CT-1 to nic innego jak kolejowy odpowiednik wskaźnika W6a (podanie sygnału baczność), albo CT-2 to nic innego jak wskaźnik/latarnia W4, oznaczają miejsce zatrzymania czoła lokomotywy.

Ciekawe jak TŚ zastosuje się do tablic DT-1 i DT-2. Zasadniczo u nas zawsze czerwona kropka jest po lewej stronie, bo ona odpowiada zasadzie, że kierunek lewy jedzie się z prądem przez kontakt i nie ma to w ogóle znaczenia czy rozjazd jest lewoskrętny czy prawoskrętny.

Istną ciekawostką są też znaki AT-5 (sygnał ręczny) i AT-6 (sterowanie ruchem przez osobę kierującą - pewnie na Chebziu to powieszą :D )

W części znaków drogowych, znak A-10 wg. mnie bardzo nieczytelny. Zdecydowanie lepsza jest stara lokomotywa niż jakiś EZT.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#8 Post autor: memphis » 04 mar 2016, 08:21

Dla tych, którzy mają mniejszą orientację w historii znaków tramwajowych polecam taką stronę przygotowaną dawno temu przez Bogusława Moleckiego:
http://wpk.katowice.pl/old/kmtm/bg-www/znaki.htm

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości