Modernizacja Duwag Pt8

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#26 Post autor: Sebastian22 » 23 kwie 2016, 14:35

Przebudowa tego wagonu trwa już zdecydowanie zbyt długo, myślę że to średnio opłacalna inwestycja.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2347
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#27 Post autor: elot360 » 23 kwie 2016, 14:51

Trwa za długo bo wcześniejszy wykonawca "splajtował". Poczekajmy może na efekt końcowy.

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#28 Post autor: patryk644 » 25 maja 2016, 02:20

Czy są może jakieś postępy w przebudowie wagonu?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2347
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#29 Post autor: elot360 » 24 sie 2016, 21:09

Nareszcie pojawiły się jakieś wieści.

JEDNOKIERUNKOWY „HELMUT” JESZCZE W TYM ROKU

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8469
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#30 Post autor: Peter » 25 sie 2016, 07:56

Jak można przeczytać po #913 kolejnym wagonem przeznaczonym do modernizacji jest #904. Dwa wagony mają być gotowe do końca roku a w przyszłym trzy kolejne.
Gdyby nie było kłopotów z Protramem prawdopodobnie prace by się już skończyły przy #913.
Ciekawe czy zostaną "upiększone" ściany czołowe / tylne i czy pozostaną obniżane mechanicznie schodki w członach skrajnych.
*SDIP (U.N.O.)

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#31 Post autor: patryk644 » 25 sie 2016, 16:14

Czekam na #913. Ciekawe jak będzie wyglądał. Jestem ciekaw czy po remoncie ze względu że wagony będą niskopodłogowe TŚ postanowią uruchomić jakiś dodatkowy wagon Pt na 20 albo na jakąś inną linię (o ile #913 trafi do Zawodzia).

Czy wiadomo jakie trzy wagony będą miały remont i czy wszystkie przejdą tę modernizację.
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2347
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#32 Post autor: elot360 » 25 sie 2016, 16:23

Wiemy tyle ile jest w artykułach czyli... Nie wiemy z jakich wagonów będzie się składała ta trójka.

Jeśli dobrze pamiętam docelowo wszystkie Helmuty mają stracić swoje dwukierunkowe zastosowanie.

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3266
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#33 Post autor: Trampesar6 » 18 paź 2016, 13:27

Na stronie TŚ pojawił się przetarg na zakup systemu informacji pasażerskiej i monitoringu do wagonu typu Pt (dotyczy modernizacji wagonu o nr 904).

Link do przetargu :arrow: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur5542016/
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2347
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#34 Post autor: elot360 » 18 paź 2016, 15:20

Pojawił się jakieś 10 dni temu. Już wybrali ofertę, wygrał R&G.

[ Dodano: 2016-10-19, 21:08 ]
Tak swoją drogą w internetach jakiś czas temu pojawił się news w kwestii przebudowy.

[ Dodano: 2016-10-25, 18:12 ]
Parę świeżych informacji.

:arrow: LINK

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#35 Post autor: patryk644 » 25 paź 2016, 20:18

Jeśli chodzi o opis to nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak te wagony będą wyglądać. Miejmy nadzieję że straszne nie będą.
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2347
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#36 Post autor: elot360 » 25 paź 2016, 20:22

Czoła wymienia Modertrans więc może będzie coś a'la gdańskie N8C.

Chudy1210
Posty: 50
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#37 Post autor: Chudy1210 » 26 paź 2016, 18:58

Kurczę, szkoda tego charakterystycznego helmutowego czoła, jedna z najbardziej unikatowych cech tego tramwaju. Wygląda na to, że faktycznie zyskamy coś w postaci gdańskich N8C, czyli trochę starsze Bety. Ciężko mi sobie teraz wyobrazić ten tramwaj.

[ Dodano: 2016-11-25, 16:00 ]
Obrazek

Źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ale paskudnie wygląda to czoło z wodogłowiem. W środku druga Beta.

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#38 Post autor: trajtek » 25 lis 2016, 16:13

Czy ja wiem, czy taki straszny - jak dla mnie nie wygląda najgorzej.

Awatar użytkownika
Lohner
Posty: 2755
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#39 Post autor: Lohner » 25 lis 2016, 16:35

Przepraszam bardzo, ale co to jest za potwór? To coś nadal będzie miało nazwę Duwag Pt?
Może zacznij używać znaku "->" jako podmiana niż cytować i pisać bez podmiany....
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/
14.06 - 213 #859
15.06 - 1507 #842

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#40 Post autor: trajtek » 25 lis 2016, 16:38

Lohner pisze:co to jest
Duewag Pt po modernizacji, myślałem, że jako zainteresowany tramwajami takie rzeczy się wie..

hanys76
Posty: 8739
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#41 Post autor: hanys76 » 25 lis 2016, 17:38

Tak to wygląda z bliska bardziej szczegółowo szału nie ma.Zdjęcia od kolegi Przemka W.
Załączniki
15211793_1228904703819937_623352419_n.jpg
15240170_1228904610486613_1182912260_n.jpg
15208992_1228912670485807_1455462100_n.jpg

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#42 Post autor: trajtek » 25 lis 2016, 18:25

Wiadomo, ile wyniósł całkowity koszt tej modernizacji?

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#43 Post autor: patryk644 » 25 lis 2016, 18:53

A oto moja pierwsza reakcja jak ten tramwaj zobaczyłem :mdleje: :mdleje: :mdleje:.

Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#44 Post autor: trajtek » 25 lis 2016, 18:58

patryk644 pisze:Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?
Jak i też do której zajezdni trafi ;)

DW
Posty: 8043
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#45 Post autor: DW » 25 lis 2016, 19:06

patryk644 pisze:Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?
Wtedy, kiedy zostanie zakończona jego modernizacja i zostanie dopuszczony do ruchu.

Chudy1210
Posty: 50
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#46 Post autor: Chudy1210 » 25 lis 2016, 19:33

Ciekawe gdzie go puszczą. Jeśli jego wytrzymałość na kiepskie torowiska się nie zmieniła (a nie powinna) to uważam że powinien zagościć na takich liniach jak 3, 11 czy 27, gdzie niskiej podłogi jeszcze nie ma.

patryk644
Posty: 2829
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#47 Post autor: patryk644 » 25 lis 2016, 19:41

Można byłoby puścić taki tramwaj na 9 lub 13.
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8431
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#48 Post autor: skoti » 25 lis 2016, 21:51

Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)

DW
Posty: 8043
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#49 Post autor: DW » 26 lis 2016, 17:32

skoti pisze:Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)
Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?

aso
Posty: 75
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#50 Post autor: aso » 26 lis 2016, 22:10

DW pisze:
skoti pisze:Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)
Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?
Nic nowego. Jak puścisz autobus po tramwaju, to potok rozkłada się losowo. Co przyjedzie pierwsze - to zbiera. Po jakimś czasie dochodzisz do paradoksów, że potrzebujesz jednocześnie i przeguby, i składy, bo zawsze coś jest przepełnione.

888
Posty: 126
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#51 Post autor: 888 » 16 gru 2016, 11:53

Jak się mają sprawy z naszym "dałnikiem kappa"?. Będzie też drugi?
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

polaraxa
Posty: 384
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#52 Post autor: polaraxa » 16 gru 2016, 14:17

O ile mi wiadomo #913 oraz #790 miały na początku grudnia "REJESTRACJĘ" ale znając prace w ZUR pewnie coś z nimi jest nie tak skoro nie są oddane do ruchu. Wspomnę tylko iż #790 miał być oddany na "katarzynkę" potem po "rejestracji" a w sumie to terminów było kilka i żaden nie został dotrzymany wiec jeszcze przyjdzie nam poczekać na liniową premierę. W Gazecie Wyborczej z 13/12/2016 jest artykuł oraz wypowiedz pana rzecznika z której w skrócie wynika że wagon #913 nie jest w pełni wyposażony potrzebuje dodatkowych badań dopuszczających do ruchu i że może na linie wyjedzie wiosną 2017.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#53 Post autor: Iwo » 17 gru 2016, 15:53

polaraxa pisze:O ile mi wiadomo #913 oraz #790 miały na początku grudnia "REJESTRACJĘ" ale znając prace w ZUR pewnie coś z nimi jest nie tak skoro nie są oddane do ruchu.
#790 wczoraj przyjechał z ZURu do R1.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Lagu
Posty: 5753
Rejestracja: 19 sie 2016, 14:43
Lokalizacja: Świętochłowice

#54 Post autor: Lagu » 25 gru 2016, 18:40

Co do #913 jestem w stanie zrozumieć okropny wygląd, zmiana na jednokierunkowca(choć to glupota), ale komu przeszkadzały miękkie klimatyczne siedzenia?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2347
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#55 Post autor: elot360 » 25 gru 2016, 19:40

"Nowoczesny" design wagonu a w środku siedzenia jak w DABie.
Wyobrażasz sobie Maybacha odpalanego na korbę? To też pewnie miało swój urok.

Gdzieś chyba pod jakimś zdjęciem Solarisa czytałem że krzesełka powinny być teraz wandaloodporne. Takie czasy.

Awatar użytkownika
Lagu
Posty: 5753
Rejestracja: 19 sie 2016, 14:43
Lokalizacja: Świętochłowice

#56 Post autor: Lagu » 25 gru 2016, 23:01

elot360 pisze:"Nowoczesny" design wagonu a w środku siedzenia jak w DABie.
Wyobrażasz sobie Maybacha odpalanego na korbę? To też pewnie miało swój urok.

