Modernizacja linii 11 na terenie Chorzowa

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
hanys76
Posty: 8735
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

Modernizacja linii 11 na terenie Chorzowa

#1 Post autor: hanys76 » 25 sie 2015, 19:00

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Przebudowa infrastruktury
tramwajowej w ciągu ul. 3 Maja w Chorzowie.” Trasa ma byc wyremontowana od Katowickiej aż do granicy ze Świętochłowicami. Szkoda że przy okazji nie powstanie drugi tor na odcinku wydzielonym skoro już się chcą zabrać za modernizację.


LINK do ogłoszenia
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2015, 14:13 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

auri23
Posty: 166
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#2 Post autor: auri23 » 25 sie 2015, 20:36

Zgodnie ze specyfikacją linia będzie dwutorowa na odcinku od Katowickiej w Chorzowie do dwutoru na Piaśniki Skrzyżowanie

Awatar użytkownika
menx
Posty: 82
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#3 Post autor: menx » 25 sie 2015, 21:00

Nawet było takie pytanie (Odpowiedzi na pytania wykonawców ):
Pytanie 3
Czy na istniejącym odcinku jednotorowym między ulicą Składową a skrzyżowaniem z ulicą Bytomską w Świętochłowicach trzeba zaprojektować nowy odcinek dwutorowy?
Odpowiedź:
Tak, całość linii ma być zaprojektowana jako dwutorowa.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 21:06 przez menx, łącznie zmieniany 1 raz.

hanys76
Posty: 8735
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#4 Post autor: hanys76 » 25 sie 2015, 21:03

menx pisze:Nawet było takie pytanie:
Pytanie 3
Czy na istniejącym odcinku jednotorowym między ulicą Składową a
skrzyżowaniem z ulicą
Bytomską
w Świętochłowicach trzeba zapr
ojektować nowy odcinek dwutorowy?
Odpowiedź
Tak, całość linii ma być zaprojektowana jako dwutorowa.
Jeśli to dojdzie do skutku to będzie duży krok na przód na tej trasie .Potem powinni wyremontować odcinek od Piaśnik do Pawła.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#5 Post autor: kolejorz. » 26 sie 2015, 14:31

hanys76 pisze:Jeśli to dojdzie do skutku to będzie duży krok na przód na tej trasie .Potem powinni wyremontować odcinek od Piaśnik do Pawła.
Ten odcinek również ma być przebudowany na dwutorowy, a przynajmniej tak zakładają plany.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1689
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Patryk105 » 06 wrz 2015, 13:36

Najwyższy czas na remont tego odcinka. Torowisko od dawna "woła" o modernizację.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3237
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#7 Post autor: Trampesar6 » 08 kwie 2018, 04:54

Prace zostały podzielone na trzy odcinki. Pierwszy etap obejmie drogę od Świętochłowic do ul. Składowej, następnie remontowana będzie część od ul. Składowej do ul. Floriańskiej i w końcu od ul. Floriańskiej do ul. Katowickiej.

Tramwaje zmodernizują około 4700 metrów torowiska. Nie będzie też już mijanki w rejonie ul. Składowej. Po przebudowie torowisko będzie w całości dwutorowe. Poprawi się też komfort mieszkańców ul. 3 maja.

– W jezdni torowisko będzie budowane w tzw. technologiach proekologicznych, na płytach betonowych w technologii szyny pływającej, co powinno zmniejszyć hałas i wibracje a zwiększyć trwałość torowiska. Tramwaj nie będzie uciążliwy dla otoczenia – mówił nam podczas ogłoszenia wspołpracy Bolesław Knapik, dyrektor ds. inwestycji i infrastruktury w Tramwajach Śląskich S.A.

W ramach remontu m. in. przebudowane zostaną chodniki, zjazdy i drogi wewnętrzne, w tym budowa nowego zjazdu na ul. Teodora Kalidego. Powstaną też nowe zatoki autobusowe, miejsca parkingowe i przystanki.

– Droga będzie musiała utrzymać przepustowość. Chcemy przy tym maksymalnie poprawić poziom bezpieczeństwa pieszych, zaprojektować nowe miejsca postojów dla komunikacji publicznej, a tam gdzie będzie to możliwe umieścić ścieżkę rowerową – tłumaczył przy prezentacji projektu Piotr Wojtala, dyrektor MIejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Chorzowie.

Termin składania ofert mija 10 kwietnia. Prace na torowiskach mają potrwać 21 miesięcy, a pół roku później ma być gotowa część drogowa. Co ważne, w przetargu znalazł się wymóg, aby roboty były wykonywane przy utrzymaniu ruchu tramwajowego, co najmniej w okresie pierwszych 4 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Prace mają potrwać ponad 2 lata.

http://www.chorzowianin.pl/rusza-remont ... -8843.html

[ Dodano: 2018-07-27, 16:26 ]
Rozpoczęcie remontu nieco opóźni się. W ostatniej chwili jeden z oferentów odwołał się od przetargu i sprawa trafi do Krajowej Izby Odwoławczej.

Więcej :arrow: http://www.chorzowianin.pl/ulica-3-maja ... -9146.html
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

Awatar użytkownika
Seba77
Administrator
Posty: 7545
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Piasek

#8 Post autor: Seba77 » 24 lut 2019, 19:07

Chorzów: Rusza nowy przetarg na remont torów na 3 Maja
Tramwaje Śląskie wspólnie z Chorzowem ponowiły przetarg na przebudowę ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu ul. 3 Maja. Prace potrwają ponad dwa lata.

Tramwaje Śląskie, wspólnie z miastem Chorzów, ogłosiły przetarg na przebudowę torowiska w ulicy 3 Maja oraz samego układu drogowego wraz z ulicami poprzecznymi. W sumie – w zakresie infrastruktury tramwajowej – przewidziano przebudowę ok. 4570 metrów toru pojedynczego na odcinku od skrzyżowania z Katowicką w Chorzowie do skrzyżowania z Bytomską w Świętochłowicach.

Torowisko od ul. Bytomskiej w Świętochłowicach do ul. Składowej jest linią jednotorową, wydzieloną na podkładach drewnianych. Torowisko od ul. Składowej do skrzyżowania ul. 3 Maja z ul. Katowicką w Chorzowie jest torowiskiem dwutorowym na podbudowie kamiennej z zabudową z płyt. Po przebudowie torowisko będzie w całości dwutorowe – poza jezdnią wykonane w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych, a w jezdni w technologii bezpodsypkowej z zastosowaniem prefabrykowanych płyt torowych żelbetowych.

Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie podzielił na trzy odcinki: od Świętochłowic do Składowej, od Składowej do Floriańskiej i od Floriańskiej do Katowickiej. W zakres inwestycji wchodzą m.in. przebudowa chodników, zjazdów i dróg wewnętrznych, w tym budowa nowego zjazdu na ul. Teodora Kalidego, budowa ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, miejsc postojowych i peronów przystankowych.

Termin składania ofert mija 29 marca. O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja (20%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20%). Na realizację części tramwajowej przeznaczono 21 miesięcy, a drogowej – 27 miesięcy.

Poprzedni długi przetarg po kolejnych odwołaniach został unieważniony. Pierwotnie wygrał go Tor-Krak z ofertą na kwotę 76,6 mln zł brutto. Od jednego z rozstrzygnięć odwołała się Balzola. Choć Krajowa Izba Odwoławcza przyznała rację odwołującemu, przetarg i tak został unieważniony – hiszpańska oferta była zbyt droga.
Info.: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60948.html

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość