Strona Główna FTŚ - Forum o Tramwajach Śląskich
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  KalendarzKalendarz Galeria zdjęćGaleria zdjęć

Poprzedni temat «» Następny temat
Modernizacja Duwag Pt8
Autor Wiadomość
Sebastian22 


Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 202
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |23 Kwi 2016|, 2016 13:35      

Przebudowa tego wagonu trwa już zdecydowanie zbyt długo, myślę że to średnio opłacalna inwestycja.

 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: |23 Kwi 2016|, 2016 13:51      

Trwa za długo bo wcześniejszy wykonawca "splajtował". Poczekajmy może na efekt końcowy.

_________________

 
patryk644 
Obserwator T20 T40

Wiek: 20
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 2832
Skąd: Chorzów
Wysłany: |25 Maj 2016|, 2016 01:20      

Czy są może jakieś postępy w przebudowie wagonu?

_________________
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA
 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: |24 Sie 2016|, 2016 20:09      

Nareszcie pojawiły się jakieś wieści.

JEDNOKIERUNKOWY „HELMUT” JESZCZE W TYM ROKU

_________________

 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Sie 2016|, 2016 06:56      

Jak można przeczytać po #913 kolejnym wagonem przeznaczonym do modernizacji jest #904. Dwa wagony mają być gotowe do końca roku a w przyszłym trzy kolejne.
Gdyby nie było kłopotów z Protramem prawdopodobnie prace by się już skończyły przy #913.
Ciekawe czy zostaną "upiększone" ściany czołowe / tylne i czy pozostaną obniżane mechanicznie schodki w członach skrajnych.

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
patryk644 
Obserwator T20 T40

Wiek: 20
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 2832
Skąd: Chorzów
Wysłany: |25 Sie 2016|, 2016 15:14      

Czekam na #913. Ciekawe jak będzie wyglądał. Jestem ciekaw czy po remoncie ze względu że wagony będą niskopodłogowe TŚ postanowią uruchomić jakiś dodatkowy wagon Pt na 20 albo na jakąś inną linię (o ile #913 trafi do Zawodzia).

Czy wiadomo jakie trzy wagony będą miały remont i czy wszystkie przejdą tę modernizację.

_________________
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA
 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: |25 Sie 2016|, 2016 15:23      

Wiemy tyle ile jest w artykułach czyli... Nie wiemy z jakich wagonów będzie się składała ta trójka.

Jeśli dobrze pamiętam docelowo wszystkie Helmuty mają stracić swoje dwukierunkowe zastosowanie.

_________________

 
Trampesar6 


Wiek: 19
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 3157
Skąd: Siem-ce Śl.
Wysłany: |18 Paź 2016|, 2016 12:27      

Na stronie TŚ pojawił się przetarg na zakup systemu informacji pasażerskiej i monitoringu do wagonu typu Pt (dotyczy modernizacji wagonu o nr 904).

Link do przetargu :arrow: http://www.tram-silesia.p...277/zur5542016/

_________________
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla
 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: |18 Paź 2016|, 2016 14:20      

Pojawił się jakieś 10 dni temu. Już wybrali ofertę, wygrał R&G.

[ Dodano: 2016-10-19, 21:08 ]
Tak swoją drogą w internetach jakiś czas temu pojawił się news w kwestii przebudowy.

[ Dodano: 2016-10-25, 18:12 ]
Parę świeżych informacji.

:arrow: LINK

_________________

 
patryk644 
Obserwator T20 T40

Wiek: 20
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 2832
Skąd: Chorzów
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 19:18      

Jeśli chodzi o opis to nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak te wagony będą wyglądać. Miejmy nadzieję że straszne nie będą.

_________________
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA
 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 19:22      

Czoła wymienia Modertrans więc może będzie coś a'la gdańskie N8C.

_________________

 
Chudy1210 

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 50
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 17:58      

Kurczę, szkoda tego charakterystycznego helmutowego czoła, jedna z najbardziej unikatowych cech tego tramwaju. Wygląda na to, że faktycznie zyskamy coś w postaci gdańskich N8C, czyli trochę starsze Bety. Ciężko mi sobie teraz wyobrazić ten tramwaj.

[ Dodano: 2016-11-25, 16:00 ]


Źródło: https://www.facebook.com/...&type=3&theater

Ale paskudnie wygląda to czoło z wodogłowiem. W środku druga Beta.

_________________
Moja stronka: Zakaz Fotografowania

Galeria na Flickr; tramwaje też tu można znaleźć
 
trajtek

Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 1414
Skąd: Hindenburg
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 16:13      

Czy ja wiem, czy taki straszny - jak dla mnie nie wygląda najgorzej.

 
Lohner 
Przyszły motorowy


Wiek: 30
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 2593
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 16:35      

Przepraszam bardzo, ale co to jest za potwór? To coś nadal będzie miało nazwę Duwag Pt?

_________________
Ostrzeżenia nauczyły Mnie nie korzystać ze SDIP-a.
Może zacznij używać znaku "->" jako podmiana niż cytować i pisać bez podmiany....
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/
 
trajtek

Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 1414
Skąd: Hindenburg
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 16:38      

Lohner napisał/a:
co to jest
Duewag Pt po modernizacji, myślałem, że jako zainteresowany tramwajami takie rzeczy się wie..

 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8720
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 17:38      

Tak to wygląda z bliska bardziej szczegółowo szału nie ma.Zdjęcia od kolegi Przemka W.



15208992_1228912670485807_1455462100_n.jpg
Plik ściągnięto 488 raz(y) 47,78 KB

15240170_1228904610486613_1182912260_n.jpg
Plik ściągnięto 270 raz(y) 33,97 KB

15211793_1228904703819937_623352419_n.jpg
Plik ściągnięto 279 raz(y) 47,89 KB

 
trajtek

Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 1414
Skąd: Hindenburg
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 18:25      

Wiadomo, ile wyniósł całkowity koszt tej modernizacji?

 
patryk644 
Obserwator T20 T40

Wiek: 20
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 2832
Skąd: Chorzów
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 18:53      

A oto moja pierwsza reakcja jak ten tramwaj zobaczyłem :mdleje: :mdleje: :mdleje: .

Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?

_________________
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA
 
trajtek

Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 1414
Skąd: Hindenburg
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 18:58      

patryk644 napisał/a:
Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?
Jak i też do której zajezdni trafi ;)

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8038
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 19:06      

patryk644 napisał/a:
Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?
Wtedy, kiedy zostanie zakończona jego modernizacja i zostanie dopuszczony do ruchu.

 
Chudy1210 

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 50
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 19:33      

Ciekawe gdzie go puszczą. Jeśli jego wytrzymałość na kiepskie torowiska się nie zmieniła (a nie powinna) to uważam że powinien zagościć na takich liniach jak 3, 11 czy 27, gdzie niskiej podłogi jeszcze nie ma.

_________________
Moja stronka: Zakaz Fotografowania

Galeria na Flickr; tramwaje też tu można znaleźć
 
patryk644 
Obserwator T20 T40

Wiek: 20
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 2832
Skąd: Chorzów
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 19:41      

Można byłoby puścić taki tramwaj na 9 lub 13.

_________________
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA
 
skoti 
Obserwator T26 T27


Wiek: 38
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 8253
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |25 Lis 2016|, 2016 21:51      

Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8038
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |26 Lis 2016|, 2016 17:32      

skoti napisał/a:
Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)
Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?

 
aso 

Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |26 Lis 2016|, 2016 22:10      

DW napisał/a:
skoti napisał/a:
Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)
Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?


Nic nowego. Jak puścisz autobus po tramwaju, to potok rozkłada się losowo. Co przyjedzie pierwsze - to zbiera. Po jakimś czasie dochodzisz do paradoksów, że potrzebujesz jednocześnie i przeguby, i składy, bo zawsze coś jest przepełnione.

 
888 

Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 126
Skąd: Świętochlowice
Wysłany: |16 Gru 2016|, 2016 11:53      

Jak się mają sprawy z naszym "dałnikiem kappa"?. Będzie też drugi?

_________________
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
 
polaraxa

Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 377
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |16 Gru 2016|, 2016 14:17      

O ile mi wiadomo #913 oraz #790 miały na początku grudnia "REJESTRACJĘ" ale znając prace w ZUR pewnie coś z nimi jest nie tak skoro nie są oddane do ruchu. Wspomnę tylko iż #790 miał być oddany na "katarzynkę" potem po "rejestracji" a w sumie to terminów było kilka i żaden nie został dotrzymany wiec jeszcze przyjdzie nam poczekać na liniową premierę. W Gazecie Wyborczej z 13/12/2016 jest artykuł oraz wypowiedz pana rzecznika z której w skrócie wynika że wagon #913 nie jest w pełni wyposażony potrzebuje dodatkowych badań dopuszczających do ruchu i że może na linie wyjedzie wiosną 2017.

 
Iwo 


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 409
Skąd: Będzin
Wysłany: |17 Gru 2016|, 2016 15:53      

polaraxa napisał/a:
O ile mi wiadomo #913 oraz #790 miały na początku grudnia "REJESTRACJĘ" ale znając prace w ZUR pewnie coś z nimi jest nie tak skoro nie są oddane do ruchu.

#790 wczoraj przyjechał z ZURu do R1.

_________________
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
 
Lagu 


Wiek: 30
Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 5407
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: |25 Gru 2016|, 2016 18:40      

Co do #913 jestem w stanie zrozumieć okropny wygląd, zmiana na jednokierunkowca(choć to glupota), ale komu przeszkadzały miękkie klimatyczne siedzenia?

 
 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: |25 Gru 2016|, 2016 19:40      

"Nowoczesny" design wagonu a w środku siedzenia jak w DABie.
Wyobrażasz sobie Maybacha odpalanego na korbę? To też pewnie miało swój urok.

Gdzieś chyba pod jakimś zdjęciem Solarisa czytałem że krzesełka powinny być teraz wandaloodporne. Takie czasy.

_________________

 
Lagu 


Wiek: 30
Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 5407
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: |25 Gru 2016|, 2016 23:01      

elot360 napisał/a:
"Nowoczesny" design wagonu a w środku siedzenia jak w DABie.
Wyobrażasz sobie Maybacha odpalanego na korbę? To też pewnie miało swój urok.

Gdzieś chyba pod jakimś zdjęciem Solarisa czytałem że krzesełka powinny być teraz wandaloodporne. Takie czasy.

Siedzenia w DABie były najlepsze. Wandaloodporne to może one nie były ale więcej osób mogło usiąść, no i wygoda i klimat..
Bardziej wandaloodporne byłyby stare fotele z 105n xD i wygodniejsze niż te nowe.
Jeszcze może mi powiecie, że #913 będzie, lub już ma klimę bo takie czasy...

 
 
polaraxa

Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 377
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |28 Mar 2017|, 2017 14:29      

Dziś 28/03/2017 krótko po godz 10 na terenie R-1 rozpoczęły się badania techniczne oraz jazdy #913 w związku z potrzebą uzyskania homologacji i dopuszczenia do ruchu wagonu po "modernizacji' napędu.

 
skoti 
Obserwator T26 T27


Wiek: 38
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 8253
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |29 Mar 2017|, 2017 20:31      

A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?

 
pycio1400 

Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 460
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: |30 Mar 2017|, 2017 01:21      

skoti napisał/a:
A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?


Zajechał i własnych silach, w poniedziałek późnym wieczorem...

_________________
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
 
trajtek

Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 1414
Skąd: Hindenburg
Wysłany: |30 Mar 2017|, 2017 07:31      

Lagu napisał/a:
Jeszcze może mi powiecie, że #913 będzie, lub już ma klimę bo takie czasy...
A co by było w tym głupiego, gdyby zamontowali tam klimatyzację? Myślę, że to już powinno zacząć robić się standardem..

 
polaraxa

Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 377
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |30 Mar 2017|, 2017 19:42      

#913 ma klimatyzację w kabinie.

 
trajtek

Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 1414
Skąd: Hindenburg
Wysłany: |30 Mar 2017|, 2017 19:51      

Wiadomo już coś, na jakiej linii można go oczekiwać i w której z zajezdni?

 
skoti 
Obserwator T26 T27


Wiek: 38
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 8253
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |30 Mar 2017|, 2017 20:33      

pycio1400 napisał/a:
skoti napisał/a:
A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?
Zajechał i własnych silach, w poniedziałek późnym wieczorem...
No to ciekawe nie dopuszczony do ruchu, przyjechał sam

 
polaraxa

Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 377
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |31 Mar 2017|, 2017 19:58      

Póki co nie ma pomysłu na rejon do którego trafi nie mówiąc o linii choć w pierwszej wersji było to R-2 w drugiej R-4. Homologacja jest potrzebna do przewozu pasażerów bo do ruchu wagon dopuszczenie posiadał przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.

 
elot360 


Wiek: 19
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 2339
Skąd: Bytom - Szombierki
Wysłany: |31 Mar 2017|, 2017 23:16      

polaraxa napisał/a:
przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.
Niby gdzie.

_________________

 
Trampesar6 


Wiek: 19
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 3157
Skąd: Siem-ce Śl.
Wysłany: |31 Mar 2017|, 2017 23:24      

polaraxa napisał/a:
Homologacja jest potrzebna do przewozu pasażerów, bo do ruchu wagon dopuszczenie posiadał przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.
Na S7 kursował #910. Pomieszałeś coś.

_________________
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla
 
polaraxa

Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 377
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |2 Kwi 2017|, 2017 20:15      

Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.

 
pycio1400 

Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 460
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: |2 Kwi 2017|, 2017 22:08      

polaraxa napisał/a:
Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.


Hmmm, w styczniu mając postój na Batorym, zajrzałem na halę jak wyglądają prace z #913... Wnętrza kabiny nie mial, część siedzeń było zdemontowanych, kable były porozrzucane po całym wagonie... Tak więc na Katarzynce pewnie pokazane było samo pudło z minimalną ilością elektroniki aby coś świeciło...

_________________
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
 
PatrykBe 
Moderator


Wiek: 19
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 696
Skąd: Bytom
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 14:55      

polaraxa napisał/a:
Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.

On raczej nigdzie nie wyjechał, bo nie miał jak. Wszystko było robione na pokaz ma Katarzynce.
(Dodano 4.04.2017r.)
Dzisiaj na jeździe próbnej:
LINK

_________________
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu
 
trajtek

Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 1414
Skąd: Hindenburg
Wysłany: |5 Kwi 2017|, 2017 13:56      

Na stronie Tramwajów Śląskich pojawił się wpis na temat tej modernizacji, z fotografiami i głosowaniem na imię dla tego tramwaju:
http://www.tram-silesia.p...wanego-helmuta/

 
kasztan 

Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 28
Skąd: Wiedeń
Wysłany: |6 Kwi 2017|, 2017 08:56      

Jest artykuł na transport-publiczny.pl

http://www.transport-publ...zolo-54852.html

 
polaraxa

Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 377
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |20 Kwi 2017|, 2017 19:29      

Jest oficjalna decyzja o przekazaniu na stan R-2 wagonu #913 ze zmienionym symbolem typy wagonu Ptm. Więc czekamy na jego liniowy debiut na linii 20 bo chyba tylko tam jest zapotrzebowanie na Pt /bo nadal będzie jako taki traktowany. Literka 'm' jest zmianą techniczną/.

 
menx


Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 82
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: |20 Kwi 2017|, 2017 19:39      

W tamtym tygodniu w nocy testowali wagon #913 na trasie 7-ki. W środku było kilka osób (jakiś pracowników).

 
Chudy1210 

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 50
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: |21 Kwi 2017|, 2017 14:33      

Cytat:
Zakończył się proces badań i testów przebudowanego pierwszego z wagonów typu Ptb. Od poniedziałku 24.04.2017 r. wagon będzie wozić pasażerów na linii nr 20 między Chorzowem a Katowicami. Poznaliśmy też nowe imię zmodernizowanego wagonu!



Po gruntownej modernizacji przeprowadzonej w Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie, tramwaj oznaczony został symbolem Ptm. Tramwaje Śląskie przeprowadziły konsultacje ws. wyboru nowego imienia dla zmodernizowanego wagonu. – Otrzymaliśmy wiele listów od pasażerów. Sporo było wśród nich różnych ciekawych pomysłów na nazwanie tramwaju, jednak najwięcej głosów otrzymała jedna z naszych propozycji. W efekcie tego głosowania wagon Ptm zyskał imię Wawrzek – wyjaśnia rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada dodając, że Spółka skorzysta z przesłanych propozycji przy konsultacjach ws. imion dla kolejnych nowych wagonów. A w najbliższych latach tabor Tramwajów Śląskich ma się poszerzyć o trzy nowe modele.

Tymczasem Wawrzek przeszedł pomyślnie wszystkie badania techniczne i jazdy próbne, i w poniedziałek 24 kwietnia rozpocznie służbę na linii nr 20. – W pierwszym okresie wagon nie będzie przyporządkowany na stałe do żadnej linii. Chcemy, by początkowo pojawił się na różnych liniach we wszystkich rejonach, a dopiero za jakiś czas wagon ten zostanie przypisany do konkretnej zajezdni – mówi Andrzej Zowada.

W wyniku gruntownej modernizacji wagon zyskał m.in. niskopodłogową część środkową, nowy wygląd zewnętrzny i wystrój wnętrza, energooszczędny napęd, nowy system informacji pasażerskiej czy gniazda USB dostępne dla pasażerów. W Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie trwa modernizacja kolejnego wagonu serii Pt.


http://www.tram-silesia.p...ozic-pasazerow/

_________________
Moja stronka: Zakaz Fotografowania

Galeria na Flickr; tramwaje też tu można znaleźć
 
Trampesar6 


Wiek: 19
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 3157
Skąd: Siem-ce Śl.
Wysłany: |25 Sie 2017|, 2017 11:42      

Cytat:
Zakład Usługowo Remontowy Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie zakończył modernizację drugiego wagonu serii Pt o numerze 904. W wyniku modernizacji powstał jednokierunkowy, trójczłonowy wagon, z częścią środkową niskopodłogową.


Przebudowany wagon jest bliźniaczo podobny do pierwszego zmodernizowanego wagonu tej serii. – Zmiany, jakie zaszły w trakcie przebudowy, są bardzo głębokie i tak na dobrą sprawę, w tej ostatecznej wersji niewiele pozostało z wagonu pierwotnego – mówi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Zakres modernizacji, którą wykonali pracownicy Zakładu Usługowo Remontowego Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie obejmował m.in.: zabudowę niskopodłogowego członu środkowego, zmianę wyglądu zewnętrznego, montaż nowego napędu z możliwością odzysku energii podczas hamowania, wymianę drzwi i foteli, zastosowanie nowego oświetlenia, systemu informacji pasażerskiej, monitoringu i emisji reklam, a także ładowarek USB umieszczonych w poręczach i ścianach bocznych.

W stosunku do pierwszego zmodernizowanego wagonu o nr 913 wyposażenie wagonu 904 uległo wzbogaceniu o nowe tablice boczne informacji pasażerskiej. W wagonie 904 tablice te są dwustronne – od strony zewnętrznej przekazują informację o numerze linii i kierunku, zaś strona wewnętrzna wyposażona jest w ekran LCD przedstawiający w sposób dynamiczny przebieg linii oraz mapkę ukazującą bieżące położenie wagonu z wykorzystaniem sygnału GPS. – Zastosowanie tego typu tablic umożliwia pasażerom orientację w przebiegu linii i łatwy wybór przystanku docelowego, co jest ważne zwłaszcza dla osób spoza regionu, nieznających okolicy – podkreśla Andrzej Zowada. Zmodernizowany wagon, po przeprowadzeniu badań technicznych, pomyślnie przebył jazdy próbne i w pierwszej kolejności zostanie skierowany do obsługi linii nr 20.

Drugi wagon serii Ptm otrzymał też imię. W efekcie wcześniejszych konsultacji społecznych wagon nosi imię Gucio.

http://www.tram-silesia.p...t-przebudowany/

_________________
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Ta strona internetowa używa plików cookie - dowiedz się więcej.