Gdzieś chyba pod jakimś zdjęciem Solarisa czytałem że krzesełka powinny być teraz wandaloodporne. Takie czasy.
Siedzenia w DABie były najlepsze. Wandaloodporne to może one nie były ale więcej osób mogło usiąść, no i wygoda i klimat..
Bardziej wandaloodporne byłyby stare fotele z 105n xD i wygodniejsze niż te nowe.
Jeszcze może mi powiecie, że #913 będzie, lub już ma klimę bo takie czasy...

polaraxa
Posty: 384
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#57 Post autor: polaraxa » 28 mar 2017, 15:29

Dziś 28/03/2017 krótko po godz 10 na terenie R-1 rozpoczęły się badania techniczne oraz jazdy #913 w związku z potrzebą uzyskania homologacji i dopuszczenia do ruchu wagonu po "modernizacji' napędu.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2017, 18:38 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8431
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#58 Post autor: skoti » 29 mar 2017, 21:31

A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?

pycio1400
Posty: 468
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#59 Post autor: pycio1400 » 30 mar 2017, 02:21

skoti pisze:A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?
Zajechał i własnych silach, w poniedziałek późnym wieczorem...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#60 Post autor: trajtek » 30 mar 2017, 08:31

Lagu pisze:Jeszcze może mi powiecie, że #913 będzie, lub już ma klimę bo takie czasy...
A co by było w tym głupiego, gdyby zamontowali tam klimatyzację? Myślę, że to już powinno zacząć robić się standardem..

polaraxa
Posty: 384
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#61 Post autor: polaraxa » 30 mar 2017, 20:42

#913 ma klimatyzację w kabinie.

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#62 Post autor: trajtek » 30 mar 2017, 20:51

Wiadomo już coś, na jakiej linii można go oczekiwać i w której z zajezdni?

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8431
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#63 Post autor: skoti » 30 mar 2017, 21:33

pycio1400 pisze:
skoti pisze:A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?
Zajechał i własnych silach, w poniedziałek późnym wieczorem...
No to ciekawe nie dopuszczony do ruchu, przyjechał sam

polaraxa
Posty: 384
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#64 Post autor: polaraxa » 31 mar 2017, 20:58

Póki co nie ma pomysłu na rejon do którego trafi nie mówiąc o linii choć w pierwszej wersji było to R-2 w drugiej R-4. Homologacja jest potrzebna do przewozu pasażerów bo do ruchu wagon dopuszczenie posiadał przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2347
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#65 Post autor: elot360 » 01 kwie 2017, 00:16

polaraxa pisze:przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.
Niby gdzie.

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3266
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#66 Post autor: Trampesar6 » 01 kwie 2017, 00:24

polaraxa pisze:Homologacja jest potrzebna do przewozu pasażerów, bo do ruchu wagon dopuszczenie posiadał przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.
Na S7 kursował #910. Pomieszałeś coś.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2017, 10:00 przez Trampesar6, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

polaraxa
Posty: 384
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#67 Post autor: polaraxa » 02 kwie 2017, 21:15

Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.

pycio1400
Posty: 468
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#68 Post autor: pycio1400 » 02 kwie 2017, 23:08

polaraxa pisze:Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.
Hmmm, w styczniu mając postój na Batorym, zajrzałem na halę jak wyglądają prace z #913... Wnętrza kabiny nie mial, część siedzeń było zdemontowanych, kable były porozrzucane po całym wagonie... Tak więc na Katarzynce pewnie pokazane było samo pudło z minimalną ilością elektroniki aby coś świeciło...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
PatrykBe
Posty: 700
Rejestracja: 27 mar 2013, 08:04
Lokalizacja: Bytom

#69 Post autor: PatrykBe » 03 kwie 2017, 15:55

polaraxa pisze:Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.
On raczej nigdzie nie wyjechał, bo nie miał jak. Wszystko było robione na pokaz ma Katarzynce.
(Dodano 4.04.2017r.)
Dzisiaj na jeździe próbnej:
LINK
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu

trajtek
Posty: 1440
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#70 Post autor: trajtek » 05 kwie 2017, 14:56

Na stronie Tramwajów Śląskich pojawił się wpis na temat tej modernizacji, z fotografiami i głosowaniem na imię dla tego tramwaju:
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... o-helmuta/

kasztan
Posty: 29
Rejestracja: 07 wrz 2012, 18:55
Lokalizacja: Wiedeń

#71 Post autor: kasztan » 06 kwie 2017, 09:56

Jest artykuł na transport-publiczny.pl

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54852.html

polaraxa
Posty: 384
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#72 Post autor: polaraxa » 20 kwie 2017, 20:29

Jest oficjalna decyzja o przekazaniu na stan R-2 wagonu #913 ze zmienionym symbolem typy wagonu Ptm. Więc czekamy na jego liniowy debiut na linii 20 bo chyba tylko tam jest zapotrzebowanie na Pt /bo nadal będzie jako taki traktowany. Literka 'm' jest zmianą techniczną/.

Awatar użytkownika
menx
Posty: 82
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#73 Post autor: menx » 20 kwie 2017, 20:39

W tamtym tygodniu w nocy testowali wagon #913 na trasie 7-ki. W środku było kilka osób (jakiś pracowników).

Chudy1210
Posty: 50
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#74 Post autor: Chudy1210 » 21 kwie 2017, 15:33

Zakończył się proces badań i testów przebudowanego pierwszego z wagonów typu Ptb. Od poniedziałku 24.04.2017 r. wagon będzie wozić pasażerów na linii nr 20 między Chorzowem a Katowicami. Poznaliśmy też nowe imię zmodernizowanego wagonu!



Po gruntownej modernizacji przeprowadzonej w Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie, tramwaj oznaczony został symbolem Ptm. Tramwaje Śląskie przeprowadziły konsultacje ws. wyboru nowego imienia dla zmodernizowanego wagonu. – Otrzymaliśmy wiele listów od pasażerów. Sporo było wśród nich różnych ciekawych pomysłów na nazwanie tramwaju, jednak najwięcej głosów otrzymała jedna z naszych propozycji. W efekcie tego głosowania wagon Ptm zyskał imię Wawrzek – wyjaśnia rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada dodając, że Spółka skorzysta z przesłanych propozycji przy konsultacjach ws. imion dla kolejnych nowych wagonów. A w najbliższych latach tabor Tramwajów Śląskich ma się poszerzyć o trzy nowe modele.

Tymczasem Wawrzek przeszedł pomyślnie wszystkie badania techniczne i jazdy próbne, i w poniedziałek 24 kwietnia rozpocznie służbę na linii nr 20. – W pierwszym okresie wagon nie będzie przyporządkowany na stałe do żadnej linii. Chcemy, by początkowo pojawił się na różnych liniach we wszystkich rejonach, a dopiero za jakiś czas wagon ten zostanie przypisany do konkretnej zajezdni – mówi Andrzej Zowada.

W wyniku gruntownej modernizacji wagon zyskał m.in. niskopodłogową część środkową, nowy wygląd zewnętrzny i wystrój wnętrza, energooszczędny napęd, nowy system informacji pasażerskiej czy gniazda USB dostępne dla pasażerów. W Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie trwa modernizacja kolejnego wagonu serii Pt.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... pasazerow/

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3266
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#75 Post autor: Trampesar6 » 25 sie 2017, 12:42

Zakład Usługowo Remontowy Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie zakończył modernizację drugiego wagonu serii Pt o numerze 904. W wyniku modernizacji powstał jednokierunkowy, trójczłonowy wagon, z częścią środkową niskopodłogową.


Przebudowany wagon jest bliźniaczo podobny do pierwszego zmodernizowanego wagonu tej serii. – Zmiany, jakie zaszły w trakcie przebudowy, są bardzo głębokie i tak na dobrą sprawę, w tej ostatecznej wersji niewiele pozostało z wagonu pierwotnego – mówi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Zakres modernizacji, którą wykonali pracownicy Zakładu Usługowo Remontowego Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie obejmował m.in.: zabudowę niskopodłogowego członu środkowego, zmianę wyglądu zewnętrznego, montaż nowego napędu z możliwością odzysku energii podczas hamowania, wymianę drzwi i foteli, zastosowanie nowego oświetlenia, systemu informacji pasażerskiej, monitoringu i emisji reklam, a także ładowarek USB umieszczonych w poręczach i ścianach bocznych.

W stosunku do pierwszego zmodernizowanego wagonu o nr 913 wyposażenie wagonu 904 uległo wzbogaceniu o nowe tablice boczne informacji pasażerskiej. W wagonie 904 tablice te są dwustronne – od strony zewnętrznej przekazują informację o numerze linii i kierunku, zaś strona wewnętrzna wyposażona jest w ekran LCD przedstawiający w sposób dynamiczny przebieg linii oraz mapkę ukazującą bieżące położenie wagonu z wykorzystaniem sygnału GPS. – Zastosowanie tego typu tablic umożliwia pasażerom orientację w przebiegu linii i łatwy wybór przystanku docelowego, co jest ważne zwłaszcza dla osób spoza regionu, nieznających okolicy – podkreśla Andrzej Zowada. Zmodernizowany wagon, po przeprowadzeniu badań technicznych, pomyślnie przebył jazdy próbne i w pierwszej kolejności zostanie skierowany do obsługi linii nr 20.

Drugi wagon serii Ptm otrzymał też imię. W efekcie wcześniejszych konsultacji społecznych wagon nosi imię Gucio.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ebudowany/
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości