Strona Główna FTŚ - Forum o Tramwajach Śląskich
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  KalendarzKalendarz Galeria zdjęćGaleria zdjęć

Poprzedni temat «» Następny temat
Modernizacja linii 11 na terenie Chorzowa
Autor Wiadomość
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8720
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: |25 Sie 2015|, 2015 18:00      Modernizacja linii 11 na terenie Chorzowa

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Przebudowa infrastruktury
tramwajowej w ciągu ul. 3 Maja w Chorzowie.” Trasa ma byc wyremontowana od Katowickiej aż do granicy ze Świętochłowicami. Szkoda że przy okazji nie powstanie drugi tor na odcinku wydzielonym skoro już się chcą zabrać za modernizację.


LINK do ogłoszenia

 
auri23 
auri23

Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Chorzów
Wysłany: |25 Sie 2015|, 2015 19:36      

Zgodnie ze specyfikacją linia będzie dwutorowa na odcinku od Katowickiej w Chorzowie do dwutoru na Piaśniki Skrzyżowanie

 
menx


Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 82
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: |25 Sie 2015|, 2015 20:00      

Nawet było takie pytanie (Odpowiedzi na pytania wykonawców ):
Cytat:

Pytanie 3
Czy na istniejącym odcinku jednotorowym między ulicą Składową a skrzyżowaniem z ulicą Bytomską w Świętochłowicach trzeba zaprojektować nowy odcinek dwutorowy?
Odpowiedź:
Tak, całość linii ma być zaprojektowana jako dwutorowa.


Ostatnio zmieniony przez menx |25 Sie 2015|, 2015 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8720
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: |25 Sie 2015|, 2015 20:03      

menx napisał/a:
Nawet było takie pytanie:
Cytat:
Pytanie 3
Czy na istniejącym odcinku jednotorowym między ulicą Składową a
skrzyżowaniem z ulicą
Bytomską
w Świętochłowicach trzeba zapr
ojektować nowy odcinek dwutorowy?
Odpowiedź
Tak, całość linii ma być zaprojektowana jako dwutorowa.
Jeśli to dojdzie do skutku to będzie duży krok na przód na tej trasie .Potem powinni wyremontować odcinek od Piaśnik do Pawła.

 
kolejorz. 

Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 148
Skąd: GOP
Wysłany: |26 Sie 2015|, 2015 13:31      

hanys76 napisał/a:
Jeśli to dojdzie do skutku to będzie duży krok na przód na tej trasie .Potem powinni wyremontować odcinek od Piaśnik do Pawła.
Ten odcinek również ma być przebudowany na dwutorowy, a przynajmniej tak zakładają plany.

 
Patryk105 


Wiek: 24
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 1688
Skąd: Chorzów
Wysłany: |6 Wrz 2015|, 2015 12:36      

Najwyższy czas na remont tego odcinka. Torowisko od dawna "woła" o modernizację.

_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
Trampesar6 


Wiek: 19
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 3156
Skąd: Siem-ce Śl.
Wysłany: |8 Kwi 2018|, 2018 03:54      

Cytat:
Prace zostały podzielone na trzy odcinki. Pierwszy etap obejmie drogę od Świętochłowic do ul. Składowej, następnie remontowana będzie część od ul. Składowej do ul. Floriańskiej i w końcu od ul. Floriańskiej do ul. Katowickiej.

Tramwaje zmodernizują około 4700 metrów torowiska. Nie będzie też już mijanki w rejonie ul. Składowej. Po przebudowie torowisko będzie w całości dwutorowe. Poprawi się też komfort mieszkańców ul. 3 maja.

– W jezdni torowisko będzie budowane w tzw. technologiach proekologicznych, na płytach betonowych w technologii szyny pływającej, co powinno zmniejszyć hałas i wibracje a zwiększyć trwałość torowiska. Tramwaj nie będzie uciążliwy dla otoczenia – mówił nam podczas ogłoszenia wspołpracy Bolesław Knapik, dyrektor ds. inwestycji i infrastruktury w Tramwajach Śląskich S.A.

W ramach remontu m. in. przebudowane zostaną chodniki, zjazdy i drogi wewnętrzne, w tym budowa nowego zjazdu na ul. Teodora Kalidego. Powstaną też nowe zatoki autobusowe, miejsca parkingowe i przystanki.

– Droga będzie musiała utrzymać przepustowość. Chcemy przy tym maksymalnie poprawić poziom bezpieczeństwa pieszych, zaprojektować nowe miejsca postojów dla komunikacji publicznej, a tam gdzie będzie to możliwe umieścić ścieżkę rowerową – tłumaczył przy prezentacji projektu Piotr Wojtala, dyrektor MIejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Chorzowie.

Termin składania ofert mija 10 kwietnia. Prace na torowiskach mają potrwać 21 miesięcy, a pół roku później ma być gotowa część drogowa. Co ważne, w przetargu znalazł się wymóg, aby roboty były wykonywane przy utrzymaniu ruchu tramwajowego, co najmniej w okresie pierwszych 4 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Prace mają potrwać ponad 2 lata.

http://www.chorzowianin.p...arg,n-8843.html

[ Dodano: 2018-07-27, 16:26 ]
Rozpoczęcie remontu nieco opóźni się. W ostatniej chwili jeden z oferentów odwołał się od przetargu i sprawa trafi do Krajowej Izby Odwoławczej.

Więcej :arrow: http://www.chorzowianin.p...ace,n-9146.html

_________________
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla
 
Seba77 
Administrator


Wiek: 41
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 7371
Skąd: Piasek
Wysłany: |24 Lut 2019|, 2019 19:07      

Chorzów: Rusza nowy przetarg na remont torów na 3 Maja

Cytat:
Tramwaje Śląskie wspólnie z Chorzowem ponowiły przetarg na przebudowę ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu ul. 3 Maja. Prace potrwają ponad dwa lata.

Tramwaje Śląskie, wspólnie z miastem Chorzów, ogłosiły przetarg na przebudowę torowiska w ulicy 3 Maja oraz samego układu drogowego wraz z ulicami poprzecznymi. W sumie – w zakresie infrastruktury tramwajowej – przewidziano przebudowę ok. 4570 metrów toru pojedynczego na odcinku od skrzyżowania z Katowicką w Chorzowie do skrzyżowania z Bytomską w Świętochłowicach.

Torowisko od ul. Bytomskiej w Świętochłowicach do ul. Składowej jest linią jednotorową, wydzieloną na podkładach drewnianych. Torowisko od ul. Składowej do skrzyżowania ul. 3 Maja z ul. Katowicką w Chorzowie jest torowiskiem dwutorowym na podbudowie kamiennej z zabudową z płyt. Po przebudowie torowisko będzie w całości dwutorowe – poza jezdnią wykonane w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych, a w jezdni w technologii bezpodsypkowej z zastosowaniem prefabrykowanych płyt torowych żelbetowych.

Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie podzielił na trzy odcinki: od Świętochłowic do Składowej, od Składowej do Floriańskiej i od Floriańskiej do Katowickiej. W zakres inwestycji wchodzą m.in. przebudowa chodników, zjazdów i dróg wewnętrznych, w tym budowa nowego zjazdu na ul. Teodora Kalidego, budowa ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, miejsc postojowych i peronów przystankowych.

Termin składania ofert mija 29 marca. O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja (20%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20%). Na realizację części tramwajowej przeznaczono 21 miesięcy, a drogowej – 27 miesięcy.

Poprzedni długi przetarg po kolejnych odwołaniach został unieważniony. Pierwotnie wygrał go Tor-Krak z ofertą na kwotę 76,6 mln zł brutto. Od jednego z rozstrzygnięć odwołała się Balzola. Choć Krajowa Izba Odwoławcza przyznała rację odwołującemu, przetarg i tak został unieważniony – hiszpańska oferta była zbyt droga.


Info.: https://www.transport-pub...maja-60948.html

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Ta strona internetowa używa plików cookie - dowiedz się więcej.