Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

Dyskusje o wagonach E1.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8532
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

#1 Post autor: skoti » 24 wrz 2011, 10:00

Lista obecnie odstawionych wozów E-1: (w nawiasie data ostatniego zaobserwowania na trasie)
R-1 Będzin:
-


R-4 Gliwice:
- #946 (2018.04.05) - kolizja z samochodem.
Tramwaje Śląskie S.A. pisze:Nowa oferta Tramwajów Śląskich S.A.
23.09.2011

Wagony typu 105 N wożą pasażerów na Śląsku i w Zagłębiu od lat, są też Citadisy (wagony 116 Nd zwane popularnie „Karlikami”), od jakiegoś czasu Pt 8 nazywane „Helmutami”, a na szczególne okazje wyjeżdża wagon zabytkowy typu N. Ostatni rodzaj wagonu, który pojawił się w zasobach Tramwajów Śląskich S.A. to zakupiony w Wiedniu E-1 nazwany przez tramwajarzy „Francikiem”.

Wagon ten będąc jednobryłowym i dwuczłonowym pojazdem, o długości prawie 20 m, może zabrać jednorazowo ponad 150 osób, zapewniając jazdę w komfortowych warunkach. Wagon po modernizacji w warsztatach Spółki atrakcyjnie prezentuje się na torach, charakteryzując się niską emisją hałasu i drgań w czasie przejazdu. Kolorystyka „Francika” jest utrzymana w konwencji przyjętej dla floty tramwajów w Spółce, tzn. z dominującym kolorem czerwonym, co eksponuje wagon spośród innych uczestników ruchu i zapewnia jego dobrą widoczność. Zgodnie z zapowiedziami najnowszy zmodernizowany nabytek Spółki zostanie skierowany na tory tramwajowe i wypełni ofertę przewozową. Wagony typu E-1, po przeprowadzeniu prac adaptacyjnych będą kierowane na linie, gdzie tradycyjne 105-tki są zbyt mało pojemne, zaś skład wagonów za duży.
W połowie października wagony zadebiutują na linii 26 tj. będą przewozić pasażerów na odcinku pomiędzy rzystankami Sosnowiec Milowice Pętla i Mysłowice Dworzec PKP.

Jak wyglądał tramwaj przed modernizacją w trakcie i po jej przeprowadzeniu można przekonać się przeglądając zdjęcia.
Źródło: Tramwaje Śląskie S.A.


Post zmienił właściciela z użytkownika KZKGaPowicz na użytkownika skoti, który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Załączniki
E1_8-112x150.jpg
E1_8-112x150.jpg (7.96 KiB) Przejrzano 6235 razy
E1_7-150x112.jpg
E1_7-150x112.jpg (7.57 KiB) Przejrzano 6234 razy
E1_6-150x112.jpg
E1_6-150x112.jpg (7.85 KiB) Przejrzano 6235 razy
E1_5-112x150.jpg
E1_5-112x150.jpg (7.23 KiB) Przejrzano 6235 razy
E1_4-112x150.jpg
E1_4-112x150.jpg (7.05 KiB) Przejrzano 6234 razy
E1_3-150x112.jpg
E1_3-150x112.jpg (7.65 KiB) Przejrzano 6234 razy
E1_2-150x112.jpg
E1_2-150x112.jpg (7.82 KiB) Przejrzano 6234 razy
E1_1-150x112.jpg
E1_1-150x112.jpg (7.94 KiB) Przejrzano 6234 razy
Ostatnio zmieniony 22 cze 2018, 21:55 przez skoti, łącznie zmieniany 70 razy.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#2 Post autor: Penny » 26 wrz 2011, 09:45

Jak informuje "Dziennik Zachodni", wiedeńce wyruszą na tory od połowy października...
Tramwaj Sznycel pojedzie z Mysłowic do Sosnowca pisze:Tramwaj Sznycel pojedzie z Mysłowic do Sosnowca

Pasażerowie w Mysłowicach i Sosnowcu od połowy października będą mieli okazję pojeździć sobie "nowym" nabytkiem Tramwajów Śląskich. Sprowadzone z Wiednia wagony - przez naszych Czytelników ochrzczone mianem "Sznycli" lub "Francików" - swoją oficjalną premierę miały w ubiegłą sobotę.


Przedstawiciele przewoźnika zapowiadali wówczas, że 15 kupionych nad Dunajem pojazdów obsługiwać będzie trasy podległe zajezdni w Będzinie i Gliwicach. Po kilku kolejnych dniach ujawnili bardziej szczegółowy harmonogram i wynika z niego, że pierwszą trasą, na której pojawią się "sznycle" będzie linia nr 26 prowadząca z pętli w Sosnowcu - Milowicach do dworca PKP w Mysłowicach.

Tymczasem, jak zapowiada wiceprezes TŚ Bolesław Knapik, w przyszłym roku spółka chce dokupić kolejne tego typu wagony. Na liście zakupów znajdą się także 4 niemieckie, dwukierunkowe "Helmuty". Zdaniem śląskich tramwajarzy przydają się one podczas planowanych remontów torowisk ze względu na to, że do zawracania nie potrzebują pętli.
źródło

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#3 Post autor: Boguś » 26 wrz 2011, 21:46

Penny pisze:Na liście zakupów znajdą się także 4 niemieckie, dwukierunkowe "Helmuty".
Przecież wszystkie "helmuty" poszły do Stambułu.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: Penny » 29 wrz 2011, 07:48

W Kobiórze o 6:45 widziana laweta z jakimś E1. Pewnie jedzie do Batorego - być może jest już na miejscu. info: hanys76

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: Peter » 04 paź 2011, 23:21

Owszem kolejne numerki doszły w tabelce. Pod koniec września pojawiły się #4500 (rocznik 1971), #4517 (rocznik 1972) oraz #4527 i #4529 (roczniki 1973).
*SDIP (U.N.O.)

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#6 Post autor: Szociu » 14 paź 2011, 16:40

Nareszcie :) :
E-1 na starcie
W najbliższą sobotę 15 października 2011 r. Tramwaje Śląskie S.A. uruchamiają nowy tabor. Dwa wagony typu E-1, zwane popularnie Francikami jeszcze przed wschodem słońca wyjadą na linię 26, aby odbyć swoją pierwszą „dniówkę”. Pierwszy z nich o godz. 4.24 pojawi się obok dworca PKP w Sosnowcu, aby dalej podążyć w kierunku Mysłowic. Drugi wagon obok dworca PKP w Sosnowcu zobaczyć będzie można o 4.54, wagon ten będzie jechał w kierunku przeciwnym, tj. sosnowieckiej dzielnicy Milowice. Wagony można będzie zobaczyć również w późniejszych godzinach, ponieważ obydwa przez cały dzień kursować będą na prawie 14 kilometrowej trasie pomiędzy przystankami Mysłowice Dworzec PKP – Sosnowiec Milowice Pętla. Wagon E-1 ma prawie 20 m długości i może zabrać jednorazowo ponad 150 osób. Został on zmodernizowany w warsztatach Spółki i charakteryzuje się niską emisją hałasu i drgań w czasie przejazdu. Kolorystyka „Francika” jest utrzymana w konwencji przyjętej dla floty tramwajów w Spółce, tzn. z dominującym kolorem czerwonym. Informacje na temat wagonu E-1 znajdą Państwo również na naszej stronie internetowej www.tram-silesia.pl
Biuro Spółki
Źródło: Tramwaje Śląskie

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#7 Post autor: TŚ25 » 14 paź 2011, 18:58

Lepiej zmień źródło. Na stronie TŚ nic o tym nie piszą.
Tu jest całość:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... _tory.html
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#8 Post autor: Szociu » 14 paź 2011, 20:55

Oczywiście, że piszą, wystarczy dobrze poszukać ;) (dokładniej w BIP):
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... a-starcie/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#9 Post autor: Boguś » 15 paź 2011, 17:53

KZKGaPowicz pisze:Co do wagonów E1 prezentują się bardzo ładnie. Świetnie nadają się na "1", "3", "9" i "17".
E1 raczej pojawi się na 1, ale nie na wszystkich pociągach.

E1 nie może kursować na 9 i 17, bo w przypadku blokady na odcinku Świętochłowice Gazownia - Chorzów Ratusz wagon nie wjedzie awaryjnie na Armii Krajowej w Chorzowie Batorym. Poza tym nie widzę przejazdu przez Wolności po torowisku w płytach. Jeśli chodzi o 3, to się nie wypowiem, bo nie wiem w jakim stanie jest torowisko.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: mark40 » 15 paź 2011, 19:57

KZKGaPowicz pisze:Co do wagonów E1 prezentują się bardzo ładnie. Świetnie nadają się na "1", "3", "9" i "17".
Gdyby patrzeć na pojemność wagonu to na linię 3 te wagony sie nie nadają (chyba, że w weekendy) będą za małe. Na 17 są odwrotnie - zbyt pojemne.

1 i 26 to najlepsze teraz dla nich linie. W przyszłym roku kiedy TŚ kupią wiecej E1 to powinno się nimi obsadzić w następnej kolejności linie 7, 9 i 21. Nie wiem czy jakieś inne linie potrzebują zmiany taboru na E1. Raczej nie. Na pozostałych liniach tabor jest lub bedzie (po zakupie nowych wagonów) adekwatny do potrzeb.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#11 Post autor: KZKGaPowicz » 15 paź 2011, 21:28

mark40 pisze:Na 17 są odwrotnie - zbyt pojemne.
Nie powiedziałbym, że za pojemne. Polecam przejażdżkę w godzinach szczytu przez centrum Świętochłowic, gdzie takt kursowania z "7" wynosi 7/8 min. Rzeczywiście na "3" nadawałyby się w soboty, tylko torowisko na 3-go Maja w Zabrzu jest w tragicznym stanie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#12 Post autor: Szociu » 16 paź 2011, 09:10

Linie 26, 21, 27 nawet poza godzinami szczytu również są przepełnione, często stoi się dosłownie na jednej nodze, nawet wczoraj w sobotę przez większość dnia jazdy na 26 w E1 było strasznie tłoczno, więc w praktyce nie sprawdza się twierdzenie, że solówka, góra E1 wystarczy. Wszystkie te linie prowadzą przez centrum ponad 200-tysięcznego miasta. Uważam, że na tych liniach od poniedziałku do soboty powinny jeździć składy, na wszystkich pociągach. Porównajmy sobie ilość składów i jakość podróżowania w Sosnowcu, a Katowicach, czy Bytomiu. Chciałbym przypomnieć, że Sosnowiec jest drugim największym udziałowcem po Katowicach w spółce Tramwaje Śląskie i jest przy tym bardzo przychylny takiej formie komunikacji, więc nie powinien być ciągle marginalizowany, choćby przez brak jakichkolwiek remontów torowisk lub wysyłanie na trasy niskopojemnego taboru. Ciekawe, co by ludzie powiedzieli, gdyby zamiast składów i karlików na 6-tkę wysłać na przykład same solówki i dwa E1?
Na dowód, że nawet w soboty na tych liniach tramwaje są pełne, proszę zobaczyć końcówkę tego filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=tJPSCaug_rk
przystanek Niwka - Pawiak oddalony od centrum o dobre kilka kilometrów, tramwaj pełny, a pasażerów nadal przybywa.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2011, 11:46 przez Szociu, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#13 Post autor: rafalurbino18 » 16 paź 2011, 10:15

KZKGaPowicz pisze:Rzeczywiście na "3" nadawałyby się w soboty, tylko torowisko na 3-go Maja w Zabrzu jest w tragicznym stanie.
Zastanawiało mnie właśnie to czy się zdecydują wysłać E1 na te torowisko, ale jeśli wagony te będą bardziej podatne na wykolejenia niż stopiątki to mimo wszystko nie warto. Nadają się na tę linię tylko w soboty i niedziele, więc może lepiej niech kursują tylko na 1/4. Bardzo rzadko wykoleja się jakaś stopiątka na trasie trójki, ale nie ma co ryzykować z posyłaniem E1 na 3 Maja, bo przypomnę, że tramwaj jedzie środkiem ulicy, a ruch samochodowy nie jest mały.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#14 Post autor: KZKGaPowicz » 17 paź 2011, 10:36

Skoro 105Na są bardziej "elastyczne" na nasze torowiska, to może w przy pracach przygotowawczych E1 do ruchu liniowego mogliby się zastanowić nad zastosowaniem wózkow 105Na.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: adam86 » 17 paź 2011, 13:47

Taak. I może jeszcze niech autobus z tego zrobią. Poczytajcie trochę, w internecie jest pełno wiadomości na temat budowy wagonów.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#16 Post autor: Boguś » 17 paź 2011, 21:30

adam86 pisze:Nie mówiąc o tym, że TŚ nie ma tylu wagonów zdatnych jeździć w skłądzie.
Kilka składów można przywrócić :P. Oczywiście po wykonaniu odpowiednich prac.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, 21:43 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#17 Post autor: KZKGaPowicz » 17 paź 2011, 21:43

adam86 pisze:Taak. I może jeszcze niech autobus z tego zrobią. Poczytajcie trochę, w internecie jest pełno wiadomości na temat budowy wagonów.
Po pierwsze, to przechodził on prace przygotowawcze, a po drugie testy. To jak on je przeszedł, jeśli tyle razy się teraz wykoleja na dzień? Przecież można chyba to przebudować (o ile jest to opłacalne), skoro prace te są o wiele tańsze niż RK 105Na, a jeśli nie i będzie tak dalej z tymi wagonami, to więcej stracą na tych E1 aniżeli robiąc RK tradycyjnemu wagonowi. Po coś chyba te prace przechodzi? Przecież nie wystarczy tylko wyremontować samego pudła i jego wyposażenia wnętrz, ale także przeanalizować wszystkie za i przeciw przebudowy podwozia do wózków 102/105Na. Przypominam, że 102Na również miały takie same wózki i nie było tylu wykolejeń przynajmniej w 1 dzień, co na 26 w sobotę.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#18 Post autor: Boguś » 17 paź 2011, 21:51

KZKGaPowicz pisze:Przecież można chyba to przebudować (o ile jest to opłacalne),
O ile się da.
KZKGaPowicz pisze:Przypominam, że 102Na również miały takie same wózki i nie było tylu wykolejeń przynajmniej w 1 dzień, co na 26 w sobotę.
Jakie miały cechy wspólne? Chyba tylko w ich liczbie.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#19 Post autor: KZKGaPowicz » 18 paź 2011, 08:22

Boguś pisze:Jakie miały cechy wspólne? Chyba tylko w ich liczbie.
Miałem na myśli, że 102Na miały takie same wózki jak 105Na.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#20 Post autor: 105Na » 18 paź 2011, 09:54

KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:Jakie miały cechy wspólne? Chyba tylko w ich liczbie.
Miałem na myśli, że 102Na miały takie same wózki jak 105Na.
to jest trzeci rodzaj prawdy... wyglądały podobnie tylko...

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#21 Post autor: adam86 » 18 paź 2011, 15:26

KZKGaPowicz pisze: ale także przeanalizować wszystkie za i przeciw przebudowy podwozia do wózków 102/105Na.
AA może byś zaczął od przeczytania czegokolwiek na temat wózków? Ilez można czytać takie brednie?!
KZKGOP 1779

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#22 Post autor: Szociu » 18 paź 2011, 19:29

Wagon powinien posiadać więcej kasowników przy drzwiach, dzisiaj jechałem i był taki tłok, że nie dało się przecisnąć, żeby skasować bilet, w dodatku prawie co przystanek był problem z zamknięciem drzwi, bo ludzie się nie mieścili (a na schodach są czujniki).

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#23 Post autor: KZKGaPowicz » 18 paź 2011, 21:39

105Na pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:Jakie miały cechy wspólne? Chyba tylko w ich liczbie.
Miałem na myśli, że 102Na miały takie same wózki jak 105Na.
to jest trzeci rodzaj prawdy... wyglądały podobnie tylko...
Tego akurat nie wiedziałem, dzięki.
Co do postu adam86, nie będę się do niego odnosić, gdyż on jest specjalistą w każdej dziedzinie przecież, a nikt nie może się pomylić, bo to straszne przewinienie. Poza tym jego styl wypowiedzi pozostawia wiele do życzenia, chociaż powinien dawać przykład - jest przecież przynajmniej ode mnie starszy. Chyba za czasów komuny w ten sposób nauczyciele odnosili się do uczniów, którzy czegoś nie potrafili zrozumieć czy rozwiązać. Wracając jednak do tematu, ważne jest to, że trzeba umieć się przyznać do błędu, co zrobiłem wcześniej.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#24 Post autor: adam86 » 18 paź 2011, 22:28

KZKGaPowicz pisze: Co do postu adam86, nie będę się do niego odnosić, gdyż on jest specjalistą w każdej dziedzinie przecież, a nikt nie może się pomylić, bo to straszne przewinienie.
Poza tym jego styl wypowiedzi pozostawia wiele do życzenia, chociaż powinien dawać przykład - jest przecież przynajmniej ode mnie starszy. Chyba za czasów komuny w ten sposób nauczyciele odnosili się do uczniów, którzy czegoś nie potrafili zrozumieć czy rozwiązać. Wracając jednak do tematu, ważne jest to, że trzeba umieć się przyznać do błędu, co zrobiłem wcześniej.
I zamiast wylewać swe żale jaki ja jestem zły, wstrętny i okropny to marsz do googla i do ksiązek z fizyki na poziomie gimnazjum. I dobrze wiadomo, że nie chodzi o żadne pomyłki, tylko o te gówniarskie obrażalstwo. O to, że zamiast poszukać i pomysleć, dlaczego to co się napisało jest kompletnie bez sensu, to wypisujesz jakieś pierdoły o nauczycielach. Dlaczego nie staracie się pogłebiać zdobywać wiedzy w temacie tramwajów? I to wiedzy, która w dobie tak powszechnego internetu jest na wyciągniecie ręki. Nie wiem czemu, ale tak z 10 lat temu, jak nie było for, internet był luksuem, komunikowano się na pmtm, to jakoś wszystkim bardziej chciało się poszerzać wiedzę, zdobywać jakieś informacje itp. A dzisiaj znaczna większośc z Nas poprzestaje na szczeniackim pisaniu co dzisiaj jechało na linii. Sorry, ale to jest zupełnie dziecinne. Jesli chcecie, żeby ktokolwiek traktował miłośników poważnie to nie można pisać takich bzdur.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#25 Post autor: Przemek » 19 paź 2011, 08:42

To może ja odpowiem. Niektóre rzeczy w TŚ są trochę dziwne, np. zdawalność w OSM na poziomie 99%. Niezależnie, czy ktoś się nadaje, czy jest głąbem - będzie motorniczym i mamy potem sytuacje, że 11 pojechała przez przypadek do Słonecznej, bo pani "się zestresowała". Tak samo jest z tymi wagonami. Niezależnie od pseudo testów mają jeździć i tyle. Każdy z E1 zaliczył już glebę, niektóre nawet kilka. Więc nie ma mowy o jakichś wadliwych wózkach.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#26 Post autor: KZKGaPowicz » 19 paź 2011, 16:25

adam86 pisze:A dzisiaj znaczna większośc z Nas poprzestaje na szczeniackim pisaniu co dzisiaj jechało na linii. Sorry, ale to jest zupełnie dziecinne. Jesli chcecie, żeby ktokolwiek traktował miłośników poważnie to nie można pisać takich bzdur.
Nikt nie każe Ci przecież odwiedzać tego Forum, jeśli wypisywanie obsad jest dla Ciebie dziecinne. Dział DPD jest główną istotą tego miejsca. Rzeczywiście jednak masz rację co do poszerzania wiedzy na temat KM, jej infrastruktury itp., tutaj właśnie popełniłem błąd, gdyż nie czytałem nic na ten temat.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

R_G
Posty: 2709
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#27 Post autor: R_G » 21 paź 2011, 12:43

Reportaż o wykolejeniach kilka dni temu był w Aktualnościach w TVP Katowice, a dziś trafił do ogólnopolskiej TVP Info :jupi:
[scroll] :!: Pozdrawiam :!: [/scroll] [center]FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin[/center]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#28 Post autor: Peter » 23 paź 2011, 21:12

19.10.2011 wycofano kolejne E1 w Wiedniu, które do nas przyjadą lub już są. Są to wagony #4525 (rocznik 1973), #4810 (rocznik 1973) i #4818 (rocznik 1974). To będzie już sprowadzonych 16 sztuk.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#29 Post autor: DW » 24 paź 2011, 10:23

#4525 najpóźniej od soboty jest już w Chorzowie. Wczoraj stał już zdjęty z lawety.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#30 Post autor: Szociu » 04 lis 2011, 06:51

Ciekawe na które linie w Sosnowcu trafi pozostałych 5 E1 (przypominam, że Będzin ma mieć ich 7, Gliwice 8, ale ostatecznie chyba i tu i tu będzie ich o 1-2 więcej, gdyż zakupili ich jednak 18), no i oczywiście kiedy.

EDIT: #920 wyjechał już dziś znów na 26, na tej linii kursują znów planowo 2 E1.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#31 Post autor: memphis » 04 lis 2011, 17:14

Szociu pisze:ale ostatecznie chyba i tu i tu będzie ich o 1-2 więcej, gdyż zakupili ich jednak 18)
Reszta idzie na części.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#32 Post autor: mark40 » 04 lis 2011, 21:19

Odwrotnie. Bedzin ma mieć 8 sztuk, Gliwice - 7. Z Będzina planowano, że wszystkie 8 miały pójść na linię 26.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#33 Post autor: Szociu » 05 lis 2011, 09:47

mark40 pisze:Odwrotnie. Bedzin ma mieć 8 sztuk, Gliwice - 7. Z Będzina planowano, że wszystkie 8 miały pójść na linię 26.
Czyli w gazecie się machnęli, ale na pewno nie wyślą na razie wszystkich 8 na 26 z powodu zbyt słabej podstacji w Dańdówce. A stać w zajezdni 6 sztuk, przy obecnych obsadach na 26 raczej nie będzie (obecnie w Będzinie są już 4 E1 - #920, #921, #922 i #926).

R_G
Posty: 2709
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#34 Post autor: R_G » 05 lis 2011, 15:17

A wyjeżdża jeden.
[scroll] :!: Pozdrawiam :!: [/scroll] [center]FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin[/center]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#35 Post autor: Boguś » 05 lis 2011, 19:50

R_G pisze:A wyjeżdża jeden.
Dopóki TŚ nie rozwiąże problemów z wykolejaniem, to żaden E1 nie powinien kursować po Zagłębiu, nawet #920.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#36 Post autor: mark40 » 06 lis 2011, 16:53

Szociu pisze:
mark40 pisze:Odwrotnie. Bedzin ma mieć 8 sztuk, Gliwice - 7. Z Będzina planowano, że wszystkie 8 miały pójść na linię 26.
Czyli w gazecie się machnęli, ale na pewno nie wyślą na razie wszystkich 8 na 26 z powodu zbyt słabej podstacji w Dańdówce. A stać w zajezdni 6 sztuk, przy obecnych obsadach na 26 raczej nie będzie (obecnie w Będzinie są już 4 E1 - #920, #921, #922 i #926).
Wszystkie miały pójść wg planów na 26
Te tramwaje będą jeździły na trasie linii 26, docelowo osiem - opowiada Rejdych z TŚ.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#37 Post autor: Boguś » 06 lis 2011, 17:58

mark40 pisze:
Wszystkie miały pójść wg planów na 26
Te tramwaje będą jeździły na trasie linii 26, docelowo osiem - opowiada Rejdych z TŚ.
Co jest oczywiście nieprawdą, bo podstacja nie wytrzyma.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#38 Post autor: mark40 » 07 lis 2011, 16:18

Z tą podstacja to nie musi być też prawda.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#39 Post autor: Szociu » 08 lis 2011, 07:51

Jejku, ale nie jest wcale trudno dowieźć i zainstalować podstację kontenerową, jakby się sprężyli to 1-2 dni i już mają odpowiednią moc.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#40 Post autor: Penny » 08 lis 2011, 08:07

Szociu pisze:Jejku, ale nie jest wcale trudno dowieźć i zainstalować podstację kontenerową, jakby się sprężyli to 1-2 dni i już mają odpowiednią moc.
Po pierwsze, żeby przywieść podstację, trzeba ją najpierw kupić. Żeby ją kupić, trzeba wyłonić właściwego kontrahenta - pewnie w drodze przetargu, a to trochę trwa...
Po drugie: podstacji nie można sobie postawić gdzie się chce, bez wcześniejszych uzgodnień; choćby z uwagi na charakter urządzenia i fakt zajmowania przez niego jakiegoś gruntu.
Po trzecie: skoro nie ma to być podstacja samowystarczalna (która ma spalinowy agregat prądotwórczy), to trzeba zorganizować przyłącze energii elektrycznej od dostawcy - to też nie trwa kilka dni i sporo kosztuje.

Nie neguję tego co powiedziałeś, ale chcę uświadomić, że rozwiązanie problemu słabego zasilania na linii 26 nie zajmie te przysłowie 1-2 dni i na dodatek są to znaczące dla TŚ koszty.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#41 Post autor: Szociu » 08 lis 2011, 15:47

Penny pisze: Nie neguję tego co powiedziałeś, ale chcę uświadomić, że rozwiązanie problemu słabego zasilania na linii 26 nie zajmie te przysłowie 1-2 dni i na dodatek są to znaczące dla TŚ koszty.
Wiem, że nie zajmie, dlatego powinni wysłać pozostałe wagony na inne linie w Sosnowcu, choćby 21, 24, czy 15.

Awatar użytkownika
Radko_90
Posty: 182
Rejestracja: 15 maja 2008, 00:23
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: Radko_90 » 13 lis 2011, 17:46

Chciałem zaznaczyć że od 5 listopada wykolejeń E1 nie ma i zaczęły jeździć szybciej a spóźnienia są rzadko w granicach 2-5 minut i tylko w dni robocze w godzinach szczytu ;)) Obserwowałem ostatnio tory na 26,okazało się że najgorsze miejsca gdzie ryzyko wykolejeń było duże są pospawane lub lepione,możliwe że wagony technicznie były modyfikowane ale póki co takiej informacji nie dostałem
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 17:39
Lokalizacja: Kraków

#43 Post autor: Coffee » 15 lis 2011, 21:46

Radko_90 pisze:możliwe że wagony technicznie były modyfikowane ale póki co takiej informacji nie dostałem
Musiały by być nabijane nowe obręcze na koła, a wątpię by takie kupowali (bo są dość drogie). Od stozłomek też nie pasują, gdyż E1 ma mniejsze koła.

BTW: Jak się spisują fotokomórki przy nieświadomości ludzi o ich istnieniu?
Jest non-stop "proszę odsunąć się od drzwi"? :P
Obrazek

hanys76
Posty: 8766
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#44 Post autor: hanys76 » 15 lis 2011, 22:02

Wagon #924 jest już w Gliwicach, narazie szkolą na nim motorowych, potem zostanie przydzielony na linię 1.

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 68
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#45 Post autor: Adams » 16 lis 2011, 09:23

Boguś pisze:Dopóki TŚ nie rozwiąże problemów z wykolejaniem, to żaden E1 nie powinien kursować po Zagłębiu, nawet #920.
To gdzie niby miałyby jeździć? Przecież stan torowisk prawie na wszystkich śląskich liniach jest w opłakanym stanie. Jedynie na trasie 6 z Brynowa do Bytomia jest w miarę możliwie, ale przecież nie można tam pchać wszystkiego co nowsze, a na pozostałych liniach będzie jeździł złom. Sosnowiec jest drugim po Katowicach udziałowcem w TŚ i lepszy tabor dla tego miasta się jak najbardziej należy.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#46 Post autor: Szociu » 16 lis 2011, 16:52

Dokładnie tak. Wystarczy sobie popatrzeć na demografię regionu, Sosnowiec jest drugim najludniejszym po Katowicach miastem w GOP, a różnica, jeśli chodzi o komunikację tramwajową (a raczej o warunki podróżowania) to ziemia, a niebo. Karliki kursują po Chorzowie i Bytomiu, miastach mniejszych od Sosnowca, mających mniej udziałów w TŚ. Nie mówię, że nie powinny tam kursować, ale uważam, że powinno się w pierwszej kolejności inwestować w większe / ważniejsze miasta, gdzie występują większe obłożenia linii tramwajowych. Nie powinno być tak, że jedni jadą Karlikiem, a drudzy wypchaną po brzegi solówką, z czego część w ogóle nie jedzie, bo się nie mieści do tramwaju na przystankach. I proszę mi nie mówić, że Karlik nie może jeździć po Sosnowcu ze względu na stan torowiska, bo np. na 24 (lub w relacji do Pętli na Pogoni) mógłby spokojnie jeździć (http://www.youtube.com/watch?v=JiTp2SCXABE), przy okazji nie musiałby przejeżdżać w ogóle przez Tunel Katowicki, gdzie rzekomo się nie mieści (Karlik ze złożonym pantografem ma 3,36m, a limit dla samochodów wjeżdżających do tunelu to 3,3 m + margines na sieć trakcyjną, czyli na pewno min. te 20 cm, czyli wychodzi, że spokojnie powinny się zmieścić pojazdy do 3,5m h). Jakby się naprawdę chciało, to by się dało ;)

R_G
Posty: 2709
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#47 Post autor: R_G » 16 lis 2011, 17:46

Weź po uwagę, że Karliki są kupione na trasę Bytom-Katowice. Została tam wyremontowana infra, więc sobie tam śmigają.
Nam Karliki (E1, Pt-8 lub coś nowego) nie potrzebne. Dopóki Górski będzie się bawił w autobusy i dopóki infrastruktura będzie w takim stanie w jakim jest, nic dobrego w Sosnowcu się działo nie będzie.
[scroll] :!: Pozdrawiam :!: [/scroll] [center]FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin[/center]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#48 Post autor: Boguś » 16 lis 2011, 20:06

Szociu pisze: Wystarczy sobie popatrzeć na demografię regionu, Sosnowiec jest drugim najludniejszym po Katowicach miastem w GOP, a różnica, jeśli chodzi o komunikację tramwajową (a raczej o warunki podróżowania) to ziemia, a niebo. Karliki kursują po Chorzowie i Bytomiu, miastach mniejszych od Sosnowca, mających mniej udziałów w TŚ. Nie mówię, że nie powinny tam kursować, ale uważam, że powinno się w pierwszej kolejności inwestować w większe / ważniejsze miasta, gdzie występują większe obłożenia linii tramwajowych.
Pretensje powinieneś mieć do władz miasta.
Adams pisze:
Boguś pisze:Dopóki TŚ nie rozwiąże problemów z wykolejaniem, to żaden E1 nie powinien kursować po Zagłębiu, nawet #920.
To gdzie niby miałyby jeździć? Przecież stan torowisk prawie na wszystkich śląskich liniach jest w opłakanym stanie. Jedynie na trasie 6 z Brynowa do Bytomia jest w miarę możliwie, ale przecież nie można tam pchać wszystkiego co nowsze, a na pozostałych liniach będzie jeździł złom. Sosnowiec jest drugim po Katowicach udziałowcem w TŚ i lepszy tabor dla tego miasta się jak najbardziej należy.
Czasowo przenieść je do Gliwic.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#49 Post autor: KZKGaPowicz » 16 lis 2011, 20:25

Szociu pisze:Nie powinno być tak, że jedni jadą Karlikiem, a drudzy wypchaną po brzegi solówką, z czego część w ogóle nie jedzie, bo się nie mieści do tramwaju na przystankach.
To jest tak samo jak w Rudzie Śląskiej i Zabrzu z "1", na której jeżdżą przeważnie najlepsze wozy, a na "4", "17" i "18" jakieś graty. Zdarzają się jednak wyjątki, gdy jeżdżą wagony we wczesnych wersjach RK, ZURki i Moderus.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#50 Post autor: Boguś » 16 lis 2011, 21:20

KZKGaPowicz pisze:
Szociu pisze:Nie powinno być tak, że jedni jadą Karlikiem, a drudzy wypchaną po brzegi solówką, z czego część w ogóle nie jedzie, bo się nie mieści do tramwaju na przystankach.
To jest tak samo jak w Rudzie Śląskiej i Zabrzu z "1", na której jeżdżą przeważnie najlepsze wozy, a na "4", "17" i "18" jakieś graty. Zdarzają się jednak wyjątki, gdy jeżdżą wagony we wczesnych wersjach RK, ZURki i Moderus.
Już nie przesadzaj. Linia 1 wyróżnia się planowymi żelazkami. Na pozostałych liniach widać wozy po RK.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości